Koupit nové nebo nechat staré? Denní cesta do práce

20 nepřečtených
  • honza007

    Zdravím všechny místní specialisty.

    Jezdím nově denně do práce, 12 km, 30% hladká cyklostezka, 70% rozbité silnice a chodníky, polňačky.

    Zakoupil jsem za pár šupů toto kolo

    http://kolo.cz/…asic-sx-2005

    Můj dotaz zní – má cenu kupovat nové? Přinese mi o deset let mladší kolo nějaké zásadní zlepšení komfortu?

    Jaké kolo byste pro moje účely doporučovali?

    Díky všem za rady.

    Honza

    0 0
    • PolsondeSide  

      To je dotaz! Musíš snad sám nejlépe vědět, jestli ti aktuální kolo dostačuje nebo nutně potřebuješ lepší geometrii.

      Na ježdění do práce pokud nejsi fanda ti to asi stačit bude. Pokud máš hluboko do kapsy a chceš něco lepšího tak pořiď nějaké 29HT kolem 15 kolíků. Kolo si musíš vybírat podle toho jak často a kolik najezdíš, v jakém období, jaký typ cest preferuješ a taky zvážit svoje tělesné proporce. Ostatní je už jen estetika či jinak líbivost lahodící oku.

      0 0
      • antt  

        29 ht za patnást bude fakt výhra :)

        Ja bych nechal stávající, jen pořídil nějaké jezdivější pláště a brzdivejší špalky, popřípadě blatníky na pevno. Poslouží dobře a dlouho

        0 0
      • honza007  

        Zdravím,

        ptám se právě že nevím zda novější kola mi mohou nabídnout něco zásadně lepšího.

        Do kapsy hluboko nemám, klidně si koupím hyper super kolo, ale zase aby to nebyly perly sviním, že.

        Jak jsem psal, rozbité cesty ale i krásná cyklostezka, 25 denně, celoročně ale na suchu pokud možno, 181/83kg.

        0 0
        • PavelBlecha  

          antt má pravdu. To co máš bohatě na dojezd do práce postačí. Až tě kolo chytne i ve tvém volném čase pak je důvod přemýšlet o něčem solidnějším. Nech to u ledu a v klidu střádej.

          0 0
    • Lišák  

      Zásadní zlepšení komfortu Ti nepřinese nové kolo za podobné peníze (takové, co stál nová Basic), ale funkční vidlice. RST Capa to fakt není.

      0 0
    • Kalic  

      taky záleží na tom, v jakým je ten author stavu. Může to být příkladně udržovaný veterán, nebo se taky na něj 10 let nesáhlo, řetěz vytahanej a přeskakující, kazeta a převodníky sjetý, náboje vykloktaný. V tom případě nový kolo udělá hodně.

      0 0
    • Dunde.e1  

      Pokud by bylo současné kolo svou geometrií nevhodné, pak bys u nového dobře zvoleného pocítil větší komfort. Pokud ti ale současné vyhovuje, pak je to bezpředmětné.

      Na klidné jezdění bys mohl mít větší kola než 26", buď treka 28", nebo MTB 29". V obou případech by kolo jelo s dobrými plášti o cosi líp a pohodlněji.

      Možná bys ocenil kotoučovky, pokud jezdíš v blátě apod.

      Ale hlavně bys měl ty vědět zda ti schází něco na současném kole?

      0 0
      • honza007  

        Díky za písmenka.

        Jakožto vcelku neznalý a nezkušený si nejsem jist zda poznám jestli mi něco chybí. Pokud bych jezdil ve Fabii, tak bych byl taky spokojený, dokud bych nesednul do éčkového Mercedesu.

        Tak mě napadlo zeptat se tady, zkušených borců, zda má cenu utrácet řekněme 30k, což můžu klidně investovat, ale nejsem si jistý, jestli tam bude poznat ten 30k rozdíl. (jakože Mercedes oproti fabii bude odhlučněný, nebude drncat a pojede jak drak (zde mě samozřejmě limitují nohy na jakémkoli kole, že)).

        0 0
        • zdenal8  

          No zda je otázka, jestli poznáš rozdíl mezi tim starym authorem a novym kolem za těch cca 30tis. tak to si piš, že to poznáš.

          Jinak jak už bylo zmíněno, asi bych na to co jezdíš taky zvolil nějakou 29".

          0 0
          • Dunde.e1  

            akorát jak nad tím přemýšlím, tak je na zvážení, zda bude tazatel potřebovat funkční blatníky, protože přijet s pruhem na zádech do práce když ho stihne slabý deštík je docela frajeřina :-)

            Mylsím, že na treka (28") se sají namontovat funkčnější blatníky.

            0 0
            • jonti  

              na HT 26 nebo 29 to taky není problém.

              0 0
            • zdenal8  

              Tak to už musí vědět tazatel, jestli nutně potřebuje blatníky nebo ne. Já třeba na žádnym kole blatníky nepoužívám.

              Každopádně myslim, že i na 29 se daji v pohodě dát blatníky. Pokud by se nechtěly vejít, tak dáš užší pláště.

              0 0
        • petr0x  

          Na dojíždění do práce to kolo „stačí“, ale…

          Rozhodně bych do dnešního standardu zařadil vzduchovou vidlici, kotoučové hydraulické brzdy a lepší převody (3×9).

          Přinese ti to spolehlivější kolo, se kterým se třeba vydáš i na víkendové výlety. Bude mít jednodušší údržbu (pozor, ne nutně levnější v servisu, ale prostě seřídit půjde, na rozdíl od levných kol, kde jsou vůle jak prase).

          Podle mě by sis suprově vybral z bazaru nějaký lehce starší horský kolo s odpruženou vidlicí, kola třeba 26 palcový, kterých se teď spousta lidí houfně zbavuje (a tak jsou levnější). Myslím, že za takových 15–20 tis. dostaneš na bazaru velice slušné kolo pro tvoje potřeby. Pokud zvládneš i pravidelnou údržbu a menší servisní zásahy, tak ušetříš i na tom.

          0 0
          • cespa  

            Ahoj, neber to spatne,ale prave na cesty do prace bych zustal na veckovych brzdech. Neresi se tolik serizeni a brzdej obstojne. U kotoucu bude na levnem kole zklamanej, pak upgrade ne vyssi radu atd…za me jezdit na stavajicim a pokut si chces polepsit v konfortu,tak koupit 29ku. Lip vali…

            0 0
            • Vilém  

              Tak pokud jezdi celorocne, tak prave ty kotouce byvaji jako nejprospesnejsi vec a serizovani je na nch podsatne min, nez na veckach.

              Pohon bych dal nejaky slusnejsi 8sp, vydrz je podstane vetsi nez u devitky. Kdyz devitku, tak v podani sramu.

              0 0
    • Jetson  

      Koupit nové a nechat staré staré.:)

      0 0
    • Erknold  

      já bych pracanta nechal pracantem a případně si koupil pro radost na volný čas nové kolo. Do tamtoho nemá cenu moc investovat a stejně ti to ušetří minutu.

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Jako šichťák tohle kolo fci plní. Jestli jsi začal bicyklovat do háku letos na jaře, s koupí funglovky počkej, až si praxí vytříbíš vlastní názor, v čem Ti současné kolo nedostačuje a jaké nároky by měla funglovka plnit. Třeba to vyplyne tak, že na základní 12 km trasu budeš provozovat stávající a až Tě třeba začne lákat přidávat si okliky, vejlety a poznávačky dalšího okolí, tak k tomu účelu si pořídíš jednici.

      0 0
    • honza007  

      Díky všem za reakce,

      prozatím si stařečka tedy nechám, uvidím jak dlouho mi to vydrží.

      Pokud bych se tedy rozhodoval pro koupi nového kola, jaké konkrétní byste doporučili? Co byste si vy osobně na moje potřeby koupili? Rozpočet moc neřešte, prostě jak by vypadalo ideální kolo.

      Díky.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.