• foxtrot

    Ahoj, prosím o radu s výběrem komponent pro crossové kolo do 20 000, které si chci nechat postavit či koupit nové, bude-li odpovídající a levnější (nabídkám na stavbu či tipy na kola se nebráním:-). Mám 182 cm, 90 kg, jezdím spíše po Praze do práce, občas na menší výlet. Staré kolo (Superior RX 640, 19", model 2010) mi ukradli, takže zvažuji nové. Na starém mi blblo přehazování (zadní měnič Deore XT, řazení bohužel jen Deore), padal řetěz, přišlo mi na rovince pomalejší.

    Jsem laik, ale na základě pročtení všech možných diskuzí jsem vybral níže uvedené komponenty. Co doporučujete či naopak nedoporučujete pro cross, abych se vešel do 20 000 Kč? Předem díky.

    Zvažuji:

    1. Přehazovačku s třecí spojkou proti spadnutí řetězu, asi s delším ramínkem (preferuji spolehlivost, nepadání řetězu, kazetu 11–34, 10speed) – min. Deore SLX Shadow, příp. XT, o mnoho raději ale SRAM X9 (příp. i X7 nebo kombinace; asi Grip Shift; chtěl bych 3×10 )
    2. Kazeta asi 11–34 zubů , převodníky asi 26–36–48 (potřebuji být rychlejší na silnici)
    3. Hydraulické kotoučové brzdy
    4. Vidlice vzduchová, zamykání na řídítkách, min. Suntour NCX E RL (nebude lepší NRX?)
    5. Velikost kola netuším, nechám si poradit – preferuji rychlejší jízdu při menší frekvenci šlapání (ať nešlapu jak blbej a ostatní mi přesto ujíždí…)

    Anketa: Je lepší si cross do 20 000 koupit standardní a příp. přestavět/upravit, nebo nechat postavit na míru?

    0 0
    • Vilém  

      Ta prehazka s brzdou mi prijde, pro zamysleny ucel, naprosto zbytecna.

      0 0
    • Singlespeed  

      Jak píše Vilém. Přehazku s brzdou nebrat, bohatě stačí Deore bez brzdy. Podobně bych vyřadil i odpruženou vidlici, jen přidá na hmotnosti. Gripshift je pro ježdění do práce taky nevhodný, nekvalitní guma na otočném gripu poměrně rychle degraduje a mění se v lepkavý sliz.

      0 0
    • Quido M