• Janx

    Dobrý den mohli by jste mi poradit ohledně pláště na horské kolo jezdím tak 65 silnice 35 terén nejezdim moc blátem když je mokro tak ano. Chci aby mi pláště vydržely déle. Zaujali mě pláště

    MICHELIN XC DRY 2 a Smart sam chtěl bych aby mi dlouho vydrželi.

    0 0
    • Twisp  

      s těma mišelinkama nepočítej s moc dlouhou výdrží. Jsou drolivý, nebo aspoň bývaly. Asi bych zvolil Racing Ralph

      0 0
    • Kubajzs  

      Já narozdíl od kolegů můžu mišelýny doporučit, na silnici mi lítaj jak svišť a v terénu se moc neztrácej, až mě překvapily.

      0 0
      • Kubajzs  

        jo a zatim držej perfektně

        0 0
      • MlokCZ  

        Tady je doplním, že XC Dry 2 jsou rychlostně ± stejné jako RR.

        0 0
        • Janx  

          a jak myslíš že držej ty xc dry 2 oproti RR o tom že jsou rychlí nepochybuju

          0 0
          • MlokCZ  

            To nevim, jezdil jsem jen ty RR. Rychlost jsem doplnil z měření, kde vychází srovnatelně. V testech jsou hodnoceny XC Dry 2 ohledně toho jak drží hůře než RR, ale tohle je už narozdíl od měření subjektivní dojem testerů.

            0 0
          • voytaa  

            Já jsem jezdil xc dry 2 na zadním kole, pak jsem přešel na ralphy. Co se týká rychlosti, subjektivně bych to viděl tak stejně, řekl bych, že ralph v terénu drží mírně líp. Co je podle mě největší rozdíl je výdrž, ten xc dry se sjel hodně rychle, ralph mi zatím drží větší porci kilometrů a to jsem podle příspěvků tady čekal, že půjde do kytek taky hodně rychle…

            0 0
    • Hnoj  

      Mě hodně překvapila Rubena Scylla ve verzi TOP DESING 127TPI, cena je lidová a váha 440g. Dobře to jede, slušně drží.

      0 0
    • winprog15  

      Rozmýšľal si už nad kombináciou dopredu plášť s hustejším vzorkom a dozadu trošku menší vzor?Ja takýmto spôsobom jazdím vpredu Conti MountainKing 2.2 a vzadu Conti RaceKing 2.0 (ale hodilo by sa 2.2).Predok ma podrží pri zjazdoch v blate a teréne a zadok sa veľmi nezjazdí a je rýchlejší :)

      0 0
      • MlokCZ  

        Když chce jezdit 65% asfalt, tak tahle varianta je trošku mimo. Když už kombinaci, tak by mohl volit dopředu něco s menším vzorkem typu RR a dozadu něco bez vzorku jako ten Marathon Supreme.

        0 0
        • natureman42  

          ale taky 35% teren :)

          za sebe bych to videl obdobne jako winprog .. urcite velmi rychla na asfaltu a pritom i primerene stabilni v terenu by mohla byt kombinace bud vic terenejsi Swáb.NobbyNic dopredu vs. WTB Nanoraptor na zadek, prip. vic asfaltovejsi RocketRon dopredu a NRaptor dozadu.

          Mam vyzkouseno, letos se k ni opet na xc s vetsim podilem silnic chci vratit.

          0 0
          • MlokCZ  

            Když bude jezdit tolik asfaltu, tak je dost pravděpodobné, že těch 35% terénu nebude nic moc náročného, dále píše, že v bahně nejezdí.

            NN bych si na tolik asfaltu ani na přední nikdy nedal, nejde až tak o rychlost, ta na předním kole není tak odlišná, ale jde o to, že NN se na asfaltu chová ve sjezdech výrazně hůře než RR, vysoký vzorek je na asfalt hodně na škodu. A pak také má tendenci chytat při určitých rychlostech na pěkném asfaltu vibrace.

            A na suchu v terénu není ani s RR žádný problém ani v trošku náročnějších pasážíš. Samozřejmě NN podrží i na suchu lépe, ale jak často se mu objeví situace v terénu, kdy NN opravdu ocení? Já myslím, že klidně téměř nikdy.

            NN a RR ve všech kombinacích jezdím už opravdu dlouho, takže mám ve stejném období najeté stejné techničtější sjezdy na všech těch kombinacích.

            A pokud je sucho, tak vůbec není tak špatné ani na RR/RR kombinaci.

            Důležité u RR/RR kombinace je to, že nesmí být přefoukané, pak velmi rychle vlastnosti v terénu hodně zhoršují.

            NN je na přefoukání o trošku méně náchylný, ten vysoký ne tak hustý vzorek trochu podrží i u přefoukaného pláště (i když je to samozřejmě také horší a není důvod ho přefukovat).

            Momentálně mám i na Stereu RR/RR a možná to takhle nechám a možná tam přijde NN/RR (pořád váhám), když na druhém Stereu, co snad už brzo dorazí, bude NN/NN.

            A to na tom Stereu s RR/RR rozhodně nebudu jezdit 65% asfaltu, ale jen nutné minimum a terény velmi pravděpodobně o dost náročnější než on.

            0 0
            • Janx  

              on má táta silničku kluci horáka takže je to složitý a co by jsi teda doporučoval na 65% silnice

              0 0
              • MlokCZ  

                To záleží co bude ten terén 35%. Volil bych od RR/RR kombinace (nebo nějaká srovnatelná kombinace) pokud bude v těch 35% terénu aspoň sem tam opravdu terén.

                Pokud těch 35% terénu mají být výhradně pěkné široké lesní cesty, tak klidně přes tu variantu s Marathonem Supreme jen dozadu až po variantu i dopředu.

                V nouzi pokud je sucho se i na těch Marathonech Supreme dá celkem náročný terén, jel jsem na nich sjezd na celopevňáku, co třeba manželka s NN//RR s odpruženou vidlicí nedala (nebyl nijak extra těžký, ona toho moc nedá, ale jen chci ilustrovat, že na suchu se dá jet lecos na lecčem). Samozřejmě na pořádných pláštích do terénu je takový sjezd jistější, můžeš ho jet rychleji. Ale pokud by takové sjezdy ani nikdy nebo téměř nikdy nejezdil.

                Pokud jezdí s partou co mají všichni biky, tak se ale taky může stát, že za chvíli bude asfaltu mnohem méně a terény místy náročnější a bude to chtít zase vybrat úplně něco jiného.

                0 0
                • Janx  

                  Marathonem Suprem podle mě má docela hladkej vzorek a jak by to drželo na takový štěrkový cestě??

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Je téměř bez vzorku. Grip v terénu a to jakýmkoliv, tedy i lehký terén typu šotolina je samozřejmě horší než třeba u RR.

                    Pokud se nejezdí zatáčky na hraně, tak ale v klidu použitelné.

                    Ale zase třeba na asfaltu drží Supreme parádně a to i na mokru.

                    Případně se dá vzít ta kobinace Supreme jen dozadu. U Marathonu Surpreme je ale škoda, že je max. ve 2,0. To bych viděl jako nevýhodu.

                    Tedy hlavně si musí ujasnit co a jak bude jezdit a jaké vlastnosti jsou pro něj prioritní a jestli chce lepší chování na asfaltu (když je ho více) nebo v terénu (i když je ho méně).

                    0 0
                • nox159  

                  jen bych pridal neco k tomu co se da na čem sjed :) nezalezi ani tak na plastich ale spis na jezdci a ne jen po technice, jde i o povahu jezdce znám kamoše ktery je na tom vykonostne trochu lip nez ja jezdi podobne trasy jak ja, ale kdyz nekde jedem a reknu sjedem neco brutalnejsiho tak se boji.

                  a taky je to i o veku podle me mladý kluk i na plastich bez vzorku sjede vetši brutality nez 50 lety jezdec krety je na tom technicky o dost lip, ( podotykam myslim klasicke jezdce – at se mi tu neozve rychlej turista a nezacne tu ze na FF toho sjede hodne :D) ale starsi biker uz ma lecos za sebou a vidi v nekterych vecech i rizika nebo uz zazil situace kdy to bylo na hrane a uz nechce tolik riskovat a ten mlady si takove veci zatim nepripousti protoze o nich nevi :)

                  jinak jezdim kombinaci RR/RR a v pohode, dopredu dam kazdou sezonu novy a v zadu dojizdim ty zbytky uplne do hladka ( na zavody mam vzdycky doma jednu novou sadu tak pred zavodem prezouvam. Takhle sem to resil do tedka protoze sem nemel silnicu a jezdival sem kazdy den po asfaltu do skoly ( 13+13km) takze sem asfaltu jezdil dost a bez problemu, tedka jak sem poridil silnicu tak na bika hodim tu zavodni (novou) sadu RR a budu ho jezdit jen v terenu a na silnici budu mit silnicu.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak to je jasné, že to je o jezdci. Já tím předtím chtěl hlavně říct, že pro stejného jezdce ten větší drapák zase tolik nezachrání a proto pro extrém typu 1% úseků, kde by se využil nemá smysl.

                    0 0
                    • nox159  

                      vsak ja to jen doplnil o tu povahu jezdce ;-) protoze technika je jasna, jinak vim jak si to myslel.

                      jen tak mimo nedre se manzelka zbytečne z tema NN? pro zenskou je to uplne zbytecne ta potrebuje at ji to jede do kopce a po rovine a ve sjezdu nejak moc rychle nejede tak je taky nevyuzije. ( muj nazor, nemam tolik zkusenosti jak ty)

                      ja bych treba na kolo NN nikdy nedal kdybych chtel neco jineho nez RR 2,1 tak bych vzral RR 2,25 ( abych mohl zkusit nizsi tlak) ale vyšší vzorek pokud nejezdi nekdo 40% a vice v bahne podle me nema smysl

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        NN nikdy neměla vzadu, vždy jen vepředu a momentálně má na fullu RR/RR UST 2,25 a ještě uvidím, jestli ji dopředu dám NN nebo ne.

                        Pokud se jede slušný terén, tak vyšší vzorek má velký význam i za sucha. Ona takové úseky moc nedává, ale občas ji pomůže ten NN za mokra, takže pořád váhám.

                        0 0
                        • nox159  

                          jen se ptam protoze NN sem nikdy nejel a plast v takove širce vlastne už vubec ne, nemel sem zatim nikdy potrebu mit neco vetsiho/ hrubšiho a to jezdim v beskydech – ale jak to vsude čtu tak sem na tom bud z technikou moc dobre ( coz pochybuju) nebo si porad vybiram lehký teren :D

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Třeba na sjezdu typu žlutá z Lysé k přehradě, tak v takovém terénu je NN oproti RR znát hodně (a to myslím i za sucha) a hodí se už i NN na zadním kole.

                            Ale i když sjezd je v pohodě třeba na RR/RR, tak oproti NN/NN si tam musím dávat mnohem větší pozor, jet nejtěžší pasáže o něco pomaleji a když dojde na krizovku, tak už není taková rezerva že pláště podrží.

                            0 0
                            • nox159  

                              jj tu cestu sem jel a asi tam bude hrat velkou roli to jak rychle to človek jede :)Protoze zas tak moc težke se mi to nezdalo

                              0 0
                  • Rychlej turista  

                    Tak to si piš, že se tu ozvu :-D

                    Já jsem totiž přesně ten typ, co „už se bojí“. A je to přesně o tom věku, protože čím je člověk starší, tím víc si uvědomuje rizika a nebezpečí a snaží se jim vyhýbat a proto už jezdím podle hesla : „Ve sjezdu se dá málo získat, ale taky hodně ztratit“. Proto taky můžu jezdit na FF. Ne proto, že bych vládl až tak dokonalou technikou, ale proto, že i kdybych měl sebefestovnější pláště, stejně bych nejel výrazně rychleji, protože každý čas od času spadne a pro mě je daleko příjemnější představa, že strom vezmu v rychlosti malé na FF, než v rychlosti velké na nějakých drapácích.

                    0 0
            • Karlos.ml  

              Dotaz, kolik bys viděl optimální tlak v RR 2,25? Mám je na starym oceláku, v terénu jsou super ani na asfaltu si nepřipadám jako brzda, ale řekl bych že zhruba po tisíci kilomotrech docela ubývaj. Jezdím tak 50/50 asfalt terén. Díky

              0 0
              • MlokCZ  

                Optimální pevná hodnota tlaku neexistuje, protože hrozně záleží na váze jezdce, stylu jízdy a hodně na technice jezdce.

                U dušových verzí bych foukal minimální tlak, co můžeš, aniž bys začal mít problémy s prorážením.

                Ani tohle není univerzální rada, ale většinou platí, protože většina jezdců nemá tak excelentní techniku, aby si vůbec s duší mohla dovolit optimálně nízký tlak pro chování v terénu a nezačala prorážet.

                Já jsem s dušemi byl limitovaný někde na 30/35psi (pro 2,25 Schwalbe a mojich 70–72kg). Optimální tlak pro chování v terénu to ještě nebyl, ten byl o něco nižší, ale s nižším už jsem začínal častěji prorážet.

                Po přechodu na UST jsem pořád pro 2,25 Schwalbe mohl snížit tlaky na 25/30psi.

                0 0
    • Janx  

      takže myslíte že ty SS nemám brát?

      0 0
      • MlokCZ  

        Ne, SS jsou pomalejší než RR (SS jsou rychlostí mezi NN a RR s tím, že mnohem blíže NN) a současně i nepatrně hůře drží. A ta o dost lepší životnost co dříve u SS byla, tak je taky už pryč co přešli u Schwalbe u SS na 3-směsovou variantu totožnou s NN a RR.

        Výdrž bude pořád nejspíše o malinko lepší než u RR, ale rozdíl velký už nebude. Mám zkušenost pouze s dvousměsovou předchozí variantou a už u té šla výdrž hodně dolů (oproti té původní jednosměsové variantě) a velmi se přiblížila RR.

        Tedy u SS by měla smysl jen levnější jednosměsová varianta kvůli dlouhé výdrži, ale nutno počítat, že ta drží už výrazně hůře než RR a jede taky hůře.

        Jak už jsem tu několikrát psal, tak SS od předělaní na třísměosvou variantu nemají v nabídce Schwalbe v podstatě žádný smysl.

        0 0
        • Janx  

          tak dík já jsem to tu tenhle názor taky zahlídl alespoň jem vyřadil jeden druh pláště

          0 0
    • marapara  

      Kendy Karmy 2.0 kevlar 60 tpi.

      0 0
      • Kubas.1  

        souhlas

        0 0
        • Janx  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • XC-biker1  

        Jo, Karma je super. Vydrží, podrží, a po asfaltu jede taky slušně

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Blade  

      Kvůli 65km na silnici a 35km v terénu nemá smysl vymejšlet nic extra.

      0 0
      • Janx  

        to kolik si myslíš že ujedu kilometrů mě nezjímá kdybys radši doporučil něco…

        0 0
        • natureman42  

          jestli chces mit na kole vyrazny napisy firmy, ktera je mezi bikery jednou z nejuznavanejsich, tak ber ty RacingRalphy.

          Jestli chces malinko mensi mainstream, zkus treba tyhle – na asfaltu jedou paradne a v 35% terenu nezklamou :)

          http://www.wtb-bike.eu/en/products.htm…

          0 0
          • Janx  

            jj právě o nich uvažuju :)

            0 0
            • pepek  

              Pokud tam máš tolik silnice, tak o ničem jiném ani neuvažuj. Navíc: vydrží věčně.

              0 0
              • Janx  

                už jsem se pro to rozhodl ale potom jsem četl diskuzi a tam psali že nano je špatný na šotolinu a to je pro mě docela podstatná věc

                0 0
                • zapl  

                  minulej rok jsem jezdil nano 2.1drát.zas tak špatnej nebyl,výdrž asi 5000km.Když byl novej tak chrlil kamínky, a když byl sjetej asi o půlku dak víc defektů.Na sucho a šotolinu,zas tak špatnej nebyl kromě bahna tam už to bylo horší.letos jsem přezul na Michelin xc dry2 kevlar,na silnici jedou taky dobře. V terénu zatim moc najeto nemám,ale v bahně jsou určitě lepší.

                  0 0
              • stan.zak  

                … věčně je ovšem pojem poměrně relativní, převedeš to na ujeté km, vč. tvé hmotnosti a jetých povrchů?

                0 0
                • pepek  

                  Vydrží hrozně dlouho, takže i když koupíš kevlar za 700,– tak je to vlastně hrozně levný plášť. Přesně ti to neřeknu, ale zeptej se turisty, ten to má určitě spočítaný.

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Nemám, protože jsem je ještě nesjel :-D Ale odhaduji to tak na dvojnásobek, než je běžně zvykem.

                    0 0
                  • stan.zak  

                    Aha, škoda, mohli jsme porovnat… tak se třeba přidá někdo další.

                    U mojí osoby to je cca 35% po hladkým (jen odhad), i s kolem vážím na jaře dobrých 120kg, do podzimu to pak ubývá. Nanoraptor 2,1 přední by určitě ještě něco dal, ale zadní je už taky zutej. Jinak najel jsem na nich 1000km, a pak manželka dalších 1000km, než vloni přední nepodržel, a má od 2009.11.14. přezuto na RR a NN. Ten zadní má tedy najeto přesně 2002km, a drážky středního průběžného vzorku už skoro nejsou. Foto je ale ze září 2009, starší nemám.

                    0 0
                    • stan.zak  

                      Ještě dodám, že prvních cca 300km jsem ty NanoRapt vozil dost nafoukané, pak už lidsky, aby to lépe drželo; píchnuto přední cca 3× a zadní 6× (z toho 2/3 manželka).

                      Později jsem vzadu přezul na Schwalbe Smart Sam Alpencross, dualcompound 2,25, na něm asi ještě letos, až sleze sníh, začnu (2× foto), a má najeto 2.710km;

                      a vepředu na Schw Albert 2,25 , ten má 3.356km a asi tam bude, dokud nezpuchří :-) protože snad neubyl, jen nějaké to pořezání, oba píchnuto 0×.

                      0 0
    • jIrI___  

      Ještě zahrň do výběru i Maxxis Crossmark. Na silnici a tvrdém podkladu dobře jedou a dlouho vydrží. Trochu problémy jim dělá lepivé bahno a některým lidem v zatáčkách v terénu ustřelují. Já jsem na HT žádné ustřelování necítil, to jsem poznal až na fullu, kde jsem znatelně zvýšil rychlost sjezdů.

      0 0
      • Twisp  

        jeste by staly za uvahu maxxisy larsen excpection tt

        0 0
        • jIrI___  

          TT oproti Crossmarkům nedrží v terénu už vůbec :). Ale na sucho a nějaké neagresivní jezdění by to nemusela být zrovna špatná volba. Jen jsou strašně úzké.

          0 0
          • XC-biker1  

            TT se docela rychle sjíždí, a v terénu nic moc. A že jsou úzké ? No nevím, já měl 2.0 a byly to docela balóny.

            0 0
            • hampik  

              …hoď tam WTB Nano Raptor 2,1 a máš pokoj. Dobře se odvaluje a dlouho vydrží, taky cena je dobrá (tedy aspoň u nás).

              0 0
          • DaSnail  

            mám TT vzadu. šírka 55mm. keď sa ti zdá že má slabý záber, tak ho otoč proti šipke.

            0 0
            • jIrI___  

              Já ho měl, ale už je to nějaký ten rok nazpět a byl fakt jak užovka. Rozhodně ne 55 mm. Takže asi ho trochu pozměnili. Omlouvám se za mystifikaci ohledně šířky :)

              0 0
              • DaSnail  

                mno, keby si mi mrkol do profilu, tak by si videl že mám 2.35

                takže omluva možno ani neni nutná…;o)

                0 0
      • Trainman  

        Crossmark (+ jízdní vlastnosti) nebo Ranchero (++ výdrž).

        0 0
      • marapara  

        Crossmark maximálně dozadu.

        0 0
        • Blade  

          Crossmark především dopředu, vzadu nevydrží, tam raději Ranchero.

          0 0
          • DaSnail  

            hm, vzadu nevydrží a vpredu nedrží. plášť snov…8o)

            0 0
          • marapara  

            Vepředu zase ustřeluje v zatáčkách, nebrat.

            0 0
            • Blade  

              Na předku mi drží srovnatelně s Ignitorem.

              0 0
              • marapara  

                To se u mě nedá říct. Párkárt mi nečekaně na předním kole ustřelil, asi 2× nebo 3×, když jsem trochu ostřeji prijížděl zatáčku, ale naštěstí jsem to vždy ustál. Tu samou zkušenost má kubad, ten to ale neustál. NEBRAT takový plášť!

                0 0
                • Blade  

                  :) Je pravda, že musí být novej, stačí malej úbytek vzorku a má úplně jiný (horší) vlastnosti.

                  0 0
                  • marapara  

                    První ustřelení předního bohužel přišlo u téměř nového pláště. Pokud jsem na něm nejel poprvé, tak to bylo druhou nebo třetí vyjížďku.

                    0 0
          • ememem  

            podla mojej skromnej skusenosti ranchero ak neni nabombovany tak na tom stredovom behuni docela plava. ja bych to uz nechcel.

            0 0
    • akula  

      Jako možní kandidáti na tvoje podmínky se mi jeví: Schwalbe Racing Ralph, Geax Saguaro, Maxxis Crossmark, Kenda Karma, Specialized Fast track, Continental Raceking, Michelin XC DRY 2 potažmo novej wild Race'r. Šířka u všech 2,0 až 2,1 palce s vyjímkou ralpha, toho 2,25. Já bejt tebou bych vzal Karmu 2,0 127 TPI.

      OT: Prodává se už někde u nás Michelin wild Grip'r 26×2,25? Má s nim už někdo zkušenosti?

      0 0
      • Janx  

        jj dík tak po půl dne jsem došel k podobnýmu závěru

        0 0
        • Janx  

          ted jenom nevím jestli vzít 60 TPI nebo 120 TPI pls poradte

          0 0
          • Rychlej turista  

            Jestli pláště krájíš, tak 60, jestli ne, tak 120. Jsou většinou dražší, ale mívají lepší jízdní vlastnosti.

            0 0
            • Janx  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
            • Janx  

              a mohl by jste říct o kolik jsou lepší?

              0 0
              • Janx  

                a včem?

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Čím větší TPI, tím slabší vlákna, méně materiálu a lepší jízdní vlastnosti. Obecně se dá říct, že čím víc TPI, tím víc plášť. Málo TPI vozí turisti, kterým nevadí horší jízdní vlastnosti, větší váha, nižší cena a větší trvanlivost.

                  0 0
                  • Chiron  

                    Teď přemýšlím jak může souviset TPI s výdrží…

                    Každopádně jak je to u RR? Našel sem že má 67 EPI, ale nějak nevím čím se liší TPI a EPI. No a vzhledem k tomu že RR je více méně závodní šlupka, tak jakto, že má tak málo?

                    Jinak pokud se nemýlím, tak Karma ve 120 TPI má i jinou směs pláště.

                    0 0
                  • Janx  

                    já jsem myslel jaký to má v praxi význam… jestli s tim máí někdo zkušenosti

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      V praxi to má význam orientační. TPI ti dá přibližnou představu o konstrukci pláště a k čemu je asi určen. Ale je to jen jeden z ukazatelů, pak máš druh směsi, hmotnost, vzorek, šířku pláště, jeho výšku, ochranu proti defektům a vímjácoještě. Takže to stejně musíš posuzovat jako celek.

                      0 0
                      • Janx  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                        0 0
        • Rychlej turista  

          Ještě si můžeš zařadit Trilobita :-)

          0 0
          • Janx  

            já jsem rád že jsem to nějak rozhodl XD pokud si myslíte že nějaký plášť je výrazně lepší tak napište jinak mlčte navždy :-) :-P

            0 0
            • DaSnail  

              nanoraptor

              0 0
              • Hynas  

                Souhlas…nanoraptor, vulpine, případně XR1.

                0 0
              • Rychlej turista  

                Já bych si tě dovolil opravit. Nanoraptor od ostatních plášťu neodlišuje to, že by byl výrazně lepší, ale jeho je jeho bezproblémovost. Jinými slovy, nemá žádnou výraznou slabinu, která je tak typická pro většinu plášťů.

                0 0
                • DaSnail  

                  súhlas. ale podľa mňa je bezproblémovosť výrazne lepšia jak nejaká problémovosť. 8o)

                  pri požiadavke dobrej výdrže pri veľkom podiele asfaltu, keď nepotrebuje jazdiť v blate a v zákrutách to pravdepodobne nehrotí extrémnym náklonom- moc vhodnejších plášťov jak nano asi nebude. imho

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    A proto ho jezdíme :-)

                    0 0
                    • Hynas  

                      Souhlas s guru rychlým turistou. A pokud by se zdál NR příliš pomalý…na zadní kole bych nahradil vulpinem, ať zachováš jednotnost značky plášťů (takhle jsem to myslel, zerocoole).

                      0 0
                      • Zerocool  

                        tak to jo jo, ale s tím nanoraptorem vpředu se musíš taky někdy zbytečně krotit…

                        0 0
                        • natureman42  

                          no dopredu ho uz nedavam – chybi mu vyraznejsi bocni vedeni. Kdybych ted nemel v zasobe plno jinejch (Nevegala, NNica), tak me docela na predek laka ExiWolf 2.1 Race.

                          • vzroek podobnej jako Nano, ale vyraznejsi a hlubsi.

                          Nemate nekdo s tim ExiWolfem nejaky zkusenosti?

                          http://www.wtb-bike.eu/en/products.htm…

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                • Janx  

                  já jsem někde na fóru četl že jsou na nic v šotolině „že ustřelujou“ a to by se mi rozhodně nelíbylo

                  0 0
    • marapara  

      Crossmark maximálně dozadu. Jinak je to celkem průměrný plášť, který vzadu ve vlhčím terénu podrží líp než Karma, ale jede na asfaltu o poznání hůř než Karma.

      Měl jsem kevlarové 2,1 CM, váha cca 570 gr/kus, což je na kevlar celkem dost, vydržely vzadu cca 2000–2500 km, což není nijak extra výkon. Defekty tak přiměřeně. Dopředu bych si CM už nedal, při ostřejším projíždění zatáček ustřelují a nedrží. Vzadu to nevadí, ale vepředu je to o hubu. Tam kde CM vepředu ustřeluje, Karma celkem s přehledem drží. Karma nemá zase ráda mokré kameny a kořeny. Vzhledem k tomu, že má uprostřed tvrdší směs, než na bocích, tak i hodně vydrží. Na HT, kde jezdím asi 80% silnice, mi vydržel víc než sezonu, cca 1 a 1/4 roku, což je asi 8–9 tisíc km. Sice po těch 8000 km už to byla celkem galuska, ale na suchu se s tím pořád dalo jezdt :). Karmu jezdím na HTčku a jsem s ní spokojen. Myslím, že pokud máš poměr silnice 2/3 ku 1/3 terénu, tak Karma je ideální volba.

      Na fullu jsem jezdil toho Crossmarka. Vepředu jsem jej měl 3/4 roku, až se mi sjel vzadu, tak jsem přední hodil dozadu a dopředu šel Nobby Nic 2.25". S touto kombinací jsem spokojen. Jezdil jsem v zimě ve sněhu a zamrzlém terénu a víceméně jsem s CM vzadu neměl problém.

      0 0
      • Janx  

        napiš pls jaký typ karmy

        0 0
        • marapara  

          Kevlarové Karmy 2.0" 60 tpi. Jsou i docela lehké, váží kolem 460 gr. Cenově vychází taky docela dobře, dají se sehnat něco málo přes 500 kč.

          0 0
        • Janx  

          jj už vybírám vhodnej obchod

          0 0
    • Zerocool  

      Nanoraptor, Kenda Karma – super pláště, letošní sezónu budu ale asi jezdit WTB Volverine 1,95 – lehčí, více podrží a zdá se mi i rychlejší, tak uvidíme… http://www.wtb.com/…g/wolverine/

      0 0
      • Hynas  

        Hmm, 2,2 wolveriny jsem mohl mít na velké kolo taky, ale reálná váha oproti katalogové o více než 200 gramů na jednom kole…hnus fialový.

        0 0
      • Janx  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • Luma  

        Wolverine jsem jezdil,jediné včem byli dobré,tak ve 2,2 docela balon(takže pohodlí)a byli na suchu docela rychlé a výdrž.Mínusy váha cca 650g kus,ve vlhku nedrželi skoro vůbec,to samé šotolina.Karma určitě podržela v terénu více,nanoraptory jsem nejel tak nemůžu srovnat.

        0 0
        • Zerocool  

          chlapi čtete nebo nečtete? 1,95

          0 0
          • Luma  

            To je jedno jestli 1,95 nebo 2,2 prostě ten vzorek a hlavně ta tvrdá směs je do terénu nepoužitelná.

            0 0
    • Janx  

      děkuji Vám všem za radu nakonec jsem si vybral Kenda Karma 2.0 60TPI

      0 0
    • JakeF  

      Za mě Continental RaceKing. Uvažovat o RR asi nemá podle mě úplně cenu na tolik asfaltu a Micheliny XC Dry 2 jsem jezdil před Contíkama a jsou to těžký mrchy, což na asfaltu nevadí až tolik, ale v terénu ztrácí a na mokru to je docela bída. Na RaceKingy nemůžu říct křivýho slova, mám základní kevlar verzi a ani mi nepřijde, že by se nějak rychle sjížděly.

      EDIT: Koukám, že už se vyřešilo, tak nic :-).

      0 0
      • MlokCZ  

        Nic proti RK, taky vhodná volba. Ale nechápu proč nemá cenu na tolik asfaltu uvažovat o RR a přitom o RK ano.

        0 0
        • JakeF  

          RK mi přijde, že má hustší vzorek, takže bych si na něj spíš vsadil s výdrží. Ale RR jsem ještě nejezdil, ty musí ještě tak 2 týdny počkat :-).

          0 0
          • roud  

            mám na jedněch kolech racekingy kolem 4000km a teprve na nich začalo bejt vidět že ubyla trocha vzorku takže o výdrž bych se nebál je to skvělá lehká rychlá guma-na sucho (neni ideální do bláta a sněhu)

            0 0
            • Luma  

              Nevím kde jezdíš a po čem jezdíš,ale zítra Ti nafotím jak vypadá RK 2,2 Supersonic po cca 600km v Beskydech na zadním kole.Jestli s ní najedu ještě 500km tak budu rád.

              0 0
      • Janx  

        já uvidíme jak to pojede já mam když tak v plán hodit tu hodit karmu dopředu a dozadu koupit něco jinýho uvidíme jak to pojede

        0 0
        • natureman42  

          spis v zadu nech Karmu a dopredu dej neco jinyho, s lepsim bocnim vedenim

          0 0
          • marapara  

            jj, taky bych to tak řešil. Dopředi klidně Rocket Ron, Racing Ralph nebo Nobby Nic. Ale pokud plánuje 60–70% přesunů po asfaltu a neplánuje nějaké těžší terény, tak ve předu ta Karma bdue taky stačit. Vozím na Zaskarovi Karmu vepředu i vzadu a v pohodě. Jezdím s ním hlavně do práce, většinou silnice, zpátky zpěvněné i nezpevněné cesty a stačí mi. Občas s ním zajedu i do terénu, i když raděj jezdím do terénu na fullu :).

            0 0
            • MlokCZ  

              Na tolik asfaltu bych se vyhnul vyšším řídkým vzorkům kvůli vibracím, tedy především NN bych na tohle nebral. RoR netuším, ten jsem nejezdil a RR je na asfaltu v pohodě bez vibrací narozdíl od NN.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.