• snowflake

    Ahoj, rád bych poprosil o vaše názory.

    Kamarád si chce koupit 29ku. Bude to jeho první lepší kolo, měří cca 180cm, váží 95kg (půjde brzy dolů tak na 85kg).

    Je spíš orientovaný na XC než AM – chce lítat hodně km po Benešovsku a rád by i trochu pohodlnost (tak nejspíše volba padne na fulla). Rozpočet má cca 45–60 tis.

    Jako první mě napadly 2012 Giant Anthem X 29er 1 nebo 2 . Které byste spíš doporučili s přihlédnutím k cenám a proč?

    Je to víceménně dilema:

    (Reba+Monarch+3×10) vs. (Fox RL Evolution+Fox RP2-BV+2×10)?

    Případně nějakou jinou 29ku jako Cube AMS 29 (kdyby byl dostupný), ale nejsem si jistý, kolik ubere 120mm zdvih na jezdivosti.

    Předem mockrát díky za názory.

    Anketa: Jakou 29ku doporučujete? (Prosím i o zdůvodnění)

    3x
    18%
    0 0
    • xcbike  

      http://www.stevensbikes.cz/…fluent-es-29

      s možnou slevou bych to viděl kolem 55k

      0 0
    • MlokCZ  

      U fulla bych si při té výšce 29tku dobře rozmyslel. Pokud si vyzkouší, že mu to tak bude sedět více, tak proč ne.

      Pohodlí už u fulla není třeba dohánět většími koly, takže tam v tomhle ohledu už není 29tka takový přínos jako třeba u celopevňáku.

      U fullu pak bude větší rozdíl hmotností 26×29, více se projeví třeba delší zadní stavba (u fulla se nejde dostat tak nízko jako u HTčka).

      A také je třeba si ohlídat výšku řídítek, pokud by chtěl lehce sportovnější posed. S narůstajícím zdvihem jsou automaticky řídítka o něco výše a pro 180cm (zvlášť kdyby měl spíše kratší nohy), tak na 29" fullu nemusí jít dostat řídítka dostatečně dolu jak by třeba chtěl.

      Opět to chce vyzkoušet, třeba to problém vůbec nebude (já mám spíše delší nohy a hodně krátké ruce a trup a problém bych s tím neměl, ale jsem právě hodně atypických proporcí).

      Další věcí je výběr třeba plášťů. Kdyby chtěl někdy jezdit plnohodnotné UST, tak na 29" má smůlu.

      0 0
      • snowflake  

        Tak on ten full není skálopevná podmínka, jen mi přišlo, že když nehodlá závodit, ale byl by rád, když bude moct s námi vjet i na nějakej ten singltrek nebo něco drsnějšího, tak aby to „pohodlně projel“.

        Plnohodnotné UST asi nehrozí. Hmotnost je důležitá. Myslíš, že ten karbon u toho mnou výše postnutýho Vertexu je pro 95kg člověka vhodnej?

        0 0
    • Ivan  

      Pokud by měl kamarád možnost vyzkoušet karbonového Gianta XTC composite 29, velmi doporučuji, aby to udělal. Kolo na tomhle rámu mám dva měsíce a jsem zcela unešen. Je to můj čtvrtý hardtail (první karbon), mimo to mám dva fully a mohu prohlásit, že na efektivnějším kole jsem dosud nejezdil. Mám ho stavěného celkem ekonomicky, 10.5 kila. Obratností za šestadvacítkami nijak zvlášť nezaostává, v terénu je příjemně stabilní a na šotolině nebo asfaltu naprostá raketa.

      0 0
      • snowflake  

        Díky za tip. Máš na mysli konkrétně toto?

        Myslíš, že je karbonový rám vhodný pro 95kg člověka? Jezdí tady někdo karbon při takové váze?

        0 0
        • maajkee  

          Karbon je mnohdy pevnější než hliník a zrovna třeba Giant má 5let záruku myslim, takže to bych neřešil. 95kg není zas tak moc, to musí vydržet jakýkoliv rám.

          0 0
          • snowflake  

            Oki, takže postavme proti sobě:

            hliník.full Giant 29 2

            a

            HT karbon Giant 29 1

            Znovu je to dilema mezi komponenty:

            • Reba vs Fox
            • přední kotouč 180 vs 160 mm

            Jak byste volili? Předem díky .)

            0 0
            • maajkee  

              Kotouč při ceně kola rozhodně není argument, myslím že i každej rozumnej prodejce ti tam na požádání dá kotouč jaký chceš.

              Každopádně srovnáváš full vs ht to už je z podstaty samo o sobě nesmyslný.

              Co se týče RS VS FOX, tak RS bude rozhodně levnější na servis, chodit bude asi líp ta foxka.

              0 0
        • Ivan  

          Jo, to je ono. Jen musím zopakovat, že můj Giant je stavěný na tomhle rámu velmi vstřícným kolařem, takže za příznivou cenu jsem se dostal na váhu modelu 29 XTC composite 0, ne-li nižší, který je ovšem papírově o 20 tisíc dražší. Hodně dělají kola, tovární osazení té XTC jedničky není nic moc, a ani tomu celkem základnímu Sramu jsem nepřišel na chuť, mám to celé v XT/SLX. Jak Miche píše níže, že z hliníkového rámu je zklamaný, karbon je v tomto případě naprosto jinej level. A pravda je, že potenciální nové kolo je potřeba vyzkoušet na známé trase. Vstřícný obchodník by měl nabídnout i optimalizaci posedu. Ten můj to tak udělal (Petr Kokeš, Rideko) a patří mu za to dík.

          0 0
      • miche  

        Závidím … já jsem z Gianta 29er XTC1 (hlína) zklamanej, jízdní vlastnosti a geometrie super, ale zadní stavba není dobře udělaná, vibrace až do sedla při přibržďování jsem nevyřešil (ani můj servisák). Nepomohla výměna brzd (původně Juicy 3 – katastrofa i na předku), destiček ani kotouče. Mám ročník 2010, potkal jsem na závodech borca co měl stejný kolo ročník 2011 a to samý … Škoda, jinak bych byl nadšenej taky :-(

        0 0
    • Hynas  

      Když má kamarád možnost, vzal bych v 29 rovnou full.

      Možnostmi svého využití je to (podle mého názoru) jako nejuniverználnější záležitost (spíš bych zvolil alu full před karbon HT).

      Navíc u giandu anthemu se bavíme o vyváženém a výkonném kole s fungujícím odpružením a slušnou výbavou. Kilo dvě navíc proti HT verzi jezdec nastotisíckrát ocení v tvrdším a složitějším terénu.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • maajkee  

      A proč to musí být zrovna 29" MTB? :)

      0 0
      • snowflake  

        Protože ho chce a i já bych řekl, že na jeho objemovější ježdění mu sedne.

        Otázka efektivně vynaložených peněz je ale druhá věc a proto jsem mu původně i já doporučoval raději 26ku.

        0 0
    • Hynas  

      Jinak co bych doporučil za sebe s osobní zkušeností (± cenová relace) je http://www.trek-bikes.cz/…y-100-al-pro

      Důvody: výborná geometrie, schopné odpružení, pevné osy vpředu vzadu, slušná výbava, snadná konverze kol na bezduše, výběr velikostí (včetně CRM při koupi), pro mě líbivý design, doživotní záruka na rám.

      Cena se dá (věřím tomu) ukecat na nižší. Případně uvažovat o nižším modelu s ± horší výbavou.

      0 0
    • Advid  

      Mám Spešla Stupmjumpera FSR 29 a bral bych ho znovu. Popř. Cambera 29. Cena odpovídá a jsem s ním maximálně spokojený. A nějakou hmotnost do kopců neřeším, i když mám o deset kilo míň, než kolik chce tvůj kamarád dosáhnout. Beru to tak, že je to tank, který skoro všechno vyjede i sjede a kilo sem, kilo tam je mi jedno. Najeto na něm mám 2500km a měřím 187 cm.

      Jediné, co by někdo mohl namítnout je to, že jsem dlouhodobě nevyzkoušel jiné systémy pružení. Jen jsem si před koupí projel pár kol na TestFestu.

      0 0
      • maajkee  

        Tak ono to je taky o tom jestli člověk jezdí sám nebo s partou, která na něj musí pak pořád čekat, protože mu to do kopce nejede :)

        0 0
        • Advid  

          Jezdím většinou sám. Ale když s někým, nemám pocit, že by se na mě muselo čekat. :) Jasně, pokud by měli všichni na chlup stejnou kondici, tak by se čekalo. Ale nikdy nemají všichni stejnou kondici.

          Takže tvůj komentář považuji za čistě hypotetický. :)

          0 0
          • maajkee  

            Já jsem nepsal ale o tobě, ale o člověku ;)

            0 0
            • Advid  

              To já taky. Myšleno tak, že vždy u kohoikoliv nezáleží jen na váze kola, ale na kondici jeho a ostatních a argument o čekání je tedy mimo, pokud neznáš tyto údaje. Ale nechci to nějak extra rozpitvávat. Myslím, že si rozumíme.

              Jo a jsem taky člověk. :)

              0 0
            • Hynas  

              Ale reagoval jsi konkrétně na jeho jasnou reakci (ohledně hmotnosti v kopcích…), takže jsi napsal alibisticky „člověk“, ale zcela určitě myslel jeho osobu. Moc se nevymlouvej. :o)

              0 0
              • maajkee  

                Vůbec, když už, tak jsem to spíš myslel na toho kdo shání to kolo aby o tom zauvažoval. Když člověk jezdí sám, tak je vlastně v podstatě uplně jedno jak jezdí rychle a může si defakto koupit kolo jaký chce.

                Když nějak pravidelně jezdí s určitou partou, který jezdí na určitým typu kola, tak je pak celkem dobrý držet se v nějakých mezích aby s nima udržel krok, pokud teda nemá fyzičku vyšší než ostatní a je mu jedno na čem jede.

                0 0
                • Hynas  

                  Takže když náhodou budu mít fyzičku (a za mě i výhodu v berličce 29 fullu) vyšší než ostatní, tak v případě společného výletu pro mě bude výkonnější kolo negativem, protože na ostatní budu muset čekat? Pak bych měl i vybírat kolo tak, abych zapadl výkonnostně k ostatním (abych nemusel čekat já ani oni)?

                  Neberu ti tvůj názor, ale tohle mi připadá na hlavu…nechtěl bych se přizpůsobovat jiným, když na kole určité třídy se mně osobně jezdí skvěle; ať se přizpůsobí oni, když nedokážou držet krok. Ono zpomalit se dá vždycky.

                  0 0
                  • maajkee  

                    Ne, překrucuješ. Spíš jsme to myslel tak, že když třeba vím, že jsme spíš pomalejší a ostatní na mě čekaj i když jezdím na 9kg HT, že když s nima budu chtít i dál jezdit, že si asi nekoupím 14kg 29" full.

                    Ale jak říkám, tohle má každej jinak, jen to byla taková připomínka o čem je třeba dobrý taky uvažovat.

                    0 0
                    • Hynas  

                      Ne, nepřekrucuju. Jen opisuju z druhé strany to, co jsi napsal sám.

                      Nicméně, pokud vezmeme v úvahu společné jízdy s kamarády (obecně v průměrném terénu, tj. kombinace = asfalt, šotolina, kořeny, bahno, šutry, kopce, sjezdy, roviny, zvlněný terén) a oni na mě musí čekat i když jezdím na 9kg HT, pak věřím, že i tebou zmíněný 14kg 29 full (podle mě XC full 100/100 lze cenově ustát i ve 12kg podání) to čekání na mě určitě zkrátí.

                      0 0
                      • maajkee  

                        :) OK, tak tomu věř.

                        0 0
                        • Hynas  

                          Mám odzkoušeno, ale ještě se zeptám.

                          Když na mě skupinka tedy musí čekat při mé neměnné fyzičce i na 9kg HT…o jakém kole s jakými parametry bych měl uvažovat, aby na mě tedy tolik čekat nemuseli? Protože zjevně 9kg HT asi pro společně absolvovaný terén nebude to pravé…

                          0 0
                        • Hynas  

                          Mám odzkoušeno, ale ještě se zeptám.

                          Když na mě skupinka tedy musí čekat při mé neměnné fyzičce i na 9kg HT…o jakém kole s jakými parametry bych měl uvažovat, aby na mě tedy tolik čekat nemuseli? Protože zjevně 9kg HT asi pro společně absolvovaný terén nebude to pravé…

                          0 0
                          • maajkee  

                            Nechme to radši už být :)

                            0 0
                            • Hynas  

                              Rád nechám, ale rád bych tvou reakci tak, abychom tuto slovní přestřelku skončili nějakým vážným závěrem.

                              Já si za svým stojím, ty reaguješ stylem „spíš jsem myslel…“.

                              Takže jaké kolo mi pomůže držet krok s ostatními, když 9kg HT není to pravé (a pomiňme elektrokolo…)? Jaké bude optimálnější (stále se bavíme o XC ježdění)?

                              0 0
    • tonik666  

      V situaci tvého kamaráda bych si 29 bych si nekoupil. Není tak velký, vůči němu byla 26 moc malá, a nutně potřeboval 29. Přis stejném rozpočtu bude mít 29 výrazně měkčí a těžší kola než 26. Těžší kola bych neviděl jako tak velký problém, je to přece hlavně v nohou, ale že jsou měkká by mi vadilo.

      btw jezdím jak 29, tak 26.

      0 0
    • Danikklotz  

      Napíšu svou zkušenost…Pár kol už jsem taky projezdil. v současnosti jezdím Yeti 575 (150mm) a Singular SWIFT 29(celopevný kolo)- viz profil. Měřím 180cm a mám 82kg

      Pokud vezmu tvé info, že je spíše na Xc než AM, tak bych se jednoznačně přiklonil k 29 fullu, případně 29 hardtailu třeba v karbonu. Pokud zvolí jemu příjemnou geometrii, tak je na ten jeho účel 29 naprosto v pohodě, já jezdím Mko se zahnutou sedlovkou a 90m představcem a úplně v pohodě, ale taky moc neskáču. Rychleby jsem s tím taky objel (tajemný, NE Wales:))ale požitek nic moc…

      S tímto rozpočtem máš například RB IQ 29 v plné palbě XT vybavení. Mimochodem si toto kolo dost chválí, stejně jako Anthema 29 a jeho Maestro.

      Ale s prominutím – vyser na všechny kecy v tomto fóru a jděte to projet. Ideálně si půjčte dvě kola najednou a jezděte stejné úseky na různých kolech (kopce, zatáčky, dolů…), dejte si nějakej asfalt, …

      A rozhodněte podle toho…ačkoli jsou některé info v pořádku – délka zadní stavby na reaktivitu, …tak je to vždy o jezdci a toho nikdo kromě tebe nezná a ani ty nevíš, co mu sedne.

      Takže JDĚTE VEN :))))

      hodně zdaru při výběru…

      dan

      0 0
    • snowflake  

      Děkuji všem za dosavadní názory.

      Ze všeho mi vyplývá, že by měl učinit konečný výběr mezi 29" Gianty HT XTC a Anthemem X1.

      Pohodlí – Pokud by se například chtěl kromě klasického XC pojezdit i něco drsnějšího (jako např. Rychlebské singltreky), bylo by to na HT docela nepohodlné. Takže univerzálnost jde za Anthemem.

      Ovladatelnost – Geometrie mi vyplývá jasně lepší u XTC, které má pro mě celkem nepochopitelně o dost kratší zadní stavbu 439,4 (vs. 461,8 u Anthema), což mu dává určitě náskok v ovladatelnosti.

      Jezdivost – Díky nižší hmotnosti a toho, že je to HT, má XTC navrch. Na druhou stranu si nemyslím, že by na stále přijatelně lehkém Anthemu X neujel podobné vzdálenosti. Krájet vteřiny nikde rozhodně nebude.

      Ať už vybere jakékoliv, jakou velikost byste mu doporučili? Já nejspíš raději menší M. Co vy na to?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.