Lehký a kvalitní hliníkový rám !

176 nepřečtených
  • Dan.45

    Mám obavy z pořízení carbonového rámu z důvodu poškození, existuje vůbec nějaká ,,hlína,, která by ke carbonu aspoň trochu přiblížila a přitom něco vydržela ;) ?, váha cca 1400–1500g :) ?, díky

    0 0
    • Rychlej turista  

      Tuhý hliník se pružnému karbonu nepřiblíží nikdy. Jdi do titanu. Vydrží, je pružný i lehký.

      0 0
    • o5majkl  

      hliníkovej rám se vlastnostma karbonovýmu nikdy nepřiblíží…

      0 0
    • roud  

      Dvě věci carbonu bych se nebál alespoň ne top modelů velkejch značek a co se jinejch rámů týče vzal bych třeba nějaký scandium který maj kolem 1300g a vydržej toho poměrně dost ;o]

      0 0
      • Dan.45  

        kde to mám hledat ;) ?

        0 0
        • roud  

          zkus napsat do googlu MTB scandiový rám určitě ti to nějaký adepty najde cenu tipuju ± 10 tisíc ;o] váhu 1300–1400g :O)

          0 0
          • trouba20  

            A nebo něco zušlechtěného za pomoci Zirconia. Takové rámy jsou o 15% pevnější a lehčí, a vyznačují se 5× větší únavovou pevností než klasika hliník.

            0 0
        • Rychlej turista  

          Třeba tady :-)

          0 0
      • rud1k  

        Zrovna skandium dost mekne, mozna jeste rychleji nez hlinik…

        0 0
        • jecnak  

          Uz je to tady zas. Hlinik se na stavbu ramu nepouziva, to mozna tak na vyrobu priboru pro skolni jidelny. Meknutni duralu a jeho slitin je znatelne az po takovem kumulovanem namahani, ze driv dojde k lomu materialu a to nejcasteji ve svaru.

          Mel jsem moznost videt test, kdy byl bezny duralovy ram namahan 50000 cykly, coz je celkem slusna zatez a zadne zmeny v tuhosti nebyly zaznamenany. Pro zajimavost. Bezne se meri treba riditka na 10000 cyklu kvuli bezpecnosti a bezna zavodni duralova vydrzi tech cyklu jen o polovinu vic nez prasknou.

          0 0
          • rud1k  

            uz mlcim… :) Ale stejne mekne :D

            0 0
          • JSt  

            nevidel jsem zadny test, ale imho i ti sestkovi a sedmickovi hlinici budou oxidovat. tzn. nejake zhorseni tuhosti bych ocekaval.

            0 0
            • soc  

              hmm, to ale potom ramy ktere nemaji lak, ale elox maji horsi tuhost nez ramy s lakem, ne?

              0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • cragsman  

      Duratec…:))

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • trouba20  

      Titan. S tim vubec nic neskazis a vahove to bude v pohode.

      0 0
    • blisterexist  

      MRX, má kolem 1350g a je supr:-)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • zdenicka01  

      Tak co jsem slysel, tak napriklad Spesl S-Works M5 HT frame je docela slusnej. Ta M5ka je lepsi nez normalni dural. Ale nemam vyzkouseno na vlastni kuzi :(

      0 0
      • Kubiczech  

        Ale ten zase není až tak lehký.

        0 0
      • siafu  

        vysolit tolik peněz za takový rám – to si koupí ten, kdo CHCE Specialized :)

        Za danou cenu už mám třeba karbonovej rám Wilier Solitario – jo pokud by nebyla ve výprodeji právě Alma, tak by člověk asi nakonec zkusil toho Wiliera…

        obr. 1 – Specialized 2010 17.5 a 1556 g

        0 0
        • maajkee  

          jenže ten vilier je „Celokargonový rám“ a těžko říct co to vydrží :D

          0 0
          • roud  

            Do cyklobaru jeden jezdí tak se optej majitele ;o]

            0 0
    • bass.tom  

      Do karbonového rámu bych nikdy v životě nešel, dva kamarádi měli karbonové kolo a oboum do roka ježdění prasklo. Karbon je jen pro závodníky na pár závodů a pak vyhodit.

      0 0
      • roud  

        hehe samo do sebe že ano ? :O) nechceš napsat taky co měly za karbonový kola ?

        0 0
        • bass.tom  

          Nevim co to bylo za značky, ale nejezdili žádný velký terén a ještě než to prasklo tak už si stěžovali, že karbon je strašně měkký a kolo se kroutí. Takže karbon prý už nikdy.

          0 0
          • pepek  

            To byly asi Dominatory v carbonu, ne?

            0 0
            • bass.tom  

              Ne nebyly. Dominator by nikdy rámy z karbonu nedělal.

              0 0
              • pepek  

                Proč ne? Hokejky má taky z karbonu.

                0 0
                • bass.tom  

                  Tam je to zcela něco jiného, tam je právě ta měkkost materiálu žádoucí, hraju hokej a karbonové hokejky používám.

                  0 0
                  • kubad  

                    Covece nejak sem tu mekkost u carbonovych hokejek nepoznal :-)

                    Ono staci zvolit pozadovanou tvrdost a mas hokejku jakou chces

                    0 0
                    • bass.tom  

                      Ano, hokejky se vybírají podle „tvrdosti“, ale koukni se na nějaké videa se zpomalenýma záběrama, hokejka se leckdy ohýbá skoro do pravého úhle a pak se okamžitě vypruží zpátky a to je právě žádoucí. Kdyby byly karbonové hokejky pevné a neohýbaly by se, byly by uplně na nic.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Chci vidět zpomalený záběr hokejky ohnuté do skoro pravého úhle.

                        0 0
                        • přišlapávač  

                          ja videl golfovou hul, ale hokejku zatim ne :-)

                          0 0
                        • bass.tom  

                          To byla nadsázka, pro méně chápavé jedince.

                          0 0
                        • max78  

                          pravy uhel to pravda uplne neni, ale stejne je to slusny…

                          0 0
                          • kubad  

                            Drevene i alu ti udelaji to same :-)

                            0 0
                          • kubad  

                            Drevene i alu ti udelaji to same :-)

                            0 0
                            • maajkee  

                              No vždyť ale on neříkal, že dřevený a alu to neudělaj :) Naopak to docela dokázalo jeho pravdu, ten pravej úhel teda trochu přehnal )ale ohejbaj se prostě fest a věř, že alu se ti rozhodně tolik neohne aniž by nepraskla :) Carbon je prostě bláto, pryč s ním :)

                              0 0
                              • kubad  

                                Hraval sem s drevem i alu pak s carbonem. Nejvetsi prinos carbonu bych videl ve vaze :-)

                                Vydrz je otazka jak ti ji kdo nacne :-(

                                0 0
                            • max78  

                              Nerikam, ze ne. Referoval jsem k tomu uhlu pruhybu.

                              0 0
              • pepek  

                No ale někde jsi psal, že ještě lepší, než dominator je Author. A Author kola z karbonu „dělá“. Tak jak to vlastně je? Co na to trenér?

                0 0
          • JakeF  

            „Měkký a kolo se kroutí“. Jo, proto na tom jezdí všichni eliťáci a používá se to u fullů, kde je potřeba rám co nejtužší. Bingo!

            0 0
            • bass.tom  

              To je jen propaganda výrobců.

              0 0
              • přišlapávač  

                no kde tebe zase vyhrabali… ale jo, pis dal, clovek se potrebuje obcas i pobavit a zasmat :-)

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • Rychlej turista  

              K čemu potřebuješ u fullu tuhý rám? Co nejtužší rám je přece třeba tam, kde potřebuješ při přenosu síly co nejmenší ztráty a to u fullu těžko bude priorita.

              0 0
              • JSt  

                svez se na nejakym rychlym karbon fullu ;-)

                0 0
                • Rychlej turista  

                  To mi chceš jako tvrdit, že tuhost rámu je důležitější u fullu, než u pevného kola?

                  0 0
              • bass.tom  

                To je naprostá pravda.

                0 0
              • JakeF  

                Vždyť jo. Co nejmenší ztráty síly ze šlapání v rámu a co nejlepší přenos rázů do tlumiče. Alespoň teda já žiju v tom, že tak se to snaží udělat :-).

                0 0
              • JakeF  

                Vždyť jo. Co nejmenší ztráty síly ze šlapání v rámu a co nejlepší přenos rázů do tlumiče. Alespoň teda já žiju v tom, že tak se to snaží udělat :-).

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Jasně, že i u fullu ten rám nemůže být ze žvýkačky, ale ty jsi napsal používá se to u fullů, kde je potřeba rám co nejtužší. Bingo!. Z toho jasně plyne, že si myslíš, že u HT ta tuhost až tak důležitá není, když je potřeba co nejtužší rám mít právě u fullu. Což je z hlediska logiky blbost.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Myslím si, že u HT je důležité mít tuhý přední trojúhelník a zadní může lehce pružit z důvodu pohlcování vibrací. U fullu si myslím, že je lepší, aby byl rám tuhý komplet a o pohlcování rázů se staral pouze tlumič.

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Při přenosu síly u HT okamžitě poznáš, když někde něco propruží, proto je tento jev nežádoucí. U fullu poznáš kulový, jestli se ti při šlápnutí ohnul rám nebo nějaké to hejble. Mám za to, že rám bude vždy pevnější, než to hejble a proto na jeho ohnutí prakticky ani nedojde. Ale jako placebo, proč ne :-)

                      0 0
                      • raceman  

                        kdyz zamknes tlumic, tak mekkou konstrukci fullu poznas taky… navic cim mekkci soustava zadni stavby a ramoveho trojuhelniku, tim vice jsou namahany loziska..

                        0 0
                        • maajkee  

                          Já myslím, že hlavně zamknutím, se hlavně nesmírně namáhá tlumič.

                          0 0
                        • Rychlej turista  

                          Jenomže tady je řeč o fullu a já si pod tímto pojmem představuji pohyblivou zadní stavbu. Tím, že ji znehybníš, tak se z fullu pokoušíš udělat HT a pak platí to, co jsem psal.

                          Tuhost u HT při šlapání oceníš vždy, u fullu jen někdy – když ho znehybníš. Z toho jasně plyne, kde je ta tuhost důležitější.

                          0 0
                          • JSt  

                            zkusil jsi nejakeho fulla?

                            to si pis, ze poznas, jestli ti zadek uhyba do boku. dyt i pevnaky se konstruuji tak, aby mirne pruzily, nebo spis tlumily vibrace, ve stejnem smeru jako full. snaha o ram tuhy do boku musi byt vzdy.

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              To ale přece neznamená, že tuhý rám je u fullu důležitější, než u HT.

                              0 0
                              • JSt  

                                to mas pravdu, ale ty pises, ze je dulezitejsi u pevnaku. s tim nesouhlasim. je dulazity vzdy a vsude ;-).

                                0 0
                              • raceman  

                                je všude stejně důležitý, stačí? :-)

                                0 0
                                • Rychlej turista  

                                  Začalo to tímto tvrzením.

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Tam jsem ale o HT nic nepsal ;-). Prostě jsem napsal, že se používá u fullů. A nikdy jsem netvrdil, že u HT není důležitá tuhost rámu, jen jsem potom napsal, že je tam víc potřeba pracovat s různou tuhostí částí, aby se dosáhlo optimálního kompromisu rychlosti a pohodlí, potažmo rychlosti na mírně rozbitých cestách. U fullu tohle odpadá vyjma kol typu Scalpel, kde karbon v určité části nahrazuje čep.

                                    0 0
                                    • Rychlej turista  

                                      Kdybys napsal, že tuhost rámu je důležitá i u fullu, vůbec bych nereagoval, protože by to byla pravda. Ty jsi ale jako příklad, kde je potřeba co nejtužší rám, uvedl právě full. Což je logická blbost.

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Dobře. Osobně bych nechtěl ani málo tuhý HT ani fulla.

                                        0 0
                                  • raceman  

                                    ale tak nebudeme slovíčkařit :-)

                                    0 0
                              • JakeF  

                                Vždycky je lepší, když pruží jen jeden prvek a pruží dobře, než když ti propruží rám, pak zatlačí tlumič, rám se vrátí zpatky a tlumič to ještě víc nakopne. Myslim si, že je daleko snazší udělat dobře fungující full, když se nemusí počítat s pružením rámu.

                                0 0
                                • maajkee  

                                  Myslím, že ti spíš nejdřív propruží tlumič, ne? A pak když to je velká prda, tak možná trochu zapruží i rám.

                                  Ale možná kecám, nejsem odbornej fyzik :)

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    No, kdyby se udělal málo tuhej karbec rám, tak zapruží už při relativně malý síle.

                                    0 0
                      • maajkee  

                        Jasan, taky mám takovej pocit.

                        0 0
                      • JakeF  

                        Otázka je, jak se rám chová při šlapání, který je v ideálnim případě kruhový a na rám působí při správném šlapání jen vcelku málo a rázy od země, které ve vyšší rychlosti působí daleko větší silou. Podle mě u fullu je při krátkém rázu nežádoucí, aby propružil rám a tlumič se ani nehnul, zatímco u HT je dobře, když zadní trojúhelník lehce propruží a přední trojúhelník se ani nehne. Většina jezdců karbonových rámů to popisuje jako příznivý jev a většina jezdců ultratuhých rámů, jako byl Klein, popisuje bolesti zad :-).

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Moc nevím, o čem tady teoretizuješ. Já na kole prostě jezdím a nic moc při tom neřeším. Co neřeším už vůbec, je způsob, jakým šlapu, prostě jedu, jak umím. Řešit kruhové šlapání má smysl na silnici a i tady ho člověk ocení nejvíce na rovinách, které drtí sám. A samozřejmě při časovkách, ty bez umění dokonalého šlapání jezdit ani nemá smysl. Pochybuji, že toto jsou případy, na které by si člověk bral fulla.

                          0 0
                          • JSt  

                            projed se treba na nejakym speslackym fullu s vyssim zdvihem a prestanes pochybovat ;-).

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              Já přece o ničem nepochybuji :-)

                              0 0
                              • JSt  

                                nevim proc, ale nejak jsem si ulozil do hlavy misto tve vety Pochybuji, že toto jsou případy, na které by si člověk bral fulla. neco ve smyslu pochybuji, ze u fullu potrebujes kruhove slapani. O:-)

                                0 0
                                • Rychlej turista  

                                  Nepsal jsem nic o tom, že u fullu nepotřebuješ kruhové šlapání. Psal jsem o tom, že šlapu, jak umím. Tím jsem jen naznačil, že se nemíním nechat zotročovat fullem, který by při tomto způsobu šlapání asi moc nejel.

                                  0 0
                          • JakeF  

                            Já nepochybuju o tom, jak jezdíš. Podchybuju o tom, že by u fulla nebyl důležitej tuhej rám. A i u HT sám vozíš karbonovou sedlovku, aby ty vibrace pohlcovala.

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                  • bass.tom  

                    Koukám, že se tady vyskytuje i jeden cyhtrý člověk mezi hromadou machrů co věděj houby. Díky za to.

                    0 0
          • kubad  

            Tak to tam toho carbonu asi moc nebylo :-)

            0 0
            • bass.tom  

              Bylo.

              0 0
              • kubad  

                Hehe vtipny :-)

                Podle ceho s to poznal? Podle zvuku ne ty si fakt komik

                0 0
                • bass.tom  

                  Měli karbonový rám, výrobce nemůže riskovat svojí pověst a vyrobit karbonový rám z něčeho jiného. Ptal jsem se kamaráda a jeden měl prý Cannondale Scalpel a druhý Author Introvert.

                  0 0
                  • JakeF  

                    První kola, co vylezkla z googlu, když jsi zadal „karbonové kolo“? Nebo jsou kamarádi zrovna náhodou oba online na icq? Možná by se taky mohli zaregistrovat na B-F, ať je nějaká zábava.

                    0 0
                    • bass.tom  

                      Jeden je na icq, s tím druhým kamarádem hodně jezdí, takže počítám s tím, že asi ví co má za kolo. Ten scalpel prý prasknul v zadní stavbě a ten Author v hlavové trubce.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Tak se zeptej, na čem jezdí teď, když Scalpel se kroutil :-).

                        0 0
                        • JakeF  

                          Sorry, to mělo být o příspěvek výš. Ale asi to bude kapku B-F bug, protože on mezitím příspěvek editoval a já kubadův příspěvek ještě ani neviděl, když jsem reagoval.

                          0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                    • roud  

                      spíš bych řek že tu zahlíd fotku mýho rozlepenýho scalpela ;o] ale že by prask tomu fakt nevěřím :O)

                      0 0
                  • kubad  

                    Kde mu ten Scalpel praskl a z ktereho roku ho mel?

                    0 0
                  • přišlapávač  

                    a nerozlepil se ten scalpel nahodou?

                    0 0
              • pepek  

                Kolik?

                0 0
      • JSt  

        vidis. kamarad ma treka 9.8 z 2001 a uplne vpohode. najeto nekolik 10k km. kolo padlo nescetnekrat a ram prezil vsecky komponenty, nektere i vicekrat ;-).

        0 0
      • přišlapávač  

        aha, to mě zajímá, vyprávěj víc, prosím :-)

        0 0
      • JakeF  

        :-) Co názor, to perla. Hele, včera jsem viděl hodně starej karbon a to u jezdce, kterej tomu na 100% dá zabrat víc, než tvoji kamarádi… Až seženu bližší info, co to bylo za kolo nebo fotku, tak to sem hodim.

        0 0
      • maajkee  

        a heleme se, minule jsi mi vyhrožoval jak mi to nandáš na dominátoru a když jsem se tě ptal, kdy a kde teda, že klidně přijedu do pardubic, tak bylo najednou ticho po pěšině, tak kdy ty srábku? :)

        0 0
        • JakeF  

          Taky jsem mu to psal a neozval se :(.

          0 0
        • bass.tom  

          Jseš trapnej.

          0 0
          • JakeF  

            Podle sebe soudím tebe? :-)

            0 0
            • bass.tom  

              No jo, machýrci se zase slezli. Jste ubohý. Nemám zapotřebí vám dokazovat že bych vás nechal daleko za zádama. Protože vy nejezdíte, vy tady jen pořád tlacháte o ničem.

              0 0
              • raceman  

                uklidni se, dej si pivko, a zamyslise nad svym postojem a tim, co a jak tady pises… a pokud si myslis, ze je v poradku, tak jdi do ******, protoze na tebe neni nikdo zvedavy… peace

                0 0
                • Kubiczech  

                  Nemyslím si, že by si začal. Napsal svůj názor a byť by to byla sebevětší blbost, tak nevidím důvod, proč na sebe nechat halekat devatenáctiletým cápkem.

                  Zase je fakt, že smyslu pro humoru moc nepobral, perníkář (nic ve zlém, ostatním jsou tyhle bojůvky pro smích).

                  0 0
                  • raceman  

                    napsal, ale po te co si nedal vysvetlit, ze placa blbosti, se zacal chovat arogantne a pote se rozjeli i nadavky… neco podobneho se strhlo i u toho vlakna s dominatorem mam takovy pocit

                    0 0
              • JakeF  

                :-) víš hovno, tak nemel kraviny.

                0 0
              • JSt  

                jj. znas tento vtip?

                na dalnici jede jedno vozidlo znacnou rychlosti v protismeru. tyvole, kdyby jenom jedno. ;-)

                0 0
              • Neil100  

                To už by stačilo ty rozumbrado :-) Dej si kolo do profilu, ať víme, na čem jezdíš a z čeho máš podložené informace, zatím je to jen z doslechu kamarádů…

                0 0
                • pepek  

                  Ty nevíš, že ON jezdí Dominator? Co k tomu ještě chceš za důkaz?

                  0 0
                • JakeF  

                  Mě by spíš zajímalo JAK jezdí, když už má plnou hubu keců, že by nám ukázal záda :-).

                  0 0
                  • Richi  

                    Taky vám všem ukážu záda. Klidně si přijeďte. A klidně i ranec nebo koleno, když to některým z vás bude stát za tak dlouhou cestu.

                    Víc ale ne. Prdel na veřejnosti neukazuju a zpěváčka jen tý svojí.:-)

                    0 0
      • Neil100  

        To jsou zase kecy …:-//

        0 0
    • rud1k  

      Vy jste řízci, to neni možný :D Ještě sem si přečetl slavné téma „Dominátor“ a musim říct, že mu dáváte docela kapky… Možná jeden z posledních hezkejch dnů a vy to tady prokecáte :)

      0 0
    • Kedarr  

      hlína už je out, vůbec bych se karbonu nebál a myslím že vydrží víc než celá hlína..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.