• Pi†el

    Pokud mate nekdo v planu si je poridit, tak to jeste zvaste. ..Sice pisou, ze: " Páka je jinak zkonstruována oproti některým svým předchůdkyním tak, aby nebyl problém ji montovat na řídítka společně s jakýmkoliv řazením a to jak od Shimana, tak Sramu. ", ale bohuzel to neni uplne pravda. Telo paky je sic udelane tak, ze mezi nim a gripem je spoustu mista pro umisteni razeni, ale bohuzel je take dost tluste, takze neumoznuje dostatecny rozsah pootoceni radicich pacek. Maximalni mozny uhel sevreni je dost bidny. viz prilozene obrazky.

    0 0
    • Pi†el  

      Jeste dodam, ze problem na stava u pacek od sramu..

      0 0
    • kubad  

      Si kup spolecnou objimku Matchmaker a mas to vyresene. Mam tyhle paky s X0 a v pohode

      0 0
      • Pi†el  

        Koukal sem na ni a nepomohla by mi. Ten uhel je stejne dost velkej.. : (

        0 0
    • sestra  

      Jezdím ty brzdy už rok a měl sem je na třech řiditkách v těch brzdách bych problém nehledal, používám sram X9. A Matchmaker sem později taky zvolil, jeto výborná maličkost.

      0 0
      • Pi†el  

        Problem je v kombinaci brzdy + razeni. Na druhym kole mam packy X9 a provedeni je dost stejny jako u X0, takze bych to zarucene neposteloval ani s tim.. :(

        0 0
    • black.horse  

      Hope nikdy nebrat je to šmejd :-)

      0 0
    • antuch  

      Pitel ist nicht normal, pitel ist abnormal:-D

      0 0
    • krabica  

      Tak si dej blíže ke gripu brzdu a pak to bude ok.

      0 0
      • jIrI___  

        Řešení jak noha.

        0 0
        • krabica  

          Co se ti na tom nelíbí?

          0 0
          • jIrI___  

            Ale, jen jsem si uvědomil, kde hledat příčinu v tom, že někteří mistři nejsou schopni zabrzdit na hydrách jedním prstem :). Posunovat brzdu blíž ke gripu je podle mě špatné řešení.

            0 0
            • krabica  

              Tak jinak, dej si řazení až za brzdu. :o) Mám to tak a je to v pohodě. Možná je to tím, že mám delší prsty, proto mi řazení nedělá problém. Viděl jsem, že to tak má dost lidí na fóru.

              0 0
              • roud  

                to máš dobrý já bych pak na páčky nedosáh takže rada k prdu ;o]

                0 0
              • MlokCZ  

                Tohle záleží především od konkrétní použité brzdy, jak má dlouhou páku od místa uchycení. Pro stejné nastavení klidně u různých brzd vychází posun na řídítkách o 2cm. Tedy pak někdy to vyjde s řazením před brzdu, někdy za brzdu.

                A stejně jak už bylo řečeno se to nejlépe ladí se společnou objímkou.

                0 0
                • Pi†el  

                  Ale ja nemam problem se vzdalenosti od gripu. Ja mam problem s moznosti natoceni. Tj s otacenim kolem riditek…

                  0 0
            • xshreck  

              jendím prstem je to nepohodlné, lepší sou dva :))

              0 0
              • Ruprt2  

                na tvém kole ukazováčkem brzdit nejde. to mě pěkně štvalo.

                0 0
              • Saskije  

                Jeden prst na přední brzdu a druhej na zadní.. Taky nechápu, jak někdo může brzdit jenom jedním :-D

                0 0
            • roud  

              kurnik k čemu jsou ty brzdový páky u všech brzd dělaný na dva prsty když stačí jedem -?:??? hmm nevím nevím ;o]

              0 0
              • DaSnail  

                aby mohli brzdiť aj ženy a deti?

                0 0
                • roud  

                  Ale notak nechme už toho prostě si přiznejme že dnešní brzdy jsou konstruovaný na brždění oběma prsty a ne jedním u každý brzdy pokud nevozíš na nějaký čtyř a více pístky prostě dva prsty občas musíš použít u většiny dnešních brzd dokonce skoro neustále ;o]

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Stačí negramařit a vozit dostatečně velké kotouče (to pak stačí i s průměrnou brzdou jeden prst) nebo s menšími kotouči vozit brzdu s větším brzdným účinkem.

                    Já si vždy stěžoval, že mi brzdy brzdí málo (s v-čky dokonce ani ty 2 prsty někdy nestačily, na K24 jsem buď občas ten druhý prst použil nebo jsem musel vozit 200/180mm kotouče).

                    S The One se 180/160mm kotouči jsem se konečně dočkal dostatečné účinnosti (je to ještě o něco lepší než ty K24 s 200/180mm) a ještě druhý prst použít nemusel nikdy a to už pár pořádných sjezdů v rámci dvou 14-denních akcí v horách letos na nich už bylo.

                    0 0
                    • roud  

                      až budou brzdy konstrukčně tak vyspělé aby nebyly potřebný dva prsty tak jistě konstruktéři brzdovou páku náležitě upravěj… jinak pořád platí to že s většinou brzd při 160mm kotoučích jsou prostě dva potřeba a nemá to cenu asi zbytečně dál rozebírat (nevidím důvod proč vozit větší kotouče když bezproblémů zastavím s menšíma) vozil jsem 203/180/160 a myslím že na normální ježdění po čr i závodění bohatě stačí 160×160 na výkonějších brzdách i 160×140

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Problém je v tom, že kdo brzdí ukazováčkem, tak buď nastaví vzdálenost brzdy od gripů, aby to měl ideální na jeden prst a pak v případě, že potřebuje přidat druhý, tak musí hýbat celou rukou (a ještě do horší pozice).

                        Nebo nastavíš na dva prsty, jenže pak tím zase zcela zabiješ brždění ukazováčkem, protože nedržíš páku na konci.

                        Proto jakmile je potřeba častěji dvou prstů na brzdě, tak je to to naprd. OK to má pouze ten, kdo brzdí prostředníčkem.

                        Mě by to tedy hodně štvalo, kdybych musel často brzdit dvěma prsty.

                        0 0
                        • roud  

                          tipuju že tak 90–95% lidí co maj kotoučovky brzděj dvěma prsty a myslím že většině to problém nedělá přinejmenším ve sjezdu je pak uchopení páky jistější…

                          0 0
                        • Tina  

                          Výnimočne súhlasím :) Odjakživa mám brzdy nastavené tak, že brzdím iba prostredníkom. Inak mi to proste nesedí. Páčku stláčam úplne na konci kde je najväčšia páka. Keď musím použiť aj ukazovák tak mám pocit, že už sa nedržím pevne riaditiek.

                          0 0
                      • scret  

                        dej si vetsi kotouce a budes v klidu brzdit jednim… dvema brzdim na veckach:)

                        0 0
                      • fousek  

                        Ja naposledy brzdil 2 prstama na Hayes Sole vzadu na 160mm kotouci.

                        Teda je pravda ze 200 kotouce je takova moje jistota a na XCcku nepotrebuju takovej brzdnej ucinek jako na normalnich kolech

                        0 0
                  • DaSnail  

                    tak na jednej strane sa tu zvykne tvrdiť že hlavná výhoda hydry proti véčkam je to, že brzdu stačí zlehounka lechtat jedním prstíkem a brzdí to jaxviňa.

                    na druhej strane 90kilový chlap (ktorý sa živý rukami a teda je predpoklad že to nebude nejaký atrof a nejakú silu má) s 10kilovým bajkom a drahými anglickými brzdami, tvrdí že brzdiť dvomi prstami je normálne.

                    buď si robíš prdel a potom sa smeješ na tých ostatných dvojprsťákoch, alebo volačo neni v poriadku.

                    a jak tu už niekto písal, keď prostredníček musí byť na brzde tak je úchop riaditiek podstatne slabší a je to o strach, že ti ich nejaký hrb vykopne z ruky.

                    btw, ľudia hovoria, že viac piestov neznamená viac sily, ale lepšie dávkovanie. ;o)

                    tož tak 8o)

                    0 0
                    • roud  

                      dávkování u hyder je plně jiný než u véček prakticky na to nepotřebuješ sílu ale u většiny závodních lehkejch brzd typu xtr hope atd. neni až zas tak velkej maximální výkon moji lehkou přítelkyni xtr hoděj přez řidítka ale já už za ně musim trochu zabrat abych z nich vytáh max výkon(taky mám o 30 kilo víc) jinak k véčkům bych se nikdy nevrátil kotouče brzděj na 100% líp…

                      0 0
                  • jIrI___  

                    Proti gustu… Já druhý prst nemusel už hodně dlouho použít. Je pravda, že v Alpách a podobných kopcích jsem nikdy nebyl, ale zase si myslím, že v rámci ČR nejezdím zrovna ten nejjednodušší terén. A o moc lehčí než ty nejsem. Vážím 80 kg, ale zase mám podstatně těžší kolo, takže celkový rozdíl bude možná 6 kg. A nechce se mi věřit, že tvoje Hope brzdí o tolik hůř než Elixiry nebo XT. Navíc pokud má člověk páky nastavené na brzdění pouze ukazováčkem, tak ten druhý prst se tam už těžko vměstnává :)

                    0 0
                    • roud  

                      proč by měly brzdit hůř brzděj parádně jen je rozdíl v tom maximu co maj elixiry i xt jsou s max výkonem někde jinde všechny tyhle brzdy jsem zkoušel a moc dobře vím o čem mluvím ;o]

                      0 0
                  • Mr.Duck  

                    ne

                    0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
    • mastihuba  

      je to šmejd, jeden pořádnej kopec a hoří tomu desky :)

      0 0
    • Yaron  

      Pročítám toto vlákno a nějak asi nechápu pointu. Brzdy Hope mám s X9 – naprosto bez problémů a právě píšu z Rivy del Garda a dva psty na brždění jsem zatím nemusel použít.

      0 0
      • roud  

        tohle napiš hnojoj xD xD xD

        0 0
      • kubad  

        mrkni pitlovy do profilu na kolo, jak moc má natočené páky, a pak je problém jasný, a mastihuby se zeptej kde to tavil :-)

        0 0
        • Pi†el  

          Presne jak pise Kubad. Inzeniri v hope to trochu nedomysleli..

          0 0
          • pačes  

            Ty mezikusy máš vyrobený, mělo by to bejt tím pádem vyřešený a díra 7,95mm v pouzdrech do tlumáku se taky podařila udělat:-)

            0 0
            • mountaineer  

              Řeším stejný problém-vzájemná poloha pák Hope Tech + řazení X.9.Čemu tenhle mezikus pomůže?Přijde mi že díky němu páky dostanu jenom dál do gripu(a pak půjde uhel trochu upravit,ale za cenu že řazení bude překážet).Prosím Pitela(Pitla:o) o vyjádření jak to nakonec vyladil.

              Mimochodem nemáte někdo fotku nasazenýho Hope/Sram matchmakeru,nejlíp z boku ať je vidět jejich vzájemnej úhel natočení?

              0 0
              • kubad  

                skusím ti to odpoledne nafotit

                matchmaker pomůže hodně

                0 0
                • mastihuba  

                  hlavně má dost velkej rozsah já prohodil levej za pravej od původní montáže, protože mám krátký prsty a včil je to dokonalý.

                  0 0
                • mountaineer  

                  Diky za nabidku,bruco uz to sem povesil.

                  0 0
              • bruco  

                Staci takto?

                0 0
                • mountaineer  

                  Diky,takhle sem to potreboval videt.Uhel vypada OK,objednam a otestuju kdyztak budu premejslet dal:o)

                  0 0
              • Pi†el  

                Presne tak. Tim mezi kusem jsem oddalil razeni asi 6mm od riditek, diky cemuz je mozne razeni posunout blize k brzdove pace a vice ho natocit. Pred vyrobou sem si s tim hral jen na sroubku – tato vzdalenost se ukazala jako optimalni. Nekde mam nakres, kdybys ho chtel..

                0 0
                • mountaineer  

                  Díky,vyřešil jsem to matchmakerem,když sem prohodil strany(„prava“ objímka k levýmu gripu) tak mi to ideálně vyhovuje.

                  0 0
        • mastihuba  

          apropo ty nezačištěný plochy po CNC obrábění jsou docela šlompáctví. :D

          0 0
      • přišlapávač  

        no jo, dneska tam mate krasne :-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.