• Ahoj . Máte nějaké zkušenosti s úpravami systému HT 2 ?

    1. jedná se mi o zkrácení osy (odstranění 2 podložek -pod ložisky) – chci zmenšit Q-faktor o 5 mm a také dostat převodníky blíž k rámu (řetěz linka)-to tedy znamená zkrátit jak osu, tak plast matici na levé klice (?-předpokládám)-(nyní standardní montáž na 68 mm, 2 podložky vpravo a jedna vlevo)
    2. Nechápu zcela význam podložky na levé klice mezi inbusy! ano má čep, který zapadá do otvoru v ose-tedy asi prevence proti vysunutí kliky-ale přijde mě to zbytečné-klika je zajištěna 2 inbusy a plast maticí…a navíc pravidelně kontroluji dotažení šroubů a žádné extrémy nejezdím

    Díky za sdílení. Než se do toho pustím, chic vědět, zda je tady taky takový „úpravce“ :-)

    0 0
    • Tencovozikmin  

      Tak ja teda sdilim :-)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Klika by asi upravit sla, ale ja osobně bych už pak na ní nechtěl jezdit :)

      Pokud tam máš tři podložky, máš 68mm střed, takže si můžeš dovolit tam dát silniční kliky. Nic jiného bych pro zmenšeni q faktoru nedoporučoval.

      Když je potřeba připlácnout převodníky blíž k rámu, tak na 73mm středu lze pravou podložku misky dát na levou stranu a jenom upravit kufry na tretrách aby se vykompenzoval rozdíl. Musel bys poreferovat Google jestli to lze bez problému udělat na 68mm středu, kde ty podložky jsou tři.

      No a podložku na levé klice jsem vždycky chápal jako takovou ochranu před upadnutím pokud by se ti náhodou uvolnily kliky během jízdy. Určitě ji tam nechej 

      0 0
      •  

        no vidíš-to mě nenapadlo ty silniční kliky! navíc na toho mýho „oceláka“ s relativně užší zadní vidlí u středu by to šlo-no příště! Stále se mám čemu učit :-)

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Jen bacha. Je rozdíl mezi silničnima a MTB stredovyma miskama. Ten stredni plast je u mtb delší. A kdesi jsem cetl neco o rozdilu v zavitech ale nezkoumal jsem to – nikdy jsem je nezamenoval.

          0 0
          •  

            tak to mě netrápí-plast se dá upravit snadno…a dokonce se dá jezdit i bez něj .

            Obecně-nemají zrovna HT 2 dobrou ochranu proti čurbesu (bláto, písek…) náby MTB mají utěsněné perfektně ale tady to odflákly- jen plastový kryt na průmyslovém ložisku (z vnější strany) a žádný gufero!! a navíc prostor mezi levou klikou a ložiskem se doslova nabízí k zachytávání „písečku“! -aneb „chrup, křup“ to je první, co jsem vysledoval..

            0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Já to cistim tak jednou za jeden az tri mesice. Tj prostor mezi klikama a miskama.

              Misky mi nemaji problem vydrzet dve sezony (tj. Na horakovi aspon 8000km). Ocenuji naprosto jednoduchy zpusob udrzby. Nove misky stoji 260kc, takze celkove bezproblem.

              Usetrit muzes tim, ze si vymenis loziska uvnitr misek. Nicmene loziska od Shimana jsou nepatrne vetsi nez bezne dostupne stejne velikosti, takze nove koupene lozisko vydrzi kratsi dobu a casem se misky opotrebuji.

              Mrkni po internetu, je to celkem dobre prozkoumane tema.

              0 0
            • novas752  

              Podle mě je HTII naopak jeden z nejlíp utěsněnejch systémů. :)

              Ložisko uvnitř má obě krytky, překrývá ho další gumová prachovka, která se při šlapání neotáčí a celé je to zacvaknutý tou vnější plastovou krytkou. Hned po koupi jsem to rozebral a nacpal tam vazelíny co to šlo a při další preventivní rozborce po 7000km v celoročním provozu včetně soli, sněhu, břečky, deště, brodů, bahna a prachu byla vazelína čistě zelená už pod plastovou krytkou – k ložisku se nedostalo z venčí vůbec ale vůbec nic.

              Celkově mi přijde řešení HTII jako jeden z nejlepších vůbec. Dobrá tuhost, snadná montáž i demontáž (například oproti RaceFace a podobným, kde s chutí zarůstaj nechutně zarvanej šroub), spolehlivost, hladkost chodu…

              0 0
      •  

        no až seberu odvahu..k úpravě -dám vědět!

        0 0
    • kubad  

      Jediná šance je říznout osu zkrátit a svařit :)

      Což je šílenost.

      Existují kliky s menším Q faktorem na trhu nebo silniční, ale rozteč 110/64 nevím jake potřebuješ placky, a nemusí projít kolem zadní stávby, řetězová linka může taky být špatně

      0 0
      •  

        tak šílený zase nejsem! :-) jen mě prostě nenapadlo, že existuje nějaký racionální důvod ,aby výrobce měnil u klik q-faktor a řetěz linku…takže jsem byl poněkud překvapen, když jsem musel ladit přesmykač a jezdit vepředu 42 a vzadu druhý velký je už za hranou…jinak na prostřední 32 jezdím celou kazetu-ale opět je vidět, že na největší pastorek s řetěz kříží více..než u původního LX (řetěz linka je posunutá dle info o 2,5 mm doprava)..

        0 0
        • Zdyn  

          Tak pomimu-li, že je to dle mého blbost (ale když to někdo che, tak proč ne), tak technicky by to takový problém nebyl. Osa by se zkrátka trochu uřízla a v klice by se muselo trochu z kraje odstranit drážkování, aby šla dostatečně na osu zasunout. Pořád by tam drážkováni zbylo dost pro normální ježdění. Plastová pojistka v klice by se nepoužila a dotahovací matice pro vymezení axiální vůle by se asi musela trochu zkrátit. Plastová krytka mezi miskama středu by se zkrátka nepoužila.

          Jinak mě tedy překvapuje, že jsi nepoznal žádný významný rozdíl v tuhosti. Oproti starému čtyřhranu je tuhost Hol. II výrazně vyšší. Nejlépe je to poznat při zařazeném nejtěžším převodu, kdy byl častý problém se škrtámí řetězu o smyk při silovém záběru. Čtyřhran na to hodně trpěl, Octalink a ISIS na tom byly už lépe a pevné osy jako Hol. II s tím mají problém už pouze ojediněle.

          Je možné, že jak to máš na starém oceláku (jak jsi psal), tak se daleko více projeví horší tuhost rámu, než klik.

          0 0
          •  

            tak dnes jsem se byl projet na ten svůj oblíbený okruh (50 km hrubší asfalt) – a je fakt, že ta tuhost je znát – poznám to při zrychlování na těžší převod-kolo jde rychleji dopředu. Už si začínám zvykat – nohy už tak nebolí

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • Jarax  

          Shimano posunulo řetězovou linku z 47,5 na 50 ,na silničním trojtacu je ta linka 45mm

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.