Lehká vs Težká kola /rovinaté závody, časovky/

23 nepřečtených
  • McBlacky

    Měl bych dotaz, možná víc na silničáře.

    je lepší vozit na závody s malým převýšením ultralight výplety, nebo díky efektu hmoty na setrvačnost je lepší vozit „težší“.

    Do kopců je mi to jasné, tam lehčí výplet a obvodová hmotnost je jednoznačně výhodou, ale u rovinek si nejsem jistej…

    co vy na to?

    0 0
    • Beeda  

      lehka a aerodynamicka, pokud se bude nastupovat:-D pokud rovinata casovka, tam to roztocis a jedes a tolik neresis.

      idelane ultra-light-aero kola – treba LEW :-D

      jo a vzdicky bych bral svacu do kapsy:-D

      0 0
    • RedAce  

      Lehka a aerodynamicka… www.cykloprofi.cz/katalog.php?…

      0 0
    • MlokCZ  

      Když i Sosenka po té nakonec úspěšné hodinovce prohlásil, že to schválně těžké zadní kolo s velkou setrvačností nebylo ani pro ty specifické podmínky ideální.

      Já bych osobně nikdy schválně setrvačnost kol cíleným zvýšením hmotnosti nikdy nezvyšoval, ani když se bude jednat o nekopcovitý profil. Podle mě přínos je dost malý (stejně aby to bylo hodně znát, aby se výrazně projevila setvačnost kol oproti setrvačnosti celku kolo + jezdec, tak to navýšení hmotnosti musí být dost velké) a vždy se najdou situace, kdy ta hmotnost navíc bude nevýhoda i bez kopců.

      Tedy zcela souhlasím s předchozím názory, že ideální jsou lehká aerodynamická kola.

      0 0
    • petebike  

      zlata stredni cesta je nej, carbonovy rafky dobry na casovku „vysoky“ zas nejsou dobry ve vetru…beeda ti na konci sezony povi :-)

      takze neco mezi, MAvic Ksirium SSL

      0 0
    • Venda  

      Z vlastních zkušeností vím, že když jsem jel na silničce s normálními koly oproti těžším loukotím, bylo to horší. Setrvačnost znát rozhodně byla. Nejspíš i aerodinamika. Proto se časovky jezdí s disky a to jeden váží jeden a čtvrt kila. Sosenka měl to zadní kolo myslím víc jak tříkilový, tak ho pak už neutáh. To je ale trochu extrém. Dle mého názoru těžší kola na rovinatou časovku nejsou nevýhodou.

      0 0
    • ydaho  

      čistě subjektivně stejná trasa (štěchovická) cca 2 dny po sobě.

      1. zapletený ritchey DS cca 1850–1900 g
      2. zapletený AC 420…cca 400 g níž a jede to mnohem, ale mnohem líp

      samozřejmě nelze porovnávat s těžšíma lepšíma kolama (Cosmic např.), ale ikdyby, tak ta váha v kopcích a akcelerace je víc :-)

      0 0
      • ydaho  

        jo a DS jsou pár za 1 200,– k mání i s rychloupínákama a páskama :-)

        0 0
      • Beeda  

        zkus nekdy akcelerovat s nama v baliku, ne jako minule odpocka do pole :-D

        0 0
        • ydaho  

          :-) to nebyl balík, ale lampionovej průvod :-) dal jsem si svejch 165 km v poklídku…

          0 0
      • Chaingang  

        k té váze v kopcích…Měl jsem současně Ksyria a Cosmicy(o půl kila těžší) a stejně mi připadlo,že Cosmicy jedou líp všude,tak Ksyria šly do světa.Ale je to můj subjektivní názor…

        0 0
    • Rychlej turista  

      Na časovku bych váhu neřešil. Tam jde především o aerodynamiku a tuhost.

      0 0
    • Vrci  

      vzhledem k tomu, že mám eurusy (vyšší ráfek, ploché dráty, skryté nyple, přímá hlava) a o něco těžší protony (nízký ráfek, kulaté dráty s ohlou hlavou a normální nyple) je volba jasná.

      0 0
    • treatt  

      Covece bohuzel nemam osobni zkusenost, ale kdyz koukam na profiky, ktery spoustukrat kaslou na sponzory a jedou, co chteji (viz prelepy), tak z toho, co jsem videl, preferuji spis dokonalou aerodynamiku, ktera je o neco tezsi. Ale rekl bych, ze to je i otazka pro biomechanika, jak jsi lehky a jakou mas silu, jestli se Ti vic vyplati tezsi kola co utocis, nebo naopak lehci, ktera dynamikou roztocis… Ale s tim bohuzel neumim poradit…good luck kazdopadne a at to svisti!

      0 0
    • Frankie  

      Do toho nedelam, ale jednou jsem se na to ptal „kamarada“, co nejak amatersky jezdi a ten rikal, ze nikdy umyslne vahu na kolo nezvysuji… coz zhruba koresponduje s tim, co se pise vyse… Myslel jsem si totiz, ze ty diskovy kola na casovkach jsou tezsi jako setrvacniky, a prave ze nejsou :)

      FV

      0 0
    • Biker jak Pes  

      Osobně bych spíš volil lehčí kola, ale s lepší aerodynamikou. Do kopců ji zas tolik nepotřebuješ. Já mám bohužel jedny kola, tak to neřeším. Pouze na časovku nasazuju disk, ale to je peklo. Pokud to neumíš roztočit a hlavně nemáš sílu udržet to, tak je to spíš na obtíž než aby to pomáhalo… ;)

      0 0
    • Daf  

      Podle toho co je videt na kolech profiku si myslim ze trend je takovy delat kola co nejlehci a zaroven aerodynamicka. Vysoke rafky jsou videt na kolech i v horskych etapach. Osobne si myslim, ze vyssi hmotnost a setrvacnost muze byt ku prospechu v podstate jen u kratke casovky na rovine. Ve vsech ostatnich pripadech budou tezka kola uz nevyhoda.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.