Zdravím chci se zeptat mám cca 110kg pláště 27,5 a 2,4 široké samozřejmě duši.Na kolik je mám nahustit mám tam teď cca 3,5bar jezdím terén i asfalt.
Zdravím chci se zeptat mám cca 110kg pláště 27,5 a 2,4 široké samozřejmě duši.Na kolik je mám nahustit mám tam teď cca 3,5bar jezdím terén i asfalt.
Tabulka pěkná ale ty hodnoty co mi vyšli no nwm.
Tak to vyzkoušej a uvidíš ????♂️
Padají z toho docela rozumná čísla.
Foukám cca to, co ta kalkulačka ukazuje, tj 1,8/2,0 bar na 29×2,25 při mojí váze 95–100 kg. Duše, pláště Smart Sam Double Defence Race Guard skládací. Během celé životnosti zadního pláště 11 000 km sem neměl defekt, respektive jediný defekt byl způsoben tím, že mi prodali moc úzkou pásku do ráfku a ta se časem sesunula na stranu a tím odhalila otvor v ráfku o který se poškodila duše.
Těch tvých 3,5 bar je nesmyslně moc.
tiez mi vychdzaju uplne scestne hodnoty, na mtb 35–38 co som nefukal ani pred 15 rokmi s dusami (dnes na tubeless tak 24–28) a na silnicku tubeless okolo 85 co by som snad pri mojich takmer 90 kg vyzleikol z rafiku.
asi neni nad osobnu skusenost, nehovoriac ze to zavisi aj od konkretnych plastov. za man najlepsi navod je https://www.renehersecycles.com/…-calculator/
Mě to na CX na galusky vyšlo 29 a 31PSI to je pro 33mm gumu a 85kg borce úplně přesně si myslím.
Gravel mi to trefilo přesně, na biku vozím ve předu o maličko míň.
Sedí to všude ± 2psi
ja teda pridavam na zadku, ale jinak souhlas
celkem jo…mam o kousek min nez rika tabulka ale na zacatek fajn
Zkoušel jsem v tabulce 60 kg, 26"/2,1" s duší a 85 kg, 27,5"/2,4" bezduše a v obou případech mi vyšel tlak pouze o 0,1 baru vyšší, než ten který tam dávám pořád.
Hele mě to docela vychází. Jezdím 1,6 vepředu a 1,8 vzadu a tabulka mi ukazuje 1,72 vepředu a 1,82 vzadu.
Vyšlo to stejně, co dávám na Gravel. Dobrý prográmek.
Vyslo mi to prekvapive spravne, 1,4 predek 1,5 zadek. 94 kg bezdus.
Z nudy jsem to zkusil, sedi mi to vcelku (foukam o 1psi mene)
Já tam tlačím 4. Ať to lítá.
Ať to drncá…
Bezduše :)ať to necvakáš ,když to nabušíš aby jsi necvakal tak to není vono
Nechci bezduše..Jezdím silnici,panelku,polní cesty i lesní vše co mi přijde do cesty i šutry sle je pravda že jsem jel lesní cestu a najednou jsem měl prázdné zadní kolo a to jsem tam měl těch cca 3,5bar pak jsem další jízdu pichl přední a další jízdu opět přední byl v plášti trn a kousek skla ale v zadním jsem nic nenašel..
To řeší bezduše :)
A nepřefoukané pláště:)
Ani by o trnu nevedel.
Přesně, na duších defekt každých 500km, za těch par sezon na bezdusich vždy jen při přesouvání spočítané trny, jednou jsem v zadním kole napočítal 6ks za sezónu. Žádný defekt co bych od té doby řešil na vyjizdce
Řeči tvého kmene nasad bezduse asi to bude lepší i když je nechceš není to nic složitého ráfky na to snad máš gumy si porid tlr tečka čárka konec hlášení.
Vpředu 1,8 a vzadu 2,5 – 2,8.
Foukam oboje na 2.5. Bezduse a 29. Cca jednou za 2 až 3 týdny kontroluju a dofukuju zpět na 2.5. Někdy při kontrole bylo i jen 2.0 a neviděl jsem takový rozdíly v jízdě ???? Převážně asfalt a zpevněné cesty a vyhovuje mi to
Přesná čísla ti nikdo nedá, nicméně obecně platí, že čím méně, tím lépe. Guma s nižším tlakem má větši styčnou plochu, takže líp drží a zároveň lépe odpruží malé nerovnosti, takže to míň drncá a lépe se guma drží v kontaktu se zemí. Širší a objemnější guma snese nižší tlak.
Limity tam samozřejmě jsou. Nesmíš tam mít tak málo, abys to v zatáčce zul nebo aby ti to „plavalo“. Pak bys samozřejmě neměl po nějakém skoku nebo sjetí z obrubníku dosednout na ráfek a cvaknout duši. Čísla z té kalkulačky celkem dávají smysl. Drobné defekty (trn, střep) by vyřešily bezduše. Tam o takových defektech v podstatě nevíš a navíc se dostaneš na nižší tlaky než s dušemi.
3.5 baru nevozim ani na beranech po silnici :)
pokud se bojis nizsich tlaku dej tam 2 bary (2.2 dozadu treba), ale vic bych nedaval
3,5 je strasne, strasne moc. Ja s 95kg vozim predek 1,5 a vzadu 2,0. A to mam taky na vsechny typy povrchu. Pokud chci vyjizdku orientovanou vice na teren, tak davam jeste min. Obecne plati ze mas vozit co nejmene, ale abys necvakal a nezvykalo se ti to. A prejdi na bezduse.
Hlavně muže být taky problém v maximálním tlaku pro rafek, třeba STAN'S NOTUBES CREST MK4 – 27,5 má pro 2,25 plast max tlak 41 psi.
Já foukám na pocit palce. Stejně tu nikdo nemáte cejchovaná měřidla ???? To je klasika. Jak u auta. Co oči nevidí…
Ty máš cejchovaný palec? Jestli ne, tak „rozumný“ manometr bude vždy přesnější…
TVL, cejchovaný palec, to mě rozsekalo, dobře ty! :-D
prijde mi, ze cejchovany palec ma kde kdo, pac kazdej ma potrebu mi kontrolovat tlak na prednim kole, nevim cj to za zvyk :DDD
To je fakt, někdy to ujede aj mě u kola někoho jiného, asi nějakej tik :-D
Necejchovaný měřidlo je pořád mnohem přesnější, než palec :D
Je jedno jestli je cejchované nebo ne, ale pokud měřím jedním a tím samým a mám vyzkoušeno, že mi sedí 1,3 vepředu, tak foukám pořád 1,3, které mi sedí. A je jedno, že cejchované by naměřilo třeba1,43.
jo dělám to stejně, jaký je tlak je vlastně jedno pokud najdu ten co mi vyhovuje a podle pořád stejného manometru dávám stejný tak je jedno jak moc ten manometr kecá. Na druhou stranu zase to tak nehrotím a když se jdu projet tak většinou na to kolo jen sáhnu rukou jestli je to ok nebo ne, pokud je potřeba dofouknout tak nafoukám a změřím manometrem a doladím na optimální tlak ale před každou vyjížďkou to opravdu nedělám
blbé je, že pokud jezdím na co nejnižší spodní hranici možného tlaku P 1,3, Z 1,5. Tak po týdnu je tam klidně 1,1 / 1,3 a na tom už se nedá. Nebo dá dojet , ale ne jet agresivně do klopenek větších kamenů a pod. Tak dofukuju celkem často.
S těma pláštěma hraješ basket, že to máš tak nabušený?
Míč na basket se fouká tak na 0,5 – 0,6 bar
Nejde o porovnávání tlaku, ale jde o to, jak to oboje skáče :D
Nee jen mám 111kg plus batoh a pití takže ±114 kg.
https://bikefaff.com/…-calculator/ Tahle tabulka mi ukázala předek 2,8 a zadek 3bar
si to dej dote tabulky nahore…na tu vahu zadne tri bary se nekonaj to je nesmysl…leda na 40 mm pneu
Tvl a proč si teda zakládal to vlákno? Abychom ti tu potvrdili tvoje nesmyslné tlaky?. Nafoukej podle té Sram kalkulačky a pořádně to vyzkoušej a pak teprve mluv.
Komu není rady…
Hádat se s někým co má vozit za tlaky nebudu. Musí to být ale zážitek.
Ta Sram kalkulačka ukazuje o trochu víc než foukám ale o trošku tak že nych to s ní zkusil, případně si tam dej l těm 1,7 a 1,8 co to ukazuje o 0,2 víc a uvidíš tak málo že by se na tom nedalo jet to určitě nebude a když se ti to nebude zdát tak dáš víc, ale foukat 29" na 3bar je opravdu blbost
taky foukam min, vyslo mi < 18,8 – 20psi > a foukam < 17 – 19 > ale kolik jetam skutecne :DDD
Proč toho řešíte víc než závodáci?? Stoupněte si k depu a sledujte servisáky …vezmou do ruky obycejnej tlakoměr a je hotovo
Protože závoďáci to už maj vyřešený a v depu přesně vědí.
Protoze servisak uz vi, ze kdyz danou pumpou natlaci XX psi pro daneho jezdce na dane podminky, tak to jezdci bude vyhovovat :) a je celkem jedno, ze mu pumpa ukazuje o 20% blbe, uz to proste maji odladene. Jen nesmi vzit do ruky jinou pumpu :D
no hlavně pokud jsou závoďákama myšlení profici tak mejí před závodem x treninkových kol a tam naladí mimo jiné i ty tlaky změří to v okamžku kdy závoďák říká že je to ono a potom mají náhradní kola nafoukaná na ten potřebný tlak
vsak mam tlakomer :DDD
mě tam vychází 24/26 psi a jezdím většinou 22/24 a je to ok ale mám 90kg
no ja dal mokro a plaste 2,35 i s kolem mam 87
no a já sucho 2,25 a 93kg bez kola :-) ale zato mám 30mm ráfky
28mm
Ta sram kalkulačka je pro začátek super nástroj, samozřejmě si to musí každý doladit.
přesně tak, já to teda zvládnul i bez ní, postupně jsem snižoval tlak až do okamžiku kdy se to začalo v zatáčkách žvýkat a potom přidal 0,1bar a bylo to ono. Sram kalkulačka je fajn pro to aby někdo nezačínal na těch 3 barech jinak to bude postupně snižovat celou sezonu :-)
no meseto treba na asfaltu uz skoro zvejka, ale v lese ani nahodou, blby je to, zeto musis castejc foukat
no já po to asfaltu občas musím a to žvýkání nemám rád tak že raději o fous víc abych někde na asfaltu nelehnul. blbé je že když změníš typ pláště tak vlastně ladíš znovu. Kdybych dal na zadním kole do Tufo XC11 stejný tlak jakou jem měl v RK tak bych to asi zul v první zatáčce.
mam vepredu modryho raye a vzadu cervenej ralph jezdil jsem GC s-works ten jsem foukal o chlup vic, nicmene sucho max 24psi jizerky vejletovej setup
Presne tak. A nekoho muze prekvapit i to, ze pro XC (tedy kde je nejvice zpevnenych cest a cekal bys nejvyssi tlak, at to poradne jede) jsou ty tlaky nejnizsi a s pribyvajici narocnosti v terenu tlaky rostou.
Ani ne náročností terénu jako spíš dynamikou jízdy. Ostřejší zatáčení, brzdění, nárazy… I krásně uhlazenou klopenku můžeš na nějakym enduro kole hvízdnout výrazně rychleji/razantněji = i přes tužší pláště je potřeba větší tlak.
U hardtailu mám zas potřebu mít víc na predku kde se opiram takže to často mám skoro stejně
Jop, na trailovym kole mi vyšlo strašně moc, tam bych foukal méně.