• onelook

    Hledám velmi levné kolo, které vydrží pár naježděných km zejména po lesních cestách a méně kvalitních silnicích (tak půl na půl). Dříve jsem měl nějaké horské kolo za 5000 a fungovalo bez problémů. Po jeho odcizení jsem pořídil jiné za cca stejnou cenu, ale sype se to – ozubená kolečka, zadní střed, brzdy nejsou pořádně seštelovat, aby se vracely do polohy, kde nedrhnou, přehazovačka, … Odborné seřízení nepomáhá a v servisu se vyjadřují, že tam nemá smysl ani díly měnit za nějaké kvalitnější. Nejde mi o to, aby kolo bylo lehké, mělo nějaké vymoženosti typu odpružení apod. … ale aby spolehlivě fungovalo a vydrželo mi delší dobu. Také ocením menší potřebu údržby (ideálně jen občas něco namazat, dotáhnout a dohustit). Jezdím jen rekreačně v létě tak 3 měsíce v roce a tak max 100 km týdně (v průměru tak možná 50 km/týden). Ideálně zase nějaké horské (kvůli tomu, že snese horší zacházení a je menší pravděpodobnost defektu – alespoň předpokládám) – ale v žádném horském terénu jezdit nebudu. Nebo nějaké to polohorské (tracking, cross nebo jak se tomu „nadává“). V kolech se neorientuji a nejsem schopný poznat dobré kolo od špatného – když je to úplně nové, tak to jezdí (skoro) všechno…

    Prosím o radu, které velmi levné kolo vybrat, aby fungovalo a vydrželo.

    0 0
    • dancing dog  

      Kona Smoke

      0 0
    • felix.org  

      Každej má tu hranici někde jinde, takže kolik znamená velmi levné?

      0 0
      • onelook  

        Ideálně zase tak kolem 5000 Kč, ale když mi řeknete, že každé kolo za 5000 Kč se mi bude sypat, tak prosím o info, o jaké ceně má smysl uvažovat. Ale zdůrazňuji, že mi nejde o lehkost jízdy, hmotnost, technické vymoženosti – jen o to, aby to jezdilo a každou chvíli na tom něco neodešlo, i když na tom jezdím poměrně málo.

        0 0
        • Zlatka  

          aukro search

          0 0
        • Azmir  

          Cenu si daj minimálně 10tis, jinak se sypat bude.

          0 0
        • Sodík  

          Pokud chceš něco, co se nebude sypat – osobně bych trochu připlatil a koupil nové kolo – už jenom kvůli té dvouleté záruce. Jinak ta zmíněná Kona

          se mi moc líbí, ale netuším, kolik stojí.

          0 0
          • Vilém  

            Treba tady. Zbytek si dohledej pres google sam.

            0 0
            • Sodík  

              Takže ocel ju? To kolo se mi líbí, i vzhledem k ceně, čím dál víc :)

              0 0
              • Vilém  

                Proc ne? Osobne jsem fanda oceli, takze nejsem moc objektivni, ale nevidel bych v ni zadny problem.

                0 0
                • Sodík  

                  No právě že taky chromolybden považuju za „lepší“ materiál než hliník, léta páně 2000 – 2010 jsem jezdil jeden ocelovej rám a byl to držák – než jsem po 25000 km urval přehazovačku i s patkou :)

                  0 0
                • scalar  

                  Kona Smoke je super, tedy hlavně rám. Tvoří ale většinu ceny i hodnoty kola, takže jinak se ze středu na čyřhran vykutálejí historické věnečky, kliky jsou s lisovanými ocelovými převodníky, jednoduché ráfky toho taky moc nevydrží, řazení tam bývá gripshift Sram MRX, tedy taky nic moc, přehazka nějaký Altus…

                  0 0
                  • Sodík  

                    Jo, ale za ty peníze? Díly pak může upgradovat, ale tenhle krásnej ocelovej rám je imho dobrej základ..kromě toho bude mít 24 měsíců zákonnou záruku, že to bude fungovat..

                    0 0
    • Azmir  

      První nám musíš říct cenový limit, kolik měříš a jestli by ti nevadila třeba bazarovka.

      0 0
      • onelook  

        Bazar mi vůbec nevadí, ale obávám se, že nebudu schopný v bazaru poznat, které kolo je dobré a které ne. Také nebudu schopný kolo opravit, pokud by to potřebovalo.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • onelook  

        Omlouvám se, přehlédnul jsem dotaz na výšku … 182 cm.

        0 0
    • nox159  

      cenovy limit?

      0 0
    • HELLBOY22  

      ak neviem tvoju výšku moc neporadím ale dajú sa nájsť aj celkom v poho kúsky ako ten tretí link na takmer nový avalanche

      http://www.cyklobazar.cz/…uji-autland/

      http://www.cyklobazar.cz/…cstar-pekne/

      http://www.cyklobazar.cz/…avalanche-3/

      0 0
      • Azmir  

        To bych raději chodil pěšky než jezdit na tomhle, snad zakladatel zvýší cenový limit jinak je to marné.

        0 0
      • hony007  

        Ten Avalanche je předražený, o 1000 víc stojí nová 09, byť už ne na výšku 182.

        0 0
    • scalar  

      Asi něco s pevnou vidlicí, např.:

      http://www.individualbike.cz/…-skladem.php?…

      0 0
      • Azmir  

        Jestli dobře vidím je to 20" ;-)

        0 0
        • scalar  

          Vidíš dobře, pro daný typ kola a účel („polotrekingové“ kolo) v tom nevidím problém. V dobách, kdy se takto koncipovaná kola používala, se braly trochu větší velikosti, tady by byla vyšší hlavovka výhodou a pochybujim, že by byl levný rám od Spyderu nějak zvlášť dlouhý.

          0 0
      • scalar  

        Nebo na větších kolech Felt QX65

        http://www.kola-jakr.cz/…kolo-2009–1/

        0 0
    • Joseph de Sax  

      udělej si smlouvu se svými opálenými spoluobčany na dodávku jednoho kola denně a určitě na tom nemůžeš prodělat…

      0 0
      • LRRTM1  

        Jestli budeš takhle vtipnej i po té, co mu tmavočeši donesou něco „vývojovýho na bezpášťácích“. Ale to se nestane, ty používáš hypersonický plazmový zámky a satelitní vyhledávání…

        0 0
        • Joseph de Sax  

          no, jo…ale to bys musel mít smlouvu na velmi drahé kolo a na to nemaj solárka mentálně…nehledě na to, že já žiji v území, kde se vyskytují ultimátně a bez výjimky pouze bledé tváře…

          0 0
    • LRRTM1  

      Neexistuje jednoznačná odpověď. Hodně záleží na stylu ježdění i terénu, ve kterém se chceš pohybovat. I horší lesní cesta je dost relativní pojem. Další věc je, co považuješ za poruchu. Někdo mění desky když porvé zapískají (přeháním) a někomu nevadí, když mu lehce střílí řetěz.

      Co se týče techniky a její spolehlivosti, i u kol platí pravidlo, že ****** se může cokoliv. Ale pravděpodobnost se snižuje zároveň se zvyšující se cenou. Na začátku stoupá spolehlivost rychleji než cena, ke konci je to naopak.

      Je třeba taky vědět, že kolo za 80tis. nemusí vydržet tak dlouho, jako kolo za 20tis. Do popředí se dostává funkčnost komponent a jejich váha.

      Osobně si myslím, že bys měl začít hledat někde od 7500Kč do 9tis. mezi loňskými modely. V případě nějakých větších funkčních požadavků v rozmezí 9 – 13tis. Další kvalitativní skok je někde nad 16tis., kdy už kolo mívá většinou slušně vyvážené komponenty bez větších kompromisů.

      0 0
      • Joseph de Sax  

        jo…za 16 tis jsou už kvalitní dráty do výpletů…i s ni­plema.

        0 0
        • HELLBOY22  

          to si potom dobrý chudák… moja babka na dedine má dráty za 20 000 a ne korún ale €

          0 0
          • LRRTM1  

            A díky tomu, že jsou tam jen tři domy, tak tam tam bydlej taky jen bílí :o)))

            0 0
    • Majaaczek  

      Ja, kdyz pred dvema lety kupoval bika v Ostrave, tak jsem se svymi 190cm a 115kg prisel do cykloshopu a rekl, ze chci kolo do deseti tisic. Rekli mi, ze maji nejlevnejsi za 12. Tak jsem ho vzal. Je to Maxbike Batur. Co si budeme povidat, neni na tom zadna extra sada. Vetsina veci Shimano Alivio. Mam uz ale najeto nejakych 800 km na tomto kole a nemam vicemene zadny problem. Akorat jsem mel po jednom padu na silnici ve 40kmh nehodu a zlomil jsem patku u prehazovacky. Ale za kilo nakoupeno a vymeneno. Jedine vydaje jsou pro moje poteseni do vybaveni. Ted kolo zatezuju uz „jen“ 97 kily a porad s tim jdu dolu. Super kolo. Pro me zadny problem :)

      0 0
    • robb  

      Nenapadá mě kam jinam tohle dát

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.