Gravel Specialized Diverge - zkušenosti

106 nepřečtených
  • CharlSs

    Ahoj,

    rozhodnul jsem se přejít z mtb na gravela a mám vybraného Diverge Sport Carbon – https://www.specialized.com/…bon/p/199964?… . Otázka zní, zda je toto kolo ideální na běžné hobby ježdění 70% asfalt 30% prašné cesty, výlety vždy do 100km. Největší hlavu si lámu nad převodem, znám několik názorů a je to 50/50 zda je ideální jednopřevodník vs dvou u takového typu kola. Jaké máte zkušenosti jednoplackou a 11 rychlostí vzadu na gravelu? Dá se s tím jet rozumnou rychlostí po rovinách/ z kopce/ do kopce? Díky za vaše názory a zkušenosti :).

    0 0
    • MTBIKER doporučuje

      GT Grade Elite 28 kolo, bordó Skladem > 2 ks

      Akce GT Grade Elite 28 kolo, bordó

      od 19 899 Kč -24% MOC 32 899 Kč

      GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé Skladem 1 kus

      GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé

      od 92 999 Kč MOC 104 999 Kč

    • Singlespeed  

      Za 81 tisíc máš Canyon v podobné barvě s elektronickým řazením a lepším rozsahem převodů…

      https://www.canyon.com/…ap/3474.html?…

      0 0
      • Fran-tic  

        Ale není tam třeba futureshock ze :)

        0 0
        • cyklista86  

          Hm ja bych nechtel diverge prave kvuli futureshocku..

          0 6
          • jIrI___  

            Chyba, to je na tom kole právě ta nejlepší věc. A na rozdíl třeba od Redshift představce funguje skvěle.

            0 0
            • BB  

              Redshift netřeba zatracovat, on funguje pouze jinak. Já na Diverge mám futureshock i RedShift a skvěle se doplňují. FS funguje skvěle při doplním úchopu, kdy síla nárazů působí přímo proti váze opřené o ruce. A hůře při horním úchopu za brzdy, kdy ruce jsou v jiném úhlu, než nárazy do vidlice od terénu. A u RedShift představce je to právě naopak, perfektně funguje při horním úchopu za brzdy, protože úchop má nejdelší páku vzhledem k čepu otáčení představce a nejhůře funguje při spodním úchopu.

              3 0
              • DaD  

                Mě tedy FS funguje stále stejně a je jedno, kde mám ruce. Mám ten se zamykáním.

                1 0
                • BB  

                  mě ne, ty vektory síly jsou jiné, možná máš tak měkkou pružinu, že je to fuk

                  0 0
                  • JachymP  

                    Mě to funguje taky stejně v horním i dolním. Pružinu mám nejtvrdší.

                    1 0
              • tomfree  

                Je to divné,ale mě to taky funguje,jen bych dodal,že ta verze,bez tlumiče mi vyhovovala podstatně méně,než ta s tlumičem.

                0 0
    • JachymP  

      Jezdit se dá na všem, záleží na pojetí jízdy a jaký máš u vás přírodní podmínky. Ale pokud bude většina na asfaltu, tak je lepší dvoupřevodník.

      Jinak Diverge Sport Carbon mám (s dvoupřevod­níkem), je to skvělý kolo a můžu jen doporučit. Slabina jsou jen záplety, ale to je obecný problém kol v této cenové hladině.

      0 0
    • Alojs01  

      Jedno nebo dvou prevodnik je opravdu individualni. Ja treba vozil na gravelu 4 roky 1×11, ted mam 1×12 a potrebu 2 prevodniku proste nemam.

      Zajezi kde jezdis, jak jezdis, jestli na silnici sam, nebo v parte (to kvuli odstupnovani prevodu, pro jizdu v parte je lepsi jemnejsi odstupnovani kazety, tedy 2 prevodniky, kdyz jede clovek sam, tak se snadneji prizpusobi), jestli jezdis jen tak na vylety, nebo chces nejak systematicky trenovat, atd…

      Tech dovodu, proc jedno nebo dvou je hodne a kazdy ma ty priority jinde. :-)

      0 0
    • BB  

      Diverge je dobrá volba, zejména kvůli future shock. Nezdá se to, ale těch 1,5 cm zdvihu funguje. Ne že bys necítil ty šutry, ale ty nárazy jsou takové zakulacené. Když si sednu na gravela s pevnou vidlicí a vjedu do terénu, tak jsem si neumím představit, že bych s tím jezdil mimo silnice. Ale je to jenom moje zkušenost, spousta lidí, kteří s Diverge nemají vlastní zkušenost, tě přesvědčí, že je to kravina. Ideální by bylo, půjčit a vyzkoušet.

      0 0
      • MrtweyUbrus  

        Mě přijde blbost mít “odpružené ruce” a vidlici na pevno, nemělo by to být obráceně?

        0 0
        • BB  

          mě to přijde nastejno i ta odpružená vidlice nakonec odpruží ruce

          0 0
        • Ukrutony  

          U horskýho kola to asi dává smysl, to je ale jiný use case :D Když chceš jenom tlumit vibrace… tak mi tohle přijde jako elegantní řešení.

          Jaká je alternativa? Udělat gravel vidli s 20mm zdvihu? :D

          0 0
          • TK75  

            gravel vidle maji 40/50 https://www.cyclingnews.com/…nsion-forks/

            0 0
          • Kacko  

            Grizl má tuším 30mm. Časem stejně znovuobjevíme cross kola s 50mm SunTour vidlema a gravel beranama, protože to jsou prostě nejlepší sterkolety. 1000+km i s Futureshock na hrubším štěrku ti stejně zničí ruce a krk. Na silnici je to zase jako bláto.

            Prostě takový ideál na dojíždění do práce nebo flexeni na cyklostezce s rapha brasnickou na riditkach, abys těch 60km ujel.

            1 0
    • Pavell  

      Vypadá dobře a pokud Future Shock suspension nevyžaduje nějakou extra údržbu, tak s Diverge chybu neuděláš.

      0 0
    • DaD  

      Diverge je skvělé kolo a mohu jen doporučit. Velmi dobrá geo a dobře udělaný rám. Future opravdu maká a je bez údržbový. Osobně bych tedy šel do modelu s dírou a zamykacím Future, ale to už je podstatně dražší. I s tímto neuděláš chybu.

      K převodům. Já tam mám 2×11 a tak mám rozsah ideální, ale na Revoltu jsem měl 1×11. Pokud to máš opravdu jen na polňačky či šotky, tak se dá. Na silnici je to už celkem limitující. Alespoň tedy pro mě. Jezdil jsem Diverge jako zimáka s blatníky a tam bylo 2×11 nezbytné. Teď jsem Diverge překopal na 1×11 Rival 42/11–42 a bude jen na blbnutí v terénu. Tam ty převody stačit budou i když tam možná prdnu 10–42. Zimáka jsem postavil jiného na jednoplacce se trápit po silnicích nehodlám.

      1 0
    • mantis  

      Future shock fakt funguje parádně, nesrovnatelný s pevnou vidlí. Jiná věc je ta spolehlivost a servisovatelnost. Někde jsem zahlédl, že je předepsaný servisní interval 500 hodin a pak mají měnit nějaké vnitřní části, ale to by např. DaD asi věděl líp.

      A uplně jiná kapitola je za kilo koupit kolo s Apexem a ingotama kolama :D

      0 0
    • CharlSs  

      Tak mám pořízeno a nakonec jsem šel o stupeň výš do https://www.specialized.com/…bon/p/199965?… v maskáčové barvě. Rám pecka, vychytávky jako je pružení či úložný prostor v rámu jsou must have věci, co na kole proste chceš mít. Na co si musím zvyknout, tak je sram páka na prehazovani – je pouze na jedné straně a má věci poloh, první poloha ti dá těžší kvalt a druhá naopak sníží… zde by mi více vyhovovalo shimano na obou stranách riditek, ale časem si zvyknu. Dokonale kolo se stejně nenajde :). No a perličku je cena, se kterou se pohybuji pod 90k včetně drzaku na pití a základních spd nášlapů. Já jsem spokojen!

      1 0
      • keymaker  

        Ja bych chtel ten uloznej prostor. To se mi hodne libi :-)

        0 0
        • Singlespeed  

          Úložný prostor je super. Ale Apex + Sunrace + lowcost náby za 90 litrů prostě nechceš :-) .

          3 0
          • keymaker  

            Vsak o tom kole nepadlo ani slovo :) jen o uloznem prostoru :-)

            0 0
          • alireb  

            Co bys chtel, specialized. Prodrazena znacka. I kdyz mam taky od nich kolo, a nelituji, ty ramy a kvalita karbonu cajk.

            0 0
            • Le Corbusier  

              To si přesně myslím taky. Kvalitu top modelů rámu mají dobrou, ale co se osazení týče jsou to loupežníci. Na Diverge STR je kazeta NX. Na kole za 190!!! To je neuvěřitelný.

              1 0
          • DaD  

            Tohle kolo má Rival, ne Apex. A náby jsou klasika na průmyslech. Vůbec si nevedou špatně s ohledem na výdrž. Jen ten 11z Sunrace, mě tam sejří. Chtěl bych tam XD kazetu s desítkou..

            0 0
      • Pavell  

        Vypada skvele. Casem poradny zaplety, par drobnosti a je to raketa.

        1 0
    • Milkis  

      Jenom bych uvedl, že výrobce výslovně upozorňuje, že na kola s Future Shock se nesmí připevňovat jakékoliv brašny na řídítka. To jenom pro případ, že kolo by bylo užíváno i pro bikepacking. I proto já jsem šel raději do hliníkového Diverge Elite E5, a jelikož nejsem tak zdatný, tak s dvoupřevodníkem.

      0 0
      • Fran-tic  

        Hmm, to je zajímavé s tema brasnama. By mě tedy zajímal reálný důvod. Budu to muset prubnout, protože na fb sleduju Diverge skupinu a každé druhé kolo je ovesene brasnama :)

        0 0
        • TK75  

          to je zase casem spatne pochopena informace a nejspis x krat prekroucena

          slo o to, ze spousta lidi pridelavala ten suchac od brasny okolo te gumy na f soku a ta potom praskala.Kdyz se to stalo me tenkrat, tak jsem koukal ze to je casty problem, reklamaci bylo dost, tak na to zacal spesl upozornovat

          Jde o tohle na ramovce a nebo i kdyz je vepredu…proste nevazat nic okolo ty pruzny gumy

          2 0
          • TK75  

            jinak je to fuk jestli tam mas oprenou 20 kg ruku nebo 20 kg plus 10 kg brasnu…to leda si das tvrdsi pruzinu, nebo taky ne :⁠-⁠D

            0 0
            • JachymP  

              Vidíš to mě nenapadlo, přitom taková blbost ;) Mně teda připadají ty jejich pružiny dost měkký, mám na 80 kg nejtvrdší a někdy si říkám, že by mohla být i tvrdší. Nedovedu si představit na tom 100 kg chlapíka s 20 kg nákladem…

              0 0
          • Milkis  

            Samozřejmě, že jde o to, aby nebylo nic z upevnění brašen vedeno přes ten Future Shock. Ve zdroji, ze kterého jsem čerpal, to bylo psáno poněkud jinak. Tudíž jsem dohledal, co říká konkrétně sám Specialized. Viz Specialized Bicycle User Manual Addendum – Riding With Frame-Fixed Cargo & Future Shock cit. „CAUTION: Do not strap top tude and/or hadlebar bags around the steerer tube of any bicycle equipped with the Future Shock as this may damage the Future Shockboot causing water ingress that an damage the Future Shock.“.

            0 0
            • TK75  

              ano, presne jak pisu…muze to poskodit gumu, dirou vnikne voda a je to …toť vse :⁠-⁠) na riditka a vsude jinde pripevnit lze vse, jen nesmi byt nic pres tu gumu.....stejne tam uz ted ma srouby na upevneni brasny na horni ramove trubce, druha generace to nemela

              1 1
    • Ukrutony  

      Přisaju se tady k tématu. Máte někdo zkušenost se sadou Apex, jakou má třeba verze Sport Carbon? Pokukuji po Divergi, ale nemůžu v GRX nikde najít co bych chtěl, tuplem ve 2×11…

      Případně kdybych koupil s Apexem a snažil se sadu prodat, bude to vůbec někdo chtít? Jakou to má cenu? :-)

      Asi jsem vocas, ale jako kompletní sadu jsem to na netu nikde nenašel.

      0 0
      • TK75  

        mel jsem Apex…tenhle Sram spodek fungoval lip nez grx (pohon))

        Ale netusim jak je na tom Apex po roce treba…nel jsem ho pul roku

        0 0
      • mantis  

        Apex jsem jezdil, pár tisíc km, žádný problém nebyl. Poměr cena/výkon mi přišel ok, bezproblémové řazení, brždění a vyhovoval mi tvar pák. Ale existujou konzervativci, kteří to nechtějí, protože se s tím řadí jinak, než se Shimanem :)

        Ta sada nová se dala sehnat cca za 15 – 20 tisíc.

        0 0
    • 130kg  

      Potřeboval bych pomoc s rozhodnutím. Mému Diverge Carbon Base vel. 54 se porouchal rám na zadní stavbě a tak jsem využil doživotní záruky, reklamace byla uznáva a přijde nový. Podle všeho se ale bude jednat o rám 9R s úložným prostorem SWAT, který se nyní používá na aktuální model Diverge Carbon. Protože již nové kolo mám, tak mám (budu mít) k dispozici úplně nový rám vyšší řady, půl roku stará zapletená kola DTSwiss HG 1800 Spline z 370 nábama a přímo taženejma drátama, novejma CL kotoučema, novou karbonovou Roval Terra sedlovku a k tomu původní pohon Apex 1×11, s GXP středem, hliníkovýma klikama zánovním převodníkem, řetězem a kazetou Sunrace. Přehazovačka stará cca půl roku Sram Rival 3.0 Také původní alu řidítka a páky a brzdy Apex s novýma deskama. K tomu necelý rok starý tlumič Future shock 1,5. V podstatě nový rám a sedlovka, skoro nová zapletená kola, tlumič a přehazka a pak krabic komponent. Protože mám už nové kolo, tak tohle půjde do světa a zvažuju, jestli ho nabídkout jako stavebnici, ať si někdo poskládá podle sebe, nebo jestli to zase celé zkompletovat a pustit to jako celé kolo. Dávat na nový rám téhle úrovně starší komponnety mi nedává moc smysl…Díky za rady :-)

      0 0
      • MrtweyUbrus  

        Jako celé kolo to prodáš lépe.

        1 0
        • 130kg  

          Díky za názor :-)

          Nebudu tvrdit, že nejde o peníze, ale taky chci, aby to dávalo smysl. Přiznávám, že jsem v zajetí vlastního přístupu, kdy pořídím kolo a pořád ho vylepšuju (tohle mělo během dvou let troje záplety atp.) až se dostanu do situace, kdy mě už něco začně limitovat. Původně jsem chtěl ten starý rám osadit 1×12 AXS, ale to bych musel hrábnout úplně do všeho, tak to skončilo jiným modelem, kde už je všechno, jak si představuju. Takže ano, původní kolo bych nechal v celku a prodal tak jak je, ale když mám najednou nový rám, který je řadu výš, tak mi přijde, že ty původní komponenty ho trochu devalvujou a je domnívám se, že to stejně někdo zase přeskládá k obrazu svému. Když to bude jako stavebnice, tak si může vybrat co chce a zbytek zase užije někdo jiný…

          0 0
          • Jezevec70  

            Na nový rám dát komponenty co máš na druhém kole a na zbylý rám dát staré díly z reklamovaného rámu a prodat. :-)

            0 0
            • 130kg  

              Tak půjde jako stavebnice. Rám je pěknej černej, osazenej novým plynule stavitelným hydraulickým Future shockem 2.0, úložněj prostor SWAT, karbon 9R. K tomu velmi dobrá gravel kola v záruce, sedlovka Roval Terra a pak klasická výbava Apex 1×11. Kdo bude chtít, může si to vzít všechno, nebo vyzobat jen to, co uzná za vhodné…

              0 0
    • 130kg  

      Je to barevná kombinace pro reklamované rámy, normálně se prý koupit nedá a jinou si prý vybrat nemůžeš

      0 0
      • esmo  

        Škoda, Trek by dal vybrat barvu … v tomto Spešl ztrácí, ale v jiném je zas o dost lepší :D

        0 0
    • 130kg  

      Tak rám je už k mání, případně s dalšími komponenty.

      Jinak k výše uvedené diskusi, 2 roky jsem jezdil s FS 1.5 s nejtvrdší pružinou a kromě výjimečných pazvuků, které se odstranily rozhozením hlavového složení a vyčištěním, jsem s ním neměl problém. Resp. jsem o něm ani nevěděl, příjemně hladil nerovnosti. Asi jediné co nedal byly rolety na jedné stezce v Pomoraví, ale tam se měl pocit, že se rozskočí celé kolo a raději slezl.

      Teď mám stavitelný FS 2.0 a byť jsem ze začátku regulaci nevěnoval pozornost, nakonec oceňuji možnost maximálního tlumení např. na rozbitém asfaltu, nebo polňačkách, ruce to okamžitě poznají. Na hladkém a rychlém asfaltu ho úplně zavřu a hned mám pocit, že jedu ještě rychleji :-) :-) :-) a pocit je přeci nejdůležitější. Každopádně platí, že obě krajní polohy používám jen v závislosti na povrchu, většinu času jezdím na +/- střední poloze a jako u toho pružinového, o něm ani nevím, v dobrém slova smyslu. Zároveň mám jeden pružinový doma skladem, kdyby se něco stalo se stavitelným, a než se to vyřeší, abych mohl dál jezdit.

      0 0
    • 130kg  

      Co jsem vážně ocenil, je úložný prostor v rámu. Mám v něm dva vaky, takže se tam vešlo veškeré nářadí, duše, pumpička, lepení, soustruh…

      Jen originál šrouby na košík jsou moc dlouhé, takže je lepší tam dát kratší

      2 0
      • McBlacky  

        Skvely tohle. Mam to na Treku a uz nechci kolo bez toho. Naradi, pumpicka, montpaky, dve duse, baterka do asx a nahradni cocky ;)

        1 0
        • TK75  

          To určitě…jakákoliv brasna na rám nebo i do ramu me nenápadně nutila změnit slapani a pozice..třeba jen trochu ale bylo to znát když tam něco precniva atd

          0 0
          • 130kg  

            Na rámu jsem si nechal apiduru, mobil, tyčinky, balení papírových kapesníků, drobný, redukce moto/presta pro foukání na pumpách… je to rychle po ruce a v ničem neomezuje… ten přední sucháč mám na volno aby nešoupal o gumu na FS

            0 0
            • LM  

              Asi bych tu brašničku uchytil nahoře nad představcem, klidně nějakou stahovací páskou, než to mít takhle navolno na futureshocku…

              0 0
            • tomfree  

              Mám úplně stejnou brašnu a prodře se to,vyzkoušeno,po výměně gumy jezdím bez té pásky a funguje to.

              0 0
              • 130kg  

                Ten sucháč je tam jen na parádu, brašna drží na dvou šroubech v horní rámovce, jsou tam velké podložky, jezdím s tím víc jak dva roky bez sebemenšího problému…

                0 0
                • McBlacky  

                  vetsi apidury s dodavanyma plastovyma sroubama zas tak fest nedrzi, pokud do nich das tezsi veci. Lepsi dat klasiku a loctite

                  0 0
                  • 130kg  

                    Jasně, ale já řeším tuhle konkrétní, jinou nemám, takže nemohu soudit. Tato konkrétní je chycená dvěma origo šrouby, která jsou v rámové trubce, jen sem si tam dal podložky s větším průměrem. Vozím v tom jen výše uvedené, takže žádná velká váha. Z toho důvodu ten suchý zip nepovažuji za důležitý.

                    0 0
                • FOSA  

                  Pokud je tam na parádu, tak ho sundej a je to ;-) Pokid nic nedrží, tak když bude dolu, nic neodře, nezničí…

                  3 0
    • 130kg  

      Z mého pohledu jedna z nejlepších investic – zvonek Knog Oi.Sice stál nesmysl, je potřeba ho správně nastavit a není úplně stoprocentní, ale na pohyb na cyklostezkách paráda. Reagují jak dospělí, děti, psi a někdy i běhací sluchátka… zvuk jak zvonek Hectora Salamancy. Není vidět, ničemu nevadí, údržba minimální a za dva roky žádný problém

      4 0
      • LM  

        Reagují i důchodci? S tím jsem měl s podobným zvonkem problém a i s větším zvonkem to není o moc lepší :-/

        0 0
        • 130kg  

          V narostý většině případů jo:-)

          Nic není stopro, ale vždycky můžeš písknout, zařvat nebo zastavit. Ale chce to řešit v předstihu a kupodivu ten zvonek je slyšet docela daleko :-)

          Nebo nejezdit po cyklostezkách, nebo v časech kdy tam nikdo není…

          To je hlavní nevýhoda cyklostezek, že se používají, ale za mne pořád nelepší než se přetlačovat s autama

          0 0
          • keymaker  

            Mno takhle odpoledne přes Prahu z práce se radši přetlačuju s autama než po přeplněné cyklostezce :-)

            0 0
      • Ukrutony  

        Jo, má fakt příjemný zvuk – neseru sám sebe, když s ním zazvoním :) Akorát na mém Divergi s jeho hoover řidítkama se dostává do konfliktu s „kabeláží“, takže ho mám natočený aby vůbec zvonil a budu to muset nechat přemotat, aby ty klobásy lezly víc spodem a netlumily mi zvonění :D

        1 0
        • 130kg  

          Taky jsem to řešil, podložil jsem kabeláž elektrikářskou páskou, ale teď narvu ukazovák mezi řidítka a kabeláž, tím to odtáhnu a palcem zvoním. Protože necinkám jak kostel, třeba jen párkrát za vyjížďku, tak to stačí, ale nevylučuju nějaké konečné řešení…

          1 0
    • 130kg  

      Zejména kvůli výdrži mám na řidítkách Gaciron V9DP 2000, nerad řeším, jestli mi baterka vydrží nebo ne. V základním módu pulsování desítky hodin, i to základní svícení svítí dobře a když je potřeba si fakt posvítit, tak je to paráda. Funguje i dálkové ovládání, i když si na sebe chvíli zvykal konektor a kabel, ale jinak cajk. Fajn je proměnná barva ovádacího tlačítka na těle světla, která se mění podle zbývajcí kapacity a i červeném režimu to ještě vydrží desítky minut. Je to sice macek, ale dobře drží a ničemu nepřekáží, voda mu nevadí…

      1 0
    • 130kg  

      Gravel jsem pořídil po destíkách let na bajcích a nekončících potížích s brněním rukou. S berany brnění přestalo, nebo je snestitelné. První gravel bylo RB, jedno z posledních, které vyrobili, jel jsem si pro něj za covidu. Bohužel jsem netrefil velikost rámu a po několika týdnech se odstěhoval do Písku. Přesto rychlost na silnici a možnost jezdit v „terénu“ mne uchvátila. Hledal jsem dál, a protože jsem si říkal že tlumení vpředu vždycky ocením, zúžil jsem výběr na Canondale Topstone, který umožňoval montáž přední vidlice a Diverge. Už jsem sedal do auta, že vyrazím pro Topstone, ale nakonec mne odradila poměrně nízká nosnost zadní stavby. Takže jsem to otočil do Olomouce, kde jsem ve Spešlu otestoval velikost a byly mi vysvětleny výhody karbnového rámu…

      Takže první karbonové kolo, Diverge Base Carbon, lehké, tuhé…hned první den jsem najel 100 km a mazal zpět na garanční prohlídku, načež se z kola začalo objevovat vrzání, které jsem nebyl schopný identifikovat. Pachatelem byla nakonec objímka sedlovky, která byla citlivá na prach, takže vyžadovala častější čištění, až jsem jí omotal elektrikářskou páskou a byl klid. Jinak paráda, postupně jsem vyzkoušel všechny pružiny ve Futureshocku a zůstal u černé. Nářadí a drobnosti jsem měl v podleslové brašně a telefon a jídlo v nadrámové Apiduře. Guma na Futureshocku se časem prošoupala, ale myslím, že brašna nebyla jedinou příčinou. Sehnal jsem si jnou a vyměnil, koneckonců v první sezóně jsem FS vyndaval několikrát a čistil, protože občas vrzal. Proto jsem si v DE koupil ještě jedn FS do zásoby, kdyby něco :-)

      Zároveň jsem začal mít pocit, že výplety jsou hodně měkké, takže šly do světa a nahradila je kola od Coolo, s enduro ráfky od DT Swiss, nábami Javax a ST Swiss dráty. Změna ohromná, kilometry přibývaly a já zase vymýšlel. Bezduše jsem chtěl vždycky, na gravelu jsem měl tolik defektů za sezonu jako před tím za několik let. Takže jsem se odhodlal vyndal duše. Vpředu to bylo cajk, ale vzadu mi neustále mizel tlak kolem patek, takže začalo laborování s plášti, až jsem nakonec dospěl ke Schwalbe, které vždycky držely dobře. Přešel jsem i na mlíko OKO Magic Hi-fibre, protože být zamatlaný od latexových mne fakt sejřilo.

      Blížila se zima, tak jsem zamířil na roční servis do značkového servisu v OL, s tím že vše je cajk, jen jsem měl pocit, že mi tuhne šlapací střed. Při montáži někdo použil ocelové misky, které měly tendeci reznout. Výměna za hliník vše vyřešila.

      Protože zimy na Hané nejsou nic moc, začal jsem jezdit i v zimě, pořídil blatníky a světlo, km přibývaly. Na konci jara se opět začaly objevovat problémy se zadním pláštěm, po třech evakuacích během jednoho týdne, a nekonečném laborování jsem se rozhodl pořídit jiné zadní kolo, DT Swiss HG 1800 Spline, konstruované pro těžkotonážní gravely. Mají DTS nábu 370 s přímo taženými dráty, zubatku 18 zubů a bezduše zase fungovaly. Po čase jsem přikoupil a pořídil přední a jezdil a jezdil. A protože při ježdění mne napadá spousta myšlenek, tak jsem si říkal, že by se mi líbil upgrade. Do kopců by se mi hodil ještě lehčí převod, 1×12 by bylo super. Elektrika je taky zajímavá, nemusel bych ladit přehazku.. . Když jsem si tak kombinoval, co by mě stála přestavba, žena řekla, že mi pořídí nové, aby měla doma klid. Protože až nějaké drobnosti s Diverge nebyly problémy, byl znovu jasná volba. Hoši v OL nezklamali a i po sezóně dokázali sehnat Diverge Expert Carbon, který má všechno co jsem chtěl, i karbonová kola, po kterých jsem úplně nelačnil, ale jsou bezva. Rám s úložným porostorem, 1×12 AXS (ladění přehazky v aplikaci je fakt divný :-)) FS 2.0, který jsem se naučil používat a funguje a všechno ostatní jak jsem zvyklý…

      Za mne tedy k tématu skušenosti s Diverge – nemám výhrady, spokojeně jezdím a nevymýšlím. Provozní potíže minimální a snadno řešitelné… Když k tomu připočtu úspěšnou reklamaci poškozeného rámu na starém Diverge, kdy jsem dostal rám stejný jako mám nyní, tedy o třídu vyšší, tak si myslím, že na stará kolena bude moje poslední kolo taky Diverge, možná s motorem, ale kdoví na čem se bude v budoucnu jezdit :-)

      3 0
      • esmo  

        Sis docela toto vlákno ukořistil pro sebe, jak tak koukám :D

        0 0
        • milan.v  

          Takový blogísek…

          5 0
          • Singlespeed  

            Aspoň víme, že má hodnou ženu, která mu, jen tak mimochodem aby měla doma klid, dala po sezóně drobný dárek, Diverga za 150 000 :-) .

            0 1
        • Ukrutony  

          A tak téma se jmenuje „Gravel Specialized Diverge – zkušenosti“.

          Moc jich tu zatím nebylo…

          1 0
          • jeniiiik  

            Tu jsem. Mám už druhého po sobě. Předchozí jsem měnil jen kvůli díry v rámu na novém modelu.

            1 0
            • Ukrutony  

              Co máš na té nové střele konkrétně za ráfky? Takhle od pohledu to nepoznám :)

              0 0
              • jeniiiik  

                Na šedém tehdy testovací Kastary, na novém pak Bontrager AEOLUS PRO3V (byly za nákup a ještě bez DPH, tak proto) a později jsem vyměnil za DT GRC1400 z Německa.

                0 0
                • McBlacky  

                  jsou ty DT o hodně lepší než Bontragery?

                  0 0
                  • jeniiiik  

                    Jsou pěknější, trošku lehčí a řešil jsem to kvůli výměny všeho doma na DT. A rozhodla cena, vyšly mě nové na dvacku tak nebylo co řešit. Za jízdy nepoznám nic, snad jen že nová jedou vždycky ,,lépe,, ;)

                    0 0
    • 130kg  

      Klid, už toho moc nebude, ale venku je hnusně a už mi 14 dní není nějak dobře tak toho moc nenajezdím. Jak mi otrne, už mne tu neuvidíte :-)

      Měj sem problém s FS, začal vrzat a nepomohlo ani vyndání, vyčištění, namazání a sestavení. Nakonec na to přišli při ročním servisu, jestli jsem prý neupad :-) Máte hnutá řidítka a tak asi dostal ránu. Tak ho i s řidítkama vyměnili a vloni za celou sezonu nemůžu říct ani půl slova, potichu makal, ani jednou jsem ho nevyndaval. Jinak jen běžná, spíš menší než větší údržba, po vyjížďce utřít řetěz, namazat, otřít kotouče a občas kápnout olej na pružiny v pedálech (Time) a hotovo. Vyzkoušel jsem hodně řetězů, nejlepší zkušenost s Campou, v průměru 3000 km.

      Pláště používám buď Spec. Pathfinder anebo pak Schwalbe, mají hodně modelů, tak experimentuji, protože vzadu je sjedu obvykle velmi rychle, vpředu nemám problém najet na plášť i 8000 km.

      Jinak k tomu rámu, vůbec nemám tušení, kde jsem k tomu přišel, poškození bylo na pravé zadní vzpěře. Zároveň se zjistilo, že mám podélně ruplý i ráfek na zadním kole u jednoho niple, pár děr jsem vymetl, ale nikdy jsem neměl pocit, že by se hned změnily jízdní vlastnosti, že je něco špatně. takže vázně nevím. Na druhou stranu oceňuji přístup jak Spec, tak Bottico, jak rám, tak ráfek výměna bez problémů.

      Jinak styl ježdění, jezdím pokud možno každý den, bydlím na rozhraní Hané a Nízkého Jeseníku, je tu dost cyklostezek a slušných lesních cest, tak to kombinuju podle chuti, vyjížďka 2 – 4 hodiny. Občas, když je možnost, beru kolo sebou něka do jiných krajů. Nejezdím na těžko, s báglama, ani batoh na zádech nesnesu, nejezdím expedice. Odhaduji, že 90% dám po cyklostezkách a jiném asflatu, zbytek lesní, polní cesty. Když to tak vezmu, podobně jsem jezdil i na bajku, jen člověku musí dojít, co vlastně jezdí a proto nakonec byl gravel logická volba

      6 0
    • 130kg  

      Systém 1×11, resp. 1×12 jsem zvoli opět po vlastním sebezpytu, kdy jsem usoudil, že se nechci starat o další mechanismus a na moje ježdění jednoplacka bohatě stačí. Apex 1×11 je sice základní sada, ale nebyly s ní žádné problémy, jednoduchá, nenáročná, snadno udržovatelná. Na kole jsem si třikrát zastlal, vždy v pravoúhlé zatáčce a byl to ten pád, že jsem lehnul ještě s rukama na řidítkách a nohama v pedálech. Poprvé jsem spadnul na levou stranu a odskákala to řidítka a ten FS, i když jsem s tím dál jezdil a přišli na to až v servisu, když hledali příčiny pazvuků ve FS. Mimochodem ta původní hnutá řidítka stále mám, kdyby je někdo chtěl, klidně mu je pošlu :-) Dvakrát jsem šel napravo a kromě kůže to odnesla přehazovačka. Protože byla v akci, koupil jsem Rival 3.0, za půl roku jsem lehnul znovu, tak jsem koupil další :-) To už se mi třepilo lanko, tak jsem ho vyměnil, díky za návody od SRAMu :-) Takže nebýt mojí nešikovnosti, tak jsem s řazením nedělal vůbec nic.Navíc mi velmi vyhovoval systém jednopákového řazení, velmi rychle jsem si na něj zvyknul. Teď mám už 4 měsíce dvojpákové a pořád bych řadil jen tou pravou…

      Převodník i kazeta vydržela taky tisíce kilometrů, takže si na Apex nemohu stěžovat.

      S AXS jsem ze začátku trochu bojoval, ale díky BF jsem odhalil ten fígl s párováním, nahráním nového firmware a teď už je to pohoda. Samozřejmě mám dvě baterky, co kdyby náhodou :-), a pravidelně je střídám. Vydrží cca 1000 km, nabíjím až před vyjížďkou, abych je neskladoval nabité.

      Docela překvapil obyčejný řetěz Eagle GX, který byl na kole z výroby, dal přes 2000, což potěšilo. Teď mám X0 a doufám, že bude ještě lepší. Jinak na 1×11 se mi nejvíc osvědčilo Campagnolo, v pohodě tři tisíce km, někdy i více. Všechno ostatní kolem tisícovky.

      Brzdy nedokážu moc posoudit. Často jezdím roviny, takže toho moc nenabrzdím, a vždycky jsem zabrzdil když bylo třeba i v krizovkách. Pro jistotu jsem si ale koupil nějaké více chlazené kotouče 160 mm, co kdyby, a dopředu jsem dával metalické desky Goldfren. Při sjezdech nemám ani tak problém s brzdama, jako se svýma rukama, který mě v těch chvílích pekelně brní, takže raději moc nebrzdím. Desky jsem měnil vždy po sezóně, kotouče jsem nikdy neobrzdil na minimum.

      1 0
    • 130kg  

      Ještě edit, při tom posledním pádu to kromě hazky, kůže odneslo taky BOA kolečko na tretře, povedlo se mi ho ubrousit a zaseknout. Zase díky BF jsem na stránkách BOA vyplnil formulář a do týdne mi přišla zadarmo dvě náhradní.

      1 0
    • 130kg  

      Ještě k pneu, preferuji spíše rychlejsí a jisté v zatáčkách. Jak jsem již psal, Schwalbe mám rád, protože s nimi nemám problémy. Nemají v mém případě takový nájezd, hlavně vzadu, ale nahození, držení tlaku a odolnost vůči defektu u mne velmi slušná. Přikládám fotku, která by byla každý den stejná už více jak měsíc. Je tam dirka, kterou slzí mlíko, ale bez zásadní ztráty tlaku, za ten měsíc jsem foukal jen jednou… vzorek už je skoro hladkej, ale pořád to drží. G-One Overland. Tím nechci říct, že to jiní nemohou mít jinak

      1 0
    • 130kg  

      A ještě jedna zkušenost s DT Swiss. Jak jsem psal výše, původní záplety na Diverge Base byly na mne dost měkké, takže jsem záhy pořídil záplety od Coolo, s ráfky DT Swiss EX471 a rozdíl byl hned znát. Vloni jsem pak pořídil již celá kola na gravel, s nostností až 140 kg, HG1800 SPline, DB 25. Mají 370 hybrid nábu s přímo taženými dráty a zubatkou s 18 zuby. A protože mám potřebu stále něco vymýšlet, začal jsem spekulovat, jestli 18 z není málo a nechtělo by to víc, 36, nebo 54? Pak přišel Cargon Expert, který má ráfky Roval Terra CL a taky náby 370 hybrid, ale s klasickými dráty. zase něco pro mojí hlavu, nebylo by lepší přehodti i ty náby? Mít s Rovaly přímo tažené dráty, to by muselo být něco :-) Obě kla mají z výroby i bezdušovou pásku, takže další plus. Pak se objevila u HG 1800 podélná prasklina v ráfku mezi dráty. Ačkoliv kupováno v bike24, zkusil jsem reklamovat v Botticu. Velmi ochotně vyřízeno, ráfek sice nemá stejný potisk, ale je to stejný model, a při přebírání kola jsem si vzal s sebou i Rovala a dali jsme o těch kolech řeč. Ty HG1800 jsou díky přímo taženým drátům extrémně pevné, u Rovalů pevnost dělá zejména karbponový ráfek a klasické dráty tomu dávají zase určitou pružnost. Pak přišla řeč i na zubatky, a výsledek je ten, že na moje ježdění počet zubů nemá takový vliv, jako třeba zlepšení fyzičky a techniky šlapání. Mezi řečí mi ještě zubatku vyčistili a namazali, koupil jsem si mazelínu a přijal informaci, že je třeba mazat s rozumem, když se přežene, může zubatka přeskočit a ubížit si. Takže závěr je ten, že jezdím a neřeším ani zuby ani dráty ani náby a ono to funguje :-)

      2 0
    • 130kg  

      Když trn je nejlepší knot

      Ani kapka mlíka, žádná ztráta tlaku.

      Přišel jsem na to, když jsem sundaval plášť a vyplachoval ho od mlíka :-)

      1 0
    • 130kg  

      Ještě jednak zkušenost po přechodu z 1×11 na 1×12. Když to někdy náhodou rozjedu na těžký převod a pak přestanu šlapat, jako by mne to nakoplo, ráz do pedálů. Nejdříve jsem myslel, že je moc mazelíny v zubatce, nebo že je stará a zatuhlá, ale ani po výměně a vyčistění se to nezměnilo. Byl jsem poučen, že to je nejpravděpodobněji setrvačnost kazety, která je v tomto případě Eagle GX. Sama o sobě váží více jak 600 g, takže na tom asi něco bude. Není to nic fatálního, řešení je mnoho, nejezdit rychle, nepřestávat šlapat, kooupit lehčí kazetu a doufat, nebo neřešit :-.)

      1 0
      • JachymP  

        Eagle GX kazeta XG-1275 váží 450g. Taky jsem ji dřív měl a nikdy jsem žádný ráz nezaznamenal.

        0 0
        • Singlespeed  

          Rázy dělají i kazety 10–44. Stačí to roztočit na nejtěžší převod a přestat šlapat. Setrvačné síly se nedají oklamat.

          2 0
          • la-da  

            Ono je to kombinace obojího, některý náby víc „táhnou“ ořech a když se k tomu přidá setrvačnost těžké kazety a zařazenej malej pastorek, brzda přehazky už to nezvládne.

            1 0
      • tomfree  

        Pokud jsi na těch kolech neměnil ořech,tak originál je kazeta nx a ta je fakt těžká,ale mi to dělalo i s xx1 kazetou,po výměně kol to nedělá,takže to je tím nábojem.

        0 0
    • milan.v  

      Blogísek na pokračování?

      Primárně je to téma na zkušenosti s modelem kola, na spoustu dalších věcí jsou zde konkrétní vlákna, těch je zde také více než dost…

      2 6
      • Ukrutony  

        Tak sem nelez voe :D Nač rozklikávat téma, nemám-li zájem jej číst? :D

        1 0
        • ladys  

          Jo člověk rozklikne téma s ono se píše už o něčem jiném. Dost často se to úplně zvrhne. To že Tvůj příspěvek je úplně zbytečný, stejně asi nepochopíš.

          0 0
        • BB  

          ale milan má pravdu, já mám Diverge, tak sem furt lezu, abych načerpal nové znalosti o Diverge (jak se vlákno jmenuje) a skoro vždy je to zbytečné, ale máš pravdu, vlákno si bloknu, ať mě to svým názvem neláká.

          1 0
    • 130kg  

      Mám jen Diverge.Nejdříve Carbon Base, teď Carbon Expert. Všechny mnou popisované události, tedy zkušenosti, se mi dějí s ním. Proto je píšu do vlákna Diverge zkušenosti.

      3 0
      • Peslezedirou  

        Za mě cajk…aspoň se mi osvětlila věc s kazetou a jejím bouchnutím, delal jsem jako, že nic :-) u mě kazeta 11/42 a 11/44…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse