Navaření IS mount na hliníkový rám

13 nepřečtených
  • benobiker

    Jsem tedy narazil na vlákno o vaření hliníku v Pardubicích, tak mě to zase trklo.:-) Nějak se nechci vzdát myšlenky nechat si dodělat IS navářku na můj postarší trialovej rám z alu 7005-T6. Bohužel nemám dostupnej matroš, ze kterého bych si vyrobil, upravil a připravil přesně samotnou navářku a nechal si to u místních frajerů „jen“ přivařit, což by bylo asi i nejlevnější (bohužel stará navářka co jsem měl doma vyřízlou ze starého rámu neměla dostatečně matroše), tak jestli nemáte někdo tip, kdo vaří ideálně vyloženě rámy z hliníku, má na to přípravky a zkušenosti, ví, oč jde, že bych mu jen poslal rám a o nic se nestaral a holt za to pustil trochu víc korun za dodělání navářky, bylo by to super..:-) Psal jsem do RB, páč ti vaří ze stejného matroše, bohužel nejedou malosérii a tahle zakázka pro mě by vyšla na nemalé peníze, takže RB ne.:-D

    Přikládám fotografie od jednoho borce, kterej si to dělal na totožném rámu svépomocí:-) už několik let tomu nakládá a prý bez problémů:-) Další fotografie mého rámu bez navářky a pak origo navářku, co se dělala o několik let později…

    0 2
    • Georrge  

      Myslím, že je to nereálné. Pokud to chceš „na klíč“, bude to vždy stát těžký prachy, protože s výrobou a doladěním úchytu bude hrozná jeb@čka.

      Jediná šance je vyrobit si úchyt sám, co nejlépe ho upravit aby tam seděl jak prdel na hrnec a pak ti teoreticky stačí kdokoli, kdo umí svařovat hliník. Pak už jen sehnat servis, který ti zafrézuje dosedací plochy a třeba to bude i fungovat.

      3 0

        MTBIKER doporučuje

        Kellys SLANGER 30 rám Skladem 1 kus

        Výprodej Kellys SLANGER 30 rám

        25 499 Kč -36% MOC 40 799 Kč

      • benobiker  

        Jasná, to dá asi rozum, co nejvíce si to připravit sám… Takže potřebuju matroš, nemá někdo? :-)

        0 2
        • Georrge  

          Matroš se bude shánět těžko, protože doslova každý rám má trochu jinak tvarovaný úchyt, nějaký univerzál v podobě náhradního dílu asi nebude. Jestli na tom stejném rámu (a stejné velikosti) to už nějaký borec dělal, tak existuje šance, že ti pošle tvar toho úchytu, pak už stačí si ho nechat někde vypálit z hliníkového plechu a doladit pilníkem. Pokud borce nedohledáš nebo se o obrys nepodělí, nezbývá, než si ho nakreslit sám (upevnit třmen s adaptérem na kotouč, na papír nakreslit obrys úchytu, překreslit do CADu a nechat vypálit).

          Tak jako tak s tím ale bude hodně práce, výsledek nejistý, budeš to musel zalakovat a jak psal Tomcat, ta šance že to praskne je celkem vysoká.

          Pokud nemáš potřebný skill, vybavení a čas, tak opravdu bude lepší udělat si radost novým rámem :)

          1 0
          • benobiker  

            Skill a cajky na upravení a dolazení kousku hliníku by byly, nebyl by až takovej problém si to doladit pěkně s chytlým třmenem, s časem je to už horší a asi by mě pak s*alo, kdyby to po pár měsících ulítlo… :-/ Mno nic, jsem od toho zase odrazen, nechám to spát, jednou to kolo pověsím na zeď a třebas si koupím něco jiného… :-)

            0 0
    • Tomcat  

      Pro to platí co s prasklým rámem. Aby to nestálo moc v poměru s tím starým rámem a něco to vydrželo není pravděpodobné.

      Nažijte pohádky s borcem co Vám rozhodně nenapíš utopil sem v tom 3/4 ceny nový ho stejně to za rok prasklo. … jasně sou tu borci co jeszdí xx let Spyder, Artuše, Ravo a nepreskanul mu… tim výrobcem to fakt nebude

      A Pepa Dresler , Spěšňák a spol Vám na to reagovalo jak?

      Nastal čas si nadělit nový , nebo novější rám.

      4 0
      • kubad  

        souhlas,

        0 0
      • benobiker  

        Sakra, jsem čekal větší bastlitelskou podporu..:-D Byl jsem ochoten do toho klidně nějaký 2, 3 litry vrazit, čistě do navářky, ale asi žiju v oblacích.:-D S tím novým rámem, tady to je trochu problém, prostě se nedělají, už jsem to rozebíral jinde… V součtu jsou momentálně pouze dva výrobci, co dělají tyhle kola v 26", jeden stojí nesmysl, druhý je levnější, ale oba dva už jedou na nových standardech valná většina komponent nebudou kompatibilní s novým rámem, takže by to znamenalo kompletně celé nové kolo, což jsem nechtěl… Mám tady tohle staré rád, mám ho vymazlené, mám rád jeho geometrii, tak jsem jej jen chtěl zmodernizovat, toť vše.:-) Mno, asi se fakt smířím s tou ráfkovou brzdou..:-)

        0 0
    • TJK  

      a namisto IS tam napasovat PM adapter? normalne koupis nejaky masivni , doladis aby to sedel a navaris ho, pripadne si ho pridelas na nytovaci matice a pak ho nechas jeste zavarit

      edit viz. kokua vlakno… to by melo fungovat

      0 0
    • MJ24  

      nešlo by použít tu vyřezanou navářku která je nízká a tu výšku (aby to sedlo ke kotouči) řešit jinou redukcí, kterou na míru upravíš?

      Samostatné navaření je druhá věc.

      0 0
      • benobiker  

        To by jistě šlo, ale už do toho člověk zabředává, zase bastlí redukce, páč ta základní navářka prostě nebude sedět a zase se to může urvat… Já chtěl prostě udělat pěkně IS navářku (ideálně si ji od někoho udělat na klíč, aby to trochu vypadalo) s tím, že tam budu dávat klasickej IS/PM adaptér, kterej většinou bývá nejslabším místem a tam se to dycky zlomí (viz.foto) – vyměním adaptér a jezdím dál…

        0 0
    • Zdyn  

      Můžeš zkusit poptat úpravu u Jardy Hrubého – Brno. Ten by to celé zvládl. Rámy dělá, ikdyž už dlouho hlavně z karbonu, ale opravy a úpravy na hliníku asi dělá také pořád.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.