• Wilderness

    Nahodou jsem narazil na kolo GHOST 4X Comp (2008). Ma celkem fajn vybavu za dobrou cenu, ALE je to freeride. Nekteri rikaji, ze je dost nepohodlne na tom jezdit normalni projizdky po silnici. A u me je ten pomer rekneme 70–80% silnice a zbytek teren.

    Takze otazka zni: Je opravdu jizda na kole stavenem pro freeride po silnici nepohodlna?

    Anketa: Freeride kolo na bezne jezdeni?

    :-)
    10x
    29%
    :-(
    24x
    71%
    0 0
    • zikky  

      Kolo na FR je těžší a bytelnější než XC a geometrie je taky jiná. Tydle kola bejvaj kratší, hravější. Ale pokud vytáhneš sedlovku vejš tak se na tom určo dá jezdit normálně. Jen si musíš položit otázku, proč by sis sakra kupoval FR kolo na normální ježdění? Ještě k tomu když jezdís 70–80% po silnici.

      0 0
    • mr.antik  

      nejde o silnici, ale je to dělaný na jízdu z kopce. Pokud je to ten důvod, proč na kole jezdíš, kup si to.

      Kompromisem pro hravé ježdění jsou AM kola jako např. Kona Caldera.

      0 0
      • Wilderness  

        Jasne, jezdim rad sjezdy v lese (z kopce :D) a docela hodne, ale v porovnani s tim, co najezdim normalne po silnici to muze delat maximalne tech 20–30% casu straveneho na kole.

        0 0
        • Tidli  

          ked spocitam cas ktory idem hore kopcom a po asfaltke a cas, ktory si uzivam dolu kopcom tak je to tiez nejakych 20–30 % :D

          0 0
          • Wilderness  

            Tak to jasne :D, ale mel jsem na mysli vylozene cas ze se jedu projet jen kvuli tomu, abych si nekde sjel naky kopec :)

            0 0
            • Mr.Duck  

              Jenom abysem v tom neměl bordel, těch 70% co ujedeš po ceste jedeš proto, že tě to baví, nebo aby ses dostal na kopec, kde tě to teprv baví sjet a pořádně se zmordovat? To je dost zásadní rozdíl žejo, já technicky vzato třeba dneska strávil tak 50% času na cestě, co do km možná 80%, ale jel sem tam kuli těm 20% co jedu z kopce a skáču blbosti, tak de o to, jestli těch 80% je nutnost nebo záměr. (a jestli žvatlám blbosti co se tu už probíraly tak sorry,„kdysi“ sem to celý čet,ale paměť neslouží :P)

              0 0
    • ZbynekN  

      Na silnici se na tom zbytečně nadřeš, navíc je to kolo bytelnější a těžší. Radši si vyber normální horské kolo nebo třeba cross

      0 0
      • Wilderness  

        Aha. Ta hmotnost mi ani nevadi, moje soucasne kolo je jeste o neco tezsi :)

        0 0
        • zikky  

          Nejde jen o váhu. Jde i o šířku pneu, geometrii posezu, nejspíš i vyšší zdvih vidlice. Určitě bych to zvážil, protože je to blbost.

          0 0
          • mr.antik  

            Hlavně asi ta šířka a hmotnost pneu…

            0 0
          • Wilderness  

            Asi jo. Ten posez je takovej vic protahlej dozadu, to jde poznat i z fotky.

            Pneu a zdvih – konkretne ten GHOST 4X Comp ma Schwalbe Albert a zdvih 100mm, coz jsou stejne gumy a stejny zdvih, ktery jezdim ted. Je mi jasne, ze se na tom treba nadru vic nez kdybych mel nejaky trekovy gumy a uzymakatelnou vidlu, ale ja jsem s tim tak, jak to mam ted relativne spokojeny. Akorat mam vecka a to je po prujezdu potokem na dve veci, coz je jeden z hlavnich duvodu, proc hledam nove kolo.

            0 0
            • Mr.Duck  

              No, co se týče brždění ve vodě, dobrý špalky můžou dělat divy. Taky už sem měl, celej natěšenej, vybraný hydry, ale nasadil sem 3směsový špalky, a ta účinnost po projetí vodou je uplně jinde, tak můžu šetřit na vidli :P

              0 0
    • ZbynekN  

      Podívej třeba i na artura a-gang. Ten mi přijde i víc na ježdění. Author a-gang

      0 0
      • Wilderness  

        Kouknu, diky

        0 0
      • De.Fly  

        uplne kolo o nicem, je to tezky,na zpevnenem povrchu to nejede a z kopce bida – jezdil jsem ho rok a pul..

        porid si kola 2,jedno FR a druhy XC..kompromis se udelat neda,vzdycky tomu bude neco chybet..

        0 0
    • Kubas.1  

      Pukud nemíníš vyloženě jenom skákat, tak by ti mohlo stačit aji GT Avalanche – takovej univerzální AM/EN bike…XC na tom jde, a něco málo poskákat taky

      0 0
      • Kubas.1  

        Možná budou někteří protestovat že Avalanche je XC kolo, ale jezdil sem na tom na FR trailech, na menších odrazech sem si skočil, a vydrželo to v pohodě

        0 0
    • jonti  

      Hlavne si vyber velikost, aby aspon kdyz das sedlovku na max si mohl slapat normalne a ne jako kacer. Navyse tyto kolo co jsou spis na street nebo 4× maji casto tvrde necitlive vidlice vhodne na skoky, ale uplne na hovno do lesa.

      Divam se na model 2009 a prumer sedlovky ma 31,4, to je docela nestandard.

      Vseobecne za ty prachy v pohode, ale podle mne spis nevhodne pro tebe.

      0 0
    • t29  

      podle stránek Ghostu:

      Ghost Dual Comp 16,5":

      efektivní délka 570 mm, úhel sedlovky 71 stupňů, úhel hlavovky 69 stupňů

      Ghost SE 4000 15,5":

      efektivní délka 570 mm, úhel sedlovky 73,5 stupňů, úhel hlavovky 71 stupňů

      15 mm zdvihu vidle udělá rozdíl tak 0,8 až 1 stupeň. Takže jestli je geometrie toho Dual Compu počítaná na 100 mm vidli a ty tam dáš třeba U-Turn Toru 85–130, snížením zdvihu na 85 mm vyrovnáš prakticky půlku rozdílu hlavového úhlu.

      Rozdíl 2,5 stupně úhlu sedlovky znamená tak 10–15 mm rozdílu v posunutí sedla. Když snížíš zdvih, bude rozdíl 1,5 stupně, čili tak 5–8 mm.

      Tolik k porovnání XC a FR geometrie. Nebál bych se FR kola na běžné ježdění, pokud bude vyhovovat délka rámu a pokud budeš mít dost dlouhou sedlovku.

      0 0
    • Wilderness  

      taky diky vsem za prispevky, asi se nakonec precejen rozhodnu pro normalni XC, jeden z mnou vyhlidnutych modelu (XC) navic prave zlevnil o tri tisice :-)

      0 0
    • pepino  

      13,7 kg je prd freeride, na tom můžeš odjet maraton. I když už ho asi nesháníš:) Kup si Sasquotche, ten má 17.

      0 0
      • Wilderness  

        sice gramy neresim, ale 17 kg uz je docela dost :D

        0 0
        • pitos  

          ano,na XC určitě.

          0 0
          • Kubiczech  

            …a na ostatní disciplíny taktéž. Pokrok nezastavíš.

            0 0
            • pitos  

              To si nemyslím.Sice není problém postavit FR/DH bike na váze nižší ale bude tě to stát pořád hodně peněz a nebo to budeš muset na něčem ošidit.Průměrné kola na tyhle disciplíny se zatím pořád pohybují na váze vyšší než je těch 17kg.Těch 18–19kg bych řekl že je takový standart(alespoň podle seriovek a biku co kolem sebe mám možnost vidět)

              U AM/EN je to jasné,tam je 17kg už spíše vrchní hranice.

              0 0
    • mulambo  

      tak na tom ghostu dojedeš všude,záleží jak ho uděláš,kratší představec tam necpi,bude se ti zvedat do kopce.zadumal bych nad vidlicí,ta je na fr důležitá,taky širší řidítka by ti pomohly,jinak si myslím,že dobrá volba…já to řešil třemi biky (dh,fr/en a xc)ale je to náročné pořizovat,na druhou stránku když už je máš,tak si můžeš podle trasy kde co vyskládat a ani je tak neopotřebuješ jako jedno :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.