• mtb profi

    Zdravím, mám neustály problém a potřeboval bych poradit. Vždy když sundám kolo a opětovně ho nasadím zpět tak mi začne drhnout kotouč aniž bych mačkal brzdovou páčku atd. prosím o radu :-)

    0 0
    • hony007  

      A to seš „profi“ jo? Seřiď to, odvzdušni, nebo si třeba kup jiný brzdy, nebo kotouče, třeba je máš křivý.

      0 0
    • Smazaný účet  

      pokud neusadis osu kola do stejne pozice jako byla predtim, tak to bude zlobit. Resenim sjou pevne osy:)

      0 0
    • BigKarel2  

      pokuď máš vše seřízený jak má bejt tak je jediná možnost vžměna některejch komponentů…zejména brzd :D

      0 0
    • ClAyD  

      Povol inbusy na adaptéru, zmáčkní silou brzdovou páčku, inbusy utáhni a páčku pusť. Pokud to nepůjde, můžeš dát na každou stranu mezi destičku a kotouč třeba vizitku,nebo složenej papír a zopakovat to.

      0 0
      • Smazaný účet  

        tohle je sice hezky, pokud kloubovy podlozky a mas krive adapter, tak takhle nevycentrujes ani prd…

        0 0
    • osha  

      Poznač si polohu rychloupínáku tak, aby si osu vždy namontoval do stejné polohy.

      0 0
      • Vilém  

        Nebylo by lepsi poznacit polohu osy? :)

        0 0
        • Lada,s  

          Já si nic nepoznačuju a přesto nikde nic neškrtá :-) Jinak furt mě nejde do hlavy, jak může pootočení osy tak rozhodit vystředění kola?

          0 0
          • Vilém  

            Hraje roli vic veci, ale podstatnou roli hraje hraje celni radlovani na dosedacich plochach naby. To se vymackne do patek vidlice a kdyz se pak trefis jinam, nez jak bylo radlovane celo vytlacene, tak to muze delat neplechu.

            Samo hodne zalezi na pouzitych brzdach, nebo spis na tom, jakou maji mezeru mezi deskama a kotoucem.

            0 0
          • ulipik  

            xt no problem

            0 0
        • osha  

          Rychloupínák je k ose přece napevno, takže poloha rychloupínáku = poloha osy (nemyslel sem dotažení upínáku, ale polohu vzledem k vidlici např.).

          0 0
    • ppoli  

      Problém je v tom, že vždycky utáhneš kolo jinou silou, a protože jsou náby měkké, tak se hýbnou, a pak je kotouč v malinko jiné pozici ke třmenu. Řešením je :

      1. při nasazování pečlivě kontrolovat pozici kotouče a zvyšovat, nebo

      snižovat sílu utažení tak dlouho, než budeš spokojený

      1. jak už někdo psal, povolit třmen, zmáčknout brzdu a utáhnout. Tím ho

      vystředíš na nový stav kotouče.

      1. přejít na pevnou osu, ale to jsem ještě nevyzkoušel, tak jen věřím

      jiným :-)

      0 0
      • scret  

        myslis, ze jsou naby mekke?:)

        0 0
        • Lada,s  

          To mě taky přijde jako nesmysl :)

          0 0
        • ppoli  

          Možná to není úplně ten správný výraz, ale vzlášť ty levnější (zkušenost s Deore M510, M590 a prům. ONE :-() se podle síly utažení opravdu hýbají. Lze to poznat i na vůli kola. Třeba scott u kol se zadní nábou shimano přední nábu shimano nedává. Teď mám novatec a je o poznání tužší, nicméně stejně je to na kotouči poznat.

          Asi je to nezkušeností, ale dřív jsem s tím měl docela problémy. Teď nandavám hodně často a už to mám asi víc v ruce.

          0 0
          • Vilém  

            U konusovych s klasickou 9/10mm osou se trosku prohne osa, v zavislosti na utazeni upinaku, proto se taky na konusech nechava jemnoucka vule v nedotazenem stavu, rozhodne se neprohne naboj.

            0 0
            • Vilém  

              jeste dodam, ze spis nez toto ma vliv to, jak jsou provedena čela, ktera dosedaji do patek vidle (ramu), to jak a zda jsou radlovana a to, zda je osa v miste dosedani do patek, se zavitem, ci zda je hladka.

              0 0
    • wong  

      se staryma kolama – naby Deore nebo neco takovyho mne to delalo taky. Udelal jsem si znacku na ose a daval to pak vzdy stejne a problem zmizel.

      Na novych kolech (WH-MT65) zadny znacky nemam, kola nasazuju jak to vyjde a zadny problemy nemam.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.