• Micey

    Prosimvas, uz mi to nekdo objasnete, nebo me navedte. Parkrat sem to takhle v hospode diskutoval, lec k k vysledku se nedobral.. a i tady casto jede ten..hm..narativ, ze jako kdyz mas pet kilo nadvahu v pupku, je to stejny jak o pet kilo tezsi kolo. Pripadne, ze kdyz mas na zadech petikilovej batoh, je to stejny, jak kdyz mas o pet kilo tezsi ram. Je jasny ze hmotnost kol – toho co se toci, je uplne neco jinyho. Ale nemuzu si pomoct, prijde mi z empiricky zkusenosti, ze je neco jinyho, jestli mas petikilovej batuzek, nebo pet kilo navic na ramu, ve prospech toho batuzku, ne? Klido ze me delejte ******, se neurazim:)

    0 0
    • J1RKA  

      Tak dolukopcem to pojede lip, se asi shodnem :D

      0 0
    • MTBIKER doporučuje

      Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

      Výprodej Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

      od 14 999 Kč -4% MOC 24 999 Kč

      Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré Skladem > 2 ks

      Výprodej Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré

      od 11 499 Kč -14% MOC 17 699 Kč

      Lapierre Edge 2.9 kolo, modré Skladem 1 kus

      Lapierre Edge 2.9 kolo, modré

      14 199 Kč -20% MOC 17 699 Kč

    • novas752  

      Tak samozřejmě záleží v jaké situaci a jak to posuzuješ.

      Hmotnost soustavy při jízdě do kopce? Je to fuk. Hmotnost soustavy při jízdě terénem? To už neni fuk – kola a zadní stavba + spodní bohy jsou úplně neodpružené, zbytek bicyklu je dodpružený tlumením, tělo jezdce nebo batoh je odpružený ještě rukama/nohama.

      0 0
    • dydy  

      Živou neaktivní váhu musíš vytápět a okysličovat. Takže 5 kg v pupku nebo na zádech v batohu rozdíl je.

      0 0
      • Micey  

        No.. takze kdyz vazis 90 kilo a zhubnes na 80, je to stejny, jako kdyz mas dvacetikilovy versus desetikilovy kolo? To asi snad ne, ne..

        1 0
        • dydy  

          Nic takového jsem nenapsal.

          0 0
          • Micey  

            No tak jestli jsem to spravne pochopil, tak jsi napsal, ze je horsi mit pet kilo “navic”, nez o pet kilo tezsi kolo (na ramu). Nebo?

            0 0
            • dydy  

              No o rámu jsem taky nic nepsal, to je podle mě diskutabilní a záleží na stylu jízdy. Myslel jsem jízdu do kopce a pupek vs. batoh. Pak je podle mě lepší to mít v batohu než ve špeku. Jinak souhlasím s příspěvkem níž.

              0 0
    • Georrge  

      Někdy se to chová podobně (jak psal novas, z pohledu čisté hmotnosti kterou táhneš do kopce), jindy se to chová naprosto rozdílně, např. při manipulaci s kolem (a tím nemyslím jen nošení do schodů, ale hlavně práce s kolem v terénu).

      Další věc je, že na pupík jsi zvyklý, protože ho nosíš všude s sebou a už ti to nepřijde. Ale když vezmeš do ruky o 5kg těžší kolo, poznáš to okamžitě.

      Má cenu gramařit kvůli zrychlení o pár vteřin, když máš nadváhu? Asi ne.

      Má cenu gramařit kvůli pocitu z kola, tzn. jak tě to kolo bude bavit, přestože máš nadváhu? Pokud jsi člověk, kterého lehké kolo víc baví, tak rozhodně.

      0 0
    • TK75  

      Je to fuk…spíš mi záleží aby kolo mělo váhu co mi vyhovuje

      U me tak 13 kg ideál aby to dobře sedělo dolů a přitom bylo dobrý na ovládání ))

      1 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.