• spv

    Vážení, letos jsem vyměnit trekové kolo za horáka a jsem z něj nadšený. Rád bych stejnou změnu dopřál i manželce, 160cm, nijak sportovní typ. Rozhoduji se mezi elektro modely velikosti S, se vzduchovou vidlicí, které se slevou vychází na cca 60t.Kč.

    Trek Marlin+ 8 27,5", hmotnost 21kg, Deore 1×12, Bosch Active Line Plus 50Nm, bat. 400Wh

    Author ELEVATION ASL 27,5", hmotnost 21,8kg, Deore 1×11, SHIMANO Steps E-7000 60Nm, bat. 504Wh

    Rock Machine Torrent INT e90, bohužel kola 29", hmotnost ???, Deore 1×10, Shimano Steps EP800, 85 Nm, bat. 504Wh

    Prosím, máte nějakou využitelnou zkušenost nebo znalost, která by mi pomohla s výběrem ?

    Díly

    P.V

    0 1
    • Andy5  

      Baterie:Kapacita baterie 400 Wh je již nyní pasé-význam jen pro kategorii E-light MTB , 500 Wh je dnes minimum

      Počet rychlostí pro E-kolo:stačí 10–11, 12 je už zbytečných -je dražší a rychleji se opotřebuje kazeta a řetěz

      Váha: Kvůli současnému trendu plného ukrytí baterie v rámu se špatně shání lehčí E-kola (21–23 kg) s přiznanou baterií.

      Velikost:29" kolo pro 160 cm bude asi nevhodné, je otázka jestli i 17" rám nebude velký?

      Motory: Shimano E7000 a E8000-již starší , menší spolehlivost, časté chybové hlášky,…

      Vybíral bych jen motory několika zavedených výrobců-s vyhodnocením servisu, oprav a dostupnosti náhradních dílů. Před koupí bych ještě ověřil možnosti opravy po uplynutí záruční doby-někteří nabízejí jen výměnu za nový motor s cenou cca 25000 Kč.

      S uvedených 3 kol bych tedy nevybral nic.

      Vlastní zkušenost mám s motory Bafang (BBS02, M510 a M620). Motor M510 s FC2.0 je dobrý , téměř se prý vyrovná Bosch CX-4,

      Hodnocení uživatelů Bafang M510/Bosch performance CX: Bafang po celkovém hodnocení parametrů v ceně, síle, celkovém projevu ,použitelnosti, snadnosti opravy a dostupnosti náhradních dílů předčí Bosch.

      1 1
    • Kuba78  

      Giant dela Liv v elektrice. Jezdi to kamaradka 163cm a je spokojena. Ta yamaha jezdi slusne a kultivovane. Petistovka baterka na lehkou zenskou staci. Jen je potreba myslet na to, ze elektro je proste tezke, takze nejaka manipulace s kolem treba do schodu je pro drobnou zenu trochu vyzva.

      https://www.liv-cycling.com/…l-eplus-2022

      0 0
    • roman 3D  

      v téhle době baterii alespoň 625

      1 3
      • Lišák  

        I těch 625 to je krutě málo. S tím manželce, 160cm, nijak sportovní typ radost určitě neudělá. Určitě na tom nedá 150 km po horách. :-(

        1 2
        • Kouba_2005  

          150km na tom ani neodsedí, takže starosti s kapacitou baterie na tyhle vzdálenosti jsou úplně zbytečný

          2 0
    • spv  

      Trek Marlin+ 8 si ženě hodně voněl, bohužel těžší kopce nebylo kde zkoušet (50Nm, ale hodně lehké převody).

      Author ELEVATION ASL slíbili sestavit v Cyklocentru Holešovice, ani se neozvali :)

      Našel jsem ještě

      CUBE REACTION HYBRID RACE 625 27.5", motor Bosch Drive Unit Perf. CX Gen4 85Nm, bat.625Wh, 1×12, 2022 za podobnou cenu.

      Zkusíme, jakmile to počasí dovolí.

      P.V

      0 0
      • Janes  

        Právě jsem chtěl napsat, že pro ženskou stačí kola 27,5". S 29kou už se hůř manipuluje a hůř se to vejde dovnitř do auta.

        Mojí se vejde její Apache Yamka 27,5 v pohodě bez demontáže do kombi I 30, moje 29ka už ne.

        Jinak tady https://www.akumo.cz/…_k20/damska/ mají slušný sortiment a ještě testovací dráhu, od Prahy je to kousek.

        0 0
    • spv  

      CUBE manželka vyzkoušela, dokonce v kopci 18%, velikost vyhovuje, i když je rámová trubka proti Trek o fous vyšší, pochvaluje si velkou sílu. Takže dilema, oba modely S ve velké slevě.

      Trek Marlin+ 8 27,5", hmotnost 21kg, Deore 1×12, Bosch Active Line Plus 50Nm, bat. 400Wh, 62000Kč

      CUBE REACTION HYBRID RACE 625 27.5", hmotnost 22.5kg, Deore 1×12, Bosch Drive Unit Perf. CX Gen4 85Nm, bat.625Wh, 60000Kč

      Jsme starší pár (63+76), jezdíme cca 70–80km, třeba Kokořínsko, větší kopce zřídka.

      Za mě obava, jestli Bosch 50Nm není primárně určen pro městská kola a v těžším terénu nebude manželka hodně pomalá.

      Po rovině je omezení 25km/h samozřejmě dost otrava.

      0 0
    • spv  

      Manželka zatím jezdí trekové elektrokolo Apache Matta Comp, motor 80Nm, baterka 576Wh, žena má 64kg, kolo 21kg.

      Běžný výlet Kostelec n/L – Kokořínsko a zpět, 80km. Stoupání Liblice-Hostín a podstatně náročnější Ráj-přes hřebeny-Kokořín.

      Do kopce a unavená na zpáteční cestě využívá motor na 100%.

      Uměl by někdo uhodnout jak by dopadla s Trekem s jeho 50Nm a 400Wh ?

      Že by zvýšila svůj podíl na pedálech ? To určitě ne a roky budou přibývat.

      0 0
      • Janes  

        Hostín je výživnější z druhé strany od Vrutice. :⁠-⁠)

        0 0
    • spv  

      Zapomněl jsem důležité info, na konci výletu zbývá 20% kapacity.

      Hostín potvrzuji.

      1 0
      • michomin  

        Zapomněl jsi dodat, že váhová úspora 2 kg ti stojí za risk, že manželce jednou dojde baterka na cestě.

        0 0
      • Kuba78  

        asi takhle – pokud to jsou opravdu vylety blizici se ke 100km, tak bych radeji sel do te 750Wh baterie a tim padem vykonnejsiho bosche.

        Muze se stat ze nevyrazi plne nabita, ze cestou nebudeme mit treba zastavku (obed nebo tak) kde by bylo mozno dobit a casem ta baterka starne, takze ji klesa vyuzitelna kapacita a hlavne „mekne“ takze ke konci nedava takovy vykony kdyz je potreba. Ve vyrazne kopcovitem terenu baterka ubyva a rekuperace ty kola neumi. A predpokladam ze to kolo nekupujes na jednu sezonu, ale par let si s tim pojezdi.

        0 0
    • spv  

      Zdravím,

      kolo vyřešeno, CUBE REACTION HYBRID RACE 625, teď ještě náhradní duši, pneu má 27.5×2.60"

      Co nejlehčí, starý pán musí kolo občas zvednout do vlaku.

      Předpokládám že TUBOLITO S-Tubo MTB 27.5×1.8–2.5 (44g) by na 2.6 dofouknout šlo, ale 520.- se mi zdá drahé.

      Na mém horáku jsou gumy 29×2.25". Kacířská myšlenka: vozit jednu náhradní duši pro obě kola.

      Ke koupi je duše Schwalbe MTB Extra Light 27.5,28,29“x2.0–2.40“.

      Věděl by někdo, jak riskantní je přefouknout jí na 27.5×2.60 ? Rozumí se na dojetí ?

      Díky

      0 1
      • skaj  

        Hele asi jsem to nepochopil – ty koupis 20kg+ kolo s pneu sirsimi nez se vozi na lecjake enduro a ted gramaris se 100g a doufas ze to najednou uneses diky usetreni 0.5% na vaze? Sorry, prijde mi to tak absurdni, ze se radsi ptam:)

        Jinak – koupil bych poradnou dusi a minimalizoval tak moznost defektu. V tehle vaze je to uplne jedno…

        9 0
      • oddie  

        Pokud nejezdite drsné terény (asi ne, že), dal bych jí tam taky 2,25 široké pláště a máš vyřešeno.

        3 0
      • michomin  

        To kolo má cca 23 kg. Má cenu ušetřit za 1000 Kč 200 gramů? Při manipulaci s takovým mackem to nemá přece smysl. Kolik třeba váží láhev s pitím?

        0 0
      • pačes  

        Jestli jsou na kole tyto https://www.kupkolo.cz/…kin_z118877/?… pláště a k tomu nějaký klasika duše cca 200g/ks, tak jsi s obutím na asi 2350g

        Já budu v nové sezoně zkoušet CST 29×2,25 170 TPI reálně pod 510g s dušema https://vi.aliexpress.com/…1513620.html?…. Mám vyzkoušeno, že tam jdou v pohodě dát i duše https://www.cycology.cz/…ight-p40133/

        Váha kompletu pláště CST + Čína duše je přibližně 1150g (za cca 1100,–Kč), takže by se dala ušetřit asi polovina původní váhy. Jak se to však osvědčí a bude hlavně spolehlivé je otázkou. Jestli případné množství defektů nebude moc vysokou daní za tak nízkou váhu. ..a jestli Ty bys poznal těch ušetřených 1100g při zvedání kola do vlaku.

        Já teda moji drahé letos předělal e-bike Ghost Teru 7,9 z původní váhy 21,7kg na 18,1kg za celkem slušné peníze, ale to byla dlouhá cesta…

        0 0
        • Lišák  

          Jak se dá ušetřit cca 3,5 kila za slušné peníze? Co jsi měnil?

          0 0
          • pačes  

            vidlici, komplet kola, kokpit, sedlovku, sedlo, karbonové kliky, přehazku a řazení, kotouče, a více než 60 šroubů, Vlastně zůstal jen rám, baterka a motor a i ten jsem rozhodil a trochu předělal, na klikovou hřídel jsem přidal jedno ložisko abych eliminoval vůli na pravé klice a přidal jsem těsnění osy a Mudstop. Zůstaly taky brzdy Magura, ale za MT5 jsem dával dozadu třmen MT6 a předělal jsem páky na Hope štelovací šrouby. A spousta jinech blbin.....

            Kolo jsem zatím nedával do galerie, mám pocit, že tady k e-bikúm není až tak moc přívětivé prostředí

            1 0
            • Lišák  

              vidlici, komplet kola, kokpit, sedlovku, sedlo, karbonové kliky, přehazku a řazení, kotouče, a více než 60 šroubů,

              Tak tenhle výčet už bych osobně neoznačil jako celkem slušné peníze, ale jako docela ranec. Pokud bych teda neměl přístup k „jiným“ cenám. ;-)

              1 0
              • pačes  

                Tak smontované věci z původního kola postupně rozprodávám, nové věci beru často z alíka, v akcích na netu a pokud stojí za to tak z bazaru. A když vemu, že jsem toho Ghosta s nájezdem 1080km koupil za 41000,–, tak jsem se s přestavbou nedostal přes 60000,– Jasně, že to všechno stojí fůru času, ale když je to pro druhou polovičku, tak se to nepočítá

                3 0
        • scalar  

          Když obuješ tyhle pláště místo těch kilových 2,6" Smart Samů, tak už ani nepotřebuješ ten motor :-)

          0 2
        • oddie  

          Dal jsem kdysi CST B-fast na Dahona, v 26" měly asi 380g, ale znervózňovalo mě, jak jsou to tenké šlupky, tak místo nich nakonec šly Race Kingy. Jsem zvědav, jakou uděláš zkušenost s těmi B-traily a TPU dušemi.

          0 0
      • xtonda  

        To kolo má 23,4 kg, nějakým tuningem hmotnost smysluplně nesnížíš a když, tak to bude na úkor funkčnosti. Náhradní duše v batohu nemá vliv na zvedání kola do vlaku.

        Nabízí se kolo odblokovat a koupit druhou baterku do batohu, pak odpadne potřeba jezdit vlakem. Nebo jezdit jen nízkopodlažními spoji. Při nakládání vyndat baterku.

        0 2
    • spv  

      Duše byly jen jedna z věcí, u kterých řeším hmotnost. Až Ti bude 76, třeba pochopíš.

      Mimochodem, našel jsem na webu, že ta duše TUBOLITO je jak pro 27.5, tak 29", viz.

      https://www.tubolito.com/…/s-tubo-mtb/

      0 5
      • skaj  

        Pardon, ale bez ohledu na vek je tohle konani nesmysl. Kolo uz bude navzdy tezke, i kdyz na nej navesis top komponenty za desetitisice, porad ho odlehcis o treba 10% hmotnosti. A to nic neresi.

        Chapu, ze si chces pouzivani maximalne zprijemnit, ale u dusi specialne bych se tedy zameril na minimalizaci defektu. At nemusis s kolem ty nebo pani cvicit cestou.

        Pokud vahu resit potrebujes, mel si bohuzel zamirit do jineho segmentu elektrokol – lehka elektrokola – tam by to mohlo zacit davat trochu smysl. Ale to je za uplne jine penize. Tady jen maris cas s horsim vysledkem, sorry.

        P.S. Jeste dodam – resit vahu z hlediska jak to uneses by mozna melo smysl. Resit vahu z hlediska jak to pojede je uz uplne ciry nesmysl…

        3 0
        • oddie  

          On to ale řeší z hlediska jak to unese, výše přímo uváděl, že se mu jedná o zvedání kola do vlaku…

          0 0
          • skaj  

            Ja vim, a presne proto pisu co pisu. Jako pravidelny cestujici vlakem s kolem jsem jiz mnoho babicek a dedecku (ty jsou vetsinou teda pysnejsi:) nastehoval a vystehoval. A proto moc dobre vim, ze 2kg na tom, jestli kolo unesou nebo ne nehraji zadnou roli. Zvlast kdyz to kolo ma typicky navic blatniky, nosice, brasny apod. A my se teda o 2kg uspory v tomhle pripade nebavime:)

            3 0
    • spv  

      Zdravím synkové. Tohle je už jenom beletrie, co nesouvisí s původním dotazem. Vám já rozumím, mám synka 30+ let, pro mě neuvěřitelná síla, něco zvednut žádný problém. Ale jak je ve sportu běžné, může být velmi malý rozdíl co ještě můžete a kdy už hrozí zranění. V mém věku a s chatrnou konstrukcí hodně nízko :)

      Dotaz byl, jak by mohlo dopadnout přefouknutí duše Schwalbe MTB Extra Light s limitem 2.40" do pláště 2.60". Rozumí se po defektu a jen na dojetí.

      0 0
      • Jezevec70  

        Co si dál užší pláště? Nemusíš řešit přefoukání duše a navíc ušetříš hmotnost.

        0 0
        • oddie  

          To je moc složité, drahé a navíc funkční, kdepak :D

          4 1
      • pačes  

        Mohlo by to dopadnout dobře. Nic se nestane, jak jsem psal výše. Jako se nestane nic lajtové duši 27,5" x 1,90–2,30 v plášti 29×2,25.

        Osobně bych si na kolo píášť 2,6" nikdy nedal.

        0 0
        • PavelK10  

          Celý život jsem na celopéru jezdil max. 2,35 gumy a jak jsem zkusil na elektru 2,6 gumy tak už bych si nikdy užší gumy na elektro nedal…

          1 0
        • michomin  

          Každý nehoní gramy jako ty. Teď mám na éčku gumy 2,6" a musím říci, že je to velmi pohodlné, když se to správně nafoukne.

          Ty takové gumy dát nemůžeš, protože tvůj způsob myšlení ti to nedovolí.

          2 0
          • pačes  

            NJ, mě se prostě líbí ty lehký a hubený holky. Každej to máme jinak :-)

            0 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.