• trochar

    zdravím.

    jestli se mi může někdo vyjádřit k tomuhle rámu tak bych mu byl vděčný. historie je prý taková, že původní majitel kolo koupil v jilemnici v prodejne peugeot nekdy kolem roku 95–97…komponenty, které jsou použity by tomu i odpovidaly. je to campagnolo avanti (edice z let 95–98). ovšem na rámu není žádný identifikační znaménko, tedy krom těch polepů…díky za komentáře.

    vidlice má na korunce nápis chesini, což není zas tak videt pod nánosem laku, ale je tam.

    0 0
    • Jakobo  

      Toto Peugeot klidne muze byt, lepsi ramy casto skladali z oceli Vitus 181, jeden takovy jsem mel s chromovanou vidlici. Neni nahodou zepredu hlavove trubky mala dirka, tak 2 mm? Krome toho nemas hlavove slozeni se zoubkama? Melo by to byt videt i zvenku. Potom podle vyrobniho cisla ramu se da hodne poznat.

      0 0
      • trochar  

        diky za reakci. tu malou dirku jsem tedy nanašel a hlavové složení ze zoubkama tedy nejspíš nemám, alespon to takhle nepoznam. kouknu se do toho zítra. každopádně ale vyrobni cislo, lepec receno zadne cislo na ramu nemuzu najit…

        0 0
        • Jakobo  

          Co jsem videl nekolik ramu Peugeot, tak mely nytovany stitek na hlavove trubce, tusim 2 nytkama. Ale je to fuk. Ja myslim, ze to Peugeot stejne bude. Obyc ram z C-oceli to neni, ma to kovane patky, slusne osazeni atd a Peugeot nebyl az tak popularni, aby se je nekdo snazil napodobovat jak treba Colnago. I tyhle lepsi ramy (ne Carbolite) byly na zapade celkem tuctovka.

          Hlavne bacha na stredove, vim, ze nektere starsi kusy mely nejaky nestandardni francouzsky stred. Tento ale vypada noveji, tam bude BSA.

          0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Hlavko se zoubkama je zalezitost padesatych nebo sedesatych let.

        0 0
        • Jakobo  

          Nevim, co ty myslis tema zoubkama, ale ja jsem myslel spodni matku, konus, ktera byla smerem nahoru ozubena. Na to pak prisla podlozka se stejnymi zuby a navrch kontramatka. To byl imho genialni system, protoze takto bylo nemozne, aby se hlavove povolilo nebo spis aby se pootocil konus pri povoleni kontramatky. Drzela to porad ta podlozka, ktera se neotocila kvuli vykrojeni nebo zoubku ve vidlici. Ja jsem to treba mel na tom Peugeotu rekl bych nekdy z konce 80. let. Moc caste to ale nebylo, vyroba byla vic narocna. Dnes s ahead je to uz stejne jedno.

          0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            Tohle ale videl jsem to jen starsich kolech a nevim jestli to delal nekdo jiny nez stronglight.

            Dalo by se to najit na Velobase,

            0 0
            • trochar  

              to hlavové složení. campagnolo ventura…at googluju jak chci, zadnou venturu nenachazim…

              0 0
            • Jakobo  

              Jojo, to je ono. To na fotce vypada hodne vintage, ja jsem mel spis neco novejsiho, ale Stronglite to mohl byt taky.

              0 0
            • standoslav  

              Já ty zoubky viděl kdysi i u nábojů, unikátní !!!

              0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Me se to nezda jako puvodni lak, je to strasne tlusty, jak nejaky prasek. Nalepky jsou pod lakem?

      Mam doma bika Peugeot zhruba z te doby a lak je moc pekne udelany.

      Logo Peugeot na sedlove trubce je na divnem miste, tam by mela byt nalepka materialu. A napovedet by melo reliefni logo na vidlici, z fotky se ale nic nepozna. Otazka je jestli patrila k ramu-

      Od Peugeotu by se mely dat najit na webu katalogy. Ale tipnul bych si ze je to neco jineho.

      0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Jak se divam do tech katalogu z konce devadesatych let, tak tam zadny ram neni letovany do mufen, ale varene-pajene natupo se zabrousenymi svary. (stejne jako ten muj MTB)

        Vidlice taky vypadaj jinak.

        0 0
        • trochar  

          tak nálepky pod lakem nejsou. lak se mi zda též hrozně tlustý, tudíž mych řekl, že je to druhá vrstva. zmínka o materiálu rámu není žádná. na vidlici je nápis chesini, to jsem po čase identifikoval. a katalogy jsem taky listoval, ale něco podobného jsem tedy nenašel…

          0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            Chesini by bylo mozna lepsi nez Peugeot ;-) ale kdyby to patrilo k ramu, tak bych cekal chesini i nekde na ramu…

            O kvalite trubek ramu ti rekne prumer sedlovky. Cim tenci stena trubek, tim vetsi sedlovka, protoze vnejsi stena trubky je standard 28.6mm kvuli objimce smyku. (krome nejakych francouzu, ti meli i 28.0).

            0 0
            • trochar  

              chesini rám by byl jistě zajímavý. nojo, takhle to je jen označená vidle. možná kdyby se celé kolo opískovalo, tak bych někde našel nějaký další známky po tom, co to skutečně je. co se týká toho průměru sedlovky, tak jsem to měřil bez šuplery je vychází to na vnitřní rozměr nějakých 25mm a kousek…

              0 0
    • pocestny  

      Rám by mohl být Peugeot, ale myslím, že mnohem starší než 1995. Měl jsem model Performance2000 koupený v roce 1996, což byl údajně model z roku 1993, a vypadal podstatně líp provedený (rozdíl v laku – byly většinou dvoubarevné, nálepkách, tvaru vidlice, upnutí sedlovky). A to byl skoro nejnižší model v nabídce.

      Takže teoreticky, majitel tvého kusu vyměnil vidlici za novou (tuhle jsem si taky koupil po crashi, protože byla nejlevnější), kolo přestříkal a nalepil tam sadu nálepek, které se tehdy běžně prodávaly za zhruba 20 Kč.

      Zhruba takhle tehdy vypadal ten můj Peugeot:

      http://www.stopbike.cz/…/produkt.php?…

      0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Starsi to nebude, to by mel vodorovne zadni patky.

        0 0
        • pocestny  

          Možná, ještě se díval na katalog Peugeotu z roku 1996* a našel jsem tam ten svůj model. Informace z toho inzerátu, že jde o model z roku 1993, je teda mylná. Měl jsem tedy model 1996.

          Ale ten jeho se mi zdá každopádně po výměně vidle + přestříkání.

          Gůgl: „Peugeot 1996 France Full Line Brochure“ (stránky bikeboompeuge­ot.com)

          0 0
    • navlcinci  

      Za mě to Peugeot není. nálepky musí být pod lakem a tyto vypadají stejně jako co jsme kdysi prodávali (sada 20kč) Peugeout v té době byla prestižní značka a tento kousek tak nevypadá,vygooglit info na webu. ruku do ohně bych teda za tento kousek nedal.

      0 0
    • navlcinci  

      Za mě to Peugeot není. nálepky musí být pod lakem a tyto vypadají stejně jako co jsme kdysi prodávali (sada 20kč) Peugeout v té době byla prestižní značka a tento kousek tak nevypadá,vygooglit info na webu. ruku do ohně bych teda za tento kousek nedal.

      0 0
    • Vilém  

      Na peugeot bych to netipoval. Co jsem od nich videl, tak bylo pajeno natupo, ne do mufen.

      0 0
    • Dejv94  

      Ty patky, mufna u sedlovky a ram bez cisla mi pripomina favorita co jsem tak pred rokem prodal (bez laku). Ale nejsem znalec a za 500 jsem to poslal do sveta. Rekl bych ze tento ram bez oznaceni a s pochybnosti co to je asi moc cenu nema. Mel jsem doma Peugeota tak 20 (mozna 25) let staryho a byl z Reynolds Cr-mo trubek dvakrat zeslabovane a pajeno bez mufen naprimo.

      Jo a taky mel vodorovny patky.

      0 0
      • trochar  

        tak pochybnosti urcite jsou na miste. ta identifikace je slozitejsi tim, ze je tam nejspise tolik laku, ze zkratka neni mozné nalezt zadne oznaceni. na druhou stranu se mi nezda, ze by to mel byt obyc favo, jelikoz ty komponenty nejsou vubec spatny.

        0 0
        • standoslav  

          Za mne Favo, s jinou vidlou a na tom rámu se vydováděl v r. 90 nějaký šikula. ! kroužky vedení bow. Z brzdy měly být jinde a uchycení dvoupáčky je taky nízko. Dovedete si ji tam představit ? Koncovky vyměněné, ale nutno dodat, pohrál si s tím. Oškrábat dole lak a oběví se 87f123456

          0 0
          • Jakobo  

            To je uplny nesmysl co pises. To nedava smysl prekopat cely ram, dat kovane patky, uchyt na smyk, lakovat a osadit lepsi sadou. To je vsechno original uz z vyroby a Favorit to spis neni. Uz jen ten predstavec, uchyt na smyk, patky, uchyty pro kosik. Peugeot delal strasne moc ruznych variant, letovane na tupo jsem videl nekolikrat i u jejich low-end Carbolite edice, ten muj 2× zeslabovany Vitus 181 byl letovany do mufen. Pred Vitusem pouzivali Reynolds.

            Navic otazka je proc by nekdo delal z ceskeho Favorita francouzskeho Favorita. Peugeot byla vetsi tuctovka nez dnes Merida, prumerne kolo, nic vyjimecneho. Lak puvodni asi neni, byla byt tam nalepka oceli. Spis bych fakt rekl, ze je to zase jen prelakovany Peugeot anebo to muze byt cokoliv jineho.

            0 0
            • Vilém  

              Taky bych zkusil odrbat tu barvu pod stredem:)

              0 0
            • standoslav  

              V 80tých letech, kdy náš peloton ve všech kat. jezdil na Fávech a i tech byl nedostatek se takové "bastly dělaly normálně. Jasně, kdo závodil měl aspoň klasickou F-1 rám, ale spousta hobíků se k takovému rámu nedostala. V každém městě byl určitě někdo, kdo z klas. Fav. rámu uměl, někdy lépe, někdy hůře udělat napodobeninu. Byl to zase rám na hovno, ale podobal se. Je toho tady ve vlákně o Favech dost a dost, vyměnit koncovky, dát můstek Z brzdy, navářky na košík a bowdeny, – no problém. Nálepky ? už to tady borci psali, to nebyl problém. Kdyby někdo na plotru udělal Harley D., byla by jich plná rep., ale dělaly se jiné, Peugeot, Colnago, Shimano atd atd. Prostě to chce najít to číslo dole, a máme jasno.

              0 0
              • trochar  

                tak jako mám se pustit do toho odrbání toho středu? nepomohli by ještě třeba nějaké foto, které bych pořídil…

                0 0
                • Jakobo  

                  No a o co ti vlastne jde? Na tom kole chces jezdit nebo si honit ego? Vymen spalky, dej novou omotavku, hod tam nejake kliky a kola a zacni jezdit.

                  0 0
                  • trochar  

                    díky za radu. neuraž se, ale asi pro tebe není můj dotaz určený. chci zjistit, co je to za kolo a ne být poučován o tom, co mám a nemám dělat.

                    0 0
                • standoslav  

                  Můžeš ještě nafotit mufny u hl. složení, středovou mufnu, změřit sedlovou trubku, ale ! v mm, a desetinách, pak budeme doma. Jde nám né o honění ega, ale o to, JESTLI je to Francouz, ne ?

                  0 0
                  • trochar  

                    díky za zastání se. tak šupleru teď při ruce namám, tak snad později. nicméně mám pár fotek, z kterých se snad dá leccos usoudit. ale dle měření obyčejného metru se vniřní průměr sedlové trubky pohybuje kolem 25 mmm a kousek, vnější pak kolem 28mm…

                    0 0
                    • standoslav  

                      Opět se opakuji a teď už jsem si i více jistý, že je to Favorit s cizí vidlicí; sedlovka 25mm a něco nám neříká nic, psal jsem o změření v mm a desetinách.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Ta sedlovka by mohla byt klasicy jeden palec, 25,4mm.

                        0 0
                        • standoslav  

                          By mohla, ale teď si vem (když jsme zklamali majitele, že to není Peugeot) že to může být F- plečka, F-12, F-1 nebo dokonce F- supr. :-)))

                          0 0
                          • Vilém  

                            Pokud je to Favo, tak na obycejny bych to netipoval. I pod tou megavrstvou barvy mi prijde, ze ty mufny jsou s pomerne tenkou stenou s pekne srazenejma hranama.

                            0 0
                          • trochar  

                            ne, ne. nenechte se zmást, že byste mne zklamali, tim, že pomalu ale jistě docházíme k tomu, že se nejedná o peugeota. kdyby to bylo nějaký z tech lepších favoritů tak by mne to nijak nerozhodilo. jeste je tam nezvykle řešeno uchyceni přesmykače.

                            0 0
                            • standoslav  

                              I toto se dalo tenkrát(i dnes) sehnat a naletovat, pokud tedy v sadě takový přesmyk byl.

                              0 0
                      • Hroch obojzhivelnyj  

                        Souhlas, taky bych rek ze se to narodilo jako celkem slusny Favo nekdy koncem 70. let, pak to proslo v 90.letech prestavbou a dostalo kolme zadni patky, navarku na presmyk aj., vidlici Chesini a ten hrozny tlusty praskovy lak. A nalepky Peugeot :-)

                        Sedlovka by mela mit prumer 26.0 nebo 25.8, Babicky to nekde psal ze pouzivali trubky 26/28mm z Chomutova nebo Mannesman. Reynolds to nebude, ty zda se mivaly jine reseni sedlovych vzper.

                        Viz tenhle ram a dalsi z konce 70. let na Flickeru usera Hanz CB-Zlin:

                        http://www.flickr.com/…24041508575/

                        0 0
    • scalar  

      Peugeot z druhé poloviny 90. let s Campou by byl z trubek Reynolds 531 Competition, měl by tedy průměr sedlové trubky 27,2mm.

      0 0
      • trochar  

        ano není jednoznačné, že to bude rám z druhé poloviny 90. let. to jsou jen ty komponenty z let 95–98. rám může být starší…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.