MTB kolo s pevnými osami do 30.000,-

81 nepřečtených
  • jj007

    Ahoj, chci nove kolo do 30k, rad bych mimo 29 kol i pevné osy, ale na netu toho člověk příliš nevyčte (aspoň ja), a jelikož mam covid, tak se do obchodu zatím nevydam.. Nemate někdo přehled co se da okolo teto ceny koupit? Předpokladem ze těch kol zase nebude v teto kategorii tolik. Dopředu se omlouvám, pokud můj dotaz někoho urazí:-)

    0 0
    • Jáchym 1  

      https://www.bike-life.cz/…-2022/d43347?…

      Je to za víc peněz,ale jen pro orientaci.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje

    • Tomcat  

      Sestavené od Scalara , cena je to hraniční v obchodech za to je Velka špatné , naleštěné…

      0 0
      • plysovykozisek  

        To jako Scalar postaví něco lepšího za 30k, než ten modrý Rockrider z Decathlonu, pochybuju.

        0 2
    • Johny.Merida  

      Teď sehnal kámoš CTM Rascal 3…pevné osy, vzduch vidle, 1×12… Za 29 tis a je docela nadšenej.

      0 0
    • Velomiwookie  

      Kross level 8, ve vlakne “xc do 35 tis” je odkaz na rakouskej shop za 29, pokud je jeste skladem

      0 0
    • Kmoda  

      Tak třeba Kellys Gate 30…

      0 0
    • scota  

      Co toto BH za 31 790 Kč?

      https://www.albie.cz/…rt-5-0-2021/

      záleží na velikosti

      1 0
    • Baf13  

      https://www.kellys-bike.cz/…48307072.htm

      S kódem „CYKLOBAZAR“ za 31,5k

      Nebo Gate 30

      https://www.kellys-bike.cz/…ike/e-search?…

      S kodem za 28,8k

      0 0
    • felix.org  

      Kdybys chtěl ušetřit, využil poukaz, tak vyjde na 22.

      https://www.tsbohemia.cz/…d395901.html

      0 0
    • jj007  

      https://www.rideko.cz/…rlgrey-2022/

      Diky moc vsem, jdu to prolezt, jeste me zaujalo tohle, je skladem, ale zase jsem se nikde nedocetl jestli to ma pevne osy..

      0 0
    • jj007  

      Dekuji vsem za pomoc, vazim si vasi pomoci.

      dluzim sem info co jsem nakonec vybral, nakonec jsem koupil Konu

      https://www.konaworld.com/kahuna.cfm

      Libil se mi ten ram, dobre se mi na nem sedi, tak snad se mi bude dobre jezdit :-)

      0 0
    • jj007  

      O všech nedostatcích vím, chapu že každý má jiné preferencea mohl jsem nakonec vzít i něco jinyho.. mě se např. 30k za kolo z decathlonu, který se mi nelíbí prostě nechtělo dát, navíc jsem chtěl něco hned a hlavně se na tom předtim projet.. ja toho upřímně moc nenajedu, tak sem si rekl, unaven z těch milionu kol co se nabizej ale pak stejně neni Xlko skladem, ze vezmu tohle bo mam blizko prodejnu tady kousek na barrandově.. a tim padem i servis, byl to sympatickej chlapik, mala prodejna, žadnej obr corporat, vyzkousel jsem treka a tohle, vzal ho a je to:-)

      0 0
      • Plexix  

        Já sem na tom byl podobně a nakonec sem vybral právě ten Dekáč Rockrider XC500. To osazení za tu cenu je fakt super. A vůbec nelituju, jezdí se mi na něm krásně. Plus pro mě byl, že když sem ho viděl naživo tak se mi líbilo takže volba byla jasná.

        0 0
      • Tomcat  

        Sorry ale tohle je z tvé strany racionalizace . Horské kolo je hlavně o materiálním světě a nelíbí obzvláště v pozici kdy nejsou peníze si na to moc vybírat je dost svéhlavý a kontraproduktivní postup…

        0 0
        • MatS  

          Bez tech carek je ta veta dost necitelna ;-)

          2 0
        • jj007  

          o penezich to neni, prodal jsem predtim elektrokolo, ktery jsem mel mnohem drazsi, a je mi to vlastne fuk, kolik za to dam, jen jsem si dal nejakou psychickou hranici.. ale… na mejch obcasnejch 8 km se synem a obcasnejch 10km na pivo mi hlavne uz dosla trpelivost se tim probirat, stejne je to pro moje pouziti plus minus vsechno stejny, kdybych nelezel s covidem tak s tim tady ani neotravuju, jen jsem zjistil ze po internetu se v tom vubec nevyznam, tak jsem chtel radu.. Kazdopadne diky vsem.

          0 0
          • Johny.Merida  

            Rady jsi dostal a nevzal sis z toho nic a udělal to stejně po svém… Škoda energie lidí, kteří se o radu snažili, příště se na tebe vy..... No, ať Kona na projížďky do 10km slouží.

            0 0
          • jeepak  

            Zdravím , tak tímto jsi měl začít, než sis přišel sem pro radu :-)

            2 0
      • MatS  

        Jako nejslabší místo vidím brzdy, kde je nejnižší model hyder od Shimano. Navíc ve předu jen 160mm kotouč.

        Na rovinkách asi ok, ale nechtěl bych na tom brzdit z kopečka :-)

        0 0
        • Markony  

          To s dá lehce napravit bohužel tyhle brzdy najdeš i kolech oko 50 000Kč

          0 0
      • Johny.Merida  

        Ale zakladatel vlákna už kolo pořídil, čti.

        0 0
        • Dazz  

          Pokud to bylo přes net, dá se do 14 dnů vrátit ;-)

          0 2
          • Johny.Merida  

            .Pokud bys četl, tak víš co tazatel psal, chjo..

            ..

            ja toho upřímně moc nenajedu, tak sem si rekl, unaven z těch milionu kol co se nabizej ale pak stejně neni Xlko skladem, ze vezmu tohle bo mam blizko prodejnu tady kousek na barrandově.. a tim padem i servis, byl to sympatickej chlapik, mala prodejna, žadnej obr corporat, vyzkousel jsem treka a tohle, vzal ho a je to:-)

            0 0
    • R.kolo  

      Zdravím, shodou okolností uvažuji také o koupi „podobného“ kola, leč v nižší cenové relaci. Líbí se mi zde doporučované kolo https://www.tsbohemia.cz/…d395901.html Je to tak nějak maximální cenová hranice, kam bych byl ochoten zajít. Co jsem zde pročítal, tak pevné osy asi ano ( měřím 185 a váha je 103–105). Na kole bych jezdil spíše jen silnice, max. nějaká upravená lesní cesta, na něco „divokého“ nemám odvahu. Je to dle vás odborníků rozumná koupě, nebo například zbytečně drahá a lze doporučit něco jiného, vhodnějšího?

      0 0
      • Kaire  

        Zvážil bych stavbu. Jestli nechceš gravel, tak máš relativně specifické požadavky pro MTB. Řešil bych se stavitelem jestli má smysl 1×12, nebo aspoň nějakou konkrétní kazetu a převodník, jestli vůbec dávat odpruženou vidli atp.. Dalo by se ušetřit tam, kde to na sinici nepoznáš a naopak to nacpat někam kde to bude pro tebe mít smysl.

        1 0
      • Markony  

        Základ v 2×10 stačit bude, brzdy slabota ale dá se řešit , chtělo by to odzkoušet jestli sedne geometrie

        0 0
      • cyklista86  

        Idealni by pro tve ucely byl gravel. Chapu ze se clovek muze beranu bat, kdyz s tim nema zkusenosti, ale jezdit po silnici na MTB, ktere ma siroka riditka a odpruzenou vidlu. To neni moc zabavny..Ale kdyz bys fakt nechtel gravela tzn. kolo s beranama, tak jak tu pisou ostatni stavba by byla pro tebe idealnejsi. Mohl by ti tam totiz rovnou dat komponenty jako pevnou vidlicu, uzsi riditka, pohon spis dvouprevodnik.. Ale i tak sem presvedcenej, ze jestli te jezdeni po silnici bude bavit, tak stejne rychle zjistis, ze to chce berany.. :)

        0 1
        • Markony  

          Ja nechápu všichni tady všem cpou gravel ale on chce horka co je na tom tak těžkého na chápani, Jam měl krosku gravel podle toho jak to někdo řadí a stejně sem to předělá na rovné řídítka ne každému sednou berany .

          1 0
          • cyklista86  

            Ano nekdo se s beranama nezzije, ale nekdo si rekne po xx letech jezdeni po silnici s rovnyma riditkama „ja vul ze sem nezacal s beranama uz davno..“ :) A co nechapes na tom, ze sem zminil gravel, kdyz chce jezdit „Na kole bych jezdil spíše jen silnice, max. nějaká upravená lesní cesta“ coz je presne prace pro gravel…

            0 0
            • Markony  

              To nebylo mířené proti tobě ale ve hodně vláknech kde se lidí ptají na horky jsou poznámky typu nekoupu horák kup gravel za mě horka v 2×11 na pláštích okolo 29×2,00± s dobrou vili bude daleko šetrnější k mým ruka a zádům.

              0 0
              • cyklista86  

                Berany ale automaticky neznamenaji natazeny zavodni posed a bolest zad.. Naopak tim ze muzes menit diky beranum delku a vysku uchopu, tak tem zadum ulevujes. U rovnych riditek nelze menit ani delku a ani vysku. Muzes se chytnout jen bliz predstavce, coz je znacne nepohodlne jestli tam nemas taky nejake gripy, omotavku.. Cim delsi jizda tim vic clovek tu zmenu uchopu(posedu) oceni. Jestli dotycny jezdi pouze kratke svihy treba do 3 hodin, tak se to da vydrzet i s tou rovnou tyckou, ale jak to ma byt nejakej celodeni trip, tak to je opravdu utrpeni. Zatimco s beranama si muzes tocit nejakych 5 uchopu ruzne delky, vysky, sirky.. Ruzne natacet zapesti.. To proste s rovnyma riditkama nelze a clovek ma telo furt v jedne poloze.. Driv bylo MTB univerzalni kolo, ale dnes to u tech modernich neplati. Ty jsou delane proste do terenu a kdo chce jezdit opravdu jen po silnici a maximalne obcas nejake lesni, polni cesty, tak je MTB proste nesmysl.. Neco jineho je, kdyz nekdo chce jezdit hodne po silnici, ale zaroven chce i jezdit v terenu. Tam se to da chapat, ze clovek vydrzi ten presun po silnici, aby si to pak uzil v terenu. Ale motat nejake okruhy po silnici a koupit si na to MTB je proste blbost.. Jak rikam stavba s uzsima riditkama, s pevnou vidlou. To uz dava mnohem vetsi smysl..

                0 1
                • mais  

                  A stejně nakonec většina lidí na těch „univerzálních“ beranech najde dva tři úchopy a točí jen je – ono je to vtipné, z MTB v určitých kruzích vymizely rohy (protože to nebylo frikulín), ovšem právě to umožnilo změnu úchopu. Řada MTB je stále univerzálních kol, akorát na B-F jsou do toho lidi tak zažraní, že univerzálnost přehlíží a protože je to často jejich největší a jediný koníček, tak si dopřávají speciálky. Ve chvíli, kdy máš na kola jasně danej rozpočet a přidělený doma místo, že tvůj je právě tenhle držák na kolo a další není a nebude, tak se neboj, ten univerzál najdeš..

                  1 0
                  • cyklista86  

                    Moderni MTB delany na narocne XC trate s pidi prevodnikem a metrovyma riditkama. To ma do univerzalu daleko.. S tim po silnici opravdu jezdit nechces. Maximalne ty kratsi presuny do lesa.. Ja mam jeste na MTB dvouprevodnik a „jen“ 70cm riditka a to se jeste za univerzala povazovat da. Hlavne kdyz tam mas rychle a tiche plaste na jizdu po silnici., ale dalsi MTB uz bych taky bral jednoprevodnik, sirsi riditka a mel to ciste na teren. Jako univerzala bych bral gravel.. Protoze vetsi porce km dam po silnici. Kdo jezdi naopak vic casu v lese a nema potrebu letet po silnici rychle, tak pro nej bude lepsi univerzal MTB no..

                    0 1
                    • mais  

                      každý řidítka si můžeš zahrátit, na řadě z nich jsou i rysky kde a jak. A metrovkama docela přeháníš, teď mám měsíc doma nové kolo řidítka 760 mm a co jsem proklikal, tak do 800 se vejdeš – ale to tak je, každej je jinej a je třeba, aby si lidi ta kola pro sebe nastavili a upravili – není to jen výška sedla, ale i jeho pozice, sklon, šířka řidítek, nastavení páček, často nějaké to laborování s představcem…

                      Takže beru jedině to, že dneska marketingově frčí 1× něco, co likviduje univerzalitu – jenže ono se to sype i na gravely. A až začnou klesat trochu prodeje a zájem, očekávám, že bude „objeven“ napřed dvou a následně i troj tác – protože popravdě, pro většinu ježdění a zvlášť mimo výkon je to praktičtější.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Přesně. Čekal bych, že snad každý rozumný jezdec si vybere řídítka, která vyhovují jeho využití kola. Pokud někdo jezdí těžký terén zcela sporadicky nebo vůbec a hodně jezdí asfalt, tak si tam asi nebude dávat 80cm+ řídítka.

                        Mám extra úzká ramena a k tomu ještě krátké ruce a na všech svojich kolech jezdím mix všeho, od těžkého terénu až po asfaltové přesuny. A hodně se to liší vyjížďka od vyjížďky. Klidně jednou terén téměř celou trasu s více i těžšími úseky a jindy zase klidně převážně jezdivé lesní široké cesty (vyloženě silnice s provozem aut nejezdím v podstatě vůbec, jen ojediněle nějaký krátký vynucený přejezd, kde to jinak nejde).

                        A tedy tomu mám přizpůsobená řídítka a vozím na dnešní dobu super úzká řídítka jen 64cm (a to i na 150mm fullu s 65° hlavou) a na nich stále Ergony s mini růžky. Ani v těžším terénu s tím nemám žádný problém, i když o něco širší řídítka jsou tam i pro mě lepší, ale ten rozdíl není nijak velký (otestováno mám 20+ různých řídítek až do šířky 78cm, tak moc dobře vím, co mi kde jak vyhovuje), oproti tomu na delších jezdivějších trasách jsou ta užší o hodně lepší.

                        A kdo vozí výrazně širší řídítka, tak zase může použít vnitřní rohy (vnější rohy nejsou na extra širokých řídítkách moc dobře použitelné, i když se mohou najít i tady někteří, kterým to vyhovovat bude).

                        Jednopřevodník pak není pro mě nevýhoda žádná a vybral bych ho dnes už na všechna svoje kola, i to nejezdivější HTčko na rychlých pláštích. Mám tam tedy pořád ještě 2×11, ale jen proto, že mi ten přesmykač na tom kole nijak moc nevadí, takže se mi nechce do toho dávat prachy a měnit na 1×12 (když stejně nejvíce jezdím aktuálně na jiném, kde mám 1×12). Ten rozdíl jednoho převodu (který má navíc u 2×11 a to jen díky tomu, že je to Sram, kdybych měl 2×11 Shimano, tak rozsah ani větší nebude) už není nic zásadního.

                        0 0
              • TK75  

                Dnes už 2×11 a 29×2" pneu má gravel a ne mtb :-D

                A může mít i rovný řidítka nebo berany…mtb tahat po silnicích lze, ale gravel je na to lepší

                Řekl bych že se to radí často, protože to proste je na jízdu silnice, cesty a stezky lepší…aby taky ne, když je to geo dělaná na efektivní šlapání atd kdežto mtb na zvládání technicky náročneho terénu

                PS tím ale nechci radit gravel…spíš jen tak s tebou dávám řeč :-)

                0 0
        • mais  

          Proč gravel? Je spousta lidí (včetně mě), co chce na kole vzpřímený posed a případně jim vyhovuje pohodlí MTB – navíc se ne každý věnuje výkonnostní jízdě a pro turistické plácání se 12 – 15, občas hec 20 km/h je za berany nic moc zážitek. Vždycky s doporučením to je nejlepší gravel si vzpomenu, jak v dobách favoritů měl každej druhej otočený berany nahoru, aby na tom kole seděl vzpřímeně. Začínám mít pocit, že Gravel je cyklistickým synonymem pro SUV – to řadě lidí taky někdo nutí, aniž by to ty lidi vlastně chtěli, nebo v zásadě potřebovali, nicméně pro jistotu, co by jim vyhovovalo z trhu stáhli.

          2 0
          • novas752  

            Gravel nemusí mít jenom dlouhý posed s dropem jako kráva, koukni se na cestovní kola, na ty se taky velmi často dávají berany s flarem protože je to pohodlbější než rovné a posed není dlouhý.

            Že se spousta lidí dobrovolně plácá na o 3kg těžšim kole po cyklostezkách je spíš o tom, že na gravelbike ani nesedli.

            1 0
            • mais  

              Jo a spousta cestovních kol je dneska elektro. Ne každej chce na kole cestovat a dělat celodenní švihy, většina lidí se chce pro zábavu vozit a vlastně je jim u řiti, že to kolo je trochu těžší, než by muselo být. Zkus se taky na problematiku podívat greyuser eye – s tím, že ročně najedeš maximálně vyšší stovky km. Stejně tak ti řada lidí napíše, že i MTB je pro ně naprosto zbytečné, že jim nejvíc vyhovuje cross.

              Gravel je stejně jako SUV pro určité lidi a jejich použití fajn, ovšem zbytečně se nutí jako mainstream.

              0 0
          • cyklista86  

            Proc gravel? Protoze pro naprostou vetsinu lidi je moderni MTB overkill jako prase? A na co pak s sebou tahat xkg odpruzene vidle, plastu a pod. navic nekam do kopce?(u tech nejbeznejsich kolo rekneme gravel 10–11kg, MTB 13–15kg.. Proste rozdil 3–5kg to uz je hodne znat..) Takze ja naopak vidim MTB jako to SUV kdyz uz jsme u takovho prirovnani.. Proste moderni MTB je na teren, na ktery se vetsina normalnich cyklistu nepodiva. Nejaka jizda za sedlem v technickem sjezdu po sutrech/korenech opravdu neni nic pro prumerneho cyklistu. Pro ty je vrchol off roadu polni/lesni cesta.. No a to ze ma vetsina lidi otocene berany nahoru na gravelech je spatne zvolena geometrie ramu a ne chyba nebo vlastnost gravel kol.. Natazeny posed taky nemusi platit. Jednak jsou ramy, ktere maji kratsi ramy s vyssi hlavou a hlavne zasadni zmeny muzes udelat predstavcem a typem beranu. Kde si to muzes nakombinovat tak, ze to bude idealni posed pro tebe a zaroven to nebude vypadat uplne debilne.. Proste dela to na me dojem, ze sis vyzkousel pro tebe nevhodne kolo s beranama a ted jedes kampan proti nim.. :))

            0 0
            • mais  

              Nepochopil jsi přirovnání k SUV – já to použil protože mi dneska automobilky SUV neustále tlačí, i když ho nechci – stejně tak je to s tím Gravelem – teď je to super móda a všichni to někam cpou. Ano trail MTB je pro řadu lidí zbytečný – ovšem opět jsi cvičně vynechal XC na úzkých pláštích – co fakt 15 kg nemá a často ani 13kg ne – respektive ano má, protože každej si naloží litr vody, brašničku na tohle a máhlecto atd…

              PS: žádnou kampaň proti gravelu nejedu, kdybych měl x kol, tak asi xtej gravel bude, ale jelikož to nepotřebuju, tak mám kolo jedno a to to, co je pro mě nejuniverzálnější volba k tomu co jezdím – samozřejmě jsem si vědom toho, že pro řadu dalších je to volba krajně nevhodná.

              0 0
      • felix.org  

        Koupil jsem ho ženě, měla jedinou nepřekročitelnou podmínku, matně černou barvu :-D Brzdy jsou základní, ale taky jsem je chvíli měl a vždycky mě bez problémů (lehce přes 90kg) ubrzdily a to za stejného použití jako uvažuješ ty. Pak jsem je vyměnil za Deore, což se projevilo hlavně v komfortu brždění, i když samozřejmě brzdí o poznání lépe. Pokud navíc využiješ ten poukaz, co k tomu dávají, tak vyjde na 22k a to je slušná nabídka podle mě.

        0 0
    • R.kolo  

      Tak dnes objednáno, díky za názory. Vzal jsem to původně mnou vybrané MMR 2022 Zen 35 – Graphite Black N Red – L/19". Je to sice dost peněz (žiju v době, kdy za to byla skoro půlka Škodovky…), ale bude to zřejmě poslední kolo v životě

      0 0
      • R.kolo  

        Mimochodem, poslal jsem odkaz známému a on " Za ty prachy a nemá to ani šlapky.. "

        1 0
        • Markony  

          Dobra hláška .

          0 0
          • R.kolo  

            Hláška asi dobrá…ale mě to vlastně zarazilo, že tam nejsou, to jsem si tak nějak neuvědomil, se přiznám. Co chci jezdit ( nenáročně, rekreačně, žádný těžký terén ) jsem psal. Obuv na kolo budu používat rozhodně klasické botasky, speciální obuv nehodlám kupovat. Nohu mám vel. 48 a uvažoval jsem dokoupit tyto? https://www.tsbohemia.cz/…d383634.html

            0 0
            • Markony  

              Na prd na tomhle ti bude noha tancovat přesně tyhle žena měla, koupil jsem tyto ženě a je max spokojená wellgo m-195 bmx.

              0 0
            • felix.org  

              Pedály tam samozřejmě jsou.

              0 0
              • R.kolo  

                NO mě vlastně nenapadlo se tě zeptat -:)Já se dotazoval v TS Bohemia po online chatu a tam mi řekli, že právě nejsou…

                0 0
                • felix.org  

                  Jsou tam, klasický základní, ale jsou :-) Na té mé fotce je to ve stavu, v jakým to bylo (složený) v krabici, kromě košíku na láhev a černých šroubů ke košíku.

                  0 0
                  • R.kolo  

                    Děkuji, když prostě nebudou vyhovovat, tak mohu vyměnit, ale nemusím to řešit nyní „naslepo“

                    1 0
            • cyklista86  

              U kola za par tisic se davaji normalni plastove pedaly, ale u trosku drazsich kol uz se nedavaji, protoze se predpoklada, ze uz kupujici ma svoje ktere preferuje.. Nebo se tam davaji, ale to jsou plastove, ktere se krouti, klouzou za mokra a nic nevydrzi.. Chapu ze nechces vrazet zadne penize navic jeste na veci okolo toho kola, ale musis pochopit, ze rozdil v efektivite prenosu energie je mezi plastovym uzkym pedalem s kecou co ma tenkou a mekkou podrazkou oproti tretram a naslapnym pedalum obrovsky. Nehlede k tomu, ze to neni jen o obrovskych ztratach energie, ktera se nevyuzije k pohybu vpred si budes i nicit chodidla.. Nako naproste minimum beru pedaly platformoveho typu a k tomu aspon nizke trekove boty, ktere maji pevnejsi podrazku.. Takze treba Ja mam tyhle https://www.kilometry.cz/…ymi-lozisky/ uz radu let a furt ok. Nebylo potreba je rozdelavat cistit a pod.. Plastove jsou levnejsi, ale prd vydrzi. Jak se rika nejsem tak bohaty, abych kupoval levne veci. Vyplati se to…

              0 1
            • cyklista86  

              Jestli te to kolo chytne, tak se k tretram stejne dopracujes. Ja ted jezdil zase s platformama a trekovyma botama merrell protoze sem cekal na nove tretry. Clovek si na to zase tak nejak zvykne a proste to nejak funguje, ale pak prisly tretry a to je rozdil takovy, ze me prislo, ze mam na kole minimalne 250w motor. Takovy to je az komicky rozdil, kdyz se podrazka ani nehne a vsechna energie se prenese primo na kliku..

              1 1
    • vapefo  

      Zdarec borci.

      Oživím téma. Vybírám kolo pro syna. 195–90. Bylo by to jeho první kolo, kdy to myslí trochu vážně (ježdění).

      Požadavky jsou jako vždy: cena do 25 tisíc (+5 tisíc max.), pevné osy 1×11 (12), vzduchová vidlice.

      V cyklobazaru je nové kolo CTM rascal 1 za 24.900,– Kč.

      Vyplatí se za tu cenu, nebo je nějaká lepší nabídka? Scalar tam má taky kolo, ale tem rám se mu nelíbí. Je tam i RB za 25, ale je neurčitého stáří. Budu rád, pokud mi ta kola trochu omrknete a napíšete připomínky. Děkuji za Váš čas.

      Václav.

      CTM

      RB

      scalar

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.