Zatím prý jenom varování a odrazka místo pokuty :) https://www.youtube.com/watch?…
Zatím prý jenom varování a odrazka místo pokuty :) https://www.youtube.com/watch?…
Tak až pojedu autem v obci na 50 sedmdesátkou a změří mě, tak doufám, že taky dostanu odrazku a napomenutí.
Třeba jo,ale až po zaplacení pokuty.
Hnus to čipování…
Tuhle jel v centru frajer bez šlapání snad padesát…
Jezismajra. Na místě vykastrovat a zastřelit.
32km, víc ne
ty krámy ani dál nedojedou přece
Do Polska na nákup to stačí :D
Takové preventivní akce by mohli spoustu uživatelů od škodlivého tunningu odradit. Navíc přístroj vypadá jednoduše a mohli by to tedy provádět i strážníci.
Neni zakazano mit tuning, je zakazano (zatim) s tim jezdit na komunikacich, na ktere se vztahuje zakon o provozu na pozemnich komunikacich. To ale nejsou vsechny komunikace.
99 procent musí jet přes ty komunikace pod zákonem…
V pohodě. Jezdete si klidně 100. Ale budete mít spzku, zaplacené POVko a nebudete se cpat na stezky a budete jezdit po silnici. Pak si cipujte, jak je libo. Ale kolo, které jede samo od sebe 50, není prostě standardní kolo.
No a ještě drobnost, s tím tuningem musíš mít registraci, pojištění a tak, jako s motorkou :-)
A může pak vůbec do lesa, když je to motorka?
No to je právě ta schiza. Elektrokolo může legálně jet víc než 25 a takový i existují. Ale v tom případě musí být vybavené RZ, klasický techničák, zaplacený povko, řidičák a právě tam kam na normálním kole můžeš bez problémů vjet na legálně rychlým ne právě z důvodů výše uvedených.
To asi ečkaři nechtějí číst…
Jenže je třeba takových kontrol, aby si to uvědomili.
Asi účinnější by byla kampaň v TV a internetu.
Jenže když za to vyfasujou rovnou na stezce flastra, je to lepší, než pindat na netu.
Nechytí ani desetinu procenta. Kampaň by lidi informovala, většina si myslí, že je vše OK.
Samozřejmě by měli být tresty pro prodejce.
Prodavat to a mit to nainstalovano je legalni. Nelegalni je pouzivani na vybranych komunikacich.
Ano, ale to někomu holt nevysvětlíš.
Tzn. nelegální asi všude kromě vlastní zahrady a vyhrazené motokrosové dráhy. Legální AM mopedy taky do lesa nemůžou, tak proč by měly ty neschválené?
Existuji i soukrome pozemky vcetne lesu a treba traily. Tam, krome Rychlebek, se taky muze. Nebo ne?
Soukromé pozemky se souhlasem vlastníka, legální traily na lesním pozemku legálně taky, ale na legálním e-kole. Jinak tam budou řádit e-motorkáři a tvrdit, že se jedná o cyklistiku.
Obecně ne.
Zákony upravující užití lesa v tom nerozlišují podle toho jestli je soukromý, nebo státní. Spíš tam musí být extra povolení.
I účelová lesní cesta je pozemní komunikace a vztahuje se na ni zákon o provozu na pozemních komunikacích.
Zadny predpis mi nezakazuje ve vlastnim lese jezdit na cemkoliv, treba na traktoru. A po vlatnich pozemcich taky tak . To je vyhoda nas vesnicanu, mame les hned za barakem.
Aby ses nedivil. Třeba MX dráhu si ve vlastním lese jen tak udělat nemůžeš…
Ano lesní technikou po vlastním lese můžeš, po cestách i necestách. Ale musíš dodržovat zákon o provozu na pozemních komunikacích. Například na křižovatce cest, přednost zprava. A nemůžeš tam jet něčem, co nemá platnou technickou nebo nemá zaplacené povinné ručení (motorové vozidlo).
U nas na vesnici se jeste zije po staru. Po lesich se prohani skolou povinna mladez na nejruznejsich motorovych vehiklech a nikomu to nijak nevadi, pokud nikomu nelitaj po louce. Jeste se mi nestalo, ze by me nekdo kontroloval na cem jedu. Doufam, ze to takhle jeste nejaky cas vydrzi. A nebo prejedu pres kopec do Polska, tam jsou lesy tak velky, ze za cely den nemusim potkat ani zivacka.
Tak mládež na Stadionech a různejch kozích dechách lítala po mezích vždycky. Oni z toho časem vyrůstají a tak nějak je to v nějakých rozumných mezích, v okolí bydliště, kde je a jejich rodiče každý zná, tolerováno. Ale obstarožní tlouštík rozjařeně hopsající na eletrickém terénním mopedu po kořenech a cestou necestou po lese je už fakt něco těžko pochopitelného a tolerance k takovému počínání je obecně nižší. Nemluvě o tom, že často vyjíždí daleko od bydliště (velmi často vozem, kdy cestou zasmradí a zarandálí ještě dalším stovkám lidí jejich obec) a úměrně k anonymitě a svému sebevědomí si i více dovoluje.
Ano, taky jsme tak rajtovali uz pred vic jak padesati lety. Ted maji daleko lepsi financni a tim i technicke moznosti. E-kola, treba i precipovana, nikdo neresi. To jen tady na foru se to zbytecne dramatizuje. Jezdim casto do Destneho nebo do Kounova na pivo. Kdyz tam potkam nejakeho cyklistu na MTB je to rarita. Jen silnicari nebo ecka. Stejne tak na druhe strane kopce ve Spalone nebo Zielenci. Doufam, ze to tak jeste nejaky cas vydrzi.
Kdyby nikdo neresil cipovana ekola, tak tu neni tato diskuse, viz zakladajici prispevek ;).
Taky si myslím, že kdyby s tím jezdili jen po silnici, aby jim to do rachoty líp odsejpalo a mohli si dvacet minut přispat, tak nikdo ani nepípne. Lepší vpět ráno tichej e-kolař pod oknem, jak auto, že ano. Akorát oni sami budou mít problém, když se přichomejtnou k nehodě a budou muset všechnu škodu zaplatit. Že se o tom píše a mluví je dáno tím, že s tím neúměrně skotačí na cykostezkách mezi lidma, po lese a dělají bordel.
Neni potreba to dramatizovat. Je to jen predpis a ne zadna historicka konstanta. Ja uz zazil furu predpisu, ktere se zmenily. Treba nakonec budou vsechna ecka precipovana a predpis se zrusi, kdo vi. Nejhorsi smrt je z vydeseni.
Osobně očekávám, že na všechny mikro elektromobilní stroje (ekoloběžky, e kola atd) budou zavedeny registrace a bude se platit povinné ručení nějakých 200 – 500 Kč/kus, výkon bude možná prolobován víc a bude legalizováno nějaké rozumné přetížení, že po nějakou dobu to pojede rychleji (akceptace vlastnosti elektrického stroje)
Proc ne. Bude to jako s autem. Ze auto se muze vyhecovat az na 200 km/hod jeste neznamena, ze ridic porusuje predpisy.
S autem, co jede jen 200 Km/h, bych byl hrubě nespokojen:-)))
hlavně na státovce to využiješ :D jak často 200 km/h vůbec můžeš jet i v Německu po dálnnici? Skoro bych řekl že omezovače Volva na 180 km/h a pohodlné masážní sedačky mají větší logiku (sám vlastním auto s konstrukční rychlostí 250 km/h+)
Speciálně dálnice mezi Lanshutem a Deggendorfem je moje oblíbená:-) Pokud je malý provoz, rád se svezu přes 200, několikrát už tam bylo i přes 240. To už je docela kalup, ale těch 200 celkem pohoda. Předpisy tím neporušuji. Zatím:-)))
jo tam jsem jel pres 200 taky, ale jinak jezdim do 150 a uzivam si dynamiku prebytku vykonu a fenomenalni jizdni vlastnosti
Na jízdní vlastnosti mám miatu. Výkon nijak ohromující, ale výborný podvozek, malá hmotnost, a proto zážitek z kroucenek super:-).
jo taky ji máme v rodině – NB 100kW a samosvor, jako fajn autíčko, ale dal jsem přednost jinému stroji, sice má o pár set kg víc – takže v řadě míst je pomalejší, ale zase v řadě míst je méně nervozní, ale pobere čtyři kola na nosiči, dokáže odvézt veterána na podválu a především vezme na výlet děti, jako další bonus je to pohldnější a ševelení krátkozdvihého atmosférického mnohoválce má taky něco do sebe. Na miata výlety mám motorku.
Já mám NC FL 2.0 160 PS samosvor. Tvůj mnohoválec tipuju na nějaké V8, co je to konkrétně? Na té dálnici jezdím obyčejnou O3 RS TSI čipnutou u ABT, spokojenost.
Abtové se zahazujou se Škodovkama?
https://www.abt-sportsline.com/…koda-octavia#…
Stříbrná O3 RS s lehkou úpravou motoru, tvrdšími stabilizátory a tlumiči Bilstein je nenápadný rychlý „sleeper“.
Jen jsem si rejpnul. :-) Mně mých 135 benzínových koníků úplně stačí.
V8 dělá vše jen ne ševelení – je to vyloučeno řešením klikové hřídele – ševelí řadové motory s vyšším počtem válců, které jsou přirozeně nejvyváženější konstrukcí spalovacího motoru – čímž není těžké uhodnout, co mám – není moc značek na světě, co používá takovouto koncepci
Bavorák R6 atmosféra?
jo motor BMW doma mam
To jsou výborné motory, s výkonem gradujícím až do redline. Jednou už jsem skoro měl pěknou 330 Ci, ale nevyšlo to. Mě by se líbila 635 CSi, ale vhodný čas už jsem propásl. Jsme trochu OT, ale když se může na cykloforu psát o motorových kolech, tak proč ne o autech? :-)))
nepropásl, zase budou, stačí krize růst a zklamání majitelů a je toho spousta :) teď jsou ceny nahoře, protože lidi měli hafo peněz, báli se krize a chtěli si užívat. Proto se prodávají Ebiky jak zjednané, ceny poctivých aut a nemovitostí jsou úplně mimo…
Před pár lety byl paradox, že Aero 30 bylo levnější než Škoda 110R (úmyslně volím český rybníček, protože je to jednoduché a dobře se to ukazuje) – proč?
To by mělo platit. V okamžiku opravdové krize jdou starožitnosti, obrazy, sběratelsky cenné mince a auta s cenou hodně rychle dolů. Alespoň to tak vždy bývalo. Stará BMW se mi líbí daleko víc než nová. Žralok 635 nebo 628, o E7 nebo 2002 ani nemluvě.
Nejsem úplně fanda BMW, líbí se mi předválky z druhé poloviny 30. let, pak se mi líbí 6tkovej žralok, Pětky E34 a E39, trojky E30 a E46 a Z3
Ohledně aut, mám jen to štěstí, že si můžu dovolit vlastnit v perfektním stavu auto, jaké mi dělá radost a neprudí mi žádnýma hyper super nechci systémy, neovládá se to mastným displejem (byť daily to bohužel má), má to geniální jízdní vlastnosti a normální atmosférickej motor s poctivou manuální převodovkou. Dřív jsem s takovými auty jezdil daily a neskutečně si to užíval, dneska už je šetřím – nechci aby mi to ničila sůl v zimě, omlacel nějakej moula na parkovišti u krámu atd.. a samozřejmě si uvědomuju, že kvalitní a dobrá auta už nebudou
Jsme stejná krevní skupina:-) Jako třetí auto máme Swift Sport 1.6 atmosféra. Dal jsem na něj Bilsteiny, motor točivý jako motorka a super radost po okreskách. Všechny 3 auta mám klasické budíky, žádný display a žádný asistent, manuál řazení.
No nejsem si zcela jist, ty malí japonci mě vůbec nezajímají, tak je vůbec nezám, na blbnutí po okreskách jsou pro mě auta jako Caterham 7 a jinak nějaké šedestátky sedmdesátky jako např Fiat 850 baby ferrari, Renault Alpine atd
V létě mi jako náhradní auto při opravě mojí Corollky dali Yarise 1,5 minulé generace. Z domova do práce to bylo o ztrátě pohodlí, v pátek jsem to na chatu na Mácháč vzal vnitřním Kokořínskem (Vysoká, Jestřebice, Bořejov).
No dojel jsem, klepaly se mi ruce a záda jsem měl zpocený, adrenalin ze mě stříkal na všechny strany..boží. Co ten japonskej pišišvor se 112ti koněma dokázal, to mi hlava nebrala.
Ale jo věřím, že to umí hodně, ale nějak aby mě to bavilo, tak už jsem dospěl do stavu, že to musí být auto, na kterým si sám dělám všechno, je to takové to správně smradlavé kombinací oleje benzínu a kůže a každý km si člověk musí zasloužit, jinak je to pro mě přemisťovadlo a je mi docela jedno, že je to novější auto rychlejší
Jak jsem pochopil, tak jsi veteránista. Obdivuju tyhle auta i jejich majitele, co je udržují. Rád navštěvuji i srazy veteránistů. Bohužel dnes už chybí zdraví na potřebné práce, záda už by to nedala. Ale jako kluk jsem si na škodovkách a žigulících dělal vše sám.
jo mam rad klasicka auta i motorky, na srazy moc nejezdim davam tak jednu dve jizdy rocne a na jednu se jedu podivat, je tam na me moc lidi a malo jezdeni
Colin Chapman: Přidej výkon a budeš rychlejší na rovinkách, uber hmotnost a budeš rychlejší všude.
A co takový Yaris GR? Já neměl tu čest, ale musí to být výzva. https://www.toyota.cz/…uta/gr-yaris
Caterham ale není kombinace univerzálnosti a radosti z jízdy. Ty auta ze sedmdesátek pamatuji už jako větší kluk. Byla krásná, ale dnes jsou předražená a zase ne tak rychlá, motorem i podvozkem. Pro mě nejlepší auta byly na přelomu století, ještě to doznívalo tak 10 let a dnes úplná tragédie.
jo prelom stoleti jde, moje nejnovejsi auto je 2002 nebo 2003 sam nevim a je mi to fuk, ale taky uz jej beru ven jen nekdy a rozhodne ne do soli
Mně jede sice auto 240, ale více než 180 jsem s ním nejel, nevidím moc důvod. Většinou jezdím na dálnici 140–150km/h.
To já kromě německé dálnice také:-)
.
Souhlasim, taky mam rychlejsi. To byl jen takovy priklad :-)
Pokud se vyjmou z kategorie kol a jejich privilegii a nadefinuji se vlastni, tak s tim nemam problem.
„vyjíždí daleko od bydliště (velmi často vozem, kdy cestou zasmradí a zarandálí ještě dalším stovkám lidí jejich obec)“ … to jsi popsal možná polovinu BF, ne? Hurá autem přes půl republiky na traily nebo na cyklo-dovolenou:)
A bez kol jet přes půl republiky chodit někde po kopcích? Tam problém není?
Tak vlakem to může bý pěkný výlet, na víkend bývají i nezanedbatelné rodinné slevy.
jojo a uz za ctyri hodiny dojedes z Plzne do Zelezne Rudy Alzbetina
Hurá autem přes půl republiky na traily nebo na cyklo-dovolenou:)
Dalo by se to trošku poupravit na: Hurá autem přes půl republiky na chození po horách nebo na dovolenou.
Zajímalo by mě, zda-li Nitro jezdí na dovolené vlakem. ;-)
Hele, já už moc necestuju, protože mě to vlastně ani nebaví. Všude mraky lidí … mám radši klid.
Ale auto používám na cesty do práce a občas na cesty dál, to je jasný. I na traily jsem si párkrát zajel:-) Však jsem psal, že byla popsána cca polovina BF.
Že se to běžně děje, ještě neznamená, že to je legální.
Kdysi se taky hodně běžně nedodržovala rychlost.
Tohle už se tu řešilo několikrát. Samozřejmě nemáš pravdu. Nemusí to být pozemní komunikace, nemusí to být ani účelová cesta a ten zákon se na ni nevztahuje.
Vrci si jako obvykle upravuje zákony ke svému obrazu. Byl by dozajista pro Parlament posilou…jenže to by musel mít koule :-).
Zákony se neupravují, ale novelizuji. Platné zákony se vykládají.
Zákon kterým upravuje pravidla provozu je:
Zákon 361/2000 Sb. který se v odvolává
"§ 1
Předmět úpravy
Tento zákon zapracovává příslušné předpisy Evropské unie47) a upravuje
na Zákon č. 13/1997 Sb. a ten definuje pozemní komunikaci takto:
§ 2
Pozemní komunikace a jejich rozdělení
(1) Pozemní komunikace je dopravní cesta určená k užití silničními a jinými vozidly1a) a chodci, včetně pevných zařízení nutných pro zajištění tohoto užití a jeho bezpečnosti.
(2) Pozemní komunikace se dělí na tyto kategorie:
Nemusí, ale lesní cesta, zvláště pokud je zakreslená v mapách, ji téměř jistě bude.
Bohužel zase nemáš pravdu. Už se to tu řešilo jinde, znova hledat už se mi to nechce.
Že je zakreslená v mapě nic neznamená.
To je marný, Vrci je přece budoucí zákonodárce, takže ví, co říká (chce).
V rychlebkách s éčkem za určitých podmínek můžeš, byl jsem už 2×
Ja tam nejezdim, tak nevim. Chlapi v hospode rikali, ze se tam nesmi :-)
A ta podmínka je že baterku necháš dole ? :-)
To by asi slo, ale nemaj tam lanovku, musel bych tlacit. To by byla jedna jizda za den. :-) pak by me to kleplo.
Nemáš pravdu, v pohodě to jde, mají to napsaný i na stránkách:-))
Nevadi. Ja tam asi nepojedu, ziju bez toho docela dobre a Rychlebky beze mne taky :-)
vono to tam ani žádnej zázrak neni, jednou a stačí, podruhý jsem tam jel jenom protože kémoši se tam chtěli podívat co tam ještě nebyli
Teď jsem se zasmál myslíš že nejakej spot nebo kampaň v televizi by od toho někoho odradila ? :D
To že budou muset zaplatit škodu při nehodě, to mu bude spousta rozumět …
Deset lidí to odradí a deseti lidem to napoví, že jde čipovat. ;)
V Rakousku jsou kontroly uz celkem bezne.
Dle tamni legislativy je to jine nez v CR, ale policie s tim umi pracovat. Zase postihy a pokuty jsou tam taky jinde.
Plus samozřejmě padá záruka na motor atd.
Jet rychlostí větší jak 25 km/hod je naprosto legální. To mám jako z kopce brzdit ? A nic dalšího k tomu nepotřebuju.
jj špatně napsáno Maximální rychlost a rychlost asistence motoru je něco jiného…
A proto to někdo řeší. Ono když jedeš 35km/h na silničce po cyklostezce a začne tě předjíždět vocas na ecku, tak to není moc OK.
Proč vocas?
pokud je ta cyklostezka prázdná a ten vocas to umí tak utrpí jen tvoje ego, pokud je na té cyklostezce plno ostatních lidí jako bruslařů a dětí na odrážedlech a malých kolech tak je ten na tom ečku jen o trochu větší debil než ty, mimoto ečko nafoukané na 1,8 bar na 2,4" pláštích bude brzdit lépe než silnička nabouchaná na 7 barů na pláštích 1,1"
Aby nekdo zvladl jet 35km/h na kole na rovince, tak se k tomu musel projezdit, takze ma kolo v ruce a ma odhad. Na ecku ne, tam se k tomu dostane kazdej. Pokud by lide na ecku umeli jezdit, proc by pro ne zavadeli abs jako pomoc pri brzdeni ;)? Nemluve o tom, ze v prikladu byl nelegalni moped a ne ecko.
Já netvrdím že ten kdo jeden na silničce to neumí, že by nutně musel si nemyslím, jet 35km/h na silničce po rovině na vzdálenost 2–3 km není žádné velké umění, zrovna tak jako ne všichni co jezdí na elektrokole musí být nýmandi kteří do teď seděli jen v hospodě. Je spousta lidí kteří kvůli zdraví přesednou na elektrokolo aby mohli dál jezdit a pokud má tady někdo mindrák z éčka a až mu odejde koleno tak bude už od 60 let chodit jen do parku krmit holuby, protože jezdit dál na kole byť s pomocí elektřiny by ho uráželo, to je jeho volba.
I slovutný Onuce obrátil.
Neobrátil, naopak. Na kolena je e-bike horší poctivého kola s lehkým převodem.
Musíš ho zapnout a pak to pojede lépe:-)
V každém případě se musí síla šlapání přizpůsobit motoru, respektive snímači. Takovou silou na svém poctivém fullu nikdy nešlapu, převod 22/50. A k tomu manipulace s těžkým strojem. Navíc lehké kolo má malou pohybovou setrvačnost, tedy je citlivé a má čitelnou odezvu. Na e-bike je rozjezd, nebo jízda bez přípomoci, jako šlapání do betonu.
Nevím co máš za motor, ale já si pripomoci prizpusobuji jak potrebuji. Proto je tam přípomoc, aby jsi nešlapal jak do betonu. Nejdřív se nauč správně používat jednotlivé režimy pripomoci.
To neřeš. Jemu se vždy všechno chová zcela opačně než všem ostatním a k tomu si ještě koupil debilní ebike, to je pak konečná…
Ten jím zmíněný rozjezd je na rozumném ebiku úplně přesný opak toho co píše. To je přesně situace, kdy při přechodu na klasiku vnímám největší „lenost“ klasiky proti ebiku. Tam kde ebike vystřelí (oproti klasice i na nejnižší dopomoc), tak se klasice rozjíždět/zrychlost vůbec nechce.
Ze začátku po pořízení ebiku jsem měl párkrát i mírnou krizovku v techničtějším terénu při vyšším režimu přípomoci, kdy jsem z důvodu terénu téměř zastavil a pak i přes i poměrně jen lehké přišlápnutí vystřelil příliš rychle dopředu.
Šlapání bez přípomoci, tam si jen blbě vybral motor. S vhodným motorem je to pak na rovině (kde se snadno jede nad limit přípomoci) pouze o tom, jak jsou použité moc pomalé pláště.
Děkuji.
Jinak tedy mám Bafang 510. V recenzích jej chválí. Co je na něm špatně?
akorát že takových je naprosté minimum, jen se tím všude šermuje.
Rozhodně víc je zdravých líných lidí, násobně.
V neděli v Obecnici vyložit fotřík tři éčka, naložit sebe a děcka (10–12 let tipuju) a jeli brousit brdské ilegály. To třeba mě sere velmi.
A to si přidej, že až něco na kolach kvůli takovým natvrdo zakážou a budou to vymáhat, že tací budou nejvíce křičet, že na to mají nárok právo a že je tím někdo omezuje..
Tak ono těch zákazů přibývá celkem rychle na takových těch provařených místech třeba na Šumavě tam je to jeden zákaz za druhým, je to hlavně kvůli éčkům protože s nima už je tam těch kol prostě moc, předjet některé experty třeba cestou z Poledníku je o život, motají se od strany ke straně, na tachometru 20 v očích smrt a zadní brzda skoro v plamenech :-). Některé ty zákazy nedávají moc smysl, třeba na Churáňově po žluté se smí do toho rašeliniště a že je to tam zorané pořádně a těsně u té odbočky je na druhou stranu sand 3 metry široká šotolinová cesta a tam je zákaz vjezdu kol, nikdy jsem teda nepochopil proč, jestli je tam třeba v hlavné letní sezoně hodně lidí a bylo by to s kolama nebezpečné? těžko říct ale začátkem června to vypadá komicky, nikde nikdo po široké šotolině nesmíš do rašeliniště v pohodě
jelikož na Šumavě tak na půl bydlím, tak to mám z první ruky a rozumím Ti, na druhou stranu je třeba říct, kol je tu fakt od roku víc a víc (mnohde dávno za únosnou mírou) a co bohužel je třeba konstatovat, tak cyklisté spolu se čtyřkolkáři jsou nejvíc prasící návštěvníci hor, to že tomu elektroenduro kola pomohla netřeba říkat, nicméně ta kola tam sama nejezdí..
Já bych řekl že nejvíc těch kol přibilo za poslední 3 roky jak byl covid, ono to zase opadne jak na těch kolech začnou odcházet baterie, bude šance cestovat do zahrničí jako dřív tak to snad zase vezme opačný směr a těch kol ubude. Ty zákazy které jsou už samozřejmě nezmizí, ale snad nebudou tolik přibývat jinak budeme za chvíli jezdit už jen po silnici a občas nějaké široké šotolině typu poledník a tam bych ještě čekal že až břibyde pár těžkých zranění při sjezdu tak to bude nahoru smíš na kole, dolů jdeš pěšky :-)
Ad .zákazy bylo i v reportáži na ČRO. Ty cesty nejsou k mimo bajkparků a trailů primárně určené k sportovním aktivitám (i turizmus) , ale k hospodářským . Víc než ekola uškodilo oněch 1,5metru a jiné si vynucování výhod. Protože provozovatel , správce, majitel lesa z toho nic nemá. Tedy náklady a starost navíc.
To si úplně nemyslím – elektrokola už zůstanou – pro spoustu lidí jsou praktická, mohou být rehabilitační pomůcka atd – nicméně to je vedlejší podstatné je, že Ebiky jsou vlna jako počátek devadesátých let, když nahradily MTB (z dnešního pohledu úsměvné varianty) favority – to začalo jezdit nejvíc lidí, pak naskákali na japonské motorky, aby přišli na to, že to není ono, přeskákali do kabrioletů, youngtimerů, veteránů a zjišťují, že to není ono – ale mezitím se objevily Ebiky full atd – jsou relativně levné, relativně bez omezení, není potřeba nějak to extra umět, jsou na to legální tratě parky všude možně (a pokud nejsou legální tak se rádi povozí i jinde a nějakou legalitu neřeší) a přitom jim dávají to, co celou dobu hledali – nenadřou se jako na kole, adrenalinu můžou mít co na motorce a není to finančně nákladné jako zajímavé auto (a nemusí to umět udržet při životě ani na začátek nepotřebují být nějak schopní řidiči a jako bonus nezabíjí se na tom tak často)
Na Šumavě byky zákazy už před více, než deseti lety, to éčko skoro nikdo neřešil…
me zase, jak jezdi ze Smedavy na Knejpu, pac pak tuuristi nadavaji i na bezEckare, nekteri hrdinove to pak masti i opacne
Ze Smědavy na Knajpu se může, ne? Zákaz je jen opačně.
vsak ano, asi jsem to napsal nepochopitelne, ano jezdi se jenom < dokopce > nicmene, naposledy jsem tam potkal typka na tlustochovi, coho do kopce mastil urcite 25 a pak to schytas zetu vsichni jezdej jako blazni
No nebude jich naprosté minimum, přijde mi že na elektrokolech jezdí spousta lidí kolem 70 let kteří nevypadají že na tom sedí poprvé a ve svém okolí co vidím tak jich většina potom stejně jezdí po silnici na výlety. U nás po lesích elektrokola v podstatě vůbec nepotkávám, teda většinou vůbec nikoho nepotkávám :-) ale může t být tím že v polabské nížině těch lidí v terénu moc nejjezdí a toulají se podle Labe, cyklostezka Kostelec – Brandýs je celkem peklo.
To že jde někdo na éčku brousit Ilegály chápu že tě štve, pokud takových bude hodně tak kromě toho že se ty traily zničí, přece jen když to někdo neumí tak brzdí jinde a jinak než ten kdo to umí, tak by to mohl začít třeba někdo kontrolovat a vybírat pokuty, přece jen jezdit po lese na kole se nesmí :-), s vyjímkou lesních cest, turistických cest a obslužných komunikací
Vybírat pokuty na … ilegálech. Ale jenom od éčkarů:)
Jet na silnicce po rovine nebo z kopce 35 zvladne kazdej. I ja ve skoro 70-ti letech. :-)
Samej mladík a sportovec… …pokuty už padly třeba v Rakousku, jenže tim se nechlubí. Zatímco v hospodě se vytahují že „ho maji většího“(ikdyž bez elektriky jim nefunguje) z tohodle mají staženou prdel viz i borec co tu na foru zhanel rychle opravu protože jede do Rakouska a má to chiplé…
Tihle pak frčí po smíšené cyklostezce 40 km/h s reakční dobou 2s. Měli by se spíš bát pádu, ne pokuty, zvláště seniorní jezdci.
Ekolo jsem na cyklostezce jet 40 neviděl, silničkáře ano.
Jde o to to kolo umět ovládat. Čip ani motorek tohle nedodá. Jinak samozřejmě záleží na situaci, ale ten čiplý děda, co jel na cyklostezce moto GP, mě zrovna nedávno o tom nepřesvědčil, jinak bych tu nic nepsal.
Přesně tak, jak to zaznělo i v tom videu od Besipu, větší rychlost, jiné vlastnosti toho kola, brzdí pak skoro malý moped, neumí s tím…
Z majitelů éček se pomalu, ale jistě stává taková malá sekta, podrážděná, afektovaná…
Čiplý děda měl dostat výchovný lepanec a pokutu tak řekněme přijatelných 20.000,– Kč ?
Kdyby se z někým v protisměru, kde se blemcal, srazil, tak by asi zaplatil podstatně víc, toť pointa.
Ne měl dostat pětikilo pokutu a neměli ho nechat odjet po vlastní ose. Odtah, odvoz nebo odjezd bez baterie s jejím vyzvednutím na služebně.
Elektrokola a ruzne elektricke paskvily jezdi 40 na stezkach bezne. Pokud jede silnicar 40, tak uz ma neco najeto. Vemeno, ktere si odblokuje ebike, to kolo v ruce nema a i obycejna zatacka je pro nej problem.
Já své odblokovatelné ekolo v ruce mám. Ostatně u bývalého asfaltožrouta to správně predpokládáš. :-).
A stále trvám na tom, aby se nesměšovala klasická, byť odblokovaná, ekola s tebou zmíněnými elektropaskvily, které jsou naším společným nepřítelem.
Trvej si na cem chces. Snad dojde i na tebe.
Taky Ti přeju jen to dobré, Viléme.
Pokud svuj stroj mas odblokovany, tak nemas ekolo, ale moped.
Mám ho odblokovatelný, to je rozdíl.
Z pohledu zakona ne.
Dokaž mi, že jsem to měl odblokované na komunikaci. Tam přeci jezdím s dopomocí do 25 km.
Vždyť sám víš, že to kolo odblokované máš. To, že v určitou chvíli jedeš jen 20 km / h vlastnosti a výbavu toho kola nemění.
Když z auta vykucháš DPF a katalizator, tak ty tam nebudou i ve chvíli, kdy to auto jede na neutral z kopce.
Tak naposledy pro přitroublé. To kolo se normálně provozuje zablokované. Pokud ho chci odblokovat, musím zmáčknout čudlik. A to dokonce po každém zastavení znova. Dokud ten čudlík nezmáčknu, nic neporušuji. Howgh.
Ten čudlík na tom kole dle legislativy být nesmí. Tím, že ho tam máš, jsi ekolo upravil tak, že nesplňuje podmínky pro provoz na pozemní komunikaci.
Je to stejné jako udělat na výfukovém systému bypass kolem DPF a tlumiče ovládaný klapkou a tvářit se, že je auto v pořádku, dokud klapku neotevřu. Dle legislativy jsou tyto zásahy zakázané.
Takže když si koupím kvér, tak jsem vlastně vrah. Dobrá dedukce. A s tím zákazem lžeš.
S tím kverem je to hezký příklad. Když si ho koupíš legálně, tak je vše v pořádku. Ale když ho předáláš na automat, dáš na něj tlumič, porušuješ zákon o zbraních a střelivu.
Jde o neschválenou úpravu (tuning) a ta je důvodem k odebrání technické způsobilosti.
Lžeš.
Vím co technickou neprojde. Dělám v automotive u autorizivaneho prodejce a servisu. Patříme mezi větší dealery, STK zajišťujeme klientům a nemáme tam kamarády. Takže pokud budete na autě nehomologovaný
díl, disk nebo pneumatika projít by to nemělo, a když s tím pojede na STK náš zaměstnanec, tak to ani neprojde.
STK na ekolo je pouze tvůj vlhký sen.
To jsi mě nepochopil. Netoužím po stk na ekolo. Toužím po STK na motorky s elektrickým pohonem. Toužím po tom, aby vše co je upravené v rozporu s legislativou bylo buď vráceno do původního stavu a stalo se znovu ekolem nebo to prošlo změnou homologace mělo schválenou přestavbu a bylo provozované v souladu s předpisy a zákony. Toužím po tom, aby vše co není homologované pro evropský trh jako vozidlo tu nemohlo jezdit. Toužím po tom, aby když něco takového jede kolem policajta, tak ten to zastaví a zkontroluje.
A nepríjdeš si tak trochu jako Don Quijote?
Ale vlastně ti držím palce. Přeji si vlastně to stejné, jenom k tomu ještě zvýšení limitu přípomoci ekol dle amerického modelu na 32–35 km/hod. Hned poté bych si své ekolo dál do souladu se zákonem. Důvod k čipování by u normálních uživatelů Ekol pominul. U mě tedy určitě.
Takže potvrzuješ, tvůj dopravní prostředek není v souladu se zákonem. A přijde Ti to v pořádku, vybírat si jaké zákony budeš dodržovat a jaké ne? Myslíš si, že když sám zákony nedodržuješ máš právo požadovat jejích dodržování od ostatních?
Dokud to nezmacknu knoflík, je vše ok.
Není, je to jako u pušky. Když ji předěláš na automat je to nelegální zbraň bez ohledu na to, zda má režim střelby na zajištěno, jednotlivě, dávka. Ten přepínač tam prostě nesmí být, je to nehomologovaná úprava.
Špatně, když to předěláš na automat, máš to normálně nevratné. Když už používáš tato srovnání, tak bych to spíš přirovnal k tomu nepovolenému tlumiči. Bez něj máš normální pistoli, s ním nepovolenou. Stačí ho ale zdemontovat a zase jsi ok.
Montáž tohoto zařízení je legální, vlastnit kolo s tímto zařízením je také legální. Jezdit s upraveným kolem mimo komunikace je také legální. Nelegální je si to odblokovat při provozu na veřejné komunikaci.
Víc k tomu nemám co říct.
Když zbraň předěláš na automat, může tam být přepínač režimu střelby. Zajištěno X jednotlivě X dávkou. Tím že bude v režimu jednotlivě nebo dávkou, tak se nestane legální zbraní pro civilní sektor. Tak jako se Tvůj stroj nestane ekolem, když není aktivní to Tvoje tlačítko. Jen to bude hůře zjistitelné. Nelegální je to provozovat na pozemní komunikaci.
Jen pro informaci co za tlačítko resp. jednotku tam máš? Co je psáno v návodu?
Víc k tomu nemám co říct.
Dovolil bych si podotknout, ze tlumič hluku uz je cca dva roky legalni pro držitele ZP. Ovsem na ten konkretni tlumic musi byt vystaven PZ.
A když jsi psal, že jezdíš s odblokovaným kolem po asfaltu mimo obec, tak ten je neveřejnou komunikací? Mě je to tak nějak šumák, sám mám známého který se po šedesátce dostal na e-biku zase do terénu (v mládí jezdil relativně na úrovni motokros). A nemám mu to za nijak za zlé (na kole sjede věci které by nedal leckterý můj vrstevník). Nicméně obhajoba legálnosti Tebou vlastněného řešení opravdu trochu pokulhává…
Když to odblokuji, jsem si vědom možných následků, a dobře mi tak.
Dokud někoho nepřejedu, můžu jezdit nalitej a je to OK.
Většinou s tebou souhlasím, ale tentokrát musím oponovat. Je to přestavba, tedy zásah. Je to nelegální. Stejně tak, jako kterékoliv vozidlo, které přestavbou nesplní legislativu. Tvůj zásah umožňuje obejít zákon, je to tedy nelegální. Můžeš argumentovat, jak chceš, ale na faktu to nic nemění. Druhá věc je, že patříš k rozumným cyklistům, ale nemůžeme si vybírat, které zákony budeme dodržovat a které ne, jak se nám to hodí…
Asi tak, Tvůj názor chápu, ale plakátuju to tady dlouhu s nadějí, že se k tomu vyjádří někdo právnicky fundovaný, sám si nejsem jistý. Ovšem zatím pouze domněnky, včetně Tvého názoru, promiň. Zatím je pouze jasné, že vlastnít takové kolo není protiprávní.
Co k tomu zařízení píše jeho výrobce?
Zákon, a jeho právní výklad, mě zajímá, nenapsal jsem to dost jasně?
Výrobce za sebou bude mít poměrně silné právní zázemí a pokud si jeho právníci myslí, že je něco zakázané bude to v návodu nebo podmínkách používání nebo nějakém varování. Protože pokud by to nedělal riskuje, že na něj budou přeneseny případné sankce. Níže je citace z 56/2001.
Takže pokud to nemáš od nějakého matly z garáže, který montujeme jednotky z Ali, bude právní stanovisko v návodu, který jsi dostal nebo který je na stránkách výrobce, dovozce nebo distributora.
To co si myslí právník výrobce, pravděpodobně obdobného zařízení jako máš Ty, je tady dole:
Nemusí být v souladu…
Tos mi tedy pomohl,:-)
Proto jsem se ptal, co tam máš za bazmek. Na stránkách výrobce nebo dovozce by mohl být v návodu jejích právní názor na legálnost používání, ale i na pouhé vození vypnutého na pozemních komunikacích. Ale z tebe dostat konkrétní odpověď, to je jak mámit z jalový krávy tele. Místo toho tu jen vykřikuješ, že nemám pravdu nebo že lžu.
Něco podobného tam bude, ovládá se to stejně. Nepatral jsem po tom, montoval to tam přímo prodejce, koupil jsem to s tím.
No, takže pokud budeme předpokládat, že tam máš tomhle nebo něco podobného, tak s tím můžeš jezdit tak akorát po vlastní zahradě. A když budeš chtít na zahradu ke kamarádovi, tak odtlačit nebo odvést autem.
Protože „nemusí být v souladu“ znamená „nikam s tím nesmíš, my tě varovali, ale chceme to prodat, tak jestli tě chytí, je to tvůj boj“. Protože pokud by zařízení bylo schváleno jako homologované příslušenství pro montáž, certifikát by tam byl a to včetně způsobu použití.
Je to marný, je to…
Myslis, ze VW prosel jeho trik s upravou sw na rizeni emisy a tim i vykonu vozu? To ani neupravoval hw jako ty.
Tak ale na druhou stranu, je legální mít namontované zařízení obcházející adblue (typicky pro cesty mimo EU kde to není ani k sehnání) a jezdit s tím v EU (tam pochopitelně vypnuté…). Tohle mi přijde podobné.
Tomu se mne nechce verit. Zdroj?
Netušil jsem, že jsi právník.
Sis pěkně nabehnul na vidle s tim „upraveným kverem“.
Myslíš? Vrci jenom kalí vodu. Zákony necituje, on si je vymýšlí. V tomto případě totálně otočil smysl mého sdělení. Vůbec ho nepochopil.
Technické předpisy se vztahují na všechna vozidla s několika výjimkami.
Jedinou z výjimek je:
šlapací jízdní kola s pedály, která jsou vybavena přídavným elektrickým motorem s maximálním trvalým výkonem nižším nebo rovným 250 W, jehož motor je vyřazen z činnosti, jestliže cyklista přestane šlapat, a jinak je jeho výkon postupně snižován až do vyřazení motoru z činnosti, dokud rychlost vozidla nedosáhne 25 km/h;
To je ta citace. Pokud jízdní kola nesplňuje to, co je nahoře jedná se o vozidlo kategorie L1e A nebo B. Které ale neprošlo homologací.
Motorové vozidlo se dá považovat za kolo, pokud elektřina a motor slouží pouze k rozjezdu. Což je ekvivalent 25 km/h, to je u velké části motorových vozidel s vícestupňovou převodovkou první rychlostní stupeň. Pokud vozidlo používá motor i při rychlostech nad 25 km/h je to motorové vozidlo. Jako takové má mít registrační značku, povinné ručení, a pravidelnou technickou prohlídku. Řidič pak řidičský průkaz. Bez toho nemá co dělat na pozemních komunikacích včetně cyklostezky, v lesích… Stejně jako stejně jako auto na rellye nebo motorka na motokros a to i kdyby v tu chvíli jela jen 24 km/h. Nesplňuje podmínky pro provoz.
Z jakého zákona máš tyhle bomba definic že je to podle prvního kvaltu? Rallye auto nesmí na silnici z úplně jiných důvodů, Registračku má, technickou taky a mimochodem mezi rz se normálně po silnici rally auta pohybují
Plete si dojmy s pojmy
A vysvětlením tomu dodal korunu.
Není to definice ze zákona, to asi víme oba. Ale zdůvodnění limitu 25 km v zákoně tak, jak ho chápu já, a jak se dá i vykládat záměr zákonodárce. Že je ekolo z podstaty motorové vozidlo je zřejmé – má motor. Že se na toto motorové vozidlo zákonodárce dívá jako na jízdní kolo je dané tím, že je omezen vliv motoru na výslednou rychlost celé soustavy. To omezení je nastaveno na rychlosti, která u většiny vozidel v provozu odpovídá rychlosti těchto vozidel při rozjezdu. U některých to může být první rychlostní stupeň, u některých druhý, u některých jediný. To není podstatné, ale ty ses tohodle bodu chytil. Podstatné je, že pro většinu vozidel v provozu je rychlost 25 pouze rychlost při které se rozjíždí ne běžná rychlost cestovní.
Nicméně, pokud se změní parametry ekola tak, že motor pracuje i při rychlostech nad 25 km není možné jej považovat za jízdní kolo, ale za motorové vozidlo.
Závodní nebo sportovní auto má zelenou značku s písmenem „R“ a běžným způsobem se po silnicích pohybovat nemůže.
No a on snad psal něco jinýho?
Ekol, koloběžek a jednokolek jsem v rychlostech nad 30 s dopomocí viděl na cyklostezce spoustu.
Silničáři tím, že jedou na stezce 30 nebo 40 vlastní silou žádný platný zákon neporušují. Uživatelé výše zmíněných motorových vozidel bez dostatečných platných dokladů, pohybem na veřejných komunikacích porušují zákony této republiky.
Ano, jednokolky a ekoloběžky jsou mor, který nemá s cyklistikou nic společného.
E-bike je mor, který nemá s cyklistikou nic společného. Vzpomínám, když jsem byl naposledy na Šumavě, úplně e-zamořeno
Naopak e-kola používaná k cestování, na místo klasického motocyklu, auta, jsou přínosem.
mistre, jakej je rozdil mezi e-bike < mor > a e-kolo < prinos >?
Již se to napříč forem probíralo nesčetněkrát. Pokud e-kolo nahradí jakýkoli konvenční dopravní prostředek. Ekologie, rána Putinovi.
tři svetry a tři rány Putinovi
Nákupy v Polsku, tisíc ran RasPutinovi…
Pravděpodobně myslí přínos jako dopravní prostředek, mor jako prostředek ke sbírání „zážitků z výkonů a vyplavených hormonů“.
jojo z hatera, netutrálem a budoucím věrozvěstem, hlavně neztratit tvář..
S cyklistikou a jízdním kolem nemají nic společného ani motorová vozidla s pedály, kde je elektromotor hlavním dodavatelem síly pro pohyb vpřed.
Jediné, co se cyklistice trochu blíží, jsou mildhybridy, kde motor pomůže při rozjezdu do rychlostí 25 km/hod a pak vypne. Pokud pomáhá dál nebo dokonce poskytuje nebo může poskytovat více síly než řidič nebo pasažér nad tímto limitem je to motorové vozidlo.
Já bych řekl, že ani to se cyklistice neblíží. Cyklistika je podle mne prostě ryze bezmotorová záležitost.
Ale co se týče elektrokol a čipování, to je samozřejmě na cyklostezce obrovské riziko. Pro mne, jako uživatele e-kola, teď však nastává vážná hrozba. Zásadní výhoda oproti běžnému motocyklu je v ohrožení. Uvažuje se totiž o povinném použití přilby na e-kolech. Katastrofa. Konec relativního pocitu svobody.
Není to to samé. Není to ani téměř to samé. Ale blíží se jí to. Jednak de jure a druhak tím, že motor pomáhá do rychlostí, kterých není problém dosáhnout na masově používaném (s pořizovací cenou do 30.000 Kč) jednostopém vozidle a to lidskou silou bez výrazného tréninku.
Přílbu vozím na kterémkoliv ze svých kol, a dokonce i na svoji koloběžce Kostka Twenty.
Přijde mi to tak přirozené, jako dýchat.
Dle té reportáže ta přirozenost není vlastní velké části těch lidí… Hrozné, na moped by si také vzali helmu…
To je dáno tím, že veškerou přirozenost máte v sobě potlačenou. Jinak na přílbě není přirozeného vůbec nic.
Když člověk má mozek, je docela přirozené si ho chránit. Vy již jste ale zřejmě svojí šancí propásl.
:)
Pane Onuce, nedavno jsem kdesi zaregistroval, ze jste snad stastnym elektromotocyklistou. U nas v Ráji je stale těžší souziti cyklistu a techto esportovcu. Někteří dokonce moprdisty nezdravi a nazývají je Tichou hrůzou. Sice netusim v jakych koncinach bzucite ale podelte se prosim o Vaše zkušenosti .
Samozřejmě, sám je nezdravím. Vlastně nezdravil jsem. A nyní se všem cyklistům hlasitě omlouvám a říkám, ne, to není kolo, ale motocykl. Když třeba říkají, pozor kolo, chodci tedy.
Škoda, ze neni vice takovych jako jste Vy, elektromotosportovec s vybranym chovanim a soudnosti. Na druhou stranku bych nerikal motocykl, mohl byste dostat napr. Valaškou.
Děkuji.
A co je špatného na poctivém motocyklu?
Mne nenapadlo, ze jezdite i mimo les.
Na e-bike zejména mimo les. Mám jej vlastně místo auta. Je to super dojet si tam, kam dříve bylo nutno dotrpět v Dacii.
Tuhle jsem se dozvěděl, že jsem cykloz-mrd od jednoho motorkáře (argumentoval, že má jízdní kolo), protože zatím co on na mě byl nalepený celou cestu, co jsem jel po stezce 30 – 35 kmh cca v délce 10 km, tak jsem údajně ohrožoval chodce. :D No vlastně nemělo smysl nijak argumentovat, stalkoval mě až domů ke vchodu a měl hroznou potřebu mi to říct. Možná je to frajer i tady z fóra, třeba se přihlásí a vysvětlí, jak to myslel.
Ja to nebyl :-). Ale vesmir a lidska blbost jsou nekonecne a nerozlisuji v cem nebo na cem ten dotycny jezdi.
Neboj, tady nemá prakticky nikdo koule… ;o)
Ani ti mínus palečkáři Janes a spol…
Jednokolky a koloběžky jsou úplně stejnej mor jako ekola. Proč by jeden druh e-vehiklu měl být něco víc než ty ostatní.
Protože ekola mají přesný zákonný rámec, a navíc se jedná o druh cyklistiky.
Ano a součástí toho rámce je limit dopomoci 25 km/h.
Zatím.
V USA je limit 20 mil.
Jen na úvod: elektrokolo nepovažuju za běžné kolo, ale ani za motorku. Rozdíl hmotnosti je cca +10 kg. Případná nešikovnost je přísně potrestána letem přes řídítka, takže si většina cyklistů i elektrocyklistů dává bacha.
Mi ten hon na odblokovaná elektrokola připadá strašně vyhrocený.
Policajti mají v běžném provozu hezkou větu: Řidič nepřizpůsobil rychlost vozidla stavu vozovky a hustotě provozu.
To že je ve městě 50 km/h a na dálnici 130 km/h neznamená, že tam můžu jet vždy a za všech okolností touhle rychlostí.
Například na smíšené cyklostezce, kde chodí lidé s dětmi na procházku mě štvou silničáři, kteří se zezadu potichu přiřítí 40-kou a minou mě těsně kolem kolem ramene (zvonek většinou nemají, protože by měli těžší kolo) – to je taky špatně. V hustém provozu by měli jezdit tak, aby nikoho neohrožovali.
Narážíte na elektrocyklisty, že nezvládají rychlost kola jedoucího 40 km/h, je to podle mě trochu mimo:
Já bych navrhoval následující řešení
Ano máš pravdu, aby chodili lidé s dětmi na procházku na smíšenou cyklostezku a pak se divili že je předjede rychle kolo, je opravdu špatně :)
Hele :-)
Jako řidič by jsi měl předjíždět cyklistu s odstupem 1,5 m (nad 30 km/h). Možná by mohl být cyklista použít stejné pravidlo.
Když tě mine zezadu někdo, kdo jede 40 km/h a víc, není slyšet a mine tě o necelých 10 cm, tak se fakt lekneš – byl to prostě debil.
Rychle znamená rychleji než asi 18 km/h. Jinak jsi vrah dětí a štěňátek :)
To já bych byl v tomto přísnější.
Do 15 let bych všechny eněco zakázal, samozřejmě mimo invalidní vozíky.
U všech ekol bych zavedl povinnou velmi jednoduchou pravidelnou STK spočívající v kontrole max rychlosti, stavu brzd atp. Čipovaná kola bych povolil pouze za stejných podmínek jako malé motorky vč. pojistky.
Ten poslední bod o debilovi je totiž velmi problematický. Pokud takový člověk způsobí škodu v řádu milionů (což není nic mimořádného) nelze z něj náhradu v podstatě vymoci aniž by se z něj stal další příživník sociálních dávek. Možná dokonce i jeho dětí.
Klidne at maji e kola svoje pravidla, ale at pak nemaji vyhody z toho, ze jsou ve stejne kategorii jako kolo, tj. zadne stezky, zadnej les. Proc by se proboha melo poustet do lesa a na stezky neco co jezdi pres 40km/h, kdyz tam nemuzou motorky.
S klasickým ekolem, byť odblokovaným, nikdo 40 trvale po rovině nepojede, to mí věř.
Par jsem jich pravidelne potkaval, 45 po rovince ani moc nemuseli slapat.
Píšu s klasickým ekolem, klidně Ti půjčím svoje, abys mi to mohl ukázat.
Uz jsi tu priznal, ze ekolo nemas :).
Ale Sášenko…
Nevěřím a jistě nejsem sám…
byls nekdy na cy<pe>klostezce podel Labe?
TAm jezdím jen v zimě, za tmy a když prší, jinak je to k nepoužití co je tam lidí, u těch pojebanejch kiosků je to úplně o život
A v kterým úseku? Já jel v Úterý 30.8. tj. předposlední den prázdnin z Kuksu do Hradce a pak zpět do Jaroměře, provoz tam byl, ale ani zdaleka ne k nepoužití, kiosky buď zavřený nebo minimum lidí.
Presne, po praci (tedy za tmy), od pulky listipadu, do pulky brezna :-). Jinak je to hruza…
Edit: jo to „Labe“ jsem prehledl a myslel Vltavu/Berounku
Vzhledem k tomu, že na stezku podél Labe to mám cca 6km, tak dozajista ano, Jiříku. Ale ne s ekolem. Jezdil jsem tam chvíli na silničce, vždycky ale až v podvečer. Teď tam jezdím s kolobkou. 40 tam jezdí jedině silničkáři.
no vidis, a ja ji mam primo pod balkonem :D
„věřím, že většina elektrocyklistů má řidičský průkaz na auto a tím i na skůtra a měli být schopni zvládat rychlosti v běžném dopravním provozu“
Tohle je velmi prostoduchá myšlenka, věřím, že drtivá většina bejkforistů s tím nebude souhlasit…
Tak záleží kdo posuzuje ale rozumim ti jak to myslíš.
Nejlepsi je mereni rychlosti na tom pocitaci na ebiku.
Co ma kamos chipnute, tak to je generator nahodnych cisel v rozmezi 1–24 km/h.
A dobre bylo i vyjadreni – nevim o tom, takhle jsem to koupil :D
Jestli to ta dobrá duše fakt tak koupila, tak je to pak na podnět ČOI. Ale tomu asi nebudeme věřit. O duševní úrovni jinak zdravých emopedistů se sice dá pochybovat, ale toto je asi příliš.
Těším se až policie bude řešit obludné koloběžky a ostatní elektroodpad. Ale toto je snad první vlaštovka..
Vsak taky prodejce tam priznal, ze to tak prodava :D
A už ho ČOI zaklekla :-) ?
Videls video?
Tak koupil totální bastl, můj Apache měří správně, a to dokonce v obou režimech, tehdy i s odblokovaným, nesmyslně nízkým, omezením.
Ono bude zalezet na motoru a jednotce…
zbyteční diskuze, cyklisti na obyčejných šlapacích tady nemají většinou svá kola dle předpisů, každý by měl začít u sebe
jakoze odrazky na pedalech :D
Zákon jako zákon, padni, komu padni.
V zásadě by ale stačily odrazky a použití blikaček i ve dne.
Myslíš se. Odrazky je možné nahradit obdobným materiálem na oděvu. Stk, pojištění a registraci motorového vozidla oděvem nenahradiš.
A proč je tedy na cestách tolik naprosto černých ninja bikerů?
Nevím, já se snažím zamést si nejdříve před svým prahem. Castelli má na každém oděvu reflexní prvek. Sidi shot yellow fluo mírně fosforeskují a na patě mají dvě červené odrazky. Jezdím s radarem lumarai blikačkou vpředu i za dne. Mé kolo v kombinaci se mnou podmínky plní. Jak jsi na tom Ty?
Velmi podobně, blikacku i ve dne, výrazné oblečení, na měšťákovi všechny odrazky a 3d trubičky ve výpletu (ty mám na více kolech) reflexní pásky na sedlovcea hlavovém složen taky na více. V zimě na levém zápěstí reflexní pásku kvůli odbočování. A mávám rukou při každém odbočování doleva i ve dne. Radar nemám.
A technická způsobilost vozidla dle platné legislativy?
Ano, radaru netřeba. Nikdy v životě jsem na kole pokutu neplatil, a to jezdím opravdu dlouho a často.
Placení pokut nemá s technickým stavem vozidla nic společného. To asi víš.
Ale umožnění motorové dopomoci při rychlostech nad 25 km / h ano. Stejně jako třeba montáž kol a disků na auto o jiném než schváleném rozměrů nebo zatmavení předních oken.
Mám dva 29 biky, jednoho crosse Author, starého Favorita Treking, obstarožní ocelovou silničku, dámského měšťáka a koloběžku. A ano, mám k tomu i klasické e-kolo s kouzelným tlačítkem, které používám pouze na asfaltu mimo města. Myslíš, že já jsem ten problém elektrocyklistiky?
Asi stejně jako auto s tmavým předními okny nebo s o palec širšími disky s podložkami, které koukají 7 cm z karoserie.
7cm je uz moc :D
Pokud by to byla třeba Q7, které má 285 šířku, tak je to jako elektrokolo, které jede s dopomocí 32 km v hodině. Kolik těch citovaných kole má navýšenou dopomoc jen o 28 % a ne na dvojnásobek.
Jsi hlupák.
Pro hlupáka, každý hloupý.
Ano, jsem také hloupý, protože s tebou mluvím. Takže papá, Sašo.
Nemas ekolo. Je to uz nekolikata diskuse kde to tvrdis, tak uz by sis to mohl zapamatovat. :)
Hlavně máte krizi středního věku :)
Tys mu chtěl zalichotit :-D
Ano, už tak 10 let za sebou :-)
Jedou nacamraní z hospody, potřebují být stealth :)
Trochu odbočím od diskuze. Mě je špatně z této společnosti, kde by každý druhého jen kontroloval, buzeroval a pokutoval za každou drobnost. Za chvíli nám budou nařizovat i jak hlubokej vzorek musí člověk mít na zimních botách a certifikaci M+S.
Tohle si ale zpusobujeme sami tim, ze spousta lidi ma pocit, ze muze vsechno a snazi se obejit predpisy kde se jak da, bez ohledu na ostatni.
Přesně tak, slušní a ohleduplní lidé ze společnosti postupně mizí…
Je to prirozeny nasledek socialisticko-progresivisticko-liberalniho pristupu.
Po třiceti letech u, řekněme, čtyřicátníků?
To, že vlastním přístroj na pálení slivovice ještě neznamená, že pálím načerno alkohol.
Ale ani na těch kolech jeli po pozemní komunikaci. Takže použiji-li tvého příměru, tak je chytli při pálení a inkasování nezdaněných peněz a jako sankci jim dali korkové zátky.
Ale jistě, máš ho z čistě studijních důvodů. Nebo je dokonce sbíráš. :-)
Vyroba nemrznouci naplne do ostrikovacu je legalni.
Začal bych na začátku. Ekolo už je samo o sobě s některými „bikery“ nebezpečné. Zjednodušeně proto, že jede i když nechceš. Ale hlavně: proč tak strašně vadí, že by měl asistent vypnout na 25 km/h? Když chci a umím jet 35, tak můžu, ale za svoje. Jen musím přemýšlet, abych to zastavil. Kupodivu ta těžká kola mají většinou ty nejhorší brzdy.
Myslim, ze se trochu mylis. Ecka maji vetsinou 180 nebo 203 mm kotouce a uz vubec nemaji rafkove brzdy. A jaky je rodil ve vaze mezi 65 kg bikerem na ecku a 100 kg bikerem na kole bez el.pohonu pokud to oba vali z kopce 40 km/hod. Ja bych to vubec neresil, slovy klasika „Lidi je jak sracek“.
Přestavby pro turbodůchodce občas nemají ani to odpružení. O kvalitě kritických komponent těch nejprodávanějších MTF nebo Crussis není třeba hovořit. Ty hmotnosti máš bohužel obráceně :) Ale jo, kdo chce kam..
Obracene? Ja vazim 64 kg, ecko 22,5 kg vybava a obleceni tak 4 kg. Kolik je teda celkova vaha?
Nj. ale co to vypovídá? Já vídávám na éčkách buď starší anebo z cyklistického pohledu obézní osoby, ale závěry z toho nedělám :)
Z cyklistického pohledu obézní :-)) per tam velkou, hladolete :-)
z cyklistického poledu je obézní každý kdo má na 190cm víc než 70kg :-)
Budu tolerantní, osmdesát.
Sakra tak to jsem pořád tlustej :) nechceš přidat ještě 10kg ? :-)
Ne.
Máš ráda chlapy s ramenama jako uzenáče?
Nepleteš si bůček s plecí?
Ne
Tak jestli si myslíš, že těch 40 kilo navrch máš v ramenách, tak tě můžu ujistit, že nemáš. A to tě nemusím ani vidět :-D
Na mě seš stejně moc mladá a nezkušená.:-)
No co nadělám při obvodu hrudníku 115 se pod těch 90kg dostanu těžko, teda šlo by to ale nechci :-) vrchař ze mě asi nebude
Už ses dostal pod 120, jo? :)
Co je Ti po tom?
Pardon, to byla jenom otázka z hladu :)
Dobrá, jsem na 130ti.:-)
Proboha, jak takhle můžete žít? Přitom stačí vynechat sacharidy a za chvíli máte 70.
70 jsem měl naposledy v 17 ti. Ale já nejsem tlustej, jsem jenom jinak prostorově řešenej. Mám všechno velký. Jenom v kalhotách to mám jako mimino. Nojo, 50cm a 3kila25 deka.
No já jenom nevím, proč vozíte přílbu, když se zabíjíte obezitou.
Tak každej nepotřebuje bejt vychrtlík jako ty.
A zrovna od tebe si nechat radit ohledně stravování, to je o zdraví.
Hlavne je potreba radikalne zregulovat soucasnou radikalni regulaci vseho.
Ta zadní guma na tom modrém celopéru v 44s ta je teda slušná, je vidět že pán na tom jezdí jen rovně ale už něco teda najezdil :-)
Bylo by fajn, kdyby takových kontrol bylo víc, ale místo odrazek by rozdávali pokuty. Dvě až pět stovek. Nic likvidačního, každý je má u sebe a naštve to hned.
K tomu zabránit v pokračování jízdě s dopomocí, např. tím, že zabaví baterií a vrátí ji příští pracovní den po odstranění čipu nebo dokud na místě kolo nevyzvedne vozidlo způsobilé k provozu na pozemních komunikacích (dodávka, auto s nosičem…).
Běž do parlamentu.
Mě současné zákony v dopravě vyhovují a nevadí mi. Vadí mi jejích pramalé dodržování nulové vymáhání. Policie měří rychlost na hranici obce a občas vyleze při dopravně bezpečnostní akci. Proč nejsou v ulicích pořád.
Auta co kouří, jako by jela na chcíplé kočky. Silnice uprostřed města, kde se jezdí 80. Čtvrť města, kam je zakázán vjezd nákladních aut, o které se věčně mluví, že se tam nedá zaparkovat, ale přesto je plná odstavených dodávek. Spousta čipovaných elektrokol, která se mají pohybovat jen na uzavřených tratích, ale je jich plný provoz. Chodníky plné kol a koloběžek.
Brečet doma u piva umí každej. Že ty volíš SPD?
Těsně vedle. Parlament čtyřkoalice, Kraj ODS, magistrát Občané pro Budějovice nebo jak se ta Thomova strana jmenuje. Pivo nepiju, když alkohol tak vino. Ale doma jsem.
V tom případě nechápu ty tvoje blbý urazenecky kecy, že by mesiášský komplex?
Jen mi vadí lidi, kteří si z pravidel vybírají, co dodržovat budou a co ne. Pravidla jsou stanovená, placený státní aparát by měl dohlížet na jejích dodržování a pokud se někomu ta pravidla nelíbí, má usilavat o jejích změnu a ne švejkovat a ochcávat.
Rád bych usiloval o změnu, ale nevím na koho se obrátit, můžeš mi jako znalý věci poradit? To omezení musel někdo vymyslet, přijít s tím nápadem, někde ho přednést a obhájit, rád bych tedy věděl, kdo konkrétní omezení vymyslel, a na koho se tedy obrátit.
Vychází z evropského nařízení. Takže cesta je přes europoslance. Případně přímo Evropskou komisi respektive kancelář komisaře odpovědného za dopravu.
Moc děkuji a omluva, jen jsem si tak sarkasticky rýpl, o žádnou změnu neusiluji a na e-biku ať jezdí kdo chce, jak chce. Upřednostňuji přírodní zákony před politickými, ty nejsou zajímavé.
Super, hlasuju aby všechny elektrokola měly povinné povinné ručení, STK, SPZ, ABS, hlídání tlaku v pneumatikách, upozornění na překročení povolené rychlosti na pozemních komunikacích a ecall :-)
Zapomněls na výstražný, houkající, maják :-)
Nevím o tom, že by nějaké hlasování bylo spuštěné, ale třeba oslovili jen tebe. Pokud máš nějaký požadavek nebo přání musíš napsat, ale ne sem, té paní výše.
Sakra, ten druhý odstavec je krásně napsaný, máš u mě paleček… ;o)
Ty musíš mít těžkej život co?
jako že tě bude v srpnu v poledne někdo buzerovat za to že nemáš odrazky ? Já třeba na kole žádné nemám, pokud jedu někde za tmy tak mám blikažku a světlo + nějaké ty reflexní prvky na oblěčení ale takové ty vopičárny na dráty a podobně si nikdy nedám
Co tady řešíte, obyčejná cyklistika na obyčejných šlapacích kolech je na ústupu stejně jako když končila 26, zajímavé že tady nejvíc řeší ti co éčko ještě nemají
tak, a najlepsze są tanie e-rowery z Polski
Je tak. V Polsku se trejly budujou jak na bezicim pase. A provoz na nich nikdo neomezuje. Aspon tam, kde jsem byl. Kudova, Zielenec, Bardo…
akorat ty jejich trejly jsou nekdy docela odrzku :D
Jo, nekde fakt jo. Ale nektery jsou zas pro manzelku s detickama. Treba v Kudove.
jasny, dokud za stromem nejni metrovej drop :DDD
Ty to sejri nejvic :-) Vseobecne se verejnost rozdeluje na eckare a na ty, co ecko jeste nemaji.
https://www.motorkari.cz/…t-29589.html tohle je cesta, pryc s pedalkama
Pro KTM byla asi nejzásadnější spolupráce s jedním z nejlepších cyklo trialistů na světě, Danny MacAskillem. Právě on je ambasadorem elektrického Freeridu a svými postřehy dával konstruktérům velice cenou zpětnou vazbu. I tento fakt naznačuje, které zákazníky se bude snažit KTM tímto modelem zaujmout.
Ale no tak:-))) Jsem jen o pár let mladší než ty, bateriáka nemám a že bych byl naštvaný? Naopak jsem rád, že mám pořád lehká kola (MTB i silnici). Už jen ta snadná manipulace při přepravě je k nezaplacení. Tady v Bavorském lese jezdí s bateriáky spíš starší ročníky, mladí kluci jezdí převážně na kolech. A já občas sklízím závist těch elektrojezdců, že to pořád dávám ještě na kole.
Nikdo si nemohl myslet že to zůstane bez regulací a mine se to pojišťovacímu bussinesu. Všimněte si jak mají zpracovaná data, chystají podklady pro nové vyhlášky. Já se jen od začátku modlím aby se v tom nesvezla klasická kola.
Za to může EU
Povinné ručení e-kol je na spadnutí taky díky nezodpovědným čiptunerům. Zatím to padlo od r. 2024 na ty tzv. koloběžky nad 25kg anebo 25 km/h. Šťastní majitelé ‚harleyů‘ z třásněmi nebo blbečci v motopřílbách řítící se padesát po cyklostezce a chodníku tak naštěstí nejspíš dojezdí. Hned v dalším kroku slušní majitelé e-kol respektující platné předpisy doplatí na chytráky, co si je ilegálně upravují, je tedy na nich, aby si mezi sebou udělali pořádek. Místo toho vidíme návody jak nalepit magnet na kliky nebo jak instalovat kouzelné tlačítko na zrušení omezení rychlosti dopomoci, výsledek bude jasný POV pro všechna elektrokola.
Tak určitě:-))
Tak určitě:-))
Cyklisté, chodci a tůristé by si měli zřídit domobranu a nespolehat se na stát, zejména na ten nàš.
POV je naopak super věc a pokud to půjde (klidně dobrovolně) i na klasiku, rád se pojistím. Nechápu ty odmítavé řeči, naopak to je v případě nehody přínos. Pojištění odpovědnosti (co asi většina má) je hezký, ale má trochu jiný pojistný podmínky než klasicky POV, limity jsou taky jinde
Svět na pokraji jaderné katastrofy, a rady se řeší takové ptákoviny. Běžte se raději užít.....