• goelr

    Ahoj,

    jsem tu nově registrovaný, ale pročítám to tu pravidelně. Za odměnu si mám nadělit nové kolo – upgrade. Teď mám Merida Big Nine XT 2013 (tehdy za 34 tis). Nájezd 2000 km ročně, jezdím tak nějak všechno – cyklostezky i silnice, lehký terén i ten těžší, les a chci s novým občas i nějakej easy sjezd.

    Potřebuji nějaký allrounder. Nevím, zda uvažovat o fullu. Nejvíce mne baví lehký terén a jízda na prase/na doraz. Mám 183 cm ale 103 kg. Gravel se nehodí. Rozpočet klidně i 100–110, ale raději něco do 80 tis. Skladovky moc nejsou, není z čeho moc vybírat.

    Mám vybraný něco:

    Trek Procaliber 9.7 ZDE Výbava docela fajn, kolo docela lehké, jen tedy rám docela těžký a IsoSpeed za mne tedy nevím ten přínos.

    Mondraker Chrono Carbon R ZDE Výbava horší, rám velmi lehký

    Nějaký další nápady?

    0 0
    • myscho  

      Za 100 by som si niečo nechal postaviť. Možno získaš pár horších komponentov, ale za cenu originality a výberu na mieru by som do toho išiel.

      0 0
    • Alojs01  

      Se 103 kilama polemizovat, jestli ma procaliber tezky ram je bud vtip, nebo nesoudnost…:-))))

      0 0
      • goelr  

        Děkuji za velmi přínosný příspěvek. Ale ano, mám 5 kg zbytečně nadváhy.

        U toho Treka to bylo myšleno, že jestli dávat 80 tis za takový rám.

        0 0
        • Chlebovnik  

          Pokud nejsi kulturista, tak při té výšce spíš 25 – 30 kg.

          0 0
          • Donuts  

            I kdyby byl kulturista, je fakt jedno jestli vozí zbytečný tuk nebo svaly.

            0 0
            • Tomas_82  

              Ale v tom případě nejde o nadváhu:-) A raději bych vozil 20kg svalů než sádla…

              0 0
              • Smazaný účet  

                Přitom je to jedno…

                0 0
                • Tomas_82  

                  To určitě není…

                  0 0
                • Bandicoot  

                  No to je teda moudro, to nejde srovnat. Sval má snad nějakou funkci a je to aktivní hmota, takže bude mít víc síly, větší vytrvalost, výbušnost atp. tuk je jen tuk a krom termoregulace je uplně k hovnu :))

                  0 0
                  • Esi  

                    To máš pravdu, ale taky svaly mají obrovskou spotřebu energie a kyslíku a ani jedno u vytrvalostního sportu nepotřebuješ, to je ten důvod proč sprinteři jsou velcí a svalnatí, vytrvalci drobní a hubení. Každopádně je lepší při stejně hmotnosti více svalů a méně tuku než obráceně :-)

                    0 0
                    • Bandicoot  

                      Tak samozřejmě v případě že se bavíme o extrému. Ale když se podíváš třeba na Boudného nebo Z. Mlynáře to jsou nařachanci a jaké maj výsledky. Ale tj jedno, netřeba se v tom nimrat. Jen jsem se pousmál nad tím že 103 kg a chybí mu dolů posl. 5 kg :)))

                      0 0
                      • cyklista86  

                        Boudny sundal dost svalu a narostlo mu docela bricho co sem videl nekde fotku aktualni.

                        0 0
                        • waters  

                          Boudný měl myslím 82kg když vyhrával seriály a 190cm. Nařachaně vypadal protože kolem něj byly samý papíráci 65kg

                          0 0
                          • snas89  

                            Pamatuju si, ze jedno kpz jsem jel chvilku za nim.

                            Vypadal narachane, prptoze byl narachanej:) vysekana hrouda svalu.

                            0 0
                            • cyklista86  

                              Nohy mel macaty to jo. Vrch ale klasicka cyklisticka spejle..

                              0 0
                              • milan.v  

                                Nechci to tu zadělávat, ale očividně jsi ho neviděl ani z rychlíku, natož zblízka… Už bys měl přestat plácat nesmysly…

                                2 0
                                • jonti  

                                  To jsou hodne historicke fotky. Posledni rok co jezdil ve sporce byl jeste o dost vetsi. Kdyz na Transbrdech jel prede mnou do kopce, byl fakt velky a cele kolo se pod nim kroutilo, mel odhadem spis tech 90kg svalu. Rozhodne to nebyla zadna cyklisticka postava. S takovou postavou a svaly je mozne mit na 190cm pres 100kg a nebyt tlusty, ale to je tak jeden clovek z 10000.

                                  0 0
                                • osobne  

                                  To je nějaké dětské kolo ne?

                                  0 0
        • osobne  

          Hmotnost rámů je jaká? Já tam vidím jen hmotnosti celých kol.

          0 0
          • goelr  

            Trek rám 1.64, Mondraker rám 1.150

            0 0
            • osobne  

              To je nějak hodně, půl kila rozdíl.

              0 0
              • Melvin  

                Já jsem našel 1,4 kg. Na druhou stranu pokud má uživatel 100 kg tak řešit půl kila na rámu je směšné. Naopak bych jako sto kilový ocenil nějaký ten materiál navíc ať to něco vydrží.

                0 0
                • JachymP  

                  Přesně, ten Mondraker vypadá křehce už na pohled, se 103 kg bych se k tomu ani nepřibližoval.

                  Procaliber je lepší, akorát tam zas nevím, co udělá 103 kg s isospeedem, lidi si tu stěžujou na vrzání.

                  0 0
                  • goelr  

                    Když je to tak důležité, tak mám 5 kg čistého tuku navíc, zbytek svaly, ač nejsem kulturista, chodím hodně cvičit… Tak se můžete do mne zase pustit.

                    Napsal jsem to asi dost špatně – nechci vyhazovat 80 tis za zbytečně těžký rám s průměrným osazením. IsoSpeed je navíc hodně diskutabilní.

                    Mondraker taky uvádí nějakých 130 kg i s kolem, ale dobrý poznatek. Díky.

                    0 0
                    • kubad  

                      Pokud nevezmeš nějakou ultragramarinu s vahou nebude problém.

                      0 0
                    • Alojs01  

                      K tomu „diskutabilnímu“ isospeedu… Kolik znáš lidí, co na procaliberu jezdí?

                      Já osobně 6, z toho drtivá většina víc jak 4 roky a 3 s tím jezděj závody. Nejtěžší cca 90kg a nikdo s tím rámem problém neměl. Naopak, všichni na tom kole jezdí hlavně kvůli isospeedu :-).

                      Mě je fakt šumák, kolik z tvé váhy je tuku nebo svalů. Prostě s tvojí váhou a tvým pojetím cyklistiky řešit 300g na rámu je tak trochu pozérství :-).

                      0 0
                      • goelr  

                        Znám pouze jednoho s Trekem, kterému to trochu vrže. Díky ze tvé zkušenosti.

                        Ohledně váhy jsem to tady vysvětloval už dvakrát, že jsem to původně nenapsal dobře. Prostě jsem chtěl za ty prachy to nej. Kdybych byl pozér tak nejdu spíše do toho Treka než “noname” Focus :-)

                        0 0
                        • stenli  

                          Kamarádovi na 3 měsice novém Procalibru 9.7 Isospeed vrže sakra hodně při každém šlápnutí. Ale má 100 kg, tak to může souviset s váhou. Asi bych to s tvojí váhou neriskoval.

                          0 0
                          • goelr  

                            Díky. Takže už druhý co vrže. To nebudu s Trekem riskovat.

                            0 0
                    • bodlakQQ  

                      Ze svych 100kg mate 5kg tuku? Takze si u vysky 180cm udrzujete 5% bodyfat s vahou 100kg?

                      Nebo „navíc“ je od nejake vahy? Pak ale moc nerozumim tomu cislu, nema zadnou informacni hodnotu.

                      0 0
                      • Melvin  

                        No je pravda, že s 5% tuku by musel být neskutečně vysekaný, ale to stejně na výber kola nemá zásadní vliv.

                        0 0
                        • cyklista86  

                          Jak uz tu nekdo psal. 183cm, 100kg a 5% podkozniho tuku to jsou parametry kulturisty na soutezi.. Takze butto je to kulturista a nebo keca.. :))

                          0 0
                          • Gwaihir  

                            Naučte se číst. Má o 5kg víc než by mohl mít vzhledem ke své tělesné konstrukci a opravdu to nemá na výběr kola zásadní vliv.

                            0 0
                  • embi  

                    jojo, odolnost ramu poznas proste ze zidle pres internet. haha

                    0 0
        • Bandicoot  

          To nemaj ani někteři bodybuildeři na steroidech. Já se cvičení nějakou dobu věnuju a mám 181cm a 80 kg s beztukovou váhou cca 76 kg :)

          0 0
          • goelr  

            Nikde jsem nepsal, že mám JEN 5 kg tuku. Psal jsem, že mám 5 kg přebytečného tuku. Možná by bylo dobrý si to vše přečíst, než se začnou sypat moudra…

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • blackboy007  

      pokud máš 100 kg tak karbonový kola nejsou na tuto váhu dělaná, jsou stavěná na max 80 kg

      0 0
      • Athy  

        A doprdele ! :(( Jak na nich muzu uz roky jezdit. Oo

        0 0
      • AussigBiker  

        Jak ktery, Bontranger dost casto u karbonovej kol uvadi, ze nemaji vahovy limit.

        0 0
      • kubad  

        Jistě a teď ještě tu o Karkulce :) .

        0 0
      • Pikaču  

        Od roku 2013na BF a napsat takovou blbost. Hqhahahhahaha

        0 0
        • milan.v  

          Odborník žasne a laik se diví…

          Občas jsou tu fakt kousky, že i Cyklodiskuze nebo Nakole byla/jsou fórum odborníků…

          0 0
      • l-e-t-o  

        tak to jsem se svou karkulkou Foxy R v prdeli a nemůžu na ni jezdit :-D

        0 0
        • Gwaihir  

          Ty ale máš hliníkové ráfky nebo neupdatovaný profil?

          0 0
          • l-e-t-o  

            jo, on to myslel jako karbonové záplety jen do 80 kg :-D ty nemám, ale stejně je to hovadina, takový malý váhový limit. Navíc sám teď po nějakých karbonových zápletech pokukuju.

            0 0
            • pocestny  

              Tufo Colibri – určené juniorům – myslím mají limit 80

              Blackboy je každopádně mimo.

              0 0
            • Gwaihir  

              No já se díval třeba na equatory a ty omezují váhu jezdce na 95kg nebo 105kg podle typu:

              https://equator-cycling.com/…p/cat:mtb-29

              Vzhledem k tomu, že mám asi 91kg, ale s výstrojí a po dobrém obědě to může být i víc než 95kg, tak sám nevím :D

              0 0
              • l-e-t-o  

                U nějakých lehkých XC zápletů by to asi bral, že tam bude i nižší váhové omezené, ale nevím, jestli bych si dal na své kolo záplety, které mají 1570g, u kterých píšou, že jsou pro „XC, maratony i enduro“. Mají tady váhový limit 105 kg, ale sám mám 104 živé váhy :)

                0 0
                • Esi  

                  Tak záleží co budeš jezdit, ale na 105kg bych dal každopádně 32 drátů

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Stačí i 28.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                  • l-e-t-o  

                    Převážná většina kolem Prahy, Točná apod. Párkrát za rok Rychleby a letos zase i do Saalbachu. Vím o sobě ale to, že mám děsný prasostyl, takže kolu dávám co proto, i když nelítám vzduchem.

                    0 0
    • Jasam  

      U Duratecu si můžeš nakonfigurovat výbavu (s ohledem na rozpočet).

      https://www.duratec.cz/…ramy/mtb-29/

      0 0
      • JakeF  

        Může… Ale proč by to proboha dělal?

        0 0
        • milan.v  

          Třeba tu mají někteří provize za prokliky… A nejen k těmto… ;o)

          0 0
          • Jasam  

            Taky jsem slyšel. Prý nejvíc dává dealer Garminu ;)

            0 0
      • osobne  

        Vždyť tam mají jen hlínu. Žádný carbon.

        0 0
        • Lišák  

          Však je to Duratec, ne Carbotec.

          0 0
          • osobne  

            Ovšem tazatel evidentně vybírá mezi carbonovými koly, při té ceně do 100 tisíc se mi zdá nelogické kupovat levnou hlínu.

            0 0
            • Lišák  

              Však jo. Jsi psal, že tam mají jen hlínu, tak píšu proč. ;-)

              0 0
              • osobne  

                No u jednoho mají zadní stavbu carbonovou, takže nemáš pravdu. :-)

                0 0
                • Lišák  

                  Četl jsem tady něco takového: Vždyť tam mají jen hlínu. Žádný carbon. ;-)

                  0 0
                  • osobne  

                    Carbonová zadní stavba na hliníkovém rámu, to se dělalo před 15 lety, dnes už to nechápu.

                    0 0
              • Smazaný účet  

                Mají silniční monokok na míru…

                0 0
            • JMT  

              Ale Duratec neni levna hlina. To je draha hlina :-)

              0 0
    • Michal_Unca  

      Já mít 100 tisíc na kolo, tak neváhám ani chvilku a kupuju tohle.

      https://www.merida-bikes.com/…-six-rc-5000

      Prodejce říkal „pro tebe by to bylo pod 100“. Škoda že je nemám. :-(

      0 0
      • osobne  

        Já bych za to 100 tisíc nedal. Je to předražené.

        0 0
        • Kysky  

          Jo, oproti jiným kolům na NX samozřejmě…

          0 0
        • Delkim  

          za tyhle prachy nechápu že to není celé v XT a cpou tam Deore atd

          1 0
      • milan.v  

        12 kg s SLX,… za kilo? :-o

        1 0
        • mr.garisson  

          Jo, to se dost nepovedlo. Team model vcelku dobrý, ale ty nižší jsou přepálený. Za mě teda model 2019 je nepřekonanej tím novým. Hlavně cenou. Já za něj dal tehdá 96 a ještě jsem dostal další kazetu, XTR pedály a 3 řetězy. Když to srovnám váhově, tak mizérie.

          0 0
          • snas89  

            Hmmm. Ale kde je geometrie toho staryho vs movyho ze…

            Kdyz se zbavujes prumernyho vybehovyho modelu, tak je bezna praxe, ze k tomu das jeste par cetek…

            I kdyz je nova cena prepalena, tak bych nevahal a sel radeji do toho novyho.

            0 0
            • mr.garisson  

              Tak to mi pověz, kde je?

              0 0
              • wego1991  

                V propadlišti dějin :)

                0 0
                • mr.garisson  

                  Takže nefunguje a nejde na tom vyhrávat?

                  0 0
                  • snas89  

                    Ne. Pro me to nefunguje.

                    Na novym kole jsem jistejsi ve sjezdech: kde jsem driv slejzal, ted jedu dal a posouvam se dal v technice. Dolu jsem jistejsi, vykonejsi, veselejsi – uzivam si to vic. Oteviraji se mi vetsi moznosti, co na kole jezdit.

                    Downcountry je pro me top mix rychlosti do kopce i z kopce. A posun vsech svetovych znacek (kdyz jsem kupoval snipera, tak na tom s geometrii bylo stejne jen bmc a moondraker) jen potvrzuje, ze to je smer, ktery dava smysl.

                    Nechapu, proc bych se mel toho benefitu dobrovolne vzdavat.

                    Jako jo, jestli jsou pro tebe dulezity xtr pedaly, tak asi neni o cem:)

                    A taky vim, ze je sposuta lidi na biku, co jezdi maximalbe tak gravel stezky…tam je to sumak.

                    0 0
                    • mr.garisson  

                      Já na tom trávím 24 hodinový závody a veř mi, že to není o XTR pedálech. Kolo jsem kupoval jako nový model a geo mi sedí jako žádná jiná doposud. Je mi jen líto, že nový model je opravdu cenově naprosto mimo. Jestli jsi z Brna nebo okolí, mohli bychom dát trénink, docela bych chtěl tu geo vidět v akci.

                      0 0
        • Michal_Unca  

          No, cena je to „drastická“, to nepopírám. Ale mě se to kolo moc líbí. Podle mě ta geometrie bude výborná. Co sem četl na internetu recenze ze světovejch médií, každej to kolo vychvaluje do nebe. I když to s lepším osazením, samozřejmě. Mě by tohle osazení bohatě stačilo. A můj názor je, " když za to dát takové peníze, ať se mi to aspoň líbí". :-)

          0 0
    • adam1  

      Vše na XT ,dobrá vidle ,držáky kola a ještě ti zbyde na cokoli :),značky mmr se neboj jsou v poho .

      https://www.newbike.cz/…black/d13878

      0 0
        • Johny.Merida  

          Ten Focus hodně na pohodu, kámoš 100kg, vel. XL a moooc si to chválí. Předtím sedlal Specialized Camber a tvrdí že mu to celopero s tímhle Focusem vůbec nechybí.

          0 0
          • adam1  

            Ano raven je v poho /ok mám ho taky 8.7 doladěn k obrazu mému ;)

            0 0
            • Johny.Merida  

              Ano 8.7 je i na mé fotce, jen jsem kámošovi nasazoval oval převodník a širší řídítka. Pěje ódy, že co víc si na to jeho ježdění přát.

              0 0
              • goelr  

                Focus vypadá hodně dobře, ale jen v černé. Diky

                0 0
                • MartyM  

                  Viděl jsem naživo tu červenou verzi a je nádherná. Ale je to na vkusu každého…

                  0 0
                  • goelr  

                    Určitě půjdu do bikero podívat. Možná jsem moc konzerva na červené kolo…

                    0 0
    • pocestny  

      Za stovku to podle me jeste není na nějaký dream built, ale uz to nevidim ani na nejakou uplnou tuctovku od znacky, co se víceméně zaměřuje na lowcosty jako mmr.

      Ta merida ma sice karbonové ráfky ale furt je to debilni merida.

      Tak me napadlo treba toto https://eu.intensecycles.com/…21-sniper-xc?…

      3800 eur a 11.6 kg ve verzi expert. Vel L pro 183 bude akorát, rychly xc full s polozenejsi vidli je si myslim právě takovy ten allrounder, co píšeš

      0 0
      • osobne  

        Vzal bych velikost XL, když má přes 100 kg, je to velký nápor na rám v místě uchycení sedlovky a je v takovém případě lepší mít tam menší páku, tedy vyšší rám a méně vysunutou sedlovku.

        0 0
        • pocestny  

          A dival ses jak je to vysoke a dlouhe?! Mozna az vyroste +10cm. Na tyhle problémy je tu snad záruka.

          0 0
        • tsunami  

          100kg je normalni vaha, nedelejte z toho kdovico.

          0 0
          • osobne  

            No právě že jám mám také něco přes 100 kg a 183 cm, koupil jsem velikost L a po dvou letech prasklý rám u sedlovky.

            0 0
            • Gwaihir  

              A to bylo karbonové kolo za 100k?

              0 0
              • osobne  

                Hlína za 15k. Mám ji v profilu. Vyřešil to jeden šroub v rámu naskrz sedlovku.

                0 0
          • JakeF  

            100 kg je na tu vysku 25 kg nad optimem… Samozrejme muze to mit z posilky, ale cekal bych, ze na 100 kg se kola v L-ku primarne nedimenzujou, zvlast ne gramariny jako ten Mondraker.

            0 0
      • Singlespeed  

        Zajímalo by mě, proč je Merida debilní. Je to druhý největší výrobce kol na světě disponující špičkovými technologiemi a obřími výrobními kapacitami. V továrnách Meridy se nevyrábí jen kola Merida, ale i všechny rámy třeba pro Specialized a další značky. Merida na rozdíl od drtivé většiny jiných značek si umí rámy sama vyrobit a nepotřebuje k tomu noname taiwanské a čínské dodavatele jako jiné „zvučnější“ značky..

        0 0
        • osobne  

          A právě kvůli tomu je tak předražená. Debilní snad nikdo nepsal.

          0 0
          • Singlespeed  

            Jako debilní označil Meridu věci neznalý Pocestný.

            0 0
            • scalar  

              Debilní není Merida, ale spíš ten, kdo si ji za 115 tis. na Deorku s Rebou koupí.

              0 0
              • raw 4  

                +1… Přesně divím se co si dneska řeknou za kolo.. Vždyť ani ty kola nejsou na deore nábojich..

                0 0
                • Michal_Unca  

                  Měl sem na kole „nounejm“ náboje a kolo jezdilo pět let s minimálním servisem úplně v pohodě. Teď mám náboje SLX a po třech měsících zadní náboj na reklamaci. Takže to, kterej náboj ano a kterej ne, už dávno neřeším.

                  0 0
                  • raw 4  

                    Na kole za 100+?

                    0 0
                    • Michal_Unca  

                      Tak je fakt, že cena této nové řady od Meridy je „drastická“. Nechápu, co je na tom kole tak drahého. Jestli to že je to novinka, nebo něco jiného? Ale i tak se mi to kolo moc líbí a nemuset řešit ty peníze, koupím si ji raději než „Spešla“, nebo „Kanona“. A je mi úplně jedno, jaké tam jsou náboje. Protože ta vyšší řada nábojů, ti nezajistí lepší požitek z jízdy. Hlavně když čekáš na kolo, až se ti vrátí z reklamace. :-)

                      0 0
                      • raw 4  

                        :-).. Zkus se projet na kole s nějakými lepšími kolama a náboji.. Třeba s klasikou DT 350, potom piš o tom, že ti naboje nezajistí lepší pocit z jizdy

                        0 0
                        • JakeF  

                          Vozil jsem 350 na několika setech kol a v čem přesně jsem měl poznat ten lepší pocit z jízdy? Točí se úplně normálně, POE špatný, akorát jsou nesmrtelný…

                          0 0
                          • raw 4  

                            No oproti Shimano 400 to rozdíl bude.. Jinak mám rád jejich zvuk plus záběr budou mít lepší. Bylo to na prvni dobrou co mě napadlo..

                            0 0
                            • JakeF  

                              Se standardni 18z rohatkou maj jeden z nejhorsich uhlu zaberu na trhu a zvuk neni nic extra zajimavyho. Ja je mam rad, protoze proste fungujou a neresis, ale zase cena je proti tem Shimanum nasobne vyssi…

                              0 0
                              • kubad  

                                POI je ti na XC kole fuk. Ale to ze se to neposer a neproslapnes doprazdna je k nezaplacení :)

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Jasně, proto taky DT náboje vozím… Jen tu raw 4 psal, že maj navíc přinést nějakej „lepší pocit z jízdy“, což jsem nikdy nepozoroval…

                                  0 0
                                  • raw 4  

                                    Mam od Radka z bike partu z 36 a jsou super.. Jinak ano souhlas měl to být jen priklad

                                    0 0
                        • Michal_Unca  

                          Jsem cyklista „hobík“. Nevěřím tomu, že bych poznal rozdíl mezi třeba náboji SLX co mám teď a těma DT 350. I když jsou asi kvalitnější, když stojí třikrát tolik. Za mě to jsou zbytečně vyhozené peníze. Raději bych je vynaložil někde, kde poznám rozdíl.

                          0 0
                          • raw 4  

                            Zrovna na kolech a jejich hmotnosti/tuhosti ten rozdíl poznáš

                            0 0
                            • Alojs01  

                              Psal o nábách, pokud zapleteš SLX s 350 na stejné ráfky, myslíš, že rozdíl poznáš? Já myslím, že ne :-).

                              0 0
            • Smazaný účet  

              A má pravdu…

              0 0
      • goelr  

        Moc pěkný kolo i za dobrou cenu. Jen skladem není a prodej jako Canyon, ne? Nechci posílat kolo na garančku poštou…

        0 0
        • raw 4  

          Co třeba tohle.. Nádherný kola a střela k tomu

          https://www.ghost-bikes.cz/…t-black/5874?…

          0 0
          • goelr  

            Nádherný, je skladem, už jsem po něm koukal. Jen mi přijde, že tam narvali docela obyčejný kola. Za kilo mi to přijde ne až tak dobrá koupě.

            0 0
          • Esi  

            Řeší váhu rámu a ty mu nabízíš takový tank, to je snad jeden z nejtěžších karbonových rámu na trhu. Netvrdím že špatný, ale těžký. Jinak půl kila hmotnosti na rámu nemá šanci poznat, raději o 500g těžší tam a o 200g lehčí kola než naopak

            0 0
            • raw 4  

              Z jeho váhou radši 500 gramů.. Z jeho váhou se to vyplatí a nepozná to. .. Plus si myslim, že tuhost bude větší…

              0 0
      • snas89  

        žádný snipery tady!:)

        jinak hoši taky letos koukejte na ty dostupnosti…

        0 0
        • pocestny  

          Chtěl jsem hlavně říct, že bych nekupoval nějakou tuctovku. A v jakém segmentu bych ten bajk hledal. Navíc je asi lepší počkat, než koupit něco, co mi nevyhovuje. Tazatel, zdá se, tomu sám celkem rozumí, tak mi příjde i docela zvláštní ten opatrný postoj k online nákupu. Ale tak dobrá, neřeším to. Nebylo ani jasné, jestli chce HT nebo Full. Soudím z diskuze, že má zájem o osobní nákup a HTčko. Sice nevím, jak si na HTčku chce užít ty easy-sjezdy, ale Intense Sniper je prostě mimo hru.

          U HTčka za kilo už bych hledal třeba SIDa a carbon ráfky. Kam jinam bych tu hodnotu na hardtailu strčil? Možná bych chtěl, aby byl ten bajk něčím zajímavý. Ten Ghost, Focus, Trek i Mondraker nejsou špatné. Ghost mi přijde zajímavý tím rámem. Ale tak nějak mě u každého něco štve: Proč na Focuse nedali lepší kola? Mondraker zaostává s výbavou. Ghost mi přišel za stovku drahý. GT Zaskar na ty sjezdíky na těch slickách a 70° hlavě moc nebude. A u toho Treka bych asi radši šáhl po 9.8 (9.7 taky ujde). Jolandě Neffové a Emily Batty bys udělal radost.

          0 0
          • pocestny  

            tvl… Emily přesedlala na Canyon… hmm

            0 0
          • goelr  

            S fullem to mám tak, že raději za kilo pořádný HT než “ošizený” full. Na moje ježdění asi i HT lepší, když pominu sjezdy, který jsem ještě ani nezkoušel :-) Ale Sniper fakt vypadá moc dobře! Jen dostupnost v kelu a jak jsem psal – nechci na garančku apod. posílat poštou, proto i Canyon jsem úplně vynechal.

            0 0
            • tomxxx  

              Canyon se neposílá na garančku poštou.

              Vyhodit kilo za HT je skoro škoda.

              0 0
              • goelr  

                Canyon má už servis nebo něco nasmluvnenyho v CZ nebo přímo v Praze? To jsem vůbec netušil…

                0 0
              • Edwin  

                Jaká garancka? Dotahnes pár šroubů, řazení stejně serizujus, když hapruje a max dáš do servisu docentrovat kola.

                0 0
                • Delkim  

                  Garančka většinou rovná se razítko v záručáku a bez něj pak nemusí platit záruka na komponenty atd.

                  0 0
            • pocestny  

              OK

              0 0
            • stenli  

              Měl jsem podobný rozpočet a požadavky.

              Já vloni koupil Canyon Neuron CF 9.0 SL a moc mne to kolo baví.

              Pokud nejsi vyloženě technický antitalent, direct sales není problém. Hodně si toho uděláš na kole sám, popř zručný kamarád pomůže.

              Ale každý má jiné preference.

              Pokud nepotřebuješ být na kopci první ale zato dojet daleko a méně unavený a s více kocháním, podobný XC full na 130 mm bude dle mého subjektivního názoru optimální.

              Také pro věk 50+ nebo problémy se zády bude full lepší.

              Pokud ale máš spíše motivaci překonávat sebe a ostatní, kvalitní a odolná XC raketa udělá také hodně radosti.

              Bude také jednodušší servis a za stejné peníze více kola.

              0 0
      • mr.garisson  

        Proč debilní merida? Jel jsi na tom někdy? Viděls ty vyšší model někdy?

        0 0
        • pocestny  

          Nemám ji rád už od roku 1998. Ten jejich marketing dokázal přijít každý rok s revoluční novinkou a pokaždé se ukázalo, že to bylo úplně na hovno, … Nemám rád spoustu značek. ;) I kdyby toto konkrétní kolo bylo to nejlepší na trhu. To vůbec neřeš, vytvořili bychom zde jen flame war. Kdo má Meridu rád, ať si ji koupí.

          0 0
      • Gwaihir  

        Mě se víc líbí Sniper – T: https://eu.intensecycles.com/…021-sniper-t

        Ale beztak není skladem.

        0 0
    • Tomas_82  

      Co zkusit nějaký Kross, třeba něco takového:

      https://www.bikeranch.cz/…h-tokyo-2021

      0 0
    • esmo  

      Baví mě tazatelova obsese „těžkým rámem“ když má sám 100 kg :-)))

      0 0
      • kubad  

        baví mě hloupé komentáře :-)))

        0 0
        • esmo  

          Zase ses ozval, tušil jsem to ;)))

          0 0
          • kubad  

            tak má 100kg a co

            0 0
            • esmo  

              A nic, jen mi přišlo docela liché, řešit nějaký ty gramy na rámu pod těžkým chlapem.

              0 0
              • Smazaný účet  

                A co je na tom hloupého.

                0 0
              • Edwin  

                S tím kolem pracuješ jako každej jinej a čím lehčí, tím lepší. To poznám i já i se 100+.

                0 0
                • Alojs01  

                  Pak si podsedlovou brasnu narve nesmyslama (co by kdyby), do kosiku 2 bidony 0,7l a poznas houbeles…:-))

                  0 0
                • esmo  

                  Jestli s 10,5kg kolem manipuluje 100kg borec, nebo 50kg Pidcock je sakra rozdíl…

                  0 0
                  • Edwin  

                    Větší extrém bys tam neměl?

                    0 0
                    • esmo  

                      Ne, schválně jsem vybral tento, aby ti došlo, že 500g nelze paušalizovat napříč váhovými kategoriemi.

                      0 0
                      • Edwin  

                        A já říkám, že to pozná (nebo nepozná), jako každej jinej a jako každej jinej může mít za svý peníze nějaká očekávání. Váhový kategorie si můžeš nechat na box.

                        0 0
                        • JakeF  

                          Nepozna, jako kazdej jinej… Ale urcite se muze s 500 g lehcim kolem lip vytahovat na internetu :)).

                          Ale jo no, taky jsem musel mit 29 HT pod 10, abych pochopil, ze o tom to neni, zkusenosti jsou neprenositelny…

                          0 0
                          • Edwin  

                            A tím bych to uzavřel :)

                            0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
      • goelr  

        Už jsem to výše vysvětlil. Napsal jsem to špatně.

        0 0
      • Michal_Unca  

        Tak každej sme nějakej. Někdo vyšší, někdo težší. Ale taky mi přijde „z cesty“, řešit gramy u rámů. Pokud s tím kolem nebudu jezdit světovej pohár, tak řešit jestli má 10,5 nebo 11 kg, je prostě úplná blbost. Pokud si teda nechci s drahým a lehkým kolem „honit triko“ před ostatníma bajkerama na zahrádce vedle cyklostezky. :-) Já nevěřím tomu, že když v sobotu po obědě, vyjedu na kole 50 km dlouho projížďku po lese, že poznám rozdíl v tom, jestli mám karbonový nebo hliníkový ráfky. A proto neřeším váhu. Co na tom že kolo má papírovou váhu 11 kg, když první co udělám je, že dám na kolo dva košíky na láhev a dvě plný lahve pití, abych po cestě neumřel na žízeň. :-)

        EDIT : Esmo, ale něco na tom co si napsal asi bude. Asi bych šel jinou cestou. Neřešil bych 200 g na rámu. Raději bych třeba zkusil dvě kila zhubnout. Prosím ať to autor vlákna nebere osobně. Není to cíleno na něj. Je to obecné. Děkuji.

        0 0
        • goelr  

          Ano, já to tak beru.

          Jen jsem to fakt myslel jinak zrovna u toho Treku. Jestli to nejsou vyhozených prachy dávat 80 tis za těžší rám a průměrný osazeni. Když za stejnou cenu či méně mužů mít lehčí rám s podobným či lepším osazením.

          Díky za přínosný příspěvky.

          0 0
          • Michal_Unca  

            Neřeš váhu rámu a jdi si to kolo vyzkoušet. Nic ti nenapoví víc, než svezení na tom kole.

            0 0
            • osobne  

              No půl kila je na carbonovém rámu hodně, to se nedá neřešit. Vždyť je o třetinu těžší než ten druhý.

              0 0
              • JakeF  

                Zároveň v celý sestavě jezdec + kolo to není ani 0,5 %, takže rozdíl při hobby ježdění nemáš šanci poznat. Daleko větší rozdíl udělá pohodlí, geometrie a tuhost.

                0 0
              • Michal_Unca  

                Tady souhlasím s JakeF. Je otázka, proč je ten rám na Treku těžší. Nevěřím tomu, že by Mondraker dával na kolo za 60 tisíc lepší karbon než Trek. Bude to nastejno. Aby to nebyla jedna fabrika. :-) Spíš na tom těžším rámu bude toho karbonu víc a rám může být podstatně tužší. Nevím, nezkoušel sem nový model Treku. Ale jelikož je Trek TOP značka a tohle kolo je úplně nový model, bude to mít nějaké opodstatnění. Já osobně bych neváhal a bral Trek. Mě se prostě ty nový Treky líbí a nevidím jediný důvod, proč místo něj vzít Mondraker.

                EDIT : Navíc, Mondraker má kliky 34 zubů. To je pro mě moc. Nejsem takovej borec. Trek má 32 zubů. Pro mě lepší.

                0 0
              • Michal_Unca  

                A ještě jedna věc. Trek má cca. 10,5 kg ve velikosti M. Mondraker 9,9 kg, ale v jaké velikosti? Jestli v „esku“, tam v „emku“ ty kola budou stejný. Ano, ta Sid vidlice bude trochu lehčí než Reba, ale zase Trek má karbonový kola. Řešit tohle všechno, asi se zblázním. Jak říkám. Projet obě kola a budu vědět. Určitě nekupovat takhle drahý kolo z internetu.

                0 0
    • Michal_Unca  

      Ještě ti přidám jeden tip. Neřeším osazení, ale když sem vybíral kolo já, hodně dobře se mi jelo taky na GT Zaskar. Fakt super svezení.

      https://www.gtbicycles.cz/…arbon-expert

      0 0
    • Gwaihir  

      Ber tohle:

      https://www.canyon.com/…0019287.html

      :)

      0 0
    • Jakobo  

      Za ty penize bez rovnou to emopedu, usetris si nervy, ze za 2 tydny budes kolo prodavat a kupovat ecko az zjistis, ze oproti staremu kolu ses nikam neposunuj.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • pocestny  

      No jo… Už mě svrbí prsty, abych sem psal o politice, jsem pěkně ******** na současný vývoj…

      0 0
    • iggi  

      Pozri na celopero karbonové Canyon LUX CF 7

      Na XT-čku a foxe

      https://www.canyon.com/…-7/2646.html?…

      0 0
      • mr.garisson  

        A kde se dá koupit? K objednání srpen 2021 a kdy ho reálně dostaneš…

        0 0
        • esmo  

          psal „pozri“ :)))) … tak pozerajme :D

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • mr.garisson  

            :D Jo tááák. Já to nepochopil. Jsem to ale vůl.

            0 0
            • goelr  

              Vím, že je tu druhé fórum o hodně set příspěvcích, ale jak je to momentálně s garančkou Canyon? Posílá se stále do Německa poštou? Servis v Praze asi nebude problém.

              Exceed CF 7 v červené jde ještě objednat na začátek srpna…Lux CF 7 za kilo vypadá hodně dobře, ale kdy bude?

              0 0
              • Gwaihir  

                Exceed asi není špatná volba. Lux je pro tebe možná ještě lepší, ale počkáš si. Můžeš sledovat canyon outlet, občas se tam něco objeví.

                Nevím jak ostatní, ale já garancku neřešil vůbec. Určitě je blbost to posílat poštou, případný garanční servis ti udělá asi kdokoliv možná za cenu poštovného do Německa. Všude máš napsané momenty na utazeni, asi to zvládneš všechno sám.

                0 0
                • goelr  

                  A nepřišel si tak o prodlouženou záruku?

                  0 0
                  • Gwaihir  

                    Musím si nechat údržbu kola provádět společností Canyon?

                    Když zašlete své kolo společnosti Canyon k provedení údržby, naši odborní mechanici vrátí kolo zpět do špičkového stavu a to co nejrychleji. Další podrobnosti o dostupných službách viz na stránce the Kontrola a opravy. Principiálně si můžete nechat kolo zkontrolovat i jiným profesionálním mechanikem kol. Nicméně vždy byste měli nechat servisovat odpruženou vidlici a tlumič u samotného výrobce. Dodržujte přitom pokyny výrobce. Záruka na vidlice a tlumič platí pouze v případě, že budete provádět jejich údržbu ve stanovených intervalech údržby

                    0 0
                    • goelr  

                      Díky za vysvětlení.

                      0 0
                      • Esi  

                        Jen když budeš dodržovat ty intervaly a vidlici posílat do servisu tak si rovnou kup ještě jednu jinak toho moc nenajezdíš. Servisní interval 100 hodin tj. Každé 2–3měsíce poslat do servisu, v lepším případě jsi týden bez kola, to se vyplatí :-)

                        0 0
                        • Gwaihir  

                          Tak jako mám RS recon a na servis dlabu. Dělal jsem si malej servis sám, velkej asi taky zvládnu a za ty prachy, co bych dal do servisu si můžu za 3 servisy koupit novou RS recon nebo za 5 nějakou lepší :D

                          0 0
                          • jonti  

                            Ten maly servis a jeho frekvenci bych rozhodne nezanedbaval, jednou rocne muze byt malo. Me to stalo za poslednich 20 let tri vydrene vidlice.

                            0 0
                            • Gwaihir  

                              Asi záleží na nájezdu. Asi nejezdíš 500km za rok :)

                              0 0
                            • Esi  

                              Záleží jak moc jezdíš v bordelu, jednou za rok udělám servis na epixonu (jen doleju trošku nad pístek a vyperu kroužky) a vidlice už funguje 6 sezonu úplně v pohodě, vnitřní nohy jsou jako nové. Ta vidlice má za sebou tak 25 000km

                              0 0
                              • jonti  

                                10 hodin nonstop jizdy v bordelu je asi vetsi problem nez 200h v normalnich podminkach. Jednu skoro novou Fox vidlici jsem znicil treba behem Mtb Trilogy, behem tretiho dne uz moc nechodila, ctvrty den uz velmi bidne a kdyz se po zavode rozdelala, byla uz vydrena.

                                0 0
                                • esmo  

                                  To zní nechutně…

                                  0 0
                                • mr.garisson  

                                  To byl asi hodně drahej závod. Já jsem takhle na 24 hodinovce prodřel zadní stavbu na karbon rámu. Šlo to opravit, slouží dodnes, ale ten pocit, když umyješ kolo a na rámu je vydřená díra…

                                  0 0
                                • Esi  

                                  To určitě, u nás je to spíš prach a písek, tak že to chce ty nohy po vyjížďce otřít, stříknout silikonem propružit znovu otřít a to je všechno

                                  0 0
                                • Esi  

                                  Ono spousta těch závodu jako je trilogy, míle a podobně tak je spíš demoliční derby a stálo by za to mít na to kolo které po závodě vyhodíš, stačí aby bylo bahno a kromě té vidlice ještě vyhodíš celý pohon, brzdové kotouče protože brzdění plechem co je jako základ destiček jim taky nedělá úplně dobře, sedlo je taky často orvané jak je to celé obalené bahnem a sedíš na tom. Tak že to z toho kola zase tak moc nezbude :-)

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Zas takova traga Trilogy neni… Jasne, kdyz jsou sracky, tak to zabrat dostane, ale to pri kazdejch 250 km ve srackach.

                                    0 0
                                    • mr.garisson  

                                      Co teprve ME v Žilině, kdy plakal i Svaťa Božák. :D

                                      0 0
                                    • Esi  

                                      záleží na počasí, pamatuju krále šumavy kdy louky byly v takovém stavu že se tlačilo i po rovině a po 500m jsi hledal kaluž aby jsi jí projel a trochu opláchnul bláto a kola se zase začala točit. už jsem starší kus tak jsem se na takové hovadiny už vykašlal a jezdím pro zábavu trasy které si s bandou naplánujeme v nějakém normálním počasí

                                      0 0
                            • Cryzyy  

                              6,5 roku jedna, to zase neni spatny :-)

                              0 0
                          • mirorek2  

                            jojo za 5 lepší… bývávalo

                            0 0
                            • Gwaihir  

                              Nevím, kolik stojí servis, ale tohle jsem si představoval za 5 servisů:

                              https://www.tsbohemia.cz/…d350369.html

                              0 0
                              • Esi  

                                Tak drahej malej servis nebude, vždyť je to pro toho mechanika práce na půl hodiny. spíš ta otrava tu vidlici pořád vyndavat a někam posílat. Na malej servis jí ani nesundavám z kola

                                0 0
                • 4daš  

                  Mám takovej pocit že v rámci nedávné spolupráce to teď můžeš hodit do kolofixu a oni si to nějak vyřídí

                  0 0
          • iggi  

            Tak vidíš, nakoniec objednal ten LUX :)

            0 0
    • goelr  

      Tak nakonec to bude Canyon LUX CF 7. Přijde začátkem srpna. Díky všem za pomoc.

      A pro ostatní – kolo mne uveze – má nosnost 120 kg dle podpory :-)

      0 0
      • adam1  

        Lux je skvělá volba ,120 uveze každé kolo ,záleží co budeš provádět na něm :)

        Ať ti to jezdí

        0 0
      • Melvin  

        Podle mě si udělal dobře, že jsi nakonec místo chrtího HT vzal fulla, určitě nebudeš litovat.

        0 0
      • Gwaihir  

        Dobrá volba. To bude raketa.

        0 0
      • esmo  

        Jo za ty peníze určitě nejlepší volba co se poměru cena/výkon týče.

        Teď ještě aby skutečně v tom srpnu byl :D

        0 0
      • iggi  

        Super, najprv sa mi tu smiali keď som ho odporúčal :)

        Dobrá voľba, verím, že bude skôr ako v auguste…

        0 0
    • MadMaf  

      Dobrá volba. Přeji, ať ti dorazí dřív.

      0 0
    • dzmaur  

      Ahoj, abych zbytečně nezakládal nové vlákno, tak to zkusím tady. Chtěl bych vyzkoušet zase něco nového a po letech ježdění na silnici/gravelu si koupit nějaké XC (určitě HT, fulla nechci).

      Ceny kol a jejich dostupnost je celkem bída, co mě tak nějak zaujalo:

      Trek Procaliber

      BMC Twostroke 01

      Cannondale Scalpel HT

      Koukal jsem i na Canyon Exceed, ale tam mám trochu strach z geometrie, horní rámová trubka je je v mojí velikosti dost vysoko.

      Libí se mi i Orbea Alma nebo Scott Scale, ale nikde nejsou skladem a ve velikosti M letos asi ani nebudou.

      Co byste vybrali vy, něco z uvedených kol, nebo doporučíte něco jiného?

      0 0
      • esmo  

        Všechny jsou skladem? Procaliber bude pohodlnější díky IsoSpeedu + má karbonový kola.

        BMC je zas hned na elektrice, což je taky fajn. A Cannon je grc.

        Ani s jedním neuděláš chybu.

        0 0
        • dzmaur  

          Procalibra mají pár kusů skladem v česku a BMC vyjde cenově podstatně lépe z Německa, kde je skladem.

          Ta elektrika u BMC mě celkem láká, navíc se mi to kolo nejvíc líbí vzhledově. Trek je naživo taky pěkný, ale ten název modelu na horní rámové trubce je šílenost.

          0 0
          • tomxxx  

            Zeptej se Rafa co říká na BMC. Tenkrát, když měli HT softail, prdlo snad všem v týmu. Navíc typan co ukazuje kola rozřezaný, tak typicky BMC a Cannondale nejvíc zprasené.

            0 0
            • Lachtis  

              To byly zavodni bmc teamelite ve verzi 01, ktere mely ten debilni elastomer a diky teto specificke stavbe a blbe udelane to praskalo. Te02, ktere tohle nemely, cili pevny ram, byly cajk. Proto od toho bmc upustilo a Twostroke je zcela pevny ram bez ficur.

              0 0
      • JachymP  

        Vyber co se ti líbí. Volba rozumu je Trek. Z těchto já bych bral srdcem BMC.

        0 0
      • sheenecek  

        Řešil jsem to samé minulý rok a práve z důvodů co uvádí Esmo jsem bral Treka, i když kola jsem letos vyměnil :)

        0 0
      • sorak  

        Nemas nic v profilu, tak neni videt na cem jezdis/jak moc jezdis. Asi by to chtelo trochu doplnit, co od toho noveho stroje cekas.

        Jak moc ses si jisty tim HT?

        Na grevlu se toho da odjet fakt hodne, kolega na nem spolu s nami jezdi Vrcharskou korunu Valasska a nadava jen obcas :)) Tak aby jsi nezjistil, ze na HT toho o tolik vic uz neodjedes a tolik se zas neposunes. S rozpoctem lehce pres 100 jak je u odkazovanych kol by ses mohl dostat i na ne uplne zakladniho fulla.

        Nechci te smerovat nekam jinam nez je puvodni zadani, ale od lehke HT karbonove XC rakety (BMC/Cannon) to neni az zas taaak daleko k grejvlu :))

        A uz ted mas ve vyberu jeden kus s Isospeedem a neco jako softtail u BMC :))

        Jinak z HT jeste za me vypada zajimave Mondraker Podium Carbon R nebo RR.. loni v ramci racing programu meli druhy jmenovany s ponizenou cenou kolem 103tis s top osazenim.. jak to bude ale letos s timhle programem a dostupnosti je otazka..

        0 0
        • dzmaur  

          Asi 10 let jsem měl jako jediný kolo silnici (Fondriest, Meridu, Felt), poslední dva roky mám gravel.

          Jsem z Orlických hor a gravel je fajn na ty rozbitý silnice a nějakou tu polní cestu, jak jsou na cestě vetší kameny nebo kořeny, tak musím jet opatrně a vybírat stopu, o pohodlnosti nemůže být řeč. HT pro mě asi nebude o nic pomalejší, stejně mě nejvíc budou brzdit moje nohy, a nebudu se o to kolo tolik bát při jízdě v horším terénu.

          Full nechci, bylo by to pro mě zbytečný, techniku ani ambice na ježdění nějakého náročného terénu nemám, u HT mě láká ta jednoduchost a poměr cena-výbava.

          2 0
        • Lachtis  

          Bmc neni softtail. Twostroke nema nic spolecneho s teamelite 01, ktere mely elastomery. Tohle je pevny ram. A jako majitel a fanda BMC bych prave Twostroke bral.

          1 0
          • sorak  

            OK, mel jsem prave za to, ze tento typ ramu (tenke vzpery zadni stavby) nahrazuje elastomery, ale projete to nemam, takze pokud s tim mas osobni zkusenosti, je tvuj nazor samozrejme relevantnejsi. :)

            0 0
      • Suter  

        U Procaliberu se připomíná Isospeed vrzáním. Zatím žádný problém ale ruší to pocit z jízdy

        0 0
        • Lachtis  

          Tak to je docela nepříjemný, mně by to teda hodně štvalo…

          1 0
      • dee.k  

        Měl jsem CD F-Si 5 2019 + dost vysunutou sedlovku 27,2 Ritchey Pro Logic carbon a průhyb při nárazu byl vidět i spolujezdcem vedle mě. Za mě trend tenkých zadních vzpěr je supr krok = funguje.

        Na podzim 19 u Štěrby za 44tis. To se ještě kupovali kola jedna báseň.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.