• Aleshek

    Jezdím málo, ale rád, mám krose, hustím většinou blízko horní meze plášťů. Nikdy jsem nad tím moc nehloubal, ale tak mě napadlo, jestli to nedělám nějak blbě, čili by mě zajímal názor zkušenějších. Momentálně mám pláště s rozsahem 3.0 – 5.0 bar. Jezdím většinou takovou směs silnice, terén, spíš mě to táhne do toho terénu, čili lesní, polní cesty, nic samozřejmě náročného s ohledem na to krosové kolo. Na druhou stranu ho zas úplně nešetřím. Vážím okolo 95 kg. A jak je to s huštěním předek vs. zadek, liší se to? Jak byste v mojí situaci „foukali“, na kolik? Díky za názor.

    0 0
    • tomasz70  

      Pokud foukás k horní hranici baru a máš 95kg tak si nedokážu představit ten diskomfort byť i v lehkém terénu. Navíc ani na cestě to nepojede rychleji a dále se rychleji sjíždí pláště. Článků o tlaku vs hmotnosti vs terénu tu je myslím celkem dost. Vážím sice o 15kg méně ale už 2bary je na mě mírně nepohodlné. 5 baru mám na silnicce, ale i tam jdu někdy na 4,5 kvůli pohodlí. Chce to zkoušet a nebát se nižších tlaků. Samozřejmě nesmí se jít zase tak nízko aby se to v zatáčce sezulo. Prostě s rozumem a samozřejmě i podle terénu. Ale už dávno neplatí, že nabuseny plášt jede na silnici vždy rychleji. Možná tak v hale na dřevěné podlaze. Ne na našich cestách.

      0 0
      • Aleshek  

        No, já měl za to, že tedy logicky se na těch mých pláštích musím pohybovat v rozmezí 3 – 5 barů (to je napsáno na pláštích), průměr 4 bary. A potom, že když mám 95 kg, což je na cyklistu hodně, tak že mám jít spíš k té horní mezi, tedy něco jako 4,5 baru. Četl jsem článek https://www.kolopro.cz/…tlak_trenink a tam o té hmotnosti jezdce píše, prostě těžšímu jezdci, víc nafoukat.

        Ale nevyčetl jsem logiku, předek/zadek. Zadek je víc zatížen, čili tam bych čekal vyšší hodnotu než v předu. Čili pokud bych dal předek 4 a zadek 4,5 baru, tak je to ok, ne? Nebo případně 3,5 předek, 4 zadek. Mělo by to být v této logice, resp. hodnotách, ne?

        0 0
        • novas752  

          V terénu chceš je kvůli pohodlí a lepší přilnavosti plášťů dobré foukat co nejmíň to jde = po troškách upouštěj a sleduj jak se ti s tim jede. Jakmile to povede ke žvýkání plášťů při ostrém zatáčení a brzdění nebo k procvaknutí o ostřejší nerovnosti tak už je to moc málo a bude třeba přidat.

          0 0
        • Esi  

          Na předku logicky méně než na zadku a tlaky na plastich jsou nesmysl, fouká se méně než je to jejich minimum

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.