Ahoj,přemýšlím že na jaro pořídím druhý pár MTB kol,dám na něj silniční kazetu a úzký hladký pláště.Máte někdo stímhle tuningem zkušenosti,hlavně co se týče délky řetězu,seřizování hazky a podobně?Za každý nápad a inovaci děkuju.
Ahoj,přemýšlím že na jaro pořídím druhý pár MTB kol,dám na něj silniční kazetu a úzký hladký pláště.Máte někdo stímhle tuningem zkušenosti,hlavně co se týče délky řetězu,seřizování hazky a podobně?Za každý nápad a inovaci děkuju.
řetěz to pobere, není tam žádný jiný převod – kazeta má jen menší rozsah. Seřizovat dorazy přehazky sem taky nemusel.
Přehazovačka ani řetěz by neměl mít problém. I na horských kolech je přece vzadu jedenáctka, takže i „silniční“ jedenáctku poberou bez problémů, akorát rozdíly mezi převody budou menší, což je na silnici vlastně výhoda. Ani seřizování by nemělo být nutné, pokud se zachová stejný počet pastorků. Na druhou stranu furt to bude jen MTB s úzkými plášti s nevhodným posedem na delší trasy po silnici a nejspíš i moc lehkými převody (44/11 mi příjde na silnici jako opravdu málo). Jestli by nebylo lepší pořídit si nějakou starší, úplně obyčejnou silničku, která bude na silnice vhodnější než bike.
lehčí převody pocítíš max. ve sjezdech. Jestli se ti převod 44–11 zdá po rovině moc lehkej, smekám před tebou…
To je tak pul na pul. Par treninku jsem objel s klukama na biku (zniceny zad kolo na silnicce pri kolizi s autem) Bylo to naprosto v pohode, ale z kopce se musis hned na horizontu za nekoho zahaknout jinak nemas sanci a ujedou ti..
jo to je jasný, ale jinak opravdu není žádný problém. Vytrvalost po rovině 30km/h převodem asi 44–15, při 44–11 bych už asi měl dost :)
Nezapomeň, že když dáš na horala uzké pláště na silnici, tak budeš mít menší průměr kol než na silničce a na jedno šlápnutí ujedeš menší vzdálenost, než při srovnatelných převodech na silničce.
jistě, jenomže já mám zapletený diskový náby do silničních ráfků, silniční pláště 23mm (stelvio plus), což je o rovné 3cm větší obvod kola než s RR.
Tak až teď jsem se podíval do profilu a vidím:)
Rozhodně je dobrý dát si pozor na to, aby oboje kola měly stejně široký ráfky… protože když zároveň s výměnou kol ještě šteluješ brzdy a případně montuješ magnet tagometru, vyjde to skoro nastejno jako ty kola přezout :-)
Jestli máš kotoučovky, můžeš naplést silniční ráfek a získáš tak těžší převody(větší průměr)
Superior bude od jara nabízet za slušnou cenu tzv. COMBO WHEELS. Jedná se o zapletená kola na ráfcích 622mm a kot. nábojích. Pokud si koupíš horáka na kotoučích, tak to bude jako tréninková verze na najíždění kilometrů po silnici. Bude to včetně kotoučů, plášťů a sil.kazety.
Nooski to vystihol dobre. Môj názor na univerzál je už dlhodobo takýto:
Každý univerzál stojí za hovno. Na cestu cesťák, do hory horák – teda ak si chceš vychutnať jazdu.
Trekový bike by som nekúpil, ani keby mi na krk stupili. Predstav si tlupu cesťákov keď je medzi nimi zamotaný jeden trekový. Nestíha, lebo má väčší odpor.
A teraz si pedstav tlupu horákov a medzi nimi jeden trek. V zjazde v zlom teréne sa ide zahlušiť.
taky o tom přemýšlím…jezdím v březnu do Španělska – pochopitelně se silničkou. Ale jsou tam nááádherný terény na bika…Costa Brava – pískovcový rokle kolem pobřeží a tak…ale to na silničce nejde, a dvě kola s sebou autobusem vézt nemůžu. Tak jsem si říkal, že bych nějak pořešil na bika úzký gumy. Ale nemám kotouče. Loni tam byl chlápek s bikem, kde měl zapletený silniční ráfky na bikovejch nábách a jezdilo mu to super…
Mrkni se mi do profilu, mel jsem kdysi takovyhle kola na biku, nez jsem sel do silnicky rovnou. Co se tyka V-brzd, existuji i adaptery, co ti posunou vecka vys, takze zvladnou i 28" kola. Tuhle sadu kol na bika delala a mozna jeste i dela fa Mavic pod nazvem Speedcity a prave pro veckovy brzdy delali i tyhle adaptery. Zagoogluj si. Jinak me napadlo, ze by mozna stacilo prehodit jenom predni plast a tu 28" mit jenom zadni kolo, i kvuli silnicni kazete (odstupnovani prevodu). Obvod 26" kola s MTB balonem je skoro stejnej jako 28" se silnicnim 23 mm plastem, tak proc ne, zadna az takova koza z toho nevznikne.
No a jaky si s tim mel zkusenosti – proc si nakonec sel do silnicky?
heh bajk ti nikdy nepojede stejně jako silnička :O)
heh bajk ti nikdy nepojede stejně jako silnička :O)
dobre tak jinak: rekneme, ze budes mit nejakej 30 kilometrovej zvlnenej okruh. jakej prumer bys zajel na mtb, jakej s mtb se silnicnima plastema a jakej na silnicce? Treba 26, 28, 30?
na silničce by to podle mě nebylo pod třicet pokud by tam nebyly naky brutal kopce… jinak měl sem na biku slicky když sem byl v alpách opravdu to jede líp ale ne zas natolik aby se to vyrovnalo silničce to poznáš právě v kopcích…
myslel sem to spis procentualne, ale to je jedno. na tom bajku to zase musi byt pohodlnejsi hlavne pokud jde o zada.
mno tak pohodlnější to je… jinak slicky na MTB nejsou špatná věc :O) jediný co se mi nelíbilo že se slickama kotoučovky mnohem hůř brzděj a člověk de rychlejc do smyku :O(
No jo, ale na silničce je tohle ještě horší. Dvě věci mi na silničce při pravidelném střídání s bikem štvali pokaždé, když jsem vyjel (ale tak prvních 5 minut a vždy jsem si hned zvyknul). A to, že je to s úzkými řídítky proti biku neskutečně nestabilní a vůbec to nebrzdí (ne že by brzdy byly tak špatné, ale lepší by tomu stejně nepomohly, to by jen pořád blokovalo kola).
*štvaly
jj ty brzdy sou dost znat i když neni brzda jako brzda… :O)
Hrozně záleží na výkonosti jezdce. Čím je vyšší, tím se rozdíly zvyšují (protože se vše odehrává ve větší rychlostech). Třeba já měl rozdíl při mojich superpomalých rychlostech na 100km docela kopcovitém okruhu mezi silničkou a bikem se semisliky typu Speedmax cca jen 10% (24 průměr silnička, 22 bike; to jsou rychlosti když mě to jezdilo v sezoně dobře, jinak na začátku sezony průměry klidně ještě menší kolem 20). Ten okruh jsem jezdil před x lety častěji a s tepákem pro cca stejné podmínky pro porovnání (ale ani tak to porovnání není přesné).
Silnička ale není jen o vyšší rychlosti, je to prostě něco úplně jiného a kdo ji nejezdil, tak se mu to bude špatně vystvětlovat.
Takhle hezky bych to nenapsal :O)
:-D A proc ne?
projeď se na biku a na silničce pak pochopíš…
troufalé učit Andyho jezdit…
Proč ??? jen si stojim za svym názorem…
zjisti si, komu si radil, ať se projede na silnici a biku, pak pochopíš…:)
Mno stejnak si myslim že neni lepší způsob porovnání…
To je v pohode. Kdysi se mi tu podarila vyvolat vyborna debata na toto tema – fakt jsem se bavil! :-D
Jinak ta debata zacinala pribehem jak jsem klukovi na silnicce ujel na biku do kopce po zadnim.. ;-)
heh tak to by mě asi vydeptalo na tolik že bych uvažoval o změně sportu :O)
Furt me prudil, ze mi ujede kdyz ja pojedu na biku a on na silnicce. Tak jsme to dali z Prahy do Stechovic, tam otocka a zpatky do Radotina, Chuchle a v Chuchli nahoru. Po rovine jsme jeli kolotoc po 5ti min a kontrolovali rychlost, aby se ten druhej neflakal, no a pak prisel kopec ja trochu pridal a on nic, tak jsem mu ujel za zatacku, otocil to a jel mu zkopce naproti, jakoze kde je? Mumlal neco a deptani, tak jsem najel vedle nej a rekl mu ze pravy zdeptani je tohle: Dal jsem to na zadni, pustil se jednou rukou, preradil a zacal mu takhle ujizdet.. ;-)
Heh to nemá chybu chudák :O)
to je ovšem na žlutou kartu…
:-)
No jak to tu uz zaznelo- jizda na silnicce je o necem jinym. A nejhlavnejsim motivem bylo to, ze trenujeme par lidi pohromade a vsichni maji i silnicku. V principu se da jezdit ve vlastnim zvolenym tempu po asfaltu i na biku (treba s jinymi plasti, nebo jakykoli jiny hybrid), ale pokud mas ± stejne vykonny spolujezdce, co pojedou na silnickach, nebudes jim bud stacit, nebo se nepomerne vic nadres. Mne osobne nejde o to se sedrit, ale jezdit nejakej cas v urcitym tepovym pasmu, takze proto ta silnicka.
Nechal jsem se ukecat na 175km vyjížďku s žiletkářema. Zkoušel jsem kvůli tomu 1,75" sliky. Jezdil jsem na nich asi týden, ale nezvyk jsem si. Cítil jsem se na nich hodně nejistě. Špatně to zatáčelo i brzdilo. Nakonec jsem to odjel na Karmách a nemyslím, že bych byl kvůli tomu pomalejší. Spíš mi vadily převody. Šlapu sice hodně frekvenčně, ale z kopce jsem občas prostě neuvisel.
ty silničáři nemohli jet naplno jinak by tě sklepali max po 10kilometrech…
Jak který. Bylo jich tam pár stovek, takže každej si našel tu svojí výkonnostně spřízněnou skupinu. A občas byl kopec, kde jim chyběly převody, takže se to dalo.
mno tak to je potom jiná :O)
Brácha a pár kámošů to tak přesně udělali- kola s slijtama a dozadu silniční kazetu, aby na své cykloexpedice nemuseli na dosud preferované silničce a co já vim, tak jen vždy vymění ta kola a štolovat nemusí nic… Já na to mám crossa..
Jo, ale dbali na to, aby měli ty samý ráfky…
No kdyz uz tu je takove vlakno tak se tady vternu. Take uvazuji o kolech na MTB ktere by byly ciste jen na asfalt. Klasiky do terenu mam crosridy a na asfalt uvazuji kola skladane z Naby Heylight leichtlauf, rafy Mavic X517, vyplet DT Revolution. Prosim poradte zda to je dobra volba a zda mi budou sedet ty rafky (at nemusim pokazde serizovat brzdy). diky
No, já se v tom moc nevyznám, ale asi záleží na tom, aby měli stejnou nebo hodně podobnou šířku…
no ja tomu nerozumim vubec. jen ze me ty kola zaujaly a zde jsem napsal at mi lidicky tady poradi
To myslis ty bazarovy kola,co prodava nejakej slovak?Vypadaji pekne,ale se svou vahou (pres 80kg) bych z toho mel strach.
uz je mam davno blokle :-)¨ , ja mam 85 kilo a doufam ze to bude ok teda chci slyset ty nazory zda do toho mam jit nebo ne. Jak jsem psal chci to opravdu jen na asfalt.