• Pavell

    Zdravim a nejdrive omluva pokud jsem nedodrzel nejaka pravidla pro pridani tematu.

    Jsem 40-catnik 187/95, ktery se donedavna aktivne venoval hokeji. Covid mi do toho hodil vidle a vyrazne jsem presedlal na muj sport c.2 cyklistiku.

    Mel jsem to stesti, ze se mi po 2 mesicich kazdodenniho nahlizeni na Canyon webovky podarilo objednat Grizl CF SL 8 1by velikost L nekdy na plovinu rijna. Jezdim mix silnic, rozbitych okresech a ruznych lesnich ci polnich spojek s obcasnym narocnejsim terenem. Sjezdy nebo narocne single traily pro plnohodnotna MTB nevyhledavam. Mam rad jednoducha a kvalitni technicka reseni a jednoprevodnikovy Grizl mne docela oslovil. O pomeru cena / vykon u Canyonu asi neni treba psat. Lecos si oservisuji na stojanu sam v garazi a na dukladnejsi revize jsem se u cykloservisu na Canyon ptal, nemaji s tim problem. Zajima mne nazor zda neuvazuji uplne mimo, kdyz k osazenym 45mm plastum planuji jeste jednu sadu kol (treba s 11-kazetou 40–10, oproti te originalni 42–11) podobnou k DT Swiss 1800 pro osazeni plasti 28mm a tim bych mel komplet. Videl jsem nekolik videii fabriky Canyonu a i kdyz je lecos pozlatko, tak to na mne jisty punc kvality dela. GRX800 sada je skvela a vetsina komponent jsou i tak spotrebaky, uvidim jak mi bude vyhovovat prevodnik 40 a treba pujdu do 42, ale zajima mne Vas nazor na ram, vidlici a na kola. Diky moc

    0 1
    • novas752  

      Rám a vidlice rozhodně není blbá, Canyon patří ve vývoji mezi top značky. Sem tam nějaká moucha tam je, ale nikdo neni dokonalý, ani Specialized, ani Trek atd. Canyon tak trochu mívá problémy se středovýma mufnama – viz Youtube Hambini. Ale třeba to už na nových modelech vychytali, z karbonových Spešlů ± 2012 se taky „nalisovanej“ střed dal vyndat rukou, teď už je to x let v pohodě.

      Gravelový DT 1800 jako všechny základní DT kola. Slušný, kvalitně vypletený, odolný, ale poměrně těžký.

      Ohledně těch přehazování výpletů, nevím no. Já jsem se pokoušel něco podobného praktikovat na mtb – udělal jsem si karbonová kola obutá na enduro a staré úzké DT M1900 jsem obul XC pláštěma. No ty staré jsem nazul za 2 roky asi tak na 2 vyjížďky… Osobně bych ty DT1800 prodal za nějakých 8 hned nový a vymyslel nějaký lepší výplety s karbonovýa ráfkama + pláště s celistvým středem běhounu a nahodit jako bezduš. Pak to nejede o moc hůř ani na silnici. Navíc s jednopřevodníkem stejně na nějaký extra silničaření nebudeš mít převody do rychla.

      0 0
      • Pavell  

        Diky za reakci. Dival jsem se, ze ty sroubovany stredy jsou treba na Specialized Diverge nekde nad 100k…to uz asi nejsem za kolo v mym veku ochoten dat. Nicmene Grizli maji “ Token Ninja Lite BB4124 PF86.5

        Thread-Fit Technology reduces chances of bearing misalignment. BB86 Road standard” nevim jestli tam panuje nejaka vyhoda oproti lisovanymu standardu, protoze cely se to lisuje do futra v ramu, ze ?

        Co se tyce tech rafku, tak karbony DT1400 jsou na verzi grizlu “ Grizl CF SLX 8 1by” i s 13-kou kazetou za 129k…to uz je fakt darda…

        Jinak rozumim co mas na mysli s temi jednemi kvalitnimi rafky + mozna plaste s neagresivnim behounem.

        Jakmile dojde krabice, planuji jit do bezduse, trochu mam z toho respekt, jako “ne idealne jednoduche” reseni, ale dle x nazoru jsem pochopil, ze to je fakt rozdil. Nicmene pravidelna kontrola mlika a pro mne zatim nulova prakticka znalost jak se cisti rafek a plast pri kompletni vymene mlika, bude asi dobrodruzstvi o)

        Jeste otocim predstavec smerem nahoru, pro pohodlnejsi uchop.

        0 0
        • novas752  

          Já bych nic neotáčel a nejprve tomu dal pár desítek hodin na zvyknutí. Řídítka vysoko = malé zatížení předního kola a nestabilní.

          Bezduše nejsou žádná věda. Až začneš dlouhodobě pozorovat rychlejší ztrátu tlaku, cvrkneš přes ventilek 30–50ml a jezdíš dál. Při výměně pláště opláchneš ráfek vodou. Hotovo. Výměna pláště je jednodušší než s duší – duše tam nepřekáží a nelze ji cvaknout montpákou když tam neni.

          2 0
          • Pavell  

            Jeste k tem bezdusim…Canyon na instruktaznim videu primo u Grizla vymenu na muj vkus docela odflakl

            https://youtu.be/Bw5oeeZclpk

            Asi bych to delal nasledovne:

            • ujistit se, ze paska je na rafku z fabriky peclive nalepena
            • nahustit nasazene plaste bez duse
            • ujistit se, ze patky plaste sedi dobre, popripade pouzit mydlovou vodu
            • vypustit plaste
            • pres ventilek aplikovat mliko
            • nahustit a ujistit se, ze mliko zatece do vsech mist
            0 0
            • novas752  

              Ano, tohle je také muj oblíbený postup.

              0 0
            • Gwaihir  

              Jak se ujišťuješ, že patky pláště sedí dobře? Já to nafoukám hodně na tvrdo (3.5 baru – 2.2" plášť na mtb) a ono to párkrát lupne a poslechnu si, že to nesyčí. Děláš to jinak?

              0 0
              • Pavell  

                Pokud je to dotaz na mne, tak ja budu delat bezduse poprve. Jinak jak popisujes, pocitam ze si to sedne nejlip pod vyssim tlakem, mezi foukanim to trochu promackam. Tady nevidim velkej rozdil k dusim, ktery obcas daji praci, aby si pekne sedly…

                1 0
              • novas752  

                Stačí se podívat po obvodu ráfku. Na plášti je taková čára která by při správném zapadnutí měla být vidět po celém obvodu hned vedle ráfku. Na obou stranách samozřejmě.

                3 0
                • Pavell  

                  Dival jsem se na stranky DT Swiss jake maji bezdusove ventily a moc se mi nelibi, nevim proc pouzivaji obdelnikovou matici, je tam nejaky vyznam ?

                  https://www.bike-discount.de/…e-alu-959297

                  Planuji koupit Muc-Off Tubeless Kit s vlastnimi ventily

                  https://www.koloshop.cz/…-Enduro.html?…

                  Co se tyce mnozstvi mlika na 45mm plaste, aplikoval bych 100ml na kazde kolo a tim mi ze 2 baleni 140ml zbyde 80ml na doliti.

                  Dava to vse smysl ?

                  0 0
                  • JachymP  

                    Balení mlíka kup větší, půl litru nebo víc. Nekazí se a bude se ti hodit. Jedna 100 ml lahvička se hodí později vozit sebou, ale ze začátku je to zbytečný. Mám dobrou zkušenost s Orange Regular.

                    Ventilky nejlepší co jsem viděl jsou nějaký čínský noname z bikepart. Ještě mám Stans a ty jsou horší.

                    0 0
                    • Pavell  

                      S tim mlikem mas pravdu…

                      Co se tyce tech ventilku, tak jich jsou mraky mezi 120–750 prave za ty Muc off…ale rikam si, ze kvalitni ventilky koupim jednou a dost a treba se kvalita vyplati…ale nemam zkusenosti. Na CNC takto tvarove jednoduchejch obrabenejch dilech se kvalita mezi Evropou a Cinou trochu maze…mozna kvalita materialu…kterou ani nemusim poznat

                      0 0
                      • Gwaihir  

                        Mám čínské noname ventilky a dost strašný. Jeden je dobrej, ale druhej měl seklý vnitřní ventilek. Zničil jsem na tom tu plastovou věc na odsroubovani vnitřního ventilku a stejně jsem na to musel jít klestemi. Ale asi chyba kusu.

                        0 0
                      • jIrI___  

                        U ventilků bych rozlišoval dvě věci – způsob těsnění gumový kužel vs. gumová kostka (mám raději kostku) a materiál – mosaz vs. hliník (raději mám mosaz).

                        0 0
                        • TK75  

                          +1

                          0 0
                        • Pavell  

                          Asi nebudu experimentovat a pujdu do Muc off ventilu…drazsi, ale je to jednorazova investice

                          0 0
                          • jIrI___  

                            V tom případě dávej větší pozor při foukání, ať se ti ten hliníkový ventilek nezlomí. Pár takových případů jsem viděl na vlastní oči :)

                            0 1
                          • jerrymouse  

                            Nedoporučuju. Viděl jsem ho se rozlomit při dofukování. Celej den na kole v … (vnitřek jsem s sebou měl, ale celej ventilek ne).

                            0 0
                          • novas752  

                            Hliníkovej bych fakt nechtěl. Jakejkoliv mosaznej. Patku podle toho jakej máš ráfek.

                            0 0
                            • Pavell  

                              Jeste k tem mosaznejm ventilum, kde se mi libi tahle varianta:

                              https://www.bikeporn.cz/…opper_z2762/?…

                              Pocitam, ze vaha oproti Alu je minimalne trojnasobna a pri vaze 6g/ks muze mit takovy spalek jako jednostranna nevyvaha nejaky vliv ? U myho staryho kola bych neco takovyho vubec neresil, ale u precizne vyvazenych DT Swiss, bezduse kvuli nizke vaze, se mi to zda trochu proti logice…ale ptam se jako nezkuseny…

                              0 0
                          • Pavell  

                            Vsichni doporucujete mosazny, tak na tom uz asi neco bude. I kdyz Canyon doporucuje primo ty Muc off na instruktaznim videu. Ventil se dotahuje rukou a jediny prusvih muze nastat pri husteni, jak zminujete…no jeste uvidim…navic mosaznejch jsem v nabidce nasel snad jen 1 typ.

                            0 0
                    • jIrI___  

                      S tím, že se mlíko nezkazí, bych si nebyl jist. Já po roce otevřel jednou načatou láhev NT a nic nevyteklo, po rozříznutí jsem vyndal takovou rosolovitou kostku tmelu :)

                      0 0
                      • novas752  

                        Strašně zálwží jaký je to tmel a jak je skladovaný. Já jsem s Muc-Offem v pohodě. Skladováno v pokojivý teplotě.

                        0 0
            • jonti  

              Delam to podobne, akorat tam rovnou dam i mliko a tak nafoukam. Nemusim potom vypoustet.

              0 0
              • Pavell  

                Pokud Ti to vždy pěkně sedne do patek hned na první dobrou, tak tim ušetříš čas…

                0 0
        • TK75  

          Šroubovaný střed má každý Diverge už od toho nejlevnějšího…měla to i minulá generace

          0 0
    • jecnak  

      Krátké představení Grizzlu se objeví v pátek v magazínu.

      Co se týče přehazování kol, tak ideální je mít naprosto stejné náby, abys nemuse pokaždé seřizovat kotouče a řazení.

      0 0
      • Pavell  

        Diky za reakci, uz jsem zhledl recenzi spoustu, ale tesim se na kazdou novou. Oslovil jsem i pisatele recenzi a myslim, ze se shodli s reakci na Grizla, tak nejak podobne jako vy tady. Na short listu jsem mel Giant Revolt Advanced 1, Specialized Diverge Base Carbon a tak trochu mimo soutez Superior X-road Team Comp (zaujal mne neskutecne cistej vzhled celeho kola)…

        A s temi koly ano, vzal bych ty stejne jen uzsi rafek

        0 0
      • plzakj  

        V mym pripade (fulcrum a dt350) jde spis o to mit stejne kotouce a pak je to bez problemu. Kombinace CL smrt71 (na jedne sade kol) a 81 (na druhe) delala problem. Po prohozeni i na ruznych nabach je to OK.

        0 0
    • tomekusti  

      Podle mě uvažuješ správně. Silnička to úplně nebude, ale na asfaltu to určitě povalí lépe. Asi tě ale začnou limitovat převody. Z hokeje určitě nějakou tu sílu v nohách mít budeš.

      0 0
    • TK75  

      Já měl jedny kola osazený pneumatikama 38 mm a do terénu druhý kola a 47 mm pneu…nakonec jsem zjistil, že ty širší jsou lepší všude a že jde hlavně o to jaký mají vzorek.Takže pořád mám víc kol, ale všechny s pneumatikama od 44 do 52 mm bezduše

      Budeš si to muset vyzkoušet, co ti funguje :-D

      Ale dělá se to…na silnici slick třeba 35 mm a na offroad něco hrubšího

      0 0
      • cyklista86  

        Nesmysl. Všechno nad 25mm vubec na silnici nejede a začnou te předjíždět i děti na odrazedlech. :-)

        0 0
        • waters  

          Jezdil jsem silnici na 23 pláštích – kompakt a 11–28, aktuálně 32 / 46–33 / 10–33 a zatím všechny silniční úseky mám rychlejší bez výraznějšího úsilí. Jede to jako kráva a pohodlné;)

          1 0
        • oodoow  

          Nesmysl, tyhle dojmy a kecy o odrážedlech od lidí, co to nikdy nezkusili. Však tohle už dávno někdo zkusil a výsledky se dají najít. https://www.renehersecycles.com/…-are-slower/

          0 0
    • JachymP  

      Přidávám se k názoru, že dvoje záplety nevyužiješ. Pokud bys měl terénní sadu a rychlou sadu, u té rychlé (asfaltové) tě bude limitovat jednopřevodník, jak velikost tak odstupňování (40–10 není na silnici dostatečně jemné, navíc nevím, jakou kazetu máš na mysli s 10z? – Shimano má na klasický ořech jen 11z). Samozřejmě můžeš měnit se sadou i převodník, ale to už bude otrava.

      Já mám dvě sady na gravelu (dvoupřevodník), ale jak píše Novas, stejně je nepřehazuju, zatím plánuju je přehodit na zimu. Ale stejně tak bych moh přehodit na zimu jen pláště. Mám ale dvě/tři kola, možná je to něco jiného, když má někdo jedno kolo.

      Jinak super výběr kola, Grizl vypadá moc pěkně, pokud bych teď vybíral, tak bych o něm taky vážně uvažoval.

      U těch zápletů nekoukej jen na DT, mrkni třeba jestli by sis nenechal něco zaplést.

      0 0
      • jecnak  

        To je otázka přístupu. Já mám dokonce troje záplety na Boonovi v profilu a používám je všechny.

        0 0
        • TK75  

          Mě to kolikrát přijde, že je to spíš už takovej koníček…jako výběr vína na večer :-)

          0 0
          • jecnak  

            Já mám jedny opravdu silniční s 25mm sportovními galuskami, druhé s gravel plášti a třetí s CX galuskami. Přehazuju primárně ty dvě první mezi sebou a v sezóně pak ty s CX galdama. Spíš je to tak, že když vím, že bude třeba týden proměnlivé počasí, namontuju blatníky a silniční kola a jezdím na něm do práce a jako na zimáku. V létě za sucha vozím hlavně ty gravel kola.

            0 0
      • jIrI___  

        S těmi záplety na gravelu jsem na tom úplně stejně. Nejdřív velké plány, jak je budu přehazovat dle podmínek a nakonec jezdím jen na jedněch, které na podzim přezuju do více držících plášťů a na těch zbývajících zápletech je trvale slick do trenažeru :)

        0 1
    • plzakj  

      Smysl to dava, ale zkus nejdriv, na kolik te budou “brzdit” rychle gravel plaste typu tufo speedero, specialized pathfinde/ schwalbe gone…

      Jedinej problem muze bejt, ze na asfaltu rychle mizi vzorek pohodlnejch gravel plastu – s vyjimkou tufa.

      0 0
      • jIrI___  

        S klidným svědomím můžu říci, že rychlostní rozdíl na asfaltu mezi 40 mm Speederem a 28 mm hladkým Conti je citelný. Vliv na to asi bude mít asi i můj slabý motor, silnější jedinci to možná nebudou vnímat tak intenzivně.

        0 1
        • plzakj  

          Na cistym asfaltu pri rychlostech 30+ je to jasny. Ale kdyz to pak clovek chce strihnout nejakou zkratkou, tak mi je vetsinou jedno, ze neprijedu s primerkou 27, ale jen 25. Tak mi to na mych vyjizdkach vychazi.

          0 0
        • JFtryall  

          Zalezi jaky kola, jakej posed, jaka wattaz, jaky preference. Rychly gravel pneu maji mnohem vyssi pridanou hodnotu celkove a silnicni pneu bych daval kdyz uz, tak urcite 30–32mm nejlepsi mozne a resil bych to v pripade, ze dokazu jet na gravel pneu prumery na rovinach pres 32–33.

          0 0
    • Pavell  

      Diky vsem za reakce. S temi druhymi koly pockam…i na tech 45mm to bude neskutecny rozdil…bojim se napsat na cem jezdim dnes, kolo po otci…o)…muj tata jezdival hodne, najel tisice kilaku a az po 70-ce si poridil elektrokolo, na kterem jezdi v 80 dodnes (klepu na drevo)…

      Kolo je to desny, trekovej ocelovej ram, tusim M-ko, osazeny nejakym Aliviem…menil jsem retez, nejaky lanka a loziska v hlavovym ulozeni. kazeta je na odpis, ve stredovym slozeni bude na pravy strane lozisko taky hin…ale do rijna to vydrzim,snad mne to nekde nenecha viset o)

      0 0
      • novas752  

        To pak to nový bude jak kosmická loď. :-)

        0 0
        • Pavell  

          Uprimne mam z toho docela respekt…vsechny rodinny kola mame v baraku v kocarkarne, vcetne synova skoro novyho Supa (XP 919) za 34k, ktery si teda poctive zamyka se vsema kolama dohromady. Grizla budu mit v garazi, kde mam 2 zamky.

          Co se tyce vlastniho jezdeni, tak si taky rikam, jak to pohlidat, kdyz se pujdu koupat na biotop, jak to “gently” chytit do drzaku na strese auta…jak casto umyvat pohyblive mechanicke komponenty od bordelu…no mraky otazek, ktery sem ted neresil…o)…zase nechci bejt nejaka citlivka, ale clovek o tom premysli…

          0 0
          • jIrI___  

            Minimálně na jednu z těch otázek je odpověď velice jednoduchá – pokud o kolo nebudeš chtít dříve či později přijít, tak se na biotop během vyjížďky prostě koupat nepůjdeš. Nebo na ten biotop pojedeš na nějakém křápu, který zamkneš k nejbližšímu stromu :)

            1 1
          • Gwaihir  

            Jestli máš strach, že si to odřeš o nosič, tak pak jedině nějakou fólii.

            Třeba: https://www.ride4stars.cz/ochrana-ramu/

            (nevlastním ani fólii ani firmu, zkušenost s fóliemi nula – jen příklad)

            Asi popřemýšej o pojištění kol v domě.

            0 0
            • Pavell  

              Folie jsou dobrej napad diky.

              Jo ty kola v baraku mam pojisteny. Nicmene s ohledem na dobu, po kterou jsem cekal na moznost objednani a ted cekani na dodavku, coz je u Canyonu 3–6 mesicu, bych nerad absolvoval znovu. Navic Grizl CF SL 8 1by je vyprodany a kdo vi co bude v nabidce ve 2022…kdyz vidim ty nesmysly s odpruzenejma vidlema co maji ted nove…zkratka nesmim to nechat ukradnout o)

              1 0
              • novas752  

                Oni ty odpruzene modely maji soubezne s tema bez odpruzene vidlice. Ze by neodpruzene zrusili bych se fakt nebal.

                1 0
          • novas752  

            Tak tak. Na biotop se vykašlat, na úschkvu koupit pořádný řetěz tloušťky nejméně 8mm a bezpečnostní visačák.

            Do držáku na střechu úplně normálně, utqhovat s rozumem. Místo upnutí maximálně podložit starou duší apod.

            Čistit čas od času. Hlavně pohyblivé věci – řetěz, řazení. Zbytek kola umývat jednou za čas jen vodou nebo slabě rozředěnym saponátem. Přehnaný mytí kolu škodí.

            0 0
      • waters  

        Jak je napsáno výše, tak druhé záplety dopručuji 32. Na naše silnice tam dáš 4 bary, což je balzám. Něco jsem se nalítal na pláštích 23/10 bar, zpětně nechápu:))

        1 0
        • cyklista86  

          Já měl na 25mm trauma s každého železničního přejezdu nebo kostkoveho úseku.. těším se jak děcko na vánoce až poletim jako v bavlnce na 32–40mm. :-)

          0 0
          • Dejv0  

            25mm bezduš (Schwalbe, takže 28 reál), 4–4,5bar a žádný trauma z uvedených nemám, nicméně na novou silnici bych hned sypal 32mm co si budem povídat. :) Do současný víc nedám. :(

            0 0
            • cyklista86  

              Já měl u té poslední silnice problém I s 25mm tak jsem se zaprisahl, že silnice už nikdy, ale kdybych vyzkoušel něco novějšího na kotoučich s 28–32mm, tak si myslím, že bych byl spokojen.. ;-) furt se peru s tím jestli gravel nebo jestli bude stačit něco jako merida endurance.. :-)

              0 0
              • Dejv0  

                Záleží co, jak a kde s tím chceš jezdit, ale to už ti určitě někdo řekl. Mám fulla, klasická silnice mi zatím vyhovuje, i když mám choutky na něco víc uni, kde bych vozil 32 léto a 38 zima, sportovnější geometrie. To nějak nemůžu najít a zůstávám chladný. :D

                0 0
                • cyklista86  

                  No jezdil bych i na tom gravelu to co zvládne ta endurance silnice. Chci za to dát na moje poměry dost peněz a pomyšlení že s tim jezdím po sotoline, kde mě kamínky skrabou lak. Nic moc. :-) Asi kdyz gravel tak bazar nebo neco levnějšího, abych ho využíval jako gravel a nebo drazsi silnici kde se vlezou aspon 32mm. Na kterou budu fakt hodnej a na které budu jezdit delsi svahy jen když je pekne. :-)

                  0 0
    • Pavell  

      Mozna jeste k tomu uskladneni…jezdim celorocne, ale uz vidim, jak bude marast, ze sahnu po ocelakovi s blatnikama…o)…v ga­razi mivam pri venkovnich mrazech v naproste vetsine vzdy nad nulou. Voda mi tam mrzne, kdyz je venku tak –15…pocitam, ze karbon v teplotach nad nulu nijak netrpi…

      0 0
      • novas752  

        Ani pod. Letadla maji spoustu dilu z karbonu, nahore v teplotach pod –50, lyze maji karbonove vyztuhy…

        0 0
    • Scicon  

      Zdravím,

      jezdím celkem dost silnici Canyona ultimate, ročně přes 15 tis dám , vyloženě bajky mi moc neříkají a uvažuji, že bych chtěl něco mezi tím, sem tam to svézt i mimo cestu.

      Uvažuji nákup gravelu a libí se mi Grizl, dvojplošník Grail od Canyonu už ne, ten kokpit mě nelíbi.

      Mám jasno chci model CF SLX, ale nyní to přijde má otázka , stále na vážkách

      jestli to koupit na sadě Campa Ekar 1×13 a nebo Di2 2×11 , nyní jezdím na silnici EPS 2×12 čili elektrika řazení spokojen i Campu, ale GRX neznám asi bude super , ale stále váham jestli jednoplacku a nebo dvojplacku.

      Dík za názory

      0 0
      • filous  

        Za me, pokud jezdis vic silnici nez MTB(1×neco) tak bych sel do vyzkouseny Di2. Pokud bych nakupoval ja jako biker, urcite bych sahnul po 1×13 pokud by byla ta moznost. Tohle si asi budes muset rozhodnout sam ;-)

        0 0
      • Gwaihir  

        Otázka je jak moc se chceš svést mimo cestu a jak to mimo bude vypadat.

        0 0
      • JFtryall  

        Urcite Ekar at drzis linii.

        0 0
        • jecnak  

          Souhlas. I kvuli ergonomii. Jezdi na dvou odlisnych systemech neni moc prijemne.

          0 0
      • Pavell  

        Když vidim tu 1×13, tak je to za mne tak pěknej a čistej design, že by mi to jako odůvodnění stačilo…o)…jo na silnici budeš jezdit asi poslední 3 pastorky…a zbytek pastorku na horším terénu…

        0 0
        • cyklista86  

          Což se vyplatí kupovat kazetu já nevím za 6000 kvuli sjetemu poslednímu pastorku. :-) Já jsem tak rád za moje low end deore na mtb. Kazeta i řetěz za 16 stovek…

          0 0
          • Pavell  

            Určitě se to s ohledem na finance nevyplatí a opotřebení je nevyvážené. Otázka je jak moc…

            0 0
    • Scicon  

      To právě nevím jak moc mimo cestu, jak mě to chytne, vykonost neni problem, jen nevim, srdcař ke kampě, ale jednoplacku nemam odzkousenou, právě to je to dilema

      0 0
      • cyklista86  

        Dvouplacka je bezkompromisni. Máš tam talíř na silnici a talíř do terénu. Jednoplacka vypadá cool. Ale už moc cool není kdyz jedeš z tahleho kopce nebo po větru, chceš šlapat a místo toho jen tocis nohama na prázdno..

        2 0
        • Scicon  

          No právě to mě taky napadlo no, že asi to nebude na velké přejezdy po cestě.

          1 0
        • JFtryall  

          42–10 vychazi jako 50/11 na silnicce, to je uplna pohoda. V 56 je kadence nejakych 105 cca.

          0 0
          • TK75  

            Teď jsem si to taky počítal…a na grx 2×11 ještě k tomu není ani 50…takže potom těch 42–10 je dostatečná rychlost.Navíc oproti třeba silničce máš větší průměr kola díky objemný pneumatice

            0 0
            • plzakj  

              Ja bych si asi vystacil i s 42×11. Mam ted 48/32 s 11–32, na silnicnich kolech 11–28 a kdyz jsem se letos jsem soustredil na to, jak casto davam 48/11, tak by to bylo v klidu. Asi by mi spis vadily skoky. Uvidime, jaky budou 12s GRX kazety.

              0 0
            • cyklista86  

              Už se to tu řešilo. Jde o to, že jestli hoblujes neustále poslední treba tři pastorek tak to není ideální. Mel by si byt pri normální jízdě po rovince uprostřed kazety a pak podle potřeby radit nahoru nebo dolů. Co stojí ta velká kazeta kdyz ji budeš často menit protoze hoblujes jen ty nejmenší pastorky..

              0 0
              • TK75  

                Já vím…to už musí každý vypozorovat sám.Já mám sjetou rovnoměrně celou kazetu.Málo rovinek asi

                0 0
        • novas752  

          Dvouplacka se zase víc zadělává bordelem. Každé má svoje pro a proti.

          0 0
      • novas752  

        Tak si někde gravelbike nejdřív půjč a vyzkiušej.

        0 0
        • Scicon  

          Jo rád bych půjčil, jen obávam se, že tuhle specifikaci, nikde moc neseženu

          0 0
    • Scicon  

      Silnici klasika vozim 53/39 a vzadu 11/29 a vyjedu vše nemám problém, ono jako v typu kola mam jasno, Grizl mě libí, odpruženou vidlu ze sramem nechci, jen zvazuji, Ekar má 40/10 a di2 48/31 a vzadu 11/34, naštěstí kola nejsou skladem čas to promyslet.

      0 0
      • Hadato  

        Asi bych se spíše rozhodoval podle toho, kolik do toho člověk chce sypat během provozu a taky, jak moc se mu chce furt štelovat.

        1×13 má to v podstatě silniční odstupňování, ale už dostatečný rozsah (až 466 %). Nicméně, ta 13 rychlostní varianta bude dost náchylná na seřízení a taky cena kazety není nejnižší. Navíc to má 9 a 10 z pastorky, které půjdou hodně rychle do kytek. Člověk ale zase nemusí řešit smykem, což se v terénu může celkem hodit (zvláště s použitím teleskopky).

        2×11 teoreticky nabízí o něco větší rozsah (asi 475 %), ale jako hlavní výhodu vidím především nižší provozní náklady (kazeta 90 vs 230 eur, a dají se měnit nejmenší pastorky zvlášť). 2×11 by pak mělo být jednodušší na seřízení a taky méně náchylné na rozštelování kvůli ohlé patce, atd.

        0 0
        • cyklista86  

          Vy furt s tím rozsahem.. :-) ma to prostě jednou tolik převodu a to nenahradis pouhým rozsahem..

          0 0
          • Hadato  

            Pocházím z bikového prostředí a tam to prostě hraje roli. Dle mého je u té 1×13 sady odstupňování úplně v klidu (dole po 1 až do 14/15 zubů) – hodně podobné jako 11–32/34 pro 2×11. Efektivně ta 2×11 sada má 13–14 převodů.

            0 0
          • novas752  

            To nenahradíš no, ale to je druhá věc. Nejprve řešíš jakej potřebuješ nejlehčí a nejtězší převod, pak řešíš kolik převodů potřebuješ mezi nima.

            0 0
          • plzakj  

            Na casty jezdeni po silnici je 2×11 jasna volba. Ale kde se s gravelem natahne mimo asfalt, tak to jemny stupnovani casto prestane potrebovat.

            0 0
            • cyklista86  

              Ano v terénu jemné odstupnovani nepotřebuje. V tom ale problém nevidím.

              0 0
        • Scicon  

          Podivej hodně času jsem na silnici, ze své zkušenosti, campa drahžší díly, ale vydrží fest, menil nyní řetez 12 SR a ještě by šel, ale měl necelých 7 tis km nalítano, takže ten běžný provoz řetěz desky kazeta spotřebák a taky jsi myslím jestli na tom kole dam ročně 5tis km bude už dost.

          0 0
      • cyklista86  

        Tak jestli utocis 53z pilu, tak ten jeden menší převodník te leda bude pěkně srat..

        2 0
        • TK75  

          Asi je to něco za něco…já to na kole měnil několikrát

          z 2×11 na 1×11 a zase zpátky :-) Nakonec jsem se rozhodl pro 1× protože se pohybuju daleko víc v prostředí kde musím neustále rychle řadit přes x pastorků a není čas na prdění se smykem a navic bahno atd.Takhle to tam sázim a starám se o jízdu.Ale dokonalé to zatím není..to určitě ne.Nicméně 2× bylo horší celkem o dost v mém případě.Je to jako u všeho… vyzkoušet

          0 0
          • cyklista86  

            Ano kdo má gravel mimo silnicu, tak jednoplacka ideál stejne jako u mtb, ale kdo bere gravel jako odolnou silnicku, tak je asi jasný, že dvouplacka bude lepší volba..

            0 0
            • TK75  

              No jo jenže žádnej gravel snad není jen mimo silnice..Navic nejezdí se podle pravidla každý den stejně.Nekdy se ti chce po silnici víc, někdy míň a někdy třeba jen blbnout za domem v lese… já bych to takhle nerozděloval

              Spíš o to jaký systém komu sedne

              0 0
              • cyklista86  

                Snad jaký systém komu sedne zalezi podle toho kde bude jezdit. Ty si evidentně imrvere mimo silnice, tak ti sedi jedna placka. Někdo jiný zase bere gravel jako blbuvzdornou silnicku s kterou bude jezdit hlavne po silnici, tak pro něj bude asi vhodnější dvojplacka. Hlavne kdyz ma rád rychlost a chce šlapat treba i v 60km/h.. Nechápu kde v tímhle vidíš nejakej problém..

                0 0
                • TK75  

                  Problém nevidím…jen nemůžu kecat a říct že mám jednu placku protože jsem imrvere mimo silnice.Proto píšu že to nedovedu zaškatulkovat..

                  Jeden den mám 20% silnice a druhý 70%

                  Ano 100% to není nikdy..to jediný je pravda:-)

                  1 0
                  • TK75  

                    Těch 70% jsem asi přehnal:-D spíš to bude 50%

                    0 0
                    • cyklista86  

                      No prostě nejsi ten co rád zalehne a drtí tempo na silnici.. Ja bych zase vyloženě nevyhledaval terén na tom gravelu. Užíval bych si ty silnice v horším stavu bez provozu a maximálně nějaká polnacka, ale spíš ne abych si nezaprasil tretry, ponozky a kolo. No prostě mám blíž k silničáři než bikerum. :-)

                      0 0
                      • TK75  

                        To se pletes…Vjedu do lesa…ten projedu, sem tam i techniku těžšího charakteru, ale pak sjedu z lesa dolů na silnici a tam zalehnu a rad jedu tempo po silnici…o tom to je, že se v tom kole skrývá dvojitá osobnost

                        Proč myslíš že mám pořád na zadním kole slick:-)

                        0 0
                        • cyklista86  

                          Jestli fakt nepreferujes zadnej povrch, tak je pro tebe gravel to pravé No. :-) Já stále preferuji co možná nejhezčí asfalt. Takova pěkná asfaltka v lese je pro me top. Škoda že těch je u nás minimum..

                          0 0
                          • novas752  

                            Na silnici jasně, na gravelu to odpadá. Čim tlustší pláště ( a bzeduše), tim nižší jedeš tlak a dostaneš se na tlaky, jaké se ještě poměrně nedávno vozily na xc, na rozbité silnici úplně v pohodě pohodlné.

                            0 0
    • Scicon  

      Chlapi popravdě nevím jak moc mě to pohltí, loni jsem najel na silnici přes 21 tis kiláku, protože MTB nejezdím, nemám ho a začínal na silnici a stále ji věrný.

      Jen nyní často v Beskydech kde mám chalupu a tam hodně vrstevnic cest hrubý asfalt sem tam už zarostlé atd. a škoda to tam hnát na silnici, proto ten gravel, v jakém poměru budu jezdit cestu a mimo nevím.

      1 placku nikdy neměl, ideál by byla což není kdyby byl Ekar eleketrický a dvojplacka, shimano mi nevadí, sram nechci, kluci s tím na silnici mají celkem problém nemám zkušenost s nim, ale nechci.

      Potkal a zkusil i Grail jen ty řiditka no nevím paskvil pro mě.

      Ono rozdíl v těch kolech cca 2 tis to neřeším, dostupnost až podzim, beru že když někde náhodou třeba urveš šaltr tak i ten DI2 i Ekar už cenově plus minus stejný.

      Pro Di2 lepší na ty silnice prorože 2placka zase Ekar o smyk míň, zase o něco míň co se muže podělat.

      Holt dilema****

      0 0
      • cyklista86  

        Ten grizl je za me takovej uz moc echt gravel do terenu a kolo na bikepacking etc. nez raketa do rychla. Sel bych spis do neceho co vypada vic jako silnicka, ale vlezou se tam aspon 40mm plaste. Kdybych mel prachy uz ted, tak asi neodolam necemu takovemu

        https://www.cyklobazar.cz/…y-nove-bonus

        https://www.cyklobazar.cz/…ct-gravel-30

        Pripadne treba x road je taky podobneho stylu. Spis silnice s vetsim prostorem pro plaste.. https://www.sterba-kola.cz/…m-elite-2022 Zadna prehnane mohutna vidlice a milion der na kosiky/brasny..

        0 0
        • vt  

          Addict vypada dobre! Ja na podobny ucely koupil pred par lety CAADX a je to taky super univerzal.

          0 0
        • Scicon  

          Ono mě právě líbi, že to ten jak píšeš echt gravel, horské nemám tak jakoby místo něho, bikepacking nehrozí pro mě.

          Raketu do rychlá mám jednu viz foto plus ještě jedno kolo na starší důře, ale ted právě něco ať se svezu i mimo dobrou cestu, on ten Grail asi bude rychlý jen mě nelíbí.

          0 0
        • jkcz  

          Mam to podobne, uvazuju nad necim rychlejsim, tedy ne uplne echt gravel s milionem sroubku na vselijake drzaky. Ram spise konzervativnejsi. Chci, aby to i na silnici se silnicnimi zaplety vypadalo slusne. Vybral jsem Orbea Terra M20, tedy dvouplacka, ale kdy budou, to je ve hvezdach.

          0 0
          • Gwaihir  

            Na rose bikes ses díval?

            https://www.rosebikes.com/bikes/gravel

            0 0
            • jkcz  

              Diky, to jsem neznal, ale pro me to diskvalifikuji ty podseknute zadni vzpery 

              0 0
          • cyklista86  

            Pekna ta Orbea. No ja nastesti na to kolo nespecham. Do jara casu dost… Pristi rok to bude asi furt spatny s kolama a to hlavne te stredni tridy kolem tech 30–70 tisic. Budu doufat, ze se treba v zime ukaze neco super na bazaru. To bych i preferoval. Nejakej rekreacne jezdenej kousek starej treba jen rok. Usetril bych prachy, ktere muzu dat do novych hader, treter, helmy, wahoo bolt.. :)

            0 0
        • novas752  

          To dost záleží co na tom ve výsledku bude jezdit. Ono to totiž značně ovlivní i kolo – je jasné, že na silnici nikoho bavit ježdění po rozjebaných cestách nebude, ale když sedne na terénější gravelbike, najednou to je úplně jiná písnička a jde to.

          0 0
      • plzakj  

        Hm, tak to bych si prikoupil spis fulla :-)

        1 0
    • Pavell  

      Mam standardni montazni stojan s otocnou klestinou. Canyon nedoporucuje uchytit ani za ram ani za karbonovou sedlovku. Nekde jsem videl uchyceni za kovovou trubku nasazenou misto sedlovky. To fakt delat neminim.

      Kdyz budu opatrny a vypodlozim klestinu gumou nebo penovkou, za co byste preferovali uchytit ?

      0 0
      • JachymP  

        Za rám nebo za sedlovku, můžeš si vybrat. Ještě se nestalo, že by si stojanem někdo poškodil kolo. Horší bude, jestli na něm plánuješ jezdit, zničenejch rámů při jízdě tady na BF najdeš dost…

        2 0
      • jIrI___  

        Chytám za rám, utažení s citem. Chycení za sedlovku bych se nebál už vůbec.

        0 1
    • Pavell  

      jupí…

      0 0
    • Pavell  

      Par poznamek ke Grizlu:

      (moje nadseni nutno castecne prisuzovat hruze, na ktere jezdim poslednich 10 let)

      • krabice dorazila neporusena. Vlastni kolo take
      • montaz probehla bez problemu, vse perfektne sedi, srouby, kola a pevne osy do ramu, naprosto precizne
      • daval jsem bezduse, rafek mel precizne nalepenou pasku, daval jsem Force ventily. Plast jsem byl schopen zpet nasadit rukou
      • plast sedl hned napoprve, nafouknuto na 5 bar, nechano pres noc a nepoznal jsem, ze by neco uslo. Vyfouknuto a pres ventil 100ml Muc off mleka do kazdeho kola, opet nafouknuto na 5bar. Rekl bych, ze z 45mm je tak 47mm
      • v tretrach mam 189cm, Canyon kalkulace vysky sedla mezi 787–797mm. Po kratke projizdce snizeno cca o 2 cm na hodnotu 4 na sedlovce. Takze z rozsahu 10cm je 6cm zasunuto, 4cm vysunuto. Po premereni jsem jeste posunul sedlo ze stredove polohy o 2 cm k riditkam.
      • predstavec jsem otocil nahoru, jak jsem planoval
      • pod naslapy jsem nedaval podlozky
      • dnes rano 60km, 70% silnice 3.tridy na brnensku a 30% polni cesty. Kolo neskutecne tuhe, tiche, sedlovka neco utlumi i takto vice zasunuta, mam 94kg. Na polni ceste v rozbitych mistech to samozrejme lita a mlati do rukou, vetsinou tyhle useky i tak prostojim. Plus mam nafoukano na maximum. Prevody jdou skvele, lehce jsem dosteloval polohu na 3 pastorku od spodu (15), nesedelo uplne presne. Potom naprosto presne v celem rozsahu. Silnici jsem jel na posledni 3 pastorky, vcetne mirnych stoupani. Zadny vetsi kopec na ceste nebyl a ty co jsem potkal se jely jak po masle, lehce. Kazdy pokyn do pedalu ma okamzitou odezvu. Kdyz jsem ve stoupani zkousel jit ze sedla (ne ze bych musel) nutilo mne to radit az na male pastorky. Proste parada. Plaste se skvele odvaluji. V klesanich se to s moji vahou rozjizdi velmi slusne. Na beranech 90% drzeni nahore, kdyz se chytnu dole, kole zase bezvadne zrychluje. Brzdy citlive, i do ostrejsich zatacek v klesanich jsem pouzil dva prsty pri drzeni nahore…
      • a nejvetsi parada, ze jsem prijel s odpocinutyma rukama, nebolely mne zada (na starem kole jsem se po 40km poustel riditek a rovnal si zada) o nohach ani nemluvim.
      • proste parada za mne splnene ocekavani.
      2 1
      • TK75  

        Fajn…jen ufoukni na rozumnej tlak…5 barmanů v 45 mm pneu je nesmysl :-)

        1 0
      • JachymP  

        Jak píše TK75, tlakem 5 bar jsi kolo zabil. Já dávám 2,5 a 2 když jedu silničně, jinak i o půl míň. Na 84 kg, šířka 43 a 38.

        Ať ti to jezdí!

        0 0
      • jkcz  

        To zni moc pekne, normalne mna ta Tvoja radost potesila :)

        Tak at to jezdi!

        0 0
      • cyklista86  

        5 baru sem daval do 25mm pneu. Do 45mm rvat 5 Bari je úlet jako kráva. Rozdil v pohodlí bude brutalni až upustis.. Ja treba na mtb mam2 bary kdyz jedu čistě po silnici. Na terén upusti. Na 1,8 baru a ten rozdíl v žehlení drobnych nerovnosti je fakt velkej… Ty máš gravel a bezduse. Tlak v pneu je to zásadní co určuje jak pohodlné to bude. Urcite se neboj, že by to nejelo kdyz upustis minimalne 1–1,5 baru… možná ještě víc.

        0 0
        • Pavell  

          Jasny, chtel jsem tyden, dva zjistit kolik se ty bezduse vyfouknou a az na prvni den, zatim jezdim spis slusny cesty…popustim tomu pristi tyden o)

          0 0
          • TK75  

            Ani na slušný cestě, nebo na asfaltu, ti takhle vysoký tlak nic nepřidá…naopak

            To není žádný tajný učení z bF… prostě valivej odpor se ti zhorší, kolo se i na těch mikronerovnostech asfaltu převaluje hůř, odskakuje do protisměru

            0 0
          • jIrI___  

            Zkus si naházet data do kalkulačky níže. Kupodivu výsledky celkem slušně odpovídají tomu, na čem se hodně lidí ustálilo postupným zkoušením.

            https://axs.sram.com/…ire/pressure

            0 1
    • Pavell  

      Diky panove o)

      1 0
    • Scicon  

      Zdravím, kolo objednané , mělo by brzy dorazit, ale nyní řeším pedály jaké objednat ?? Jsem sice silničář, ale ty na Grizla asi nehodí, takže je jasné, že budu muset koupit, jen nevím které, jestli Look, Shimano a nebo ty šlehače,hlavně ať vydrží něco, třeba i dobrá váha a vzhledem k tomu že sada GRX černá tak přikládám k variantě black, dejte tipa co vzít, moc díky za nazor, cena do 4 tis řekněme.

      0 0
      • jIrI___  

        Pokud chceš, aby něco vydržely, pak Shimano. Řadu dle financí. nejvíce používané jsou M520 nebo XT. Bohužel hmotnost je u nich nejvyšší z toho tvého výběru.

        1 1
      • JachymP  

        XT nebo XTR, nad tím nemá cenu přemýšlet. Ale podle mě by šly i silniční, jestli ti jde o hmotnost, tak silniční tretry jsou o hodně lehčí, pedály nejsou zas tak velký rozdíl jako tretry. Jde o to, jak moc plánuješ chodit a jestli ti nevadí chodit po hlíně v silničních tretrách ;)

        0 0
        • Velomiwookie  

          vzal bych XTcka, jsou nesmrtelny a na gravel se imo hodi vic nez silnicni… az budes muset nekde v bahne slezt s tema silnicnima, tak se pak budes blbe nacvakavat zpet.

          0 0
          • TK75  

            Souhlas…XT jsou bezvadný, takhle nesmrtelnej bych bral ještě střed.. to by bylo:-)

            0 0
          • krabica  

            Na Gravela jsem hodil aktuální XT a spoko.

            0 0
      • Gwaihir  

        Na gravel se podle mě hodí úplně stejně silniční, jako MTB. Já mít jedny tretry doma, tak určitě nechci ještě přemýšlet, jaké boty si mám obout. Si to cvičně přehoď ze silničky a uvidíš sám.

        0 0
    • Scicon  

      Se ted dival a zaujmulo i LOOK X-TRACK Race, ale neznám je, nekdo psal v diskuzi k nim vice pro silničaře.

      0 0
    • Pavell  

      Pedaly jsem pouzil na Grizla stary M520 + mam MTB snerovaci tretry, v kterych se dobre chodi. Jeste se mi nestalo, ze bych ani v zablacenejch nezacvakl…ale je fakt, ze boty s pedalama byly vzdycky to posledni co jsem resil…nicmene s tou vonavkou se mi do bordelu moc nechce, takze tejden uz prijizdim domu jak ze zurnalu. Ale to se asi brzy zlomi o).

      0 0
    • Pavell  

      Po 2 tydnech mam s Grizlem najeto asi 300 km, lehce jsem steloval prehazovacku a kontroloval dotazeni predstavce, beranu, pedalu, sedlovky a sedla, tedy komponent, ktere jsem sam montoval. V Canyon manualu jsou servisni periody komponent planovany v case bez ohledu na najezd.

      Po jakem najezdu byste doporucili domluvit se nekde v servisu na garancku ? 500 nebo 1000 km ?

      Asi bych se tam rovnou domluvil na pravidelne prohlidky. Dival jsem se do vlakna na kvalitni sevis v Brne, tak si tam nejake doporuceni najdu.

      Kdyby mel nekdo dobrou zkusenost na servis Canyon kol v Brne, budu rad.

      0 0
      • Velomiwookie  

        kolofix

        1 0
        • Pavell  

          Diky, zrovna o p.Čábelickém jsem nedavno cetl a rikal si, ze jeho servisy muzou byt dobrou alternativou.

          0 0
        • Gwaihir  

          Byl jsem v kolofixu na výstavišti a bylo tam asi 5 canyonu. Mechoš mi přijde fajn.

          1 0
      • cyklista86  

        Co chces aby na tom v servise kontrolovali. Desticky, retez si das sam. Jestli toho zas tolik nenajedes, tak mozna jednou za dva roky ti vymeni kazetu/prevodnik a vymeni olej v brzdach..

        1 0
        • Pavell  

          Pocitam, ze na to mi odpovi prave spolehlivy servis. Ja si delam nejcastejsi ukony na starym kole a to spis pocitove. Tady asi skoncim zmerenim a vymenou retezu. Kontrolu a servis lozisek v kolech, stredu a v hlave necham na servis. Karbonovy ram asi vyzaduje jiny pristup nez stary zeleznak.

          0 0
          • cyklista86  

            Celopevnej karbonovej ram si nevyzaduje zadnej jinej pristup.. Nemysli si, ze ti budou pri servisu kontrolovat ram ultrazvukem nebo nejakou kamerou zavedenou dovnitr do ramu jestli je vsechno ok. :D ANo naboje, stred. To staci jednou za rok. Proste kdyz tam nemas odpruzeni a pod.. Tak tam neni co resit. Krome spotrebaku jako gumy, desticky, pohon to vydrzi roky aniz bys na to musel sahnout. Pokud najedes ja nevim 5000km rocne.. Zase moc to hrotis. Ale nova hracka, chces se o ni dobre postarat chapu.. :D

            0 0
            • Pavell  

              Pravda, asi sem trochu utlocitnej na novou hracku, casem si to sedne…o)

              0 0
              • cyklista86  

                Po prvním zasrani od bahna a prvním škrábancu uz to budes zase vnímat jen jako kolo..:-)

                1 0
          • jIrI___  

            Jakožto majitel starého železňáku i karbonového gravelu souhlasím s cyklistou86, přístup k servisu není rozdílný. Obojí to jsou konstrukčně jednoduchá kole, kde kromě spotřebáku (řetěz, destičky) není běžně třeba nic servisovat. Ložiska o sobě dají případně včas vědět samy, pro klid duše můžeš dát záplety jednou za rok do servisu na kontrolu dotažení tenzometrem. V tom je krása gravelu – žádné tlumiče, žádné kurvítka typu teleskop apod. vyžadující pravidelný servis, jen jezdíš a maximálně měníš spotřebák :)

            0 1
          • plzakj  

            Ne. Max hydraulicky brzdy.

            0 0
    • Pavell  

      Btw z Kolofixu mi napsali, ze mam kolo privezt po mesici nebo 150km, co prijde driv…o)

      0 0
      • popokatepetl  

        Nic není třeba nikam vozit, na záruku to nemá vliv. Maximálně doseřídí přesmyk jak si sedne lanko. Abych kolo někam vezl 3tí den po vybalení z krabice :-)

        0 0
        • jIrI___  

          Překvapilo mě, jak dobře byl Grizl seřízený už od výroby. Mám na něm najeto necelých 1500 km a za tu dobu nebylo třeba na přesmyk a přehazku ani sáhnout :)

          0 1
          • Gwaihir  

            Já měl takhle dobře seřízený Exceed. Taky na něj nebylo nutné sáhnout.

            0 0
    • Pavell  

      Presmyk nemam. Prehazovacku jsem lehce dosteloval…

      0 0
    • cyklista86  

      Super video od vegan cyclist kterej je tusim sponzorovanej canyonem.. https://www.youtube.com/watch?…

      1 0
      • jIrI___  

        Celkem mě překvapují ty dvouplacky, to by místní graveloví youtubeři ani neměli odvahu vyvěsit na internety :)

        0 1
        • TK75  

          Jestli to nebude tím, že hovadiny typu jedno lepší než druhý se nikde neřeší :-D Prostě máš svoje kolo a co ti vyhovuje je dozajista super…pro tebe

          Přeci jen kdo jezdí a jezdí často, tak dovede u sebe velice rychle poznat co je dobrý

          Ovšem platí to jen pro něj :-)

          1 0
        • cyklista86  

          Tak chcou jet co nejrychleji.. Takze slapat na prazdno pri 45km/h po silnici z mirneho sjezdu to by je asi docela sralo. :) Ono je docela unavujici tam tocit furt vysoke otacky. Naopak prat tam velkou a jen pokladat nohy na pedaly a trochu tomu pomahat treba v tom mirnem a tahlem klesani je mnohem prijemnejsi v te unave..

          0 0
        • JFtryall  

          Mozna az nebude jezdit takovou tuzku, tak pochopi. :-D

          1 0
        • jecnak  

          Záleží na profilu trati a povrchu a hlavně preferencích (ostatně vítězové v různých kategoriích na steném závodě mají jak 1× tak 2× převody). Obecně větší univerzálnost pro hobíka je právě dvouplacka. Zvlášť pokud chce gravela občas přezout na silniční gumy.

          0 0
      • Pavell  

        Pekny, tyhle bikepacking videa rad sleduji…mrknu vecer. Sama dvou-placka no jo no. Jsem zvedavej jestli apidura na horni trubce nezavazi pri slapani…taky mne zajima jestli se mu na Grizlu v tech trailech neco nevyspalo / neuvolnilo…

        0 0
        • TK75  

          Leda oko

          0 0
        • cyklista86  

          Vegan cyclist posledni dobou ma fakt hodne dobry videa.. Nejvic se me libi jak se dobrovolne zabiji tou stupidni vegan dietou v kombinaci s tim jezdenim..

          0 0
        • jIrI___  

          Osobně mi i úzká horní brašnička při šlapání ve stoje zavazí. A paradoxně na Grizlovi o poznání více než na X-Roadu. Při šlapání v sedě samozřejmě problém není.

          0 1
          • Pavell  

            Ten Canyon Grizl SL 6, ktery jsi popisoval na konci srpna jsi me jen na recenzi nebo s nim mas najeto vic ?

            0 0
            • jIrI___  

              Záleží co to je víc :). B-F poměrech jsem na něm najel hodně málo, nějakých 1500 km .

              0 1
            • cyklista86  

              To me taky furt zajima jestli teda rozbil prasatko nebo ho dostal do MTBikera? :D

              1 0
              • jIrI___  

                Jasně že prasátko. Dostat ho, tak se mtbikerovi musím upsat do konce života a možná i déle :)

                0 1
    • Pavell  

      Nema nekdo link na vykres Grailu ? Zajimaji mne loziska v hlavku v obou verzi.

      https://www.canyon.com/…-R095-01.pdf

      0 0
      • Pavell  

        Našel jsem tupým vyhledáváním „R0×x-01“ rám a vidlici Grailu:

        https://www.canyon.com/…-R064-01.pdf

        Spodní ložisko je menší.

        Výkresy jsou neúplné, Když se naloguju na Canyon, tak pod seriovym číslem kola najdu z náhradních dílů jen patku, šrouby na lahev a záslepky děr. Jediná cesta ke konkrétním komponentám Canyon dílů je přes chat podporu. Dost bída…

        0 0
    • Pavell  

      Dotaz na mazání řetězu (já vim, je toho mraky na fóru)…

      Zatim nejezdim žádnej extra bordel, takže řetěz / kazeta jsou relativně čistý, jak často by se mělo mazat ?

      Čistil jsem a mazal po 500km.

      Mam tohle mazivo podle doporučení Štěrby:

      https://www.alza.cz/…d5827053.htm

      0 0
      • jIrI___  

        Pokud nejezdíš se sluchátky, tak vhodný čas mazání uslyšíš. Se stejným mazivem to může být u jednoho člověka 80 km a u druhého 300 km.

        0 1
      • JachymP  

        Sprej ne, spousta jde mimo a můžeš umastit kotouč. Lepší je tekutý mazání co dáš přímo na jedotlivý články. Např. Finish line ceramic wet.

        0 0
        • Pavell  

          On ten sprej má trubičku a dávkuju to přímo na válečky na spodní straně řetězu, 5–6 stříknu, ono to rychle schne a pak hadrem hned vytřu…jde to dobře

          0 0
        • cyklista86  

          Finish line ceramic wet ale jedině na fakt vycistenej řetěz co vypadá jak novej. Což treba pro me není a vyhovuji me spreje. S tím zasranim kotoučů a pod to není tak horký.. pokud na ten řetěz nestrikas z metru.. Pod řetěz položím na zadní stavbu složené noviny…

          0 0
    • Pavell  

      A jsou zde verze v hliníku, docela finančně dostupné a hlavně skladem o)…

      https://www.canyon.com/…ng/grizl/al/

      0 0
      • Pavell  

        No a koukam, že jsou skladem i lehce modifikované CF verze…moc pěkné, hlavně tahle

        https://www.canyon.com/…ap/3106.html?…

        0 0
      • cyklista86  

        Ty svary na hlavové trubce nejdou vubec vidět. To vypada jak karbon. To je tak masivní svar následně obrousenej nebo je pod tím lakem kýbl tmelu? :-) Líbí se mi hodně. I ta cena 48 tisíc je ok. Jen se me nelíbí ten milion der na tom rámu a vidli..

        0 0
        • jIrI___  

          Obvykle bývají svary broušené (měl to tak i starý X-Road).

          0 2
        • Pavell  

          Tady s dvou převodníkem bych klidně vzal verzi Grizl 6 s 10 rychlostní kazetou a ušetřený peníze pak vrazil do lepších kol…

          0 0
          • cyklista86  

            V te šedé je to fakt pecka.

            0 0
            • jkcz  

              Ja mam v sede krosku od cube a kdysi se me nejaci turisti ptali, jestli ve fabrice nemeli vrchni barvu, kdyz je to striknute jen zakladem. Takze kazdy to ma s temi barvami jinak…

              0 0
              • cyklista86  

                Tak seda neni zadnej hit, ale furt lepsi nez ta pistaciova, mentolova nebo co to je za barvu. :D

                0 0
                • jIrI___  

                  Šedá mi připadá z té aktuální nabídky nejhezčí. Taky jsem ji měl v merku, ale bral jsem co bylo, takže modrá s pozvraceným spodkem :)

                  0 1
                  • TK75  

                    Náhodou to máš moc pěkný, modrá je fajn a to kolo vypadá že bude držák

                    Taky jsem nad ním uvažoval, ale moje žába je dokonalá a tak na ní budu jezdit než se rozpadne :-)

                    0 0
                • Pavell  

                  Pravda, na tu si porad jeste zvykam…ale mam ram uz solidne zapraseny a musim rict, ze je to lepsi o)

                  0 0
      • plzakj  

        Hlina 11.5kg je docela bida :-)

        0 0
        • Pavell  

          Verze s odpruzenou vidlici…je to moc ?

          0 0
          • plzakj  

            Mas pravdu. To jsem prehlidl :-). Fuj :-D

            0 0
            • Pavell  

              Mám na ty komplikované, pohyblivé a tlumící prvky u Gravelu stejný názor…akceptuji jen přirozenou pružnost pevných a jednoduchých komponent…o)

              0 1
    • popokatepetl  

      Ahoj,

      je velký rozdíl v sadách u modelu Grizl AL 6 (RX400) a AL7 (GRX810)?

      Vrtá mě v hlavě červíček do nové sezony. Mám už doma Luxe a Ultimate, k tomu hliníkové HT a plečku.

      Nechtěl bych se zbytečně pouštět do drahého kola, aby mě ho pak bylo líto. Chtěl bych z něj dojížděče, Bikepacking, občas toulání krajinou.

      0 0
      • jIrI___  

        Hlavní rozdíl je 2×10 a 2×11. Pokud ti nebude vadit 10 sp kazeta, šel bych s klidným svědomím do levnějšího modelu. RX400 chodí velice pěkně, nebojím se říci lépe než RX600 a není tak citlivé na správné seřízení. RX810 jsem ale bohužel nejezdil, takže toto nesrovnám.

        0 1
        • popokatepetl  

          je to právě pár tisíc za 11 převodů. Jenže pak už je jen pár tisíc za karbon :-). Spíš mě zajímalo jestli RX400 není *******.

          0 0
    • Pavell  

      Bohuzel nemam s cim porovnat. Po 800km chodi sada GRX810 bez problemu. Lehce a kratce jsem po 100km ladil hazku a chodi skvele a presne.

      0 0
    • Lister  

      Nevím někdo jestli jsou kompatibilni blatníky z Grailu s Grizlem. Pokud si správně pamatuju, tak původně měli jen jeden model blatníku, teď jsou dva.

      Ale třeba by se blatníky z Grailu daly na Grizla použít, pokud by se nasadili rozumné široké pláště – IMHO by tam měl být rozdíl hlavně v šířce blatníku?

      0 0
      • jIrI___  

        Mám blatníky z doby kdy byl jen jeden druh a 45 mm plášť poberou. Podle návodu byl rozdíl mezi Grizlem a Grailem ve výšce distančních podložek.

        0 1
        • Lister  

          Díky moc. Asi to ověříme ještě ne podpoře.

          Jak moc otravný je proces nasazovani a sundávání? Nasazujes podle počasí nebo je tam raději necháš i když víš že je třeba chvíli nebudeš potřebovat? Předpokládám že kola musí dolů – minimálně přední?

          0 0
          • jIrI___  

            Na podzim je nasadím, s příchodem léta sundám. Popravdě mě nikdy nenapadlo, že bych blatníky sundával/nasazoval dle aktuálního počasí. Každý blatník je chycený třemi šroubky a sundat kola je nutností. Navíc je potřeba ty blatníky pro plnou funkčnost výrazně doladit. Sice mimo asfalt vůbec nedrnčí a celkově o nich nevíš, ale podruhé bych je za ty prachy nekoupil právě kvůli té nutnosti bastlení (která by mě jinak u blatníků na čtvrtinu ceny vůbec neuráżela).

            0 1
            • Pavell  

              Pekne sis to dodelal. Ale taky bych u blatniku za 1600 ocekaval, ze to bude hotove i s placackama a ne ze budes muset sehnat a pridat dalsich 20% materialu.

              0 0
            • Lister  

              Díky moc dívám se že sis je teda fest prodloužil.

              To je z 3D tiskárny se jak jsi mi psal?

              U předního to prodloužení chce 100% už jen z nahledu. Ten zadní byl bez prodloužení tak špatný?

              0 0
              • jIrI___  

                Prodloužení jsou rozřezané a nad plynovým sporákem vytvarované staré blatníky Force, zástěrka je pak vystižena z reklamního blatníčku kupkolo pod korunku vidlice :). U zadního je to prodloužení blatníku u sedlové trubky kvůli tomu, ať nejde bahno na přesmykač a na lanko přesmykače vedoucí do rámu, ten origo blatník je ukončený nesmyslně vysoko.

                0 1
                • Lister  

                  Hezky sis to upravil.

                  Ale jak jsi psal, že bys je znovu nekoupil, tak jiné bys tam ale zase dal jen přes objímky nebo gumičky ne?

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Pravděpodobně bych skončil zase u těch Force za 400 Kč a bastlil jejich uchycení. Origo mají výhodu že sedí přesně do montážních otvorů, jsou hliníkové a jsou dostatečně tuhé. Nicméně nejsou domyšlené úplně do konce a člověk platí šílenou cenu za něco jako polotovar na domácí dodělání. Ve výsledku tě pak čeká kutění u blatníků za 400 Kč i u blatníků za 1600 Kč.

                    0 1