EPICON - tvrdší negativní pružina

8 nepřečtených
  • pold

    Zdravím, mám dotaz na místní kutily a ladiče.

    Mám Epicon 2011 (15mm osa), hozený na 140mm (reálně je to 135).

    Problém je, že i po lehkém poladění má ideální citlivost při foukání cca 80psi, což je tlak při kterém dávám dorazy (stačí menší seskok nebo hůř odjetý dopad na předek) v rámci běžného výletu.

    Při fouknutí na 95–100 psi se to jeví jako ideál z hlediska celkové tvrdosti, ale citlivost prvních 2cm zdvihu je v háji (chodí to jako RS dual air nafoukanej na 115 / 80).

    Amatérskou analýzou jsem dospěl k tomu, že by bylo třeba o fous tvrdší negativku. Otázka zní kde jí sehnat.

    Buranská varianta – přidat pod negativku podložku – by obávám se zkrátila zdvih na straně dorazu).

    P.S. jde mi fakt o tu pružinu, kdybych chtěl rady typu „blbečku kup si pořádnou vidlici“, „na epiconu se jezdí jen kolem rybníka“, „epicon je vidle pro socky a kokoty“, šel bych na dolekop.

    0 0
    • jachymk  

      Přistane ti tu hafo reakci ve stylu: Měl si koupit tuzing test verzi… a tam bych se možná zkusil poptat po tý pružině, jestli to bude k něčemu (měl sis totiž koupit pořádnou vidlici) :DDD

      0 0
    • McBlacky  

      ono to není jen pružinkou. Pro ladění citlivosti z kraje zdvihu se jednak osazuje jiná tvrdost + delší pružina a druhak se upraví pozice na táhle (vyvrtá se výše, aby sedla delší pružinka). Čistě výměna tvrdosti moc nepomůže.

      Epicon (alespon 100mm verze) je nejčastěji továrně laděn na jezdce 60–70kg a neagresivním stylem jízdy.

      0 0
      • pold  

        On epicon v továrním setupu jest obecně laděn vcelku nahowno (a to i po záběhu), leč jsem k té vidli přišel jak slepý kohout k zrnu, a na moje potřeby mi přijde naprosto dostatečná – alespoň pokud půjde odstranit problém, který by měl být technicky řešitelný vcelku snadno.

        Jinak díky za tip. Navrtat díru a posunout čep je otázka pár minut, takže asi mi nezbude než požádat někoho s přístupem k dílně aby mi v daném stoupání navinul na průměr a stlačenou velikost (po odečtu prodloužení na ose) pár pružin v různých tvrdostech a délkách a zkusit si s tím pohrát.

        Jinak mi přijde, že teoreticky by změna tvrdosti by pomoci měla, alespoň ve velké míře – příklad RS dualk air – dvě komory proti sobě, a vliv na citlivost na zařátku má negativka naprosto maximální, kdy tlak komory by alespoň podle mne měl odpovídat tvrdosti linéární pružiny. Přitom ke změně objemů komor u dual airu dojde až když se přetlakuje negativka proti positivce a sníží se tak zdvih.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.