• Kamul

    Moje hvězda která váží 52 kg má na karbonovym xc brzdy Smimano XT,teď tam má kotouče 180/160 smrt54 a teď bych jí tam chtěl dát XT kotouče jen přemýšlím jestli ji nedat 160/160. Sice jezdíme 3× do roka aji do Alp kde si nějaký kopce sjedeme ale ne trail,tak si myslím že na její váhu by 160 kotouče mohli v pohodě stačit,nebo ne?

    0 0
    • novas752  

      Některé nepotřebují přední vůbec. :-) Mělo by to stačit v pohodě.

      0 0
    • Vilém  

      Pokud nemas na vidlici PM180 navarky tak proc ne.

      0 0
    • mr.nikdo  

      Moje Hvezda ma 75 kg a na silnici ma 140/140 a na biku uz nejakou dobu vozi 160/160.

      A Hvezda rikam sobe :D.

      Vymenin fotku me Hvezdy a Tvoji. Ale ve spodnim pradle! :D

      0 0
    • myscho  

      btw, cim je relevantna informacia, ze je to z karbonu?

      0 1
    • Tomcat  

      Nejde o to kolik jen váží jezdec ale i kolik kolo a náklad a jak brzdí. I turisti jsou schopný převařit kapalinu a zakalit kotouče protože jedou na brzdě x km v kuse z kopce.

      Obecně ano stačí, to by to jinak na základní kola nedávali.

      0 2
    • Jason Voorhees  

      Babetta 215 má taky 52kg. Brzdy má bubnový.

      Takže jo, stačit to bude dostatečně.

      1 0
    • va-bo  

      Ty fotky jsou bezva napad. Tedy ne vsechny :-)

      1 0
    • Georrge  

      A používá tu přední brzdu? :D

      0 1
      • Kamul  

        Čím dál tím míň,zaplať pánbůh

        0 1
        • Georrge  

          No to není dobře, zvládnutí přední brzdy je základ. Se s ní pobav, jestli jí přední brzda svým projevem vyhovuje, jestli není moc silná a kousavá.

          0 1
          • Kamul  

            Tak to jsem špatně pochopil a pak napsal…brzdy celkově už používá čím dál tím míň,už nebrzdí souvisle a nezapíká destičky,pouští to a pak agresivně zamáčkne,Xtčka si pochvaluje,před tím měla základ Shimano,ale rozdíl v kotoučích nepozná,ale když je budu potom muset měnit,tak zvažuji jestli nekoupit 160

            0 1
            • Gru  

              Na vaze budou vypadat urcite lip. I 85kg borec muze byt spokojeny s kotouci 160mm, a ze jich je. To je dost individualni s tema brzdama. To je asi jak s panem Lorencem. Kamoš 60kg resi na xc kole ze se mu zda ze jsou 2 pisty malo, a to jezdime stejny teren. Ja mam pres 100 kg a brzdi mi ty stejne jako cert. A klidne na svou vahu bych se nebal tam dat i na predek 160mm kotouc

              3 1
            • mr.nikdo  

              Ja si uplne nahore nedelal srandu.

              Na GT jsem vozil 160 mm – XTR, Ice Tech 1. generace. Desky s chladici – naprosto v pohode. Spis jsem upekl 180 mm kotouc s SLX brzdou a bez chladice.

              Na novem mam zase 160 mm – SLX 7120 – uplne v pohode mne to zatim ubrzdilo.

              0 1
    • Fofrník  

      82kg, brzdy XT dvoupíst, kotouče (oba) 160mm a plná spokojenost. Občas jim dám fakt napít.

      0 1
      • Kamul  

        Tak je rozhodnuto,dám jí tam 160 kotouče, když mě se 110 kg stačí 180 tak pro ni teoreticky 160 až moc :)

        Spíš to občasný holčičí brzdění v Alpách na štěrku,tam má pořád strach a dokáže to pěkně podržet na brzdách

        0 1
        • va-bo  

          Souhlas. Kouknete na kotouce 80 kg borcu (Sagan) na silnickach (160/140 nebo 160/160), a ti jezdi vetsi kalby.

          0 1
          • Kamul  

            Ten je ale nepoužívá

            0 1
            • va-bo  

              Uvadel jsem jen jako priklad vahove kategorie. :-)

              1 0
              • Gru  

                Kotouče brát podle váhy je blbost. Já mám kotouče xt 180/160 na váhu 110kg. Myslim si ze kdybych dal 160/160 vubec nic se nestane. Z kopce litám co mi hlava dovolí, nikdy žádný problém. Jen poslední sezónu jsem dal kovové desky a tu ostrost brždění si nemůžu vynachválit. Jediné co, tak bych si nedal na kolo nějaké základní kotouče.

                4 0
            • va-bo  

              Koukam na obrazky Saganovych kol 2020, 2021, 2022 a tam teda kotoucovky jsou.

              1 1
              • Vilém  

                On psal, ze je tam nema?

                1 1
                • va-bo  

                  Jo , to me taky napadlo, ze je ma, ale nepouziva. To je fakt, omlouvam se :-) nejdriv sem myslel, jestli nema furt rafkovy, nebyl sem si jistej.

                  0 0
              • Kamul  

                To jo,ale kolikrát šáhnou závoďáci na brzdy,a jak brzdí obyč holka

                0 2
                • va-bo  

                  Oni ale brzdej ze 100 km a slecny tak max ze 40-ti. Mozna.

                  0 0
                  • Kamul  

                    Já ty brzdy řeším jen z důvodu Alp,na tom jejich štěrku to dokáže držet skoro celých 10km… Rychlí tvrdý sjezdy umí

                    0 1
                    • va-bo  

                      Hele, utavil sem i Sram Code s 203 kotoucema. Myslim, 160/160 budou az az, ale se 180 vepredu nic nezkazis. Desticky doporucuju zkusit Galfer fialove. Dobre jsou i Galfer kotouce, ale rychle se probrzdej a jsou drahe.

                      0 0
                      • Gru  

                        A nebyli by lepší zelené, fialové jsou už myslím spíš pro Enduro ne?

                        0 0
                        • va-bo  

                          Fialove jsou primarne pro ecka, to znamena vyssi zatizeni i tepelna odolnost. Hezky to maj popsany v tech jejich tabulkach podle barev, cerna, cervena, zelena, fialova. Je to asi jedno, zelene jsou levnejsi.

                          0 0
                          • Kamul  

                            Jako v kotoučích už mám jasno Xt nebo Slx případně centerline od sramu i když by to asi byla prasárna k Xt brzdám a průměr 160 …podle mýho to k 50 kg holce vypadá líp,no ale ještě ty destičky který jen tak nepřipeče…mám dát origo Shimano Org/Sint nebo Galfery? Já mám na Magurách šedý originály a super,ale co pro ni? Nepotřebuje brutální nástup a tak, spíš to jen tak neutavit,ale taky ji nechci poslouchat proč jí to tak kňučí

                            0 0
                            • va-bo  

                              Zkusil bych Shimano s chladičem, bude to vypadat cool. Nebo ty fialový Galfery, ty mi nikdy nekňučely.

                              0 0
                              • Gru  

                                Na Galferech, nebo kovovych bude brutalní brzdný nastup hned, oproti klasikam. Pokud nemá cit pro brždění, tak bych nedával. Dal bych obycejné shimana. Maximálně s tím chladičem pro lepší chlazení. Zda se opravdu líp chladí a nebo je to jen marketing, netuším. Nebo dát černé Galfer.

                                1 0
                                • va-bo  

                                  Třeba se naučí brzdit :-)

                                  0 0
                                • Vilém  

                                  Zvlastni, Vzdy kdyz jsem mel metalicke desky, tak mely, pri prvotnim styku s kotoucem, pomalejsi nastup jak organiky.

                                  1 0
              • mr.nikdo  

                :D zabils

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.