• Solis1

    Zdravim vsechny,tak sem si konecne postavil sveho prvniho fulla GT i-Drive 4 s tlumicem Fox float.Tlumic sem nafoukal podle sagu aby byl tak 5mm a vyrazil se projet.Vyjizdka suprova-byl sem uplne unesenej,vsechno fungovalo tak ja ma..Ale druhej den prijdu ke kolu a koukam,ze pistnice je je z pulky zasunuta do tlumice.Pote,co jsem na nej nasednul a trosku propruzil jsem zjistil,ze tlumic jde temer nadoraz.Prvni co me napadlo bylo ze asi utekl vzduch,ale po nasunuti pumpy jsem zjistil,ze tlak je tam stejny,jak sem ho napumpoval den pred tim.Zkusil sem teda jeste dofouknout nekde k 250PSi,ale pistnice povylezla asi jen o cca 2mm a po projeti pres mirne hrbolky jde tlumic neustale nadoraz i kdyz je nafoukan na 250 PSi. Tak sem z toho uplne nestastnej a nevim co s tim..:(( A chtel bych Vas poprosit o radu.Predem diky

    0 0
    • fousac  

      tipuju, ze se prefoukla pozitivni komora do negativni → servis

      0 0
    • vojta  

      Typuju na „stuck down“. Toto se sice tyka RP3, ale koukni www.bike-forum.cz/…0/forum.html#…

      0 0
    • vratan  

      stalo sa to aj mne. najprv som to zo strachu niesol do predajne kde som kupil ram. tam mi to na pockanie spravili. preto som sa ich spytal ako. ukazali mi to. staci len odsrobovat telo tlmicu (vzduchovu komoru), vycistit vnutro tlmicu a namazat vazelinou vsetky tesnenia. pravdepodobne sa ti upchal kanalik medzi komorami. samozrejme pred montazou je nutne vypustit vsetok tlak z tlmicu. ak sa na to necitis tak servis…

      0 0
        • BB  

          koukám na ty fotky, ty si na stuck down troufneš sám ? V manuálu varují před možným zraněním.

          0 0
          • Tomas_001  

            No me kdyz se to stalo poprve tak jsem do dovezl do Pisku k CykloSvec kde to opravil. Po tydnu se mi to stalo znovu tak jsem tam volal a dostal jsem po telefonu navod jak to opravit a zatim vse OK.

            0 0
            • BB  

              a nemohl bys mi ve zkratce mailem popsat postup, tuším, že mě to zase brzo potká, dík

              0 0
            • mar_tin1  

              a nemohl bys prosim ten postup hodit rovnou sem?

              0 0
              • Tomas_001  

                Tak tady je zakladni postup:

                1. vypustit vzduch z tlumice (nastavit nerychlejsi odskok)
                2. sundat tlumic z kola (me stacilo odsroubovat jen tu cast s pistem aby se mohl roztahnout) a upnout za vrsek do sveraku (myslim tu cast kde se fouka vzduch)
                3. povolit telo tlumice vysroubovanim doleva (pozor ozve se rana jak unikne vzduch z negativni komory)
                4. sundat telo, zkontrolovat tesnení(pokud nemate do tlumice olej tak ho nestirejte a nechte tam ten stavajici)
                5. nadat telo tlumice
                6. nasroubovat ho zpet (muze to klast trochu odpor)
                7. napustit na spravnej tlak
                8. jet to nekam vyzkouset :)

                Da se to take neco okoukat z tohoto obrazku: www.bike-forum.cz/…ponenty.html?…

                0 0
                • vratan  

                  tie obrazky su z videa ktore mam cele. v pondelok ho zavesim na youtube. myslim ze na stranke foxu uz tieto servisne videa nie su…

                  0 0
                • kudlanka32  

                  nez to upnete do sveraku zkusil bych to povolit rukou…me to slo uplne snadno

                  0 0
          • vratan  

            ta vystraha je tam kvoli amikom. ked citas manual dalej, tak sa dozvies ze vzduchovu komoru si mozos a dokonca mas servisovat pravidelne sam…

            0 0
            • BB  

              to ano, ale pokud neni tlumic stuck down, tak nedojde k explosi a neni to nebezpecne.

              0 0
              • vratan  

                pozri mne uz sa to stalo a opravil som si to sam. ziadna explozia tam nehrozi. proste ked odsrobujes telo komory z vyfucaneho tlmicu tak ti unikne vzduch ktory ostal v negativke. to je cele. myslis ze servisak to robi nejako inak? ale chapem ten postoj. ten text v manuale ma tiez vystrasil a preto som to prvy krat zaniesol do servisu. ked mi to vsak servisak vysvetlil a urobil som si to sam, tak som zistil ze na tom nic nie je…

                0 0
                • BB  

                  jak se ti to podaří, aby při otevření nevytekl olej ? Staří to držet kolmo k zemi ?

                  0 0
                  • kubad  

                    Jaký olej myslíš? zase tolik ho tam není, jen ne mazání těsnění. Stačí držet trochu ze šikma

                    0 0
                  • vratan  

                    vo vzduchovej casti tlmicu nie je ziadny olej. je tam len vazelina na tesneniach…

                    0 0
                    • kudlanka32  

                      k sade tesneni se dava par ml modryho oleje k mazani.....muzes nemusis…ja bych ho tam dal

                      0 0
    • BB  

      je to opravdu stuck down, častá závada tlumičů Fox. Opravu by měl dělat autorizovaný servis a měly by se vyměnit těsnění. Naposledy, kdy se mi to stalo, tak to Franta Salakvarda z Probiku vyfoukl, srovnal těsnění a od té doby už 14 dní zase jezdím, ale asi ne nadlouho, výměna těsnění mě čeká v nejbližší době. Jo a záruka na těsnění je pouze 3 měsíce, jinak repase tlumiče v Cyklošvec je cca za 1500 Kč. Mnoho štěstí .

      0 0
    • Bery  

      Ja mam FLOAT L '03. Dokud jsem ho nedal do Cyklosvec na kontrolu ( predtim servis v USA ) tak v poho. Od te doby neustale problemy – stuckdown. Problem je pry zpusoben vadnym tesnenim. Reklamoval jsem, ale problem pretrvava. Jednou za cas ( cca 1–2× za 2 mesice ) je nutne otevrit komoru ( pri tom to samozrejme vystreli ). Pekne mne to sere – uvidim co s tim kuci udelaji prez zimu.

      0 0
      • Solis1  

        No tak to me docela děsíte..:(V pondeli tam zavolam a domluvim se s nima co a jak dal..Vrtat se v tom sam radsi nebudu,na to si neverim..:)Ale mam hold po jezdeni,no..:((

        0 0
      • BB  

        já s tím laboroval celou zimu, nakonec se ukázalo, že to bylo vadnou serií těsnění, která nebyla dostatečně odolná proti mrazu. Když jdem tam během 6 týdnů posílal tlumič po čtvrté, tak se mě pokoušeli přesvědčit, že mám pravděpodobně křivý rám. Nakonec se po páte opravě ozvali sami s tím, že jim Fox oznámil vadnou serii těsnění. Dost mě to nas*, protože neustálým sundaváním a nandaváním tlumiče a špatným namazáním osy (moje chyba) docházelo k různým vrzáním a praskáním, které mě pak pronásledovaly půl roku, než jsem přišel na to, jak to správně namazat a utáhnout.

        0 0
        • Santus  

          To sis teda pekne vyzral, neuveritelny . Ja bych takovou trpelivost nemel, penize zpatky a jdu si koupit neco na cem muzu jezdit a jeste delaji z cloveka blba. Navic kolo urcite nestalo malo, tak to musi byt tiptop, dospekulovany do posledniho sroubku. Hlavne at uz mas po problemech.

          0 0
          • BB  

            prave ze nemam, pred 14 dny zase stuck down, v probiku mi to odfoukli abych mohl jezdit, s tím, ze na poradnou opravu to půjde opet do Cycklošvec. Když jsem tam volal, tak na těsnění je bohužel záruční doba pouze 3 měsíce. Takže až to tam v zimě pošlu, tak mě to bude stát 1.5 KKč. Fox tlumič na rozdíl od Fox vidle (s tou jsem náramně spokojenej), bych nikomu nedoporučoval.

            0 0
            • hanz  

              nevím teda jak a proč ale při servisu vzduchové komory máš práci asi na 5 minut veškerý těsnění který můžou za stuckdown jsou 4. Od šatky sem je dostal naposledy zadara kdyby něco at si to udělám sám. 1500 stojí kompletní repase včetně dusíkovýho plnění.

              0 0
    • Solis1  

      Tak mi dneska dorazil tlumič z reklamace..Po­sílal sem ho 30.10 k prodejci s tím,že půjde od nich do Písku do Cyklo Švec na opravu..Jednalo se opravdu o „stuck down“ a byly mi vyměněny všechny těsnění.Tak sem ho nasadil na kolo a doufam,že už bude držet a nestanou se mi nejaký podobný katastrofický věci jako si prožil treba BB..:(

      0 0
      • BB  

        já už jsem taky opravený, výměna všech těsnění, dělal mi to Franta Salakvarda v Probiku v Průhonicích. Cena těsnění cca 250 Kč, práce asi taky tak. Byl jsem příjemně překvapený, čekal jsem tak 1500. Hotovo do druhého dne.

        0 0
    • mar  

      Zravim.Mam stejny kolo a bohuzel i stejny problem V Cyklosvec tvrdi ,ze to je zavada vyskytujici se vyhradne u GT.A po precteni vsech techto prispevku jsem z toho trosku rozladeny.Jestli nekdo menil fox float na GT ID 4 za jiny,napiste prosim .dik

      0 0
      • kudlanka32  

        Frenk me na to pripravoval ze me to taky ceka ale este me to nepotkalo…pri kolika stupnich a tlaku to nastava?

        0 0
      • BB  

        nevěř tomu, to se mě taky pan Salvíček z Cyklošvec zkoušel přesvědčit, že můj Blur má křivý rám a díky tomu je větší nápor na tlumič. Že už měli jedne takový případ na GT. Nakonec se ukázalo, že šlo o várku těsnění, která v mrazu tvrdla.

        0 0
        • kudlanka32  

          sympaticky pristup.....rekl bych ze to sou curaci

          0 0
        • kudlanka32  

          hele to vlastne normalni…kdyz jeden vyrobek funguje v soucinnosti s jinym tak chyba je vzdy na te druhe strane.....takze se jim omlouvam oni sou jen obchodnici :-P

          0 0
          • hanz  

            a co bys dělal ty kdyby se ti vracel neustále jeden tlumič dokolečka a nic na něm nebylo špatně…a aj výrobce by říkal že žádnej problem neregistruje? hmm?

            0 0
            • kudlanka32  

              asi bych nikomu netvrdil hovadinu ze krivy ram se projevuje prefukovanim negativni komory.....proc zrovna negativni, proc z tlumice neuchazi vzduch a proc neni nic ochozenyho krive??…by me fakt zajimal logickej retezec vedouci k tomu ze za vinika podelany negativky je ten ram…kdyby usoudili ze to je jejich vyrobek co-nefunguje-spravne a dali mu novej na vyzkouseni tak.........

              0 0
            • kudlanka32  

              jen tak mimochodem sen na foru narazil na jinyho (BB) kterej mel taky „krivej ram“…ze to neni divny GT dela krivy ramy…santic dela krivy ramy…uz abych si chystal pripravek na rozlisovani cepu o dog-bone, yeti mozna take dela krivy ramy.....

              0 0
              • hanz  

                a ty víš co přesně začne dělat tvuj tlumič když budeš mít křivej rám?…mužež to všem říct..a když jseš tak chytrej tak nám rovnou řekni uplně všechno.

                0 0
    • mar  

      Mne se to stalo asi tyden po koupeni a to minuly rok v kvetnu.Bohuzel to nebylo jedine trapeni. Asi po 300km odesel zadni naboj ,udajne nebyla dotazena kontramatice a cele se to kouslo a aby toho nebylo malo ,prestalo fungovat tlumeni predni vidlice.Doufam ze to mam na chvili vybrany a letos si snad v klidu zajezdim

      0 0
    • mastihuba  

      Ahoj

      Chtěl bych se zeptat na zkušenosti s tlumičem triad. nejsem si jistý jestli je to stuck down.

      1. kolik má triad na FSR XC mm ve vysunuté podobě?
      2. pži váze 90kg bych měl foukat cca 200–210psi aby byl sag 6–7mm, ale při 240 psi to je 12mm a když se na tom projedu po dvoře tak jde až na 20mm.

      3)při natlakování na 240psi mám pístnici vysunutou 28–30mm při 200psi jen asi 25mm.

      4)když vypustím tlak z tlumiče na 50psi tak pístnice zajede do tlumiče, ale s pístem ani nehnu, takže kdybych jej chtěl sundat z kola tak to pude dost blbě.

      0 0
      • BB  

        pokud při vyfouknutí zajede píst do tlumiče, tak alespoň u RP3 je to nezvratný důkaz stuck down.

        0 0
    • MartinXC  

      Přidám dotaz do tohoto threadu – jedná se mi o tlumič DHXair:

      • foukal jsem na 190–200psi, ale najednou mi při skocích a dropech začal chodit nadoraz
      • tak jsem přifoukl na 220 psi (sag cca 30%), ale nadoraz jej dostávám taky
      • všiml jsem si, že když zatáhnu za sedlo nahoru proti zadnímu kolu, tlumič kousek (2–3mm) povyjede, když tah uvolním, zase se pístnice ty 2–3 mm vrátí do těla tlumiče
      • když jej sfouknu na 180psi, schová se další cca 1mm
      • když natlakuju na 240psi, dělá to tak 1–2mm, na doraz ale nejde

      Vypustil jsem jej, „odpumpoval“ v prázdném stavu a znovu natlakoval na obvyklých 200psi – dělá to pořád.

      Je to ok ? Když byl nový, na 95% to nedělal, vracel do plné délky … Díky za diskusi předem !

      0 0
      • kudlanka32  

        to mi prijde jako ten problem s tesnenim co se tu par lidem del…prej nejaka spatna serie a unikal vzduch do negativni komory.....ale stezovali si na to hlavne v mrazu.

        0 0
      • kudlanka32  

        to mi prijde jako ten problem s tesnenim co se tu par lidem del…prej nejaka spatna serie a unikal vzduch do negativni komory.....ale stezovali si na to hlavne v mrazu.

        0 0
        • tomfree  

          Jo přesně jak píšeš ,stalo se mi to taky oprava v záruce u švece trvalo to 4 dny i s poštou a teď funguje ok.

          0 0
      • mastihuba  

        tak to je přesně to co jsem teď reklamoval. Z Cyklošvec mi volali, že jako reklamace ne, ale běžný opotřebení a co bych se jako po roce ježdění divil. Takže jsem vysolil 1400,– za kompletní servis.

        0 0
        • mastihuba  

          Napište někdo prosím jak je to s tou tříměsíční zárukou na těsnění. Je to vubec legální?

          0 0
          • Jenda  

            jo to by me taky zajimalo, a dalsi vec je jak je to s ni v pripade ze jsem tlumic koupil na kole – tam nikde nic o nejaky kratsi zaruce na tesneni tlumice neni ani slovo takze predpokladam ze bude 2 roky a at si to Svec vyrizuje s dovozcem kol

            0 0
        • MartinXC  

          Tos mě teda nepotěšil … zatím to nechám, při 240psi ho nedostanu na doraz ani odrazem na bunny hop. Ale na rozdíl od tebe, když pozitivku vyfouknu, tlumič v pohodě natáhnu. Mám sto chutí to rozdělat, pak zjistím, že to nesložím a vyhodím ho. A koupím pružináč :-)

          0 0
        • kudlanka32  

          vzhledem k tomu ze sou tlumice ktery nikdo leta neudrzoval a taky fungujou je to divny.....no a kolik jsi na nem najezdil? Fox tvrdi ze ne vzdy je treba pri udrzbe ty tesneni menit, jen kdyz je problem, takze nejakou zivotnost maji. Spis by me zajimalo jak je to se zarukou na vlastnorucne nainstalovany tesneni, co kdyz je vadny :) Musim vzdy vysolit 1400? Za opravu co se da udelat doma za hodinu…abych mel zaruku 3 mesice…

          0 0
          • mastihuba  

            najeto 4000km. vyměnili kluzný ložisko v oku tlumiče plus veškerý těsnění. V každym případě to příště bude dělat někdo jinej než Cyklošvec :)

            0 0
            • hanz  

              můžu se z čiré zvědavosti zeptat kdo?

              0 0
              • kudlanka32  

                co ti zabrani v tom koupit tesneni a vymenit je?

                0 0
                • hanz  

                  mě nic, ale znám lidi.....dokud jde o servis komory nebo aj olejový komory která není tlakovaná dusíkem tak je to v klidu…ale dusíkem ti komoru nikde jinde než u švece nenatlakujou, zvlášt když ani nevíme na kolik.

                  0 0
                  • kudlanka32  

                    no ja myslim ze tomu oleji je fuck co to je za plyn…pochybuju ze zoxiduje olej a zmeni tim jeho vlastnosti…s tim tlakem to je horsi no. Ale sel byc do skoly a na redukcim ventilu bych si nastavil tlak a trada......ja teda nevim co je tam za ventil, to nejde nejak zmerit? Funkci ty veci fakt neznam ale necekam tam nic nestandardniho…si vem do kazdyho autorizovanyho servisu montovat nejaky nesmysl.....

                    0 0
                    • hanz  

                      no je tam hlavně dusíkovej jednorázovej ventyl..kterej možná odstraníš ale tím si zkončil..nenapustíš tam nic a ani nevíš na kolik to nic natlakovat a jak pak uzavřít…a oleji je a i není jedno jakej je tam plyn, dusík totiž při změně teploty nemění tolik oběm jako vzduch tudíš tlumič netvrdne při zahřátí......imho ten plyn vůbec do styku s plynem nepřijde takže nechápu jaká oxidace?

                      0 0
                      • kudlanka32  

                        takze jedinej duvod je stavovy chovani dusiku oproti vzduchu…to je hodne zajimavy…skoro se tomu nechce verit…budu muset na to mrknout…ja vubec nevim co se v tom tlumici deje snazim se jen prijit na duvod proc je tam ten dusik…neverim ze dosahuje takovych paramtru aby se projevil rozdil v chovani dusiku a smesi dusiku s kyslikem.....a to ani trochu…ale znalost tlaku by pomohla:)

                        0 0
                        • kovar  

                          za vyššího tlaku a teploty probíhá reakce N2 + O2 = 2 NO

                          2 NO + O2 = 2 NO2

                          sečteno N2 + 2 O2 = 2 NO2

                          tudíž zvýšení tlaku má za následek posun rovnováhy doprava a jako reakce je snížení tlaku Tudíž více tvrdne čistý dusík ! Ale bereme li v potaz, že NO2 dimeruje, tak pak vyjde že 2 NO + O2 = N2O4, tudíž čistý dusík tvrdne ještě více Muhehe

                          0 0
                          • kudlanka32  

                            uf.....nasledky tyhle reakce v tlumici sem nepozoroval:) jen nemuzu na netu nikde najit obrazek ty expanzky – vubec netusim co se tam deje – chtel jsem si jen porovnat chovani obou plynu ve stavovych diagramech esli to je takovy rozdil nebo ne – ale jak sam nazev rika konstantni objem to asi nebude mit, ani tlak ani teplotu (jaky rozmezi??)…vypada to jako zajimavy ukol ze stavovyho chovani realnych plynu......neda se najit nekde nakres vnitrku tech tlumicu?

                            0 0
                            • kovar  

                              možná nějaké rozdíly budou v oblasti teplot a tlaků, kdy dusík kapalní. TAkže třeba v lednu a hodně členitém terénu, jinak se dusík v uživatelském intervalu tlaků a teplot bude stavově chovat asi stejně jako 78% dusík. Lepší vsyvětlení, než chemické reakce(viz výše) , které možná probíhají ve velmi opravdu velmi, malém rozsahu třeba v dieselových motorech je snad jen to, že použitý olej je olivový, tudíž obsahuje zesterifikované nenasycené mastné kyseliny, a aby se zabránilo jejich oxidaci, tak se tam dá dusík.

                              0 0
                              • kudlanka32  

                                jj…ale kdyz vemu v uvahu ze treba muj tlumic foukam na 1.1MPa tak za takovyhleho tlaku uz by se mohl zacit projevovat rozdil mezi cistym dusikem a jeho smesi s kyslikem, no a to je nestlaceny…ja ale absolutne netusim co se deje v tech sjezdovych tlumicich…proc je tam ta tlakova nadrzka…teploty bych videl jako konstatni vzhledem k tlakum, ktery tam panuji.....zdravej rozum rika ze je to volovina (pac 100% smes a 80% smes je vlastne uplne totez a do kritickyho stavu, co se teplot tyce je hoodne daleko nicmene tlaky 3MPa a 5Mpa uz tak nerealny nejsou) skoro by stalo za to to spocitat.....­..treba by pak vylezlo ze kdyz nafoukam tlumic heliem tak budu mit linearnejsi chod :) trochu draha napln ale.....

                                0 0
                                • hanz  

                                  na ty plyny celkem čumím…když jte mi vzali muj svět tak ted vážně netuším proč ho tam rvou.

                                  0 0
                              • Jenda  

                                :-) no po tom co jsem si ted cetl jak v magurach je 100% biodegradabilni (nebo degradebilni?:-) olej bych se tomu olivovymu ani moc nedivil. Myslim ze duvod proc to tlakujou dusikem bude hlavne relativne velky mnozstvi vodnich par ve vzduchu ktery asi jako jediny by mohli delat problemy (kondenzovat). Takze pokud si to nekdo natlakuje vzduchem ale suchym tak to bude nejspis uplne jedno. Jeste je druha moznost – proste stlacenej suchej dusik v bombach je nejlevnejsi tak proc tam cpat treba helium:-)

                                0 0
                                • kudlanka32  

                                  protoze ma maly molekuly (dusik je skoro stejnej jak kyslik) a kdyz ho stlacim tak nebude klast takovy odpor.....ale jak je velky rozdil za podminek v tlumici nedokazu odhadnout......a ted nemuzu vylovit z hlavy jaka stavova rovnice by pro tuhle aplikaci byla nejlepsi pac zkousku z toho sem delal pred peti lety.....ale mrknu na to az budu mit vic casu

                                  0 0
                                • kudlanka32  

                                  stlacenej vzduch kompresorem je taky levny

                                  0 0
                                  • kovar  

                                    no jesti se tam nakonec dusik nedává ze stejného důvodu jako do pneu, nebo se tam dává proto, aby se nálepkou s nápisem NITROGEN zastrašil uživatel a nevrtal se v tom

                                    0 0
                                    • kudlanka32  

                                      to je husty…hele to je uz uplne mimo…ale nedavno sem cetl nejakej clanek o nebezpecny chemikalii obsazeny v temer vsem organickym… dihydrogenoxidu :)

                                      ale voni to s tim dusikem v tom tlumici berou vazne, prej tam je ventil na jedno pouziti.....coz je divny na fotce mi prisel jak autoventilek ale nemam ho tak nemohu slouzit

                                      0 0
                                      • kovar  

                                        ano, dihydrogenoxid bych rozhodně nebral na lehkou váhu.

                                        0 0
                                      • hanz  

                                        no ono je spousta verzí…sjezdový tlumiče naopak se většinou tlakujou vzduchem a to uživatelem..ten vzduch a obyč ventylek je tam právě asi kuli možnosti přesnýho naladění(rám, trat, váhu a co já vím?)..naproti tomu tlumiče dhx v spešlech jsou už naplněny dusíkem..udajně už optimální naladění na každý rám.....no a xc tlumiče fox sou tlakovaný dusíkem uplně všechny. Jinak tam kde je vidět normální ventylek tak tam je opravdi vzduch a ten tlumiš si aj v pohodě naplníš.....du­síkovej ventylek je taková bílá zalomená(zatavená?) hmota v místě kde na dhx je ventylek a na floutech je na konci pístnice. Co se týče expanzí tak i float má expanzi akorát že ne mimo tlumič ale přímo v pístnici…nákres někde snad najdu......expanze je prostor do kterého uniká přebytek oleje vznikající zasunutím pístnice do těla tlumiče…na prutoku toho oleje mezi expanzí a tělem se dá regulovat spousta věcí…a v tý expanzi je píst na jehož druhý straně je plyn který celý system udržuje pod tlakem aby se v oleji netvořili bubliny a ještě ten tlak určije pruběh tlumení/pruže­ní…uff, snad je to srozumitelně.

                                        0 0
                                        • kudlanka32  

                                          jeee konecne vim co je to za dirku na tom tlumici.....kdybys nasel ty nakresy to by bylo super…ja vubec nevim co je uvnitr. Tlumici black-box. Esli je to takhle uzavreny tak by tam mohl byt dusik z toho duvodu aby neoxidoval ten olej, ono aby se udrzela viskozita v rozumnych mezich se zmenou teploty tak se pouzivaj ruzny aditiva – treba molekuly co jsou za nizkejch teplot zkrouceny do klubicek a za vyskoejch se natahujou…treba sou tam nejaky choulostivy, a olej neoxiduje a nesnizuje pH a tedy i neni korozivni....­..inert ma svy vyhody to jo.....

                                          0 0
                                        • kudlanka32  

                                          blbe sem to zaradil:(

                                          0 0
                                  • Jenda  

                                    jenze ten ma vsobe prave hafo vody, voda s olejem za vysiho tlaku udela takovou divnou emulzi kdovyjakych vlastnosti

                                    0 0
                    • Peslezedirou  

                      Ono to tak jedno asi není, záleží ale taky na tom pod jakým tlakem se to naplní. Co mi říkali v písku tak dusík je tam proto, že má větší molekule a nejsou pak problemy s únikem :) – zavzdušnění náplně. Možná to bude fungovat i se vzduchem, pokud by se ho tam narvalo správný množství ale…Dával jsem tlumič do bike Live a nějak jim to neklaplo tlumák pak chodil na *****, takže jsem to po několika pokusech nevydržel a poslal do Písku, stálo to sice ranec, ale tlumič byl tip top navíc ho vyservisovali obratem.

                      0 0
                      • Jenda  

                        no s velikosti molekul – estli tvrdi tohle tak jsou to odbornici na svem miste:-) Nechapu pak ale proc to neplni treba propanem – ten ma hezky velky molekuly, nebo i takovej radon by nebyl spatnej (ale ten bych cpal do tlumice radium:-)

                        0 0
                  • kudlanka32  

                    jedinej duvod proc by tam mel byt dusik…ohriva se ten olej nejak extreme hodne treba na 150stupnu?

                    0 0
                    • hanz  

                      na 150 ne..při týdle teplotě by se ti už ani nehnul......stačí mnohem mín aby to ovlivnilo citlivost a pruběh.

                      0 0
              • mastihuba  

                dokud to nebudu mít odzkoušený tak bych nerad dělal vlny. Známej co má servis to někomu dává. Osobně ho neznám. Samotnýho by mne zajímalo jestli ty kroužky a těsnění co mi z toho tlumiče poslali jdou sehnat ještě někde jinde než u autorizovanýho dealera.

                0 0
            • kudlanka32  

              je to malo nebo hodne, tot otazka.....podle myho na to, ze je ten tlumic nejdrazsi skoro co jde, to neni nic moc.........to se mi na tom nelibi…u vidle – Z1 sem za devet let provozu menil 3× olej i s tesnenima­.....predstava ze u takovy maly mrdky jako je tlumic to absolvujes 1–2× do roka je priserna…zas mozna se da ten interval prodlouzit castejsi udrzbou (ja ho rozebral a po 1000km byl jak novej, akorat kdyz ho nafouknu tak prvnich 150km podivne uchazi a pak to prestane)…

              0 0
    • UCHI  

      Hlásím stejný průběh, v mrazu stuck down, oprava u švece za 5 dnů,nyní no problem. Možná pomůže v mrazech trochu snížit tlak v tlumiči.On se ten problém přihlásí sám dopředu tím že píst při obvyklém tlaku(u mně cca 215 psi)zaleze dovnitř tak 4–5mm a nějakou dobu to tak funguje, u mně asi 1 měsíc a pak stuck down.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.