MTB 29 a šlapání do kopců? Hrůza,?

137 nepřečtených
  • AdamosR1

    Zdar hoši. Mám jednoduchý dotaz. Příští rok budu kupovat kolo. Už jsem se rozhodl které. Ale přemýšlím mezi 2 tipy. Merida big 7 27.5 a nebo merida big nine 29. Oboje v nejvyšší hliníkové verzi. Pořád mám ale strach ze šlapáním do kopců s 29 tkou. Kopce at už po stezce nebo na polnačce budu jezdit docela hodně. Abych se dostal do lesů apod. Bojím se toho že 29tku v kopcích neušlapu. Nebo s ní budu mít co dělat. Zatím na tom nejsem výkonostne nějak dobře. Letos zatím jen 4500km na crossu. Jaký tam je rozdíl? V akceleraci je to jasný ( ta mě ale nevadí), ale co se týká udržení rychlosti v kopci. Když vememe v potaz, že nebudu kupovat jiné lehčí ráfky a ani dělat žádné upravy. Čili 29 kola budou těžší. Nebo má někdo víc zkušeností s 27.5 kolama? Na jaře jedu otestovat kola na test fest, ale nevím jestli za 20 km obě kola poznám dobře. Dík

    0 0
    • Martin  

      2cet9vítka je těžký neobratný krám jen pro machrování na cyklostezce, v terénu se s tím vůbec nedá jezdit…

      2cet7ičkaa1/2lka je o něčem jiném, je to naprosto ultimátní kolo které po silnici jede jako karbonová profi silnička a v terénu do kopce šplhá jako veverka a ve sjezdu je jako DH speciál.

      ne, ted vážně. ideální je sehnat si testovací kola a projet si nějaký zkušební okruh a uvidíš na čem jsi. nikdo z nás nemá tvoje nohy a nikdo ti neřekne, co ti sedne.

      0 0
    • MirosPikos  

      Máš 4500 a připadá ti to málo? :) Uvidíš, až to vyzkoušíš… ale pokud tam nebudeš mít jednu pilu, tak bych neviděl problém v tom, že něco nevyšlápneš.

      0 0
      • AdamosR1  

        Tou pilou myslíš co? …d

        0 0
        • Martin  

          převodník, to kulaté vepředu kde se šlape…

          0 0
          • AdamosR1  

            No obě nejvyšší hliník verze na příští rok mají 3 placku xt. Takže v klidu. A až bych potřeboval měnit kliky , a namakal bych kondičku, tak bych uvažoval třeba i na 2 plackama.

            0 0
    • Georrge  

      tak si stanov priority. Co je pro tebe nejdůležitější? Rychlost? Lehkost? Tuhost? Setrvačnost? Průchodnost terénem? Mít módní rozměr? Co nároky na pohodlí? Taky je fajn vzít v potaz výšku a případné komplikace u geometrie.

      Jinak podle mě ten zlatý střed pro tebe bude lepší, ale napřed si to samo odzkoušej, pokud ty kola porovnáš v jeden den tak se dá poznat dost.

      0 0
      • AdamosR1  

        Nejde mě o to co je modní, ale co mě sedne. Mám 185 cm. 92 kg. Klidně bych obětoval větší rychlost mimo kopce a větší pohodlý 29tky, kvůli zábavě v terénu, lehkosti šlapání do kopců a tuhosti 27.5. Zkoušel jsem Big nine velikost 21 a sedla mě dobře. Možná byla lehce větší. Sedlovka vysunutá 14–15 cm. Ale už to byl takovej tank. 19" rám by byl asi už malej. A 27.5 big 7 jsem zkoušel na dvoře pár metrů 20" rám a snesl bych lehce větší. Ale v obchodech velikost 21.5 zatím nemůžu najít. Takže zatím stále nevím velikost. Na test festu se to musí rozseknout a tam mě poradí.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • oddie  

      Nejhorší je smrt z vyděšení.

      0 0
      • AdamosR1  

        …D

        0 0
        • pelhrimov  

          Se nesměj, má pravdu, smrt z vyděšení je hrozná. Nejhorší na vyděšení je to, že ta smrt pořád nepřichází a vlastně Ti nic není. Jestli se bojíš kopců a to se bát musíš při Tvojí váze, tak si hlavně kup kolo s velkým rozsahem použitelných převodů. Je jedno jestli to bude 29" ne 27,5", 40tis. je docela dost, pokud nezávodíš.

          0 0
    • Kalic  

      když už chceš do 29" HT kola vrazit ke čtyřicítce a bojíš se nevýhod 29", tak si kup kolo, který ty nevýhody minimalizuje → to znamená především s lehkýma a pevnýma kolama. A to ta merida moc nesplňuje.

      0 0
    • Dorsiflex  

      Hele poslyš – míň laboruj nad komentáři z diskuzních fór a víc testuj. Pak tě nebudou napadat takové pitomosti. Tohle prostě nemáš se své hlavy.

      0 0
      • AdamosR1  

        Tak zatím mě nenapadá nic jiného než číst články a diskuze, ikdyž vím že to nemá moc cenu. Až na tom pojedu, tak poznám sám nejvíc. Lepší je ty kola testnout. Hold ale tu možnost budu mít až na jaře. Ted nevím kde…

        0 0
        • Dorsiflex  

          Jasně. Potom to taky tak vypadá – komentáře/dotazy typu: „bojím se ovladatelnosti, tuhosti, setrvačnosti a kdoví čeho ještě“ a přitom vůbec neví co to pořádně znamená a jak/kdy se to vlastně pozná. Nehledě na skutečnost, že s „jejich“ stylem jízdy na tom ani nezáleží.

          Nemyslím to zle, jen se nad tím zamysli.

          0 0
          • AdamosR1  

            Tak já vím co ty věci znamenají. Dost let jsem jezdil na sportovních motorkách. A na starém kole v lese. Ještě jakýsi admirál bez odpružení a skoky na horizontech atd..d

            Na crossu jsem se tohoto vůbec neučastnil. Jen silnice a lehký teren. Chci víc do terenu a málo silnice

            0 0
    • noviisek  

      Nejvíc je na kole znát ten placebo efekt, kup si, co chceš a budeš na tom nejlíp.

      Ja si stavím pomalu 29HT protože se mi to víc libí a vim, ze to bude pro me to jej kolo. Jezdim ted 26HT a taky na něj nedám dopustit.

      Chci změnu k tomu, co se mi bude víc libit. Na tom u nás „amaterů“ záleží nejvíc.

      0 0
    • oddie  

      Já to teda potvrdím. Mám 29 a šlapání do kopce je naprostá hrůza. Vůbec mi to nejede! Dokonce občas musím slézt a do kopce tlačit, jak to nejede. A to mám letos najeto už 450km, a furt se to nelepší. Příště už bych si to nekupoval :P

      0 0
      • Martin  

        nápodobně. včera jsem si dal 70 km v Jeseníkách na bajku (29 z profilu), něco terén a něco silnice.

        stoupání na Praděd z Morávky a na Dlouhé stráně od dolní nádrže, to byla katastrofa :D párkrát jsem musel slézt a předstírat, že fotografuju :)

        0 0
        • AdamosR1  

          Hoši mluvte vážně…D

          0 0
          • Martin  

            OK, vážně. 29" mám od roku 2007, to bílé v profilu je moje druhá 29" mašinka. jsem spokojený. a fakt, že to v kopcích nejede, pokládám za chybu obsluhy a ne kola. pokud je někdo lemra, nepojede mu to ani na superlehké silničce.

            0 0
            • sharkeeCZ  

              tak jestli jsi slézal (opravdu) na výjezdu na Praděd z biku, tak bych tě tam chtěl vidět na silničce, nemluvě třeba o Lysé ;-)

              0 0
              • Martin  

                a co bys z toho, že mě tam uvidíš, měl?

                na pradědu jsem byl na silničce naposled před dvěma lety a zařekl jsem se, že už tam kvůli neukázněným lidem se silničkou nepojedu. nejsem sebevrah.

                0 0
        • kali222  

          JJ, bohatší fotografují, chudší svačí, nejchudší se spásají. :D

          0 0
        • Erknold  

          Jezdím krose. Kopec v terenu nevyjedu ze dvou důvodů. Buď moje chyba, že si šlápnu. To je prostě problém mezi sedlem a řídítky. A pak je tu ještě situace dlouhých prudkých kopců, kde sice kolo zvládá, dokonce i já zvládám kolo, ale pak plíce stejně řeknou dost. Tam je problém zase mezi sedlem a pedály. Nevím, jestli tuty mé problémy ovlivní rozměr kol :) Jak tu bylo psáno, stačí aby si blbě nafouknul, nebo nedej bůh vyjel za vlhka a všechno je v pytli ;)

          0 0
        • satch  

          A kde jsi nakonec nechal to auto?

          0 0
          • Martin  

            na křižovatce na Karlov, je tam velký plácek a žádná značka :)

            0 0
      • jakub  

        :D :D :D

        0 0
    • Hynas  

      29 NEBRAT!

      0 0
    • pedro89  

      Chudák kluk. Je to jenom oběť diskusních fór a různých internetových a časopisových testů. Zajeď si k panu doktorovi Chocholouškovi, ten už si s tebou poradí.

      0 0
    • Petr.T.M  

      Jako já teda nevim, nejsu odborník, ale nejsou při jízdě do kopce hlavními rozhodujícími faktory:

      • hmotnost soupravy
      • sklon kopce
      • výkon „motoru“ – tedy síla nohou
      • celkový převod

      ???

      případně ještě tak členitost terénu?? – tady by asi snad ten rozdíl mezi 29 a menšími asi nějaký byl, ale v rámci celku???

      0 0
      • rasto1  

        To je sice pravda ale na to sa asi zakladatel nepytal. Sklon kopca ani vykon neovplyvnis vyberom biku v shope :) Celkovy prevod je samozrejme dolezity to sa vzdy da doladit ak by mu chybali lahsie prevody. A s tou hmotnostou by som bol opatrny – vid moj prispevok nizsie.

        0 0
      • AdamosR1  

        Taky si myslím že je to o nohách. Viz mx maratony, kde jezdí 70% 29tek. Převodů na těch 2 kolách bude hodně na výběr, jsou to 3 placky. Časem se dá udělat 2 placka. Hmotnost mám velkou na kolo, ale co na plat. Mín jak 88kg mít nebudu. Jsem trochu fit namakanej a tak chci zůstat pořád. Je to ted už jen o nohách.

        Ano zas si říkám jak často pojedu v terenu, kde jsou hodně uzky vracaky atd. Kde by byla výhoda 27.5 znát, ale v celku to bude asi malej rozdíl, koor pro hobíka. Nic sjedu to na test festu a uvidím

        0 0
    • john0020  

      Nedávno jsem 29 koupil na ježdění po horách. A ja jsem nadšen. Jezdím převážně na silničním kole, takže technika bídná. Ale na tom kole mě příjde, že ji ani ne potřebuješ prostě šlapeš a jedeš. Už bych na 26 nesedl. A to nemám dovijakou raketu. A 2×10 jasná volba. Zatím jsem neměl problém, že bych něco nevyjel.

      0 0
    • rasto1  

      Ak ti to pomoze tak tu je moj maly amatersky test kde som porovnal neporovnatelne ale s o to zaujimavejsim vysledkom :)

      Po mnohych rokoch jazdenia na 26" som tuto sezonu kupil 29er a porovnaval som jazdne vlastnosti v prudkom mierne sypkom vyslape s narastajucim gradientom az po hadam aj 30–40%. 29 HT raketa vs 26 HT vs 26 freeride/enduro so zdvihmi 170/170. Rozdiel v geometrii medzi 3 je znacny takze na kazbom biku je samozrejme potrebne inak narabat s taziskom a inak slapat. Vo vysledku sa cely stupak podarilo zdolat (2×) iba na jednom biku – na endure. A to napriek takmer 2-nasobnej hmotnosti oproti 29er HT! a faktu, ze na endure boli platformove pedale bez spd.

      Ziadny zaver sa z tohto robit neda ale podla mna viac ako na velkosti kolies v najtazsich vyslapoch zalezi na plastoch, tlaku v nich a na tom ako dobre poznas chovanie toho ktoreho biku a samozrejme prevodoch a fyzickej kondicii v dany den… Naschval nepisem o geoske, pretoze zvyknut sa da zjavne skoro na vsetko.

      0 0
      • rasto1  

        To znamena, ze nech kupis cokolvek treba sa na tom naucit jazdit a pouzivat vhodne obutie. A nezabudat, ze to co je optimum pre strmy vyslap nemusi byt z hladiska komfortu a vykonnosti to prave na 95% zvysok vyjazdu

        0 0
      • McBlacky  

        30–40% tak to jo :)

        0 0
        • tom xtr  

          Asi lepší gang :) Nebo spíš chyba ve výpočtu % sklonu svahu.

          0 0
    • blaf  

      na 29 se musi slapat? jsem myslel, ze si je kupujou lenosi co se jim slapat nechce, pry to jezdi samo

      0 0
      • rasto1  

        To si asi mylis s e-bike ;)

        0 0
        • blaf  

          to je omyl, u ebiku prave slapat musis, jinak se na tebe motor vybodne a nemaka :)

          0 0
      • oddie  

        Přesně proto jsem si to koupil, odhadl jsi mě přesně, ale nějak mě ošidili, nefunguje mi to.

        0 0
    • michal1968  

      29 JEDINĚ!

      mám…měřím víc než ty..maximálně mi vyhovuje

      Souhlasím s názorem..musíš vyzkoušet..tady ty ,,fórkové plky" ti jen zamotají hlavu…je prostě fórum…ale někdy VOX POPULI..

      když budeš mít fyzičku..tak vyjedeš ,,všechno" v pohodě..

      já ji nemám..ale pracuji na zlepšení :-)

      držím palce at dobře vybereš..

      0 0
    • AdamosR1  

      Tak díky všem za info. Přes zimu to nebudu řešit. Nejvíc vyřeším na jaře na test festu, kde si obě kola projedu. A když už na test festu budu, tak projedu i Meridu one twenty 27.5 zdvihy 130–120mm. rychlej full. A uvidím. Třeba vemu nakonec to o čem jsem ani nepřemýšlel. Chci jezdit více v terenu, začíná mě to bavit. Pak ten pohled nahoře když vyjedu někam výš. Ne čumět na silnici a bát se že mě přejede tatra.

      0 0
    • Kysky  

      Mám 29 a nikdy jsem na vysočině neměl problém s tím, že bych něco navyšlapal na 32z vpředu a zároveň i vzadu, resp. Vpředu druhá placka a vzadu nejlehčí převod.

      0 0
      • JakeF  

        Celkem krutý, to jezdíš líp, než Kulhavý, co jsi s ním na profilovce… I ten vozí většinou nejlehčí 38/42 a to i na poměry svěťáku má dost těžký, většinou mívaj 36ky…

        0 0
        • Kysky  

          Tam mají asi jiný krpály. I sjezdovku u Kamenice n.L. jsem na to vyšlapal při letošním závodě…

          0 0
          • JakeF  

            Jj, to jsem ti tím přesně nenápadně naznačoval, že to bude spíš o ježděnejch kopcích, než že by ta 29ka tak dobře jela…

            0 0
            • Kysky  

              OK, já mu jenom chtěl napsat svůj názor a zkušenosti na to jestli je to do kopce na 29 taková hrůza :-)

              0 0
              • JakeF  

                Jj, v tom souhlas, taky s 29kou nemám v kopcích zásadní problém, jen mi to nedalo :).

                0 0
      • McBlacky  

        když si dobře vybereš trasu tak asi jo.

        Když bych to jen hodně hrubě přepočítal a nebral v potaz náročnost díky terénu, tak ve sklonu 20% což kopce na Vysočině v klidu mají i v delším úseku, tak při jakž takž udržitelný kadenci v terénu 60rpm (32*32) potřebuješ přes 500w výkon, zhruba 400w by to bylo na hladkým asfaltu a rozdíl podkladu at už to jsou kořeny, kameny nebo louka bude víc než čtvrtina.

        Počítáno hrubě z kalkulaček pro váhu 80kg včetně kola.

        Dávat tento výkon i nej pár minut, to jsou parametry top profi závodníků, což v ČR jsou tak 4 kousky (Kulhec, Cink, Štyby, Krojc)

        0 0
    • Pavel  

      Hrůza? Není to ten, co dostal v Ově přes držku?

      0 0
      • Rubi  

        no vsak on se ptal jak to Hruzovi jezdi na 29 do kopce a kazdy tady mele jen same kraviny o sobe…

        0 0
    • HWSpeedy  

      Ono bude taky zalezet na tom, jaky prevody ta kola maji. Pokud mas ted nejaky prevodovy pomer u 26 a u 29 by byl stejny, tak u 29 na jedno otoceni klik ujedes vetsi vzdalenost a tudiz to v kopcich pojede hur nez ta 26.

      Sam ted resim po prechodu z 26 na 29, ze u pres malicko lehci prevod to jezdi do kopce hure, tak alespon zkusim nahrazeni 24z placky 22z a uvidim.

      0 0
      • Seky  

        Tak si to přepočítej tady : http://gears.mtbcrosscountry.com/… a nemusíš řešit nějaký pokus omyl. Tenhle prográmek krásně započítává právě i vliv toho jestli to je 26" nebo 29" a pak můžeš vyladit převody na, naprosto přesně stejný jako si měl na 26".

        0 0
      • McBlacky  

        pokud máš 38/24 a 11–36 tak máš stejný převody jako na 26 s 44/32/22 a 11–32, akorát ti chybí 44/11. Pokud jsi vozil kazetu 11–34 chybí ti i 22/34

        pokud vyměníš na pilách 24 za 22, už to nemusí optimálně řadit, napínat řetěz a hlavně teda skok mezi pilama bude vyžadovat dost řazení vzadu, při změně pil.

        asi lepší si koupit rovnou obe pily a dát 36/22 což je na 2014 bude osazovat v serii nahusto

        0 0
    • mikš  

      bych ještě počkal,brzo budou v kurzu 32 palcový kola,a kdoví kde se to zastaví!

      0 0
      • Chiron  

        Jenom čekám, kdo představí jako první 36" elektro fat-bike full :)

        0 0
    • ddan  

      Když mě kámoš vzal poprvé na kolo k nám do hory, tak jsem měl sto chutí po 20km hodit kolo do příkopy a volat manželce ať pro mě přijede… ;) Všude mi ujížděl a já myslel, že nedojedu ani dom. Ale chytlo mě to tak, že jsem pak celý rok poctivě drtil km v kopcích na starém těžkém krosu 14,5kg. Výsledky přišly ;) a já mu to začal vracet. Pak teprve když nadšení neopadlo, jsem koupil lehké 26HT. Chvíli na to jsem to vyměnil za 29HT SJ a taky jsem měl pocit, že se v kopcích tak nějak víc trápím… ale postupem času jsem zjistil, že v kopci zase tak velký rozdíl mezi srovnatelnou 26 a 29 není. Každé má svoje +/-. Ale pokud hodláš investovat do kola alespoň 40tis, tak za takové peníze se dá už vybrat či poskládat celkem solidní 29-tka. A jestli máš „oprávněný“ strach, že budeš mít s ní v kopcích problémy to ušlapat, tak ti řeknu, že je budeš mít i se 26-tkou a musíš je mít nyní i s tím krosem… více na toto téma není potřeba dodávat. Takže ve velikosti kola zase tak problém nehledej, pokud nekupuješ nejlevnější modely.

      0 0
      • AdamosR1  

        Jo asi to bude fakt v nohách. Kopce mě všeobecně moc nejdou. Kombinace váha 92 kg a nevím co ještě. Musím víc makat. Kamoš na 26 ht mě v kopci ujede. Já na Meridě cross. 28 kola. Mírnej vzorek. Ale on má za poslední 3 roky 19 tis km a já 6tis…

        0 0
    • McBlacky  

      s trojpilou co je na tý Meridě bych se toho nebál

      0 0
    • cespa  

      Ahoj, lehkost jízdy do kopce je závislá na váze zápletů, zbytek kola je jen o spolehlivosti a vkusu. Mně se osvěčila nejnižší řada Meridy 29er Nine100+základní pevná AL vidlice Force a lehké záplety.

      0 0
    • SuperKitten  

      Letos jsem si pořídil 29 a do kopce jede úplně v pohodě. Taky jsem se trochu bál, ale fakt není čeho, jen se na tom trochu jinak sedí. Nejdůležitější jsou stejně nohy. A řazení alespoň SLX nebo X9.

      Jinak kola mám DT Swiss 1900, vpředu dvoutác 38/26, po zkušenosti bych tam dal i 40/26. Největší rozdíl mezi starou 26 a novou 29 je ten dvoutác, křížení řetězu neřeším a jedu.

      0 0
    • rock  

      Máš najeto 4.5t na krosu? A nemá krosový kolo ± stejný ráfky jak 29" MTB? Tak to ti rozdíl proti tomu, co znáš a na co jsi zvyklý, bude dělat v podstatě jenom typ pláště, ne?

      0 0
      • AdamosR1  

        Jo tento rok už 5 tis. Ráfky stený jak 29 mtb jen lehce užšší a mín vysoký plášt. Bez drapáků. Takže by to mělo být ± na stejno.

        0 0
        • Seky  

          Počítej s tím, že pokud máš nějakýho levnějšího krose a pláště s drátovou patkou tak na tom bude ten kros váhově rozhodně o pěknej kus hůř, jak dobře osazená 29" (bavím se o zapletených kolech + pláště, což má na jízdu největší vliv).

          0 0
          • AdamosR1  

            Merida crossway xt edition 2012. Za cca 30tis. Pláště jsem měl merida speed lite kevlar od nového kola co tam byly. Hmotnost pláště 425g. Ale po 4 tis km na kaši. Ale hold málo hluboký vzorek. Zvlášt kola i se středama jsem nevážil. Můžu orientačně. Abych to pak porovnal s příštím kolem. Ted jezdím pláště conti speed ride. Patka drát a váha 510g jeden plášt.

            0 0
    • AdamosR1  

      Spíš jsem na štíru s výběrem velikosti rámu. Cross rám 52cm je mě malý. Zkoušel jsem Big nine 21" rám a pak 20" rám big seven. Doporučuje se spíš menší rám na Mtb. Sedlovka by měla být vysunutá aspon 15–18cm. Mám 186 cm a nohy po rozkrok 87–88cm a dlouhé ruce. Volil bych menší rám, kvůli tuhosti rámu a lepší ovladatelnosti, ale zas jezdím často dál a nechci aby mě z toho bolely záda. 19" rám big nine má oproti 21" sedlovku nižší o dobrých 5cm. Zajedu do Brna do Campusu a tam to všecko odzkouším. A pak i na test festu projedu a snad vyberu rám dobré velikosti.

      0 0
    • šlapatko  

      Ahoj, rám 19 musí na výšku stačit. Důležitá je délka rámu. Menší rám bude kratší + nižší hlava. Dá se to řešit představcem řídítky. Měřím 192, délka nohou 90cm. V extrému se naskládám na rám 19, sedlovka 40 cm vysunutá 30cm. Není to optimální, vozím rám 21 a kratší představec.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Nemusí stačit, nebo jen tak-tak, sám jsi na to se sedlovkou narazil. Mám 185/~90 a nohy kupodivu také 90–91, sedlo vysunuté cca 81,5–82 nad středem. Od ližin po plochu sedla je to asi 5 cm, 19"=cca 48 cm, 82–48–5= 29 cm vysunutá sedlovka (na 21" to dělá 24 cm výsuvu).

        AdamoS může vypadat podobně, opravdu hodně záleží na proporcích.

        Takže mám v podstatě na výběr ze dvou zel: shánět dlouhou sedlovku nebo hledat krátký rám.

        0 0
        • šlapatko  

          Nohy má 88, příspěvek nade mnou. Chce to vyzkoušet. Mě u menšího rámu vadí nízká hlava. Sedlovka vysunutá 30cm + 95kg je dálší problém.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            To jsem nezachytil. Takže u něj bude sedlo tak cca 79cm vysoko. Tedy 79–48–5= 26cm … na 19" není moc co řešit. Až na výšku hlavy, ale to by mělo pár podložek a představec v pozitivu napravit.

            0 0
        • McBlacky  

          co mám teprve říkat já s 93 na 183cm :/

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Normálka, hlavonožec.

            0 0
            • AdamosR1  

              No právě záleží na více faktorech. Výšku po rozkrok jsem měřil orientačně sám. Chce to v obchodě. Snad ten měřák v campusu mají. Rám na crossu je vel 52 sedlovka 52cm a délka horní rámové truby 59,5cm. Tady je ale problém. Rám je mě krátký. V zrcadle když se narovnám tak na tom vypadám jak vosa. d Potřebuji délku aspon 605–610. Navíc chci řidítka sportovně nizko jak u xc kol. Takže podložky pod představec jsou špatně. Ten rám 21" u 29ky se mě jevil dobrej, ale spíš větší. Jako na délku. Kratší představec by to asi řešil, ale kolo by bylo nemotorný asi. A 20" 27.5 byla dobrá. Sedlovka vysunutá max 18–20cm. Ale rád bych v kampusu zkusil i tu 21.5"

              0 0
        • krabica  

          Mám to úplně stejně, jen výška 188 a většinou mi to vychází přesně na hranici L/XL, 56/58. Takže kolo jen tak z čísel se kupuje fakt blbě…

          0 0
    • AdamosR1  

      Zajímalo by mě jestli je 20" rám od big 7, stejně veliký jak rám vel 52 u crossway merida. Má to jinak geometri rámu, a nižší sedlovku, ale to je zas Mtb, takže to neva. Řekl bych, že je ten rám v sekci o číslo větší ( Protože má o 1 cm delší horní rámovou trubku) než 52 rám na crosu, takže by mě měl být ok. Rám 55 u crossa merida mě sedí. A ten má taky délku horní.r trubky 60.5 cm. kdybych chtěl vybrat 27.5

      Ale zas to řeším asi moc brzo, jako vždy.d Počkám v klidu na test fest a tam mě řeknou jak mě to sedí. Ta 20"

      0 0
    • iron.hide  

      ludia co ste presli z 26 na 29, viete povedat ci sa vam zvysila priemerka?

      0 0
      • MlokCZ  

        Proč by měla? Mohla by se ale nepatrně snížit za těžší kola.

        Reálně to na průměrnou rychlost nemá vliv žádný. Nárůst hmotnosti to zpomalí minimálně a oproti tomu lepší překonávní překážek taky průměr nijak znatelně nezvedne.

        Jediné, co by mohlo mít už nepatrný vliv na průměr (a ani to nebude ještě nejspíš pořádně měřitelné pro moc malé rozdíly) je mírně lepší grip 29" plášťů, který umožní použít o jedno rychlejší plášť se zachováním podobného gripu.

        0 0
        • lunochod  

          Takže přejít na 28 haha :-)

          0 0
          • Martin  

            6set5desátB to jistí, 2cet9ět N E B R A T!!!!

            0 0
            • MlokCZ  

              B už je out, teď bude brzy hitem 650C.

              0 0
              • Martin  

                to je to 2cet7um+ ?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Bikového to zatím nic není, ale je to v abecedě na řadě. A něco nového je už rychle potřeba.

                  0 0
              • McBlacky  

                Cka frčela vždycky

                0 0
              • krabica  

                Ale to bude hit na silnici, tam už je 700C moc dlouho. :-D Na prd je, že teď frčí kotouče, takže staré záplety 650C jsou mi k ničemu. :-/

                0 0
                • MlokCZ  

                  Na silnice bylo už 650C i 700C, tam bude na řadě 685C.

                  0 0
                  • Martin  

                    hurá, nové trendy! to bude určitě něco mezi gravelem a silničkou

                    0 0
              • iron.hide  

                co by si ty povedal na tu moju otazku vyssie? Ked mam celkom dobru vykonnost na 26", tak prechodom na 29" sa mi priemerka zvysi alebo na tom nezalezi?

                ide aj o tu lepsiu priechodnost terenom – ked jazdim strmsie kameniste vyslapy, tak mi staci zvolit zlu stopu a na 26" som skoncil. Pri 29" by to bolo lepsie a tym by sa mi aj priemerka zvysila.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Na to máš reakci jako první příspěvek pod dotazem.

                  V uvedeném příkladu větší kola někdy pomohou. Jenže jak velká část je to z celé trasy a zvlášť v dlouhodobém srovnání?

                  Já jezdím 29" rád a už jsem přešel před časem na větší kola i u fullu. Jezdí se mi na tom pocitově lépe, ale průměry tedy vyšší nemám vůbec (tedy nic co bych dokázal změřit, v rámci možností měření to jezdí úplně stejně rychle).

                  Je možné, že na nějaké specifické trase budeš o chlup rychlejší, ale vše jsou to na průměru jen velmi malé rozdíly, takže třeba bez wattmetru nezměřitelné (výkyvy aktuálního stavu organismu jsou větší).

                  A zase na jiné specifické trase budeš třeba o chlup rychlejší na 26".

                  Velikost kol vyber dle toho co ti lépe sedí (na to budeš samozřejmě muset větší kola nějaký čas jezdit).

                  0 0
                  • iron.hide  

                    ok, ja som XC jazdec, ziadne divociny, skor dlhe 100 km vyjazdy, cast po asfalte, cast po zvazniciach a lesnych cestach, cast traily.

                    Nie je 29" rychlejsia na rovnych usekoch?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Není, proč by měla být? Tedy pokud to nebude hodně rozbitý úsek, kde už to zvýhodní lepší nájezdový úhel (ale zase jsme u toho kolik takových úseků na trase je).

                      0 0
                      • iron.hide  

                        ja viem ze mas teoriu 26" versus 29" zmaknutu, no mne by sa aj tak zdalo, ze v dlhsich rovnych usekoch, napriklad ked sa presuvam po ceste do inej lokality, bude 29" rychlejsia. Na rovnaku kadenciu a prevod totiz pripada vacsi obvod kol.

                        0 0
                        • kubad  

                          takže potřebuješ větší výkon ale :D

                          0 0
                          • pepek  

                            Taky hned všechno posereš, tady mohla vzniknout tak pěkná teorie :-)

                            0 0
                          • iron.hide  

                            nj, ale ja nemam problem s vykonom, som skor silovejsi jazdec. A pisal som skor o dlhych rovnych usekoch, kde to staci rozbehnut a vyssia zotrvacnost kol mi pomoze v udrzani vyssej rychlosti.

                            0 0
                            • pepek  

                              Tak v tom případku by to chtělo nasadit nějaký těžší pláště=větší setrvačnost=vyšší rychlost

                              0 0
                        • MlokCZ  

                          Na přesunech kde se nevyužije výhoda větších kol (dostatečně kvalitní povrch), tak může být 29" akorát pomalejší díky vyšší hmotnosti. Ten rozdíl je ale minimální, takže to je prostě ± stejné.

                          A zkus tu stejnou kadenci na stejný převod jezdit. S tím budeš mít tak trošku problém, který už napsal kubad. Proč se asi na 29" používají převody lehčí o poměr velikostí kol…

                          0 0
                    • rasto1  

                      To ci je 29 pomalsia/rychlej­sia bude zavisiet samozrejme od terenu. 29 bude rychlejsia tam kde sa ma moznost prejavit jej hlavna vyhoda – lepsi grip. Naopak pomalsia bude tam kde sa viac prejavi hlavna nevyhoda – horsia obratnost.

                      V nenarocnom a rovinatom terene bude na rychlost viac vplyvat styl jazdy a rychlost. Cize budu tam rozhodovat tieto 3 veci:

                      1. valivy odpor (29 lepsia)
                      2. odpor vzduchu (29 horsia)
                      3. moment zotrvacnosti (29 horsia)

                      Jednoducho povedane ak jazdis rychlo a casto brzdis/zrychlujes 29 moze byt pomalsia ako 26 pretoze sa prejavia slabiny (body 2,3)

                      Naopak ked jazdis pomalsie a plynulo 29 moze byt rychlejsia lebo sa vtedy prejavi viac jej vyhoda (bod 1). Tolko teoria :)

                      0 0
                • kubad  

                  někde budeš rychlejším někde pomalejší, v součtu nejspíš rozdíl nepoznáš

                  0 0
            • Carloss  

              je to siks-fifty-bý pyčo

              0 0
              • Martin  

                jsi v čechách, mluv česky. 6set5desát

                0 0
      • Polka  

        Nevieme.

        0 0
    • PetrOl  

      nejsem zastánce 29

      0 0
    • grafik  

      Já si novou 29 právě pořídil a do kopců to jede slušně. Ale těším se až bude trochu tepleji, dívat se na nový bike je opruz …

      0 0
      • Petr L2  

        Jezdi i v zimě a bude po problému ;-)

        0 0
        • Bořivoj  

          Máš pravdu. Já jezdím i v kose a je to supr odvaz. Včera jsem dal kopec Javorový u Třince a byl to tedy nádherný masakr. Mám letní i zimní kolo na 29kách a nemám problém vybušit kopce i když mladí chodí kolem pěšky a tlačí. Je to o vůli i nohách, není to téměř vůbec o velikosti kol.

          0 0
    • Idas  

      Kdyz se podite s jakym kolem vyhral Nino Schuster Olympiadu v Riu tak neni co resit! Vytez na 29kach.

      Technische Daten Scott Spark 29 RC

      Material / Größen Carbon / S / M / L / XL (44 cm)

      Gewicht mit Pedale 9,58 kg

      Gabel / Dämpfer DT Swiss ODL Carbon 100 mm /

      DT Swiss ODL R414

      Kurbeln / Schaltung Sram Eagle XX1 / Sram Eagle XX1 1×12

      Übersetzung / Lenkerbreite 38 / 10–50 / 680 mm

      Vorbau Länge / Neigung 90 mm / –25 Grad

      Bremsanalge / Disc-⌀ vorne / hinten Sram Level Ultimate / 160 / 160 mm

      Sattelstütze / Sattel Ritchey WCS / Ritchey WCS Streem

      Laufräder / Reifen /

      Luftdruck vorne / hinten DT Swiss XRC 950T-Systemlaufräder /

      Dugast-Tubular 29×2,1-Reifen /

      1,5 bar/ 1,6 bar

      0 0
      • Vilém  

        Clovek jeho typu by zvytezyl i na vratech od chliva, kdyby ho na ne posadili.

        0 0
      • Petr L2  

        Při jeho výšce 1,73 m bych čekal, že zůstane u 27,5, takže asi musel mít nějaký logický důvod k 29"…

        0 0
        • kubad  

          síla sponzora je sfina no :D

          0 0
        • Val  

          29" proste jedou lip, kdyz tenkrat prohral na Olympiade s Jardou tak asi ty 29" jeste nemel ne?

          0 0
          • Petr L2  

            Ne myslím, že 29" nasadil až v 2016

            0 0
            • t29  

              A hned na olympiádě Jardu porazil, tzn. Jarda musí kontrovat a přejít na 32"

              0 0
              • Polka  

                Proč troškařit, rovnou 36" ;-)

                0 0
              • Val  

                přesně tak! teď ještě jak přesvědčit zkostnatělý Specialized aby do toho šel. Jarda klidně větší kola ušlápne, o tom žádná… přece neni možný aby ho porážel takovej prcek

                0 0
          • neyocz  

            29" má od roku 2016 pro olympiádu. Co vím, tak do té doby, kromě OH 2012, všechny porážel na 27,5. V kole to asi nebude.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.