• spartakcz

    Ahoj všem! Obracím se na Vás, zda někdo nemá zkušenosti s nákupem FULL 29" pro osobu o rozměrech cca 192 cm a 120 Kg. Rovnou dodám, že váhově nejsem sice nejlehčí, ale jinak nemám geometrické rozměry kuličky…:-)

    Na pár místech mi byl doporučem model RB IQ 29, ale rád bych si nechal poradit od někoho, kdo případně podobnou věc již řešil jak osobně, nebo pro někoho.

    Předem děkuji za jakoukoliv fundovanou odpověď.

    Díky!

    0 0
    • TeryPV  

      Já myslím, že několik zdejších uživatelů, Ti potvrdí, že IQ 29 na tom s tuhostí není nejlépe a s Tvoji váhou tuplem. Vím o čem mluvím, také jsem měl možnost jej zkusit. Jinak za mě bych se mrkl třeba po Canyonu to si myslím, že bude jak rámem tak osazením rozumnější volba. Nicméně nejdůležitější je geometrie a tu si prostě musí každý vyzkoušet. Jinak by to asi chtělo i více informací o tom co chceš jezdit atd.

      0 0
      • spartakcz  

        Názorů jsem četl již celkem dost, bohužel vyznat se v tom kdo na čem opravdu seděl není lehké.

        Jinak jezdím pohodu, lesní cesty, občas nějaký park jako Singltrek, Rychlebské stezky (žádný extrém), ale prostě hard mi přijde už jako kostitřas na mé záda (ale třeba se pletu).

        Jinak cenová hladina by měla být někde komem 40000 Kč-45000 Kč.

        Díky.

        0 0
        • TeryPV  

          Samozřejmě, co člověk to názor, ono nakonec zjistíš, že nejlepší je se na kole prostě projet a vyzkoušet. Jinak nevím od kud jsi, ale kdyby jsi neměl daleko na Test Fest Tak Ti do dá mnohem víc, než jakékoli rady zde. Vyzkoušíš spousty kol a sám uvidíš co Ti sedne. Jinak ten Canyon je sice trochu výš nad rozpočet, ale tak nekupuješ kolo každý rok :-) Já taky loni začínal na max 25k a nakonec z toho bylo 37 :)

          0 0
          • spartakcz  

            Samozřejmě že rozhodující je pocit a pohoda z jízdy, to nepopírám…:-) Na TestFest jsem koukal, ale mám pocit že již neberou rezervace.

            Jen jsem chtěl případně zkušenosti někoho, kdo podobnou „prekérku“ řešil a nějak smysluplně ji vyřešil. Jinak jsem samozřejmě otevřený jakémukoliv fundovanému názoru.

            0 0
      • WEGO  

        Osobně bych se přikláněl ke Canyonu. Co se týče cena / výkon, tak je na tom ze všech nejlépe. Co by Tě m+lo asi nejvíc zajimat jsou kola.. tyhle neznám.. pokud by se moc kroutila našetříš na nové. A nebo tu je možná i možnost se domluvit, aby ti tam rovnou hodili místo těch kol jiná (tady na BF je nějaký zástupce Canyonu, který řeší domluvu mezi ČR zákazníkem vs. Canyonem… nick ovšem nevím).

        0 0
      • maajkee  

        Nevim nevim, v podstatě každej čtyřčep trpí poměrně menší tuhostí oproti jednočepu.

        Když jsem měl Cambera od Spešla, 4 čep, tak se to celkem kroutilo, to jsme měl 95kg, teď mám Sensora a ten je třeba daleko tužší.

        Jel jsem i na IQ v 26" a popravdě mi to nepřišlo méně tuhé než Canyon Nerve XC na kterým jezdí brácha.

        0 0
        • ZuzicK  

          :-o Takový Prophet/Rush mi přišel měkký do boku až běda, ale je to Cannondejl no :-)

          0 0
          • maajkee  

            To je pravda, Rush se do boku celkem kroutil, ale tam to bylo měkkou zadní stavbou. Co jsem mluvil s klukama z cannonu tak několikrát jim tam přišel rush s dosti ohnutou zadní stavbou a bylo z toho v podstatě dvoustopé vozidlo :)

            0 0
            • spartakcz  

              Canyon vypada zajimave, jen to zastoupeni v cr..:(

              0 0
              • Baba-Ji  

                Canyon prodava jen internetove, co se ti nezda? Zda se, ze vse funguje jak ma (objednani, reklamace,…), ja v tom nevidim problem.

                0 0
              • Vilém  

                Zastoupeni v CR ma.

                0 0
                • spartakcz  

                  Špatně jsem z počátku hledal…:o Díky za upozornění. Nemá někdo s koly canyon a hmotností přesahující 100 Kg zkušenosti…?

                  0 0
                  • Baba-Ji  

                    většina kol je dělaná do nějakých 120–130kg, takže se 100kg bych si až takovou hlavu nedělal

                    0 0
                  • Kuc4  

                    Já jsem objednal Canyona a mám 102kg, jen musíš počkat na zkušenosti až do května, kdy má dojít :-)

                    0 0
                  • ememem1  

                    ma, uplne v pohode.

                    a imho neni nijaky dovod to nebrat rovno z nemecka.

                    0 0
        • ememem1  

          Nevim nevim, v podstatě každej čtyřčep trpí poměrně menší tuhostí oproti jednočepu. – na to si prisiel jak, preco by to tak malo byt? jak si to odmeral a cim to potom je, ze ked testuju v BM alebo MB tak napr cube alebo canyon vzdy koncia jak s celkovou tuhostou tak s pomerom hmotnost/tuhost vzdy medzi top 3.

          0 0
          • maajkee  

            Třeba už to tak není, ale je to díky malým průměrům ložisek. Tuhost se prý výrazně zvyšuje při použití kluzných pouzder. Ale tuhost byla dřív u čtyřčepu prostě problém, co jsem několikrát četl.

            0 0
          • PatrikL  

            Takže tie testy tuhosti berieš ako niečo čomu sa dá veriť a dá sa odlíšiť ktorý bicykel je ohľadom niečoho lepší alebo horší? Lebo keď sa vrátim k http://www.bike-forum.cz/…izne-xc.html#… , kde si sa pýtal ohľadom haibiku toto „a v com konkretne a ktory ich full je lepsi ako konkurencia, kto a kde to tvrdi okrem teba?“… A keď som poslal nejaké tie testy tuhosti tak si to už nejako nekomentoval :D

            Nechal si tam pár jednoznačných otázok bez odpovede, najviac by ma aj tak zaujímala jedna: ako sa prejavu to, že tento http://www.haibike.de/…,detail.html je iba natiahnutý tento do podoby 29" http://www.haibike.de/…,detail.html (citujem: „nic moc 26' sleek natiahnuty do podoby 29.“)

            A odpovedz normálne prosím, na tie otázky sú jednoznačné a jednoduché odpovede, obháj si to čo si napísal alebo priznaj chybu.

            0 0
            • ememem1  

              myslis ten kde je hned na zaciatku pri teste hibiku napisane

              „Zu hecklastig“ – in der Debütsaison 2011 konnte das Heet die MB-Tester nur bedingt überzeugen, schuld war vor allem der unter Kettenzug wegtauchende Hinterbau. Haibike reagierte, verpflanzte dem asketischen Carbon-Rahmen nun ein (im Vergleich zu Fox) straffer abgestimmtes Rock-Shox-Federbein.

              :-)

              proste furt nedokazes pochpopit co ja opakujem do kola, ok HT dnes uz asi kludne aj carbon z ciny, full jedine overeny brand lebo ked je to cinska katalogovka ako aj hibike je, a ma napikacu chod zadnej stavby tak to uz nic nezachrani.

              a uz na mna hod bobek, nebavi ma to.

              0 0
              • PatrikL  

                Hej, napríklad presne ten!

                Takže pekne odpovedz na moje otázky, môžeš použiť aj ten test heetu tam kde sa dá (keď budeš vysvetľovať natiahnutie seeku tak samozrejme budeš opisovať ten iný model, keď budeš uznávať že vlastný vývoj existuje tak samozrejme tiež nemusíš používať ako príklad iba heet, atď…).

                Však ty si sa najskôr pýtal „a v com konkretne a ktory ich full je lepsi ako konkurencia, kto a kde to tvrdi okrem teba?“, ja som ti slušne a vecne odpovedal – dodal som ti údaje v čom je napríklad nejaký ten heet lepší ako nejaká konkurencia, je to jasné, každý kto vie že „dlhší prúžok v riadku/vyššie číslo“ znamená v určitom ohľade niečo objektívne lepšie, to pochopí. Nikdy som nepovedal že je to perfektný bicykel lepší vo všetkom, chcel si iba konkrétnu vec a nejaký konkrétny model, čo som splnil na 100%.

                Teraz si na rade ty, naozaj ťa žiadam ešte raz aby si odpovedal na tie jednoznačné otázky.

                Inak aj heet som skúšal. Nehovorím že je dokonalý, to som nehovoril o žiadnom haibiku, za to ty ho stále dávaš na úroveň nejakej podradnej značky ktorá nedokáže urobiť v určitých ohľadoch alebo aj celkovo konkurencieschopný full rám, aj keď som už x-krát dokázal že sa jednoznačne mýliš – aj pomocou testov na ktoré sám tak s radosťou odkazuješ.

                Ty nie, ty si neskúšal, ty si sa žiadneho haibiku ani nedotkol, iba máš nejaký názor ktorý si ani nevieš obhájiť a s obľubou ho prezentuješ ako fakt. Napríklad to ohľadom vlastného vývoja, to je až na smiech ako si tam zutekal/zahová­ral/útočil na moju osobu keď som ti opäť jasne, jednoznačne a overiteľne dokázal že aj niečo také existuje v rámci tej značky (opäť pripomínam že to nemusí nič znamenať a neposúva to tú značku hneď na nejakú extra úroveň s dokonalými dôležitými vlastnosťami, všetko má svoje nedostatky).

                A tomu hádam ani ty sám neveríš že „overeny brand“ znamená AUTOMATICKY A VŽDY LEPŠÍ bicykel/rám vo všetkých ohľadoch ako nejaký „neoverený“. Opäť sa pozri na nejaké testy. Napríklad ako totálne prepadol Lapierre Pro Race 929 („overeny brand“, dokonca HT kde sa toho nedá veľa pokaziť podľa teba ak som správne pochopil), oproti tomu o dosť lepšie dopadol aj ten sračkový katalógový Haibike Greed Team 29" (+ samozrejme „neoverený brand“). A nebolo to kvôli komponentom ako brzdy, vidlica, alebo kvôli cene a pod. Nie nie, jednoducho lapierre potopil rám takmer v každom ohľade.

                0 0
    • Jetson  

      Začínám si připadat jak jejich prodejce a to ani nemám tuhle značku, ale jeden z mála co deklaruje nosnost, je GF a předpokládám, že s jejich (při Tvé výšce) 29er fullem nic nezkazíš. Navíc při té váze může dojít i na doživotní záruku rámu…

      0 0
    • gemini  

      Co hliníkovej Epic – 2012 by se možná za ty peníze dala sehnat? Vozím podobnou váhu jako ty a se spešlem ( teď vozím karbon verzi, ale 2 roky jsem jezdil hliníkovou 26ku ) nemám žádný problém…

      0 0
      • G.B.  

        No, nevím…Epic…přímo z manuálu Specialized: Všechna dospělá kola Specialized jsou navržena a testována na maximální váhovou kombinaci jezdce/nákladu/kola do 100 kg. Konkrétní váhy v odkazu…a v odkazu na konkrétní kolo Epic(M5) je v manuálu max. 113 kg-jezdec včetně oblečení,helmy,tre­ter…

        0 0
        • spartakcz  

          Epic, a rozumné osazení, bude zřejmě mimo cenový limit.

          0 0
          • ememem1  

            urcite, epic za tie prachy bude ist horsi jak napr ten canyon, spesl ma zmysel brat ked na to clovek ma rozpocet, v middle classe je pomer cena/vykon nic moc.

            0 0
            • MirosPikos  

              Smysl to má, když má někdo u Specialized 30 % slevu :)

              0 0
              • ememem1  

                ok, berme standartne podmienky :-)

                0 0
                • MirosPikos  

                  Standardní budou tak těch 15 – 20 % jako u většiny prodejců typu Trek, Giant… takové ty profláknuté značky – masovky.

                  0 0
    • b58  

      Co se týče tuhosti rámu, v testech nejlépe vychází značka GHOST, zkus se podívat na jejich AMR 29

      0 0
    • Dorsiflex  

      Ahoj, já ti doporučím ještě trochu peněz našetřit – udělal jsem to stejně a bylo to dobré rozhodnutí. 45000 je na 29er fulla dost málo, dostaneš ošizený bike, kde bude nutné dokoupit minimálně lepší kola (zvlášť kvůli tvé váze) a bůh ví co dál.

      U kol která si nejde vyzkoušet bych byl opatrný – Canyona Al 29 jsem chtěl do té doby než zveřejnili jeho geometrii.

      IQ 29 od RB bych si nekoupil, protože 1) nemá 29er geometrii. Je to jenom zvětšená 26. 2) rám nemá žádnou moderní technologickou výbavu, která je dnes pro 29er skoro povinností (počínaje Tapered hlavou, konče zadní pevnou osou). Opět platí, že potřebuješ hlavně tuhost a té ti RB moc nenabídne. O jejich systému zadního odpružení psát nebudu, to nechť posoudí každý sám. Jinak já jsem jel IQ 29 asi 2–3 na různých testovacích akcích a dojem nic moc. Umocněný byl zvláště tím, že naposledy před IQ 29 jsem jel SJ FSR 29er a Superfly – rozdíl mi přišel propastný.

      0 0
      • spartakcz  

        Jak tak koukám, po přečtení dosti názorů a testů to asi dopadne tak, že opustím teritorium 29 Full a zamířím asi do HARD 29. Jak jsem napsal, cenovou hladinu bych rád zakotvil na částce 45000 Kč (více se mi dávat nechce, musel bych šidit další koníčky:)).

        A co tedy směřovat výběr kola směrem k HARD 29 typ Ghost, Cube apod…?

        0 0
        • WEGO  

          Kdo si jednou pohrává s myšlenkou celopérka u HT neskončí… a nebo jo, ale bude se bít do hlavy, že je blbej :-)

          Za 45K se dá vybrat super raketa i 120kg.

          0 0
        • MirosPikos  

          Už ti táhne na 50 :) Za chvíli tě začnou bolet záda a pak bys nadával, že sis nepořídil FULLA. Já už lituju teď a to mě záda nebolí, proto svý HT nabízím a už mám vyhlídnutou náhradu i trochu pro drsnější zacházení.

          0 0
        • Dorsiflex  

          Já jako příznivec 29er jsem ti to nechtěl přímo navrhovat, naprosto s tvým rozhodnutím ale souhlasím. Za 45000 koupíš už docela slušnou 26. Hlavní ale je, aby sis byl svým rozhodnutím jistý.

          Tak štastnou volbu.

          0 0
          • Dorsiflex  

            Eee, blbě jsem přečetl tvůj příspěvek – neber tedy mojí reakci, prosím, vážně.

            0 0
        • Jetson  

          Nevymýšlej. Nakonec budeš zoufale pod cenou prodávat HT a kupovat FULL. Jak to jednou vleze do hlavy, už to tam je.

          0 0
          • Dorsiflex  

            Přesně.

            0 0
          • Dorsiflex  

            Přesně.

            0 0
          • Dorsiflex  

            Přesně.

            0 0
          • Dorsiflex  

            Přesně.

            0 0
            • spartakcz  

              To ano, souhlasim. Ale kdyz ctu nazory a recenze, dochazim k dalsimu dilema: Porizovat na mou vahu 29 full, nebo se spokojit s vybavenym 29 hard (cube, ghost apod.).

              0 0
              • Dorsiflex  

                Jak a kde jezdíš?

                0 0
                • Dorsiflex  

                  Už vidím, píšeš to hned na začátku. Na to co uvádíš, je full každopádně výhoda. Všechno z toho zajedeš v pohodě i na HT, ale s fullem je to jednoznačně pohodlnější a někdy i bezpečnější. Podle mě je to jen o penězích. Otázka zda full nebo HT je podle mě jasná.

                  0 0
    • zapet  

      Taky se přidám se svojí troškou do mlýna.Před několika lety jsem jezdil fulla,pak zkusil HT a po roce se opět vrátil k fullu.Na svých 176cm jsem vážil 122kg,a vydržel to jak seriový full,tak seriový HT.Sice jsem nejezdil žádnou prasárnu,ale ani jednou mi třeba nepraskl drát.Pak jsem se rozhodl,že snížím váhu,a tak jsem odlehčil kolu(za jeden rok)o 34kg,a užívám si fulla(věk-záda-pohodlí=full :-)

      0 0
      • spartakcz  

        Tak to si nechám poradit, jakou značku kola jsi jezdil (jak HT tak full).

        A v neposlední řadě, jak se Ti podařilo „odpárat“ tolik na váze…?:-)

        Díky.

        0 0
        • zapet  

          Tak cca v r.2005 jsem zakoupil full Spyder,nic jsem neřešil,jak koupil,tak jezdil,poté jsem prodal)měl v té době najeto cca 10k km),a koupil opět Spyder Ht(pouze rám),a na něj Rebu,a komponenty z fulla.A teď mám opět fulla viz profil,a na něm mám pouze jiná kola (od Hnoje),jinak i před těmito koly tam byly ty z toho prvního fulla.a shodit pár kilo jde jednoduše,hlavně správně a pořád jíst(míň chlastat :-)a pak jezdit.Hlavně si ten nákup kola moc nekomplikuj,budeš dostávat samé zaručené rady,a pak se z původního rozpočtu co máš teď dostaneš o několik tisíc víc,a budeš mít pouze dobrý pocit,že jsi nakoupil nejlíp díky osvědčeným radám.Něco počti,ale kup kolo které ti bude nejvíce vyhovovat

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.