• juris3

    Tak jsem se hluboce zamyslel a udelal kryt na levou misku HTII, ktera nejvice trpi vnikanim bahna od predniho kola.

    Udelano z vicka od spreje vnitni prumer 47 mm. Miska HTII- Sting ma 44mm. Krytka se bude otacet s klikou a prekrytim branit primemu vniku necistot. Mezi lozisko a krytku dam okrouzek, aby byla patricne vzdalena od misky. Mozna vyndam jednu podlozku mezi ramem a miskou. Myslim, ze to bude fungovat, kdyz to Japonci ojebali.

    0 0
    • Zlatka  

      Jsi šikulka, přeji hodně štěstí.., ale aby to nesloužilo spíše jako lapač bordelu..

      0 0
    • vertak  

      Na nic,raději tu kliku dám dolů,vyčistím a je to,než vozit tuhle blbost

      0 0
    • vysmátej bajker  

      nebude to chytat vodu co stéká po rámu a bordel co normálně odpadne z domku?

      0 0
    • roud  

      Akorát se ti pod tím bude ještě víc držet bordel jinak nejvíc trpí pravý ložisko a to právě proto že se tam víc drží bordel…

      0 0
      • kojot  

        no nevim, pravy mam uz 11000 km a furt je v pohode, levy uz jsem za tu dobu dvakrat menil :-))

        0 0
        • roud  

          mě zase vždycky odešlo pravý a vždy měním preventivně obě…

          0 0
          • kojot  

            ta prevence je urcite dobra, ale jsem na to moc linej, kdyz se to hladce toci, necham to zit

            0 0
        • Tomínos  

          Mám to stejně, pravý ložiska drží a levý odcházejí. Myslím, že to nejmenší převodník trošku chrání.

          0 0
      • blisterexist  

        podle mě víc trpí levý, tam to nekryjou převodníky

        0 0
        • jIrI___  

          Mně zase odešlo jen pravé. A převodníky toho moc nezakryjou. Spíš zachytávají odletující bordel a brání mu v odpadnutí.

          0 0
          • blisterexist  

            no je možné, ale ten bordel nepustí k ložisku a z převodníků ho vystříkám:-), zkušenosti mluví za vše

            0 0
            • roud  

              To ho spíš do toho levýho natlačíš tím stříkáním xD xD xD

              0 0
              • blisterexist  

                když zvolíš správný úhel tak ne:-)chce to přemýšlet:-D

                0 0
                • roud  

                  Tobě odchází levý ložisko mě ne xD xD xD takže s tim správnym úhlem si to moc dobře nevymyslel xD xD xD

                  0 0
                  • blisterexist  

                    ja jo, ale konstruktéři kol ne, od předního to stříká přímo do ložiska:-D

                    0 0
            • fousek  

              Na to by byla zajimava anketa, me se teda vic nici lozisko u prevodniku

              0 0
              • Zlatka  

                Mně před rokem na alu supu g7 s otevřenou mufnou po 1000km první u převodníků a do dalších 200–300km na druhé straně.

                Na Carbonu s plnou mufnou cca. 1500–2000km na obou stranách rovnoměrně. To znamená, že v obou případech je nutné ložisko po 800km odkrýt, vyčistit a namazat.

                0 0
                • Zlatka  

                  Ještě bychom to mohli rozdělit dle výrobce. Třeba Sting ložiska po 500km, MRX keramika po 700km, shimano nižší řady po 800km, XT + XTR po 1200km. To jsou mé výsledky s určitou tolerancí dle najetých km ve spíše průměrně deštivém, mokrém a blátivém počasí.

                  0 0
                  • roud  

                    pokud vám žádný ložiska nevydržej víc jak 1000km tak dělátě něco špatně…

                    0 0
                    • Zlatka  

                      Oni vydrží i dvojnásobek a více, ale nesmí se zanedbat údržba. To znamená odkrytí, vyčištění a namazání. V popisu u těchto ložisek je udáno jako u většiny strojních ložisek, že údržba není třeba, neb jsou to ložiska samomazná. Tedy s dostatečným mazivem natlačeným do ložiska. Po ujetí právě 800km v tomto počasí je ložisko již suché. Voda vazelínu vypláchla a jak je toto možné. Co na tom dělat (montovat) špatně.., já nejsem sice tak velký odborník abych mohla odhalit konstrukční chyby, ale jedno je mi jasné, do takového počasí to prostě není stavěné a to se dopředu asi nevědělo.

                      Každopádně se kvalita těsnění lepší.

                      0 0
                      • roud  

                        na ložiskách najedu průměrně 5–6kkm ať už origo shimano či sting s tím že kolo meju 1×-2× měsíčně wapkou a přibližně 2× ročně je rozeberu a namažu podle mě děláte něco špatně…

                        0 0
                        • Zlatka  

                          No bohužel v tomto v tom nejsem sama. Tento problém jsem již konzultovala s tolika bikery a jejich mechaniky, že není pochyb, že je chyba v samotném krytí ložisek a né v neodborné montáži.

                          0 0
                          • roud  

                            tuhle životnost co popisuješ bych viděl u kola když ho po každý vyjížďce vezmeš wapkou…

                            0 0
                            • Zlatka  

                              To je pravda, touto technikou jdou ložiska pryč rychleji, ale já mám na zahradě za domem hadici a jdu na to opatrně s košťátkem. U ostatních nedokážu posoudit, neb jejich mycí techniky nekontroluji a kontrolovat nebudu. Jen píši mé zkušenosti a výzvědné informace. Někteří z nich mi dokonce sdělili, že co závod jedny ložiska. :D :D

                              0 0
                            • McBlacky  

                              stačí bahnitá 50ka a natlačíš tam bordelu, že je ložisko plný bláta a vody. 100ka je už smrt tuplem.

                              0 0
                              • jIrI___  

                                Tak tak. Mně ložisko vyrezlo po loňské krátké Šele a to takovým způsobem, že pomalu nešlo ani otočit klikama. Předtím jsem jezdil v naprosté většině případů jen v suchu.

                                0 0
                              • roud  

                                neviděl bych to zas tak černě jezdim celoročně jak bláto sníh led břečka tak i třeba v dešti a nikdy se mi nestalo že by mi ložisko kleklo po 100km nebo i třeba jen po 1000km…

                                0 0
                              • Zlatka  

                                Jedna jejich úplná smrt byla po Salzkammergut 2010 a druhá po Krakatitu 2010. To bylo tehdy, kdy jsem neměla rychlou možnost je rozdělat, vyčistit a namazat. Po 3dnech s nimi nešlo již ani otočit a jejich rozhýbání by bylo pracné. Předchozí zkušenosti.

                                0 0
                                • ememem  

                                  ako nic v zlom ale jak pise roud asi mas fakt nieco spatne. vlani na salzke nebol jediny dovod aby loziska odisli lebo okrem dazda ktroy na danom podkalde nehral nijaku rolu nebol jediny dovod aby po par desiatkach km odisli. nemas ich pretiahnute alebo nejak nakrivo ?

                                  0 0
                                  • RomanH  

                                    Taky bych to tak videl – budto pretazena ta pojistna plastova matka, a nebo paradoxne caste rozebirani. Jak pisu dole o tech svych 25tkm, tak uz jsem opravdu zacal pozorovat, ze se toci o neco hure. Loziska jsem chtel vymenit az na jare zaroven se dvema prevodniky, ale daval jsem novej retez a musel jsem prevodniky opilovat. I kdyz jsem si pak pri nasazovani daval pozor, abych tu platovou krytku nepretahnul, stacilo 80km a loziska zacaly hucet – proste podle me trosku hnes s tou polohou, ve ktere se toci, a zivotnost loziska tim zkratis.

                                    0 0
                                  • Zlatka  

                                    Tak zrovna tam odešly ložiska i v kolech a hlavovém složení. Jestli je pro Tebe 120km pár desítek tak to jsi borec. V půlce závodu nahoře v horách začlo neskutečně lejt, to nebyl nějaký deštík, ale cesty se proměnily v řeky a dalších 5hodin v tomhle marastu byla fakt zkouška odolnosti psychiky i HW. Ten kdo jel 120 a 200 ví o čem mluvím. Vždyť jich to půlka vzdala nebo přijeli dlouho po limitu..

                                    0 0
                                    • Zlatka  

                                      Bohužel imho nepatřím k těm šťastlivcům, kteří byli po 8–9hod. v cíli..

                                      0 0
                                      • ememem  

                                        nemusis hned technicky problem otacat na frajerenie co je pre koho par desiatok km. nicmenej trvam na svojom – ked ti po jednom preteku typu slazka 2010 kde o nejakom extra sajrajte nemohlo byt ani reci odidu vsetky loziska t.j. v kolesach aj stredove tak mas nieco nutne spatne. jak ti uz tu aj v threade o kolesach viaceri pisali mas to bud pretiahnute alebo nakrivo alebo oboje. a kedze mas tento problem stale tak si to bud sama alebo tvoj mechanik robite dokola zle. nic v zlom ale isiel bych niekde kde je autorizovany mavic servis (v prahe snad bude) a dal im tam rovno cely bike nech poriesia aj ten stred.

                                        0 0
                                        • Zlatka  

                                          Já píšu jak se to odehrálo a kola byla author helium. Hlavové nějaké ritchey wcs. Nikdo nedělá nic špatně kromě počasí. Snad to jako odpověď stačí.

                                          0 0
                                          • ememem  

                                            ved ja nespochybnujem ze sa to tak odohralo, ja len tvrdim ze nieco je zle lebo to normalne neni ani nahodou. ale rob ako uznas za vhodne, je to tvoj boj, viac k tomu uz povedat neviem.

                                            btw- hlavove wcs mam na biku aj bahnaku uz roky, neni to ziadny zazrak ale na bahnaku odislo po asi 3 rokoch a to sa o to nijako nestaram, na biku furt drzi. naboje author helium som mal asi 5 rokov kym som to cele aj s bikom predal, v zivote som sa ich ani len nechytil a nebolo im naprosto nic. a to prezili mysicky horal 2008 a pod sracky (vid. pozicane foto)

                                            minimalne pri tych nabojoch mi absolutne neni jasne jak tam mozu loziska odist a uz vobec nie po jednom zavode.

                                            0 0
                                            • Zlatka  

                                              Představ si liják, který promění tamní cesty v poletující šmirgl. Zalezl po těch několika hodinách úplně všude. Mezi ježkem na víčkem bylo 1cm písku, rám byl plný písku, všude byl jemňoučký písek.. :))

                                              0 0
                                              • ememem  

                                                nechyba ti tam nahodou tesnenie? ako nie ze by bolo extra super ale co je vela to je moc.

                                                0 0
                                                • Zlatka  

                                                  Ne jezdím všude bez těsnění i ložiska mám kvůli rychlejšímu namazání odhalená.

                                                  0 0
                                                  • RomanH  

                                                    Tak se hned necerti a uznej, ze nekde je neco spatne. Jecnak pise o vydrzi SKS lozisek vice nez 15tkm (leto/zima), a taky zavodi. Blacky je vetsi ras, tak mu to odchazi drive, ale u Tebe je ta zivotnost fakt nejak kratka…

                                                    0 0
                                                  • ememem  

                                                    dobre, tak uz naozaj uplne naposledy a asi budem hnusny – to co tvrdis su proste s prepacenim totalne blbosti. opisovany jav kedy sa ti natlaci 1cm sajrajtu medzi jezka a vicko by ciste teoreticky mohol nastat pri brutalnom tlaku, povedzme keby poletoval vo vzduchu popolcek z tej islandskej sopky, prsalo a mala si bike na streche auta a isla 150 po dialnici. teoreticky. isto nie pri normalne burke a rychlosti 15km/h ak ano je nieco zle (vid. nie len moj prispevok) a ty sa akurat urazas. rob ako myslis. howgh.

                                                    0 0
                                                  • Zlatka  

                                                    Mezi rourou vidlice a ježkem stačí malá škvírečka, někteří ježci jsou i origo třapaté a písek putuje odspodu rourou velmi snadno. Já žádné blbosti nepíši a pokud Ti to tak připadá tak to imho nečti a nereauj na ně..

                                                    0 0
                                                  • bruco  

                                                    Sorry, ale to musi byt ku.va pohyblivy piesok, ked vylezie min. 10 cm od spodku krku vidlice az nad jezka.

                                                    0 0
                                                  • Vilém  

                                                    Proc by se tam pisek nemoh dostat? Pokud nema zespodu zacpanej krk, coz asi nema, tak tam ten bordel lita rovnou z predniho kola.

                                                    Do ramu uz je to horsi, ale taky jsou vetsinou na kazde trubce dirky pro odvod plynu pri svarovani, takze by se tam taky mohlo neco dostat.

                                                    0 0
                                                  • Zlatka  

                                                    Přesně tak.., také jsem se divila, dříve se mi to nikdy moc nestalo. (až na pár zrnek písku).

                                                    0 0
                                                  • ememem  

                                                    a vyskoci skrz jezka ponad neho a usadi sa medzi jezkom a krytkou na hrubku 1cm…znacne krkolomna teoria.

                                                    0 0
                                                  • Zlatka  

                                                    Teorie bývá většinou rozdílná od praxe. Člověče mně není náct a na kole jezdím přes 25let, z toho posledních 10 velmi aktivně, od 7–10tis. km/rok. Nemám žádný důvod si tyto záležitosti vymýšlet. Asi jsi si myslel, že chci být zajímavá. Nemám žádný důvod a povětšinou nemám důvod sem ani psát, stačí číst a vyznat se v tom, kdo má zkušenosti a kdo jen vaří z vody nebo čte a prezentuje teorii..

                                                    0 0
                                                  • ememem  

                                                    fakt posledny reply:

                                                    Nemám žádný důvod si tyto záležitosti vymýšlet. Asi jsi si myslel, že chci být zajímavá. – to som napisal kde? nikde ani naznakom. napisal som len ze tvoje problemy na temu „loziska“ (2 zalozene thredy a jeden co na neho zvrtol) su krajne zvlastne a asi robis nieco spatne lebo sa ti s akymkolvek loziskom umiestnenym hocikde stava to co bezne nikomu inemu a sice ze par desiatkach maximalne stovkach km zdochne. nie som sam kto ti povedal ze ich mas bud nakrivo, pretiahnute alebo spatne utesnene alebo nejaku kombinaciu uvedeneho a ty stale len ze nie a nie.

                                                    tak ked nie tak teda nie.

                                                    0 0
                                                  • Zlatka  

                                                    ..a ty stale len ze nie a nie. tak ked nie tak teda nie.

                                                    Bingo, v poho.. :) Já vím čím to je, chtělo by to 10kg shodit, nebo méně jezdit. :) Nebo stylem vítej slunce..

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    Zlatko bud v klidu, taky už jsem měl nad ježkem bordel. Ale tipoval jsem to spíš na mezeru u představce, když je víc řízlá vidle. Spodem to tam klidně nalítá taky.

                                                    Závody typu EBM 2007, kde tě na občerstvovačce brali povinně vapkou po každém kole, nebo památná Bystřička, kdy 20minut kolo znamenalo servis 20 minut než se dalo jet dál…

                                                    kdo jezdí víc let 20–30 závodů za sezonu tohle zná.

                                                    0 0
                                                  • Zlatka  

                                                    Já jsem v klidu. Nikdy dříve jsem takový extrém nejezdila. Docela mne ale překvapila více než malá výdrž komponent a zejména tedy ložisek, pokud se jezdí v marastu. U HT2 obzvláště. A rok 2010 byl na extrém opravdu vydatný. No a já nakonec toliko závodů ani nejezdím, to bych se musela už rozpůlit. Ani tomu nepřikládám takovou váhu, jak to asi vypadá. Já jen poznávám nové a nepoznané, sbírám dále zkušenosti a vychutnávám si vše okolo MTB. Na závody muší být poctivý trénink a ten já nestíhám ikdybych 100× chtěla a upřímně řečeno je to se zvyšujícím-se věkem náročnější a náročnější.. :(

                                                    0 0
                                                  • Vilém  

                                                    Proc krkolomna? Jezek je deravej, vicko je vetsinou plne, tzn. bordel se zastavi o vicko. Nebo myslis, ze by si to Zlatka vymyslela? Proste si myslim, ze za urcitych podminek to klidne mozne je. Precijen jet nekolik hodin v piskovych srackach…

                                                    0 0
                                                  • RomanH  

                                                    Ano, mozne to je. Ale zrovna tomu v hlavku dost pomuzes tim, ze do spodku vidle zasroubujes tu plastovou rozperku (drzak) na blatnik. Presto ze blatnik si nasadim parkrat do roka, rozperku tam uz vozim nekolik let a krome par zrnicek je krk v pohode.

                                                    0 0
                                                  • Vilém  

                                                    Na vetsine svych kol tam mam danou zatku. Jen jsem komentoval, ze podle meho se tam proste ten pisek dostat muze.

                                                    0 0
                                                  • bruco  

                                                    Jasne, krk bude plny bordelu, ale IMHO sa nedostane az tak vysoko. Ked zoberies trajektoriu odlietavajuceho bordelu, vnutorny priemer krku vidlice, sklon hlavovky, vzdialenost krku vidlice od kolesa… Nie je to sice nemozne, ale dost malo pravdepodobne to urcite je. ;-)

                                                    0 0
                        • JSt  

                          vidim to podobne. na tech zatracovanych origo shimanackych mam pres 7k a oboje jsou vpohode. rozdelaval jsem to jednou po cca 5k :-)).

                          0 0
                          • tonik666  

                            Taky mám na Shimano 5kkm bez rozebrání, ale nejezdím žádným bahnem ani vodou.

                            0 0
                            • pepek  

                              Tady přece nejde vůbec o km, ale jen o to, jestli se tam ten bordel dostane-stačí jednou. Kromě toho 5000 není nic, dříve osy držely běžně 20000 km.

                              0 0
                  • Smazaný účet  

                    Jak moc utahujes kliky k sobe pomoci te plastove matice?

                    0 0
                  • nox159  

                    origo od shimana 10 000km + rozebirano asi 4× ( prestavba kola ) jinak se o to nestaram a jeste toho dost vydrzi ;-)

                    asi dělám neco špatne :)

                    0 0
                  • vsn  

                    divny … já je mám už asi 2500km a jsou jako nový (a blátivejch závodu bylo – šela, malevil, vysočina, sudety) … možná by stačilo když je to nový rozebrat a namazat (ložiska většinou nejsou namazaný moc) a pak 2× v sezoně kontrolovat)

                    0 0
      • Excel  

        Imho, tím právě zvedneš životnost, bordel to odizoluje od dalšího bordelu, ne? ;-) Životnost bude ovlivněná počtem a způsobem mytí a samo jízdou ve sračkách. Já tehdy použil SKF a bylo na nich něco ke 4 tisícům a šly dolů jen proto, že jsem montoval celé nové kliky a bylo mi je líto strčit do starýho středu.

        0 0
    • McBlacky  

      když se krytka bude točit s klikou, tak to za chvíli zbrousíš a zničíš, protože, aby to fungovalo, musí to doléhat všude těsně.

      zatím nejlepší metoda na prodloužení životnosti u HTII s origo ložisky je čas od času odloupnout plast a nacpat to vazelínou.

      nejlepší řešení je lepší ložisko, stojí do 200kč

      0 0
      • roud  

        to už mi přijde zbytečný novej střed s levnejma ložiskama vyjde kolem 300,– výdrž jsem nikdy neměl pod 5–6kkm

        0 0
        • McBlacky  

          na závodním kole jsem rád, že dám 1000km, takže tam to smysl má.

          na zimáku mám lepší ložiska=neřeším

          na letňáku dám taky kolem 4–6tisíc

          silnice – na věky :)

          0 0
      • jIrI___  

        A pokud člověk navštíví tu správnou ložiskárnu, tak za ložisko dá pomalu víc než za celý nový střed :-X

        0 0
    • Smazaný účet  

      Přiživim se. Dáváte pod levou kliku XTR ten origo kroužek/prachovku? Plní to funkci nebo je to víc lapač bordelu? Dík.

      0 0
      • Zdyn  

        Jestli mas na mysly ten krouzek s vlnitym okrajem, tak ten slouzi k vymezeni axialni vule a jen jako bonus je tam o krouzek, ktery pomaha tesnit hřidel klik

        0 0
        • Smazaný účet  

          Dík, pochopil jsem. Ten kroužek mi připadal dost chatrný na to, aby měl nějakou zásadní funkci, tak jsem myslel, že má jen vyplnit místo na ose. Každopádně, když tak na to koukam, řikam si jestli to od XT nebyl krok zpátky:-(

          0 0
    • André Vebr  

      Nikdo tu nezmínil sousost dosedacích ploch, takže pokud se někomu stále sypou HT II ložiska, doporučuju přefrézování těchto ploch, to je základ.

      0 0
      • McBlacky  

        u klik?

        dosedá na sebe ložisko a klika. I kdyby domeček nebyl rovnoměrně ofrézován, nemůže na to mít vliv. Pokud je křivý závit domečku, mohlo by to mít vliv, ale to je pak defektní rám a navíc frézování tomu nepomůže.

        nebo mi něco uniká? kromě toho, že super tuner shopy frézují kde co a pak to před zákazníkem důležitě nafukují při předložení nehorázné faktury?

        0 0
        • JSt  

          jo ;-). musel by byt vyoseny pravy a levy zavit, coz pochybuju, ze je toho technologicky pri vyrobe ramu vubec mozne dosahnout :-)).

          0 0
        • vysmátej bajker  

          miska se srovná podle dosedací plochy ne podle závitu(v závitu je nutná vůle) a když bude miska na domečku nakřivo tak bude i ložisko nakřivo a potom odejde docela brzo i když se k němu voda nebo bahno nedostane.

          0 0
          • kycis  

            Presne tak, po utazeni si miska sedne podle dosedaci plochy v ramci vule v zavitu. Jinak mam jedny HT loziska co maj cca 3,5 tisice a jedny cca 7,5. Kola jsou pres zimu jety vzdy jen parkrat, mam zimaka, ale v lete se bahnu a srackam nevyhybam. Loziska jsem nikdy necistil a nedomazaval a furt se toci. Ale je pravda, ze kamosovi ted odesly po cca 4 tisicich a to jezdime vetsinou spolu, tak nevim, kde je chyba ze nekomu vydrzi podstatne dyl nez jinymu.

            0 0
          • McBlacky  

            zrovna v tomhle závitu moc vůle není, navíc v reálu se to ložisko vždy vysype díky bahnu a vodě. Ofrézování by mělo smysl u press fit systému, kde se to jen nalisuje.

            dohromady jsem vozil HTII systém už za 6ti rámech a životnost je asi taková, že:

            1. závodní HT. max životnost 1500km – ověřeno na 3 rámech a cca

            10000km

            1. letňák. životnost 8–10000km
            2. zimák. s lepšími ložisky NTN nebo SKF 10000km a víc.

            montáž všude stejnejma rukama :)

            Šárka na závodním/letnák to má podobně.

            Závěr je takovej, že pokud se jezdí každý víkend bez ohledu na počasí na závody a na nich se jede na výkon a ne aby se člověk projel a neumazal, tak to prostě jde ***** a jediný co s tím jde udělat je buď to po každým blátivým pekle rozebrat a namazat a nebo tam dát lepší ložiska. Letos to zkusím nacpat do press fit plastu a uvidím

            0 0
            • vysmátej bajker  

              máš pravdu v tom že to většinou odejde pro špatné podmínky.

              ale to že zafrézování je na nic pravdu nemáš.To že na některých rámech ti vydrží a některých ne může být zrovna tím.Někdy se to z výroby povede někdy ne.

              Původně jsem mněl 4hran pak koupil HII,namontoval a cca. po 4 odešli ložiska po rozebrání ještě pěkně namazané a točili se taky dobře-jen vůle.Koupil nové 6805 a nechal zafrézovat najel cca.10 a prodal kolo takže tam jsou možná doteď :).

              0 0
            • Gorgov  

              Přesně tak…

              0 0
            • Zlatka  

              Jsem na tom dá se říci podobně (+/-). Když začínaly HT2 tak to byla s ložisky katastrofa. Což popisuji v mých komentářích povětšinou za závodů plných vody a bláta. Dnes se o trochu polepšili, ale né zas tak aby se na to mohl člověk zcela spolehnout. Na „letňáku“ je možné, že se životnost několikanásobně zvýší, ale neměla jsem tu čest. Bohužel.

              0 0
            • Peslezedirou  

              Zafrézování dosedacích ploch je stejně samozřejmost, zvlášť když si koupíš rám za ranec peněz, tak je asi samozřejmost, že bude mít vše tak jak má být a když ne tak nějakou stovku za to obětuješ.

              BTW s tou vůlí bych si tak nebyl jistý, skoro žádný rám nemá uplně pintlich udělaný závit pro střed.

              0 0
              • ememem  

                len tak btw keby tento problem bol na carbon rame riesi sa to ako?

                0 0
                • Peslezedirou  

                  Carbon jsem neměl, tak neporadím. BTW není v carbon rámu hliníková vložka, ve které je vyříznutý závit? Pak by se asi frézovala tahle část.

                  0 0
            • Vilém  

              Uz jsem se setkal s pripadem, kdy nezafrezovane cela stredove trubky opravdu odrovnavaly loziska.

              0 0
      • Flinker  

        Tak tak, zafrezovanie urcite neposkodi. Mne to pomohlo a s zivotnostou lozisk ziaden problem :-)

        0 0
      • André Vebr  

        Pokud nejsou zafrézovány dosedací plochy na rámu, může to mít za následek, že dojde k nesouměrnému pnutí v ložiskách a tím pádem klesá i jejich životnost. Většinou stačí i zbytky barvy, bavíme se max. o desetinách milimetru. Shimano to má i v popisu montáže osy a mě to připadá celkem logický.

        0 0
        • Peslezedirou  

          To je uplně stejný, jako když si lidi nenechají zafrézovat třmen kotouče a pak se diví, že jim nejde seřídt brzda, tak aby neškrtala.

          0 0
    • RomanH  

      Asi budu nejaka vyjimka, ale u XT 2003 HTII mi originalni loziska vydrzela cca 25000km. Je pravda, ze bahnitej zavod jsem na nich neabsolvoval, ale jezdim celorocne a bahnu se clovek obcas nevyhne, byt jej cilene nevyhledavam. O kolo se docela staram, ale stred jsem opravdu rozdelal az ted, kdyz mi to zacalo drhnout. Na ose je jen maly vylesteny prstenec, a stara loziska se porad tocila. Pro zajimavost jsem je rozdelal, uvnitr byla seda vazelinova sracka, ale kulicky nerozpadle. Jsem zvedavy, jak mi ted vydrzi ta cinska po 38 Kc…

      0 0
      • Ricci  

        Tak tento zazrak je hodny Guinessovej knihy rekordov :-)

        0 0
        • juris3  

          Tak jsem to namontoval. Krytka se otaci s klikou. Mezi krytkou a lozisek je presna podlozka o tloustce cca 0.5 mm a prumeru 25 mm, aby krytka nedrhla o lozisko nebo domecek loziska. Hodi to tise a hladce. Myslim, ze to bude funkci. Jen ta barva mohla byt s ramem.

          0 0
          • StuntJ  

            hmm good job …

            0 0
          • vertak  

            Vymáchej to bahnem a vodou a pak se kukni ;-)

            0 0
            • juris3  

              Zitra to testnu. Verim tomu.

              0 0
              • Zlatka  

                Jaké máš výsledky ? Zrovna včera jsem propadala panice zda vůbec dojedu na konec jedné polňačky. Kolo jedna koule bahna a nutná koupačka v řece. Což by asi taková krytka nepomohla. :)

                0 0
                • juris3  

                  Ted jsem prijel. Musim rict, ze jsem nenasel nic spatneho. Dal jsem 40 km. Z toho byla polovina bahenni lazen s koupanim v rece, abych dojel. Rozhodne dobry a asi to vyrobim i na druhou stranu k prevodniku. Jinak je to vyrobeny z vicka od barevneho spreje na auto. Brousil a rezal jsem to Dremlem.

                  0 0
                  • Zlatka  

                    Jak jsem psala výše, jsi šikovný. A přeji hodně štěstí s krytkou, jelikož si myslím, že to jen problém trochu odsune, ale neodstraní..

                    0 0
          • ememem  

            ja teda neviem, nic v zlom ale ked to takto vidim namontovane tak sa mi to (jak sa niektori vyssie hned obavali) ozaj pripomina skor drziak bahna jak chranicku.

            0 0
            • roud  

              vidim to stejně a pokud mu s tím ložiska nevydržej min 5000km tak to je k prdu uvidíme nakonci roku hehe :O)

              0 0
            • RomanH  

              Tak tak.

              To Juris3 – zatim se mi jako nej utesneni jevi loziska z EnduroForkSeal, ale osobni zkusenost nemam. Jak jsem psal vyse, originaly mi vydrzely neskutecne dlouho, tak jsem ted na zkousku koupil levna cinska loziska po 38Kc, ktera treba podle RT vydrzi jeste mnohem dele nez original Shimano, rozdelal je, napechoval tam kvalitni vazelinu a cas ukaze.

              0 0
              • prtavec  

                Do stredu od EnduroForkSeal jsem dostal bordel po cca 300km ne extra ve srackach. Jedno lozisko zaclo pridrhavat a skripat.

                Stale vice se priklanim k tomu, ze nema smysl moc laborovat nad loziskama. Je to proste spotrebni material. Jedine, co se mi osvedcilo je prevence, tj. pokazde, kdyz je vetsi bordel na stredove mufne, sundat kliky a ocistit. Zatim jsem mel na kole od LX po XTR, nejaky RaceFace a EnduroForkSeal. U vsech to bylo stejne.

                Jinak vydrz stredu se mi pohybuje kolem 1500–2000km, pak je proste na vymenu (ikdyz rekord nejkratsi vydrze byl cca 250km, ale v tom byl zavod plnej totalnich sracek).

                0 0
                • ememem  

                  Do stredu od EnduroForkSeal jsem dostal bordel po cca 300km ne extra ve srackach. Jedno lozisko zaclo pridrhavat a skripat. – ja to mam necely rok, zopar slusne blatovych pretekov, alpy, wapkovanie atd. pod odjmom tohoto a este niekolkych dalsich thredoav som to pred casom zo srandy otvoril a rovno zas zavrel. (druhu misku som ani nevyberal len prstom skusil ci sa toci). ja neviam, pokial je tam este to vonkajsoe tesnenie a vazelina tak sa to snad donutra ani nema velmi kade dostat.

                  0 0
                  • vysmátej bajker  

                    ono bude záležet do jaké misky je dáš.První co jsem zkusil tak tam to těsnění je na nic protože nezapadne do misky.Budu je muset nechat trochu poladit.

                    0 0
                    • ememem  

                      nejak celkom nerozumiem, kam ma zapadnut, priklada sa zvonka a ja som mal jedno na HTII misku a druhe na co ja viem co.

                      0 0
                      • vysmátej bajker  

                        když tam ta gumová prachovka nezapadne pod hranu misky tak má stejnou funkci jak ten plast od shimana,když tam trochu zapadne tak bude těsnit trochu lépe.

                        0 0
                        • ememem  

                          aha, kazdopadne na povodnu htII misku pasuje dobre.

                          0 0
                          • vysmátej bajker  

                            jak jsi mněl široké ložisko

                            0 0
                            • ememem  

                              ja neviem, ja som nic nemeral, proste som vysroboval misky, vyhodil stare original loziska (pomocou teplovzdusnej pistole) aj zo vsetkymi krytkami a nalisoval pomocou nastrckoveho (gola) kluca tusimze c.24 EnduroFor­kSeal presne podla navodu a viac som to neriesil.

                              0 0
      • RomanH  

        Tak vychvalovane cinske CX za 2× 40kc mi za stejnych podminek vydrzely cca 4tkm. Sice to porad vychazi financne o trosku lepe (originaly vcetne misek jsou za cca 550 Kc a vydrzely mi tech 25tkm), ale za tu cca hodinu prace to nestoji. Vcera jsem je tam dal sice znovu (mel jsem doma jeden nahradni par), ale jestli bude opet vydrz do 5tkm, vracim se k originalum.

        0 0
        • pepek  

          A nacpal jsi tam vazelínu? Dával jsem je ve stejnou dobu a jsou jak nový.

          0 0
        • jecnak  

          Taky jsem je zkusil, ale zatim nemuzu moc soudit, protoze jsem je hodil na kola, na kterych az tak nejezdim. Kazdopadne originalni Shimana na silnici jsou naprosto bez problemu. Mam ale v ramu dole vyvrtanou diru pro odtok vody a loziska zevnitr mazu nejakou silenou vazelinou od Mogulu, ktera ma konzistenci klihu kdyz je montuju (vazelinou zalepim mezeru mezi miskou a loziskem smerem dovnitr do ramu). Na zimaku – biku od lonska vozim originalni Dury a zatim tez v pohode. Na zavodaku mam keramicke FSA BB30 a od koupe jsem na ne nesahl – prezila nekolik Salzek, Bystricku a dalsi 24hours, Plesiveckou drzku a mnoho dalsich chutovek.

          Naprosto nechapu stesky Zlatky nad tim, jaky bylo na Salzce strasny blato. Zrovna ta je i za deste celkem bezproblemovy zavod s blatem nelepive konzistence. Co pamatuju, tak nejhorsi byly vzdy 24hours jezdene v teamu, kde se jede dve kola na max i v totalnich srackach, louze nelouze, naprosto bez slitovani nad materialem, pak wapka ci hadice a za dve hodinky opakovani. Prim v tom drzi pamatna 24h Bystricka. Po Salzce jsem vzdy jen umyl kolo a namazal retez. Bystricka pro spoustu lidi znamenala vymenu vzech lozisek, repas vidle a tlumice, nekolik paru desticek apod.

          0 0
          • roud  

            konečně někdo kdo nemá problém s BB30hehe :O)

            0 0
          • McBlacky  

            24H závody rozhodně dávaj materiálu nejvíc

            Za ty roky mě ještě napadá Lounský Pedál (2005 myslím) a památné EBM (2006). Jinak se to ± dá

            0 0
        • Ricci  

          Mne takto vydrzia aj originaly,preto uz menim iba loziska…

          0 0
        • vysmátej bajker  

          no po první výměně docela brzo :(.Někdy může být problém v spatně nalisovaném ložisku-nakřivo(viděl) nebo pokud původní ložiska byly vyrezlé tak odejde ta plastová vložka a to pak nové ložiska nepomohou.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.