• JerryRed

    Pokračování vlákna o Garmin Edge 530/830.

    Předchozí vlákno zde na B-F

    530/830 vol.1

    530/830 vol.2

    Jedná se o totožné přístroje s rozdílem:

    1) tlačítka edge 503/dotykový dislpej 830

    2) POI zadávánía vyhledání na edge 830

    3) zadávání adres na edge 830.

    Jinak velikost stejná, HW stejný ( až na tlačítka a dotykový displej).

    Diskuze, rady, zkušenosti…:

    2 0
    • JerryRed  

      Včera sem se trochu projel a můžu říct že tolik odpojení čidel sem snad ještě nezažil jako s novým fw. 9.40 za 50km snad 10× pěkně to graduje, na další fw sem tedy zvědavej :/

      1 0
      • POC74  

        My včera 4h jízdy a vše ok u ženy. 830. (radar, tepak, cadence a Speed by garmin. Fw 9.40

        0 0
        • JerryRed  

          to je zvláštní že to každému funguje jinak a to mám speed + cad + varia přední, zadní vše Garmin plus Di2 teda :(

          0 0
          • BB  

            taky to nechápu, na 830 jsem nikdy neměl problém s odpojováním čidel. Na druhou stranu jsem občas válčil s připojením k telefonu, ale to je zrovna u verze 9.40 naprosto bleskové. Na mě to působí, jako by prodávali dva rozdílné přístroje, jestli třeba někdy nezměnili dodavatele čipů nebo jiného HW. Uvažoval jsem i o nastavení a ptal jsem se zde na fóru na to, jaká čidla vypadávají, ale nenašel jsem v tom logiku. Např. mám vypnutou WiFi,, tak jsem si myslel, zda to s tím nesouvisí, ale ukázalo se že ne. Tak asi tento problém zmizí až půjde 530/830 do věčných lovišť.

            0 0
      • tomxxx  

        Tak musejí ti dát důvod koupit 540/840. Připravují si půdu :)

        3 1
      • jIrI___  

        Nápodobně. Navíc se mi zdá, že mi přibylo falešných detekcí při rozjezdu.

        0 0
      • Phantasma  

        Tuhle mi to taky zacalo delat. Doslova kazde dve minuty. Ale bylo to na 9.3. Snimace jsem smazal ze seznamu a vymenil i baterky a nejakym zazrakem mi to prestalo delat.

        FW ti vyresi velky hovno, tohle se tu resi nejmene rok. Me to postihlo az ted pred par tydny. Na zapis to nema zadny vliv, je to jen reconnect. Kdyz si v nastaveni vypnes zvuky aby to furt nepipalo jak pyca, tak ti to vyslednou rychlost nijak neovlivni a v grafech nic nepoznas. Je to sice takovy opruz, ale pro me je podstatne jedno – aby to neovlivnovalo prumernou rychlost …

        0 0
      • beet.cz  

        Já včera asi 2 hoďky jízdy a naprosto bez problémů, nezaznamenal jsem, že by se něco odpojilo. Mám speed a radar.

        0 0
    • Lister  

      Obecný dotaz – oba přístroje jsou na trhu už nějakou dobu, má cenu teď něco kupovat, neblíží se nějaký nástupce?

      0 1
      • Pikaču  

        Si delas srandu ne?

        2 1
        • Lister  

          Proč?

          Houby tomu rozumím, tohle mě nikdy nezajímalo, ale můj telefon poslední dobou nestíhá moje delší jízdy, Napadlo mě si něco takového pořídit. Informace o těchto modelech jsem našel už někdy z roku 2019–2020. Jestli se prodávají chvíli nemám páru. Tak mne prostě jen zajímá jestli má cenu teď vybírat jeden z těchto nebo nebude náhodou nástupce.

          2 1
      • POC74  

        Blíží… Já bych si už počkal. 540 a 840 prijdou brzo.

        0 0
      • jIrI___  

        Kdesi jsem četl, že v létě by měla vyjít 540/840. Aktuální modely bych už nekupoval, přeci jen je to k dnešním poměrům už dost retro záležitost.

        0 3
        • milan.v  

          I 1040 dle těch indicií…

          Každopádně o 530/830 bych retrem nenazval ani omylem, naopak nic modernějšího v dané kategorii Garmin nemá, a to je nějaký etalon v navigacích… ;o)

          2 0
          • ememem1  

            830 j esnad prvy garmin s ktorym som viac menej spokojny a funguje bez zasadnejsich problemov, vsetk predtym bola katastrofa a jak to tak citam 530 v tom uspesne pokracuje.

            830 by som kludne kupil aj dnes.

            0 0
            • Phantasma  

              530 je úplně v pohodě a za 3 roky používání mě nikdy nezklamal. A to s ním mám najeto dobře přes 1300 hodin …

              0 0
              • ememem1  

                ok, ale ty si specialny garmin user, taky sen kazdeho product ownera :-)

                2 1
                • Phantasma  

                  Jenom nechápu, čím by měla být 530 horší oproti 830, když mají stejný FW a liší se jen ovládání. Řeší se tady jen pičoviny kolem reconnectu čidel, což nesouvisí vůbec s ničím.

                  Takže tvůj příměr se staršími Garminy, kde byl low-end HW, který vydržel sotva dva roky, není na místě. Tento Garmin mám 3 roky a s HW není jediný problém. A akumulátor mi po třech letech udělá více provozních hodin na jedno nabití než fungl nový v 820 svého času.

                  Takže spokojenost, byl to dobrý kauf a potenciální 540 zatím nepotřebuji. I kdyby teď 530 chcípla, nemůžu na ni říct jediné špatné slovo. Svoje si odjezdila a za více jak 1300 hodin mě nenechala ve štychu.

                  Ale ano, v něčem jsem speciální Garmin uživatel – sednu totiž na kolo a jdu makat. Neřeším malichernosti, že mi při „jízdě“ kolem komína nedošla notifikace.

                  9 0
                  • ememem1  

                    Řeší se tady jen pičoviny kolem reconnectu čidel – tak neviem ci toto je zrovna picovina, mne to robilo u 820 v kuse a islo am z toho jebnut.

                    Takže tvůj příměr se staršími Garminy, kde byl low-end HW- to myslis vazne? premiove pristroje z apremiovu cenu a low end HW. inak mas bohuzial pravdu, co si naprikald pamata G500 tak ten SIRF to snad vyhrabali v kybli, to uz moj vtedy asi trojrocny telefon s GPS bol na tom lepsie, to je fakt.

                    Jenom nechápu, čím by měla být 530 horší oproti 830, když mají stejný FW a liší se jen ovládání.- jako samozrjeme ze nemaju, su to dva pomerne dost odlisne pristroje. z coho pri tomto tvrdeni vychadzas?

                    sednu totiž na kolo a jdu makat. Neřeším malichernosti, že mi při „jízdě“ kolem komína nedošla notifikace. – ok, potom ti ale staci G200 na ukazovanie rychlosti a zaznam trasy (koniec koncov preco ne). ked ale vyjebem par stovak za premiovy pristroj tak ocakavam ze to co by mal robit podla papierov aj robi. co podla mojich skusensti az po 830 neplatilo ani omylom a podla toho co tu ludia pisu celkom neplati ani u 530.

                    ale jak hovorim, ja som aktualne s 830 celkom spokjny, furt sice plati stara mudrost: na navigaciu garmin, na online orientaciu mobil+locus ale inak robi to co map pomerne spolahlivo .

                    0 1
                    • Phantasma  

                      Tady nejde o žádný záznam rychlosti a čáry do mapy. Používám to jako tréninkový nástroj i jako nástroj pro navigování a výlety. Jedinou věc, kterou nemám, je radar. Jinak používám vše na tomto přístroji. Navigace je úplně normální, když si cestu nachystáš dopředu. Že si nemůžu přehodit směr nebo poslat trasu během navigování … no, tak si to prostě nachystám dopředu a místo jednoho souboru si vytvořím třeba 4 pro všechny případy. Pro mě teda rychlejší a pohodlnější, než někde v lese cvakat novou trasu na mobilu a krmit komáry svojí krví. Ale abych tohle řešil dokola někde na internetu 3 roky?

                      A pořád jsem nepochopil, co by na 530 mělo být tak špatného a čím je teda 830 o tolik spolehlivější. Co 530 nerobí podla papierov? Ty ho nemáš, já jo .. tak mi to můžeš objasnit.

                      Stejně se tady mega směju. Konkrétně tvůj případ (ale spousty dalších). Furt nespokojeni, ale stejně TVLE půjdou a zase si to koupí :-D

                      3 1
                      • Hrabex1  

                        Kazdy od toho vyzaduje / ocekava neco jinyho. Ja to pouzivam ze 2 duvodu – radar a vydrz baterie. Jinak to ma pro me zbytecny funkce – kalorie, segmenty a stravy vubec nepouzivam. Ale treba ovladani je sileny a mapovy podklady taky. Jak pises, trasu je nutny pripravit predem, jinak kouknout se do mapy behem jizdy je nemyslitelny. Jinak by mi vyhovovalo neco jako Locus na androidu.

                        0 0
                      • jIrI___  

                        Mě třeba naprosto irituje neschopnost přepočítat trasu v případě sjetí z naplánované. Jedu po naplánované trase a najednou zavřený most. Ok, tenhle úsek znám, vezmu to o pár ulic vedle. A 530 celou tu cestu řve, že jsem mimo kurz a že se mám otočit až do chvíle, kdy se napojím na naplánovanou trasu. Tohle je pro mě jeden z důvodů, proč na neznámých trasách používám telefon s mapy.cz, které v podobném případě jsou schopny se za pár desítek metrů chytit a vézt mě po té náhradní trase, jak by člověk očekával. Pevně věřím, že toto už bude mít nová 540 ošetřené lépe.

                        2 0
                        • milan.v  

                          Ano, tato funkcionalita už je vyřešená v 1030 Plus, takže očekávám, že to naimplementují i do xx40 přístrojů…

                          Mám naplánovanou trasu například z Poreče do Puly, cestou míjím Buje, zastavím stávající navigaci, protože to je hned vedle cesty a chci se tam podívat, zajedu si, pak se vracím zpátky na trasu, opět spouštím navigaci, vše funguje dokonale… ;o)

                          Více zde v části Mapping & Navigation https://www.dcrainmaker.com/…-review.html

                          2 0
                          • ememem1  

                            pockaj, to snad zvlada od dakeho updatu aj 830 ne?

                            0 0
                            • milan.v  

                              To netuším, to by museli potvrdit jeho majitelé, já už ho nemám…

                              0 0
                              • ememem1  

                                no ja hej a zijem v tom ze.dokaze ale.kedze to zas takto nepouzivam denne tak sa radsej pytam :-)

                                0 1
                        • Phantasma  

                          To je složitý a věc názoru prostě. Když ti Edge jen udělá zmínku o tom, že jsi mimo plánovanou cestu, tak zase ti, co se z cesty odklonili omylem si budou stěžovat, že je Edge neupozorňoval. Když jim trasu hned přepočítá a navrhne jinou, tak se jim to taky nemusí líbit – oni jen chtěli objet 500m obloukem uzavírku a on jim hned změní trasu o 4km .. a ještě po silnici a oni chtěli jen po šutrech. Ten Edge neví, že ty to tam znáš a že je tam zavřený most. Pořád je to jenom jízda po naplánované čáře, nějakou hlubší integraci jsem od toho nečekal. Ale .. kdo ví .. třeba nástupci dostanou LTE a lepší algoritmy …

                          1 0
                          • ememem1  

                            zacinam tvojej spokojnosti rozumiet. ale ok, berem, vec nazoru. len to tvoje kategoricke zosmiesnovanie kazdeho kto to vidi inak je od veci.

                            3 1
                          • bathed  

                            Uz jsem psal v minulem vlakne: stacilo by uplne, kdyby pristroj pres cely displej prdnul velkou sipku ve smeru, ve kterem mam tu naplanovanou trasu nejbliz. Kdyby dopsal a odecital pribliznou vzdalenost, bylo by to uplne super!!! A nevadilo by to ani v terenu a v horach! Jenom vedet, ze to co jsem si naklikal mam 200metru po prave ruce, dam si zoom, mrknu a vidim, ze kdyz budu pokracovat timhle chodnikem, pod kopcem se napojim zpatky. Ciste s trivialni reseni! Minimalne urcite cistsi a logictejsi nez to, ze ten pitomec rve at se obratis a vratis kde jsi sjel, rve to dva kilometry a rve to dokonce po tech dvou kilometrech i ve chvili, kdy jsi od puvodni trasy deset metru! Tohle je fakt kravina na kvadrat!! A byt jako technicky typ nemam ve zvyku vynimravat z celkove funkcionality systemu pic.oviny a na nich pak shazovat celek a honit si triko, tak tohle je u tak draheho a komplexniho pristroje (a je jedno jestli 530 nebo 830) neskutecny nonsens!

                            4 0
                            • TJiri  

                              Mám 530, plánuji v mapy.cz. Následující export je pak přesně daná trasa (spousta bodů), proto nejspíš trvá na projetí celé trasy, protože z .gpx tam má body, které „chceme“ projet. Nesouvisí to s tím?

                              Prostě v tom exportu nejsou jen zadané průjezdné body co si naklikáme v mapy.cz, ale body co pár metrů, ze kterých se trasa skládá, chce je tedy přirozeně projet všechny.

                              0 0
                              • bathed  

                                Pokud by to tak bylo, tak to by pak rval i po navratu na trasu: vrat se dem.ente!!! Neposbirals vsechny bludistaky!!!!

                                …. jenze to nedela. Po navratu zpatky, jskoby se ani nechumelilo…..

                                0 0
                                • MaPa  

                                  Jenže zkrácení coursy bylo od jakživa pořešené, to uměly garminy vždy „vynechat“ část coursy, dokonce přitom aktualizují polohu VP

                                  0 0
                            • cubas  

                              Tohle řešení už měly moje stařičký hodiny (r. 2016) Polar V800. Pokud jsi se odchýlil, ukazovaly vzdálenost k nejbližšímu napojení na plánovanou trasu a jeho směr.

                              Obecně se mi fakt líp jezdilo podle blbý čáry na Polarech než podle mapy a navigace od Garminu. A nejspíš to bude také podstatně, podstatně přesnější GPS na starých Polarech

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Tak ta šipka ve směru k nejbližšímu místu trasy by tam být mohla. Když ale vypneš všechny automatické funkce navigace a nahraješ to jako track bez WP, tak se to tak chová, jen tam chybí ta šipka.

                              A přijde mi, že už tu někteří (píšu obecně, nic konkrétně na tebe) zcela ztratili orientační smysl. Přeci když jsem si tu trasu připravil a vím kudy zhruba vede a odchýlím se na chvíli od ní při nějakém mimořádném problém na trase, tak moc dobře vím, kde přibližně je i když už akorát třeba zmizí na daném měřítku z displeje.

                              Nikdy jsem takhle neměl problém se na připravenou trasu vrátit, aniž bych tam potřeboval nějakou navigaci.

                              Pokud to používám v terénu, tak automatická navigace je stejně zcela k h…u, takže ta zmíměná šipka je tak asi jediné, co by se s tím dalo dělat.

                              A pokud je nutné nějaké velké nouzové přeplánování, tak na to stejně je potřeba ten telefon vyndat, protože je prostě ten větší displej s přehlednější mapou na to potřeba.

                              Zrovna v sobotu jsme udělali přeplánování asi 20km trasy, tedy na můj vkus hodně velké. Nebyla to jen nečekaná objížďka krátkého úseku, ale prostě jsme se domluvili, že něco pojedeme jinak než bylo původně v plánu.

                              A stálo mě to dvě vyndání telefonu během těch 20km. Jednou na začátku přeplánování a pak jedno ujištění zhruba v půlce, že jedeme dobře a vrátíme se po těch 20km zpět na původní trasu.

                              Žádná automatická navigace by mi nijak nepomohla a v tomhle případě ani ta šipka by ničemu nepomohla.

                              Možná je to celé tím přístupem. Jak já jsem ten, kdo ty trasy plánuje, tak si pak samozřejmě i pamatuju, co jsem zhruba naplánoval a vlastně navigaci mám jen jako občasné ujištění, že jedeme dobře, tedy zvlášť v místech, kde to je po neznačených cestách a je hodně křižovatek v lese blízko po sobě.

                              2 0
                              • MlokCZ  

                                Ono i při plánování trasy routování zrychluje jen o malinko. Stejně musím klikat body po krátkých úsecích, protože jakmile zkusím lehce delší úsek (to stačí třeba 2km), tak to hned většinou naroutuje úplně jinak než chci (a to ať už kouzlím s nastavením routování pro pěší, bike a další parametry).

                                A to používám plotaroute, kde ta příprava trasy je hodně promakaná. Když už to naroutuje blbě, tak je tam spousta nástrojů jak to poměrně rychle upravit jinak, aniž by bylo potřeba to celé klikat znovu (nebo po ještě kratších úsecích).

                                I s tímhle přístupem se mi občas stane, že mi v části trase zůstane nějaký naroutovaný krátký úsek zcela nesmyslně a já si toho nevšimnu (opravím si pak až na příští použití, jak si schovávám všechny připravené trasy).

                                A to je oproti třeba mapy.cz ten nástroj na plotaroute úplně někde jinde (mnohem lepší). Mapy.cz mají velmi slušné a přehledné mapové podklady, ale ty nástroje na přípravu trasy stojí za prd. Takže většnou si pustím mapy.cz, kde si trasu rozmyslím a pak to připravím na plotaroute (kde mám i databázi tras).

                                0 0
                              • bathed  

                                Zareaguju i když jsem původně nechtěl. Ty totiž píšeš o úplně jiném problému. Já řeším to, že si najdu trasu, naklikám, nahraju do Edge. Jedu podle ní. Je to v kopcích, je to pro mě neznámý terén. A jak jsem to naklikal, tak z mapy nebylo vidět, že potáhnu x kiláků po otravné uskákané makadamové cestě...... No a dojedu do místa, kde se najednou objeví vedle cesty chodníček, viditelně krásně namotaný mezi stromy. Zkrátka čirá radost. Směr viditelně přibližně sedí a alespoň začátek kopíruje ten asfaltošutrovitý hnus. Nechci tu šaškovat s mobilem a studovat, jestli to tak fakt je!

                                Tak tam vlítnu a namísto toho abych viděl na displeji tu uvedenou šipku k nejbližšímu bodu trasy a s přihlédnutím na to jak se svažuje terén se rozmyslím, jestli na to kašlu a odchýlm se z toho chodníku a pokusím se vrátit a nebo jestli podle čísel se třeba pořád držím poblíž a až ten sjezd skončí a budu mít možnost se dolů napojit, tak ten osel po mě řve ať se vrátím...... Nic víc než popisuju nechci! Absolutně triviální věc! Nepotřebuju routing, nepotřebuju přepočítávání. Potřebuju aby se to chovalo jak pitomý mobil, se kterým po lese běhají podivíni a loví kešky… Akorát namísto jednoho bodu mi to bude ukazovat přibližný směr k lajně. To je všechno.

                                0 0
                                • MaPa  

                                  Na to snad stačí vypnout Recalculation ne?

                                  0 0
                                • MlokCZ  

                                  To co popisuješ tak pořád (a často) používám (a používal jsem) se všemi Garminy, co jsem kdy měl (včetně teď 530), jen tu šipku ukazující kde se trasa poblíž nachází to neumí, což mě nevadí (vždy tuším, kde trasa přibližně je). Takže když se vrátím na trasu, tak na mě neřve vůbec nic.

                                  0 0
                        • keymaker  

                          Toto resim tak, ze naplanovanou cestu mam ulozenou i v mobilu v mapy.cz a v pripade pochybnosti kouknu do mobilu, ale primarne jedu podle edge

                          1 0
                          • virtualcop  

                            Tak je otázkou, zda by tohle cyklopočítač za nemalej obnos neměl v roce 2022 dělat už tak nějak…sám :)

                            1 0
                          • bathed  

                            No ale ja edge kupoval proto, abych nemusel zastavovat a tahat mobil…

                            0 0
                        • virtualcop  

                          Jde o to, zda bude mít vyřešen kvalitní routing a rychlé a rozumné přepočítání trasy, vzhledem k zvoleným prioritám nastavených cest. Že se dá navigace pozastavit a dojet se podívat třeba na vyhlídku (která nebyla v původním plánu trasy je chválihodné, ale neřeší to „zabloudění“). Protože ještě smutnější je případ, kdy jedeš po solidně naplánované trase, dojedeš k nějaké místní uzavírce (kterou nikdo nenahlásil, v mapách a na plánu není – stane se mi klidně každou cca. 10 jízdu) a následně to tam NEZNÁŠ, takže se musíš chtě nechtě spolehnout na přepočet trasy, nebo lovit v mobilu. A to Garmin pak „kouzlí“, protože, když potvrdím přepočet, tak mám najednou o 5km více trasy (třeba jen na 25km), k tomu mně klidně pošle na nějakou „skorodálnici“ (kam fakt jet nechci) a to můžu mít nastavenou prioritu jen MTB či gravel tras.

                          Když tohle zvládne vesměs jakýkoliv obyčejný chytrý telefon s teoreticky méně podrobnejma OSM mapama za pár stovek, je smutné, že to v roce 2022 nezvládá celkem drahý a jinak vyspělý cyklopočítač určený i k navigaci (pokud si kupuji cyklopočítač s možností navigace, pak očekávám, že ta navigace bude plně funkční, integrovaná smysluplně do systému počítače a že pokud jí budu potřebovat, nebudu muset ujet zbytečně dalších XY kilometrů někde na čtyřproudovce, protože to takhle cyklopočítač nesmyslně vymyslel (když se kouknu na mapy.cz, tak obvykle zjistím, že jiná „objížďka“ uzavírky znamená třeba jen o 300–500m zajížďku, stále po nějakých okrajových cestách či silnicích, které mi vyhovují a mám je přednastavené).

                          0 0
                          • dolomiti  

                            A nebo obráceně, když tě mapy.cz pošlou na tu čtyřprodovou silnici :-D

                            0 0
                            • virtualcop  

                              To se mi snad ani jednou nestalo, když tvořím trasu na MTB kolo :)

                              0 0
                            • Jezevec70  

                              Mockrát se mi stalo, že mě Mapy.cz naplánovaly trasu po chodníku, kde na kole nemám co dělat.

                              Na čtyřproudovku tě pošte v modu silniční kolo.

                              0 0
                              • dolomiti  

                                Jj bylo to na silničním kole ;-) Poslala mě ze stezky rovnou na silnici, ikdyž stezka pokračovala dál :-)

                                0 0
                              • virtualcop  

                                Ano, tohle se mi taky stává, nicméně většinou jde o nějaký „přejezd“ v rámci pár desítek metrů, kde moc lidí nechodí.

                                Na čtyřproudovku mne Garmin posílal, i přes to, že jsem měl zaškrtnuté jen MTB a nezpevněné trasy a bylo to v profilu pro tohle ježdění (mockrát ověřeno a zkontrolováno). Bohužel.

                                Já moc dobře chápu, že i když je u Garminu a ostatních počítačů většinou na výběr z množství typů silnic, zpevněných, nezpevněných, přímo cyklostezek či gravel nebo MTB tras (tedy, že mohu vybrat optimálně povrch a případně předpokládat minimální automobilový provoz), nelze se zavděčit všem – pro někoho budou MTB trasy moc lehký a jednoduchý (v podání výběru trasy cyklopočítače), někdo naopak bude mít na stejné trase problém, že je moc náročná, nebo někde že musí tlačit. Nebo že zvolí nějaké silnice s minimálním provozem (už si přesně nepamatuji, jak to má Garmin odlišené, protože používám jiný počítač) a pro někoho tam bude provoz optimální či klidný, někdo bude nadávat, že těch aut jezdí moc a je to nebezpečné. Tohle chápu – každej jsme jinej a máme jinak nastavené priority a tak se nelze při navigaci moc zavděčit každému – přesně podle jeho představ.

                                Sporný je třeba i ten chodník – pokud mne navigace ukazuje, že musím použít pár desítek metrů chodníku, abych mohl při cestě ušetřit podstatné stovky metrů či dokonce kilometrů, budu za tuhle logiku rád, i kdybych měl kolo ten kousek spořádáně tlačit. Protože při navigaci mi většinou jde o to, dostat se bezpečně po (pro mne optimálních trasách dle preference) z bodu A do budu B a to v nějaký předpokládaný čas a s předpokládanou délkou trasy.

                                Pokud jedu nějaký „výlet“, tak mne většinou nějaké časové nebo délkové předpoklady moc netrápí (je mi jedno, že dojedu o čtvrt hodiny později a najedu dalších 5km) a mám spoustu možností, jak si v klidu trasu nastudovat, pořádně prohlédnout třeba na telefonu, dojet si k mapě či rozcestníku atd.

                                Tohle vše je trochu o preferencích jednotlivce a vnímání, jak by to mělo být právné je u každého trochu jinak.

                                Nicméně co se nedá zpochybnit je logika a smysluplnost právě přesměrování u Garminu při navigaci. Pokud jedu nebo jsem okolnostmi donucen (třeba lokální uzavírka) po nějaké navigační trase a uhnu z ní, mám nastavenou navigaci po gravel či MTB trasách s vyloučením těch čtyřproudovek, předpokládál bych, že počítač za mne rychle vypočítá následnou trasu tak, že tyhle parametry zohlední a vypočte následně co nejrozumněji objížďku tak, že trasa nebude o moc delší a nebude moc mimo specifika nastavení povrchu a typu tras.Vím, že to samozřejmě někdy úplně nejde, protože třeba v daném místě opravdu vede jedna cyklostezka a mimo ní jen ta čtyřrpoudovka – a nic jiného. Nicméně konkrétně v Praze (kde jezdím) je v 99% případů vždy dost rozumných možností, kudy a jak objet, aniž bych potřeboval vjet na čtyřproudej obchvat, nebo naopak musel lézt s kolem na zádech někde po kopci v poli.

                                Podle logiky Garminu (s „placenými“ mapami) jsem se nesčetněkrát do podobné situace dostal, zatímco s jiným cyklopočítačem, kde jsou jen „základní“ OSM mapy a výběr možností trasy je omezen v podstatě jen na MTB, gravel a silnice, to skoro vždy skončí maximálně navýšením trasy o pár set metrů a použitím nějaké jiné, boční ulice a jede se v klidu dál. A to už ani nekomentuji tu nerozhodnost a zmatenost, s jakou se to při navigaci u Garminu děje a kdy člověk, kterej fakt neví, kam a kudy jet dál raději zastaví a musí to minimálně chvilku studovat, zatímco u mého současného počítače to prostě jen pípne, přeblikne na maximálně několik vteřin „Rerouting“ a za pár vteřin se objeví jiná (červená = objízdná) trasa, která krásně plynule navazuje a zase se na příhodném místě vrací na původní trasu, aby se optimálně dodržela dojezdová vzdálenost, čas a i silniční/terénní podmínky trasy.

                                Navigace (a zvlášť na kole) nebude vždy vyhovovat všem (ten konkrétní způsob třeba přepočtu při nenadálé nucené objížďce). A ty důvody chápu a vysvětluji vejš. Nicméně ten algoritmus Garminu je i v roce 2022 podobnej tak možná těm prvním navigacím, co jsem měl ještě na Symbian telefonech bez GPS modulu, který jsem měl externí přes BT a hozený na palubce v autě. A i to bych těm starejm kusům techniky celkem křivdil.

                                Za cyklistického mapového Garmina dám minimálně cca. 7, 9, 12kKč (podle modelu). A v téhle ceně bych prostě předpokládal nějakou obecnou funkčnost na úrovni roku 2022 a konkurenčních zařízení.

                                0 0
                                • BB  

                                  Jé myslím, že Garmin navigaci trochu křivdíme. Jedna věc je navigovat po trase a to zejména v momentě kdy z ní sjedu. Zde je několik strategií návratu zpět na trasu a asi se všichni shodneme, že strategie 530/830 není nejlepší. Ta strategie sice není popsána, ale podle mé zkušenosti se snaží dostat na nejbližší trasový bod. To vede k tomu, že většinou dlouho nutí k návratu, dokud mu nevyjde jako bližší bod něco vepředu. Třeba Locus nebo nebo Garmin 1030 Plus už nabízejí dvě resp. 3 strategie a uživatel si může zvolit. Trochu jiná písnička je, když necháte 830 vytvořit trasu. O víkendu jsem to zkusil, byl jsem v Brandýse a nechal jsem si v 830 vytvořit MTB trasu do Mladé Boleslavi a trasa byla opravdu moc pěkná, lépe bych to ručně v mapy.cz nevytvořil.

                                  0 0
                                  • virtualcop  

                                    No však jo – já tak lamentuju skoro obecně a neustále opakuji, že moje logika a předpoklad logiky Garminu je nekompatibilní :) – někomu tenhle způsob může naopak vyhovovat.

                                    Nevím jak u 1030 Plus (měl jsem ho půjčenej novej před + – rokem, právě na zkoušku navigace a byl to asi jeden z prvních firmware), nicméně třeba právě díky tomu, že u Garminů jsou hodně podrobné mapy, dají se různě nastavit priority tras pro profily kol/jízd atd., tak bych třeba uvítal nějakou formu zapnutí/vypnutí funkce jako

                                    • maximálně efektivně a rychle do cíle, nebo
                                    • maximálně preferovat plán trasy (rerouting, jen když to opravdu a evidentně původní cestou nejde/nechce jít)

                                    Jako „komuter“ chci primárně dojet do naplánovaného cíle v předpokládaný čas, jako výletník zase dodržet maximálně trasu (protože třeba na cestě památka, výhled, občerstvení…).

                                    Tak kdyby tam podobné „přepínátko“ bylo a fungovalo to podle nastavení, tak mlčím.

                                    Ale právě se dobře pamatuju, jak jsem si chtěl vyzkoušet 1030 Plus, půjčil si ho dopoledne od známýho (nadšenýho novinkou), připravil si pár kratších tras, co znám po městě, nastavil počítač podle mých tras a preferencí, spustil navigaci a jen jsem se furt vztekal, že to naviguje přesně, jako moje stará tisícovka (jen samozřejmě vše rychlejší, svižnější). No a večer kamarádovi trochu „pošlapal bábovičky“, že na reálnou navigaci je to pro mne opět naprosto nepoužitelné (opravdu mám bohužel silnej orientační nesmysl a jsem schopnej jet klidně až do Číny, když mne tam navigace dovede a řekne, že to je směr třeba Brno… :) )

                                    0 0
                                  • horolezec  

                                    Já myslím, že mu nekřivdíme.:) Prostě když vezmu můj pět let starej lowend mobil, tak mě bude navigovat naprosto přesně a tady tenhle „klumpr“ furt něco. Mě zas nejvíc štve, že Garmin při průjezdu křižovatkou směrem rovně nehlásí žádné navigační povely, pak jedu po hlavní, která se mírně stáčí a rovně z ní pokračuje nějaká neznatelná polňačka a Garmin se může podělat, abych náhodou nezapomněl jet po hlavní. Jenže jakmile přijde nějaká malinko složitější křižovatka (dvě cesty rovně) a neznám to tam jsem v loji. Mám pouze dvě možnosti, trvale mít zobrazenou mapu nebo na ni neustále překlikávat, což je v rychlém sjezdu moc prima. Mluvím o silniční cyklistice. Prostě ty navigační povely jsou naprosto nelogické a nechápu proč Garmin, když má dobré mapové podklady, nehlásí či neukazuje každou křižovatku. Ovšem jinak souhlasím s Phantasmou, používám a jezdím.

                                    1 0
                                • dolomiti  

                                  Jen malá technická ;-) Mě na tu čtyřproudovku neposlal Garmim, ale Mapy.cz :-)

                                  0 0
                                  • virtualcop  

                                    Jak opakuji – asi se Ti stalo (věřím a nerozporuju), já plánuju téměř výhradně na mapy.cz a při přeroutování mne tam Karoo neposlal zatím nikdy (klep klep), profil tratě mám na mapách pro MTB, v Karoo nastavené „gravel“ trasy. V Garminu jsem měl cestu podle mapy.cz, Garmin nastavenej na použití jen turistických či MTB tras (už si přesně nepamatuji) a na tu magistrálu mne pak poslal nesčetněkrát při routingu.

                                    Ono jde o to, že při přepočtu trasy to „spravuje“ počítač a ten „vymejšlí“ pak objízdnou trasu.

                                    Pokud Tě přímo trasa z mapy.cz poslala rovnou na čtyřproudovku v profilu MTB tras, pak se sice divím (nestalo se mi), ale neříkám, že to není možné (u trasy, kde prostě jiná, než ta čtyřproudá silnice nevede a nejlepší možnou „objížďkou“ či jinou trasou by si najel třeba o 20km víc je to vcelku pochopitelné.

                                    0 0
                                    • dolomiti  

                                      Mapy.cz tě tam pošlou ještě dřív než to vůbec dáš do Garminu :-D

                                      Jak jsem psal je to v silničním modu a nechají tě odbočit z normální cyklostezky, která v klidu pokračuje dál. Není to v tom místě úplně čtyřproudá, ale jediná hlavní s největším provozem ;-)

                                      0 0
                                      • virtualcop  

                                        Jo, v silničním modu klidně věřím – tam cokoliv zadám, tak mi to vcelku jednoduše vymyslí trasu po těch hlavních silnicích (a tedy i klidně čtyřproudkách), v podstatě vždy nejkratší trasa. Já si klidně pár kilometrů zajedu po trase MTB, ale zase nikdy mne to pak netahá na nějaké výpadovky. Ale to jsme trochu odbočili od Garmina :)

                                        0 0
                                        • dolomiti  

                                          Tak se vrátíme ke Garminu ;-) když jsem tu samou trasu zadal přímo v 830, tak mě to provedlo přesně po stezce :-)

                                          0 0
                                    • Puamik  

                                      Z Tvého příspěvku usuzuji, že máš zkušenosti jak s Karoo 2, tak i s Garmin (530,830?). Dalo by se říct, které zařízení je lepší pro využití jako navigace, kdy si trasu naplánuji v mapy.cz, přenesu do zařízení a nechám se striktně navigovat po předem připravené trase? Děkuji

                                      • zobrazené pokyny (kdy odbočit.....)
                                      • info o stoupání (délka, zbylé převýšení…)
                                      • obrazovka
                                      • .....
                                      0 0
                                      • virtualcop  

                                        Koukni na konec tohohle threadu

                                        " Hammerhead Karoo":https://www.bike-forum.cz/…erhead-karoo

                                        tam to klidně můžeme probrat, abychom neplevelili vlákno Garmiňákům :)

                                        Ale vcelku jsem tam docela sáhodlouze popsal odlišnosti, výhody i nevýhody (z mého pohledu).

                                        Ve zkratce – pro mou logiku a potřeby navigace je Karoo 2 úplně jinde.

                                        Nicméně teď zase vyleze novej Bryton S800 a pokud bude fungovat tak, jak to vypadá v prvních recenzích a popisech, je to taky pro navigaci stroj k zamyšlení – trošku spojuje výhody a funkce Garmina i Karoo 2.

                                        0 0
                      • ememem1  

                        ked nevies jaky je rozdiel tvoj problem. ked s premiovym pristrojom za premiovu cenu sa uspokojis ze s nim pracunes jak pred 15 rokmi a si spokojny tiez tvoja vec. ked ti nevadi co sa riesi nie len tu ale aj na vsetkych zahranicnych forach napr. chronicky chorobne problemy s parovanim a vypadavanie cidiel po kazdom update fw tak samozrjem ok. mozno ziadne nepouzivas.

                        a to ze znovu kupi- uprimne po skusenosti s 820 co bol moj stvrty garmin som bol na 90% rozhodnuty skusit nieco ine aj ked uznavam, ze konkurencia je tak o generaciu pozadu. nicmenej mi po tretej ci stvrtej reklamacii ponukli ako nahradu 830 za 200e kedze 820 uz nebola tak nebolo co riesit a opakujem asi piaty krat ze je to prvy garmin co mam a co funguje ako ma.

                        0 0
                        • dolomiti  

                          Za 200 eček a brečíš nad prémiovou cenou?! :-D

                          0 0
                        • Phantasma  

                          Dobrý, tím bych to uzavřel, máš to celý domotaný. Zatímco ty furt opakuješ jak zaseknutá deska nějaké problémy nějakých lidí na nějakých fórech a mluvíš za ostatní, já mluvím za sebe. Já problémy nemám. Problém s párováním telefonu jsem měl před třemi lety v době uvedení na trh, po aktualizaci už tento problém nikdy nenastal – a to jsem měnil telefon v průběhu času. Na Androidu máš miliardu různých kombinací systému a hardwaru (jako na PC s Windows), takže se prostě vždycky něco najde (jako na PC s Windows).

                          Heh,furt jsem čekal na ty zásadní problémy s 530 a ty sem hodíš do placu nesmysl typu nefunkčního párování s telefonem .. u přístroje, který má WiFi? Když se podívám na Garmin forum, s čidly se u tvé 830 řeší stejné problémy jako s 530. Takže budeš nejspíš (hned po mně) další speciální garmin user … a jak si se svou 830 spokojený. Chrochtáš tu blahem ..

                          0 0
                          • ememem1  

                            domotany si akurat tak ty. si proste sen kazdeho marketaka, kupi si za premiove peniaze premiovy pristroj a vyuziva z neho len zakaldnu funkcionalitu.

                            tym by sme to ozaj mohli uzavriet.

                            p.s. ja som nehovoril o parovani s telefonom ale s cidlami. a to ze wifi obhajujes inu nefunkcnost uz nehame uplne. ok, si spokojny tak fajn.

                            0 3
                            • Phantasma  

                              V jakém světě ty žiješ …

                              No dobře, a napíšeš mi konečně ty problémy, kvůli kterým řadíš 530 na úroveň starších přístrojů? Nebo tady budeš točit jen něco o čidlech a ta tvoje 830 o nich má na fóru možná ještě více zmínek.

                              Základní funkcionalitu :-D .. jakobych 3× nenapsal, že využívám všechny tréninkové i navigační funkce.

                              A když jsme u té spokojenosti – jako první ses k ní vyjádřil ty. Já jsem se chytl jen toho tvého nesmyslu o tom, že 530 je aušus na úrovni starších Garminů.

                              Něco napíšeš a neumíš si to ani obhájit. A já se ti nedivím – nic jiného kromě čidel se tu totiž neřeší. Napsal jsi kokotinu a neuvědomil sis to ani po pěti příspěvcích ..

                              1 0
        • Lister  

          Díky. Asi se na to budu muset podívat pořádně. Mám zamluvené kliky s powermetrem a telefon poslední dobou fakt nestíhá a čím jezdím dál, tím víc bych ocenil realtime navigaci a to i se zadávánim v terénu – což jsem pochopil že by mělo jít i na 530 – ale jen přes telefon.

          Ale zase to nespěchá. Jestli to bude teď nebo na podzim je mi asi docela jedno.

          0 0
          • jIrI___  

            Ona ta navigaci pomocí 530 není žádná hitparáda, běda jak člověk sjede z přednastavené trasy… Tak nějak doufám, že nové modely by ten algoritmus už mohly mít vychytaný a budou na navigaci lépe využitelné. Trošku bych si přál, aby se navigace aspoň přiblížila navigaci pomocí třeba mapy.cz, uvidíme co v Garminu vymysleli :)

            0 0
            • tomxxx  

              Podle mě je to jen zbožné přání a upgrade bude asi jako fenix 7. Lepší dotyk a možnost ovládání jen tlačítky u 840. Trasování bych čekal v nejlepším případě jako 1030

              0 0
              • milan.v  

                1030 Plus, 1030 to má vyřešené na úrovni 820ky, nic moc…

                0 0
                • ladys  

                  Čím se to liší plus a ne plus?

                  Co jsem koukal, tak aktualizace chodí úplně stejné na oba přístroje.Včetně Beta verzí. Plus má lepší HW.

                  0 0
                  • milan.v  

                    Plus je jiné zařízení, a to o dost – primárně jiná dotyková obrazovka, procesor, čip, tím pádem mnohem lepší výdrž, rychlost, atd… Zkrátka novější generace, viz https://www.bike-forum.cz/…ge-1030-plus

                    0 1
                    • ladys  

                      Ale ty jsi reagoval na trasování. Jsem psal, že to jiný HW. Garmin to trasuje stejně možná hůře jako auto navigace na Nokii s externím GPS- mobil ho v té tobě neměl žádný. Na cesty bez asfaltu navádí stále stejně, ale to je spíš o mapových podkladech.

                      0 1
            • Lister  

              Raději se zeptám přímo tebe, protože kdybych to dál jako obecný dotaz, tak mne zase všichni pošlou…

              Dá se do toho jednoduše natáhnout trasa právě z těch map.cz? Už docela dlouho je používám jako hlavní plánovací program, spoustu tras mám uložených. Asi to nepůjde poslat přímo, ale export GPX a pak import přes Garmin aplikací?

              0 0
              • jIrI___  

                Jde to, ale tak trochu Garminovsky… Stáhneš gpx z mapy.cz, to nahraješ do webového rozhraní Garmin Connect a až z něj to následně můžeš odeslat do 530. Tohle je asi nejjednodušší cesta. Narovinu říkám, že jsem se s Garminem úplně nesžil a ani jsem nezkoumal další varianty náhrání trasy. Když jedu jinde než mimo komín, používám na navigaci telefon na řidítkách se zapnutými mapy.cz.

                0 0
                • Lister  

                  Takže musíš přes web? Na to není přímo aplikace…

                  No vracíš mě na začátek… možná powerbanka k telefonu bude lepší řešení :-)

                  0 0
                • krabica  

                  Ale je to docela jednoduché v aplikaci mapy.cz vytvoříš trasu, dáš exportovat do gpx, ten hned otevřeš v Connectu, vybereš typ aktivity, uložíš a pošleš do Garmina a synchronizuješ, operace max 30s.

                  3 0
                • keymaker  

                  Nebo naplanujes na mapach. Ulozis jako oblibenou. Otevres v mapy.cz v telefonu a z oblibenych pres tri tecky dase export do garmin connect. Odtud posles do zarizeni.

                  0 0
                  • ladys  

                    Už je tu před tebou dvakrát. Mlho :D

                    0 0
                    • keymaker  

                      Vis co Saso ;-) to je jak s pichanim. Radsi trikrat nez vubec :-)

                      1 0
                      • ladys  

                        Jo,jo. Ale příspěvek nad tvým i pod to popisuje :D Ale někomu to stejně nepomůže ani napsat třikrát ;)

                        1 0
              • BB  

                Jde to několika způsoby a kupodivu snadno

                1. přes počítač a Garmin připojený k PC kabelem, gpx soubor uložíš do adresáře Garmin\NewFiles
                2. přes mobil. Vyrobíš si v mapy.cz na PC trasu, uložíš do svých tras a otevřeš trasy v mobilu. V menu trasy zvolíš export a pak otevřít, nabídne se ti garmin connect mobile a zvolíš ho. V garmin conectu zadáš poslání trasy do zařízení.
                3. přenos trasy do garminu z mobilu pomoci witgetu gimporter je v předešlém vlákně podrobně popsán. Má tu výhodu, že trasu lze přesunout i při spuštěné aktivitě.
                4. ještě je možnost trasu vyrobenou mapy.cz vyexportovat na PC, tam ho importovat do webového garmin connectu a z něho ho kabelem a synchronizací v Garmin express přenést do 830. Tohle asi nejsložitější varianta.

                A všem účastníkům vlákna slibuji, že už to nikdy více nebudu popisovat a otravovat s tím. Jen mě vždy trochu nadzdvihne, když někdo tvrdí, že něco je na Garminu blbě a ono je to pouze díky tomu, že to on blbě pochopil nebo vůbec nepochopil.

                8 0
                • Lister  

                  Díky, díky.

                  Ta druhá varianta je to, v co jsem doufal. Tohle zní rozumně.

                  0 0
                  • BB  

                    je to fakt otázka vteřin. Ale mobil musí mít spojení s internetem. Mě se dvakrát stalo v horách, že jsem potřeboval přeplánovat a nebylo připojení na internet a to jsem musel řešit jinou cestou přes gimporter.

                    0 0
                • ememem1  

                  ja by som hlaven tazatelom odporucal pozriet prve dva thready kde je to rozobrane sprava aj zlava do posledneho detailu.

                  ako nic v zlom.

                  0 0
          • milan.v  

            Tak pokud bys chtěl v terénu vytvářet a posílat trasy do navigace z telefonu, rozhlédni se raději u konkurence, jak Wahoo, tak Hammerhead to má vyřešené na rozdíl od Garminu…

            0 0
            • BB  

              ale garmin umí posílat trasy do navigace z telefonu. Nevím jak konkurence „umí v terénu vytvářet trasy“ , ale to Garmin taky umí vyrobit a přenést přes GCM, nebo vyrobit v mapy.cz a přenos přes GCM resp. gimporter. Navíc to umí i v případě, že mobil nemá připojení na internet. Úplný off line postup je vyrobit trasu v Locusu a přenést přes gimporter. Pokud jsem správně pochopil postup ve vlákně o Hammerhed Karoo 2, tak tam to bez mobilu na internetu neuděláš, Wahoo nevím.

              0 0
              • milan.v  

                Já vím, že to nějak jde, uživatelsky je ale třeba Wahoo jinde, jednoduchost v případném plánování během jízdy a okamžitém přenosu do navigace je skvělá…

                Hammerhead znám jen z videí, tam je to ale obdobně…

                0 0
                • tomxxx  

                  Vždyť je to přes mobil a mapy.cz docela easy, co všichni máte? Nahrát hotovou trasu do Edge je otázka 10 sekund. Jediné omezení je display mobilu.

                  1 1
                  • larssen  

                    Když je na Edgi aktivní jízda, nedá se do něj zvenku nahrát nová trasa. To je dost nepříjemná vlastnost.

                    0 0
                    • orm  

                      Da se pry pres aplikace tretich stran jako je zminen o par komentaru vyse.

                      0 0
                    • milan.v  

                      Přesně tak, mám iPhone a tam mi nepomůže nic, doplněk, IQ widget je jen pro Android.

                      0 0
                    • Phantasma  

                      To je fakt. Naštěstí existují způsoby, jak spojit dvě jízdy do jednoho souboru, včetně všech statistik, a ten poté importovat do Connectu a rozdíl žádný není.

                      Samozřejmě člověk by neměl být guma a své jízdy trochu plánovat a poslat je do Edge před spuštěním aktivity. Každý den slučovat jízdy by člověka nebavilo, byť je to otázka jen asi minuty.

                      0 0
                      • milan.v  

                        No, já si vždy vše naplánuji, ale i tak někdy dojde k tomu, že je člověk nucený od původního záměru ustoupit a pak je to plánování prostě nutné…

                        Naposledy se nám to stalo před měsícem na Istrii a nebylo to nic příjemného…

                        0 0
                        • Pikaču  

                          Ja jsem zjistil v techto případech zajímavou fičuru. Mam aeropex sluchatka. Kdyz chci chvili navigovat abych se nekam dostal a nebloudil a nesral se s edgem hodim na mobilu na mapach.cz navigovani a jenom posloucham ve sluchatkach prikazi. Prijde mi to lepsi nez klasicka navigace na edži.

                          Jinak si počkám na 1040.

                          830 je skvela ale snesl bych vetsi displej.

                          0 0
                          • milan.v  

                            Také už bych dnes nešel na menší displej, chvíli jsem si myslel, že to bude na silnici zbytečně velké, ale vůbec. Mapový podklad s datovým polem dole, pár údajů mám jako hlavní obrazovku a je to skvělé…

                            Jsem zvědavý na vlastnosti, pokud to bude pecka, asi se neudržím… Navíc ten nový Radar s kamerou by mohl být celkem fajn…

                            1 0
              • MaPa  

                Kdo chce, tak ví že to složité není a na jednu z výše popsaných cest si zvykne. Kdo nechce, nepůjde mu nikdy nic, a to ani u Karoo které má zase jiné „drobnosti“.

                Doplním že z Locusu je cesta i přes plug-in (do Locusu) Out-fit, na druhé straně se do Edge nahraje IQ appka In-fit a pak lze trasu z Locusu posílat z telefonu do Edge bezdrátově a bez zapnutých/pří­tomných dat. Navíc Locus narozdíl od map.cz podporuje coursepointy, ale to jak jsem pochopil je pro řadu lidí sprosté slovo, tak jim to neberu.

                Garmin není uživatelsky přívětivý, ale na druhou stranu jeho Connect je poslední dobou fakt komplexní skrz různá zařízení a v tomhle ostatní výrobci prostě ztrácí (resp. jako u všeho neztrácí pokud to nepoužívám).

                Spousta lidí tu volá po funkcích z autonavigací a map.cz, ale i tam jsou věci, které taktně neuvádějí, např. nemožnost plánovat mimo cesty v mapě, měnit druh routování pro různé úseky apod. Vše má něco a jak je toho poslední dobou spousta, těžko se radí když uživatel vlastně ani na začátku neví co chce nebo co lze. Proto se stále častěji ozývá že např. Karoo je super, ale ono je to spíš že nedává na výběr a tudíž je jen jedna (resp. korektně napsáno pár) jednodušší cesta jak navigovat a ta nemusí být nejlepší (zejména pro někoho kdo už ví co třeba lze u konkurence).

                3 1
      • Phantasma  

        Vy jste jak postizeni s temito dotazy tvle ..

        0 2
      • Wilderness  

        Já bych se nebál koupit ani teď. Novinka může a nemusí být vydána včas, může a nemusí být odladěná, může a nemusí být normálně dostupná (jako jakákoliv nová elektronika za poslední 2 roky)…

        Přitom sezóna začíná teď. Garminy obecně (hodinky, navigace atd.) jdou navíc velmi snadno a rychle prodat na bazoši, kdyby se ukázalo, že novinka je natolik zajímavá, že chceš upgradovat.

        0 0
        • Phantasma  

          Jo, to jiste pujde krasne a rychle prodat na bazaru, kdyz zase vsichni budou chtit upgradovat a bude tam trilion inzeratu …

          0 0
          • ememem1  

            zaloz si vlastny thread a nazvi ho trebars ‚vzdy viem vsetko najlepsie ale dost casto kecam‘

            3 2
            • Phantasma  

              Ty co tady zas meles v tom svym pajazyku?

              Priste, nez se vyjadris k podobnemu tematu, tak se podivej do tech bazaru a na FB stranky. Kolik tam toho po uvedeni novinky je a jak leti cena dolu, protoze chce kazdy za kazdou cenu prodat. Fenix 6X za 7000,– v zaruce je toho krasnym prikladem.

              0 0
              • ememem1  

                jj, napr. taketo, presne splnaju co pises a vyzera to maximalne doveryhodne

                https://mobil.bazos.sk/…ack-band.php

                https://mobil.bazos.sk/…ack-band.php

                akonahle to neni zjavny oj eb tak sa predavaju za velmi slusnu zostatkovu cenu

                https://mobil.bazos.sk/…sapphire.php

                a ak su v zaruke este viac

                https://mobil.bazos.sk/…one-gray.php

                ale ak mi posles doveryhodny link kde su za 7000czk v zaruke zvazim kupu pre syna.

                0 0
                • Phantasma  

                  Co je mi ***** po tom, co se prodává na SK bazarech? Jsem z ČR, na slovenský bazar nakupovat za eura nelezu. Já jsem to viděl ve skupinách na FB asi před třemi týdny. Důvěryhodnost si musí každý vyhodnotit sám před koupi. Hledat ti nic nebudu za to jak tady na mě pičuješ a mysli si o mně co chceš – třeba, že jsem si to vymyslel. Je mi to u ****** :-)

                  0 0
                • tomo_111  

                  ty aj rozlisujes ze su rozne modely? Ta pani ktora predava jazdene 6× sapphire za viac ako teraz kupis nove ma proste uz asi smolu – rozhodne to nema taku ‚zostatkovu hodnotu‘.

                  Preletel som ceske bazary a okolo 8k najdes solid offer na 6 pro, myslim ze som videl jedny aj na 6× pro (bez sapphire) komplet s balenim a garmin drziakom naviac.

                  Kopec ludi chce nove, zbavuju sa starych, cena leti dole.

                  1 0
          • Khommakho  

            Je dost pravděpodobné, že opravdu půjde. Obecně ceny na bazarech jsou směšně vysoké u spousty věcí, obzvlášť u věcí, co dobře drží cenu, kam garmin produkty patří. Sám jsem už tak pár věcí prodával a někdy nechápal, za kolik to ti lidi kupují. Něco podobného šlo vidět i u Fenixů 7 např. Ne každý chce upgrade a ano, lidi rádi „ušetří“ na bazaru.

            0 0
        • Lister  

          Díky za názor

          Ale sezóna začala 1.1 a letos to jde docela dobře. Ač jsem byl 2 měsíci mimo kolo mám letos cca 150 hodin.

          Zatím to telefon dává. Počkám na nový model.

          0 0
    • keymaker  

      Mám teda jen HR, ale neodpojuje se mi. Chtěl jsem si pořídit ještě čídlo kadence a rychlosti, ale když to tu čtu :-)

      0 0
      • jIrI___  

        U mě to vypadá, že problémy s odpojováním mají paradoxně výrobky od Garminu (hruďák a radar). Čidlo rychlosti mám z aliexpressu a to nevypadlo snad ani jednou :)

        0 0
        • Kouba_2005  

          Radar se mi odpojoval s minulou verzi, ted s 9.40 za posledni 3h nic. Mam jeste wattak a cidla rychlosti a vsechno drzi. Je to ducharina :-)

          0 0
          • ladys  

            U mne na 1030 to někdy vydrží i přes sedm hodin. A další den se odpojí vše dvakrát a ještě se zmetek vyplul úplně.Doufám, že to byla naprostá anomálie..

            0 0
          • Slam09  

            Mně se na 830 s verzí 9.40 včera odpojilo origo čidlo rychlosti poprvé už po dvou kilometrech a pak ještě 2×. Telefon taky 2×. Novou verzí se u mne nic nezměnilo.. :-(

            0 0
        • Jezevec70  

          Občas se odpojí mobil, rychlostní čidlo snad nikdy. A to mám na jednom kole originál Garmin a dalších dvou IGP.

          0 0
        • pawouk56  

          mně se teda u 530 neodpojuje nic, nedělalo mi to ani edge 25, ani hodinky instinct

          0 1
          • tatranka1  

            Ad čidla) Stejně u mě, 530 a F3 a vždy bez problému. Když se odpojilo čidlo, tak z důvodu baterky u všech verzí fw Myslím, že se z toho dělá věda. To samé u navigace, vždy musím vědět, kam chci. Je to stejné jako s papírovou mapou, navigace není všelék a když zakufruju, tak vlastní nepozorností. Když mě navigace táhne mimo cestu, tak se držím cesty, protože jsem to tak naplánoval a slepě se nedržím příkazů kompjůtru. U 530 se v poslední verzi FW objevil po skončení aktivity graf se zatížením v rámci jednotlivých dní a rafička se znázorněním celkového přínosu tréningu. Hezké barevné ale téměř nic neříkající :).

            0 0
    • beet.cz  

      Lze na 530 ukončit spuštěnounou navigaci během aktivity?

      0 0
      • tomxxx  

        Ano, lze i pustit jinou trasu nahranou v zarizeni

        0 0
        • beet.cz  

          Super.

          Já ale nepřišel na to jak. Prozradíš?

          0 0
          • MaPa  

            V „notifikační liště/status page“ (na home screen dát šipku nahoru) kliknout na „Stop course“. Následně v Menu – Training – Courses vybrat jinou trasu a dát „Ride“…

            0 0
            • larssen  

              Aktivní trasa se dá ukončit taky kliknutím na červenou ikonu X vlevo dole na mapě.

              0 0
    • capo  

      Jde nějak vypnout „Routing“ nebo „Calculation“ při navigaci dle hotového GPX (locus nebo mapy.cz)? Já bych rád nahrál hotovou trasu a chtěl bych aby mi na ni Edge vůbec nijak nešahal a jen mi ji zobrazil. Ale on pořád sám něco vypočítává (asi si myslí že by něco zvládl lépe) přičemž s tímto velmi zdržuje, a hlavně pak při navigaci ukazuje dvě čáry (svoji vypočtenou) a tu origo z GPS.

      V nastavení profilu jde vypnout jen „popularity routing“, „routing mode“ se dá nastavovat různě ale ne vypnout.„calcu­lation method“ též vypnout nejde. Sice jde vypnout „Recalculation“ ale to nevede k ničemu z výše napsaného (nevím zda by mělo). .

      Mimo profil žádné relevantní nastavení není?

      A druhá věc – mám v profilu vyplé varování „ostré zatáčky“ ale stejně se mi to varování zobrazí. Máte to tak všichni? Nevím zda jde o problém mého profilu nebo je to plošná ignorace Garminu…

      0 0
      • blue  

        v nastavení trasy zapneš její stálý zobrazení a nebudeš pouštět navigování

        0 0
        • capo  

          Můžeš být prosím konkrétnější jak si zobrazím trasu aniž bych spouštěl po ní navigaci? Umím si ji jen zobrazit přes Navigation->Courses->Saved Courses ale to asi není to co máš na mysli?

          0 0
          • blue  

            .

            0 0
            • capo  

              Děkuji. To určitě budu využívat častěji.

              Já to mám kvůli tragickému překladu do CZ v angličtině, a tady je to, tedy z mého pohledu, tragicky nazvané i v originále – nikdy mě nenapadlo že by to mohlo znamenat zrovna tohle. Asi jsem nad tím málo přemýšlel.

              Je to tedy stále horší řešení než požaduji (uvítal bych, kdyby mi to mohlo zobrazovat ty navigační pokyny pokud nejsem na obrazovce s mapou (bez současně jakékoliv recalculation a jakýmkoliv vlastním routingem), ale chápu, že to je moc sofistikovaný požadavek a že nic takového nemůže inženýry v Garminu ani napadnout.

              0 0
              • blue  

                přepočítávání trasy se dá taky zakázat… v profilu položka Navigace – Trasování – Přepočet

                0 0
                • capo  

                  Jestli tomu správně rozumím, tak tímhle se vypne přepočet trasy, která byla spoctena na začátku. Tedy sjedu-li z ní, garmin ji neprepocita ani mě nenavadi zpět na původní?

                  0 0
                  • bathed  

                    to mě taky zajímá :-)

                    0 0
                    • Raf  

                      Jj, jinak by to bylo na ultra závodech nepoužitelný

                      1 0
                      • capo  

                        No ale není to tak že on přesto při té počáteční calculaci udělá svůj vlastní výpočet (přestože mu předkládáš hotové GPX) a pak tě otravuje s jeho návrhy „zkratek“, což může být pro ultra úplně stejně nepoužitelné?

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tomu se dá snadno vyhnout. Pokud se nahraje připravená trasa správně a všechny automatické funkce ohledně navigace jsou vypnuté (z hlavy nevím přesně už co jsem vše vypínal, vždy to vypnut hned jak pořídím Garmina, takže je to už hodně dlouho, co jsem to nastavoval a pak už na to nesahám), tak prostě zobrazuje po celou dobu připravenou trasu a nijak do toho Garmin nezasahuje, pouze na trase jsou šipky, kterým směrem vede.

                          Jak už jsem tu psal, tak jsem to takhle používal vždy u všech Garminů včetně teď na 530. Trasu nahrávám jako track, který neobsahuje žádné WP.

                          Tedy opravdu se nekonají žádné návrhy zkratek ani ničeho jiného a prostě jen vidíš trasu jak je připravená.

                          0 0
                        • Raf  

                          takhle to je použitelné :D https://bezpodpory.cz/…ni-pruvodce/

                          0 0
    • POC74  

      Vypadá to, že ze zákulisních info bude nový 530, 840 solar druhý týden v červnu. Kdyby ten display uměl dobít denně 3h, tak by to byla bomba.

      1 0
      • BB  

        Kromě solaru bych u 840 ocenil:

        • větší obrazovku na úkor rámečků
        • USB C konektor
        • funkční navigaci při sjetí z předpřipravené trasy s možností výběru různých strategií návratu na trasu
        • veškeré nastavení na telefonu
        • Climb Pro i když se nejede po trase
        • log zpráv ke zpětnému prohlédnutí
        • hlasové zadávání cíle pro navigaci

        napadá vás něco dalšího ???

        2 0
        • ememem1  

          iste, konecne processor co by umoznil aj na 5XX a 8XX zariadeniach paning and zooming mapy bez minutoveho cakania na prekreslenie.

          0 0
        • MaPa  

          Ano.

          • Trochu změnit to prostředí, zejména s ohledem na dotykovou obrazovku. Nejlíp to má v současné situaci asi Karoo, kde když se dějí různé věci najednou (navigace, segmenty, climbpro), udělají se ouška umožňující rovnou se přepínat. Pokud mám u garminu x obrazovek které musím rolovat a některé se navíc objevují jen někdy, moc intuitivní a praktické to není.
          • Spojit ovládání tlačítky a obrazovkou
          • Větší volba co se má dít po importu trasy (přímo prompt při importu): jen trasa, přepsat výškový profil dle DEM mapy v přístroji, co VP, držet tvar/přeplánovat, použít coursepointy, vygenerovat turn-guidance ano/ne, vygenerovat automaticky sedla a vrcholy ano/ne.
          • Dtto při pouštění coursy co se má dít při jejím opuštění. Imho je to lepší volit při pouštění než dle typu aktivity.
          • Možnost uploadu course během puštěné aktivity nativně
          • Led barevná notifikační dioda pro nestihnutý typ notifikací (hovory/zprávy včetně kecálků/notifikace aplikací)
          • Menší tloušťka (zapuštění quarter-turnu)
          • lepší kooperace s Remote-controlem nebo klidně i jiný (křížový ovladač?) – ale to je zřejmě spíš úmyslně potlačené na straně remotu
          0 0
          • 01carbon  

            tesim se na manual pro lamy k bodu 3 :)

            1 0
            • MaPa  

              imho se nic z toho do novejch modelů nedostane, budeme rádi za usb-c.

              návod se nechystá, žiju poměrně spokojeně s E520 :-)

              0 0
        • jenda95  

          „Climb Pro i když se nejede po trase“ – a jak by Garmin mel vedet, kde planujes jet??

          „log zprav“ – nevim jak na 830, ale na 1030 tohle prece jde pomerne jednoduse, skoto bych rekl, ze to bude fungovat i na 830

          1 0
          • yaourt  

            Karoo to dokáže :) Navíc Garmin k tomu má mnohem lepší popularity map, mají mnohem víc dat

            0 0
            • MaPa  

              No, to sice jo, otázka je ale jak? Podle heatmapy? Jen kousek kopce mezi odbočkami? Počítá s nejdelším/nej­prudším kopcem až na vrchol/sedlo, a když odbočíš tak to zruší?

              0 0
              • BB  

                představoval bych si to tak, jak popisuješ v poslední variantě. Nebo jak píše yaourt, podle popularity

                0 0
              • yaourt  

                Tady je vše zodpovězeno: https://www.youtube.com/watch?…

                Garmin by měl být schopen dosáhnout toho samého

                0 0
                • jenda95  

                  Jasne – proste si tipne, kde pojedes. V tu ranu by se na internetu objevilo milion komentaru „proc si ten debil mysli, ze pojedu zrovna tudy …“ :)

                  (ale proc ne, jen si nemyslim, ze bych to pouzival, mozna na silnici)

                  0 0
                  • jenda95  

                    jako uprimne – my by uplne stacilo, kdyby Garmin prestal cekat na prvni krizovatku pokud po me chce at se otocim do protismeru. Chapu, ze tohle jim tam zustalo z auto-navigace, ale ja se na kole fakt zvladnu otocit kdekoliv :)

                    1 0
          • BB  

            ten log zpráv nemyslím SMS zpráv, ale log chybových hlášení a různých oznámení systému a tohle tedy 830 nemá a pokud se dobře pamatuji, tak to neměla ani 1030, ale možná to tam přinesl nový fw.

            Climb Pro když se nejede po trase lze řešit, viz. Karoo nebo Bryton S800.

            1 0
        • Phantasma  

          Užší rámeček a solar je tak trochu kontraproduktivní. Co ubereš na krajích, přídáš na vnitřím okraji na proužku se solarem.

          0 0
          • BB  

            pro mě stejně bude ten solar zbytečná funkce, protože na to jak jezdím mi stačí dnešní výdrž. Ideální by bylo, aby solar byl samostatný model a ten kdo ho nepotřebuje by za něj platit nemusel, tak jak je tu u Fenixu. Takže pro mě má prioritu o něco větší obrazovka.

            0 0
            • Phantasma  

              Mam na to podobny nazor. Dokonce ted jezdim s vypnutym podsvicenim displeje, na slunci totiz neni potreba, a ta spotreba se rovna tak 4% za hodinu.

              Nikdy jsem nejel dele nez 16 hodin a na vice dni stejne beru powerbanku kvuli dalsi elektronice, takze uz ten Edge muzu dobit taky.

              S displejem by se dala udelat spousta kouzel – stacilo by jen decentni logo Garmin a misto pro senzor svetla a displej by zahy mohl nabrat i pul palce navic …

              0 0
        • Tomas85  

          Já bych ještě upravil ten jejich „ekosystém“ tak, aby když máš dva bajky a dva profily na Edgi (třeba silnici a gravel), aby to bylo na webu asociovaný s tím správným „gearem“. Teď si můžeš vybrat jen default gear pro „cyklistickou“ aktivitu bez ohledu na to jakým bajkem pojedeš a tomu se načtou kilometry. Pak se to musí překlikat ručně, což mi připadne dost stupidní.

          Čiže by stačilo spárování profilu s daným typem gearu. Když jedu road, kilometry se načtou road kolu. Když jedu gravel profil, tak se načtou na gravel bike. Já tam mám třeba i řetězy a pláště, abych měl přehled kolik má ta daná věc najeto a je to opruz tohle překlikávat. Přitom by to byla dost jednoduchá feature to tam přidat.

          1 0
          • milan.v  

            Na nájezdy u komponentů používám aplikaci v telefonu ProBikeGarage.

            1 0
            • Tomas85  

              A dá se to něják rozumně skloubit s tím Garminem ? Vidím tam jen integraci se Stravou a tu já nepoužívám.

              0 0
          • krabica  

            Nechápu, proč na tohle Garmin sere…

            0 0
          • VojtaXY  

            a idealne, aby se daly ziskat (rocni, mesicni) statistiky pro kazde kolo zvlast.

            0 0
      • Charles2k  

        Tak tyhle zákulisní informace se ke mně nedostali a to jsem se hodně poptával. Jedině jsem snad četl něco o 1040.

        Ale třeba uvedení nových Forerunnerů v červnu mi potvrdili i lidé od Garminu, o novém Edge ale nevěděli nic.

        0 0
      • ememem1  

        tak ma vcera napadlo este jedna vec.

        predovsetkym by mali najat nejakeho PO alebo vyvojara co aj rozumie tomu, naco sa ten produkt vyuziva lebo tazkopadnost resp. az nepouzitelnost niektorych advertisovanych premiovych funkcii (casto aj opakovane pri prestupe na vyssi model) je az neuveritlena.

        chystam sa na nejake sluzobky do alpskych oblasti tzkze plan hry je, ze hodim do auta bike a pred vecerou proste len tak bez pripravy na blind na dve hodiny vyrazim a pouzijem on the fly pocas jazdy garmin na navigaciu trailami pobliz.

        tak som si vcera chcel len tak pre srandu v domacom terene aby som to vedel vyhodnotit zopakovat navigovanie ku konkretnemu trailu ci uz cez Traiforks IQ appku alebo priamo cez integrovane MTB network co ak sa dobre pamatam ma byt integrovany Trailforks.

        s IQ appkou som skoncil velmi rychlo – pocas beziacej aktivity sa neda spustit......skvela feature, cize na ad hoc navigaciu nepouzitelne.

        mimochodom aj ako priprava dopredu to neni velka slava, nakolko nazvova konvecia v tej appke je uplne zufala, vybereiem si trebars ze „nearby“ a ono to natiahne sice vsetky trialy „nearby“ akurat ze maju nazvy „traily bratislavsky lesopark trailA“ takze na tom prtavom display vidim 40 trailov s rovnakym nazvom a nejak sa mi nepodarilo zistit, ako sa da dostat k tomu koncovemu nazvu (napr. TrailA) a ani najst funkciu search.

        takze integrovany MTB Trail network. Volako som sa k tomu intuitivne doklikal, a zrejme podla polohy podhodi asi zo desat oblasti s konkretnymi trailami. vyborne, akurat zas treba presne vediet nazov oblasti, co zrovna ked som bol na rozhrani troch nebolo uplne jasne ktoru zvolit. a to som este vedel, ze ktore tri z desiatich podhodenych to mozu byt. moc neviem jak to mam vybrat v neznamom terene. nasledne po vybrati najpr zacalo by default vyrabat alebo vyhladavat routy v danej oblasti a az ked to asi po pol minute skoncilo dalo sa prejst do menu „trail network“ a vybrat podla nazvu konkretny trail .

        vyber sa dal teoreticky aj z mapy ale neviem preco, nevidel som na nej svoju polohu......

        ked som konecne volaky vybral, zacal vyhladavat routu k nemu a nastalo pomerne dost velek rozcarovanie – nenaslo, pricom som bol snad kilometer od nej a dalo sa tam dojst znacenym turistickym chodnikom, skusil som inu to naslo, dalsiu zas nenaslo pricom vsetky boli dostupne v podstate po hlavnych turistickych trasach......no neviem, moc spolahlive na taku ad hoc navigaciu ako som chcel mi to nepripada.

        To ako naozaj zadneho vyvojara alebo PO v Garmine nenapadlo to co mna ako uplne prve – zobrazit aktualnu mapu na ktorej su Traily z Trailforks jasne viditelne hrubou zelenou ciarou aj s nazvom trailu proste kliknut a ako akciu podhodit „navigate to“ z aktualnej polohy a vyriesene?

        jako robit henten cirkus za jazdy si to radsej ozaj rovno pripravim celu trasu doma, navigacia po pripravenom tracku v garmine funguje. alebo klasika – telefon najlepsie z naimportovanymi trailami z danej oblasti do locusu, tam funguje aj navigacia v TF appke tiez funguje dost divne a chybovo.

        mohli by mi znalci navigacie co to vyuzivaju denne a nevidia ziadny problem ani chybu ako napr. p. Phantasma kludne ako hlupakovi vysvetlit co robim zle?

        0 0
        • dolomiti  

          To je jednoduchý ;-)

          „ty nejsi specialny garmin user, taky sen kazdeho product ownera“ no a proto máš problém :-D

          1 0
    • milan.v  

      Ten seznam navržených funkcí vypadá ultimátně, pak už nemusí nic nového vyprodukovat… :-D

      0 0
    • Maykl  

      Zdravím bikeři,potřeboval bych poradit s problémem s propojením edge 830 a radaru rtl 515..Edge mam zhruba půl roku a radar 14 dní.Spárování je okamžité,ale radar se po chvíli odpojí a v podstatě se už připojit nechce a jen na mě bliká,že je odpojen..Světlo propojené zůstává,ale taky se sem tam odpojí! Mám hruďák a ten je úplně v pohodě:) a mobil se taky občas odpojí,ale to není až tak hrozný..Zkoušel jsem i reset a tovarni nastavení,ale to moc nepomohlo.Známej má radar taky,tak jsme to vyzkoušeli a můj radar mu fungoval normálně,ale ten jeho měl s mou edge taky problém,sice fungoval lépe,ale během 5 minut se 10× odpojil taky..Dokázal by někdo poradit nebo mám rovnou reklamovat! Což bych teď v sezoně nerad:(

      Dík za každou radu..

      0 0
      • keymaker  

        Myslim, ze to odpojovani tu resi vic lidi. Nejen radaru, ale i dalsich cidel. Vyresit se to ale myslim nikomu nepodarilo.

        0 0
        • HonzaP9  

          Bohužel fakt je, že někdo s tím má problémy furt, někdo vůbec a nedá se vysledovat příčina…

          Osobně E530 + radar 515 + hruďák, rychlost a kadence a po prvotních potížích se spárováním chodí všechno úplně v pohodě. Klepu na dřevo… Jediný, co nefunguje úplně spolehlivě, je spojení s mobilem.

          0 0
    • POC74  

      Bude opravny fw brzo. Vydržet.

      0 0
      • Phantasma  

        Samozrejme, ze nekdy bude.

        Brzo? Hehe, jeste neni venku ani beta a FW na Edge chodi po nekolika mesicich …

        0 0
      • jarouš2  

        Já třeba takový problém nemám. Edge 530, radar 515, hruďák garmin, wattmetr p2max, připojený tel a nic se neodpojuje.. na žádném FW mi to nedělalo.

        1 0
        • Phantasma  

          „ok, ale ty si specialny garmin user, taky sen kazdeho product ownera :-)“

          1 0
    • Maykl  

      Dobrá tedy,zkusím ještě počkat,ale člověka to naštve,když si něco koupí a v postatě je to úplně nepoužitelná věc a ještě navíc,když je to od garminu! Snad fw pomůže..

      0 0
    • jenda95  

      Jak moc velky opruz je na G530 bez dotykoveho displeje v pulce jizdy zmenit prednaplanovanou trasu? Tj jak moc klikani tlacitkami to je?

      Na dotykovych Garminech to delam i za jizdy, ale zrovna u toho je dotykovy displej dost uzitecny – jde to realne za jizdy i pres tlacitka?

      0 0
      • Hrabex1  

        k tomu jsem se nikdy neodvazil, udelej to spis na telefonu, treba pres Locus

        0 0
      • Phantasma  

        Proc by to neslo? Vse zavisi na tom, kolik tras tam mas ulozenych. Ja v tom mam bordel a tak klikam nekdy dlouho.

        Z logiky veci vyplyva, ze pres tlacitko je to pohodlnejsi a bezpecnejsi. Podivam se na displej, vidim, ze trasa je na treti pozici a dal uz se ridim hmatem a muzu sledovat cestu pred sebou. Napocitam si 3 kliknuti a zmacknu prave tlacitko. A to vse bez toho, abych se na Edge musel podivat. Na dotykovy displej musis furt cumet …

        0 0
        • jenda95  

          hm – s tim se mi tezko souhlasi, protoze nejdrive musis zastavit puvodni trasu, proklikat se k seznamu tras a az potom najit tu treti, tj musel bys menu znat fakt dobre (ale souhlas, ze u dotyku se musis divat co delas) – ale diky moc, pro me je dulezite, ze to je realne a ze muzu kamarada s 530 prinutit si v pripade potreby trasu prepnout, on drzkuje, ze to neda :)

          0 0
          • keymaker  

            Tak jestli se ptáš kvůli kamarádovi, tak jasně, že to jde. Je to tak na dva kliky :-D

            1 0
          • Phantasma  

            To snad nemusim tak detailne rozepisovat ne? Porad ovsem plati co jsem napsal – delas to pohmatu a nemusis se na displej divat.

            Ve finale at si jezdi kazdy jak chce, na 530 to delam za jizdy, pokud jedu asfalt. Ale nemam zadny problem si zastavit.

            1 0
            • jenda95  

              Jo, dík. On se bojí, že si smaže jízdu a chce ať se předem napevno domluvíme kudy jet, já se chci rozhodnout podle času. Trochu magor :)

              0 0
              • Khommakho  

                Musel by být extra levý, aby si zrušil aktivitu. Dá pravým tlačítkem nahoře menu, najede ukončit trasu (je to asi 3. položka z vrchu), ukončí se pouze navigace. Stejným způsobem nahraje novou.

                Zrušit aktivitu tam nejde, to by musel zmáčknout spodní pravé tlačítko a pak se teprve ještě proklikat k ukončení/uložení. Takže nic moc výmluva. ;)

                1 0
    • FrŠv  

      Tak a už je to tady! 540 a 840 je na cestě!

      0 1
      • yaourt  

        A to víš odkud?

        4 0
      • jIrI___  

        Na kolik vyšly?

        0 1
        • krabica  

          z Wishe za pár peněz… :-)

          2 0
        • FrŠv  

          Oboje přes 10.000 Kč.

          0 0
          • milan.v  

            Tak to by mě zajímalo, kde jsi něco takového koupil, když to ještě není ani vydané, ani se neprodává…

            0 0
            • FrŠv  

              Já jsem ještě nic nekoupil, ještě to není venku.

              0 0
              • Octopuss  

                Tak jsi schizofrenik nebo co? Podívej se co jsi psal.

                1 0
                • FrŠv  

                  Ale proč?

                  Vím co jsem napsal. 1) jsou na cestě, tím jsem myslel v expedici, 2) cena přes 10T, to souhlasí, 3) ještě nejsou venku, tím myslím v prodeji. Nevím, čemu se divíš?

                  0 0
                  • Octopuss  

                    Doteď jsi neřekl, odkud tu informaci máš, takže ti nikdo nevěří.

                    0 0
                    • milan.v  

                      Nikde nic dostupného, konkrétního není, a to mám přehled v cyklobranži opravdu dobrý…

                      Nicméně existence a brzké vydání 840/1040 je jisté.

                      0 0
                    • jIrI___  

                      Věřím, že lidi pracující v Garminu či finálně testující přímo pro Garmin ty nové přístroje už k dispozici mají, třeba je FrŠv jedním z nich.

                      0 0
                      • orm  

                        Podle dohledatelnych informaci tipuji, ze to pro FrSv neplati :-).

                        0 0
                    • FrŠv  

                      Nemám potřebu tě přesvědčovat. Někdo věří, někdo nevěří, ale u Garminu to vědí všichni, koho to zajímá.

                      1 0
                      • Octopuss  

                        No nekecej, že (někteří!) lidi pracující v Garminu vědí, kdy na trh půjdou nový vyrobky. Thank you captain Obvious.

                        Když chce někdo na internet dát nějaký interní informace, zpravidla se snaží tomu sdělení dát uvěřitelnou formu. Ty jsi navíc nějakej náhodnej účet, o kterým nikdo nikdy neslyšel. Fakt se divíš, že ti nikdo nevěří, obzvlášť když je prakticky nemožný vygooglit cokoli na tohle téma?

                        0 0
                        • FrŠv  

                          Jsou dva druhy cyklistů. Jedni tady odpovídají na každou blbost a všichni je tady znají, ale pak už jim nezbývá čas na ježdění, a ti druzí jezdí na kole, ale nemají čas se tady předvádět, a tady nikdo nikdy o nich neslyší.

                          2 1
                  • Kouba_2005  

                    To, co je v expedici, si představuju tak, že to vyjelo z baráku směrem k zákazníkovi. To samý, když je to na cestě. 540 ani 840 rozhodně ale v expedici ani na cestě nejsou.

                    1 0
      • Archik  

        Kdyby to byla pravda tak bych se přijel klidně podívat :)

        0 0
      • Octopuss  

        A teď tu o perníkový chaloupce.

        0 0
        • Pikaču  

          Tak do měsíce budou. Resp. Během června.

          0 0
          • Octopuss  

            To se říká už druhej rok :D

            0 0
            • Pikaču  

              Ja nevim kdo to říká ale ja to mám přímo z garminu. A navic uz vyšel nový radar tak to bude cobydup.

              0 0
              • Octopuss  

                Neříkám, že to není pravda, ale je zvláštní, že by takovou informaci měl jeden člověk na celým internetu. Googlil jsem jako magor, a nikde ani náznak byť jen spekulací.

                0 0
                • Pikaču  

                  Tak tu přece nenapisu od koho to je. Česko je malý rybník na to. Ale zase to Garmin může odsunout a to uz řídí úplně někdo jiny. Ofiko zdroje říkají tohle. 1.7. Mě tu můžeš napsat :) že to byl blábol.

                  1 0
    • larssen  

      Když se dívám na ten nový radar, tak by mi u příští verze Edge dávala smysl přední kamera. Takhle by bylo pokryté všechno, co se kolem kola děje, přední záběr je z hlediska bezpečnosti navíc důležitější. S dostatečným úhlem záběru by objektiv mohl být pevný, nemusel by být vertikálně polohovací.

      Nebo samostatná přední kamera namontovatelná zespodu na držák, podobně jako garminí světlo.

      Mít ale kameru pouze vzadu, to dává jen poloviční smysl.

      0 2
      • tomxxx  

        To jakože nezvládáš čumět před sebe?

        0