Ložiska do zadní náby, která?

40 nepřečtených
  • JoeSverige

    Máte někdo zkušenost, která ložiska do zadní náby jsou nejlepší? Mám nabídku na SKF, NSK a EZO. Díky.

    0 0
    • Hnoj  

      Já používám výhradně EZO, ale řekl bych že ani jedny z těhle třech značek nebudou špatné…

      0 0
    • JarryC  

      Já bych dal SKF.

      0 0
    • Bebe  

      já jsem teď kupoval NSK, veřím japoncom :-)

      0 0
      • jIrI___  

        Dělal jsem na brigádě v jedné strojírenské firmě a vyráběli jsme stroj na zakázku Japoncům. Ložiska byly všude NSK. Přijeli japončíci na kontrolu, mrkli na ložiska a hned se všechny musely měnit za SKF :)

        0 0
        • mara53  

          ahoj, ta takova zkusenost me dost zajima – rozved to a klidne pokud neches tady, pisni ma soukr.email. Diky, Marek

          0 0
    • Vilém  

      Nedelej z toho vedu, vzdyt je to jen kolo, sotva se to toci, zatizeni veskere zadne. Vzal bych jakekoli.

      0 0
      • pepek  

        SKF zrezivi rozhodně později, jak čínský – asi tak o 2 hodiny (možná)- a to se vyplatí, zaplatit za značku 5× víc.

        0 0
    • tomfree  

      nerezové ty vydrží

      0 0
      • pax  

        tady jsou mé zkušenosti s ložisky NSK:

        http://www.cyklodiskuze.cz/…dniho-naboje

        0 0
        • mara53  

          Tva zkusenost s lozisky NSK je jen a jen o neschopnosti Tveho prodejce techto lozisek Ti vysvetlit, o jaka loziska se jedna, proste Ti prodal, co mu prave lezelo skladem – vzdy se loziska nahrazuji podle jiz nejakeho predchoziho typu, podle aplikace atd. Prodejce se Te mel na toto vse zeptat a pak ti doporucit sice loziska utesnena, ale tzv. bezdotykovym tesnenim, coz neni nic jineho, nez podobna plastova krytka s jakou Ti loziska NSK prodal, ale tahle se vnitrnich krouzku prakticky nedotyka a tim nesnizuje otacky = hlavni vyhoda techto krytek a lehky chod – dalsi plus tohoto kryti; oznaceni techto krytek je VV, oproti beznemu a nejcastejsimu a zrejme i Tobe dodanemu DDU tesneni, tot muj postreh o Tve zkusenosti s prodejcem lozisek NSK; a klidne mi jeho jeho jmeno pisni na email, zkusim si s nim promluvit o jeho profesionalnim postupu behem prodeje lozisek, kterych jsem ofic.DOVOZCEM do CR a na Slovensko !!! M.

          0 0
          • JoeSverige  

            Díky za reakci, trochu jsem vlákno zakládal s tím, že budeš reagovat, neb podle předešlých diskuzí do toho vidíš. Dokonce jsem ti mailoval. Ložiskám nerozumím, chtěl jsem poradit, něco doporučit, jaký typ utěsnění je lepší atd., ale také ložiska koupit ještě před víkendem. Snad se to povede, budou to EZA. Jo a mimochodem v Corollu mi také nabídli DDU :-)

            0 0
            • mara53  

              no tak vidíš – a to tady jezdíme na kole skoro všichni – je to asi proto, že se prostě na kole neřeší právě takové zanedbatelné odpory, jaké má třeba dokonalé utesnění ložisek – spíš je tam potřeba kvůli bordelu perferktní utěsnění, … Paxovo tvrzení, že jezdil kvůli NSK ložiskům o 3 převody lehčí … to je samo blbost a s ložisky jako takovými – i pokud byla sebelíp utěsněná – to vůbec nesouvisí – ale s tou montáží/sesazením celé náby ano – to by to ale ten někdo musel chtít pochopit !! s ložisky EZO vedle nešlápnete, pokud nemám jiná, … EZO prodávám rád taky kvůli vyrovnanému poměru cenu/výdrž/kvalita – a navíc, stejně jsou všechna ložiska spotřební část, takže nemá moc cenu řešit „pozlacená“ SKF, … atd. …

              0 0
              • JoeSverige  

                Příště zkusím NSK, je to tedy spotřebák. Pošli mi nějakej svůj aktuální mail a určitě se v budoucnu ozvu! Díky.

                0 0
                • mara53  

                  v profilu je aktuální a platný email – jen jsem marodil a maily nečetl

                  0 0
              • pax  

                Ty NSK měly krytky gumový, a ten odpor byl znát již před nasazením do náby maro53. Prvně se mě zastaneš, že mi to prodejce nevysvětlil a potom najednou, že to bylo špatnou montáží.

                Nakonec mi je prodejce vyměnil za SKF s plechem, a já plech vyměnil za plast z původních EZO…

                0 0
                • mara53  

                  u běžných kul.ložisek jsou těsnění vždy gumové,pomineme Viton apod.,ale liší se právě tím kontaktem s vnitřním kroužkem= to jsem se snažil vysvětlit! To je jedna věc, a druhá je fakt, že v každé nábě je uložení ložisek řešeno různě a tak v některých se ložiska můžou stáhnout víc, v některých míň-rozuměj jejich kroužky proti sobě, což v konečném důsledku způsobí poruchu ložiska, protože obyč.jednořadé kukličkové nepřenese témeř žádné ax.síly! To se nejpravděpodobněji stalo u Tebe, a plus ty těsnící krytky, jejichž rozdíl za normálních okolností poznáš = tuhý chod celé náby! Ale Tvé řešení, SKF s plech.kryty, které šly ven+místo nich původní plastové – divím se, že tam vůbec drží, každý si totiž vyrábí drážky trochu jinak a hlavně si myslím, že tohle tedy opravdu tesnit nebude a… ale je to spotřební zb. – tak příště klidně napiš pošlu Ti bezdotykové krytky (ložiska) a uvidíš!

                  0 0
                  • Wojtek  

                    tak to má asi nějaký divný ložiska, mám tam těsnění plechové, obalené gumou, na vitřním a vnějším obvodu měkká guma přes kterou se nic nedostane

                    0 0
                    • mara53  

                      nerozumím – máš tam plechové těsnění???? a zase bludy – no tááák, TAKOVÉ neexistuje!!! – základem při výrobě plastových (gumových) těsnění je plechový kroužek, na jehož jednu boční stranu je navulkanizována gumová část, která má u vnitřního průměru podle svého typu těsnění (dotykové/bez­dotykové) odpovídající počet těsnících břitů (vidno jen při zvětšení); samotná gumová krytka by se bortila, nebo by byla tlakem vazelíny deformována-proto plechová část vespod kvůli vyztužení! na straně vnější může tato guma být taky,nemá tady ale žádný význam,protože vnějším kroužkem je tesnění unášené a tak v tomto kroužku drží pevně – dokud ho někdo nezačne dolovat ven a krytku nezohýbá apod. … plechové krytky ložisek jsou unášeny taktéž vnějším kroužkem, vnitřního se nedotýkají vůbec! – to by se ani ložisko netočilo!

                      0 0
                      • Wojtek  

                        ok, mam ten prvni typ, a proč si proti vyloupávání toho těsnění?já to tak dělám běžně, vyčístím namažu------------

                        0 0
                        • pepek  

                          Děláš to dobře, ale kdyby to tak dělal každý, tak Mara prodá míň ložisek, kapišto?

                          0 0
    • šlapatko  

      Nazdar,asi budu k smíchu.Kde se dají koupit náhradní ložiska?Vždy jsem jezdil jen Shimano náboje a nyní se zajímám o zapouzdřené ložiska.Seženu náhradní v každém ciklokrámě?

      0 0
      • Extremist  

        No sezenes je predevsim tam, kde se prodavaji loziska :-)

        0 0
        • šlapatko  

          Takže krám s ložisky,nebo eshop.Vždy jsem jezdil shimano a chci vyzkoušet něco nového.Jkdyž si myslím že dobře seštelované konusy jsou lepší.LX náby vydrržely přes 20000km.

          0 0
          • drtyc  

            todle bude z ruky, ale fakt existuji loziskahrk.cz

            0 0
          • JoeSverige  

            třeba tady byli ochotní…

            http://www.korbel-loziska.cz/

            0 0
          • kyl  

            Tak to mám na ložiskách taky a bez jakékoliv údržby,shimano 525 po 3 měsících konusy i kuličky v tahu,ježděno jen za sucha po silnici.Po skušenostech z práce z oprav nářadí je dobré z ložiska na jedné straně opatrně vyloupnout plastovou krytku a podívat se jestly není suché,né vždy tam byla vazelína.

            0 0
            • Evilcleaner  

              525 je sice těžký a starý náboj, nicméně co se týče provedení tak velmi kvalitně udělaný a s patřičnou péčí prakticky nesmrtelný. to co se stalo tobě lze jednoduše vysvětlit tím, že shimano náby bývají z výroby přetažené a před tím něž se začnou jezdit by se měly povolit. pokud se to neudělá tak to takhle dopadá.

              0 0
              • kyl  

                Přetaženej nebyl,při držení osky v prstech po roztočení nebyl cítit žádnej odpor,druhé náboje 475 se točí bez problému 3-tí rok a nějaké Sram 5 se točí už 12 let bez rozebrání a jsou bez vůle.Už jsem to všechno odsoudil na kola na kterých najedu jen pár set km ročně,jinak mám náboje Grimeca.

                0 0
                • Vilém  

                  Pokud se tocil dobre naprazdno, tak si zkus dat pri vyndanem kole dat mezi upinak a kontramatku konusu nejakou podlozku (treba matku M12) a dotahni si upinak, tak jak jej utahujes na kole. Urcite se uz hladce tocit nebude.

                  0 0
                  • kyl  

                    Po roztočení rukou v rámu se točilo v pohodě tak 2 min.Dal jsem nové konusy i kuličky a jsou na kole kde najedu tak 10km týdně,už to neřeším na hlavním kole mam Grimeci.

                    0 0
                    • Vilém  

                      V ramu to nepoznas, setrvacnost obuteho kola je dost velka.

                      0 0
            • Vilém  

              Spatne serizeny naboj, pretazene konusy. Pri povolenem upinaku by tam mela byt mirna vule, jinak jej znicis, tak jak se ti povedlo.

              0 0
    • khenia  

      Nechce někdo nábu Lapierre v tmavě zeleným eloxu 10/135, 32drátů 6dírek průmyslová ložiska… Je měsíc jetá je nemá ani škrábaneček. Přidám k tomu i rychloupínací pevnou osu novatec, úplně novou. (Vím že tu není bazar ale forum, ale když už je tady takové téma…)

      0 0
    • Mamut  

      Zadny naboj Author ma napriklad loziska OK, ale celkove trenie je v ruke dobre poznatelne. Pritom to vsetko robi utesnenie a krytky. Na druhej strane je tak dobre utesneny, ze som sa zmieril s horsim toceni kolesa (lahko poznat aj na obutom kolese v rame), ale nemusim sa o neho starat.

      0 0
      • McBlacky  

        tak to platí obecně čím lépe utěsněná nába a lepší ložiska tím to má větší tření /SL, SLR maj třeba dost velký tření/. Klasika jsou super dlouho točící AC nebo 2AZ a podobný levný lehký náby. Zase pak ve sračkách jsou ty první který jdou pryč.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.