• iceek

    Prvne odpovim, ano, hledal jsem a procetl jsem ostatni vlakna :-).

    A ted k veci. Pred casem jsem poridil (u Hnoje) kotouce Hope Floating Saw (183 a 160). V te dobe jsem na kole mel Avid Juicy 3 (resp. 3.5). Kola mam Mavic CMax SLR rok 2008 (nevim jestli je to podstatne, ale co kdyby). Po namotnovani me nyty chytaly o „slavne“ avidacke konicke podlozky. Nejakyma finesama se mi podarilo podlozky premluvit. Ale pak zase nyty chytaly za avidacke desticky, popr. za jejich „tlapky“. Vykaslal jsem se na to a kotouce jsem hodil do skrine. V planu byly jine brzdy, tak to tu chvili uz vydrzim, rekl jsem si.

    Nyni mam uz na kole brzdy Formula R1, bohuzel nejsou od Hnoje :). Namontoval jsem kotouce. V zadu jsem zatim nechal Avid adapter IS na PM, konicke podlozky sli do haje. Potykam se ale se stejnym problemem, jako u J3 brzd. V miste, kde konci adapter a zacina trmen (u J3 tam byly konicke podlozky), nyty plovouciho kotouce chytaji za trmen. Jde jen o jednu stranu trmenu, na druhe je uchyt trmenu vis a ke kontaktu tak nemuze dojit.

    Delat stejnou „pilnikovou prasecinu“ na trmenech R1, jako na avidackych podlozkach, se mi teda rozhodne nechce. Takze me napada zkusit jiny adaper, nejaky co by umistil trmen tak, aby i „nizsi“ z uchytu trmenu byl nad urovni nytu plovouciho kotouce. Dal me napada zkusit Formulacky plovouci kotouc, ale tam jsou ty nyty snad jeste o kus vis nez u Hope kotoucu, takze do toho se mi moc taky nechce.

    Rad bych videl detailni fotky nekoho z vas, jak daleko mate nyty kotouce Hope Floating Saw od trmenu nebo adapteru. Je jedno s jakymi to bude brzdami, spis mi jde o predstavu jak to ma vypadat kdyz to funguje.

    Pro predstavu pridavam detail, kde je videt dotyk nytu a kotouce. Dekuji vsem za rady ;-).

    0 0
    • Tomcat  

      Pravítko, šupleru, tužku, papír.

      Proměřit a navrhout jiný daptér.

      Zdatní jedinci to „nakonstruují“ v CorelDraw 0:-)

      0 0
    • onik  

      a nebo ty kotouče za 500 koupím :)))

      0 0
      • iceek  

        No ono to tak nejspis dopadne, pokud me nechytne amok, a nepoleti z okna :-).

        0 0
    • Kubiczech  

      Já mám 160mm kotouče na Juicy 7 2007, nikde není problém, žádné pilování, žádná úprava destiček, nic. Fotky tu mám teď takové hovadské, na kterých nic moc vidět není – kdyby tě zajímaly, tak tady.

      0 0
      • iceek  

        Dekuji za fotky, nektere jsou pro predstavu dobre.

        Vypada to, ze podlozky mas ve vysi nytu. Jestlize ti nechytaji nyty o podlozky, tak to vypada, ze trmen tvych brzd ma „sparu“ ve ktere se pohybuje kotouc, o malinko vic kde stredu kola. Nevim jestli je to mozne, ze by tento rozmer byl u ruznych brzd ruzny … :-/.

        0 0
    • pačes  

      http://www.bike-forum.cz/…/1009653.jpg takhle to funguje gut. Tyhle kotouče by Ti tam vlezly http://bikehazard.cz/…9/01_09.html

      0 0
      • iceek  

        To je pravda, kdyby ty nyty na kotouci byli blize stredu kotouce, tak jako tomu je u tech kotoucu v odkazu, bylo by vse ok. Diky.

        0 0
    • Al Stra  

      budeš si muset koupit hope brzdy

      0 0
      • roud  

        Ale blbost vozil jsem je s xtr bez problémů a znám spoustu lidí co je vozí s avidama bez problémů…

        0 0
      • iceek  

        Tak do toho asi nejdu, ne ze bych o tom neuvazoval, byly hned druhe na seznamu, ale sehnat R1 nebylo zrovna jednoduche. A pak design R1 se mi popravde libi vic nez design hope.

        0 0
        • roud  

          hope vypadaj luxusně :O)

          0 0
          • gazman  

            Škoda že na hovno brzdí.

            0 0
            • roud  

              neřek bych že brzděj na hovno jen nejsou přehnaně ostrý naopak bych řek že jsou krásně dávkovatelný ( neměl jsem s nima nikdy problém zastavit) :O)

              0 0
              • gazman  

                Mám dva kamarády co je dali pryč protože to byla slabota,myslím že si nevymýšleli,po­řídili si je díky pro ně líbivému designu,takže je opravdu chtěli,né že by je koupili třeba dohromady s kolem.I přes mnohé pokusy nějak je nabrousit zůstaly tupé a ve finále šly do bazaru.

                0 0
                • roud  

                  To nic nemění na tom co jsem napsal já zas naopak znám několik lidí co je k plné spokojenosti jezděj jen jak jsem říkal nejsou to ostré brzdy jako třeba elixíry nebo marty spíš bych je srovnal třeba s xtr… :O)

                  0 0
                  • gazman  

                    No prostě kdo potřebuje pořádně brzdící brzdy by si je kupovat neměl.

                    0 0
                    • roud  

                      Myslim si že na XC tohle nemá cenu řešit :O)

                      0 0
                      • gazman  

                        Asi tak,ale na druhou stranu tu banda na XC kolech jezdí třeba Lysou po žluté a podobně což je cca 10 km celkem mazec sjezd,není XC jako XC :-)To pak jdou ruce honem do kopru když za to musíš rvát jak hověz.

                        0 0
                    • kubad  

                      debatovat o brzdách které se od roku 2006 nevyrábí je dost mimo, to by sis měl uvědomit!

                      0 0
                      • gazman  

                        Asi byly na prd že už je nevyrábí,nevím proč by ale bylo s cesty se o nich bavit.

                        0 0
                        • roud  

                          to sou hrozný kecy 99% brzd se už dnes nevyrábí (asi byly naprd ;o])

                          0 0
                          • gazman  

                            Zdolal si mě, ale nedebatuj už o nich prý je to s cesty.

                            0 0
                        • kubad  

                          formule byly taky naprd tekly rozpadaly se

                          0 0
                          • gazman  

                            Nebav se o něčem co bylo je to s cesty já už to nedělám taky:-)

                            0 0
                            • kubad  

                              :-)

                              0 0
                              • Tomínos  

                                Hoši vy se máte evidentně rádi :-) Začíná se to zvrtávat jako téma výhody pevné vidlice :-) Případně epicon tt nebo reba.

                                0 0
            • kubad  

              skus Tech V2 a budeš mluvit jinak

              0 0
          • iceek  

            Souhlasim, trmeny jsou libive, ale ty paky s pomerne velkou expanzkou jsou na me trochu moc oci-rvouci. Ale to je ciste subjektivni, nekomu se to naopak muze libit.

            0 0
            • roud  

              Pro letošek maj novej model ;o] (už v prodeji)

              0 0
              • gazman  

                Hoši ty vykrajovánky jsou děsné a oslabuje to matroš,není nad výkovek jako je The One.

                0 0
                • tomfree  

                  Je to frézované z kvalitního bloku a určitě bych tomu věřil více než pochybnému italskému výlisku,kteréhož jsem bohužel taky majitelem,protože jsem podlehl pozitivním ohlasům zde na foru,zlaté shimano.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    S čím jsi na The One nespokojený?

                    0 0
                    • tomfree  

                      Mám starý typ páky,který nedokáže udržet krok páčky vzhledem k opotřebení desek,nové páky jsou pro změnu hnusné a mají vakl,nechodily mi rovnoměrně pístky,kvůli nedokonalému opracování prasete,dávkování brzdné síly není plynulé a odvzdušnění patří mezi nejhorší a to už jsem řešil kde co.

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Hm, tak to je dost závad. Já teď na ně měl nabídku za 4k/pár a celkem vážně jsem uvažoval, že je vyměním za svoje Elixiry, které mi barevně neladí :)

                        0 0
                        • tomfree  

                          Jestli můžu radit,tak si nech ty elixiry,protože ty mi přišly povedený.

                          0 0
                        • Kubiczech  

                          Tahle nabídka by se mi taky líbila. Konečně důvod, proč se zbavit Juicy7. (: Je to tajný?

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Nabízel mi to známý, kterému ty The One nabízel jeho kamarád, protože je chce měnit za Elixiry. Tak právě že bych mu dal svoje Elixiry plus třeba litr k nim a on by mi přihodil ty The One. Kdyby to byl ten novější model, tak neváhám ani chvilku, ale jsou to právě ty se starším typem páky, takže se furt rozmýšlím. Nechci měnit perfektně fungující Elixiry za něco, s čím případně budou nějaké problémy.

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          To já bych hned měnil. Na dvou kolech mám 2010 The One a lepší brzdy jsem v ruce neměl. Najeto celkem na obou cca 3,5tis. km a můžu potvrdit jen ten vakl.

                          Ten mírný je na všech 4 pákách a asi tam i od začátku už nějaký byl.

                          Tohle jsem nikdy za problém nepovažoval, protože podobný vakl jsem měl po nějakém čase na úplně každé brzdě, co jsem kdy jezdil nebo i jen zkoušel na jiných kolech. Jen na některých jiných brzdách třeba nebyl prvních 1500km.

                          Vakl ale ani trochu nevnímám při brždění, takže je to věc, co mi nikdy ani trochu netrápila.

                          Páky mi sedí naprosto perfektně. Na vzhled jsem nikdy nebyl, takže mi přijdou úplně normální. Pístky mi chodí v pohodě, dávkování žádný problém. Odvzdušnění jsem nezkoušel a zkoušet nebudu, na to tu mám Bartoníčka, kde si s tím perfektně poradí.

                          Na 29tkového celopevňáka dávám Elixíry Rka, tam se mi už třetí The One nechtělo platit a taky bych na tomhle typu kola neocenil už ten parádní brzdný výkon The One. Tady Elixíry budou stačit.

                          0 0
                      • destr  

                        No vidíš, já měl v rukách strokery, xt, xtr a ted mám formule a jednoznačně nejlepší co se týče brzdnyho vykonu, dávkování a pod.

                        0 0
    • Smazaný účet  

      Hnoj tu(na foru) uz nekde psal, ze nezbude nez ubrousit trmeny. Adapterem tohle nevyresis.

      0 0
      • iceek  

        Boze, z toho me vazne asi trefi slak. Uplny nemohlo nejsem, ale do takovedle „prasarny“ se mi vubec nechce.

        Kdyz pominu, ze tim prijdu o nejakou tu zaruku, nevim, zdali se tim nepokazi neco jineho :-/.

        Brousil jste nekdo uz trmeny z takovydlech duvodu ??

        0 0
        • kubad  

          neví co tu kňučíš kupovat něco co k sobě prostě nepatří je vždy poblém, kup si kotouče formula s Al unašečem a vyřešeno,

          nebo obrus kus brzdiče, nebo si kup jiné brzdy!!!

          hotovo tečka

          0 0
        • gazman  

          Já jo,The one + hope floating saw někde jsem tu i dával foto funguje to super nema problema jiné kotouče už nechci.

          0 0
          • iceek  

            Stejnej dotaz jako na kolegu o neco niz ;-).

            Cim jsi to delal? Pilnik? Papir? Rucne nebo nejak strojove ? Dekuji.

            0 0
            • gazman  

              Doma na koleně(doslova) pilníkem z multitoolu.Nechtě­lo se mi s tím do garáže na svěrák a pořádný pilník.Vše je O.K. je to banalita,neboj se toho.

              0 0
              • roud  

                Je to hlína takže to jde lehonce…

                0 0
              • iceek  

                Ok, jdu na to, dik moc za inspiraci ;-).

                0 0
                • gazman  

                  Vem tam tak 0,8 až 1 mm ať je tam trochu luft,ničemu to nevadí.

                  0 0
                • mountaineer  

                  Jestli to chces profi tak mam v dilne 3D cnc frézku a třmeny ti odfrézuju,ale jestli si bez zranění zvládneš namazat chleba máslem … tak zvládneš i tohle pilníkem v ruce :o)

                  0 0
    • Vilém  

      Za 1500,–/par ty kotouce od tebe vemu:)

      Jinak od pohledu mi to prijde ze mas kotouc natlaceny uplne na pravou stranu trmenu. Pokud by byl v jeho stredu, tak by to mohlo vychazet.

      0 0
      • Vilém  

        Oprava, levou stranu trmenu, pri pohledu od zadu.

        0 0
        • iceek  

          Nooo, to neni vubec spatnej postreh ;).

          Problem je asi v tom, ze serizuji polohu trmenu stylem, ze s povolenymi srouby u trmenu zamacknu brzdovou packu, pak srouby dotahnu, nasledne brzdovou packu povolim. Po teto procedure zustane trmen vuci kotouci takhle „nesymetricky“ usazen.

          Jinak receno, pokud nebudu koukat na to, jak koutouc dre o brzdove desticky, usadim trmen tak, aby kotouc byl ± uprostred „vyrezu“, tak jsou nyty skutecne od trmenu v dostatecne vzdalenosti, tzn uz o trmen nechytaji.

          Dekuji za postreh, je to pokrok. Ted uz jen vyresit, je-li mozne docilit toho, aby stred „vyrezu“ ve trmenu (nevim jaky je spravny vyraz) byl i stred mezery mezi brzdovymi destickami … :-).

          0 0
          • Vilém  

            V tom pripade, ti ten levej pistek pridrhava. Mely by chodit oba stejne a kotouc by mel potom vychazet na stred trmenu, jak jsem psal vyse. Resenim je vyndat desky. Pravy pistek nejak zafixovat a ten levy mackanim na paku opatrne vytlacit ven. Jen pozor, at jej nevymackas moc, aby ti nevyskocil ven z trmenu, to by sis pridal dost prace. Odhadem tak 3–3,5mm. Promazat, zatlacit nazpet atd., do te doby, dokud nebudou chodit symetricky.

            Pro zacatek, abys vedel, zda to ma vubec smysl, si roztahni desky na maximum od sebe, nemackej paku a trmen si nastav vuci kotouci na stred. Pokud nebudou nyty skrtat, tak pak zkus to rozhybavani pistku.

            0 0
          • Tomínos  

            Mně na to funguje, že kotouč trošku rukou nahnu na tu stranu co se o něj bude pravděpodobně opírat brzdová destička a párkrát zmáčknu brzdovou páku, většinou ten brzdový pístek co je volnější trošku vyjede a ten druhý se zatlačí zpátky, je dobrý nemít při tom ******** ruce.

            0 0
            • iceek  

              Supr vyzkousim oba postupy, treba se neco ujme. Dekuji.

              0 0
              • gazman  

                Zapomeň, budeš brousit jinak je prodej.

                0 0
                • Tomínos  

                  Ta moje rada je jen na vystředění destiček a kotouče, používám to abych nemusel nic rozdělávat, dřív jsem taky čistil pístky, ale už jsem línej, tak to takhle ojebu. Příjde mi to, že to vydrží vystředěný (neškrtat) skoro stejně jako když jsem čistil pístky a podobně se s tím mazal, jen je to párkrát rychlejší :-)

                  0 0
                  • gazman  

                    Taky to tak někdy ojebávám,ale mě se to po krátké době vždycky vrátí a kotouč začne zas škrtat,takže musím nakonec chtě nechtě ty dva šroubky povolit.

                    0 0
    • ...  

      mam hayes el camino trail a tiez som musel brusit strmen na mieste, ako to vidno z tvojej fotky. navyse som musel odbrusit kusok aj v prednej casti strmena – zvacsit zaciatok vyrezu.

      0 0
      • iceek  

        Cim jsi to delal? Pilnik? Papir? Rucne nebo nejak strojove ? Dekuji.

        0 0
    • The_Trooper  

      tyhle kotouče by měli k R1 jít, navíc jsou hodně podobné kotoučům Hope Floating Saw

      0 0
    • krokus  

      Nemáte prosím někdo zvážený kotouč Hope Floating 183 mm? Díky.

      0 0
      • kubad  

        147g mají moje 183mm

        0 0
        • krokus  

          Jestli je pravda, že 160 mm má 89 g (někde na internetu jsem to našel), tak to je docela podstatný rozdíl. Čekal jsem menší.

          0 0
          • roud  

            je to pravda ten rozdíl mezi nima je dost velkej…

            0 0
          • kubad  

            jj 160mm mám 90g, a u 183mm už není ta váha nijak nízká

            0 0
          • Georrge  

            a těch 89g má klasický nebo ten odlehčený? 140 a 160 se totiž dělají ještě odlehčené, ale nevím jestli se u nás prodávají

            0 0
    • pardalis  

      Dotaz na majitele brzd formula. Pořídil jsem starší The One a chtěl bych vyměnit hadice. Origo ale stojí přes 900kč/ks. Je možnost udělat to jinak – použít nějaké jiné hadice s neorigo koncovkama ke třmenu? Našel jsem toto ale v případě že je to set na jednu brzdu, vyjde to ještě dráž.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.