EPICON z TT a výkonnostní šlapání

181 nepřečtených
  • d

    Obracím se na ty, kteří mají Epicona z TT a současně si na kole dávají do těla (sportovní šlapání, žádná kochačka nebo focení blbostí vůkol, domů přijedu odpálenej, že po 2 hod mě bolí nohy cestou do schodů). Pokud foukáte dle doporučení, nemáte problém s nepříjemným pohupováním?

    Situace: Rychlé tempo, rovina, lesní cesta, kamení a díry. Při doporučeném foukání nemám problém s kamením, ale mám problém s dírami. Vjetím do díry se vidlice rozhoupe tak, že mne to rozhodí z tempa a další metr dva silně cítím, jak se síla vložená do šlapání ztrácí někde v pohupující se vidlici. Pak se vidlice „ustálí“, šlapu zase pěkně v tempu až do najetí do další díry a tak se to furt opakuje.

    Aby se vidlice moc nerozhoupala, musím ji silně přefukovat, SAG mi v takovém případě dělá asi 1cm, zdvih bych viděl tak do 5cm „maximální průměr“. Takové nastavení mi ale moc nesedí v prudkých rozbitých výjezdech, kde se vidlice pohupuje sice tak, jak mi vyhovuje, pravda, ale je tvrdá, musím zatnout zuby a snášet klepec.

    Tedy otázka zní, zda-li je možné TT Epicon vyladit tak, aby neokrádal o výkon a současně z člověka nevyklepal duši? Co třeba použít fintu při dalším odeslání na servis a nechat vidlici naladit na +15kg aktuální tělesné hmotnosti?

    Mám pocit, že TT ladí defaultně vidlici spíše pro cykloturisty apod. než pro raply, jako jsem já. Uvítám vaše názory, děkan.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • pee.tr  

      Jednak bych zkusil poladit odskok, pak bude taky záležet, jak moc má najeto (já už to nedoladím, mám ji vylítanou, tak se taky houpu, chci-li jí mít aspoň trochu citlivou) a především, pokud si dobře pamatuji, už tu Milan někde psal, že vidli ladí na pohodlí a velkou citlivost, ne až tam moc na sportovní jízdu. Pak nezbývá, než mít na řídítkách zamykání a častěji zamykat/odmykat. Jezdil jsem s mým tehdy novým Epiconem nějaké závody a bylo potřeba více zamykat. Třeba taková reba 2013 (s jedním vzduchem a neladěná) je mnohem méně citlivá na malé nerovnosti, které člověk snese bez odpružení, ale v terénu funguje po zajetí (to je důležité), řekl bych, lépe. Tu v podstatě zamykat ani nepotřebuju.

      0 0
      • Edwin  

        Asi jsem necitlivej hrubián, ale Epicon TT mám, rád prasim na spíš kratších tratích a pohupování absolutně nevnímám (i když se to pohupuje). Na asfaltu zamykám, jinak mi pohupování není na obtíž a foukám adekvátně své hmotnosti.

        0 0
    • Kysky  

      Nauč se šlapat kruhově a máš po problému

      0 0
    •  

      je to houpací kůń už z výroby no

      0 0
    • jonti  

      Trochu přifouknout, výrazně přidat tlumení odskoku.

      Sag 15% může na agresivní jízdu stačit.

      Doporučené foukání je nepřesné, na každém kole máš na předním kole jiné procento hmotnosti, proto to nemusí úplně sedět. Možná by to chtělo taky trochu zvýšit progresivitu.

      0 0
      • abel  

        spíš než odskok bych trochu přitáh LS kompresi (pokud ji má).

        s epiconem z TT dostal návod, kolik má foukat na svoji váhu a jinej tlak bych tam necpal. já mám už druhou, každá jinej zdvih i tlak a nikdy jsem neměl potřebu foukat jinak – a že jí nakládám.

        0 0
        • Vilém  

          Proc by tam nemohl cpat jinej tlak? To by ho pak Milan strasil ve snu, nebo co? Mam od nej taky jednoho, tlaky co nekde pise me nezajimaji a foukam si podle sebe. Co delam spatne?

          0 0
          • abel  

            foukej si tam co chceš, já jenom psal, že nejlíp mi seděly tlaky dle Milanova doporučení a cokoliv mimo už fungovalo hůř.

            0 0
            • Vilém  

              Kdybys to takto napsal predtim, tak by to bylo lepsi, nez „a jinej tlak bych tam necpal“.

              0 0
              • abel  

                s čím máš problém, nerozumíš psanýmu textu? popsal jsem svoji několikaletou zkušenost, ne že jinak nesmí.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • Vilém  

                  A s cim mas problem ty, ze hned takto vyjizdis? Normalne jsem se ptal, cekal bych normalni odpoved. Do p..i s tebou.

                  0 0
                  • abel  

                    netvař se jako neviňátko, navez ses do mě ty stylem že ho Milan bude strašit a že tě návod od něj nezajímá – a co já s tím? zakladateli vlákna jsem poradil.

                    neschovávej se za tečky a napiš to naplno DO PÍČI S TEBOU

                    0 0
    • MichaelSimek  

      Styl slapani dela strasne moc, soustredil bych se na to vic nez na kurveni si funkcnosti vidle

      0 0
      • mr.antik  

        nehoupe se to spíš kvůli přejetí zadku přes díru?

        0 0
        • Jenda  

          spíš bych řekl že má fakt blbě nastavenej odskok a blbě šlape – pak se mu to může rozhoupat jak sviňa zejména pokud má hodně malej odtrh.

          Pro zakladatele – zkus jednoduchej Milanův test na nastavení odskoku – zvedni kolo na zadní tak že je vlastně skoro kolmo k zemi a nech přední kolo volně dopadnout. Při správně naladěném odskoku by přední kolo nemělo po dopadu odskočit zpět a nebo jen velmi velmi nepatrně.

          Nicméně ne každýmu Milanovo nastavení sedí, zejména pokud někdo šlape zelí tak nebude spokojen asi nikdy.

          0 0
        • MichaelSimek  

          to si moc nedokazu predstavit, ale mozny to je…kazdpoadne z osobni zkusenosti vim ze slapani s odpruzenim dela strasne moc, 160 pike 30% sag a otevrenej a i tak se daji jet slusny bomby bez skoro pohybu vidle, cim unavenejsi jsem tim vic se houpe

          0 0
          • mr.antik  

            no ale to mluvíš o fullu… na xcéčku s hodně sportovní geometríí a dlouhým představcem kde je zatížená vidle uplně jinak a jakýkoliv nakopnutí zadku (protože při sportovní jízde není čas tlumit, žejo) tě to ještě víc pošle dopředu a když v tom kole je člověk zaklíněnej jak prkno aby mohl šlapat, tak se to prostě rozhoupe.

            Jeslti blbě šlape, tak to už musel dávno zjistit někde na rovině po asfaltu, kdy by se to fakt moc hýbat nemělo

            0 0
    • McBlacky  

      špatně nastavená vidle, špatnej styl šlapání, špatný pochopení problému ;)

      nevím jaký nový epicony, starší byly bez úpravy na jízdu v plným na hovno. Moc lineární a bud to chodí po dorazech, nebo nežehlí.

      0 0
      • d  

        „špatně nastavená vidle, špatnej styl šlapání, špatný pochopení problému ;)“

        Jako bys slyšel odpověď přímo z TT, kromě té první věty, pochopitelně…

        „…Moc lineární a bud to chodí po dorazech, nebo nežehlí.“

        Obávám se, že tak se dají charakterizovat i nové Epicony, co je horší i po úpravě. Zachovat citlivost a zvýšit progresivitu by mohla být cesta pro mne.

        0 0
        • kubad  

          progresivitu lze jednoduše řešit zmenšením objemu vzduchové komory ( olej / vložka)

          0 0
      • Rubi  

        stejne jako nove reby a sidky… :-/

        0 0
        • mr.antik  

          vždyť pro to jsou k tomu ty špunty…

          v podstatě je to jediná možnost, jak udělat vidli pro jezdce 50–100kg s různou mírou agresivity

          0 0
          • Rubi  

            reba budiz, ale sidka by se mohla odlisit a mit alespon „zavodni“ naladeni z vyroby… ne kazdemu se chce do toho hned po koupi vrtat, ale je fakt ze tam stejne vetsinou chybi olej

            0 0
            • mr.antik  

              no ale furt to neřeší to, že na tom bude závodit 40kg junior nebo 80kg hobík… prostě radši větší a komoru vycpat než naopak

              0 0
    • JakeF  

      Tohle přesně jsem tu už kdysi psal… Dozvěděl jsem se, že Epicon TT s odtrhem 5kg je tak božskej, že ani na asfaltu znatelně nehoupe, tudíž se žádná síla neztrácí :).

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • noviisek  

      Kup rebu

      0 0
      • ememem1  

        tiez moc nechapem ze pri takmer rovnakych cenach este niekto riesi epicona.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • alinceb  

      Hodně zábavná diskuze, ale ani jsem ji celou nepročetl. Už jsem si bláhově myslel, že JakeF poslední dobou nějak „zmoudřel“ a nebo se aspoň uklidnil, ale ne…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.