• Bjerndi

    Budu měnit poprvé plášť a moc rozumnej z toho nejsem. Trochu se stydím a přiznávám, že na zadním mám najeto 4100 km a je tam racing ralph neo ( myslím nějak tak )

    Zajímalo by mě jestli poznám rozdíl v pláštích no name a třeba lepším průměru. Taky by mě zajímalo, když mám 2,25 šířku jestli pocítím, když bych tam dal 2,2 nebo spíš 2,1 i když to moc v plánu nemám.

    Jako nástřel jsem našel

    http://www.velohanak.cz/…25-skladaci/?pg=3

    http://www.velohanak.cz/…arova-patka/?pg=2

    Potřebuju spíš rychlejší plášt na nejaký amatérský triatlony a podobně. Stejně žádný drsňárny nejezdím, proste bud normální les a pěšiny, štěrk, nebo asfalt.

    Díky za rady

    0 0
    • roman 3D  

      na tohle za mě Contíky Race King

      http://www.bikesport.cz/…ersonic_1341

      případně trochu odolnější

      http://www.bikesport.cz/…e-sport_2923

      Tyhle pláště opravdu jedou – šířka 2,2

      0 0
    • MlokCZ  

      Dát 600Kč za performance verzi RaR s ORC směsí je hodně ujetý. To si buď připlať těch cca 150Kč za pacestar verzi nebo se na RaR úplně vykašly.

      0 0
      • Bjerndi  

        no nebudu kecat. Vůbec netuším co vybrat a proto jsem vlákno založil. To co si napsal je pro mě španělská vesnice :)

        Každopádně díky za poučení, protože laicky mně přišla ta cena 600 docela dobrá. Poznám teda vůbec rozdíl mezi pláštěm za 3 kila a za 7 ?

        0 0
        • MlokCZ  

          Co ty poznáš nemám tušení. Mně stačilo včera poznat osobně Race king 60km a nikdy více :-)

          0 0
          • nox159  

            RK je pry nejlepsi :)

            0 0
          • Rychlej turista  

            Co ti provedl, nezdvořák?

            0 0
            • MlokCZ  

              Neprovedl mi nic, ale ten grip byl hrozný, to fakt nezkousnu i přes to, že je mírně rychlejší než RaR (i když na srovnání rychlosti bych musel pro objektivnější srovnání testovat dlouho a exaktněji).

              Pozor, že srovnávám 29tkovou verzi, kde RaR je trošku jiný než 26tkový a má mírně lepší grip (než 26tkový).

              Více jsem psal tady

              http://www.bike-forum.cz/…e-patky.html#…

              Jinak ještě doplním, že před sundáním jsem pár hodin po dojetí ještě proměřoval tlaky a i po projetí ještě ztrácel trochu tlak (kola jsem pro jistotu pořádně protřepal s tmelem ještě před vyjížďkou a dle krátké zkoušky bez tmelu jsem čekal, že bude rovnou tlak držet lépe). Určitě by se to časem zlepšilo, u protection verze jsem ale čekal, že bude držet tlak srovnatelně se snake skin verzí od Schwalbe (ta drží od začátku lépe tlak i bez tmelu než ten RK s tmelem a 60km projetím), tedy okamžitě od začátku.

              0 0
              • tonik666  

                Ty jsi šílenej měřič, někdy bych se s tebou chtěl potkat na vyjížďce, abych mohl v praxi sledovat, jak ti to drží/nedrží atd.

                U mě se do dělí na drží/nedrží a navíc to silně závisí na podmínkách.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak to je vždy drží x nedrží. Je to ale o tom, kdy a kde se dostaví to nedrží.

                  U RK se dostavilo nedrží proklatě brzo tam kde rozhodně ještě na můj vkus nemělo. Nebylo třeba žádné náročné terény (k tomu jsem se ani nedostal). Jen jsem prostě najednou hrabal v obyčejném jednoduchém výjezdu (a nebyl ten výjezd jeden, stalo se to mi to následně na dalších dvou), kde si při stejném stylu s RaR nehrábnu ani náznakem. Ten úsek jsem jel už strašně mockrát a podmínky byly stejné (na podmínkách samozřejmě záleží hodně), oboje za sucha a ten výjezd se v čase nemění (na RaR jsem ho navíc jel dva dny zpět).

                  Samozřejmě i s RK to lze vyjet tak aby se nehráblo, nebyl to žádný extrém. Ale už s vynucenou změnou stylu výjezdu (buď v sedě nebo superopatrně ze sedla). Pláště nevozím proto, abych se jim musel takhle přizpůsobovat a připravovat se o to, co mi na daném kole baví (na celopevňáku jezdit hodně ze sedla).

                  A pak přišlo pár testů pod brzdou, kdy jsem dostával jeden smyk za druhým když to ještě mělo držet. A to včetně předního (na vybraném rovném úseku se sypkým povrchem, při cíleném testu a okamžitém puštění brzdy jak začne smyk to je poměrně bezpečné a nepadám u toho).

                  Obojí pro mě stěžejní, na celopevňáku jezdím hodně ze sedla a tím si hrábnu ve výjezdu dříve než kdybych to jel v sedle.

                  A ostré brždění je také na celopevňáku pro mě ztěžejní, protože v hodně rozbitém úseku přední kolo ztrácí kontakt a brzdit moc nejde (tam je fuk jaký tam je plášť), takže je třeba o to více využít ty úseky, kde nějaký kontakt předního kola s terénem je.

                  Zatáčky se testují blbě, pokud nechci padat (což nechci) a nejsem žádný superdrtič zatáček.

                  Proto taky na limity některých plášťů, které jiným vadí (řešilo se to např. u NN) v točkách se často nedostanu.

                  0 0
                • Kynio  

                  taky záleží, jestli jednou jedeš při levý straně cesty, nebo při pravý. :)

                  Mám trošku pocit, že MlokCZ má trošku přikořeněný placebo efekt pro svůj dobrý pocit, že má opravdu to nej :)

                  0 0
        • Necris  

          Rozdíl tam je. Schwalbe pláště se dělají ve třech edicích. Máš to napsané vzadu na krabici kdyžtak ;)

          1. Evolution – Většinou více směsí na jednom plášti, konkrétně na

          RaR rovnou 3. Kevlarová patka, ty nejnabušenější technologie, tak praví marketing Schwalbe. Ale taky je to ta největší pecka pro peněženku.

          1. Performance – Schwalbe to prezentuje jako pláště pro časté využití

          které zvládnou i ty nenáročnější podmínky ;) Prostě jsou dělané z jedné směsi, většinou mají misto kevlarové patky drátovou, ale jezdit se na nich určitě v pohodě dá.

          1. Už si nepamatuju, ale je to ta nejlevnější kategorie.
          0 0
          • mrozu  

            Performance se píše na mých drátových RaR/NN za cca 350/ks, levnější kategorie už snad není. Jezdí se na nich parádně, ale kdo si chce připlatit za marketing, klidně může vypláznout pětibábu za kus navíc ;) Docela by mě zajímal ten domnělý rozdíl, který za to stojí.

            0 0
            • DaSnail  

              povodne tam malo byt Low Performance, ale práve marketingové oddelenie to skrátilo aby to neku.vilo predaje…

              0 0
            • Necris  

              MTB už asi jiné nevyrábí, ale turistická kategorie na crosse má i tu poslední.

              0 0
              • PatrikL  

                „Rapid Rob“ , na prvý pohľad vyzerá fajn (dezén ako starší racing ralph?) ale je to tá SBC zmes… Ešte nejaké iné tam asi budú, nechce sa mi to konkrétne pozerať :)

                0 0
    • Necris  

      Objednej si ty pláště z Německa, z www.bike-discount.de …jak mi poradil Mlok. Jednoduše se mi mnohem víc blízila váha udávané hodnotě u plášťů objednaných nově tam, než u RaR koupeného u nás. Poštovné je pohoda a mě osobně to až z Koblenzu přišlo dříve než z ČR ;)

      A šířku je potřeba porovnávat spíše reálně naměřenou. 2,2 Bontrager 29–1 je už na pohled o kus širší, než 2,25 RaR ;)

      Pokud nechceš do pláště příliš investovat a je ti absolutně jedno váha, kup si CrossMark (kevlar pod 500, drát za 390 tuším). Na silnici a lesní pěšině se odvaluje parádně, jinak drží spíš hůř. Stojí za zvážení. A určitě vydrží víc než RaR.

      0 0
      • Lister  

        Ne vše tam mají nějak výrazně levnější, dost plášťů vyjde ± nastejno. Samozřejmě jiná věc je reálná dostupnost – často mají i verze, které se u nás shání blbě.

        0 0
      • MlokCZ  

        Jak jsou reálně široké ty Bontragery? Já mám oba 29tkové snake skin RaR 2,25 55mm a to i při nízkém tlaku co foukám.

        Aby byly na první pohled širší, to by musely být sakra široké na 2,2" rozměr.

        0 0
        • Necris  

          Jak to mám zdokumentovat ? Ty pláště mám vyslečené, ale ještě je mám. Když jsem měl na zadním RaR a na předním ještě nechaný Bontík, ten RaR je větší hádě určitě. Možná že styčná plocha při normální jízdě na asfaltu je stejná, ale Bonty je tvarově jiný (je to vůbec možné) a boky se roztahují o dost víc do šířky.

          Přiložený obrázek by to snad měl ilustrovat. Fakt je od pohledu širší. Nemůže to ale být tím, že je nově nahozený ?

          0 0
        • epsilon  

          co si myslis o DD verzich ?? …

          0 0
          • MlokCZ  

            Nejedou.

            0 0
            • epsilon  

              :D :D … takze klasiky peacestary ? pripadne snake skin ?

              0 0
              • MlokCZ  

                To si musíš sám vybrat, jestli obyč šlupka verzi, snake skin verzi nebo UST.

                U RoR a RaR to je také o 127tpi x 67tpi kostře (obyč a UST má 127tpi, snake skin 67tpi) jak už jsem tu mnohokrát psal. U NN je to fuk, tak jsou všechny verze 67tpi.

                0 0
                • epsilon  

                  Tak jezdil jsem NN snake 2,25 a celkem mi to sedelo, jen si nejsem jisty jestli je ten snake oproti klasice az takova vyhoda proto jsem chtel DD. Jako nejsem zadny velky pichac, takze zvolim asi klasiky peacestary NN 2,25 RR 2,25 + extralight duse

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Snake skin x obyč není o píchání, ale o řezání boků. Běhoun je u NN u obou verzí totožný.

                    Plus snake skin verze lépe těsní (už sama od sebe bez tmelu).

                    0 0
                    • epsilon  

                      Vim ze behouny jsou stejne a ze je vystuzene jsou boky, ale prijde mi ze fiknout to na xc je spis o haluzi a tesneni neresim protoze budu davat klasiku duse. Skoda ze ty DD nejedou, vnitrne jsem se uz smiril s jejich hmotnosti.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • Lister  

                        ale prijde mi ze fiknout to na xc je spis o haluzi

                        Ani ne, stačil jeden sjezd, kde jsem jim víc naložil a zadní skončil se třemi průřezy a mlíko bez šance. Nový plášť skoro na odpis.

                        0 0
    • bradek  

      Taky jsem hledal rychlejší pláště na lehčí terén a asfalt, objednnal jsem WTB Nanoraptory, 26×2,1, ještě je ale nemám, tak nemůžu posoudit. Teď vozím předek Nobby Nic, vzadu Racing Ralph, ale Ralph se na asfaltu rychle sjíždí a Nobby Nic mám pocit, že drncá a neni moc pohodlný na moje ježdění.

      0 0
      • MlokCZ  

        Sjíždí se rychle na asfaltu jen někomu.

        Mně vždy vydržel RaR na asfaltu úplně stejně jako v terénu a to poměrně dlouho kolem 3–3,5tis. km než zmizely problubně ve vzorku.

        Mám na RaR objeto pár téměř čistě asfaltových akcích typu Korsika, Sardinie, kde se to dobře ověřovalo (najeto souvislo jen na asfaltu 500km+) jestli je nějaký znatelnější rozdíl oproti terénu.

        0 0
        • bradek  

          Tak nevim, u mě po 2.000 km byly prohlubně už dávno pryč, EVO, Pacestar, kevlar, duše, 26×2,1.

          0 0
          • MlokCZ  

            Jsou tu tací, co mají prohlubně u RaR pryč i po 1000km. A existují i tací, kterým vydrží ještě o něco déle než mně.

            0 0
          • jIrI___  

            Ta výdrž plášťů je pro mě stejná záhada jako sraženiny v NoTubes tmelu :D. Někomu RaR vydrží 3 tis km, mně vydržel 800 km (do sjetí prohlubní ve špuntech).

            0 0
            • MlokCZ  

              U sraženiny tě můžu aspoň trošku uklidnit. U 29 snake skin RaR po asi 6 týdnech nebo jak dlouho jsem je tam měl (sundaval jsem kvůli vyzkoušení těch RK, jinak bych doplňoval přes ventilek a už je tam mám zase zpět ty RaR), tak při sundání na zadním byl takový malinkatý ježeček :-)

              Na předním tedy nic, smůla :-)

              0 0
            • bradek  

              A to není mnoho. :-) Že by to bylo váhou jezdce ? :-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Hmotnost jezdce (celé soustavy s kolem) jistě nějaký vliv má. Dle toho co tu kdo popisuje to musí být daleko více vlivů a to mnohem výraznějších než hmotnost jezdce.

                Kupříkladu RaR v partě vozí více lidí a dva kolem 90–95kg, vydrží jim méně než mě, o nájezdu pod 1000km ale nemůže být řeč.

                0 0
                • scota  

                  A kolik asi tak vydrží Nobby Nic Evo?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Opět jak komu a to rozpětí jak tu vidět na fóru je tak extrémní, že údaj od někoho jiného v podstatě postrádá smysl.

                    A také záleží jak který ročník NN dle směsi. NN jsem vozil hodně na předním, na zadním jen občas, takže jsem ani pořádně výdrž u sebe nezjistil jako u RaR.

                    V pacestaru jsem NN vzadu odjezdil jen pár set kilometrů a to byl pořád jako nový.

                    0 0
              • jIrI___  

                Pochybuju. Vážím 80 kg, takže žádný těžkotonážník. Spíš dávám vinu kamenitému terénu, ve kterém převážně jezdím. Ale je to jen odhad :)

                0 0
                • bradek  

                  Taky mám 80, já zase jezdím lehkej terén, hodně asfalt a chápal jsem to tak, že na asfaltu mizej rychlejc, teď v tom mám bordel. :-)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Hlavní příčinu velkého rozdílu výdrže se nepodařilo určit. Spekulací tu byla spousta, od hmotnosti jezdce, přes povrch co se jezdí (a to jak že rychleji mizí na asfaltu, tak v terénu), přes používané tlaky.

                    Dle většího množství porovnání mi přijde, že prostě některý jezdec ať s tím jezdí co chce jak chce má výdrž pláště lepší a jiný horší.

                    Nadhazuji tedy novou hypotézu, že RaR nejsou kompatibilní s některými jezdci jako jIrI, pepek a další se můžete hlásit :-)

                    0 0
            • Kamikaze 591  

              Já to měl podobně. Vydržel mi 1000km.

              0 0
    • MUSA  

      se přiživím, má někdo zkušenosti s touto gumou http://www.kupkolo.cz/…evlar_z5968/ , hledám něco na fulla dopředu

      0 0
      • HonzaC  

        o rancheru je toho v historii dost, ale rozmysli si ten rozměr, já osobně bych si do předu dal širší pneu, teď budu kupovat 2,25, před tím jsem měl 2,1. Zvlášť, když to máš na fulla a tedy předpokládám, že občas terén potkáš

        0 0
      • Soreno  

        Dal jsme je ženě na kolo ale ta jezdí po asfaltu a max polňačky je jí jedno jak to drží a ono při tý rychlosti co dosahuje by držel i slick.

        Osobně bych se v terénu lek :-)

        0 0
    • Bjerndi  

      tak jsem z toho nakonec rozumnej zhruba takto

      http://www.velohanak.cz/…less-ready-/ ( jsem z Brna, muzu si to vyzvednout na miste, reklamu v tom nejhedejte…nizsi cenu jsem nikde moc nevidel )

      pripadne ten MK

      Jestli jsem se dobre zorientoval, tak je to kvalitni rychlej plast pro normalni teren a na rok bych mohl mit pokoj :) A kdybych nahodou chtel bezdusaky, budu pripraven …

      0 0
      • MlokCZ  

        Pokud vybereš RaR, tak se vyprdni na ten v odkazu. To je doprodej 2011 modelu.

        Když za stejnou cenu lze koupit 2012, tak bych o 2011 neuvažoval.

        0 0
        • Bjerndi  

          zkusim pohledat, diky

          0 0
          • roman 3D  

            anebo počkej na model 2013 a nech bejt 2012 natožto 2011:-)

            0 0
            • Bjerndi  

              to je nej rada.

              Myslim ze s 2027 bych mohl mit na letosnich zavodech trochu navrch, jak se rika vitr v plachtach … pozor. pozor novej postrach hobiku :)

              0 0
              • roman 3D  

                sem si dělal tak trochu prdel, ale dělám v automobilovým průmyslu (plasty/guma/kov) kde se kouká jenom na to aby se kde ušetřilo/vojebalo konečnýho zákazníka a tak se vymešlej levnější materiály s přídavkem či 100 % recyklátem (výrobek už jednou vyrobenej/zkurvenej a tak to rozemelou a snaží se z toho udělat něco co by Ti mohli prodat případně rozemelou jinej zkurvenej výrobek který namelou a obarví tak že si myslíš že je to vono), udělá se jakoby modernější design aby to vypadalo (stejný jako s žrádlem v hyper-supermarketech) a bylo by mi ***** divný že zrovna výrobci cyklopneu by se přeháněli nabídnout zákazníkovi rok co rok kvalitnější výrobek v tomto případě pneu za stejnou cenu… z toho už jsem vyrost:-)

                0 0
                • newbie  

                  :-) ne že bych chtěl objahovat výrobce, ale rozdíl bych viděl v tom, že naprostá většina řidičů aut se limitům svých gum vůbec nepřiblíží nebo přiblíží jen výjimečně… kdežto u gum na bajcích si člověk, který jezdí trošku terén, hrábne/klouzne mnohem častěji a ty změny (doufejme vylepšení) pak líp rozezná

                  0 0
                  • Necris  

                    Přesně proto, že limitu gum se svojí jízdou nepřibližuji, jezdím na Michelinkách. Nejlepší guma v poměru cena/najeté km. Prý ale díky té výdrži ztrácí na vlastnostech. Hmmm…zatím jsem si nevšiml. Takový ty levný sračky o 1500 levněji na jedné gumě, ale 1/3 km .. to se fakt nevyplatí.

                    0 0
                  • pelhrimov  

                    Cash flow, je jiné podobné ukazatele sledují manažeři, Tvoje limity jsou jim u pr… :)

                    0 0
    • Bjerndi  

      pro zajímavost, takto vypadá můj RaR po 4100 km http://imageshack.us/…am0736v.jpg/

      jezdí se na tom vůbec, nebo jak ? :D

      0 0
      • Memphis22  

        Jezdit se na tom samozřejmě dá… Je otázka, jak často pícháš nebo jak moc ti to plave. Hlavní problém bych viděl v tom, že po tolika kilometrech už bejvá guma dost zpuchřelá a popraskaná.

        (debilní dvojsmysly)

        Na dojetí na asfaltu akorát.

        0 0
        • Bjerndi  

          do prace jezdim po asfaltu normalne, obecne asfalt prevazuje v tom co jezdim, takze ho mozna jeste trochu ohobluju :)

          Akorat pristi vikend jedu outdoor zavod a to uz mam lehce obavy

          0 0
          • pelhrimov  

            Na asfaltu do práce mám zatím rekord asi 14 tis. km na Schwalbe Land Cruiser Puncture Protection, 800g při šířce 1,75" :) Sundal jsem jí z holčičího kola, tam jsem dal lepší a tuto rok hobloval do práce a i o víkendech v lehkém terénu. A měla reflexní proužek :)

            0 0
      • JakeF  

        Jestli nejezdíš tak ostře na to, abys poznal, jak moc ten plášť ztratil vlastnosti, tak ho klidně jezdi dál :).

        0 0
        • Bjerndi  

          Tak on hlavne je proste rozdil ve vykonnosti jezdce a tudiz jeho pocity jsou smisene a kolikrat nevi jestli to je plastem, formou atd…Takze to je proste smes vsech pocitu vcetne toho, ze nekdy drzi v ruznych pasazich mene

          0 0
          • JakeF  

            On Ralfík má takovou vlastnost, že ty vlastnosti ztratí hodně nárazově (Mlok to přisuzoval sjetí měkký směsi z povrchu) a fakt to je poznat, když ho jezdíš ostře, že najednou ztratí trakci. Ještě je fakt, že při hodně nízkým tlaku to tolik znát není, jak se víc zapojí okrajový figury. Ale pořád se s ním dá v pohodě jezdit, jen už to je víceméně průměrnej plášť. Já ho třeba dojíždím na druhým bajku.

            0 0
            • nox159  

              k cemu mas vlastne dve HTcka?

              0 0
              • JakeF  

                Jsem měl hromadu dílů, tak jsem k nim koupil rám… Celkem to šetří náklady, navíc na něm může jezdit i přítelkyně… Do budoucna ho plánuju asi přehodit na full rám a na trénink a šetření nákladů pořídit silničku.

                0 0
    • kykloOp  

      využiju tématu a poprosím zkušenější o radu:

      mám fulla, nicméně spíše kvůli pohodlí než jízdě v těžkém terénu. Jsou na něm stále původní Schwalbe Nobby Nic Evo 2.25, ale chci je vyměnit za určitě užší (asi 2.1?) a rychlejší pláště. Přeci jen tohle jsou dost traktory a na asfaltu to dělá kravál a určitě i ubírá rychlost.

      Jaké konkrétní pláště byste mi doporučili? Jezdím většinou lehčí terén za sucha (polní cesty, cesty v lese) ale samozřejmě i dost asfaltu. Cenou kolem 500Kč za kus, ale kdyby to mělo smysl, můžu investovat i o něco víc. Pláště mi vydrží několik let, zas tolik toho nenajezdim :)

      0 0
      • Chlebovnik  

        Do sucha budou na tvoje použití perfektní třeba Crossmarky 2.1.

        0 0
        • kykloOp  

          vypadají celkem v poho. Jak jsou na tom s hlučností na asfaltu, máš s nima osobní zkušenost?

          0 0
          • Necris  

            Bzučí jako každé jiné, oproti jiným dost málo. Pokud se nakloníš, bzučí dost ;)

            0 0
    • feel.free  

      Zdravím, potřebuju poradit s výběrem pláště, proto oživím toto téma. Můj starý zadní plášť (Kenda K-849 26×1,95) je už na odpis a já tápu, jaký vybrat. Jezdím cca 30% silnice a 70% lesní cesty, polní cesty, cyklostezky a lehčí terén; 80% sucho. Kenda dostala s mými 100 kg docela zabrat :-) Chtěl bych se vejít do 700 Kč. Díky za rady.

      0 0
      • pepek  

        RaR 2,25

        0 0
        • feel.free  

          Třeba tento?

          http://www.kupkolo.cz/…2013_z92970/

          Není 2,25 zbytečně moc?

          0 0
        • Neťa  

          Sorry, ale tady je nutno jedním dechem dodat, že se 100 kg váhy bude za chvilku kupovat další…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Dag  

            Vážím 102kg a na RaR mám najeto 1200km. Myslím si že to je výdrž celkem slušná. Dneska jsem si už koupil do zálohy plášť nový. Ale myslím že na tom RaR ještě něco najedu. Vzorku má ještě tak 50%. Do hor za mokra to už ale není.

            0 0
      • kowalski1410  

        a co maxxis ardent 2,25…najeto cca 1400 km (70% asfalt) a vzorek při mé váze 92 kg je jako nový

        0 0
        • had_zachau  

          Jak je na tom ten plast s vydrzi proti bocnim prurazum. U Schwalbe, Hutchinson tech zarezu mam hodne.

          0 0
          • kowalski1410  

            tak to ti asi neřeknu,jezdím docela opatrně,to by ti mohli říct místní střelcí co dávají svým bajkům záhul…narval jsem tam 3 ATM a jezdím na pohodu :-)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.