Jaké kolo na jízdy lesem a občas bikepark

43 nepřečtených
  • Karda

    Zdravím, často jezdím na kole (hardtail) a užívám si jízdu lesem, po nezpevněných cestách a tak. A delší dobu přemýšlím o celopéru, které zvládne delší projížďky (±70km) na 80% lesem a občas bych se rád podíval i do bikeparku. Sháním nějaké bazarové, kolem 40 000 Kč. Zajímá mě jestli zdvihy 130–150mm by byly vyhovující. Všude kde čtu lidé říkají jak je s vyššými zdvihy náročná cesta do kopce. To např ty 2cm zdvihu je takový rozdíl? Také by mě zajímalo jestli šířka pláště hodně ovlivní jízdu (např. 2.2 oproti 2.4). Na velikosti kol mi nezáleží. Líbí se mi kola značky Focus

    (Jam, Thorn), zda s nimi má někdo zkušenosti, nebo jaká jiná by byla dobrá. Mockrát děkuji za odpovědi

    0 0
    • Azmir  

      Víc než zdvih ti udělá obutí (popřípadě kola). Víc než šířka pláště, ti udělá vzorek. Důležité je se koukat na geometrii. Pocitově se ti může z kopce jet lépe na něčem modernějším se 120mm, než oldschool 150mm na 68° hlavovém úhlu. Značka kola není až tak důležitá.

      Napiš už rovnou kolik měříš, vážíš.

      1 0
    • novas752  

      Větší zdvih = pravděpodobně těžší a robustnější kolo s odolnějšíma a těžšíma pláštěma a konstrukcí zadní stavby zohledňujicí spíš odpružení terénu než šlapání. Ale neni to zae taková hrůza, ostatně i na 170mm endurech se jezdí vyjížďky s klidně 1500m převýšenim…

      Rozhodující asi bude co konkrétně myslíš bikeparkem .

      2 0
      • Karda  

        Poblíž mám Kouty, Rychlebské stezky nebo kraličák. Nějaký rychlejší cesty, ne nějakej extrémní terén

        0 0
        • novas752  

          hum hum… Kouty mohou být na zdvih a odolnost materiálu docela hladový. Nešlo by nechat hardtail na delší vyjížďky a na ježdění víc terénem mít ten full? :-)

          1 0
        • drumlin  

          Hele záleží co a jak chceš jezdit. Trail bike např. Norco Fluid půjde za pedálem líp do vzduchu na každým kořínku, ale na DH ti upadnou ruce, naopak vyšší zdvihy třeba Slash, ti dovolí jet kudlu v bordelu a odpustí ti chyby, ale zase je to kolo takový línější třeba na na modrý a normální polňacce..

          0 0
          • Karda  

            No tak Teda by to chtělo alespoň těch 150, 130 je asi málo. A taky by zajímala by mě ta geometrie, jaký úhle a rozměry bych potřeboval.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Je to hrozne individualni. Asi by se obecne dalo rict ze na jezdeni z kopce to chce hlavovy uhel 65 nebo min. Pro mne druhy nejdulezitejsi udaj je asi delka sedlove trubky a jestli muzu kompletne zasunout dost dlouhy teleskop. Vysoke sedlo muze sluzne zabit chovani jinak solidniho kola. Jak dlouhy atd to uz si clovek musi vyzkouset, nevim jak jsi vysoky. Asi by se obecne dalo rict ze pro cloveka kolem 175cm je dobry reach kolem 440–465, ale to uz je fakt hodne o preferencich, jizdnim stylu a co od toho kola chces.

              0 0
        • mirorek2  

          Tak jde o to jak jezdit bp že. Letět dh v Koutech na trailbiku můžeš, ale asi to nedopadne. Nějak to zhrkat „na trejlhantra“ to samozřejmě jde, ale proč to dělat, že…

          0 0
          • Breakpain  

            Dopadne, ale kolo po case odpadne :)

            0 0
          • Mr.Duck  

            No tak dal9 by se říct, že sjet se dá leccos na lecčem, otázka je jak zábavný to bude a kolik to bude stát :)

            Taky je otázka jaké traily v parku – na nejaké DH je prostě nejlepší co nejmocnější kolo. Na nějaké skoky zas stačí i ten hardtail, ale od nějakých těch 140mm už se tam dá bavit i o tom že něco odpustí.

            V téhle situaci to je rozhodně o kompromisu, nejlepší by fakt bylo jak psal snad Novas, nechat si HT do lesa a na park koupit trochu těžší kolo co už třeba na ty 70km vyjížďky není úplně ono. Člověk si pak může vybrat co ho víc baví a líp si najít směr :)

            Je to ale i o zvyku. První rok co jsem se učil skákat jsem na HT skákal 9m dvojáky, teď bych si to nedovolil a na lepším HT se bojím gapů přes 2m! Přitom na EN nebo na DH skočím téměř cokoliv, takže skákat jsem nezapomněl, jezdit na HT ano :)

            0 0
            • Karda  

              No mě právě baví jízda tím lesem, a chtěl bych fulla na to abych se dostal kamkoliv, i do nějakých pěšinek, neoznacenných cest, a užil si cestu dolů po kořenech a kameních, kde mi to na HT celý drncalo a jelo se mi špatně. Ten bike park sem si říkal, že bych jako párkrát za rok zkusil, nějaký nejjednodušší tra­sy.

              0 0
              • Venda  

                Tak na tohle je nejaky Lux trail a podobna kola. Proste trochu pohodlnejsi xc.

                0 0
                • H88  

                  Nebo Spectral 125 :)

                  1 0
                  • Venda  

                    Ten uz mi prijde moc. Ja mel na mysli neco vic do xc nez enduro s malymi zdvihy.

                    0 0
              • Treeper  

                Jak tady bylo již několikrát zmíněno, nechal bych si HT na nějaké delší trasy a koupil bych k tomu nějaký trailbike se zdvihy kolem 130–140mm, koukni třeba na Canyon Neuron ( kolega ho má 70–80 km není žáden problémú) , ideální kolo na brouzdání krajinou a i občasný bikepark to zvládne, idkyž tam už to chce něco odolnějšího, jako třeba Spectral, ale pokud se do toho bikeparku koukneš párkrát z rok, tak Neuron určitě stačí, záleží co tě pak začně bavit… S fullem se otavírají nové možnosti

                0 0
                • novas752  

                  Tak to si myslí teď, že se koukne párkrát za rok. Když teď jezdí na nějaký hajtře (nic proti, taky jsem taky začínal), tak se mu o možnostech některých kol v terénu ani nezdá. Aby klasicky nepořídil něco xc/trail a za půl roku nekoukal po většim kole.

                  2 1
                  • Ukrutony  

                    Každej nemá ambici sjíždět čím dál větší bordel hned když zjistí co je to soudobé kolo :D To jenom půlka bikefora tady v noci snívá o sjíždění kamenolomu v pauze mezi odstřely :D

                    6 0
                    • Breakpain  

                      Ja zacal na XC —> silnice → AM → XC → EN → DH (okrajove jako doplenk EN a dirt)

                      Tot muj vyvoj – na kole uz vubec nejezdim (kdyz nepocitam najizdeni v ramci treninku na valcich). Defakto uz jen sjizdeni ;).

                      Max jako dopravni prostredek, kdyz se to svatecne hodi.

                      1 0
                    • Mr.Duck  

                      Tak půlka je dost lidí :)

                      Každý si musí zkusit a najít co chce. Pokud ale má ambice na park, na to je prostě potřeba kolo na park nebo tomu hodně blízké, jinak ten park nemá smysl – jak už tu padlo, půjčovna je nesmysl a na xc kole to není zdaleka to samé.

                      Jeté enduro kolo dá park celkem v pohodě a dá se zase prodat, když ho to nebude bavit. Pravděpodobně s menší ztrátou než když by si párkrát něco půjčil. Ne každého to chytne, na druhou stranu když si k tomu nechá ht, nebo jen nějaký lehčí kola/gumy, tak má otevřené všechny možnosti a když park nebude ten jeho směr, další kolo může být zas lehčí :)

                      1 0
      • Mr.Duck  

        Hehe I na 17kg se 190 se občas těch 2000 výškových přestřelí :) Za to na nějaké rovinaté drncání to už je dosť nepraktické.

        Doporučil bych tady něco kolem 150mm, aspoň 25mm široký ráfky a 35mm+ průměr nohou vidle, ať se to dá nějak ovládat a člověk jen nejede tam kam ho kolo navede. Vše ostatní už tu padlo – geometrie udělá asi nejvíc, dobrý gumy. Ideálně mít jiný gumy do parku a jiný na těch 70km. Přeci jen to už není málo pokud to není úplná placka a tahat se s gumama, co jsou vhodné do parku by byla dřina.

        0 0
        • Karda  

          Takže 130mm už by bylo málo, kdybych se vydal do parku? A o té geometrii taky nevím, co bych přesně potřeboval, jak tam jsou různý úhle a délky, a nevím jaký údaje jsou pro mě důležitý. Teď je na bazaru Focus Throne 6.9 2023, zdvihy 130, kola 29×2,4. Ale nevím třeba, zda má vhodnou tu geometrii.

          0 0
          • Lišák  

            často jezdím na kole (hardtail) a užívám si jízdu lesem, po nezpevněných cestách a tak.

            80% lesem a občas bych se rád podíval i do bikeparku

            Podle toho, co píšeš, jezdíš „turistické XC“. Tím bikeparkem myslíš co? Opravdu bikepark, nebo trailcentrum? Už jsi nějaký BP na tom HT jel? Ono to není jen o kole.

            Pokud bys už BP jezdil, tak máš zhruba představu, co bys od nového kola chtěl. Pokud ne, tak se připrav na to, že první full Ti nemusí projevem sednout. Nicméně načerpáš zkušenosti a už budeš mít jasnější představu, co od kola chceš, a další už může být o hodně blíž tomu, co Ti bude vyhovovat.

            0 0
    • theedge  

      Myslim ze takovej Canyon Spectral 29 je pro tento rozsah jezdeni slusnej univerzal.

      2 0
    • Venda  

      Jelikoz to jsou dve dost odlisna zamereni na dve dost odlisna kola, polozil bych si otazku. Jak casto budu v tom BP rocne jezdit a jestli by mi nevyslo kazdy tyden, ale treba jednou měsíčně, to znamena treba petkrat za rok, tak bych si vzdy v BP kolo pujcil a poridil kolo na ten les. Vyjde to levneji jak nakupem, tak i provozne. Nehlede ze se ti pak i v tom lese bude lepe jezdit…

      5 0
      • Lišák  

        Osobně bych si kolo v bajkarku nepujčil. Vím, jak dlouho mně trvá, než nastavím posed a naladím tlaky a odskoky na vidli a tlumiči. Pokud mají tyhle věci i štelovátka komprese, tak než to všechno vyladí, tak kolo vrací.

        3 3
        • Venda  

          To ale asi nebude pripad tazatele. Predpokladam, ze BP bude u tebe castejsi nez nejaky jezdeni po lese

          0 0
          • Lišák  

            Naopak. Do BP nejezdím nikdy, občas nějaké trailcentrum. Jinak jezdím po lese a na neoficiálních pěšinkách ;-) A ani tohle bych nechtěl jezdit na půjčeném kole.

            0 0
            • Venda  

              Tak to pak obdivuju, to bych chtel taky umet (to nastavovani). Posed v BP nastesti neresim a tlumeni nastavuju podle kalkulatoru, bo to asi nerozenam. A asi nerozumim.

              Ale kolo mam taky svoje a prave jsem mel podobne zadani jako tazatel. Vysledek je Trance X, ale casem jsem ho obul vic do DH a po lese jsem prestal skoro jezdit a kdyz uz, tak si beru 15let stary kolo. A misto Trance to mohlo byt uz rovnou enduro. Dnes bych si za ty penize, co stal Trance poridil nejaky levnejsi hlinikovy obouchavaci enduro a k tomu nejakej sterkolet. Univerzal na tohle proste neexistuje.

              1 0
              • Lišák  

                Tak to pak obdivuju, to bych chtel taky umet (to nastavovani).

                Nepíšu, že to umím! ;-) Jen se snažím to nastavit tak, aby to vyhovovalo mé jízdě. Naštěstí nemám nastavování komprese, takže "jenů tlak, tokeny, odskok. A stejně s tím laboruju několik vyjížděk.

                A jak píše pan Kachna – pokud máš v každém BP jiné kolo, tzn. jinou geo, tak se v podstatě jen učíš jezdit na tom konkrétním kole.

                1 0
                • Venda  

                  Stejne, ja nedelam ani to. Jen nahazu hmotnost do kalkulatoru a tak to nastavim. A vyhovuje nebo spis nevim, ze nevyhovuje ;).

                  Sice mas jine kolo, ale trikrat za rok? Tam jde o zazitek ne o nejake zlepsovani.

                  0 0
                  • Lišák  

                    Pokud se to kolo chová jinak, než jsem zvyklý, tak je ten zážitek spíše negativní.

                    Ovšem, jak se říká, zážitek nemusí být positivní, stačí, když je silný! :-)

                    3 0
          • novas752  

            To je jedno, čistě srovnání vlastního kola vyladěného a v technickém stavu dle vlastního uvážení vs. něco v technickém stavu dosti mizerném (pokud teda neni prvních 14 dní sezóny) a bez šance si to kolo nějak výrazněji přizpůsobit.

            0 0
      • Mr.Duck  

        Málo který bike park má dobrý výběr kol v dobrém stavu. Když jich chceš objet několik, pokaždé budeš na jiném kole a spíš než se někam posouvat se budeš učit jak na tom jezdit.

        3 0
      • Atilla  

        Tak to když si započítá, tak ho jeden park vyjde na 2600kc s půjčením kola. To bych do toho parku moc nejezdil. Navíc to jsou v 90% rozvrzané hajtry. Za celou dobu jsem slušně kolo v dobrém stavu viděl jen v Chatelu a to byl Scott gambler tunned. To bylo prvně co bych si byl ochotný za to zaplatit.

        0 0
    • goofy  

      Asi bych koukal po něčem takovém… 140 mm zdvih, rozumná geometrie, se kterou půjde jezdit celý den po horách, i si užít nějaké ty traily…

      https://www.bike-mailorder.com/…er-candy-red?…

      1 0
    • Toniczek  

      Mrkni na Radony. Na výběr je s nižším a vyšším zdvihem.

      https://www.bike-discount.de/…ail-al-7.0-1

      https://www.bike-discount.de/…ail-al-7.0-1

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.