Je možný karbon pro těžší váhu ?

49 nepřečtených
  • Zevlik

    Zdravím všechny cyklisty. Ano snažil jsem se pročítat opravdu poctivě, ale co jsem potřeboval jsem nacházel pouze sporadicky. Jezdím 10 let na Authorovi Traction 29 a nic jsem zatím nezničil, kromě spotřebního materiálu. Mám 197 cm, váha 145 kg. Nejsem tlouštík, že by mi pupík přetékal přes řídítka a reálně i když se budu hodně snažit tak vždy se váhově budu pohybovat minimálně 120–30 kg. Vybírám kolo pro vyjížďky s rodinou i samostatně, tak aby mě to bavilo a mohl si dovolit i s dětmi zablbnou na nějakých flowtrailech, kravinách po lese atd. bez pocitu, že to pode mnou někde praskne a zabiju se. Zatím vybírám mezi Trek Roscoe 9, GT Zaskar LT Expert jako HT a nebo kdybych uvažoval fulla tak GT Force Expert, či případně obdoba od Treku či jiné značky. A teď dva dotazy. Samozřejmě pořád poslouchám že full je pro mě zbytečný a tak dále, ale prostě člověk má nějakou představu chtěl by si splnit představy z puberty, kdy vymetal na kole kdejaký bordel. První dotaz je možné vůbec s touhle váhou pohodlně jezdit na fullu a má to smysl? A druhý dotaz je možné vůbec s touhle váhou uvažovat nad karbonovým rámem kvůli širšímu výběru ? Samozřejmě počítám že do kopce a na výletech s takovými koly nebudu žádný rychlík, ale to mě vůbec netrápí, celodenní výlety s nájezdem 50+ stejně nikdy nebudou moje doména. Rozpočet horní limit 70–100 když přivřu oči a doma budu lhát :D Děkuji za odpovědi

    0 0
    • va-bo  

      Ja bych se toho nebal, asi zadne skopiciny na tom delat nebudes, ale nejsem si jisty, jestli uspora 0,5 kg na ramu oproti hliniku bude mit pro takoveho velkeho chlapa nejaky vyznam.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje

      Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

      Výprodej Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

      od 15 099 Kč -4% MOC 24 999 Kč

      Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré Skladem > 2 ks

      Výprodej Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré

      od 11 599 Kč -14% MOC 17 699 Kč

      Lapierre Edge 2.9 kolo, modré Skladem 1 kus

      Lapierre Edge 2.9 kolo, modré

      14 199 Kč -20% MOC 17 699 Kč

    • novas752  

      Neřekl bych že je full zbytečný ale na spoustě z nich bys měl těžký problém s nastavenim tlumiče. Na spoustě fullů neni v tomhle ohledu úplně ideální aní váha okolo metráku. Většina je laděná tak jako na polovinu tvojí váhy…

      Proto jsem taky radši pro HT, odolné výplety a pláště.

      Karbonu bych se nevyhýbal, u těhle masivnějších kol by to neměl být problém. Je to konstruované spíš na větší tuhost a odolnost než na nízkou váhu.

      3 0
      • va-bo  

        Jo souhlas. Asi by to vyresili docela dobre siroke plaste 2,5 – 2,6.

        0 0
      • ceo  

        že zvědavosti – víte někdo o karbonovem trail HT rámu kromě Yeti ARC? minulý týden jsem to hledal a hliníku a oceli dost, ale karbon s HA pod 67 na 130 a víc vidlici a reach kolem 460 při sedlovce pod 440 (takže spíš M) jsem nenašel ani v Číně

        0 0
        • va-bo  

          To uz je na mne moc velka veda, omlouvam se.

          0 0
        • TK75  

          novej ibis dv9 2023…staticka se 120 je 66.5 ale muze i 130…ten mi prijde lakavejsi nez yeti

          no a potom Nevim presne ta nova Merida big nine TR a Focus Raven 2023 ten ma 120 a nastavitelnej Ha 66.5/67.5…

          on stejne ten ram na tohle pouziti vazi dost i z karbonu a vxsledek nemusi byt o moc lehci nez ostatni

          0 0
        • novas752  

          Trailový hardtaily se v karbonu moc nedělají. Je to drahý a klientela dost malá – většina populace si za ty peníze koupí radši celoodpružený kolo. Velký značky dělají většinou nepříliš dobře osazený hliníkový a hodně se v tomhle segmentu dáří menším výrobcům a garážovkám, kteří nabízí většinou ocelové rámy.

          0 0
          • TK75  

            zkousel jsem a ocel (kdyz se povede) tam sedi nejlip

            0 0
            • novas752  

              Proto je tak oblíbená. Těžké, odolné, snadno opravitelné nebo upravitelné (dovařit výztuhu apod.)… A je to hezké. :-)

              0 0
              • TK75  

                ja tomu neveril (kor obecne ze to platí)…proto jsem koupil levnej ram..a on je uzasnej )) a tim ze byl levnej z neho nejsem tak posranej a jezdi se mi skvele

                0 0
                • ceo  

                  Mám ocelové SB už roky. Jezdím s tím občas přes trail do práce. Ale čím dál víc mě začíná oldschool xc geo vadit. Je to krátké a vysoké. Zkoušel jsem z toho udělá úplně XC – dál zpět užší řidítka a 90 představec, ale tato cesta (po mnoha letech) je pro mě už zavřená. Představec delší než 50mm na kole už nedám. Kdyby to kolo nesloužilo zároveň pro manželku, tak bych asi už vyměnil za Cr-Mo Spyro. ALE (a to byla příčina dotazu) mít volnou ruku mezi oceli, hlínou a uhlím, beru uhlí, pak ocel a hlínu neberu (špatné zkušenosti).

                  0 0
    • Smazaný účet  

      Padla tady odpověď: HT – mám (už druhý) karbonový HT Cannondale – dříve FSi, nyní Scalpel (já vím, jsou UL, ne heavy-duty rámy), nicméně díval jsem do Owners manualu ke Scalpelovi (FSi to myslím mělo podobně):

      Max weight limit (total = rider+bike) = 305lbs/138kg.

      0 0
      • gersa  

        Super rada, na 140kg je to akorát :)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Já jsem ale neradil, naopak jsem upozorňoval na to, že NE KAŽDÝ karbon HT „snese“ těch 140 kilo živé váhy.

          0 0
          • JakeF  

            To je ovšem převratný objev, který nikoho nenapadnul. Zvlášť ne tazatele, který si dle svého dotazu očividně myslel, že ho unese jakýkoliv ultralight rám :D

            0 0
          • gersa  

            Takže tvoje klasika. Sdělení, které jsou úplně zbytečné a pro nikoho

            0 0
    • elfik  

      Jezdil jsem s tvou vahou 11 let karbon full Ibis a naprosto bez problémů. S tlumičem jsem byl tedy na horním okraji tlaku, ale šlo to. Jako velmi důležitá vidím pořádná kola.

      0 0
      • gerrard  

        Souhlas. Nejvic trpi kola.

        0 0
        • J1RKA  

          jasny, ale jaky? kamos ma, nevim presne 110 115kg, koupil scotta v endorfinu, a ti to zatim resi reklamaci, kazdopadne donekonecna to asi nepujde a stejne se divim, zeto neprepletou na neco, coto vydrzi, vpodstate co pulrok resi jeden rafek

          0 0
          • TK75  

            nechat zaplest primo pro sebe, na svoji vahu a vyuziti

            1 0
            • J1RKA  

              no jasny, akorat nevim, proc to uz neudelali myslim, ze uz dojebal 4 mozna 5 rafku

              0 0
              • TK75  

                asi i vlozku na zadni by to chtelo

                0 0
                • J1RKA  

                  hele to nevim, zase tak moc neprasi, ten rafek nejdriv zacne vrzat a pak < lupat cvakat > nebo jak to popsat, ani to potom nehazi

                  0 0
                  • gerrard  

                    Nech zkusí jestli se nepovolil nějaký drát. Pod větší váhou se to stává snadno.

                    1 0
                • tsunami  

                  Vložka nemá moc smysl, pokud neproráží plášť.

                  0 0
              • enjoy  

                Zcela jistě proto, že reklamace je pro ně relativně za 0. Kdežto přeplétání, asi na jejich náklady…?

                0 0
                • J1RKA  

                  hele nevi, kdysi jsem taky dojebal zadni rafek, a v Boticu jsem se dohodnul zese penezne podelime

                  0 0
          • novas752  

            S jeho váhou do terénu třeba DT FR541 ráfky a 350 Hybrid náboje na J-bend dráty 32 děr. Mosazný niple.

            0 0
          • gerrard  

            Zaplést. Základ 32 drátů nebo dokonce na jedné silnici mám 36 s dvojitě kalíškovaným remerx storm nesmrtelná kombinace. Ráfky co vydrží, žádný light papír. Já věřím WTB do terénu a Remerxu na silnici, ale tady je dost lidí co zaplétají a mají víc zkušeností. Nebál bych se ani karbon ráfků. Niple mosaz.

            0 0
          • petyn  

            Mavic E-deemax s 30. Nosnost 180 kg

            0 0
          • tsunami  

            Mám vyzkoušená kola s ráfky DT EX511, 32 dratů, mosazné niple, DT350 náby a ocelový ořech. Metrák a půl v pohodě na trailech na celopéru a na turistění i na hardtailu. Schody, šutry, sem tam nějaké hopnutí – odlepení od země, malý dropík (skákat neumím a nevím zda se to někdy naučím :-) )

            0 0
            • Smazaný účet  

              Ocelový ořech je pecka a ještě, že to vůbec nabízí, jinak bych nemohl na kole jezdit :-D po 300km na novém kole jsem kupoval nový retěz s tím, že je to ,,asi´´ vadný kus a dělá pořád bordel a nový zas dělal bordel a byl jsem tak bezradný, že jsem koupil i novou kazetu a jak jsem ji vyměňoval tak jsem zjistil, že nejde sundat a byla zařezaná do ořechu a ten byl ůplně na sračku…Dal jsem ocelový a řazení šlape jak hodinky.

              0 0
      • mirorek2  

        jakou to má maximální nosnost?

        0 0
        • blackboy007  

          To nevím, ale mám objednaný Ghost v carbonu a tam píšou že max je 120 kg tím se myslí celkové mám 80 kg+ full co mám objednaný cca 15 kg tak celková váha je 95 kg a to je OK

          https://www.bike-forum.cz/…pruzene-kolo

          0 1
          • mirorek2  

            Tak borcovi co má 145 tu dáváš nějaký rock machine a nevíš kolik uveze? co ještě mají v mojekolo pěkného?

            0 0
            • blackboy007  

              Když máš bezmála 200 cm a vážíš bezmálá 150 kg tak vybrat kolo je těžké s takovou váhou výrobci nepočitají

              0 2
              • J1RKA  

                bohuzel jeto tak, mam dva kamose oba zamlada hrali zadaka v hokeji a ted na starsi kolena delaj cyklistiku, co me udivuje, je jsou na svuj metrak a vek mrstny jako lasicka a oba jeste ted klidne tepou 180+ co ztratej dokopce dozenou zkopce, jak rikaji, me nedojede ani autobus plnej duchodcu

                0 0
        • blackboy007  

          https://www.mojekolo.cz/…ssential-29/

          Tak toto je to pravé pro tebe

          0 0
    • Presne-ten  

      Ahoj, jezdím hliníkový Giant Anthem. Mám cca 120–130kg a vozím dítě na podobné sedačce. Tzn. s váhou nemám problém. Momentálně toto kolo budu prodávat. A půjdu do Trance opět v hliníku. Hubení prodejci mi doporučuji carbon. Ale prodejce s mou váhou doporučuje hliník. U mě váhy a celopera prý karbon bývá poruchovy… (kdybys chtěl zkusit toho anthema ,tak se ozvi (Třinec)).

      0 2
    • Smazaný účet  

      Ahoj, mám 115 sezoně a v zimě 120 kilo :-D mám nově procaliber 9.8 a limit jsem taky řešil. Trek má limit 136kg, zapletené carbon kola žádný limit nemají a ani se nedivím, když jsou o polovinu vetší jak na gravelu, kde mají kola 130kg limit a na rám i kola je doživotní záruka. Prodejce mi tvrdil, že limit na normální ježdění bude daleko za 150 kily, protože Trekem udávaný limit na carbon 136kg kolo+jezdec musí vydržet drop z 60 cm.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.