• h4nz3k

    Dobrý den, objevil jsem takový problém na mém Epiconu a to že nedrží vzduch. Včera se tam nafoukalo ale 150 Psi a dnes tam bylo necelých 50 a znovu jsme ji tedy dofoukli na 100, zkusím se podívat ještě zítra, jestli ušla nebo ne. Nevíte někdo, čím by to mohlo být popř. jak to doma opravit? Mám vidlici rovnou vyreklamovat nebo reklamaci brát až jako poslední možnost?

    Další dotaz smeřuje k reklamaci – při vyndávání čepů na véčka jsem odrbal ty pivoty a barvu na návarcích ( klíčem to za boha nešlo povolit tak jsem musel použít hasák a sikovky) a při narážení spodní misky hlavového jsem poškrábal sloupek vidlice, je to důvod k neuznání reklamace? Vidlici jsem kupoval na kupkole.

    Děkuji za odpověď.

    0 0
    • Smazaný účet  

      Zkontroluj olej nad pistkem.

      0 0
    • hs74  

      Není 150 nějak moc?Třeba je to tím.

      0 0
      • BigKarel2  

        Je to hodně, ale vidle by to měla zvládnout…píšou max 180psi…mě taky jednou přez noc utek vzduch…ale od té doby už nikdy…

        0 0
        • hs74  

          Možná nějaký svinstvo ve ventilu vidlice.Asi z koncovky pumpy nebo byly ten den horší rozptylové podmíny :)

          0 0
      • h4nz3k  

        No říkal jsem, ať tam fouknou co nejvíc, že si to kdyžtak odfouknu. Stalo se mi to už i za jízdy, vyjížděl jsem asi v –5 a dojížděl v –8 a vidlice chodila až na doraz, myslel jsem, že je to třeba tou zimou no ale asi ne-e…

        0 0
        • JayDee  

          skoro bych rek ze to zimou je :) delal mi to taky.

          0 0
        • Smazaný účet  

          no zrovna včera se mi stalo skoro to samé.. vytahuju kolo z kolárky (cca + 18 C), kontroluji pláště, tvrdé na šutr. Jenže blbec jsem si neuvědomil základní fyzikální zákony. Venku bylo – 24 C a během pěti minut jsem jel skoro na ráfku jak ten vzduch zmenšil objem.

          0 0
          • zipoman  

            Pak je to nejhorší co jde udělat nafoukat v tý zimě kola na max a dát ho zpátky do kolárny :-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              no to už mi došlo.. kolo teď budu nechávat venku, jen si to musím hlídat kdyby se oteplilo.

              0 0
              • Chiron  

                Tam ti ho někdo šlohne. Na to musíš koupit velký mrazák…

                0 0
                • Trainman  

                  Ve Finsku se údajně moc (vůbec?) nekrade. Dokáže to Foose potvrdit nebo vyvrátit? :)

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Měl bych nechat Cannona stát přes noc nezamčeného venku na nějakém frekventovaném místě a pak podat info o výsledku :-D

                    0 0
                    • soc  

                      Ráno bude mít dofoukaná kola, namazaný řetěz a bude přeleštěný.

                      0 0
                    • vikicek  

                      Upřímně, možná by ses divil ;) .. byl jsem svědkem toho, že týpek přijel na fullu od pohledu za 60–80tis (Crossmax, FOX, XTR), kolo opřel o zábradlí a šel si nakoupit do supermarketu. Čuměl jsem jak puk.

                      0 0
          • MlokCZ  

            Tak to ale přeháníš. I když je to už velký rozdíl teplot, tak si pořád byl na cca 85% původního tlaku.

            Takže asi moc tvrdé jako šutr to nebylo. Pokud nafoukáš v teple blízko maxima povoleného pro daný plášť, tak i při takovém rozdílu to bude venku pořád dost nahuštěné.

            Já foukám kola, vidlici i tlumič doma v cca +22st. A stačí přifouknout decentně (kolem 10% tlaku navíc), aby to bylo v –10st. srovnatelné. Pro těch –24 by to chtělo těch cca 15%, to zas není tolik (když nafoukané na povolené maximum je dvojnásobný tlak co foukám normálně).

            Většinou pláště nepřifukuju vůbec a nechávám letních 25/30psi, tedy cíleně aby ten tlak v tom mrazu šel lehce dolů. A ani když vozím nízké tlaky a nepřifouknu nic, tak po ráfku ani zdaleka nejezdím.

            0 0
        • MlokCZ  

          Pro tuhle teplota se sníží tlak zimou venku (oproti pokojové teplotě) pouze o cca 10%. Takže abys hned chodil snadno na doraz, tak bys musel předtím být velmi blízko dorazu i v teple.

          Zimou to nejspíše nebude, vidlici nejspíš ztrácí tlak.

          0 0
    • felix.org  

      „Odrbal pivoty a barvu na návarkách a poškrábal sloupek…“ zřejmě budeš slušnej mechanik… :-D Nicméně toto by nemělo mít vliv na posouzení reklamace.

      0 0
      • h4nz3k  

        No taky bych si za to nejradší nafackoval ale v domácích podmínkách jsem to líp nezvládl… Ty pivoty na véčka fakt nešly povolit, je tam prostor na klíč 9 ale ten mi z toho zklouzával, bylo to tam sna zalepený nějakým červeným sajrajtem nebo co, proto nastoupil hasák a sikovky…

        0 0
        • Vilém  

          Priste pouzij horkovzdusnou pistoli, nebo jeste lip si kup vidli bez cepu:)

          0 0
          • h4nz3k  

            Chtěl jsem s čepama, kdybych dával vidlici na starý kolo, tam jsou jen véčka… S tou horkovzduškou mě to nenapadlo…

            0 0
            • kyl  

              Stačí minutku nahřívat třeba plamenem svíčky a jdou povolit.

              0 0
    • kubad  

      máš 2 možnosti, doplnit olej nad pístek – suchý může netěsnit, doplníš přes ventilek.

      nebo ti uchází ventiilek, jednoduchá kontrola po dofouknutí nasliněním.

      pokud nepomůže žádná z variant tak reklamace, to cos vidlici provedl problém nebude.

      0 0
      • h4nz3k  

        Přes ventilek neutíká, to jsme zkoušeli..

        To doplnění oleje probíhá jak, čím, mohl bys mě nasměrovat na nějaký návod na netu nebo tady? Díky

        0 0
        • h4nz3k  

          Tak už jsem něco našel na ivelu..

          0 0
          • kyl  

            Třeba taky dotáhni matici s ventilkem,už se mi povolila sama od sebe.Je to asi na klíč nebo golu 27mm.

            0 0
        • jaja.k1  

          Napiš pak prosímtě, jestli tam nějaký olej vůbec byl.

          Ne, nedělám si srandu! Dnes odpoledne jsem předělával Epicona na olej + zdvih na 120 a k mému údivu jsem nad pístkem našel nějakou bílou vazelínu. Tak nevím, jestli je to u všech modelů 2010, nebo se jen chlapci při montáži spletli.

          0 0
          • kyl  

            V jednom Epiconu sem měl taky vazelínu místo oleje ale byla to 09 v modelu 2010 už byl olej.

            0 0
          • h4nz3k  

            Ok dám vědět, ještě pro upřesnění, jestli jsem to dobře pochopil, mám vypustit vidlici a pak jen vyšroubovat tu horní matku na levé noze a tam nalít olej?

            0 0
            • kyl  

              Jj,nebo stačí jen vyšroubovat ventilek a stříkačkou přes něj.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Také mě to čeká. Bohužel je to mnohem větší problém, než se může zdát. Již se totiž nedělají čepičky na ventilky s klíčkem. Tak čím to povolit? Ach jo.

                0 0
                • M13  

                  Dělají, já ji koupil v cyklu za 6 Kč, jestli chceš, můžu zaslat poštou :)

                  A taky mám dojem že „klíč“ na ventilek je ve víčku bezdušové pěny Rubena.

                  0 0
                • Chiron  

                  Ty čepičky mají skoro všude. Je fakt, že doma bych ji hledal dost těžko. Ale nedávno když sem kupoval koncovky bowdenů, tak tam měli plnou krabičku těhle čepiček. btw, to tovje „ach jo“, nepřipadá ti to už blbé, psát to za každý příspěvek…

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Aha. Tak já se zeptám v cykloprodejně. Co je špatně na „ach jo“? Vždyť je to jen neškodný povzdech, ne?

                    0 0
            • rudiinko  

              pri uniku vzduchu suntour pise v manuali toto:

              1. vypustit vzduch, rozobrat, vycistit
              2. naliat 6ml 80W prevodovy olej
              3. namazat vazelinou o-kruzok na hornej matici, utiahnut, nafukat

              odporucaju nafukat na 150PSI a nechat to tak cez noc na skusku

              0 0
              • h4nz3k  

                No já bych do toho právě chtěl vrtat co nejmíň, teď jsem se byl kouknout a zatím drží…

                0 0
    • o5majkl  

      já bych vidlici sundal a celou jí ponořil do nádoby s vodou, podle toho kde bude unikat vzduch, tak to inkriminované místo bych očistil a nalepil fleka… :) návod jak nalepit záplatu najdeš v krabičce s lepením ;)

      0 0
      • Smazaný účet  

        Toz mi pripomelo jak strejda opravoval bojler. Zespodu mu dirkou v nejakem krytu kapala voda, tak to prelepil neukoplasti. Na chvili to pomohlo, nez se obal naplnil vodou a cele to nejak shorelo.

        0 0
    • h4nz3k  

      Tak Epicon se asi rozhodl si ze mně dělat srandu pač teďka už vzduch bez problémů drží… Zatím teda nic rozebírat enbudu a uvidím, co to udělá..

      0 0
      • kyl  

        Jo,on počká až někam pojedeš a pak po cestě ujde :-)

        0 0
        • h4nz3k  

          to už snad ne, radši s sebou budu vozit pumpičku… :)

          0 0
    • Trainman  

      Mimo téma – to by mě zajímalo, jak jsou tam ty čepy přidělaný… :-O Držej tam jak židovská víra… Sundals je nakonec? Já je uříz, zatmelil a přelakoval. Rval sem je dlouhou trubkou přes klíč a nic. Spíš už jsem měl strach , že dřív vykroutim návarky a vidli poškodim. Zvažuju ale, že shodim celý návarky…

      0 0
      • Vilém  

        Staci nahrat horkovzdusnou pistoli. Potom povoli loctite jistici cep. Pokud je nebudes uz potrebovat, tak lip jak klicem jdou povolit sikovkama.

        0 0
        • kyl  

          Já je nahřál plamínkem svíčky a povolily snadno.

          0 0
      • h4nz3k  

        No rval jsem to hasákem a sikovkama, je to tady někde výš napsaný no a výsledek konec konců taky… :)

        0 0
      • h4nz3k  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • Kublaj  

        mě to šlo sundat normálně klíčem a hrubou silou :) jen to chce aby klíč nebyl „jetej“ a na čepu se neviklal :D

        0 0
        • h4nz3k  

          No byly tam dvě plošky, vyšlo to na klíč 9 a ten mi při zabrání vždycky sjel…

          0 0
          • StuntJ  

            To chce pořádný vercajk a hasák s ostrýma zubama. A vůbec je nejlepší takový, co se při použití síly ještě více chytá povolovaného předmětu a není ho pak možné tak snadno protočit, tuším se mu říkalo hákový hasák.

            Já jsem měl podobný :

            http://shop.votona.cz/…95848284.jpg

            a tím šlo povolit opravdu vše a co nešlo, to šlo urvat. Přetrhl jsem tím aj M10 šroub a parádně se tím dali trhat petlice/zámky :o)

            0 0
            • M13  

              Já při povolování jednoho čepu serval tu povolovací plochu u něj a u druhýho urval celej pivot (naštěstí to nebylo u Epicona)

              0 0
            • h4nz3k  

              Já měl normální hasák bez zubů a ten se na tom taky protáčel, nejlepší to bylo sikovkama a hrubá síla, málem mi u toho praskla hlava… :) Kdybych to někdy dělal znovu, určitě bych to zkusil nahřát…

              0 0
            • Smazaný účet  

              Vyborny pomocnik je taky francouzak

              0 0
          • pavlik6022  

            pivot chytit do svěráku a otáčet celou vidlicí a nemusíš řešit klíče..

            0 0
            • jaja.k1  

              Kupovat vidlici jakou potřebuju (bez pivotů) a neřešit nic.

              :O)

              0 0
              • h4nz3k  

                Jo jenže já potřeboval s pivotama… :) kdyby vidlice nevyhovovala, dal bych ji na starý kolo s véčkama…

                0 0
    • scota  

      Mám podobný problém Epicon 2011 stáří cca 7 měsíců. Včera při projíždce koukám že sag je asi 60mm. Jak často je potřeba kontrolovat tlak (v březnu bylo kolo na garančce)? Dá se ten ventilek normálně vyšroubovat a případně vyměnit? Nechci jí zatím dávat na reklamaci.

      0 0
      • kyl  

        Je to stejnej ventilek jak v duších.

        0 0
        • scota  

          Rozebráno, O-kroužek namazán, doplněn olej nad pístek cca 15ml motorového (převodový nebyl po ruce). Po 1 měsíci zase mírně utíká vzduch. Navíc začal Epicon při propužení lehce lupat. Netušíte čím by to mohlo být?

          0 0
          • kyl  

            Tak se podívej jestli tam máš olej.Pokud ne tak je asi špatné těsnění.To lupání nevím,něco povoleného nebo jak se při propružení tlačí ven vzduch z vnějších nohou.

            0 0
            • scota  

              Olej z levé nohy zmizel po 2 měsících :-( Prosím o radu co mám zkontrolovat nebo jaké těsnění vyměnit.

              0 0
    • scota  

      Prozradíte mi kam zmizel olej z levé nohy? V garáži žádné skvrny nejsou. Jaké je tam těsnění?

      0 0
      • Vilém  

        Postupne utekl pres stiraky?

        Jinak tezko rict, co je tam za tesneni, kdyz clovek nevi kdo ti to prestavoval na olej a co pouzil.

        0 0
        • scota  

          Není přestavěný na olej je to model 2011 ještě v záruce najeto pouze 2000km. Jedná se olej nad pístkem, použil jsem motorový. Takže se jedná o ztrátové mazání a je potřeba ho pravidelně dolejvat?

          0 0
          • blisterexist  

            ten olej tam nebude věčně:-D

            0 0
            • scota  

              Takže mám koupit litr Mogulu 80W-90 a neřešit to?

              0 0
              • blisterexist  

                ne, nové těsnění:-), ale třeba na rebě ti olej proteče brzo i když vzduch drží dobře, proto jí mažu směsí oleje a vazelíny a na pístek dávám molitan

                0 0
                • scota  

                  A prozradíš mi jaké těsnění mám koupit a kde ho seženu?

                  0 0
          • Vilém  

            Ajo, promin pistek me nenapadl, myslel jsme ze je predalana.

            Olej mizi pod pistek. I kdyz z fabriky si nejsem jist, zda tam neni jen vazelina.

            0 0
      • xshreck  

        Okdud ti utekl?? Ned pístkem, jak píšeš nahoře (to by jsi tem olej měl teda v levé noze jako mazací už…) nebo ze spodní nohy?

        Jinak jestli ti uchází vzduch a řešíš to naléváním oleje, tak je to dobrá prasárna. Jako nouzovku beru ;) je to problém si zajít pro novou manžetu za 5kč?

        0 0
        • scota  

          Kde seženu ty manžety a jaká je to práce vyměnit? Vidlice je v záruce, ale nechce si být měsíc bez vidle.

          0 0
          • xshreck  

            seženeš je tam, kde prodávají okroužky, gufera, manžety.

            Teď si nejsem jistý. Myslím, že stačí dole povolit imbus, klepnout do něj aby se odrazil a nahoře odšroubovat 24(26??) klíč. Vytáhneš s tím celý tubus, ve kterém běhá pístek. Dole ho rozšroubuješ, vytáhneš pístnici se vším ven.

            No a nahoře je manžeta. Pinzerou nebo něčím podobným ju vytáhneš, zaletíš do obchodu. Poprosíš že chceš to a to (já nesehnal dostatečně vysokou, tak jí mám maličko menší. Průměry ale pasujou).

            A pak obrácený postup. Je to práce cca na 45m max. Pokud si šikovný, za 15m nemáš co dělat

            0 0
            • Sup7  

              Ne,ne. Píše, že má 2011, tam už dávno není vzduchová patrona, ale vzduchový píst běhá ve vnitřní noze.

              Takže zespoda vnějších nohou povolit a vyšroubovat 5 inbus na levé noze a pravé po vytažení štelovátka odskoku myslím inbusem 8, nebo 10 vidlicovým (mám to nějak smotané s X1, tak si přesně nepamatuju, jak tohle má 2011)

              Sundat vnější nohy. Zespoda levé vnitřní nohy vyšroubovat záslepku levé nohy klíčem 24 a vytáhnout táhlo vzduchového pístu s negativní pružinou.

              Na korunce vyšroubovat levé víčko s ventilkem klíčem 26 a zespoda vytlačit píst. Pak už jen vyměnit tu těsnící manžetu.

              Pokud ovšem neuniká extrémně vzduch, stačí zpravidla dolít hustý olej na pístek, nejlíp Redrum, případně namazat vazelínou na vidle.

              0 0
              • xshreck  

                áha, to já to bral podle nadpisu 2010.

                Tak to sorry :)

                ale platí to co jsem řekl, pokud utíká – přetěsnit. Mě teda neutíkala a najednou lup, jel jsem s pevnou.

                0 0
    • nikeid  

      duvod k neuznani reklamace to urcite neni, jelikoz to nemuze mit na utikani vzduchu jakykoli vliv, takze tvuj problem se vzduchem bud budou schopni opravit anebo se musi spokojit s tim, ze ti daji novej kus (nebo penize zpatky) a nechaj si poskrabanou vidli ..

      0 0
      • Vilém  

        No jednak je to temer 2 roky stary dotaz a taky nikde nepsal jak dlouho vidlici uzival. Zaruka na tesneni vidlic byva velmi kratka, takze by mu nemuseli nic uznat.

        0 0
    • nobody  

      zeptám se tady, kterou část tlumiče u Epiconu X2 2012 povolit, abych zkontroloval hladinu tlumícího oleje, resp. vyměnil?

      1 nebo 2 nebo 3 … viz obrázek

      0 0
      • Georrge  

        3, protoze 3–2 je tlumici cast, 2–1 je cast locku, a olej se doplnuje pres matici tlumici casti.

        0 0
        • nobody  

          takže tlumič vzhůru nohama, povolit č. 3 a přes ní vypustím starý a doliju nový olej?

          U Epicona 2009 jsem povoloval vrch (1).

          0 0
        • nobody  

          jak tu 3-ku povolím? Když chytnu 3-ku a 2-ku, tak se mi povolujie matice u dvojky.

          0 0
          • Sup7  

            Bez kleštiny pro průměr 18mm k upnutí spodní části tlumiče, bych se ani nesnažil spodní matku povolovat, pokud chceš, aby ti tlumič fungoval i po složení.

            Naplnit se dá i po vyšroubování pouze horní komory. Postupně, při pohybování táhlem naplníš spodní část do které se vleze 28ml oleje. Táhlo pomalu zatlačíš téměř nadoraz a olej tak přeteče do spodní části dolní komory a píst s membránou komoru uzavře. Zbytek oleje dáš do horní komory obrácené vzhůru nohama. Pístem uzavřenou dolní komoru, pak našroubuješ na naplněnou horní komoru.

            Celková náplň je 48ml 5W.

            0 0
            • nobody  

              klíčem jsem chytil matici 3 a 2 a při povolování se to protáčelo u matice 2.

              Takže jestli jsem tě dobře pochopil rozpojím to u matice č.2, tzn klíčem chytím matici 2 a 1 a povolím?

              0 0
              • Sup7  

                Jo. 2 a 1, čili klíče 21 + 27 a povolit.

                Nezapomeň, že 3 a 2 je potřeba mezi sebou opatrně dotáhnout. Vnitřním závitem spojovací matice 2 někdy prosakuje olej.

                0 0
            • nobody  

              ještě nad tím uvažuju, cos myslel tím „bez kleštiny pro průměr 18 mm k upnutí spodní části tlumiče…“?

              Spodní matka č. 3 je na 17 klíč.

              0 0
              • Sup7  

                Abys povolil matku na klíč 17, je potřeba trubku s průměrem 18 upnout do kleštiny.

                0 0
                • nobody  

                  takže v domácích podmínkách je výměna oleje v tlumiči nemožná?

                  U starého Epicona 2009 jsem tlumič rozebral s dvěma klíči

                  0 0
          • Georrge  

            tyhle matice většinou nebývají moc utažené, takže si sežeň starou duši, rozřízni ji, namotej na tlumič a udržíš to i v ruce. Musíš ji ale namotat tak, aby se tahem klíče utahovala, ne povolovala :)

            0 0
            • nobody  

              nevím, možná to zkusím, ale přišlo mi, že je utažená dost. Když jsem povoloval matici č. 3 (klíčemi jsem držel 3-ku a 2-ku), povoloval se vnitřní závit u matice č. 2.

              0 0
              • Georrge  

                tak utazene to je to je jasny, a taky ne vsechny matice jsou utazene stejne a tak se ta horni muze povolit driv, nez spodni (povoloval jsem dva tlumice, jednou se driv povolil vrch, jednou spodek), ale pokud to chytnes do gumy tak to povolis i v ruce. Jo a ta duse nemusi byt dvoumetrova, staci par otocek a kus ktery chytnes do ruhy.

                0 0
    • scota  

      Navíte někdo jakou použít náhradní manžetu na vzduchový pístek na Epicon 2011:

      http://loziska-gufera.cz/…

      http://loziska-gufera.cz/…

      0 0
    • scota  

      Jak máte utěsněno víčko? Podle thohoto videa jsou tam dvě gumičky (cca 2,16 min). Já tam mám, pokud si dobře vzpomínám ve verzi 2011 pouze jeden O kroužek?

      http://www.srsuntour-cycling.com/…air-leaking/

      0 0
      • Vilém  

        A co to obmazat mydlinkovou vodou, nebo ponorit pod vodu?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.