Fox Talas RLC 100-140 QR15 vs Rock Shox Pike 454 Dual Air U-Turn 110-140mm

65 nepřečtených
  • Gomez35

    Jak to vidíte pro použití AM?

    Díky za spousty postřehů. :-)

    0 0
    • scret  

      rozhodoval jsem se mezi temahle vidlema, pro Pike hovori nizsi cena, pro Talase zas nizsi vaha a lepsi snizovani zdvihu…

      nakonec jsem vzal ale tohle :)

      0 0
      • Gomez35  

        To je moc dobrá vidle.

        Taky jsem po ní koukal.

        0 0
      • goofy  

        Nevim.. k Maguram nemam duveru..

        0 0
        • scret  

          a k jakym vidlicim mas duveru?

          0 0
          • Sobi  

            Fox! ;-) ale ty Magury se mi taky moc líbí ;-)

            0 0
          • goofy  

            Jedna se o to, ze co tady byly merene odtrhy u Magur, tak vychazely silene hodnoty.. I stare vzduchove Marzochy na tom tusim byly lepe..

            0 0
            • scret  

              jj, vim o tom, to byla ale rec o XC vidlich… tahle ma bliz spis k Wotanu a to je paradni vidle…

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
      • Sobi  

        Hele a jak ti sedí? Jaký máš z ní pocit?

        0 0
        • scret  

          bike jeste nebyl venku:) neboj, o vikendu ho protahnu a poreferuju…

          0 0
          • Sobi  

            Kua, chtěl jsem vyrazit testnout ten vytuněný tlumič, ale v pátek se mi blokly záda, teď jsem narvanej analgetikama a dalšíma bobulema, nemůžu se hnout a zitra se musim doplazit na rehabku. takže místo abych konečně bikoval, tak budu rád když se sám dojdu vy…rat! :-(

            Ale jednou to musí přejít! ;-)

            0 0
            • scret  

              jj, to znam:) se zadama mam taky casto problemy:( neboj, dockas se:)

              0 0
            • krokus  

              Pak kdyžtak napiš do toho velkého threadu o Meridě. Jsem zvědavý na tvé dojmy:-) Já si na fulla stále ještě zvykám.

              0 0
      • MlokCZ  

        A má už aspoň high speed expanzi? Magury high speed expanzi nemívaly, tahle netuším, proto se ptám. Pokud by ji neměla, tak dát takové prachy za vidlici bez high speed expanze…

        A odtrh by mě taky zajímal. Některé Magury na tom z citlivostí zas tak špatně nebyly, to jen některé modely byly na tom hodně bídně, takže by mi taky zajímalo, jak je na tom tahle.

        0 0
        • scret  

          myslim ze h.s.expanzi nema, priznam se, teprv se s ni seznamuju, puvodne to mel byt vzduch. Pike, ale ten nejak dlouho nebyl a tahle se mi naskytla za lepsi peniz nez je ofiko cena…Talas byl na me uz drahej a navic ma 15QR…  jeste jsem zvazoval RVL nebo Minute…

          jak jsem psal vys Sobimu, o vikendu se ji chystam protahnout a poreferuju svoje dojmy…

          a odtrh teda zmerim, do vikendu… jsem zas pracovne zabitej:(

           
          0 0
        • scret  

          tak vidli jsem o vikendu projel a jsem nadsenej, zmenu zdvihu za jizdy musim jeste vychytat, trocha treninku a snad to pujde:)

          vidle zehli na moje potreby velice slusne, nejspis ne jako tvuj Talas upraveny Milanem, ale ja jsem fakt spokojeny, uvidim co budu mluvit za nejakou dobu az budu zhyckany:) muzes plyz poradit jak co nejpresnejc zmerim odtrh? zkousel jsem to doma a vychazelo mi to divne, pravdepodobne to merim asi spatne:( diky

          no a abych to doplnil o nadseni z Reigna, z kopce budeme urcite kamaradi!:) do kopce to teda jede hur, ale pri snizeni vidle na 100 a na to ze to ma vzadu 150mm jede suprove. Hlavne citim ze limitujici faktor jsou pneu, MK 2,4 supersonic diky vysokym spuntum v lese drzej snad na vsem, bohuzel do kopce na tvrdym povrchu, prip. pri presunu po asfaltu je to peklo, spunty se zvejkaj a i po rovine gumy hucej jak traktor:)

          0 0
          • MlokCZ  

            Postup měření odtrhu je zcela jednoduchý. Sundáš přední kolo, celé kolo postavíš vidlicí na váhu a postupně začneš přidávat sílu tlačící na řídítka dokud se vidlice nepohne (do naměřené váhy se samozřejmě počítá i váha kola, tedy ty nejctlivější vidlice se takhle už měří blbě nebo nejdou vůbec, protože odtrh může být i menší než váha kola, pak se vidlice pohne jen jak to kolo položíš, ale tím nevíš o kolik je odtrh menší než váha kola). Pro Talas se měří pro 120 nebo 100mm, protože na 140mm je pozitivka už lehce předepjatá a to by výsledky zreslilo. Nevím jestli něco podobného nebude u té Tvojí vidlice, takže případně zkusit odtrh změřit na max zdvihu i na nějakém nižším. Před měřením aspoň párkrát vidlicí propružit.

            A co znamená že to vycházelo divně, kolik si zatím naměřil?

            0 0
            • scret  

              aha, tak jsem meril spatne, postavil jsem kolo (prednim kolem) na vahu, zjistil nejakou hodnotu a pak podruhy jsem tlacil na vahu dokud se vidle nepohla, vysledek jsem pak ziskal odectem…   zpusobem ale jakym pises, bych mel vahu vypodlozit necim aby pak byla nekde ve vysce predni naby ne?

              0 0
              • MlokCZ  

                Ne, váhu nepodkládej. Jednak je třeba ať to všichni měří stejně a naopak pro čisté zjištění odporů vidlice by ideálně měla být vidlice kolmo na váhu, k čemu má právě takhle velmi blízko. Kdyby se to řešilo s podkládáním, tak to bude zkreslovat hlavový úhel, který má každé kolo jiný, nás zajímá chování samotné vidlice pro srovnání s ostatními vidlicemi, ne už vlastnosti ovlivněné kolem na kterém je použita.

                Jinak s předním kolem nasazeným to lze měřit jako rychlou nouzovku a v tomto případě můžeš odečíst váhu předního kola (ale rozhodně ne váhu celého kola, to zatěžuje vidlici úplně stejně jako když na ni tlačíš sám).

                0 0
                • scret  

                  ok, dneska vecer to snad namerim. Ale urcite vim ze se nebude norit jen vahou… takze nakonec zjistim ze ma velky odtrh a ja jsem hroznej „buran“ co nic nepozna:(  ale rozhodne vim ze je asi milonkrat lepsi nez Stance co byl na Haru:)

                  0 0
        • vlk  

          Stále se poslední dobou mluví o high speed expanzi.By mne zajímalo, máte nějaký obecný postup jak expanzi u vidlice správně nastavit? Jak slowspeed :) tak tu high speed. Na tohle jsem asi nemehlo, ať jsem to nastavil, jak jsem chtěl, tak mi to nikdy nějak pocitově nesedělo.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak high speed expanzi nastavovat bez úpravy nemůžeš (tedy jedině, že to na některé vidlici upravuješ nebo ji přímo někam doděláváš). A dle testů a pocitů pro Talas, tak by high speed expanze snesla možná lehounce snížit, aby byla vidlice lehce rychlejší, ale v originále je to pořád dobré (samozřejmě tady záleží na váze jezdce).

            A low speed se nastavuje podobným způsobem jako když vidlice má jen jednu expanzi (tedy jako když nemá high speed), tedy tak aby vidlice nekopala a low speed expanze utlumila konec návratu. Jediný rozdíl je v tom, že je možné si dovolit low speed expanzi přitlumit více než jen aby vidlice nekopala, což zlepší chování na některých typech překážek tím, že ve chvíli kdy je přední kolo na překážce, tak více přitlumená low speed zabrání návratu vidlice ze zdvihu už na překážce. Někdy low speed výrazněji přitlumuju jen na některé specifické pasáže, v tomto je dobré, že Foxky mají ovládání low speed exp. na korunce a jde to štelovat tedy za jízdy.

            A za jakého důvodu Ti to nesedělo?

            0 0
            • Sobi  

              A jak je to prosimtě s verzí RL vs RLC? Pořád se mi totiž zdá trošku pomalá, ale možná je to tím že jsem předtím jezdil Rebu.

              0 0
              • MlokCZ  

                Rozdíl RL x RLC nemá na žádnou rychlost žádný vliv (a to ani na expanzi, ta je totožná, ani na kompresi, tam se liší jen nastavení jak se otevřou záklopky). Zjednodušeně řečeno je RL to samé co RLC nastavená v cca 1/3 rozsahu komprese blíže k minimální. Ale vše je to pouze o té síle, kterou je nutno na počátku překonat (která pro RLC odpovídá váze 5–15kg, RL tedy může být někde kolem 7–8kg). Upravená pak toto eliminuje. S rychlostí vidlice to ale nijak nesouvisí.

                A pak se liší nastavením síly otevření locku (RL nemá toto nastavení).

                Co se Ti zdá pomalé, expanze nebo komprese?

                0 0
                • Sobi  

                  Celkově, při výtluku v silnici se nestihne roztáhnout a cítím jasný propad. Při přejezdu kameného pole je celkově pomalejší než zadní stavba. Přesně nevím jestli je to komprese či expanze, ještě to zkusím vypozorovat, ale v porovnání s Rebou Race je fakt línější. Mám pocit že bych potřeboval zrychlit jak kompresi tak expanzi, mám to nastavený na největší rychlost a pořád je to podle mne málo.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Expanze nastavená na největší rychlost nic neřeší, ta ovlivňuje jen konec návratu ze zdvihu a některé specifické situace jako aby se nevracela vidlice ze zdvihu už na překážce, ale až za ní.

                    Zřejmě bys potřeboval na Tvojí váhu zrychlit high speed expanzi, což ale bez zásahu do vidlice nejde (na mojí váhu je v celku ok, i když možná nepatrně rychlejší by se snesla). Low speed ale přitom vozím dost přitlumenou, klidně i 7–8 clicků od minima (tedy cca 5 od maxima).

                    S kompresí a její rychlostí se nic dělat nedá, tam se dá jen upravit síla otevírání záklopek a tedy ten odtrh. Rychlost je daná konstrukcí průtoku celé komprese. Netuším jak se tohle chová pro vyšší váhu než mojí a jestli to je/není dostečně rychlé.

                    0 0
                  • milan1  

                    Tady jsi přesně na hranici vnímání, něco se ti nelíbí a ty nevíš co to vlastně je, víš ale dobře, že to může být jiné.

                    Už tohle je velký pokrok v rozlišování.

                    Já osobně si myslím, že to, co vnímáš je kombinace větších odporů a nastavení komprese u FOXe.

                    Expanzi rozhodně ne, tu si na Talasu si můžeš nastavit totiž dokonce daleko rychlejší, než na RS.

                    Kdyby to pro tebe mělo smysl, tak testování, na které se nejspíš znovu chystáme by bylo pro tebe to pravé. Tam se dozvíš, co je to co vnímáš a jak je to odlišné třeba od Mlokova nastavení.

                     
                    0 0
                    • Sobi  

                      Na úvod,jsem stavař technik,vím že se spousta věcí se projevuje různým způsobem. Jezdím po spoustě závad, řikají mi tady se mi něco nelíbí a  asi je to tohle a většinou je to něco jiné :-) prostě jak píšeš vnímám, že něco není podle mého gusta, ale nevím co a čím to je. Proto vyhledávám odborníky aby mi poradili.

                      Pokud budeš organizovat nebo vyvolávat nějaké testování, rád budu nápomocen, myslím že by to mohlo být zajímavé pro obě strany. Stačí dát vědět. :-)

                      Prostě v tom začínám a rád pojmu rady a doporučení. :-)

                      0 0
    • scret  

      jo a pro pouziti na AM jsou snad tyhle vyrobeny ne?:)

      0 0
      • friblos  

        vozil jsem VANILLU (sice to není TALAS) 3 roky ale byla to verze na rychloupíník a teď nám pika a ten je o dost tužší ale zase je o dost těžší. Takže si musíš vybrat jakým stylem jezdíš a co upřednostníš.TUHOST nebo VÁHA. jinak obě jsou skvělé.

        0 0
        • Gomez35  

          Vanilla je taky super.

          Každá ta vidle má prostě něco.

          0 0
        • Vegan  

          o tuhost bych se nebal diky QR15 bude uplne jinde nez cokoli s rychloupinakem

          Co se tyce Talase nikdo ti tu asi jeste moc neporadi pac ty vydle jeste nikdo moc nejezdi verze 2009 je hodne jina nez 2008

          0 0
          • fousek  

            zvlast kdyz je QR15 jen tlustsi upinak:-)

            0 0
            • kubad  

              myslíš že bude nějaký závratný rozdíl mezi 15mm  a 20mm pevnou osou ?

              0 0
              • milan1  

                Je tam zásadní rozdíl a je to dáno patentovaným systémem maxaxle od RS.

                Jejich osu prostrčíš a zašroubuješ do protější nohy vidlice. Následně ovšem rychloupínákem zatlačíš dva kužely na obou koncích osy a ty rozepnou konce osy jako kleštinu právě v místě klem vidlice. Efekt je stejný, jako když se klema sevře šroubky z vnějšku. vše je fixováno opravdu efektně a efektivně.

                Protože to patent zřejmě neumožnuje, jsou ostatní výrobci včetně Fox jít do velice zjednodušeného systému pouze stranového upnutí, tak, jak to činí rychloupínák. Ale k zafixování v klemách a sevžení tak jako u maxaxle nedochází.

                0 0
                • kubad  

                  jasné tomuto rozumím, ale spíš mě šlo o rozdíl v pevnosti celku mezi 15 a 20mm než o rozdíl v funkci

                  0 0
                  • milan1  

                    Bike magazín už měl testy a potvrdilo se podle očekávání 20 mm jasně vítězí.

                    Ovšem tady bych se zastavil u systému testování. rozdíl, který naměřili je výraznější, než bude praxe.

                    Vůle v systému 20 mm jsou totiž zcela jasně vymezeny a protože test Bike magazínu nepočítá s vymezením vůle před měřením, nemá nějaké prvotní zatížení, tak může být i tohle tím zásadním, co dělá větší rozdíly.

                    0 0
                • kesu  

                  jj dobrej postreh,naproti tomu osa od Marzocchi(vypada taky jako RU) se zasroubuje jen do jedny nohy a druhou to jen pritahne,ale nerozepre se to do ni.

                  Na maxle nedam sahnout,rozhodne nejlepsi system

                  0 0
        • scret  

          to asi nemelo byt na me co?:)

          0 0
      • Gomez35  

        Jasně máš pravdu, blbě jsem to napsal. :)

        0 0
    • goofy  

      Bral bych Talase, a pripadne nechal snizit kompresi u Milana.. Highspeed expanze je highspeed expanze a urcite ji ocenis…

      0 0
    • kali222  

      litevillovi by ale slusela 36tka fox:) nechci kecat,ale rekl bych ze 160mm zminuji na svem webu :) pak by to bylo jasny a pokud ne tak talase:)

      0 0
      • MlokCZ  

        Podlě mě tedy tak vysoká vidlice rozhodně ne a navíc se vůbec zaměřením ke 130mm ultralehkému rámu nehodí. Na webu píšou celé rozpětí a to 100–160mm. Ty krajní extrémy jsou ale na ten rám podle mě nesmysl. Patří tam 130–140mm, maximálně ještě těch 150mm.

        Tady v testu ho měli osazený 32jkovým Talasem 150mm verzí a ten model má takhle osazený 10,5kg. Tam by se tedy 36tková Foxka opravdu vyjímala :-)

        0 0
        • kali222  

          :) klidne bych ji tam placnul. ty vzdy reagujes…„ja bych, ja bych“

          pisu to zakladateli vlakna, ten ma svuj nazor urcite.

          0 0
          • MlokCZ  

            Zakladatel vlákna názor má, to máš pravdu, to už jasně ukázal zakládajícím příspěvkem, kde se ptá na Talas x Pike, takže už jasně deklaroval, jaký zdvih by tam chtěl a takovou podivnou kombinaci, jako bys chtěl použít naštěstí neplánuje.

            0 0
            • kali222  

              to je prave ono. podivnou kombinaci to nazyvas ty, ne ten kdo to bude jezdit. proc ji tam dat jsem zminil a ty jsi mi usetril hledani. potvrzujes ten rozsah zdvihu. zase za sebe  (nepodstatne) napsies, ze je vlastne mimo:). pokud ma svuj nazor a zminil dva modely,tak jeste ze takhle reagujes i pod ty vidlice od magury :))

              0 0
              • MlokCZ  

                Proč si tedy opravdu nezmínil, neuvedl si jediný důvod. proč by tam byla vhodná, zatím vidím pouze za každou větou smajlík, hned tři v tom úvodním příspěvku, takže to spíše vypadá, že si vlastně děláš jen srandu než že chceš vůbec seriózné poradit.

                Ale máš možnost, napiš důvody, proč by na ultralehký 130mm rám byla vhodná vidlice, která váží pomalu víc než ten rám, zaměřením je jinde než ten rám (vůbec nejde jen o ten zdvih, ten by byl to nejmenší), všichni to vozí s vidlicemi z jiné kategorie vidlic (to samozřejmě není ještě zcela rozhodující, ale pokud doporučuješ vidlici, kteoru tam běžně nikdo nevozí, tak k tomu asi musíš mít vážné důvody, proč by to tak mělo být lepší, tak je uveď).

                A s těmi Magurami to jsem tedy vůbec nepochopil, scret nabídnul alternativu stejné kategorie vidlic jako si tazatel vybral, já jen reaguju na to jak jsou/nejsou na tom po funční stránce. Každopádně pořád se jedná o vidlici vhodnou na ten rám.

                A co se týká toho rozsahu, tak na webu k tomu mají i vysvětlení, že to je rozsah vidlic, které ten rám snese a který se vůbec smí použít, nic o tom, že ty krajní zdvihy jsou vhodné pro dobré vlastnosti kola jako celku tam není, je to pouze povolený rozsah, tedy vůbec nic tím nepotvrzuju. Ale je vidět, že jsi ani ten jejich web pořádně neviděl.

                0 0
                • Gomez35  

                  Řešíte blbosti. Liteville je docela lehkej rám, ale jsou mnohem lehčí. Podle mě je jeho největší síla v tuhosti a funkci zadní stavby. Je hodně uživatelu co na něm Talas 36 má. Podle mě je to o tom co chce člověk jezdit. Já jsem chtěl postavit AM s váhou někde okolo 12Kg, proto jsem svůj výběr nasměroval na Talas 100–140 nebo Pike 454.

                  0 0
                  • Gomez35  

                    Já osobně bych si dal Fox36 třeba až na Liteville 901.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    To je samozřejmě jasné, že je to vždy o tom, co chce kdo jezdit. Když chce ale někdo jezdit věci vhodné pro 36tkové Foxky a tak postavit tedy zaměřené celé kolo, tak přesně jak píšeš o příspěvek níže, tak se k tomu hodí 901čka.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ale jinak je fakt, že někteří plánují opravdu všelijaké vidlice na tomto rámu :-)

                      0 0
                      • scret  

                        ta koupelna je otresna:)) jinak vazne, Sida bych tam nerval, ale kdysi tu byla fotka 301ky s Use Antidive vidli a loukotema… boze, takhle krasny kolo jsem dlouho nevidel!

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          V tom odkazu to je ale dokonce se starým 28mm Sidem, to už je fakt mazec.

                          Já jsem právě tenhle rám už před nějakým časem podrobně studoval (hned jak jsem poprvé zaregistroval jeho skvělý průběh), protože to je vlastnostmi rám přesně podle mojich požadavků (asi to nejlepší na trhu dle mojich požadavků vůbec).

                          A oproti Stereu má i několik výhod:

                          • tlumič není na ráně bordelu
                          • lépe dostupná páčka platformy
                          • lepší tuhost než má Stereo (celkově tuhost velmi dobrá a patří k tomu lepšímu v dané kategorii, ale jsou i nepatrně tužší rámy jako např. AMS 125tka)

                          A už jsem i chvílemi uvažoval, že bych místo AMS 125tky pořídil Liteville 301. Jsou tu ale dvě věci, které mi pořád odrazují. Snesl bych o pár mm vyšší zdvih (když už bych rám měnil), kdyby tam bylo 140mm, tak by to byla paráda (ale samozřejmě 10mm není až takový rozdíl, takže i těch 130mm by se dalo, ale když už by to měl být perfektní rám…). A pak cena také není nic moc.

                          On je ten Liteville s AMS 125tkou totiž hrozně podobný, tím myslím geometrie, zdvih, zaměření rámu, jen se zcela zásadně liší chováním zadní stavby a jejím průběhem, kde je ten Liteville jasně lepší (proto bych ho taky měnil). A představa 36tkové Foxky na AMS 125tce, mi jímá úplně hrůza :-)

                          A navíc i co jsem hledal co nejvíce informací k tomu Litevillu hned jak mi ten rám zaujal, tak jsem samozřejmě i koukal na zahraničních fórech jak ho kdo s čím jezdí. Sem tam ojediněle se 36tková Foxka na něm vidí (z toho co jsem našel a že to bylo na počet dost 301ček odhaduju, že tak 70% je ježděno se 140mm vidlicí, 25% s nižší vidlicí, většinou 120mm a jestli 5% mělo 36tkovou Foxky tak je to hodně). Ale když už ji tam někdo měl, tak k tomu měl i důvod, buď to bylo ještě se starší nižší 150mm verzí nebo to bylo pro loňské modely kvůli pevné ose, kdy 140mm Foxky s pevnou k mání ještě nebyly nebo v jednom případě třeba psal, že dočasně hozena 36tková Foxka a že brzo bude následovat výměna rámu za 901čku. A co se týká 09 vidlicí, tak jsem narazil na 5 zahraničních vláken, kde se přímo řeší 140 × 160mm a opět téměř každý (často majitelé toho kola) doporučuje 140mm.

                          Za tím, že 36tková Foxka se na ten rám vůbec nehodí si 100% stojím.

                          0 0
                          • scret  

                            no me se libil tenhle ram jeste dlouho predtim nez ho tu mel orca.1, tenkrat jsem si rikal, hergot neni na me uz 130mm moc?:) ale vsude na nej lidi peli chvalu, v casopisech taky tusim nekolikrat vyhral… Proste ten ram je paradni, dneska bych ho stavel jako extra chrtiho fulla asi 120/130, troufam si rict ze pkud nekdy bude nejaky nastupce KHSa, tak to bude prave 301ka…a ten vyber barev, chjo..

                            ale jak sam pises velkou nevyhodou je cena:( ikdyz tolik stoji ramy i od hodne jinych znacek, ale pro me proste vysolit cca 60ku za ram je fakt dost…

                            0 0
                            • Gomez35  

                              Je drahej. Ale v německu nebo na aukcích se dá občas něco sehnat za lepší cenu. Já po něm toužil strašně dlouho. 130mm vzadu mi plně dostačuje. Co mě fakt ale dostává, jak je ten rám tvrdej. Jezdil jsem opravdu hodně kol, ale tohle je fakt mazec. Pokud někdy budete chtít můžeme dát někde testík.

                              0 0
              • MlokCZ  

                A geometrií a vhodností pro ní jsi se určitě nezabíval vůbec. Já na ni koukal jako první.

                Abys to nemusel hledat, tak je to tady. A z toho jen vypíchnu to podstatné. Rozsah geometrie mají pouze pro max vidlici výšky 475 + 40, tedy 515mm, což je výška Talasu 32 140mm verze. A pro tuhle vidlici nejen že tabulka končí, ale také už to má hlavový úhel 68st., což by se samozřejmě ještě dalo, ale už i tohle je poměrně malý úhel na 130mm fulla.

                36tkové Foxky mají 545mm výšku, tedy to by dalo 66,5st., opravdu bezvadný hlavový úhel na lehoučké AM kolo.

                Ale ty jsi prostě plácnul, že by tam byla dobrá 36tková Foxka, aniž by si zjistil aspoň nějaké souvislosti a uvedl nějaké důvody pro takovou vidlici, prostě rada nad zlato.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Sedlový úhel by už taky byl šílený pro 545mm vidlici a při více vytažené sedlovce by už ani nešlo nastavit pro 36tkovou vidlici a bylo by příliš vzadu.

                  A také je zajímavé, že tenhle rám je k vidění naopak s vidlicemi s menším zdvihem (120mm) než 140mm, protože naopak na druhou stranu to ještě umožňuje dobře.

                  0 0
          • scret  

            ja se nechci nekoho zastavat, ale 160 vidli na tohle kolo? ja porad nejak nechapu proc ty zdvihy predek a zadek „rozharat“… jako kdyz lidi vozili na treba NRSku 120ku vidli… to jsou proste podle me uz hrozny divociny…

            0 0
    • kali222  

      bohuzel to ted pisu po treti. v noci mi vypli proud, rano pri snidani kdy jsem mel otevrne pouze okno pro odpoved+rajce uploader a klikl na link pro otevreni nahraneho alba, stalo se k memo udivu to, ze se neotevrelo okne nove, nybrz v okne odpovedi a text byl v tahu :D. moc se mi libi jak rano Mlok dopsal, ze se preci jen objevuji 36tky:)) takze nekomu asi v hlave stejne „je*e“ jako me a je tedy duvod proc je vozit i na 301 . 36 Vs 32 je uz fajn rozdil

      obaval jsem se tech „uzasnych“ elaboratu, dale kdy prijde imho a kontraproduktiv­nost. problem je, ze ona podivna kombinace, kterou bych chtel pouzit i postavit, jezdi. navic jsem preci jen zminil zmenu zdvihu(takze o co jde? napadas, Mloku, prilisnou robusnost,kterou vzapeti vysvetlim).

      napsal jsi nekolikrat „ultralehky ram“ a ze by se to k tomu nehodilo. to ze ho v caspise otestuji mezi lehkou vahou znamena,ze predurceni vyrobce pada? jiste to vis lepe nez samotni konstrukteri, nebo mi vysvteli proc je na webu i „enduro“ setup.(to melo recnicky smysl. nechci nic vysvtelovat,ale ty budes mit jiste nejakou poznamku)z nudy? dokonce pocitaji s vahou  14,2kg.to i prasivej nomad s 2,4",voditkem,36tkou­,3tacem, a dhxairem na zavodnich DH zapletech muze vazit o kilo min(301 ram ma o 700g min-neda se porovnat 100% diky tlumici) tak to na ten ram asi pocitaji s trosku robusnejsima komponentama :). take pises do litev, ze je to cele blbost ovesit tak lehonky ram tezkejma kramama

      proc pouzit 36tku? protoze ten ram ma potencial i neco naskakat. ne jen sudlat kopecky nahoru a dolu. pri bezne jizde jsem nikdy nezaznamenal problem, ktery by zpusobila tezsi vidlice vuci lehcimu ramu. pochopil bych obavy pro nejake to hopsani a radeni, ze by mohlo dojit k neprijemnemu ovladani (sam nemam rad kdyz jde vaha u hopsacich kol extreme na predni kolo)ale kdyby to takhle fungovalo 100%, tak by se nidy mala pevna kola „z predchozich let“ neodlepila od hliny. co by rikaly zeny treba na supech s damskou geometrii kde je seriove M MX(ktera vazi i k 2,5×xkg? VS maly ram- zminuji kuli vaze)

      ty jsi schopny napsat „…že to je rozsah vidlic, které ten rám snese a který se vůbec smí použít, nic o tom, že ty krajní zdvihy jsou vhodné pro dobré vlastnosti kola jako celku tam není“ kdyz tam nic nepisi, jak tedy vis, ze jsou 160tky nevhodne? proc ten zdvih tedy uvadeji?(zase je to jen „podle tebe a pro tebe“) lyrik je pri stejnem zdvihu tozne vysoky. stare Z1 150mm jsou vysoke 538mm pri nizsim zdvihu. je tam snad omezeni pro co to kdo postavil?ale i kdyby presto 160 bylo moc. porad je 301 ram ,ktery neco ma snest. tedy proto ta 36 at uz talas (z meho prvniho prispevku), nebo bez moznosti zemny zvihu.

      na zaver chci rict, ze ram jsme vubec nestudoval, ani me nezajimal. „jen“ jsem si ho chtel koupit, takze jsme s nim urcity zamer, necekane, mel.v lete jsem vyuzil moznosti si kolo prohlednout v mtb/ski arealu geisskopf prave se 160mm vidlici, jako nakopla koza mi to neprislo. scret zminil ten obrovsky nepomer zvihu 30mm, to ze tady na suntorkach nekteri na pevnych ramech vozi 120mm, je jiste o moc lepsi. http://kali222.rajce.idnes.cz/35/

      co se tyce roku, tak stare 36tky (06) jsou opravdu nizsi (535mm-na fotkach je i 150mm verze) jeden z majitelu lyriku psal, ze ma snizeno. ale to porad neni duvod vozit 32 od tohu je tu snizeni. prvni prispevek preci znel:pokud si vybavuji to rozpeti tak 36,pokud ne tak take, ale talas!"

      uz jsme to doufam napsal srozumitelneji. rozhodne nebudu ztracet cas zadnou dalsi reakci nad timhle tematem (kdy nejsou diskuteri ochotni pripustit alternativni pouziti – vyrobcem posvecene, mensinou jezdene.mimo to jsem presvedceny, ze mi jednou ram s 36 bude vyhovovat (thread „vysneny bajk“). rozmysleni nekoho nad tabulkama a co by podle nej bylo nejlepsi, je mi docela jedno, protoze nemusi byt to nej pro me. psat jake vidlice se jezdi nejcasteji (s jakymi se objevuji) neni dostatecne reprezentativni, pokud nebude pevne stanovena podminka pouziti kola. obecne XC kol jezdi vic nez endur, pak neni reprezentativnim vysledkem ve veci vidlice na „EN 301“, ze je nejvice 301cek          se 100–120mm vidlici. opet a to melo byt uvedano uz od prvniho meho prispevku, jde o nazor+pouziti. kazdy ten smer vidi trosku jinak. jenze u 301 by bylo stejne spise zvoleno nejake rozmezi a to uz bychom se zamotavli vice a vice. rozebirat nesmrtelnost brouka prenecham tem, kteri na to svuj cas obetuji.

       
      0 0
      • kali222  

        preci jen posledni. majiteli pevnou ruku a za me… sahnout k pruzine. vzduch uz mi muze… tak akorat na XC. :)

        kali

        0 0
      • MlokCZ  

        Nechci už to také dále řešit, nemá to smysl. Jen poslední dvě věci:

        Doporučené použití a jaká vidlice jsou jasně dané z té tabulky geometrii (z které já od začátku také vycházím), kde je to jednoznačné (tedy je tam udaná výška vidlic, která už je přesná a ne jen ten orientační rozsah 100–160mm), pro 301čku tam mají 455–515mm (tedy 36tkové Foxky jsou o 3cm mimo rozsah). Tedy tady je vidět jasně kam výrobce ten rám směroval a posvěcení výrobcem pro 545mm vidlice je tedy opravdu hodně sporné.

        A druhá věc, kterou jsem ještě samotnou nezdůraznil a patřil pod tu nevhodnost vidlice k rámu a tou je průběh toho rámu. Ten rám je na AM naprosto super (alespoň dle mojeho pohledu určitě a je přesně to co si představuju, on má totiž téměř totožný průběh jako Stereo, takže ten průběh a jeho chování znám opravdu velmi dobře). Tam kam to kolo bude posouvat 36tková Foxka, na to je ten průběh nevhodný (bude to málo progresivní). Tedy s tím potenciálem něco naskákat vůbec nesouhlasím (samozřejmě menší skoky ano, to zvládne každý AM rám i s méně progresivním průběhem a zase není úplně extrémně málo progresivní jako třeba AMS 125tka, ale třeba je mnohem méně progresivní než třeba takový Canyon AMko), vidlice ho nikam směrem k většímu skákání neposune. Ten zmíněný Nomad (předpokládám staršího Nomada do 08, ne přepracovaný Nomad II) se tu opravdu hodí, protože právě ten má průběh mnohem progresivnější, tady je přesně vidět jeden ze zásadních rozdíl zaměření těch kol, s kterým jiná použitá vidlice nic neudělá. Mě by žádný rám vhodný na větší skákání (průběhem) nikdy nezaujal, protože já jsem zaměřený jinak a skončil bych akorát s nevyužitým zdvihem.

        Tedy já za sebe to zakončím tím, že ať si každý na ten rám dá co uzná za vhodné, je to každého věc, ale nic to nezmění na tom, že s 36tkou Foxkou to bude zcela nevyvážené po všech stránkách a bude z toho kočkopes. To že každý má jiné priority a styl jízdy je jasné, ale když chci použít 36tkovou Foxku a posouvat se zaměřením více od AM někam dále, tak k tomu zvolím i vhodný rám.

        0 0
      • scret  

        ohledne toho 120mm zdvihu na HTeckach, to uprimne receno taky nejak nechapu, myslim tim na XC kolech…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.