názor na kombionování destiček

41 nepřečtených
  • Evilcleaner

    tak jsem koupil nové sady brzdových desek od bbb pro shimano (deore,lx,xt,xtr…)

    1. pár sintrované (mají vysoký účinek ale až po zahřátí a větší výdrž)
    2. pár organické (okamžitě dosažitelný brzdový účinek a menší výdrž)

    nejdřív jsem uvažoval které dát kam (dopředu vs. dozadu) a pak mě napadla ještě jiná věc. co kdyby se zkombinovaly ty páry na jednu z každého?(jedna sintrovaná + jedna pryskiřičná)  máte s tím někdo zkušenost?

    teoreticky by to mělo mít za výhodu vyváženější učinek mezi krátkým a dlouhým bržděním. je jasné že ta organická destička by se sjížděla rychleji, ale to jako problém nevidím

    co vy na to?

    0 0
    • gazman  

      Ja jsem přešel u avidu na sintr. a rozdíl je opravdu markantní,brzdí to jak hovado.Hlavně nevidím vůbec problém v tom že by studené nebrzdily.Prostě teď už jedině sintr.dopředu i dozadu.

      0 0
    • Pi†el  

      Todle me nikdy nenapadlo, ale ciste teoreticky by to mohlo fungovat..

      0 0
    • kubad  

      sintr mě na kolo nesmí

      0 0
      • mr.antik  

        proč?

        0 0
        • kubad  

          a proč jo?

          nebrzdí to zdaleka jak organika , píská to, a že to víc vydrží? při ceně desek je to fuk

           
          0 0
          • yetti  

            Mam podobnou zkusenost. Mne osobne u organik dost vadil ten kraval, kterej pri brzdeni delali a navic organicky desticky mi prijdou mnohem citlivejsi pri brzdeni. Zkousel jsem sintrovane FastStopy a Jagwire a brzdilo to sice velmi slusne, ale bylo to takove kousave. Prostě jsem mel problem s davkovanim na kluzkem povrchu. Ted jezdim originalni Shimano organicke desticky a jsem maximalne spokojenej. Akorat ta vydrz neni nic moc, ale za ten komfort mi to stoji :-)

            0 0
    • Vilém  

      Ono ty metalicky sice dyl vydrzi, ale zaroven vic zerou kotouc. Takze pokud bys to takto nakombinoval, tak budes z jedne strany vic ojizdet kotouc.

      0 0
      • mr.antik  

        no ale když stojí kotouč  400 nebo kolik, tak to zas takovej rozdíl není (možná to vynahradí destičky svoji výdrží) a hlavně u brzdy je důležitá funkce než cena…

        0 0
        • Nimrod  

          taky bych chtěl mít kotouče za 400,– …

          0 0
          • mr.antik  

            tak si kup aligátory

            0 0
          • obda  

            Záleží, co kupuješ. Například na bikezone.cz mají SLX v centerlocku za necelých 300.

            0 0
            • Nimrod  

              jo klucí, ale 210 dělá jenom magura a u nás vychází na 1500,– a z chainu na 1000,–

              0 0
              • Vilém  

                Nejenom magura.

                0 0
                • Nimrod  

                  a kdo ještě? oni už dělaj jenom hnusný kotouče… starý od gustavů byly uplně překrásně jednoduchý

                  0 0
                  • Vilém  

                    Videl jsem jeste od bikehazardu, ale ted kdyz koukam, tak to byl asi nejakej zakazkovej, takze fakt tolik moznosti neni. Formula dela 220mm, ale to uz na Gustavy, nebo nac to chces, nedostanes. Pak leda zkusit ten bikehazard nebo manobike.

                    0 0
                    • Nimrod  

                      a nebo tam cpát hope kotouče, co maj 205… ten bikehazard a manobike mě taky napad, ale nějak moc nevim s tou pevností kotoučů, přece jenom gustav už celkem i brzdí :-)

                      0 0
                      • Nimrod  

                        teď mi došlo, že dělaj i normální, nejen plovoucí kotouče… ale nezkoušel někdo, co ty plovoucí vydrží? viděl jsem moc hezkýho goldfrena, jak se rozhodnul rozpůlit se

                        0 0
                        • Vilém  

                          Ten rozpulenej, pokud myslis toho z dolekop.com, byl naopak namontovanej, proto praskl unasec.

                          0 0
                          • Nimrod  

                            aha, dík

                            0 0
                          • Sobi  

                            Hodíš jsem link? Dík

                            0 0
                              • Sobi  

                                Ty woe… drsný… ještě že se mu nic nestalo… To měl kotouč obráceně jak tu bylo psáno?

                                0 0
                                • Vilém  

                                  Mel. Kdyz se na nej podivas, tak v mistech, kde jsou nyty, je unasec z jedne strany vyssi. Ta vyssi strana musi byt proti smeru otaceni, ne tak jak to tam majitel mel. Muze si za to sam a muze byt rad, ze se nezabil.

                                  0 0
                                  • Sobi  

                                    No koukam, to bych ani neřekl, jaký to má velký vliv… to tam na nich není šipka?

                                    No zažít bych to na vlastní kůži nechtěl… :-(

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      Jestli je tam sipka, nebo ne, to netusim. Stacilo, aby ten co to montoval, pouzil hlavu:)

                                      0 0
              • mr.antik  

                Tak když chceš šetřit, kup si 200mm :-)) Ale tak mě napadá, za ty prachy už by se to možná vyplatilo někde nechat vyrobit, ne?

                0 0
        • Vilém  

          Tak potom neni co resit. Pokud kupujes levny kotouce, tak neni fakt co resit. Dvoje, troje desky vydrzi urcite a pri cene, tak jak za desky…

          0 0
    • Buf  

      Po další deštivé sobotě se zeptej těch co jeli nějaký závod (Horal, Istebna,Drtič…), organika je uplně naprd…, jedině sintry , kolik stojí nové desky a kolik nový kotouč , jak často měníš kotouč, zas to taká hrůza není. když obrzdíš desky až kov na kov, což při závodě u organiky není problém i po 20 km tak ten kotouč dostane víc zabrat.

      Organiky jedině na poušť..... v ČR k ničemu…

      0 0
    • Jenda  

      Popravde od ty doby co jezdim koolstopy desticky jsem takoveto otazky prestal resit. Ani nevim jestli jsou to organiky nebo ne kazdopadne trvanlivost velmi dobra, za sucha brzdi skutecne famozne, v mokru maji pomalejsi nastup ale stale uspokojivy (i si myslim ze za mokra by nemela byt brzda tak ostra).

      0 0
    • chupas  

      ja bych asi kombinoval. me se ojizdi jedna deska rychlejc nez druha (cim to nevim) tak bych tam misto ni dal s vetsi vydrzi. a kdyby to houby brzdilo, otestoval bych sitr vpredu/vzadu a pak organiku vpredu/vzadu a jak by se mi to pocitove vic libilo tak bych si to nechal

        
      0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      To bude asi nějaká telepatie protože tenhle nápad jsem nedávno dostal taky :-))

      Nicméně pro rovnoměrné sjíždění kotouče bude nutný občas ty destičky prohazovat ze předu do zadu…

      Někdy to zkusím v reálu..

      Jinak by mě spíš zajímalo kde se dá nechat nalepit na sjetý desky nějaká pořádná brzdná směs. Ferodo udává u svejch závodních desek třecí koef. až 0.69 oproti 0.5 od BBB a to by už stálo za hřích :-)

      0 0
      • pepek  

        Prohazování destiček-akorát je budeš muset zase zajíždět a o to dříve odejdou. Ferodo jsem vyzkoušel 2×: poprvé se dlouho zajížděly, pak dobrý, ale nic moc. Podruhý se hrozně rychle ojely.

        0 0
        • dieegoo  

          Proc by si je musel znovu zajizdet? Ve predu budes mit levou sintr, pravou organiku, vzadu bude leva organika a prava sintr. Jednou za mesic ty pary mezi sebou prohodis a tot vse. Prece pouzivas jak predni, tak zadni brzdu, zajete tedy musi byt oba pary.

          0 0
          • pepek  

            Zajetý jsou každý na jiným kotouču-tzn. že po výměně si to hned nesedne. Je to stejný nesmysl, jak před lety doporučované střídání pneumatik na kolech u auta.

            0 0
            • kubad  

              jj souhlas

              0 0
            • dieegoo  

              Aha, no to je mozne… ja jsem nedavno prohazoval predni par desticek se zadnim, protoze zadni piskaly a nevedel jsem ci to je, ale ze by si nesedly hned, to jsem si nevsim.

              0 0
    • Neddy  

      Já mám vpředu sintrované Goldfren a vzadu organické Shimano. Přední brzda se rychleji ohřeje, takže sintr OK. Na zadní je menší účinek, kolo se snadněji zablokuje, tak přijde vhod lepší dávkovatelnost – organiky. Přední kotouč má většinou větší průměr ⇒ více materiálu ⇒ menší opotřebení. No a když si ten kotouč rychleji sjedeš, co na tom… aspoň můžeš vyzkoušet více tvarů kotoučů ;-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.