Kluky LX alebo staci DEORE ? Opotreovana kazeta ?

20 nepřečtených
  • gekon69

    Ciao chcel by som sa opytat kompetentnych :) pretoze skladam bike do kopy ci je rozdiel v zivotnosti kluk LX 2008 a deore 2008(hollowtech II) a ak je tak aky cca :) skratka ci sa oplati dat iac penazi do tych LX … a este jedna otazocka mam kazetu SRAM 950 je jazdena 4000km cca ale boli na ne pravidelne po 2000km menena retaz myslite ze budem potrebovat novu alebo vydrzi este sezonu ? DAKUJEM

    0 0
    • Jenda  

      zivotnost prevodniku bude dle myho lepsi na deore protoze tam je (nebo aspon byvala) prostredni placka ocelova narozdil od duralu na LX – ten vydrzi fakt malo:-( Kazeta tezko rict – me treba pokud jsem menil retez po 2000 tak vydrzela prave ten jeden:-) ale pokud netrvas na sramu tak se da sehnat deorova kazeta za 430 Kc a myslim ze kvalita bude srovnatelna s tou 950.

      0 0
      • gekon69  

        Ja si tiez myslim ze ocel vydrzi viac ako dural ale kamos mi povedal ze LX vydrzia viac … tak naozaj neviem … :(

        0 0
        • MlokCZ  

          LX a XT hliníkový převodník (u XT jsem zvědav, jak se to zlepší nebo ne u těch 08) výdrží fakt velký prd. Tady bude ten ocelový Deore na výdrž určitě lepší. Na druhou stranu ten ocelový prostřední převodník nestojí skoro nic, takže i když by na LX odešel brzo, tak ho tam můžeš časem dát za levno. Pak už ale zase rozdíl bude minimální a to především v tom, že LX kliky jsou duté a Deore ne, tedy bude rozdíl pár gramů. Cenový rozdíl až tak velký mezi Deore a LX také není, takže vem co se ti líbí více a jestli chceš těch pár gramů dolů za LX. Klidně bych vzal i ty Deore.

          0 0
          • Baracuda  

            To je zvlastni – asi mam fakt stesti na kus, protoze na XT pilach mam cca 7 tis a porad jsou jeste v pohode…Doufam, ze jeste nejaky cas vydrzi.

            0 0
            • MlokCZ  

              Kus od kusu se liší celkem dost. Na jednom kole jsem zrušil prostřední hned s prvním řetězem a na druhém se mi nechtělo pilovat zuby a nesedlo si to a šla nová prostřední pila (bylo to 3,5tis. km a řetěz měněn včas, kazeta po výměně bez problémů). Na druhém kole mám najeto kolem 4tis. km a vypadá ta prostřední pila o něco lépe, ale ještě jsem neměnil řetěz (měl jsem tam asi 500km Sram s kolem a pak teď 3,5tis. HG93), který je právě teď akorát na výměnu, takže se uvidí až ho vyměním. Možná že v tomhle druhém případě to bude v pohodě a ještě jeden řetěz vydrží.

              Ty už si na ní měnil několik řetězů?

              0 0
          • ememem  

            iba otazka – ak deore nie je dute preco sa to vola resp. vsade aj pisu ze technologia hollowtec ?

            0 0
            • Vilém  

              hollowtech II je nazev pro osu spojenou s pravou klikou a ne pro dutou kliku, jak to bylo u hollowtech

              0 0
              • ememem  

                aha dik. pytam sa to preto ze som mal volakedy take starsie deore este na styrhran a bolo tam napisane hollowtec. to teda znamena ze to starsie deore malo dute kluky (hollowtec)a to novsie nema ale zato ma dutu osku (hollowtec II)? to su ale fiskusi ty japonci ked to nesledujes tak sa v tom fakt neda vyznat.

                0 0
      • mar_tin1  

        mne deore kazeta vydržalal asi 3000 km (2 reťaze). potom už boli niektoré pastorky zničené (ale stále ju vozím na zimáku).

        0 0
    • Tomcat  

      Nejde to zas tak říci. Celkově bude záležet na tom co \ kdo (hmotnost) a jak na tom bude jezdit.

      0 0
    • gekon69  

      o hmotnost mi nejde tam je to par gramov … ale o kvalitu a zivotnost a nie len prevodnikov ale napr aj osy ak je tam nejaky rozdiel ?a tak celkovo zivotnost … pretoze s hollowtechom nemam skusenosti a uz vobec nie s vyssou radou ako deore :)

      0 0
    • Madman1  

      LX kliky maj hliníkový převodníky a nový DEORE hollowtec II jsou na ocely, ale nesmíš koupit ty co mám já, taky jsem si myslel že to jsou deory ale pry je to něco mezi a není to zažazeny do sady no a tak čekam až mi je tam kamoš namontje a kolik toho vydržej, jinač vypadaj hezky, ale krása nejezdí, kámoš závodník vozí kliky LX a na tom má Deore převodníky a šmakuje si, pač mu to vydrží dlouho, kdežto tamty převodníky LX zrušil asi po dvou měsících, nebo tak nějak ale dlouho mu nevydržely!, ale to je asi jak u koho no

      0 0
      • gekon69  

        Prepac ale z toho som nepochopil ktore mas ty ? deore FC-M 542 alebo LX ? a LX znicil po 2 mesiacoch ?

        0 0
        • wraith  

          Ale tady ti asi nikdo kromě hmotnosti a faktu že sou LX kliky dutý nic moc neřekne, řeč tu je o převodnících, které ten jeho kamarád zničil za dva měsíce, pak dal jiný převodníky a jezdí vesele dál :)

          0 0
          • gekon69  

            Ja sa len pytam na nazory co sa tyka zivotnosti na predajni mi tvrdia ze LX vydrzia viac tak sa pytam ci to nie je obchodny tah :) a zatial to vyzera ze hej …

            0 0
    • Lenka.05  

      Mám kazetu Sram 950, jezdím spíše frekvenčně, řetěz měněn po 1300km a nový ustřeloval ještě po 60km (byl měněn na cca 60–70% životnosti podle měrky). Tak nevím…žádný zázrak to asi nebude. Otočím na ní tak ty dva řetězy dokud to půjde a půjde s ní jezdit, a pak zkusím něco jinýho. V tvém případě bude asi tak na hraně života. S novými klikami bych dala novou kazetu a řetěz, ať to máš na sezovu „jako nový“ :-)

      0 0
      • MlokCZ  

        Kazety jsou hodně individuální a výdrž velmi rozdílná. Mě třeba nevydržela ještě žádná kazeta pod 10tis. km a u většiny jsem ani nezjistil kolik by vydržela, protože jsem dřív prodal celé kolo. Teď asi současná kola budou první kde to po delší době zase zjistím. A stejnou kazetu jsem viděl zničit za 5tis. km.

        Takže absolutní výdrže kazet jsou zcela nezajímavý údaj. Zajímavější je relativní porovnání výdrže dvou kazet u jednoho člověka, tam už by to mělo být podobné (pokud jezdí přibližně stejné věci na obou kazetách).

        Těch 1300km a tak dlouhé sedání řetězu je až podezřelé na jakoukoliv kazetu, skoro mi přijde, že mohla být někde chyba (třeba špatná měrka, špatný kus kazety, …).

        0 0
        • MlokCZ  

          Takže ta jeho kazeta může být už ko a nebo taky klidně vydržet ještě několik tisíc km. Prostě bych dal nový řetěz a kazetu měnil jen když si nesedne.

          0 0
        • Lenka.05  

          No překvapilo mně to…je to divný:) Řetěz jsme měřili průběžně..a i kdyby jsme ho neměřili, tak 1300km mi přijde dost málo na ty problémy pak. Chyba někde bude každopádně:-))

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.