Jaké fitness kolo 2014/15 do/kolem 20000?

25 nepřečtených
  • otilrak

    Po několika letech jsem tu zase s dotazem. Starší vlákna jsem prohledal, ale nic co by mi pomohlo. Letos bych chtěl přidat k běžeckému tréninku více kilometrů na kole, předpokládám vyjížďky do 100 km, v létě plánuji s partou asi i na kole k moři a nějak si to se současným krosovým kolem nedokážu představit. Uvažuji nad fitness kolem, ale nějak se v nich moc neorientuji. Klasiku silničku nechci, berany nejsou pro mě.

    V obchodě mi doporučují nějakou z nových kol Merida – Speeder 200 nebo 300.

    Já sám ještě koukal na Pells Aeron Tiagra: http://kola.ramala.cz/…4–64232.html.

    V tom Ramalovi v Táboře jsem byl a tam mi řekli, že na mou výšku 174 cm by byla nejvhodnější velikost 52 a ta ve výprodejových kolekcích Meridy prý už není, o možnosti Pellsu se ani nezmínili.

    Takže kterou z těhle dvou vzít? Pells na Tiagře nebo něco z nové série Meridy? A nebo se úplně poohlédnout jinde?

    Ve starých vláknech byly krásné stavby, ale někoho kdo by mi kolo do těch 20000 sestavil mám asi moc z ruky. V Ramalovi asi vůbec, tam mi řekli, že stavba by vyšla moc draho oproti sériovce.

    0 0
    • Pán z Dubu  

      Fitnes kolo ve striktním významu slova je silnička s rovnými řidítky. Silniční rámy mají effective top tube uzpůsobené pro představec + rake beranů tzn. pro rovná řidítka počítej s instalací delšího představce (popř. vybírej delší rám). Rám, vidle a brzdové čelisti limitují užití širších pneu zhruba do šíře 28 (25) mm. Dlouhé blatníky se též nevejdou. Krátká silniční řetězová vzpěra cca 405 mm limituje vození bagáže, bo se paty potkávají s brašnami.

      Podívej se na geo rámů: silnička, méně ultimátní turistická silnička, cyklokroska. Dej to do vztahu k plánovanému užití, ať máš jasno, co chceš. Když pohledáš, tak v Brně nebo třeba v ČBudějicích schopného a ochotného stavitele najdeš.

      0 0
      • otilrak  

        Třeba u těch Merid mají použitá kola 32 mm. Ale každopádně uvažuji nad sestavením kola od někoho. Ty Pellsy jsou fakt asi na nic. Nejlepší bude ten silně upravený cross. Už jsem někoho kontaktoval, tak se uvidí…

        0 0
        • jirkous3  

          Jo a ještě k tomu sestavení fitness kola. Probíral jsem to s několika stavitel a rám na fitness kolo se prakticky nedá koupit. Takže by museli požít silničkový nebo cyklocrosový. Pozor na to, jsou od fitnessu poněkud odlišné.

          0 0
    • jirkous3  

      Já něco podobného řešil na podzim, když mi praskl rám u starého kola. Jezdím velmi podobně, zpevněné cesty do 100 km. Protože jsem věděl jakou chci geometrii, překreslil jsem si rám a pak vybíral kolo s co nepodobnější velikostí. Merida pro mne měla moc dlouhou rámovou trubku, preferuji (s ohledem na věk) spíš vzpřímenější posez. Nakonec jsem koupil Lapierre Shaper 500 a nelituji. Do konce sezony jsem najel cca 600 km. Kolo je neuvěřitelně svižné a hned napoprvé se mi na něm sedělo jako bych ho měl léta. Má i přípravu na uchycení nosiče, případně blatníků, ale moc si to na něm nedovedu představit. Osobně bych fitness kolo pro jízdu „na těžko“ nedoporučoval. Ta geometrie je opravdu dost sportovní, při zatížení bágly to bude o držku. Pokud byste ale jeli „na lehko“, tak to bude super volba.

      Na toho Pellse pozor, oproti Meridě i Lapierre má opravdu rám ze silničky, budeš na něm spíše ležet. Měříš na výšku prakticky stejně, takže pokud bys chtěl, pošlu Ti rozkreslené geometrie rámů ve srovnání s doporučením z webového kalkulátoru. Nebude to sice úpln ěpřesné ale lepší než nic.

      0 0
      • otilrak  

        Dám na to pozor a promyslím to. Už se mi něco začíná doma rýsovat.

        0 0
    • tromboonen  

      A proc pro tebe nejsou berany? Jezdil jsi je nekdy (na kole ktere Ti sedelo geometrii a bylo spravne nastaveno), nebo jen na necem co nesedelo a bylo utrpeni?

      Berany jsou obecne chapany jako nejuniverzalnejsi riditka, mas nejvic moznosti jak se drzet, kazda zmeni polohu tela, takze si odpocines/zmenis polohu… proto si lidi berany davaji i na tour kola na kterych jezdi extremne dlouhe trasy, nekdy origo berany jindy takovy cross mezi vlastovkami a berany..

      Kazdopadne kdyz mas spravnou geometrii (pokud nechces mit chrti posed dneska existuje spousta silnicek s vyssi hlavovkou kde je posed priznivejsi), stejne tak exituji „shallow“ berany, s malym reach a drop..

      Ja osobne mam s rovnymi riditky po par desitkach km problem, rohy pomuzou, ale porad to neni tolik moznosti jak se chytit… byt tebou tak si vyzkousim dobre zvolenou geometrii a nastaveni silnicky, nez pujdu do fitness, to je takova ani ryba ani rak..

      0 0
      • otilrak  

        Nevyhovuje mi u nich brždění. Prostě vím co nechci a nemá cenu se o tom bavit. Ty máš nějaký názor, já zase jiný.

        0 0
        • maajkee  

          On má popravdě ale celkem dobrý názor. Možná ty nevyhovují berany, protože jsi nejel na pro tebe správně nastaveném kole. Dělají se i různé šířky oblouků. Při delších jízdách po nudných úsekách jsou právě oblouky super v tom, že se dá měnit úchop.

          Ale chápu, každý máme k něčemu prostě nějaký odpor a nemá cenu to člověku vymlouvat.

          Jinak co se týče tvého problému s nákupem, tak u takto trochu vybočujícího kola je na místě uvažovat třeba i o nějaké stavbě.

          Třeba u spousty fitnes kol, která jsou většinou dělaná na silničním rámu budeš mít pak těžší situaci až budeš chtít jet někam k moři jak jsi psal a budeš potřebovat přidělat nosič a bagáž.

          Tady by bylo asi lepší postavit něco na crossovém rámu, s karbon vidlicí, pokud budeš jezdit i větší kopce a pak na těžko k moři, tak by to chtělo vybrat i vhodné převody, pláště a další věci.

          0 0
        • tromboonen  

          Na CX mam z toho duvodu pridavne paky – pokud jedes po spatne ceste dlouhou dobu z kopce a pomalu, souhlasim, ze ze silnicnich pak muzou bolet ruce (ale jen pokud je to fakt extrem a nemas dobre brzdy/spalky)… tohle to resi..

          http://www.google.cz/imgres…

          je to inline, lanko projde a hejbe to bowdenem, takovy dual setup, brzdis bud jednim nebo druhym… moc pohodlne na pomale jezdeni po srtackach..

          0 0
      • jirkous3  

        To já zase musím souhlasit s Otilrakem. Dlouhá léta jsem jezdil na silničce a když jsem přešel na rovná řídítka, cítím se na kole mnohem jistěji. Oproti beranům jsou mnohem náchylnější na přesné seřízení (což je dnes s Ahead trochu problém), ale pokud se to povede, dokážeš s pevným úchopem jet několik hodin a ruce ani záda nebolí. Výhodou je rychlejší reakce při brzdění a větší stabilita kola na nerovnostech atd. Naopak výhoda beranů je při jízdě ve skupině, při hromadném pádu mohou být rovná dost nebezpečná.

        Správné fitness má trochu odlišný rám od silničky i crosse takže stavba je problém. Všeobecně se ale fitness na dlouhé jízdy s batožinami nehodí.

        0 0
      • scalar  

        Tohle je asi individuální, vždyť se na horských kolech jezdí deseti a více hodinové maratony, a že by si tam někdo dával berany jsem už asi 20 let neviděl.

        Já po hladkých a rovných silnicích moc nejezdím, tak také preferuji rovná. Na rozbitých a kopcovitých silničkách mám jistější ovládání a lepší brzdy, s úchopemm problém nemám (rohy).

        0 0
        • kamaro  

          No berany se na MTB maratonech neobjevují hlavně z důvodu horší ovladatelnosti v technických pasážích (přece jen sjíždět náročnější kopec a brzdit u toho silničníma pákama je dost o hubu – při horním i spodním úchopu). Tazatel ale bude jezdit spíše rovinatější úseky, kde by ho techničtější pasáž neměla překvapit a potom nabízí berany pohodlnější úchop. A dá se vybírat z poměrně široké řady co se tvaru týče. Sám mám na jednom kole Salsa Woodchiper a jsou to hodně pohodlná řidítka. Jinak souhlasím s tím, že fitnes kolo není moc vhodné na případné brašny, tady je lepší crossový rám a pevná vidlice.

          0 0
    • maajkee  

      V Ramalovi asi vůbec, tam mi řekli, že stavba by vyšla moc draho oproti sériovce.

      A proč myslíš, že ti to řekli? Protože se stavbou je víc práce a není z toho víc peněz než když prodaj sériovku.

      Pokud jseš z Tábora, tak máš kousek Scalara, ten za tu cenu určitě postaví něco pěknýho. Mě máš asi dost z ruky :)

      0 0
      • otilrak  

        Už jsem ho kontaktoval. Jsem rád, že mi tady lidi vysvětlili co je Fitness zač, i když na první pohled vypadá úplně ideálně.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.