• hmm

    Ví někdo jestli bude vyrábět a vyvíjet dál? Mám podezření že mlži a končí když zavírá továrnu.

    0 1
    • AussigBiker  

      No ty kraso, nassel jsem tohle, je to placeny, ale zacatek je dost jasnej:

      https://www.bike-eu.com/…host-factory

      Accell Group dal ke třicátému vyroci Ghostu peknej darecek, zavreli fabriku v Nemecku, cbteji relokovat. Tak snad to Ghost ustoji.

      Tady je to cely, ale nic moc navic tam neni:

      https://www.bicycleretailer.com/…rmany-closes

      0 0
    • mr.nikdo  

      Zavreli jen tu montazni linku, ne?

      0 0
      • hmm  

        Opravdu nevím, navíc snižují ceny jako by končili

        0 0
        • mr.nikdo  

          Clanek od Ausiga:

          Accell Group no longer will manufacture Ghost Bikes in Germany, with the brand's production being integrated into Accell's European manufacturing network.

          Proste, jak psal BILD v DE. Jediny, kdo se nedostal z krize je CZ.

          Ale pritom se tam zavira pobocka se 120 lidmi, ktera je ocividne ve ztrate :D

          Ale neco mi rika, ze Accell mel fabríku ve Spanelsku, ktera vyhorela a ted se stavela nova a vetsi :D

          0 0
          • AussigBiker  

            V tom clanku pisou, ze Accell Group ma Lapierre, Haibike, tak je mozna budou bouchat vsechny v jedny fabrice. Uvidime. Tyhle koroporatni veletoce nekdy nemusej skoncit dobre :)

            0 0
            • mr.nikdo  

              A treba i Van Nicholas :)

              https://www.accell-group.com/en/our-brands

              Jak pises. Proste to stehuji za levnejsi vyrobou :D

              0 1
            • DePaX  

              Pijér, takový to býval „extravagantní“ brand.

              0 0
              • Tomcat  

                Jo asi naposledy v roce 196×…

                Accel v nich má rozhodující právo už od první poloviny devadesátých let minulého století a původní vlastník skončil v roce 2019–18? .

                A nemyslím že tolik lidí Lapapíra v roce třeba 1996 vnímalo, nebo si uvědoovalo v roce 201× že to je nějaký koncernový produkt :) asi jako třeba LeCougan , který měl některé rámy stejné jako Ravo… a originální znamenalo jen není tu nebyl internet aby to znalo tolik lidí.

                To že je to součástí koncernu, ale neznamená jen negativa. Je prostě potřeba vnímat jaká značka jakou roli má plnit. A nevkládat do toho svoje představy.

                Zatím to vypadá že se to nezmění a Lapier bude originální dál a bude mít svoje postavení jaké má. Pravděpodobnost že koncern vyšle třeba na SP v DH Kogu je mizivá a ani Ghosta…

                0 0
                • DePaX  

                  Mi připadá, že Pijér je už dlouho mainstream a upadá.

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    On to byl vzdy takovy Author, no.

                    Jen ne pro CZ trh = u nas to byla netuctovka :).

                    0 0
                  • Tomcat  

                    Lapier byl vždy mainstream stejně jako Norco, GT atd… o garážovkách se dá hovořit u některých značek před rokem 1995 . Jenže lidi o nich nevěděli, protože nebyl internet.

                    To je smůla některých objednávačů z Aliexpressu, že si můžou vymyslet pohádku o vývoji, originalitě a blabla… …a během chvilky si můžete ten rám vygooglit u dalších x výrobců. Vlastně internet pohřbil i takové RB , protože nedokázali jít cestou exkluzivity, jako třeba Nicolay a převálcovala je konfekce.

                    0 0
                    • DePaX  

                      RB se pohřbilo samo, vývoj byl v pořádku: sjezďáky, integrovaná převodovka (hazka), karbon prototyp, elektro prototyp, TR…

                      0 0
                      • Tomcat  

                        Pohřbilo a nepohřbilo. Spíš to bylo opakování vývoje mnoha zahraničních značek.

                        Jenže na tyhle inovace je trh v ČR moc malý a pracovní síla i v ČR moc drahá. Nebyl to žádný unikát a je jasný, že pro uživení by musel být 1 export 2 vyrábět levně v zahraničí. Z pár rámů pro pár entuziazmem naplněných členy B-F neuživíte takovou firmu.

                        Vemte to tak že když přišel první Bandit a třeba Kangraroo RedSoil tak tu(ČR) nic nebylo , nikoliv že by nic nebylo (rámy, kola) . Dnes i v okrajovém třeba DH máte na výběr několik desítku rámů velkých i menších značek , jednoduše objednatelných z internetu a dovezou Vám to až domu… tohle je něco co na přelomu tisíciletí až tolik nefungovalo.

                        1 0
                        • mr.nikdo  

                          Proc zije jeste DC? :)

                          0 0
                          • Tomcat  

                            Co je DC?

                            0 0
                            • mr.nikdo  

                              Duratec.

                              To treba doted nechapu…

                              0 1
                              • DePaX  

                                Tak oni maj nějaký týmový zakázky a dodávají někam speciály na kolovou…

                                1 0
                              • Tomcat  

                                A já docela jo . Tak jednak jejich kola cenově startují dál než RB a pak mám silné pochybnosti že některé rámy nejsou vařené na objednávku „v číně“. Ono na míru rámy pro dráhu, silnici, tandemy mohou být jistota než nějaké lowcost RB-CR, Skull pro RB přišel dost pozdě. A jeho fully nebyly v závěru žádný zázrak, kromě lokální dostupnosti a opět levné ceny.

                                Jinak přemýšlím i o zázemí ale Duratec stejně jako Morati neměl původně kola jako hlavní, ale dělali zakázkové průmyslové záležitosti. Takže teoreticky má Duratec lepší vyrovnávání hupů na trhu a kola si může dělat „proradost“.

                                Pravděpodobně kdyby RB oslovil HC jezdce a dělal nějaké malosériové CNC úchylnosti ala Banschee, Nicolay a podobní udržel by se déle.

                                0 0
                                • orm  

                                  V minulosti umel, a to nemyslim zle, dobre cerpat EU dotace. Co si pamatuji, tak na vyrobni linku carbon ramu.

                                  1 0
                                  • mr.nikdo  

                                    To i RB.

                                    0 0
                                  • Tomcat  

                                    Jo to uměl , ale bylo to mnohem dříve možná +10let možná víc zpět? Otázka ale k tomu srovnání jak se RB před deseti lety připravovalo na modelovou ofenzivu… a jakou by i bez kovidové krize a tím rozhoupání trhu s díly by měl odpověď na značky jako právě Caniyon a jiné.

                                    Ono Ghost u kterého to začalo, je dost slábota. A co třeba takový Radon? Nemluvě o hardcore značkách od YT počínaje , přes Nuke.. konče konče Santou nebo Intensem.

                                    0 0
                                • mr.nikdo  

                                  Takze rozsireni portfolia. To pak chapu. Ale historicky o tom nevim nic – nemas vic info?

                                  A co se vyklenku tyka – zas tolik tech ramu nevyrobis = neuzivil bys firmu (s vice zamestnanci)

                                  Pro mne DC bylo – drahy ram na hlinu = nesmysl

                                  Skull no-comment.

                                  RB CNC uchylnost – souhlas. Monstery, Dragstery – to je kultovka…

                                  0 0
          • Tomcat  

            CZ Ghost neexistuje . OEM výrobci a komlementátoři nebyly vlastnění Ghostem ani Accelem. Prostě „pronajatá“ levná montovna. Pokud stoupá cena pracovní síly , je nutno oprimalizovat a zbavit se smluvních dodavatelů, poskytovatelů. Na „matku“ dojde až v poslední řadě. Někdy matka ale bzustane netknutá a poptají montovnu jen více na jih nebo východ.

            0 0
            • DePaX  

              Tak např. Canyon má montovnu i v Brně pod čínským vedením, trošku se to obrací :/

              0 1
            • mr.nikdo  

              A co jineho pisu?

              Popisuji, jak Bild pise, ze CZ je na tom nejhur. Ale fabriky vic konci v DE nez v CZ ;).

              Coz je i lokalne brana idea, ze jsme na tom nejhure z cele Evropy.

              Ano, asi uzavreli smlouvu s nejakou fabrikou, co delala Ghost (montovala).

              OEM bude jina pisnicka – tam beztak uz probehla optimalizace davno…

              By mne spis zajimalo, kolik kol se realne produkuje (montuje) v DE/NL. Bude to same CZ, SK, PL, ES, …

              0 0
              • Tomcat  

                Kmenových zaměstnanců měl Ghost méně než 400… a celý Accel koncern neměl obrat vetší než 1,4milierdy Euro

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Zacinam mit pocit, ze si nerozumime :D.

                  0 0
                  • Tomcat  

                    Myslím , že to jde odvodit. V ČR nemají svou fabriku, takže tam Ghost propouštět nebude a Bild to tak tankovat nebude . Ale pracovní místa v Německu jsou pro Bild ožehavější téma…

                    Podle výroční zprávy a obratu odhad že vyrobili od cca 100 000 až 150 000 v Německu a do cca 40000 v Holandsku s průměrnou cenou 1000€ za kolo ( moc málo ). Spekulace lítají tam určitě desetitisíce

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      Jo. Nerozumime si :).

                      Par mesicu mel Bild clanek o tom, jak je CZ na tom nejhur z Evropy.

                      V De se delaji vyse uvedene kroky, stavky…

                      To bylo na ukazku vtipnosti situace. Ze DE neco pisou, ale realita je jina… A opravdu ozahave tema pro ne.

                      Ta cisla byla Ghostu anebo cely Accell?

                      Presun vyroby jinam/optimalizace v ramci korporatu taky smysl ma. Jak jsem psal vyse – dodavatelsk, uz to nejspis nejak proslo.

                      Co jsem slysel, tak montaze Canyon v DE pry nebyly zrovna ok.

                      0 0
              • Singlespeed  

                Vůbec nejvíce kol v Evropě se vyrobí v Portugalsku:

                https://cz.jobobikes.com/…9870722.html

                0 0
                • AussigBiker  

                  Mam pocit, ze jsem cet, ze tam rozjeli technologie na vyrobu karbonovejch ramu, proste to tam nakopli, tak krome bot se v Portugalsku ted as delaj kola :)

                  0 0
                  • Tomcat  

                    Portugalsko má taky největší počet negramotných dospělých obyvatel, proti tomu jih Itálie je hadr. Takže hlavně mají levné roboty a elektriku.

                    1 0
                    • mr.nikdo  

                      Levnejsi krajiny – CZ, SK, PL, RO, ES, PT… ;)

                      Nemas tam chybu, kdyz nazyvas lidi roboti?

                      0 1
                      • AussigBiker  

                        Maj tam levny roboti, ktery tam vyrabej levnou elektrinu slapanim na kolach, ktery tam vyrabej diky levny elektrine levny roboti, to dava smysl :)

                        0 0
                        • mr.nikdo  

                          Anebo myslel roboty – jako vylozene robotu?

                          Proste levna pracovni sila :D

                          0 0
    • Tomcat  

      Tragedie… … jo zavírají továrnu né značku. Ghost je značka sortimentem (nikoliv velikostí) typu Merida , Artuš, Norco atd… …kterých už na na trhu hodně a neplatí za inovátora. Naopak jsou placený za prezentování inovace jiných např prezentace Bosh komponent . Originální značka už to není skoro dvě dekády.

      Takže i kdyby to zabalili moc se nestane. Koncern vlastnící Ghosta prodává/zbavuje se značek už cca od roku 2017.

      1 0
      • Petr L2  

        S tím přirovnáním s Meridou bych byl trochu opatrný. Merida je primárně jeden z největších vařičů pro ostatní velké značky a zároveň výrobce vlastních produktů, to je trochu jiná liga…

        4 0
        • Johny.Merida  

          Přesně… dělá i pro Spešl :-))

          0 0
        • Tomcat  

          A proto tam píšu …Ghost je značka sortimentem (nikoliv velikostí) typu Merida , Artuš, Norco atd…

          0 0
          • orm  

            V cem se lisi sortiment meridy treba od toho speslu nebo treku?

            0 0
            • Tomcat  

              Třeba v cílové skupině zákazníků?… Když tak prosím pro zasmání pro ukázku nějaký Swork přímo od Meridy, Artuše či Norka :)

              0 0
              • goofy  

                Proč tam cpeš toho Artuše mezi ty dva? Vždyť už je to dávno mrtvá značka…

                1 0
                • Tomcat  

                  Pro obyčejný lidi bude mrtvá až za dlouho. Na skalní podle mě marketing Artuše nesází už dlouho.

                  0 0
              • mr.nikdo  

                Scultura?

                0 0
                • Tomcat  

                  LOL thumbs up

                  0 0
                  • orm  

                    Takze kolo, ktere zavodi ve world tour a vyhrava je LOL? Proc prosim te?

                    0 0
                    • Tomcat  

                      Protože v rámci koncernu si to nekorunuje ! Merida nekonkuruje Meridě(Spešl). Každý má svou danou roly / produktovou strategii na trhu a tu plní. Spešl má zatím roli prémie Sworksem , přímo Merida takovou prémii nemá. Ale není problém účel je zisk a je prostě je to dobrý výrobce a technolog, ale né muss have brand pro koncové . To je prostě spočítaný business.

                      Možná někdo bude mít silný keci na pivem jak vyzrál protože on koupil Meridu, ale marketing moc dobře ví že to asi kupec Spešlu nebude…

                      Ale bavíme se o skutečných kupcích né kecech nad pivem o tom jak nekdo koupil super bazarový nebo výprodej. Ty lowcost nepodrží žádnou firmu viz RB.

                      0 0
                      • orm  

                        Je ti doufam jasne, ze spesl neni jen sworks? Myslis, ze firma typu spesl, merida nebo trek zije z prodeje drahych kol? Co se tyka spickovych kol, koukal jsi se na nabidku meridy? Kazdopadne co muzeme napsat s jistotou, ze tebe spesl marketingove zmakl dobre :-).

                        0 0
                        • Tomcat  

                          Merida to zvládla. Ona je hlava , podřízený je specialised kterého koupili protože mají tak přístup na trh v USA levnější.

                          Upřímně moc špičkových kol u přímo Meridy nebo Spešlu pod 1×x xxx nevidím. Ale hlavně účel není si konkurovat, produktový portfolio se sestavuje tak by se to nekanibalizovalo. To jako by konkurenční divadlo pro nezúčastněné je také dohodnutý marketing.

                          0 0
                          • roud  

                            Tak hlavně Merida po tom co zařízla svoje závodní teamy několik let neměla pořádný kola jen elektro až teď se k nim vrací…

                            0 0
                          • Mr.Duck  

                            Merida ma ve spešlu 49%, a spešl zase v meridě, pokud se nepletu. Není to tak že jeden by vlastnil druhého.

                            0 1
                      • mr.nikdo  

                        Tak co jsou konkurenti S Works? :)

                        0 0
                  • mr.nikdo  

                    Ty kraso.

                    Co se Ti stalo, ze jsi posledni rok silene negativni? ;)

                    0 0
              • orm  

                Asi si kazdej predstavujem trosku neco jineho pod pojmem sortiment. Muzes prosim upresnit co si pod tim predstavujes ty? Kam prosim te radis kola od firmy Canyon, mezi meridu nebo mezi spesl? ps: Je ti jasne, ze toho sworska vyrobila merida?

                0 0
          • hvala  

            Srovnavas zn. Ghost, se znackou Norco???? Jako fakt? Nebo prosimte vysvetli, jak to myslis.

            0 0
    • Singlespeed  

      Sám jsi ho, předpokládám, nepodpořil koupí ani jednoho kola, tak to nemusíš řešit. Nebo snad nějakého Ghosta koupit plánuješ? ;-)

      1 4
      • hmm  

        Ano a mám obavu co když prdne rám co pak. To je reálná šance u mne již 2× ověřená

        0 1
        • jeniiiik  

          Záruku máš ale u prodejce a ne u fabriky v Německu a nebo někde v Bangladéši. To ti může být úplně u pr..le jestli výrobce funguje nebo ne.

          0 1
          • Tomcat  

            Jenže u prodejce má jen zákonnou a on by rád prodlouženou, kterou zase dává výrobce a prodejce je jen "prostředník pro komunikaci " :)

            In addition to the warranty stipulated by German law, GHOST-Bikes GmbH provides an guarantee of between 3 and 5 years on the frame, depending on vehicle category. The guarantee begins with the transfer of the new bike from the dealer to the end customer. If you need to claim on your guarantee, please contact the dealer from whom the bike was purchased.

            The guarantees are as follows for each vehicle category:

            3 years for frames on Vehicle Category 5 models

            5 years for frames on Vehicle Category 0, 1, 2, 3 and 4 models

            Paintwork, decorations, additional frame components and bearings (in the case of full-suspension frames) are excluded. The guarantee is limited to the original purchaser and is non-transferable

            0 0
          • hmm  

            Již 2× mi říkaly, váš prasklý díl na rámu není možné sehnat. Nechci mít kolo za 150tis na 3 roky. Chci když se něco stane tak třeba jak posledně mi za malou částku prodají aspoň náhradu co pasuje. Všechny rámy mají tak krátké sedlové trubky že mi prostě nic není. A odmítám na půlmetrovou sedlovku sedat když táhnu batoh a mám 120kg

            0 0
    • mikš  

      ručník končí.....mýdlo končí......Ghost končí..tpč kde se to zastaví

      jo a zmizel mlíkař

      5 1
    • Kuchtik  

      Môj nemecký sused je manazerom u koncernu pod ktorý Ghost spadá, je to bieda, držia ich nad vodou e- biky a Škandinávia, nová montovňa je v Maďarsku

      0 0
      • mr.nikdo  

        Neudelali si fondy v minulych letech?

        0 0
        • Tomcat  

          Na ten hub kovidem, výpadkem dílů a následným dodáním strarých modelů mimo sezonu snad nepomůže ani svatá voda.....

          0 0
          • mr.nikdo  

            Pak dily byly a sly ceny nahoru.

            To byla 2. Vlna nedostatku dilu. V te dobe mohli setrit. Museli vedet, ze pokles prijde.

            0 0
        • Kuchtik  

          Nechali si robiť prieskum trhu, hlavne Švédsko na kúpnu silu minimum predajov lepších bicyklov, tak ich to chcú naučiť, ale služobák má fajn

          0 0
          • mr.nikdo  

            Jak ctu pruzkum trhu, tak se ztracim :D

            A jak slysim, ze nekdo chce nekoho neco ucit…

            0 0
      • Tomcat  

        Skandinávie vzhledem k počasí je uživí? Ale no tak. Sezónní trhy naopak je to co cyklo firmy stahuje až potápí. Je budou držet ty trhy kde je prodej skoro 365dní v roce a tam Skandinávie = severské země . Island a Faerské ostrovy moc patřit nebudou.....

        Spíš bych věřil, že je drží německý elektro důchodci, protože třeba Ghost a jiní má punc národní značky. Asi jako u nás Rokšina, Artuš atd…

        0 0
        • mr.antik  

          Koukám aktuálně že co čech, to fotbalovej trenér, hokejovej trenér a dneska už i topmanažer v cykloprůmyslu.

          5 3
          • cibi  

            no, pokud se podívám do vlákna festka :-) tak si myslím že většina místních tamější manažery docela převyšuje :-)

            0 0
        • mr.nikdo  

          Zas kol tam bude dost. Ale na dopravu = necekal bych spickove modely.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.