• mikefull

    Ahoj,

    chtěl bych pořídit nějaké MTB na takové běžné pojíždění cyklostezky/lehčí terém. Budget bych chtěl maximálně do těch 20 tisíc, případně jsem schopný i něco málo přihodit. Každopádně, jsem zvyklý na silničky, ale dokud nebude syn větši, tak musím přizpůsobit rychlost i terén. Víceméně jsem zúžil výběr na decathlon

    superior

    případně jsem díky fóru objevil i qayron:

    qayron

    mám normální postavu 175/78 takže nepotřebuji nějakou extrémní konstrukci atd. jak jsem psal, jsem zvyklý na silničky, takže spíš preferuji větší tác aby to bylo schopné i trochu jet. Poradíte? Dík za každý komentář a budu rád i za nějaké tipy navíc. Jo a takové to, že je lepší něco poskládat vím, ale moc to nepřipadá v úvahu, bazar taky moc brát nechci.

    0 0
    • Baf13  

      Z těch tří Qayron. Pokud se vleze, tak dát 36z převodník, ale určitě to nepoletí jak silnička.

      Superior má základní náboje bez pevných os.

      U Rockrideru je uvedeno, že jde max 32z převodník a to by ti podle toho co píšeš asi nestačilo.

      0 0

        MTBIKER doporučuje

        Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

        Výprodej Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

        od 14 899 Kč -4% MOC 24 999 Kč

        Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré Skladem 2 ks

        Výprodej Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré

        od 11 399 Kč -20% MOC 17 699 Kč

        Lapierre Edge 2.9 kolo, modré Skladem 1 kus

        Lapierre Edge 2.9 kolo, modré

        14 199 Kč -20% MOC 17 699 Kč

      • mikefull  

        no to je otázka jestli se vleze :) 36/11 už je ručitě trochu snesitelnější. Navíc co se dívám, tak mají ho jen v HK což je pro mě trochu z ruky, ale samozřejmě se dá objednat. Ty náboje by měly jakou nevýhodu, nikdy jsem to až tak neřešil.

        0 0
        • Tomas_82  

          Náboje mají tu nevýhodu, že se musí dobře seřídit, jinak velice rychle dojezdí. Jinak bych v tomhle případě dal přednost kolu s dvoupřevodníkem, kvůli nižším nákladům klidně 2×9.

          0 0
          • mikefull  

            *

            Náboje mají tu nevýhodu, že se musí dobře seřídit, jinak velice rychle dojezdí*

            Je to fakt až taková tragedie? Jak říkám, je to spíš na tu rekreační jízdu, žádný složitější terén a ten sup je jediný co má dvojtác. V těch novějších edicích už to všichni nahrazují jedním a ty starší modely pomalu ubývají.

            0 0
            • Tomas_82  

              Tragédie to není, pokud dostanou co potřebují, vydrží hodně. Ale jsou tam ne moc dobře utěsněné kónusy, takže je potřeba je dobře seřídit a namazat hned na začátku.

              0 0
              • Tomcat  

                Sorry ale to zatěsnění a tu osu nevyřeší. Možná tak na silničku…

                0 0
                • Tomas_82  

                  Když se to pořádně „vycpe“ ložiskovou vazelínou, tak to tím právě docela vyřeší. A osou myslíš že je to na rychloupínák? To na popisované použití není žádný problém.

                  0 0
                  • Tomcat  

                    Myslím že pružící , ohýbající a různě posunující osu u kotoučovek pozná i 78kg chlap..

                    0 0
                    • Tomas_82  

                      Tak já na tom jezdil cca 25 let včetně závodů ve sjezdu (za mlada) a nijak mě to neomezovalo.....

                      4 0
                      • Gwaihir  

                        Na 29"?

                        0 0
                        • Tomas_82  

                          I na 29" se 180mm kotoučema. Samozřejmě tedy už sjezd:-)

                          0 0
                          • Gwaihir  

                            Tak pak úplně v pohodě. Byl jsem jen zvědavý. Rozdíl v tuhosti 26" a 29" kola nějaký je. Možná nějaké levné 29" záplety se kroutí víc než závodní a pak to může škrtat u těžkých nebo agresivně jezdících jezdců.

                            0 0
                            • Tomcat  

                              Naprosto běžně turistický strejcové s koly jako obyč Merida a lowend třídou Spyder, MR… Atd i na 26" řešili že po nějaké době se jim výplet sehne v patkách a škrtá to.

                              Pokud si tam přidělali i dodatečný elektro byli schopny i ty patky vymačkat.

                              Agresivní jezdci tohle moc neřešili páč jim brzo stejně ten rám výměk a prdnul.

                              Rozdíl 29 vs 26 je v páce jakou to na rám a osu má. Nikoliv v kroucení samotného výpletu. Měkká osa než patkam dělá problém zrovna konusum.

                              1 0
                    • Smazaný účet  

                      Jo a před nějakými 20 25 lety se zase řvalo jak osa na klíče je na houby, že to ztrácí při defektu při závodech čas a jedine rychloupinak

                      0 0
                      • psbiker  

                        Ty osy jsou nutné kvůli kotoučů, větší tuhost třeba při vybírání klopenek bude taková PR zkazka.

                        0 0
                        • Tomas_82  

                          To, že to má větší tuhost a další výhody nikdo nerozporuje, ale tazatel je především silničář a nechce na tom jezdit nic náročného – není potřeba kvůli tomu vyřazovat kolo z výběru. A i kombinace kotouč/rychloupínák je použitelná.

                          1 0
                          • Tomcat  

                            Zrovna silničáři bude nějaké škrtání tuplem vadit.

                            0 0
                            • Tomas_82  

                              Když se to dobře seřídí a nandá, neškrtá to víc než na pevné ose… Vyzkoušeno během let provozu kol s upínákama, pevnýma i boost pevnýma osama.

                              3 0
                              • Tomcat  

                                To je zajímavý kolik pacientů tu s kotoučema na rychloupínák bylo a nikdy to nevyřešili, páč by to znamenalo nový rám. A nějaký řešení bylo vždy jen dočasný.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Tady je obecně more pacientů s tolika technickými problémy co nestojí za zmínění až má člověk pocit že kolo ne i jednoduchá technika ale raketová veda

                                  0 0
                                • Filippo  

                                  Kotouče a QR bude z principu vždycky problémová kombinace. Dá se to do určité míry eliminovat (menší průměry kotoučů, plovoucí kotouče, RWS osa…)

                                  Spíš záleží jak moc často kdo sundává kola a jak moc komu vadí případné cinkání a škrtání, že..

                                  1 0
        • Baf13  

          Qayron si můžeš vyzvednou v Kolofixu .

          Zde malý testík. https://mtbs.cz/…ike-technika?… , podle obrázků by se tam ten 36z převodník vejít mohl, ale zkusil bych napsat prodejci a domluvil i případnou výměnu

          0 0
        • Marek71  

          Jak už bylo zmíněno, kolo si můžeš nechat poslat do kolofixu, tam ti ho kompletně sestaví a seřídi, vše zdarma. Nebo ti ho pošlou zdarma domů a sestavíš sám.

          0 0
    • skaj  

      Jako ze syn je jeste mladej, takze hledas jen prevody do 42km/h (36×11 pri kadenci 100) Ale az bude vetsi, tak prikoupis prevodnik 45 a budete jezdit 50?:)

      IMHO vymyslis nesmysly, protozr jsi takove kolo nikdy nejezdil. Pokud ze silnicky umis slapat, tak prevod do rychla ti na horskem kole fakt chybet nebude. A zvlast pri jizde s ditetem typu cyklostezky. 2×9 je na horskem kole realne mrtve, stejne jako vecka, at si tu vyklada kdo chce co chce (A ze se do me fosilie pusti:) 1× je pro tvoje uziti (nikde nevidim planovane desitky tisic km abys musel resit naklady) nejlepsi.

      1 0
      • Tomas_82  

        Náklady se projeví po desítkách tisíc?:-))) i když jezdím Sram X01, kterej docela vydrží a stojí cca 1200Kč, mám spotřebu 3 za sezonu a tedy ani kazeta minimálně za 2000Kč ty desítky tisíc nějak nedává.....

        0 0
        • skaj  

          Tak dej cisla – ty tvrdis, ze je treba naklady resit. Ja rikam, ze v celkovych nakladech kolem kola jsou to nakonec jednotky procent. Kolo na cyklostezkove jezdeni co pri dobre vuli da rozumnym tempem 2000km rocne… Nejake imaginarni reseni par stovek rocne. Sorry, ale to fakt neni duvod pro vyber systemu razeni. Pro konicek, kde jsou vstupni naklady v desitkach tisic.

          0 0
          • Tomas_82  

            Tak řeší kolo za 20000Kč, takže by se mu třeba 2000Kč ročně jen za řetězy mohlo zdát moc. To že 12s řetězy jsou drahé a nic nevydrží (v mém případě od 500km do 1700km) snad rozporovat nebudeš. Já třeba na dojíždědle do práce, na kterém občas jedu domu nějakou „zkratkou“ přes les 2×9 mám…

            1 0
            • skaj  

              Presne o tom mluvim, Deore retez stoji 500. Cyklostezkovy jezdec na 2000km spotrebuje dva (a to jsem zavrel obe oci aby bylo vubec co pocitat, protoze vetsina potrebuje jeden na celou zivotnost kola:)

              Na 2×9 spotrebujes jeden za 400 (na dojizdedle do prace provozuju 1×9)

              Takze 600 kc za rok rozdil. Aneb jedna vecere v restauraci.

              Jinymi slovy, vybrat si podle hypoteticke uspory v radu stokorun system razeni je uplnej nesmysl.

              0 0
              • Tomas_82  

                Třeba řetězy Sram na 3×9 (2×9) se doopravdy daly provozovat celou životnost kola jak píšeš, i když byly vytahané, kazety a převodníky vymačkané, pořád to nějak fungovalo. Pak si někdo pořídí 1×12 a po jedné sezoně najeto 1500–2000km na jeden řetěz Deore, kdy mu začne přeskakovat zajede do servisu a už to má řetěz, kazeta, převodník, práce… A to už je panečku večeří:-) A bohužel takové případy nejsou ojedinělé… A to je realita „bez přivírání očí“

                3 0
                • skaj  

                  Realitou je, ze pokud se o kolo normalne stara a prohodi si retez, tak se zadne zasadni naklady nekonaji.

                  A tim bych to asi uzavrel, protoze provozovat 2×9 v roce 2023 na horskem kole urcenem na vyjezdy s malym klukem po cyklostezkach/lehci teren (citace) s myslenkou „abych, kdyz se o to nebudu starat, tak jsem usetril penize“ mi prijde takove, no, jak bych to rekl slusne – uplne hloupe?

                  To ze se to deje, nerozporuji. Ale argumentovat tim nema s logikou nic spolecneho.

                  P.S.: vypichuji klicova slova pro pomalejsi – horske kolo, cyklostezky/leh­ky teren.

                  1 0
    • roman 3D  

      quayron, rychloupínáci nebrat

      0 0
    • mikefull  

      Díky všem, bohužel jsem omezený počtem příspěvků za den, tak jsem nemohl reagovat. Náklady na provoz moc neřeším, ty jsou u levných i dražších a jestli to bude za rok tisícovka nebo dvě zas tak nehraje roli. Sháním kolo na výhledových 5–10 let, až bude syn jezdit sám nebo rychleji tak bych pořídil zase nějakou silničku nebo gravela pokud to ještě klouby dovolí :) Jinak díky všem za vaše příspěvky, určitě mi to trochu pomohlo v rozhodování. Nechám to teď do víkendu uzrát a pak to nějak rozseknu, ale ten qayron dává největší smysl i mně.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.