• Triper

    Ahoj všichni. Nastala u mne nová situace. Jelikož jsem se přestěhoval a mám rodinu. Nemohu již používat své dvě kola. Silničku a horáka. Oba to jsou levnější modely.

    Jde o to, že do sklepa se mi s obtíží vejde max jedno kolo. Kolárna je Mordor, tam se bojím cokoliv nechat. Takže potřebuji molo pro všechno do lehčího terénu.

    Jezdím přibližně z 60% silnice (naše české) 35% polňačky a 5% občas lesní cesta, ale žádný hard trail.

    Přemýšlel jsem buď XC Treka Procaliber 9.5, je ve slevě a ještě karbon a když bych tam dal 2,1 palcové pláště, tak si myslím, že by to mohlo být OK.

    No jo, ale možná bude Gravel lepší, vzhledem k cestám co jezdím, ale ve stejné výbavě jako zmíněný XC bude stát 2× tolik. Tak nevím, jestli má smysl nad ním uvažovat. Pokud jo, tak bych tam prdnul 45mm plášť, ať to je alespoň trochu pohodlné.

    Najezdím z jedné vyjížďky kolem 50 km. Vážím 90kg a měřím 177 cm.

    Tak jsem zvědavej co si o tom myslíte, protože já jsem na vážkách a prostě nevím.

    0 0
    • Lišák  

      Bajka jsi měl / máš, tak víš o co jde. Gravel si pujč a vyzkoušej. Pak se rozhodni. To za Tebe nikdo udělat nemůže.

      3 1
    • snas89  

      Kolo nepatri do sklepa, ale domu:)

      Z toho, co pises by asi i klidne gravel daval za me smysl.

      Ja na svy endurance silnicce jezdim vsechno, co ty popisujes.

      Pujc si to. Dej si na tom trasu a uvidis.

      1 0
      • zdenek  

        Souhlas se sklepem…

        2 1
        • Tomstasa  

          Nesouhlas se sklepem jakožto zobecňováním. Záleží na podmínkách. Všechna svá i manželčina kola máme dnes ve sklepě svého domu. Když jsem ještě bydlíval v panelácích, tak v jednom jsem měl kolo raději doma, ve druhém ve společné kočárkárně s bytelnými mřížemi, kde jsem o něj fakt nemusel mít strach. A v tom prvním paneláku měl jeden soused kolo taky ve sklípku, ale pořádně si jej zabezpečil.

          0 0
    • novas752  

      To bych asi rozlouskl lokalitou, na rovinatější nebo mírně zvlněnou krajinu bych bral spíš gravel. Na oblast kde se vyskytujou i prudší nebo delší stoupání a klesání spíš mtb.

      Taky je teda trochu otázkou kde si jezdil doposud a kam ses přestěhoval – v jiný oblasti se může docela změnit kudy jezdíš.

      1 0
      • Triper  

        Hele teď České Budějovice. Takže cesta do Třeboně, kolem rybníků po prdelkách apod. Jako cesta kolem rybníků vede občas přes lesni cesty s kořenama, ale žádný masakr a kolem hrází občas na polní cestě bláto a výmoly. NO nevím prostě.

        0 0
        • scalar  

          Jezdíš na blbou stranu:-)

          2 0
        • MirosPikos  

          Vítej v klubu gravelistů. Zrovna jsem si včerejší půlden liboval nad tím, jakej byl dobrej počin pořídit gravel. Přesně na tyhle přesuny po Budějovicku, tím spíš směrem na Třeboň. Přes Locus naklikáš 150km okruh přes pivovary a prostě točíš nohama, kocháš se, sem tam zastavíš, pokecáš, cestou ochutnáš náký piva, dáš si exkurzi pivovaru a vidíš hromadu míst, který si vždycky jen míjel v autě.

          12 0
        • Cyklofanatic  

          Tak u Budějek bych šel spíš do MTB, kopečků je v okolí dost. Ono i to Třeboňsko, ač rovina, se tam dají vybrat hezký terénní cestičky. Kup Procalibra 9.6

          2 2
        • camillio  

          Budějovice? Pro silničku absolutní ráj, a zrovna i tím směrem na Třeboň ;) Ale gravelů tam jezdí taky bambilion, kdybych chtěl i do terénu, šel bych touhle cestou.

          1 0
        • tomaschek  

          Gravel je super, co je máme, silničky jsme od březnové Mallorky nevytáhli. A na bajcích skoro jen závody.

          Dáš tam pláště Thundero 40 mm, fičí to po asfaltu jak silnička, ale s nesrovnatelným pohodlím. A lehký terén typu šotolina, polňačky, sem tam kořen to zvládne hravě.

          Kamkoliv jedeš, nejsi omezený povrchem.

          4 0
          • Eseker  

            Já mam taky rád gravel, ale říct, že to jede po silnici stejně jak silnička je fakt mimo..

            Když budeš srovnávat kvalitou/cenou­/stářím podobný kola, tak to prostě bude rozdíl, gravel je vždycky o kompromisu rychlosti a průjezdnosti mírným terénem

            2 0
            • Azmir  

              a to si ještě nejel na fullu od RB (:

              1 0
            • Jason Voorhees  

              Taky s tím moc nesouhlasím, ale zrovna u těchhle „osmikilovejch“ gravelů na lehkejch zápletech bych tomu i věřil :-).

              0 0
            • gerrard  

              Náhodou šťastný člověk. Jestli mu 40mm Thundero na gravelu jede pocitově stejně jak GP5000 na nějakém aero kole, tak nezbývá než tiše závidět. :)

              2 0
              • vaclaw  

                Když to je v nohách, tak nějaký mm nebo vzorek neřešíš ;)

                0 0
              • tomaschek  

                Viz níže – silnice 6 kg 38 kmh, gravel 7 kg 36 kmh na 30 km se stejným větrem na stejné watty.

                0 0
                • tomaschek  

                  O chlup pomalejší, ale zdaleka ne tak vyklepaný z úseků horšího asfaltu :-)

                  2 0
                  • cyklista86  

                    Vetsina lidi totiž má spíš lepší silnicku a levnějšího gravela a pak mají pocit, že ten gravel ve srovnání nejede. Ty lepší gravely které jsou vahove na tom stejně jako aero silnicky a zároveň to má i normální úzké berany, tak věřím, že to i na těch 40mm bezdusich pojede po prumerne české okresce prostě efektivněji. Menší vlivy odpor. Nic neposkakuje na nerovnostech jako nabombenej 25mm plast.

                    2 0
                  • gerrard  

                    :) A přitom stačilo napsat, že ten rozdíl je tak minimální a z důvodů většího pohodlí a prostupností mimo asfalt preferuješ gravel.

                    1 0
            • tomaschek  

              Nesouhlasím, drobný rozdíl tam při stejných wattech je, ale max. 1–2 km na hodinovém průměru. Vyzkoušeno opakovaně za stejných podmínek – cesta z práce.

              Taky záleží jaký gravel – můj má 7 kg a záplety pod kilo. To jede taky trochu jinak než 10 kg stroj.

              0 0
              • Jason Voorhees  

                …a dyť to píšu, a omlouvám se za 8kg :-D.

                1 0
              • Eseker  

                Tak jasně no když uděláš z gravelu v podstatě silničku a říkáš tomu gravel tak to pak jo

                Běžný gravel má určitě 9 kg spíš víc a záplety tak 1.6–8 takže ty máš v podstatě silničku s gravelovým obutím a říkáš tomu gravel, to je pak jasný že rozdíl je zanedbatelný

                0 1
                • Lišák  

                  I to nastavení posedu není úplně standardně gravelové.

                  0 0
                • Jason Voorhees  

                  Přesně, trochu se obávám, že na tomhle „gravelu“ bych byl tady na S/Z od Phy na těch našich „silnicích“ rychlejší než na aero Reactu :-D.

                  1 0
                • Vrci  

                  A co je podle tvojí definice look, který mám v profilu?

                  0 0
                  • Eseker  

                    Tak dobře abych byl přesný má gravel výrazně upravený na svižnou jízdu po silnici. Je to slovíčkaření. Ale říct obecně že gravel jede po silnici stejně jako silniční kolo je nesmysl

                    0 0
                • krabica  

                  Záplety na gravel můžou být lehčí než na silničku při stejné ceně, nemusí totiž vydržet vysoké tlaky, takže je na nich méně materiálu…

                  0 0
                  • LM  

                    Máš tip na takové gravel záplety? :-)

                    0 0
                  • Vrci  

                    Tlaky jsou s dnešní módou hookless ráfků irelevantní údaj..

                    0 0
                  • gerrard  

                    Tak u DT Swiss:

                    Gravel G1800 Spline 1820g 542USD

                    Silnice P1800 Spline 1590g 542USD

                    Soudruzi z DT Swiss někde udělali chybu. :)

                    0 0
                    • krabica  

                      Jo, jsou to konzervy, nech si uplést záplety od toma na EIE… ;-)

                      0 0
                • tomaschek  

                  Myslíš? Jezdíme na tom cyklokrosy, žena byla absolutně druhá na loňské gravel Salzce, kde je na konci pustili do MTB kamenitých úseků… úplně běžně na tom jezdíme lehčí terén, kořeny, singly… neškatulkoval bych, co musí být a kolik to má vážit na závodním gravelu, který je na pomezí CX/gravel a rozhodují jen nasazené pláště.

                  0 0
                • cyklista86  

                  Naopak to spíš lidi tady na BF mají tu definici gravelu posunutou. Že mají za gravel defakto MTB s pevnou vidlou a beranama. Jenže gravel od slova gravel je kolo na sterkove cesty a ne na singltreky s korenama. Asi vůbec nesledujes US scénu gravel závodu. Kde se jezdí zavody v terénu na které ta kategorie kol určena. Vypadají jako silničáři na silnickach jen s tím rozdílem, že letí přes 40 po sotoline..

                  2 0
                  • LM  

                    Já bych rád jezdil na gravelu po gravelu ale v okolí je takových cest naprosté minimum. Jen nějaké lesní „dálnice“. Většinou kola jedou po hlíně, sem tam asfalt, gravelu minimum. Ale kořeny a šutry s tím nevyhledávám. Na to to není dělané :-)

                    1 0
                  • tomaschek  

                    Ostatně stačí se podívat na stroje profíků z každoročního MS gravel. V podstatě jsou to silničky a ani použité pláště nespadají do škatulky gravel.

                    0 0
                    • cyklista86  

                      Jj s tím jak má dnes silnice kotouče a průchodnost i na 35mm plaste, tak nemusí být mezi silnici a gravelem zadny rozdil.. Má vůbec ten gravel MS zavod pravidla na to co to je gravel kolo tak jako mají u cyklokrosu?

                      0 0
                  • tomaschek  

                    Pořizovat si gravel jako náhradu HT do terénu je nesmysl a taky mám dojem, že tímhle terénním směrem to vnímání u nás směřuje. Širší a širší pláště, řídítka, milion montážních bodů na rámu i vidlici.

                    Vždycky lituju lidi, které potkávám čím dál častěji na MTB maratonech v sedle gravelu.

                    Gravel je pro mě univerzál na asfalt, který si můžu kdykoliv kdekoliv zkrátit – dlážděné nebo poničené cyklostezky, šotolina, panelky, polní cesty, les. U nás v poměru cca 70:30 na běžné výjižďce.

                    Nebo třeba celodenka po obslužných cestách v Beskydech. Sem tam na hraně, ale 90 procent naprosto v pohodě.

                    13 0
                    • ceo  

                      Zase kdo jde spíš z endura, tak co jsem viděl videa třeba KPŽ Beroun 2024, tak ta trasa je pro mě ideální gravel vyjížďka.

                      Takto si fakt terén nepředstavuju.

                      To je možná i důvod současné obliby gravelu. MTB HT se kvůli náročnosti XCO geometrií, plášti (s tím i gripem) posunuli jinam a běžná vyjížďka/výlet projížďka na nich už není zábava.

                      1 0
                    • cyklista86  

                      Škoda že se ty gravel zavody mimo US moc nerozjely. Hrozně rád bych to sledoval. Viděl sem snad jen dvakrát zavody někde z Belgie tuším. Byla to parádní trať mix silnice, polnacek, louky. Prostě jeli bomby jak na cyklokrosu jen se nemotali jen na malém okruhu v blátě..

                      1 0
                    • TK75  

                      Širší a širší pláště nejsou o dělání mtb.Ten objemnejsi plášť kterej se dneska jezdi okolo 45/50 je rychlejší i na horším asfaltu

                      Zkuz místo 40 Tufa dat 48 at mas představu jakým způsobem se potom da jezdit i na hrubšim povrchu a kolik ti to sebere na hladkym asfaltu.U mě to bylo jen plus…a nebo mi prostě moc velka uzovka nebyla sympatická ponevadz jsem měl předtím jen mtb:)

                      I když mám pocit že jsi lehčí jezdec a takže to pro tebe nemusi mít takovej přínos

                      1 0
                      • tomaschek  

                        Hlavně mi to nevleze do rámu, je dělaný ofiko do 38 a nejvíc tam dám 40.

                        Jo mám okolo 66 kg, takže si můžu dovolit foukat hodně naměkko.

                        Taková Kenda Booster 40 mm v SL verzi je lehoučká, ultrapohodlná a se slušným gripem, když chci jet opravdu terén.

                        0 0
                      • cyklista86  

                        Já to říkám furt. Oproti silnicce na MTB po rozjebane okresce letím, že 36×11 tak tak stačí. :)) Uplne nejlepší je kdyz jedu za ziletkou a typek me nemůže setrast. Poskakuje mu to na těch uzovkach nabombenych a můj tank jen letí.. Samozřejmě nesmí to být do kopce.. :))

                        1 0
                      • ceo  

                        IMHO je strašně vidět na vnímání gravelu, kdo na něj jde z MTB (široký pláště a řidítka a nepovažuje za terén polňačky) a kdo ze silnice (užší pláště a řidítka a polnacka už je terén)

                        2 0
                        • Jezevec70  

                          Ona taky není polňačka jako polňačka. :-) Některá je hladká, že na ní můžeš letět na silničce, jiná zase samý kámen a bahno, že jsi rád když máš 2,25 pláště a 100mm zdvih.

                          0 0
                          • cyklista86  

                            Jj hladká polnacka je fakt radost. Rozjebana polnacka je peklo za trest.. :)

                            1 0
          • Greyhound  

            Mám to úplně stejně – Speedero 40mm, 2× a v pohodě vyjížďka se silnicarema 150km. Pak upustit pláště a můžu s bajkerama do lesa. co jsem si pred 3 lety koupil gravela tak na silnici, fulla a HT sednu tak 5× za rok. Na brouzdání průměrnou českou krajinou je totiž gravel nejlepší, silnice je něco jako Ferrari a bajk Defendr, obojí omezené použít, gravel je BMw X5 :-)

            3 0
            • vaclaw  

              Jako jó, proč ne, mě to třeba nejede pořádně po silnici ani na silničce a v lese na mtb jsem taky dost tragickej, takže mě je vlastně taky jedno, na čem jezdím ;)

              3 0
          • ladys  

            Ono záleží s kým a kde jezdíš. A to co jezdíš jsou pohodovky. Pokud by se mnou někdo takto jezdil, tak by jsem to dělal stejně ;) Ale co se týká horších polňaček, tak si radši vezmu fulla :D

            0 0
    • MTesil  

      Tak na to co jezdíš je přesně gravel na 40 mm jezdivych pláštích a s dvouplackou.

      Mám těch kol více a vlastně už jezdím jenom na gravlu a starým MTB se sedačkou pro děti. :)

      3 0
    • Smejči  

      Podle mě rozhodně gravel. Ze silničky jsi na úchop zvyklý. Navíc ČB – Třeboň – ideální hřiště na gravel. Tam je toho na pořádnou bajkovačku pramálo.

      Před nedávnem jsem byl v obdobné situaci. Měl jsem MTB a silnici. Dojíždění do práce je 80–90% po asfaltu nebo zpevněné stezce, na silnici to objíždím delší cestou, na mtb nuda. Gravel mě baví už 2 rokem a prostě s rodinou, dětmi a dalšími starostmi jsem objevil jeho kouzlo a je to parádní svezení. Jestli máš navíc dobrou techniku, dá se s tím pustit všude možně.

      3 0
    • bluerider  

      Říká se, že HT je nejuniverzálnější kolo, protože s ním můžeš kamkoliv. Gravel taky dobrý, ale když je občas vidím na rozmlácených asfaltkách (u nás standard) nebo na šutrech na polních či lesních cestách, tak je mi těch jezdců líto, a to si za ten diskomfort ještě platí „gravelový příplatek“, jak píšeš.

      15 3
      • novas752  

        Ono hlavně neni gravel jako gravel. Na těhle ± rovných cestách můžeš mít skoro stejný pohodlí jako na xc ht – stačí vybrat něco kam se vejdou širší pláště.

        1 0
        • LM  

          Případně do těch bezduší dát pěnové vložky a můžeš jít s tlakem ještě níž aniž bys ničil ráfky nebo prorážel pláště.

          Plus pružící sedlovka, měkké hodně polstrované sedlo a dvě vrstvy omotávky na řidítkách taky něco potlumí :-)

          0 1
          • bluerider  

            …a dobré gelové rukavice taky nějaké otřesy utlumí. Nicméně odpružená vidlice udělá víc práce a proto se stále častěji vyskytuje i na gravelech. Nakonec se vrátíme k trekingovým kolům… :)

            4 2
          • krabica  

            Mám 44mm pláště, vložky Tubolight Gravel a nemůžu si stěžovat.

            0 0
          • Paja  

            …anebo si na HT dáš rychlý gumy ;-)

            1 0
            • LM  

              Spíš bych to do budoucna viděl na „monstrgravel“ s rychlejma 29×2.1'' pláštěma :-)

              Jak to má rovný řidítka, tak na tom pak moc prasím. A s rychlejma gumama jsem se moc často válel po zemi nebo jsem musel jet tak pomalu, že mne to nebavilo :-/

              2 0
            • Pepa Hrabačov  

              Přésňé :-)))

              4 0
              • Elektronik743  

                Nad thundero 44/48 jsem taky uvažoval, jako rychlou gumu na 29 HT, ale 560g vážící thundert burt 2.1(54mm) taky letí jak bestie. :-)

                0 0
                • cyklista86  

                  Proč jezdit 2.1 místo 2.25? Myslíš, že to má víc plusy než mínusy?

                  0 0
                  • LM  

                    Třeba proto, že 2,1 do gravelu narve ale 2,25 už ne :-)

                    0 0
                  • Elektronik743  

                    Protože jezdím to, co se na XC HT jezdilo před 10–15 lety a dnes se na prodává gravel, takže širší pláště by byly zbytečně „overkill“ ;)

                    0 0
                    • theedge  

                      No vidíš to a já jsem tehdy na XC HT jezdil to čemu se dneska říká trail.

                      Takže copak se teda jezdilo před 10–15 ti lety ? :-)

                      0 0
                      • Elektronik743  

                        můžeme slovíčkařit a lamentovat, ale myslím, že dobře rozumíš tomu, co jsem napsal a myslel ;)

                        0 0
                        • theedge  

                          Já jen že je velmi individuální co kdo jezdil před 15ti lety na XC HT. Tehdy prakticky jiný kola nebyly a tak každej jezdil tam kam ho to táhlo. Od silnice až po enduro. Něco paušalizovat je nesmysl.

                          1 0
                          • -b-n-x-  

                            Jakto že nebyly jiné kola? To spíše mluvíš o období řekněme 25 a více let. V mém okolí před 15 lety měli už prakticky všichni en kola.

                            0 0
                    • cyklista86  

                      2.25 thunder burt urcite neni overkill ani na gravelove pouziti. Jedine ceho dosahnes s uzsim plastem je horsi pohodli..

                      0 0
                      • Elektronik743  

                        Jezdi si klidně i 2.4 ;) Mě na moje použití a terén guma okolo 50mm stačí tak akorát, nepotřebuju mít pocit buldozeru. Příště ale možná ze zvědavosti zkusím race king 2.2

                        0 0
                      • ceo  

                        Budu se opakovat, ale Thundero 48mm je pohodlnější plášť než TB 2,25… O šířce to je při stejné konstrukci. Gravel pláště mají konstrukcí jinou…

                        TB má v pohodlí navrch jen u ostrých příčných nerovností, tam zapracuje větší objem

                        0 0
                • Triper  

                  Nějaký názor na případný

                  • Vittoria Terreno Dry TNT
                  • WTB Venture Road TCS
                  • WTB Vulpine 40–622 Light Fast Rolling TCS

                  Nebo Thunder burt je TOP?

                  0 0
                  • cyklista86  

                    Na MTB 2.25 thunder burt je top. Protoze krome rychlosti na silnici je to stale pouzitelny plast i v terenu, kde muzes pouzivat nizsi tlaky nez u gravel plaste..

                    0 0
                  • puka  

                    Zkoušel jsem WTB Vulpine 35–622 120tpi a i při této šířce je na plášti maximální tlak pouze 3.5bar. Plášť se musel trochu přefouknout aby fungoval i na silnici..

                    0 0
                    • LM  

                      Kolik vážíš a jak široké máš ráfky vevnitř?

                      Já na gravelu vozím vzadu Schwalbe G-One Allround Performance 700×35 mm s 2,6 bar/38 psi (ráfek 23 mm vnitřek, bezduše s ZeroCUC 30 mm gravel vložkou). Kolo má 13 kg, já oblečenej s pitím tak 87 kg :-D

                      Po rozdrbané silnici to s tímhle nízkým tlakem taky jede líp než když to nafoukám víc (a pohodlí je úplně někde jinde).

                      1 0
                      • puka  

                        Mám 80 kg, mělo to duše.

                        Všechny ostatní značky mají maximum kolem 6bar.

                        0 0
      • MirosPikos  

        Myslím, že je lituješ naprosto zbytečně.

        0 0
      • krabica  

        Jaký diskomfort? Tady se nebavíme o křesle k televizi…

        1 0
        • cyklista86  

          MTB plaste a odpruzena vidle vs 40mm s pevnou vidlou. Jaky pak asi diskomfort..

          0 0
          • krabica  

            Myšleno tak, že na kole komfort fakt neřeším… Na gravelu není problém ujet 100 km po polňačkách, tak co vích chtít?

            1 0
          • LM  

            Řekl bych, že MTB pláště a odpružená vidle budou na asfaltu vcelku diskomfortní (kua, nejede to:-))

            4 2
            • puka  

              Dokud nedupeš celý čas vestoje, odpružená vidlice je úplně stejná brzda jak špeky na břichu.

              Mtb pláště a rotační váha je už něco jiného

              0 0
              • Lišák  

                Ony ty 2+" gumy na „gravelech“ už nejsou moc daleko od MTB. :-)

                A když připočteš aerodynamiku na řídítkách s velkým flare, tak je to taky podobné s HT, na kterém by byly vnitřní rohy. No a vidla se dá zamknout.

                0 0
                • ceo  

                  Ad gumy – Rozměry ne, chováním a vlastnostmi to je jiný sport…

                  0 0
                  • Tomcat  

                    ani chováním to není zásadně jiné . Ale ano ideově, bez přihlédnutí k MTB před rokem 2000, je gravel jiný sport

                    0 0
                    • ceo  

                      Je to jiné o hodně.

                      Níže píšu srovnání jednoho z nejjezdivejsich mtb plášťů a velmi populárního gravel pláště. Ano, jsou i agresivnější gravel pláště, ale i tam bude cítí jiná konstrukce, jiné priority. Grip mtb i semi-slicku je úplně jinde. Opora mtb plášťů je díky konstrukci taky jinde.

                      Podle mě se u mtb počítá s odpruženou vidlicí, proto si dovolí tužší casing. U gravelu komfort zajišťují pláště a větší prioritou casingu je pohodlí

                      Dovolit si zatlačit na gravel plast stejně jako na mtb, tak člověk leží… Myslím to tu psal i LM, nebo někdo

                      0 0
                      • LM  

                        Zas projíždět na gravelu zatáčky na hranici adheze (občas chvilku řízený smyk) je super :-D

                        0 0
                • puka  

                  Holt si člověk musí odůvodnit sám na čem chce jezdit.

                  Když berany jedině endurance silnici – nějaký štěrk snese a na silnici sype.

                  Teď mám na HT obuté wtb byway 650bx 47 na i30 Tough ráfku. Na každodenní ježdění super, půlmetrové dropy pobere, banán se s tím taky dá vytáhnout, schody víceméně ignoruje. Bohužel jen z kopce chybí převody. Ještě se uvidí, jak na tom budou několikahodino­vé túry.

                  Tl:dr: nemá cenu se hádat, co je lepší. Otázka preferencí. Mezi námi jsou i lidi, co dají ananas na pizzu

                  1 0
                  • TK75  

                    47 ByWay byla moje asi nejoblibenejsi pneumatika na grevlu.Na predek jsem k ni daval Sendero nebo TB 2.1

                    1 0
                  • Jan D.  

                    Jak vypadá 47mm plášť na i30 ráfku? Šlo to nahodit bez problémů? Bezduše?

                    0 0
                    • puka  

                      Pláště mám nějaké jeté od kamaráda. Bezduš šlo nahodit, ale tlak dlouho neudrželo. Abych se tolik nebál, raději jsem obul duše. Zatím se sjedou a pak třeba koupím nové nebo nazpět Rekkon 2.3

                      Tloušťka jen 49mm

                      0 0
        • bluerider  

          Ruce dostávají na šutrech zabrat a pochybuji, že jim ty pecky dělají dobře. Abys pak ve stáří udržel lžíci nebo panáka :) Sleduji např. na Youtube italský Gravel Club, jak se ti lidé huntují na skalnatých trasách v Dolomitech. Proč si proboha nevezmou MTB, není to dost sexy? :) U závodníků gravel kvůli aerodynamice chápu, ale ti taky dost často jezdí vidle s nízkým zdvihem.

          4 1
          • TK75  

            Hele na grevlu jsem dostával zabrat…na mtb díky geometrii a komponentum jezdím daleko náročnější terén rychleji a tělo opět dostává zabrat..v mém případě daleko víc než předtím když počítám pády a následky pádů

            Holt necvrnkame kuličky ze jo :))

            1 0
            • vaclaw  

              Mě teda přijde, že v technickým terénu nebo když se snažím učit nějakou „trialovou“ vychytávku, tak jsem z toho mnohem víc ústředný, než když jenom polikám kilometry. Teda jasně že po 5 hodinách na silnici jsem na pohřbení, ale stačí mi půl hodiny zkoušet vyjet třeba na nějakou lavici a můžu na měsíc do lázní ;) ani nemusím padat.

              0 0
              • LM  

                Evidentně máš trénovaný nohy víc než zbytek těla. To se časem srovná. Případně tomu můžeš jít naproti cvičením ;-)

                0 0
                • vaclaw  

                  Ses zbláznil ještě cvičit k tomu… radši si lehnu na gauč a počkám, až to přijde samo… ;)

                  1 0
      • ceo  

        Gravelove pláště jsou poddajnější než MTB. I když srovnám Thunder Burt 2,25 s Thunderem 48mm, tak Thundero výrazně méně drží a brzdí, nejede zase o tolik líp, ale opravdu o hodně líp tlumí nerovnosti.

        Gravel mám lowend karbon čínu, ale jsem opravdu velmi překvapen úrovni komfortu na špatných cestách, šotolině a polních cestách. S ohledem na primární enduro 160/150 jsem čekal kostitras, ale nekoná se. Na ocelovém HT jsem nedokázal jezdit ani na asfaltu se zamčenou vidlicí…

        Samozřejmě gravel je na bezduších a tlaky pod 2 bar…

        0 0
        • cyklista86  

          A co ma spolecneho Schwalbe Thunder Burt s TUFO Thundero krome trochu podobneho nazvu? :)

          0 1
          • ceo  

            Pro duchem slabší – zdůvodnění, proč gravel není zdaleka takový kostitras, jak si mnozí na na MTB představují.

            0 3
    • t29  

      Volil bych kolo, na kterém dokážeš v daném čase ujet větší vzdálenost, jedno jestli cestou nebo necestou. Protože rodina ti moc času na ježdění nedá, tak ať nejsi omezený na malý okruh kolem komína.

      0 0
      • cyklista86  

        V tom pripade vzdycky vyhraje cistokrevna silnicka a trasy s co nejlepsim povrchem… Tak to prece nemuzes brat. Pokazde mas chut na neco jineho. Nekdy si chces naplanovat a zajet nekam dal na nejake konkretni misto a pod.. Nekdy si zase chces jen tak zazevlovat kolem baraku. Prozkoumavat ruzne pesinky a trailiky, kde si jeste treba nejel a pod.. Na to je idealni kombinace MTB a silnice. Kdyz jdes na silnici, tak jdes na hltani kilometru a na MTB si jdes zablbnout.. Gravel je nekde mezi, ale zase nepojede jako cistokrevna silnice po silnici a nebude to takova zabava mimo silnici se natrepavat na nejakych rozbitych polnackach nebo sotolinach s vetsima sutrama natoz v clenitejsim terenu v lese mezi korenama a pod..

        1 1
        • t29  

          Jestli jsi nečetl, tak tazatel už silničku a MTB má. Chutě můžou být různé, ale pokud je místo na jedno kolo, tak prostě musíš jít do kompromisu. A zatímco objevovat pěšinky jde i na gravelu (jen to bude občas výzva), tak na hltání kilometrů je moderní MTB prostě nevhodné.

          3 0
    • LukyCZ  

      Jestly bych měl mít jedno kolo tak určitě mtb XC, s tím se dá jezdit všechno a není to utrpení což se o gravel kole říct nedá, zas je to dost o člověku kde má hranice komfortu …

      5 6
      • Singlespeed  

        Jet na moderním hardtailu, který je dnes koncipovaný jako čistý offroad, po asfaltu je pro mě voser, co si budem povídat. Naopak, moderní gravel s větší průchodnopstí plášťů se začíná blížit těm starším univerzálním hardtailům :-) .

        7 2
        • oddie  

          Proto mám všechny HT zásadně nemoderní :D

          3 0
        • cyklista86  

          Souhlas. Pokud nekdo chce fakt jedno kolo a jezdi 50% silnice, tak budto moderni gravel a nebo starsi/stavbu MTB s dvouprevodnikem, trochu uzsima riditkama..

          0 1
      • MirosPikos  

        Kolik tisíc si natočil na gravelu a kolik tisíc natočíš ročně na XC?

        0 0
      • TK75  

        Mtb xc neni kolo na silnice…a urcite ne na 60% casu na silnici

        Není to tam zábavný a to kolo tam nechce bejt…chce do lesa:)

        7 2
    • holmes  

      Na kole jsou k nezávodnímu ježdění některé věci, které se dají oželet, ale než se rozhodneš, tak si určitě ujasni převodové poměry. Vezmi převody z obou kol, které Ti sedí a vyhovují do pomala a do rychla a spočítej, zda je vůbec na tom kole, které si chceš koupit budeš mít.

      Já jezdím něco podobného jako Ty a proto nechci přejít na 1× něco a pořád mám na kolech 2×10, Přesmykač mi nevadí, desetistupňový rozsah je pro hobíka úplně dostačující nehledě k cenám komponent.

      5 0
    • cyklista86  

      To bydlis v obytne dodavce, ze se ti domu na zed nevleze silnicka?? Jinak je sranda, ze mas uplne presne stejne parametry jako ja heh.

      0 0
    • -b-n-x-  

      Nekupuj si nicht. Když máš rodinu, tak se stejně k tomu nedostaneš.

      0 1
    • shcorepi  

      A nedá se v té kolárně dodělat nějaký hák na kola s festovním zamykáním? Pokud jsou ty současné kola levné, jak píšeš, jedno risknout. A ve sklepě to možná nebude ve větším bezpečí, pokud není součástí bytu. Slyšel jsem o hodně ukradených kolech ze sklepa, ale o žádném z kolárny.

      0 1
    • Pikaču  

      Silnicka a 2 pary kol. Užovky a na sotolinu.

      Kolo neco jako 3T nebo ostrejsi gravel a 2 sady kol jak jsem psal.

      1 0
    • Triper  

      Ahoj všem děkuji za reakce a omlouvám se, že jsem neodepisovsl dřív, ale jaksi mě web jako nováčka zařízl. Abych zodpověděl pár otázek.

      1. Ano na Šumavu se chystám a už se i těším, zatím jsem objížděl Třeboňsko, abych se tu tak nějak seznámil. Ještě uvidím s jakým kolem tam vyjedu.
      2. Kolo do kolárny jde uzamknout a lze ho i pověsit na zeď. Spíš jde o to, že to tam je tak natřískaný, že by ostatní určitě nebrali ohled na ostatní, což už jsem viděl.
      3. Gravel jako takový mi asi sedí víc, spíš jde o takovýho čertíka vzadu, co mi našeptává, ať si vemu Hardtail, uzamknu vidlici, dám tam hladší rychlejší pláště a když se objeví něco horšího, tak to přežiju snáz. Navíc bych u toho asi uvažoval o nějakých Ergon gripech u delších cest, ale nevím jestli to nebude na XC paskvil.
      0 0
      • cyklista86  

        Pokud nechces jezdit fakt narocnejsi teren v lese, kde jsou prudsi kopce s korenama a pod. kde by ani vetsinu lidi jezdit na gravelu nenapadlo, tak je MTB zbytecny. Tahat se s tim po silnici, sotolinach, polnackach..

        2 6
      • Lišák  

        Už sis ten gravel půjčil, aby sis udělal vlastní názor? ;-)

        3 0
      • scota  

        Gravel a dej tam 45 mm pláště, bezduše a vložky ;-) Dnes jsem až na podklad vyfrézované silnici potkal dva nešťastné žiletkáře, kteří tlačili kolo, aby nezničili ráfky a já jsem na gravelu jel stále dále do západu slunce ;-)

        2 0
    • Lišák  

      Zajímavé video.

      0 0
      • TK75  

        Jo, to byla doba, kdy grevl (i ten ve videu) měl 50 cm berany na pakach a 27.5" x 2" kola

        Dneska už to skoro neuvidis…radši tam cpou kozoidni silnicarsky 700c a „boze chran“ aerobary (nebo jak se tomu bazmeku nadava)

        :D

        0 0
        • cyklista86  

          A kde je nějaký úsek po asfaltu. Přece proto lidi přemýšlí jestli gravel nebo MTB . Protoze jezdí i dost silnici. Kdo nevyjede z lesa tak nevidím důvod proč uvažovat nad beranama.

          0 4
          • LM  

            I v lese jsou pěkné cesty a pěšinky. Až kořenové/šutrovité úseky bývají na gravelu nepříjemné.

            1 0
            • cyklista86  

              Nechápeš co jsem tím chtěl říct. Ve většině porovnávání porovnavaji MTB s gravelem jenom v terénu.. Chce to ale i porovnání na silnici. Aby to bylo kompletní.

              0 0
          • -b-n-x-  

            No ale většina lesních a polních cest je právě na gravel super.

            2 0
        • Kos_CZ  

          Já třeba teď přesně takové kolo na gravelu stavím. :D

          0 0
    • ZDRI  

      Tripere, krajane, řešil jsem loni něco podobného. A přesto, že jsem celoživotní silničář, nakonec to skončilo u MTB s pevnou karbonovou přední vidlicí + široké ale lehké/rychlé obutí. Gravel je fajn věc, ale pokud chceš jezdit opravdu celoročně, v zimě to bývá na sněhu/ledu dost o hubu. Pak jsou rovná řídítka a širší obutí k nezaplacení, zvláště, když má člověk na zádech bágl. Ale každý to má trochu jinak, ideálně vše v reálu vyzkoušet a rozhodnout se podle svého, ne podle ostatních…

      5 0
      • Triper  

        Jaké máš MTB a jaké obutí do sucha nebo na léto?

        0 0
        • ZDRI  

          Karbonový MTB rám CUBE + karbonová vidlice+řídít­ka+sedlovka.

          Obutí CST B-Trail 2,25 (hodně lehká a rychlá guma, jezdil jsem je letos bez problému i v zimě na ledu/sněhu).

          Blíže viz moje kolo v profilu.

          0 0
      • -b-n-x-  

        No a mě ještě napadá jedna věc. Gravel má více možností jak uchopit řídítka. Takže se dá měnit pozice rukou. Kdežto na těch rovných máš ruce pořád stejně. A někteří máme problém, že nám po určité době brni ruce. Takže na tohle by teoreticky mohl být lepší gravel.

        4 0
        • LM  

          I to lze řešit (ale pěkné to není:-))

          0 2
          • -b-n-x-  

            Ty kokos!!! :-D

            Nicméně, ty „uši“ bych na ježdění v zimě bral.

            0 0
          • TK75  

            Tohle když jsem u tebe viděl tak jsem tě normalne chtěl vyhodit z osady…ale potom jsem si řekl že asi teda hodně jezdis a holt si to tělo žádá :)) takze dobrý

            0 0
          • cyklista86  

            Ty rohy ti ale nenahradí tu největší výhodu beranu a to je změna délky uchopu a výšky uchopu. To by musely být ty rohy takové ty obludne do L ka..

            0 0
          • Vrci  

            Tohle řídit, to je jak přenášet dveře do 120 cm futer.

            0 0
            • LM  

              Ani ne. Gripy mám v šířce 76 cm. Ale řidítka jsou široká 80 cm protože z každé strany ukousne 2 cm ten růžek.

              0 0
              • cyklista86  

                To kryti ruk jako na off road motorce je uzasny. Jeste si tam dej srcatka na obe strany, poradny svetlo, poradny klakson a muzes vyrazit. :D Sileny… :-/

                0 2
                • LM  

                  Asi nejezdíš málo používané pěšinky v lese, kde v létě bývá spousta ostružin, malin či kopřiv :-P

                  To nejhorší občas vezmu mačetou ale kdybych to měl udržovat příjemně průjezdné i bez guardů, tak nedělám nic jiného…

                  0 0
                  • cyklista86  

                    Tak pokud mas ve vybave na kolo i macetu, tak nejake krytky na klouby rukou je asi opravdu zanedbatelna vec no.. :)))

                    2 0
                    • LM  

                      Vysouvací pilkomačetku ;-)

                      2 0
                      • Kos_CZ  

                        Tak to je asi nejhustější cyklodoplněk, co jsme zatím viděl! Poslouží i v případě silničních neshod s ostatními účastníky provozu, případně s medvědem či anakondou… :D

                        0 0
          • skaj  

            Porad jsi nepridal krabicku na haslerky a odpadak na obaly? Inu, zustavas stale druhy v soutezi o nejoblozenejsi riditka, mistr je jen jeden:)

            1 0
            • -b-n-x-  

              No pozor. Takhle to zní, že musí být minimálně dva :-)

              0 0
            • pumpy  

              Mistrů bude víc. Foceno před pár lety před výškou v Brně.

              Borec rád používal asi tavnou pistoli a dřevo. Ten drzacek má styl.

              1 0
            • LM  

              Hašlerky mě nechutnají a během jízdy na bajku mi zbyde tak 1–2 obal(y) od sojových suků. Na to odpaďák nepotřebuju :-P

              Na bajku vozím „paroží“ na řidítkách kvůli zádům (potřebuju na přesunech mezi sjezdy měnit polohu).

              A na plečkogravelu mám úložných prostorů dost :-)

              0 0
              • cyklista86  

                Je sranda, ze mas zrovna brasny vsude tam kde bych je nesnesl a jedine misto kde bych krome male podsedlovky vetsi brasnu snesl a to je upevnenou na riditkach tak tu zrovna nemas.. :)) Hledim, ze vubec muzes slapat s takhle oblozenym kolem mezi nohama. :D Jinak ta mala podsedlovka upevnena na sedle pred sedlovkou tak to vidim first time in my life. :))))

                0 0
                • Slavik  

                  To se moc dobře na trhu s taštička neorientuješ. Taštička sedlovka-rám je nyní dost v módě :-). Taky oni jako o jediné taštičce uvažuji…

                  Zbytek máš pravdu. :-)

                  0 0
                  • cyklista86  

                    Ja ale pisu o te male brasnicce co ma pripevnenou zespodu na spicce sedla. :D

                    0 0
          • Floydie  

            Batman hadr ;-)

            0 0
        • K2  

          Já jsem to vyřešil krátkými růžky na rovných řídítkách.

          Jednu sezonu jsem jezdil na MTB 29 s pevnou karbonovou vidlí a CX plášti

          Na zimu jsem nasadil nějaké rychlé XC 2,1 pláště a pak tam už zůstaly Tuhle sestavu jsem cca 3–4´roky a absolvoval i pár závodů a maratonů – ze sjezdů mě bolely ramena a musel jsem hlídat stopu kvůli defektu a tak jsem nakonec nahodil dopředu Rebu :-)

          PS: na silnici mezi auty to nemám rád, takže jsem vždy jezdil 40% asfalt vedlejší silnice a 50% lesní a polní cesty a 10% turistické cesty

          0 0
          • ceo  

            Tohle bylo pro mě taky celkem překvapení – s berany je to na silnici a cyklostezce o poznání příjemnější. Jak je to užší, tak nezabírají půlku cesty a je kolem mě víc místa.

            (Na mtb jezdím 800+ řidítka)

            0 0
        • ceo  

          Mě na gravelu brni ruce a přestávám cítit prsty už tak po 5 km :D

          Nezvyk. Celý život na rovných riditkach..

          Prehmatnuti pomůže

          1 0
        • Georrge  

          Gravel má více úchopů a všechny jsou v terénu na hovno :) rovná řídítka s rohy jsou univerzálnější než berany.

          4 1
          • K2  

            Pokud by byly berany vhodné do terénu, tak je používají sjezdaři a montují se na MX motorky :-b

            8 0
    • krabica  

      Ono je to úplně jednoduché, chceš jezdit s berany – gravel, s rovnýma – MTB. :-)

      7 0
      • scalar  

        Tím ale diskriminuješ lidí, co si dávají na gravel rovná řidítka a na MTB berany :-)

        2 0
        • LM  

          Njn, „flatbar gravel“ aneb „trekové kolo 2.0“ :-D

          0 0
    • Triper  

      U Gravelu kromě širších plášťů může ke komfortu pomct karbonová listová sedlovka a redshift představec? Pokud mluvíme o pláštích jaké s jakou šířkou by jste doporučili za předpokladu, že jezdím spíš za sucha a vybírám si spíš lehčí terén. (Cyklostezky, udusané kamínkové cesty a málo kdy polňačky) za předpokladu že moje průměrná cesta ma kolem 50km.

      Přemýšlím že bych trochu vylepšil tenhle model https://www.koloshop.cz/…-kolo/149354 abych nemusel kupovat něco kolem 80 tisíc.

      0 0
      • LM  

        U Gravelu kromě širších plášťů může ke komfortu pomct karbonová listová sedlovka a redshift představec?

        Může. Mám kopii té listové karbonové sedlovky a dobrý. Redshift (ani jinej pružící) se v délce 70 mm bohužel nedělá, takže s tím nemám zkušenost ale taky by to mělo pomoci.

        Ten model má osazené pláště 37 mm, což není moc ale na cyklostezky a udusané kamínkové cesty to bude použitelné. Na polňačky bych dal tak 45–50 mm, ale do málokterého gravelu se takhle objemné pláště vlezou…

        0 1
        • Tatut  

          takže z toho děláte MTB XC z roku 2005 s berany

          4 0
          • LM  

            Zkušenosti. Mám vepředu 39 mm, vzadu 35 mm plášť (víc se nevleze), 23 mm ráfky (vnitřek), bezduše s nízkým tlakem, 30 mm pěnové vložky aby to přežili ráfky i pláště a dá se na tom jezdit po rozdrbaných polních/lesních cestách vcelku v pohodě. Ale občas musím docentrovat kola a to mě nebaví. Chtělo by to trochu tlustší pláště :-)

            0 0
          • TK75  

            No vždyť sám víš ze takovej model je na výlety fajn…psal si ze kupujes pod 2015 :)) Ale mtb xc z 2005 nebude mit pevnou osu, ram už může být před smrtí a navíc tady máš 29" neboli 700c x 50 (nebo 27.5)

            0 0
            • Tatut  

              Ano psal :) historie se jen opakuje.

              No jsem zvědav co zakladatel vybere.

              Sám bych nevěděl co z novych kol vybrat kdybych měl mít jen 1… asi XC HT s 68 hlavou.. žádný extrém ale rozumný kompromis ;)

              0 0
        • Tomcat  

          Trochu mi to připomíná kdy hipster tvrdí, že není hipster…

          4 0
        • Vrci  

          Mám na kole 40 mm pláště. Reálně mají 42 mm na ráfcich širokých 21 mm. Jde o udávanou max šířku, ale prostoru je dost. A to mám spíš silniční pojetí gravela než adventure nebo expediční. Takže nacpat někam 45 mm zvlášť na dětských výletech nebude takový problém.

          0 0
      • ladys  

        Koukni i na bazar. Dost lidí si gravel pořídí a pak ho za pár měsíců prodávají… Pokud možno vyzkoušet, alespoň kousek na polňačce.

        Každopádně pokud by jsem se přestěhoval do ČB, tak by jsem se to v ráji cyklistiky snažil vyřešit ponecháním současných kol. I kdyby jsem měl HT pověsit do kolárny. Sám jsi psal, že kola nejsou zvlášť hodnotná. Ale kola znáš a víš co na nich dokážeš jezdit.

        1 0
    • orgoj.chorchoj  

      Pred sesti lety jsem poridil Ghost Road Rage a od te doby z nej neslez.

      0 0
    • Abrakadabra  

      No prostě nějakého treka, fitness, cross, prostě něco, co už není v módě. Hlavně se drž co nejdál od všeho, co zavání pojmem ,,gravel". Raději to slovo ani nevyslovuj.

      0 0
      • Triper  

        Jakože Gravel je nesmyslně předražený? No vnímám to tak, že konkurence z karbonu je za půlku co gravel ????

        0 0
      • psbiker  

        Stačí libovolný celopevňák na tlustých, gravelisti jsou pozéři..

        4 0
        • MirosPikos  

          A taky žerou malý děti a zapíjí to pivem.

          3 0
          • psbiker  

            Bývalí silničáři se neurazí :) Když kolem vás profrčí 20 cm kamion do Těšína, tak hledáte alternativy.

            0 0
            • LM  

              Já jsem třeba původně koupil plečkosilničku. Ale když jsem zjistil v jakém stavu jsou vedlejší silnice, tak jsem to postupně přeskládal na plečkogravel a zmizel na polní a lesní cesty, které mají občas hladší povrch než ty okresky ¯\_(ツ)_/¯

              0 0
              • psbiker  

                Měl jsem podobné kolo kdysi v dávnověku . Mrzí mě že mám problém se domluvit třeba s mileniály. Kdyby si mladším věku přečetli třeba Malého prince (pohádka pro děti) a později třeba něco od Bukowského (pohádky pro větší děti), tak by jsme si porozuměli.

                0 0
            • MirosPikos  

              Je to tak, gravel mi umožní používat silnice jen v nezbytně nutném množství a to ještě III. a nižší třídy. Na čistokrevný silničce to jde taky namotat mimo provoz (ikdyž člověk nikdy neví koho na 200+km potká). Ale každý to máme jinak. Dovedu si představit, že bych zas silničku půjčil a namotal něco v Alpách. Něco ve stylu Grossglockner apod. Ale to jen čistě za odměnu a vzpomínkami na svatební cestu :)

              1 0
              • ladys  

                Minulý pátek jsem vyjížděl z ČB po 13h směr Novohradky na silničce, provoz nula. Tak proč se mlátit na gravelu v kraji s asi nejlepšími silnicemi v ČR.

                0 0
                • ZDRI  

                  Naprostý souhlas, v tomhle jsou ČB třeba proti Praze/Brnu/Liberci skvělé.

                  Pokud člověk město trochu zná, skoro na všechny strany se dá i na silničce rychle vyjet na slušné asfaltové okresky. Hodně pomohla i nová asfaltová cyklostezka z ČB do Boršova. Akorát jak už se oteplilo, je zde dost velká „průtočnost“, takže to chce jet rozumně (děti, bruslaři, pejskaři). Navíc po okolí ČB/ČK se v rámci tzv. rekonstrukce polních cest vyasfaltovala spousta úseků, které jsou bez aut a s lepším povrchem, než většina okresek.

                  0 0
        • LM  

          Takovejhle třeba? :-P

          0 0
          • vaclaw  

            Teleskop to má, takže dobrý ;)

            0 0
          • Lišák  

            Normální flatbar gravel. Na podobným taky jezdím, jen mám užší gumy. Ale zase 120 mm vidlu.

            0 0
          • bara2  

            Velbloudí hrb je dobrý narážeč koulí, když si bude muset někde na kořenech šlápnout na zem :-D

            0 0
            • psbiker  

              Místa je tam dost, mám všechno kola v klasické geometrii a u pevňáku občas jenom dojde k masáži partií sedlem po přejetí nečekané nerovnosti :)

              0 0
    • BalTo  

      Ahoj, řešil jsem stejný problém, nakonec jsem šel do takového trekového hybrida od Canyon https://www.canyon.com/…-6/3289.html

      V akci a s kupónem jsem to měl za nějakých 22k a to už je podle mě za tu cenu celkem fajn sestava.

      0 0
      • cyklista86  

        Kellys gate vazi stejne, ma pevne osy, lepsi vidlu. Cena podobna. Za me nic moc koupe teda tento Canyon..

        1 0
    • Maculak  

      Budeš si to muset rozhodnout sám. Mám HT i gravela a užiju si jízdu na obou. Jezdím vyjížďky cca 50–80 smíšený terén a okruh co dám na ht dám v pohodě i na gravelu bez nějakého trápení. Za sebe můžu doporučit tu listovou karbonovou sedlovku ta funguje super.

      0 0
      • Triper  

        No děkuji ???? vím, že si to musím sám rozlousknout. Ale když HT tak Trek Procaliber, a když gravel, tak asi Diverge od Specialized.

        Teď už jenom zjistit, jestli mi nebude chybět to odpružení u přední vidlice a karbonový rám u gravela. Ale zase na druhou stranu u delších vyjížděk mám problémy s brněním rukou u rovných řídítek… Ach jo ????

        0 0
        • Maculak  

          brnění rukou je většinou ale jiný příběh :-), je to hodně o vhodném nastavení kola, taky jsem si myslel jak mám hezky nastavené kolo, brnění rukou, po 50 km bolení zad a po různých postupných změnách je to podstatně lepší

          0 0
        • POC74  

          Dej si větší(širší) podporu grilu pod ruce. Správný sklon a funguje to na delších trasách.

          0 0
    • ceo  

      Ovšem ten nový gravel od Propainu je dost peckovni. 50mm pláště, schránka v rámu, delší REACH, polozenejsi hlava. 1×12 na karbon zapletech za €2900.. na adventure gravel paráda

      0 0
    • RUSH  

      Pokud bych si opravdu musel vybrat jeden bike na všechno, tak XC HT. Bude sice oproti gravelu pomalejší na asfaltu, ale spektrum povrchů a situací, které HT dokáže pokrýt, je určitě širší.

      Gravel bych bral jako dobrou náhradu silničky v případě, že se chci vyhnout hlavním silničním tahům a sem tam si zkrátím cestu po polňačce, Jako bonus pojedu na těch širších pláštích po nekvalitní silnici o něco pohodlněji (oproti silničce). Možná si na tom múžu zkusit v zimě cyklokros.

      To na HT můžu taky v klidu ujet spoustu km po asfaltu, ale zároveň si můžu střihnou nějaký ten maratónek nebo trajlík, prostě střídat povrchy jak je libo. Taky na podzim, nebo v zimě sednu radši na HT, připadám se na tom bezpečněji.Před větrem a zimou se schovám spíš do lesa, o sněhu a ledu nemluvě. Navíc je HT proti gravelu odolnější a pevnější, prostě připravenější na horší zacházení.

      To je můj názor a souhlasím, že lokalita hraje při výběru taky roli.

      3 0
    • -b-n-x-  

      Podle mě je nejuniverzálnější kolo nějaké „míní dh“ enduro.

      Tím se asi tak dá projet nejvíce terény.

      :-)

      0 0
      • Lišák  

        :-)

        Něco podobnýho jsem už na B-F někde psal.

        Průběžně jsem vždycky jezdil na FS i HT a do práce na „gravelu“.

        Měl jsem úraz a 3 – 4 měsíce jsem na kole nejezdil (jen trenažér). Pak zhruba půl roku jen na FS a pak přišly jarňáky, kde jsem nejezdil s děckama na lyžích (kvůli tomu úrazu už na lyže kašlu), ale každý den po Jeseníkách na kole. Napřed na hřebíkových pláštích, po oblevě na Ray / Ralph.

        Po jarňácích jsem přehodnotil myšlenku, že pokud bych si musel nechat jen jedno kolo, bylo by to HT a dvoje záplety. Bylo by to FS a dvoje záplety. To HT je fakt kostitřas.

        3 0
        • LM  

          Terénní cyklisti nebudou říkat „na stará kolena“ ale spíš „na staré kotníky, karpály a plotýnky“ :-0

          0 0
        • t29  

          dvoje záplety… hmmm… si představuju Carmu na Ksyriích

          0 0
          • Lišák  

            Já myslel klidně dvoje stejný kola, ale jedna obutá na Minionech a druhá klidně ty Ray / Ralph, co teď vozím na HT.

            1 0
      • Georrge  

        Je to o tom, kdo je na co zvykly. Pro silnicare je gravel univerzal, protoze je pohodlnejsi nez silnice a projede vice tereny. Pro nekoho, kdo jezdi hlavne FS MTB, je gravel kostitras vhodny leda tak na hladky asfalt a zdaleka ne univerzal :)

        0 0
        • Lišák  

          Pro tazatele je však problém to, že jezdí MTB (asi HT) i silnici.

          0 0
          • Georrge  

            No musi si ti rozhodnout sam, protoze od lidi dostane protichudne nazory prave proto, ze jsou zvykli na ruzna kola. Ja jezdim FS i na asfaltu, jsem sice treba pomalejsi nez ostatni na gravelu, ale libi se mi pohodli FS i na asfaltu (ktery nikdy neni dokonale hladky). No a kdyz pak vjedu do lesa tak nemusim litovat, ze jsem vytahl spatne kolo. Ale doporucil bych 120mm full jako jedine univerzalni kolo? Pro hodne lidi ano, ale pro vsechny ne :)

            1 0
        • LM  

          Zas bych to nepřeháněl. S vhodným obutím (širší bezduše, nízký tlak, pěnové vložky) jsou lesní a polní cesty na gravelu v pohodě. Do kořenů a šutrů to bez odpružení nikdy nebude ono :-).

          0 0
          • Georrge  

            Je to o kompromisech, ktere jsme ochotni prijmout a kazdy to mame jinak. Mi nevadi, ze FS nejede po asfaltu idealne, ale vadilo by mi drkotat se po lesni ceste na gumach uzsich nez 50mm, bez odpruzeni a s berany. To ale samozrejme neznamena, ze to nejde a ze to pro hodne lidi nebude v pohode.

            1 0
        • Elektronik743  

          S tím souhlasím. ;) jen já jsem asi vyjímka, protože jsem se jako bývalý zapálený silničář dopracoval k XC HT. Měl jsem průměrný alu gravel na 42mm obutí a dojmy byly takové, že na silnici to jak silnička nejede a na horší cestě to skáče jak koza.

          Šel jsem do HT hlavně spíš kvůli posedu, ale je fakt, že 10kg karbon XC HT váží stejně jako robustní gravel na 50mm obutí, při obdobné úrovni komponent stojí méně a po asfaltu to jede pocitově stejně, ale mimo něj je to jiná písnička..

          Dnes mě tedy gravely moc nelákají, spíš si dovedu představit jako doplněk karbon silnici na 32mm obutí, ale mezi auta se mi už nechce.

          0 0
          • Triper  

            Takže pokud bude XC i gravel vážit stejně, pak už je to jen o aerodynamice a pohodlí, že? Protože co jsem koukal tak rozdíl v rychlosti je tak 2–3 km/h

            0 0
            • cyklista86  

              Ano uchop s 80cm riditkama a nebo 40neco cm beranama udela ten nejvetsi rozdil. Ikdyz ja se treba nemam problem drzet ani na MTB na sirku ramen pri jizde po silnici. Jen to neni pohodlne jako berany no.. Zasadni jsou ale i gumy. Jestli tam mas drapaky do terenu, tak to oproti plastum s hladkym behounem vzdycky pojede mnohem hur po silnici..

              1 0
              • LM  

                Jestli tam máš drapáky do terénu s měkkou „lepivou“ směsí, tak to je na asfaltu jak kdybys jel vrstvou bláta :-D

                0 0
                • cyklista86  

                  Chces se dohadovat, ze drapaky na enduro budou stejne rychle jako treba thunder burt?

                  0 0
                  • LM  

                    Právě naopak ;-).

                    • Už s trail gumama jsem se aslfaltu vyhýbal, co to šlo.
                    • Teď s enduro gumama snad budu vozit fulla z města k lesu autem :-D
                    0 0
                • kofejn  

                  Ono asi nebude tou směsí, ale ty špalky mají velký odpor vzduchu.

                  0 0
                  • vaclaw  

                    Musíš mít aerošpalky…

                    0 0
                  • Lišák  

                    Ono to asi bude tou směsí. Efekt jízdy v blátě se projevuje už při rychlosti 10 – 15 km/h.

                    1 0
            • Elektronik743  

              Ano. Rozdíl pak dělá jak moc (ne)jsi aero – já mám řídítka zkrácena na 660mm adekvátně k použití a sám nejsem žádný ramenáč. A vyšší stack byl jeden z důvodů, proč jsem zvolil HT. A taky převody. Pokud to XC má jezdit obstojně i delší úseky na dobrém povrchu, tak to chce 36–38 pilu. Vyhneš se tím konstatnímu hoblování posledních 2/3pastorků, které rychleji odchází a jsou mezi nimi velké skoky. Na Epic HT mám 38, 40 by se možná ještě vešla, na procaliber je 36 maximum.

              Ve zpřevodování mají zase gravely jednoznačně navrch, jemnější odstupňování, možnost dvouplacky, nebo rozumné pily na 1×.

              0 0
              • cyklista86  

                Ja mam 36 prevodnik a stejne hobluju posledni 3 pastorky hodne casto.. :) Nastesti je to 2×10 stare deore, takze je kazeta levna. Jezdit ty 1×12 s drahou kazetou na 30–32z prevodniku to fakt nechces pokud najedes neco i na silnici..

                0 0
    • drozi  

      Já jsem nedávno řešil hodně podobnou otázku – nemám dost časofinancoprostoru mít a starat se o víc než jedno kolo a proto jsem si vzal XC HT. Jednak jsem na to zvyklý a pro mě je to opravdu nejuniverzálnější nástroj, který si můžu vzít kamkoli. Všude to bude kompromis, ale velmi funkční.

      Teď zrovna jsme v severní Itálii a se stejným kolem tady v pohodě jezdím po stezkách na zmrzlinu s připojeným Chariotem s dítětem, po cestičkách mezi vinicema nebo si vyšlápnu kopec a sjedu si ho dolů lesem.

      Na cestě mě předjíždějí silničáři, na šotolině gravelisti a v lese musím sejít to, co kluci na FS skáčou (čímž nerozporuju, že s nějakou/lepší fyzičkou a technikou by to šlo dát), ale všechno z toho tak nějak můžu a to mě baví.

      Ať vybereš cokoli, hlavně, ať to dělá radost!

      0 0
      • tomaschek  

        V zásadě máte všichni pravdu, ale když vyjedu na silnici na 8 kg HT s pevnou a plášti 2.25 nebo na light gravelu 7 kg s plášti 40 mm nebo na silnici 6 kg s plášti 28 mm, rozdíl mezi gravelem a silnicí je pocitově minimální, kdežto rozdíl mezi gravelem a HT v pocitu, jak to jede a odsejpá, obrovský. Ve váze to zjevně nebude, tipl bych na aerodynamiku a jízdní pozici.

        4 0
        • Greyhound  

          Je to tak, každý jezdí jiný mix povrchů, pod gravelem představuje trochu něco jiného protože mmezi 1× gravelem s 50mm plášti a lehkým 2× gravelem s 40mm plášti je docela rozdíl a je ten kompromis ochoten udělat jinde. Pro mě je gravel se 40mm plášti co se týče pocitu z jízdy plnohodnotná náhrada silničního kola, bajk mě na silnici kvůli jízdní pozici (a převodům) ukrutně nebaví nikdy. A jsem prtoo ochoten v terénu víc pracovat se stopou, těžištěm a jet místy o něco, výjimečně o dost pomaleji než na bajku, ale pocitově mi to nevadí. Pro mě zkrátka funguje tak, že na bajku po asfaltu jedu vždycky o dost pomaleji než na silnici a nikdy mě to nebaví, na gravelu jedu po asafltu zanedbatelně pomaleji než na silnici a pocitově mi to nevadí vůbec, v terénu jedu na gravelu v průměru o něco málo pomaleji než bych jel na bajku, ale úseků kde mě to na gravelu nebaví je jen velmi málo.

          6 0
          • drozi  

            Vidíš, já to mám skoro přesně naopak. Posed na silnici mi nikdy moc neseděl (haha), takže i když vím, že to není efektivní, bajk je mi i na silnici příjemnější.

            0 0
        • ZDRI  

          Ano – máš pravdu – dokud jedeš sám, své tempo, pohoda/jazz.

          Ale dost lidí jezdí pořád ještě na silnici společné švihy. I když se vždycky na začátku řekne – neblbněte, klídek – skoro pokaždé se to zvrhne, točí se špice, jede tempo a pak je každý ušetřený watík dobrý. Na gravelu nestíháš střídat (pokud nejsi fakt dobrý), vlaješ na konci jak šerpský praporek a modlíš se, abys silou vůle nějak uvisel :-)

          1 0
          • koko0925  

            Přesně!

            0 0
          • Maculak  

            No my jezdíme i na bajku společně a zvrhne se to pokaždé…

            0 0
          • drozi  

            Z toho, co tazatel na začátku píše mi přijde, že spíš to bude o vyjížďkách sám nebo s rodinou a to pak většinou žádný závodění není. Spíš teda časovka ????

            0 0
            • Triper  

              S rodinou to budou samozřejmě kratší výlety po normálních cestách. Ale i když jedu sám, tak většinou jsou to zpevněné cesty.

              0 0
          • ladys  

            On tam dost často někdo vlaje i na silničním kole …

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.