• Mobidyk1

    Ahoj,

    jezním na kole 21 let, a považuji se spíše za ortodoxního bikera. V posledních letech sleduji i dění okolo elektrokol a musím říci že se mi tahle mašinerie na prachy začíná dost eklovat. Především se podivuji tomu že potkávám v českých lesích borce bez fyzických dispozic a elementární dovednosti ovládat kolo v terénu, v tom horším případě i bez přilby a základní výbavy. Často se jedná o jedince na strojích za necelých 200tis. s výkonými motory a na 3" gumách, podle mého se jedná už spíše o elektrické motorky. Z cyklistiky (spíše z elektrocyklis­tiky) se podle mě začíná stáva masová záležitost a trochu mi to nahání strach v tom, že nám taky třeba jednou omezí pohyb v lesích, nebo se pěkné lesní stezky promění na přívětivé dálnice na elektrokola. Na biku mě vždy bavilo, že se nejedná o záležitost, která by se stala takovou masovkou jako je lyžařina ve střediscích. I elektrokola mají na světě své místo, ale jaký je na ně váš názor na tohle téma? Docela mě překvapily Rychleby kde se k tomuhle postavily celkem razantně. Netvrdím že by se měly ebiky zakázat ale mám pocit, že nám to začíná trochu devastovat tenhle poměrně svobodnej sport. I tady na bikeforu se to zašíná ebikama hemžit.. :( Jak to vidíte vy?

    1 0
    • Vilém  

      A ?

      0 0
    • oddie  

      Já už jsem docela dlouho nikoho na elektrokole v lese nepotkal. Ani na normálním kole. Ale už jsem si zvyk, že to tak v lednu většinou bývá :D

      0 0
      • Goob  

        Já ano. Například trojnásobného mistra ČR v cyklokrosu Jirku Pospíšila. Který si elektrokolo užívá vedle biku i silnice, jak jsem z diskuse s ním pochopil. Další, prosím…

        0 0
    • Martin  

      Alkohol je zase zhouba lidstva, nevybereš si.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • mr.antik  

      Peklo je v to v lokalitách, kde to cíleně tlačej turistům, který chtěj mít zážitek, podobně jako koloběžky u nás na Ještědu, je lepší se tomu vyhejbat, ať se ty lidi na tom klidně pozabíjej. Jinde je to tak nějak v normálu, jestli dřív u stánku stály opřený normální kola nebo dnes stojí ekola je mi tak nějak jedno.

      0 0
    •  

      zrovna si jednoho efulla chci na blbnutí pořídit, budu dávat eTubolito duše kdyby se na to chtěl někdo zeptat:-)

      0 0
    • team_daddy  

      Sorry, ale tento pohled se mi jevi mimoradne uchylnym. Proc hodnotit ostatni? Proc? Ja to nemam, nechci, ale proc ta touha se vyjadrit k tomu na cem jezdi ostatni? Proc? Navic uz po xte. Vlaken zamerenych proti e-bikum uz tu par je.

      0 0
      • sodek  

        Vidím náznak bezpečnostního rizika. Jinak ať si každý jezdí, na čem chce.

        0 0
      • Infidel  

        Maximální souhlas.

        0 0
      • BB  

        a co takhle obava o prostor, který dnes máme k dispozici. Až se do něj neserou tisíce elektrikářů, tak nás vyženou všechny. Je to jasné ??? V ČR máme dnes prakticky neomezený (kromě národních parků) prostor pro ježdění na kolech ve volné přírodě, ale mějme na paměti, že jsme v hledáčku dobrosráčů, kteří chtějí kontrolovat a regulovat cokoliv a elektrikáři se jim hodí. Jednak nebezpečí pro chodce, ničení stezek silným záběrem motoru atd. Ale fakt je že s tím nic neuděláme, tak to je a bude, začnou zákazy a zákazy a terénní cyklistika dostane další adrenalinový rozměr, něco jako chlastání alkoholu v americe za prohibice, taky dobře.

        0 0
        • Smazaný účet  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Martin  

          Tenhle argument bude rozcupován :)

          Je fakt, že s elektrokoly jsem měl v poslední době pár nepříjemných setkání – začínám se klonit k názoru, že éčka začínají sedlat i blbečci, kteří dřív sedávali po kavárnách nákupních center, ale snadná dostupnost „hustýho sportování“ na éčku je tahá ven. Přitom bohužel nemají základní vychování, takže neví, kdy uhnout, kam uhnout… donedávna mi elektrokola byla ukradená, ale v současné době z nich radost nemám.

          0 0
          •  

            Mas u mne male vyznamne plus ;)

            0 0
          • tromboonen  

            Celkem stejný je to dneska i s běžkama (klasika, bruslení, to je jedno, žádná elektrika), dělá to taky strašně lidí, a úplní nováčci a neznalci i jako „chození s lyžema,“ ale když je stopa, i jedna, šup do ní (na tom by nic nebylo, ale maj asi uhnoput minimálně protijedoucím když jdoou do kopce, nebo když je zezadu někdo dojede klasikou..). ustoupit jim mimo, klidně šlapat dál, ale nechat je projet bez otravy… to samý měkký stopy/sníh, nebo jen jedna a na úzký pěšině, nebo sice na jakoby „magistrále,“ ale jen jedna… bruslaři, i skoro profi serou a rozdupou tu stopu bruslením, a co jako, to samý pěšáci… prostě taková je asi doba, zvláštní je, že kde jsou třeba Češi i Němci (ex DDR) a neuzavřené horské trasy s vyjetými stopami od lidí (ne od skútrů a vyžehlené, prostě udělané běžkarema…), tak tam i Češi se chovaj zásadně takhle, i pěšáci se psy, občas ti bruslaři, občas procházeči, přitom kdo je Němec, i třeba chodič, tak vždycky slušně uhne, nic neničí, pokud je na běžkách nebo pěšky, psa si taky ohlídá a stopa je po něm akorát tak ještě pevnější pokud ji projede s lyžema, takže komo tradice to asi u nás nebude, voni ji měli zhruba stejnou myslím, co se veřejnosti týče…

            0 0
          • Vecis  

            u mě 1 velké +

            0 0
          • Jáchym 1  

            Bohužel těch rádoby cyklistů,kteří jezdí nejen na ,,éčkách",je stále víc a potkat se s nima je někdy o hubu.Nemají zažitý jakýkoliv pravidla nebo zvyklosti.Mar­kantnější to je logicky ve velký aglomeracích a rekreačních centrech.O provozu na cyklostezce v Brně kolem Svratky by se dal napsat horor.

            Ale zpět k jádru diskuze.

            Já bych za problémem neviděl e-bike,ale jezdce na něm.Rozumný člověk se chová vždy rozumně a ohleduplně,kdežto blb je blb ať dělá cokoli.

            A už na závěr o devastaci přírody.Kdo se někdy pohyboval v okolí jízdárny nebo koňské farmy určitě ví jak je okolí rozdupané a prakticky neschůdné natož sjízdné.

            0 0
            • psbiker  

              Rádoby jezdci a výletníci na kolech jsou problém i bez e. Osobní zkušenosti.

              0 0
            • mirage  

              ***** e-kola, kam se člověk podívá. Myšlenka e-kol byla, že má pomáhat hendikepovaným a starším lidem. A ted, 10 děcko ma E-kolo, jasně musí ho mít, protože ho má tatka a mamka, teenegery E-kolo, ***** na co máme ty nohy a svaly na nich. Každý chlap kupuje te svoji krasavici E-kolo, aby s nim mohla jezdit, aby mu stíhala:-))). Už vidím jak vezmu babu na projíždku, po rovině bude stíhat, pak sní vjedu du terénu a tam se zabije, bo neví jak to kolo má ovládat. Hendikepovaní, nad 60-sat, není problém. Jak jsem to někde slyšel, chlap musí dětsku co má 8 roku pujčit E-kolo, aby mu nemrčelo celou cestu, že jedou tak daleko (20km). Pak jsem slyšel i nějakého obchodaka, jak říká, projedu se na E-kole, přijedu domu,ani nejsem skoro spocený a mužu jít třeba porýt zahradu. To už fakt není normální.

              0 0
              • lemon  

                Kdy ze tato myslenka vznikla? Chapu, ze se to tak mohlo ze zacatku jevit, jelikoz stroje pochybne kvality se pro nic jineho nehodily, nicmene deni okolo sleduji jiz nejakou dobu a toto je pro mne v zasade novinka.

                0 0
              •  

                těžkej život co? :-)

                0 0
              • Vecis  

                Vidím to uplně stejně!!! Jsou to sračky pro sračky…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Dnes už i pro děti, jak psáno výše. Což je teda totální *******. Ale ma druhé strane jako způsob specifické dopravy pro všechny nějak hendikepovaný je to jistě velmi dobrá věc.

                  0 0
                  • lemon  

                    Pravda, proc byt na vzduchu, kdyz mohu jet autem.

                    0 0
                  • psbiker  

                    Já se na to dívám jako na křížence motorky a invalidního vozíku. Jasně, někdy to možná taky ocením :)

                    0 0
                    • lemon  

                      Myslim, ze diskuse je z meho hlediska jiz zcela vycerpana :-)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Přispívaje však opakovaně, z čeho sám tedy čerpáš, je-li již vyčerpano? :)

                        0 0
                        • lemon  

                          Skutecne se nehodlam jiz jen hasterit s par zapsklymi hnidopichy :-)

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Tak proč se stále hašteříš? Zmlkna pouze (a nečerpav tedy již dále to dříve pro tebe vyčerpané) měl bys klid – a to v logickém řádu věcí (jak jsi to již několikrát sám nastínil). :))

                            0 0
                            • lemon  

                              Domnivam se, ze jsem celkem presne vystihl podstatu soucasne diskuse, apropos nyni vycerpano. Chces-li dobre se bav i nadale :-)

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Bez tobě podobných to nebude ono! Každej cirkus potřebuje – hlavně v přestávkách mezi čísly – někoho na to lehčí pobavení… :)

                                0 0
                  • deekay  

                    Ale vsak ono to je prave pro ty hendikepovane… ono se staci podivat, jak se spousta decek dneska vyzranych az hruza.

                    A hendikep muze byt i mentalni… :)

                    0 0
                    • mirage  

                      tož vyžrane, tak to jsou řádně.Dnes abych se otočil za pěknou holkou, tak se musím otočit za 40 letou ženskou, bo mladé do 20-ti, tak to je hnus. Nohy že by jim mohl dub závidět, řitě jak kalfas a bachor, že to tak nemá ženská po po třech dětech. Zhnilí a vyžraní budem, jak ti amíci, nakročeno už máme řádně :-)))

                      0 0
                      •  

                        Tož by ses měl tady vystavit co seš za vyšvihaného sportsmena :-)

                        0 0
                  • Lišák  

                    Nevím, co furt máte. Na elektromotorovém kole se lze nadřít úplně stejně, jako na jízdním kole.

                    0 0
              • Dave13  

                Určeno pro hendikepované a proto se dělají ekola na 170mm zdvihu s enduro geometrií. Ty jsi dobrý pacient. Hlavně že víš proč a kdo to kolo vlastní. Asi máš blbý den :)

                0 0
              • Dave13  

                Určeno pro hendikepované a proto se dělají ekola na 170mm zdvihu s enduro geometrií. Ty jsi dobrý pacient. Hlavně že víš proč a kdo to kolo vlastní. Asi máš blbý den :)

                0 0
                • Vecis  

                  Také pro hendikepované po mentální stránce. :D ,,marketing", a kdo se nachytá je ukázková ovečka! Oni totiž ví, že jsou tady takový, kteří smýšlejí jako ty a chtěli by si jen jezdit z kopce a nic tomu neobětovat. Je to sypačka v cyklistice no… Loserum zdar ;)

                  0 0
              • Sedlcan  

                Zastávam ten názor že elektrokola jsou fajn věc pro zdravotně znevýhodněné nebo pro důchodce!! Ale pro zdravého člověka naprostá zbytečnost člověk si pořizuje kolo ze dvou důvodu aby se dostal z bodu A do bodu B a za druhé aby si nějakým způsobem protahnul nohy a byl přitom na čerstvém vzduchu

                0 1
                • roman 3D  

                  Tvůj názor je značně zkostnatělý a ebikerům tak akorát k smíchu

                  1 2
                • XNeo  

                  Vidíte a např. na ebiku se jezdí už i enduro závody a spousta jezdců jej používá pro trénink v místech kde není lano. Ale jo je to Váš názor a ten můžete zastávat jak chcete.

                  1 0
        • honzarb  

          Kdepak, tohle tady neobstoji… furt tady budes cist, jak sou ekola super, at si kazdej jezdi na cem chce, ze to je prirozenej vyvoj, ze rada hejtru na ekole ani nesedela, ale ze se tady rada z nas snazi rict prave tohle a ze tahle adorace ebajku nas bude jednou stat tu svobodu jezdeni, co tady mame, koneckoncu jak uz se to venku deje, tak na to tady sere pes… napada me primer s politikou a volici u nas, ale to sem nebudu tahat.

          0 0
          • Sodoma  

            A co tedy konkrétně navrhuješ?

            0 0
            • honzarb  

              Treba az k tomu zakazu jednou dojde, rozlisovat ho na ebajky a normalni kola, to navrhuju:)

              0 0
          • Rychlej turista  

            Srovnání s tou politikou je přesné – lidé se o to začnou zajímat, až už bude pozdě a zase se budou divit, jak je to možné. Vždycky to tak bylo, je a bude, že lidé se snaží řešit problém až tehdy, když už je hotovo a nejde s tím nic udělat.

            0 0
        • d69  

          +1

          0 0
    • pepek  

      Můj názor je ten, že bikeři jsou všeobecně přemnožení. Měly by se plošně omezit stavy na úroveň kolem roku 2000.

      0 0
      • RomanH  

        :-) Tak pod to bych se podepsal

        0 0
        • Martin  

          +1

          0 0
          • Janes  

            Kdepak, já bych to vrátil před vynález toho pekelného stroje, kterýmu se dneska říká horské kolo. Pro mě je to jako s elektrokolama. Taky jsme si, pravověrný silničáři, tehdy říkali, že tenhle traktor snad nikdo nemůže myslet vážně.....a vonojoo..

            0 0
            • iron.hide  

              nj, jenomze silnicari a mtb nezdielaju rovnake trasy. A aj v pripade ze sa na ceste stretnu, tak silnicar je vacsinou rychlejsi.

              0 0
              • Tomcat  

                A aj v pripade ze sa na ceste stretnu, tak silnicar je vacsinou rychlejsi..... …jo jo jasně obzláště takové karbonové ráfky a ubrake. LOL

                0 0
                • iron.hide  

                  nerozumim

                  0 0
                  • Tomcat  

                    že být rychlejší si žádá taky umět zastavit a patřičnou přilnavost v zatáčkách. A tu zrovna silniční kola nemívají bez ohledu na výkon jezdce......

                    0 0
                    • psbiker  

                      na silnici už neplatí, že kdo brzdí, nejede?

                      0 0
                      • Tomcat  

                        A co ty výlety ze zatáček na TDF ? po rovince po rovince hlavně vofafrně aby tam bylo dostek prostoru na dobrždění těma ráfkovejma leštičema. A pozor na přední brzdu, na tu se nesahá…to pak se sletí.

                        0 0
                        •  

                          A nechtěl bys tam mít i zpátečku a protiprokluz?

                          0 0
                        • psbiker  

                          jj, ale to už jsme daleko od motokol :). Většinu těch éček jsem zatím potkal na silnici, vlastně jsem to nikde v lese ještě neviděl.

                          0 0
                        • orm  

                          Kdyz tak ctu tvuj posmesny komentar, tak se chci zeptat. Jel jsi uz na mtb pres 100km/h? Klidne i na asfaltu.

                          0 0
                    • Rychlej turista  

                      Pokud na tom bajku nemáš hladké gumy, tak se ve větší rychlosti na asfaltu za to silničkou v zatáčce sroluješ.

                      0 0
              • Janes  

                Bohužel dost často ano, a ono objíždět opilecké bandy na MTB, je opravdu potešení…

                Na starým Fávu by se většinou nedokázali ani rozjet ani přeřadit, zejména v kopci by tyhle frajeři všichni chodili hezky po svejch :-)

                0 0
                • Lišák  

                  Na Fávu jsem měl jednoplacku a čtyřkolečko. Takže nejlehčí převod mohl být tak 50 / 20, to fakt moc do kopců nebylo ;-)

                  0 0
                  • Janes  

                    Taky jsem na takovým začínal :-)) ale propracoval jsem se až ke dvojplacce (malá 47) a vzadu až 26 ! A s tím už kopec nebyl problém…tedy pro mě, tyhle pojízdné balvany by to neutáhly ani po rovině.

                    0 0
              • joseftrebova  

                Ale,ale,záleží koho potkáš.Mladý tě dá na frak jen to hvízdne.

                0 0
      • -b-n-x-  

        Jakoze by zustali jen ti co jezdili pred rokem 2000? Proc ne, me by to asi nevadilo :D

        0 0
        • pepek  

          Tak surově jsem to nemyslel, ale vlastně to nezní úplně špatně.

          0 0
      • mr.antik  

        Jako zase někdo ty trejly projíždět musí aby totálně nezarostly

        0 0
      • kankrlicek  

        Zaregistroval jsem, že myslivcům je povoleno střílet s optikou a nočním viděním. Třeba se stavy bikerů omezí. :)

        0 0
        • RomanH  

          Nocni videni s optikou je povoleno uz radu let (akorat sis to musel nechat schvalit – problemy nedelali). To povazuji za docela plus, pac alespon dotycny vi, na co strili. Ale ted nove je povoleny i odstrel z auta ;-)

          0 0
          • pepek  

            Jo jeden to tady testoval před pár roky a výsledek byl pozitivní. A i z lochu už je dávno doma.

            0 0
    • Petr L2  

      A v čem tě ty ebajky omezujou, co ti na nich vadí? Je kvalita tvého výkonu a prožitku na kole díky existenci e-kol menší, nebo méně hodnotná?

      Cyklostezky podle foršrichtu EU jsou nechutné dálnice už dnes, takže tady problém nebude, v lese nám nakonec zakážou jezdit tak jako tak, už dnes to legálně nejde na dost místech a kvůli e-bikům to rozhodně není, takže to bych taky vynechal, Masovka jako jsou lyže už cyklistiky dávno je, osobně bych řekl, že lyžařů na rozdíl od cyklistů ubývá, takže to taky asi můžeme vynechat, takže kde je ten problém?

      0 0
      • jeniiiik  

        Lyžařů ubývá, skialpinistu přibývá. Čumím jak je každý druhý vetsi kopec ojety je všech stran…

        0 0
      • Cavendish  

        V čem e-bike omezuje? Podívej se na kauzu Rychlebských stezek :)

        0 0
        •  

          jaká kauza?, nechtěj prachy těch co si poříděj pěkně drahýho e-fulla, jejich volba, éčkaři si zablbnou a utratí jinde :-)

          0 0
          • Cavendish  

            A rozvorají přitom půlku areálu…To radši ať nejezdí…

            0 0
            • Petr L2  

              A frajer co má sto kilo na sjezďáku co také něco váží ho rozvorá míň jo? dobrý vtip :-)

              0 0
              • Cavendish  

                Jenže lidi na e-biku jsou většinou plašani bez techniky :( Takže ano, i ten 100kg borec co to s kolem umí rozmrdá tu trať o dost míň.

                0 0
                • Petr L2  

                  Jo, a lama na sjezďáku co probrzdí každou zatáčku?

                  0 0
                  • Lišák  

                    Lama na sjezďáku tu zatáčku probrzdí jednou – dvakrá. Motocyklista ten trail jsede podstatně vícekrák. Proto si to motokolo snad pořídil, ne? Dost lidí to tady na fóru píše.

                    0 0
                    • kOmE  

                      No ,to už by chtělo analýzu. Je tam dost proměnných.

                      0 0
            • Jimm22  

              několikrát jsem potkal na Rychlebách idioty na kole, co smykovali každou druhou zatáčku. Podle hader silniční bukvice, ti místním ortodoxním odpůrcům ebiků v lese nevadí? :D

              0 0
              • orm  

                Videl jsi jejich prirozeni pres upnute kalhoty a bylo vetsi nez tvoje, tak jsi jim zavidel a od te doby mas potrebu je urazet?

                0 1
                • Jimm22  

                  silniční bukvice není urážka, to je hodnocení jejich jízdy na trailu :)

                  0 0
                  • joseftrebova  

                    Zdravím,to je vše názoru.Josef

                    0 0
                    • Jimm22  

                      Tak jistěže, ale každej se tu ohrnuje na ebikerama, ale tohle poničí trail víc jak 100 ebikerů co to pojedou normálně. A řešit tu, že ebike ti do kopca prohrábne, to už se můžeme rovnou bavit o kolik jsou širší pláště horší než tenký, bo s širokejma přejedeš víc brouků. Prostě nesmysly a netolerance. Jak kdyby normální kola měly nějakou výsadu jet do lesa a ebike neměl.

                      0 0
                      • Breakpain  

                        +1

                        0 0
                      •  

                        Motorova vozidla do lesa nesmi obecne, tedy netusim co resis. Schovavat se za to, ze to ma jako slapatka ;) je ubohy.

                        0 0
                        • Breakpain  

                          svet se meni… smiril bych se s tim ;)

                          A dle legislativy je ekolo motorove vozidlo? Takze je vse v poradku …

                          0 0
                          •  

                            Legislativa se bude menit a pokud nekdo nechape, ze elektromotor je motor, tak bych mu doporucil vratit se s prosbou na jeho ZŠ do lavic fyziky.

                            0 0
                            • Breakpain  

                              Dokud legislativa pravi, ze to neni motorove vozidlo, ma to stejna prava jako kolo.

                              Co je psano, to je dano…

                              0 0
                              •  

                                Rozumíme;), ale je to lhani do vlastni kapsy a v praxi postupne splachovani moralniho kreditu do hajzliku.

                                0 0
                                • Petr L2  

                                  Takže e-kolo je nemorální, ty jsi fakt pacient :-)

                                  0 0
                                  •  

                                    V lese bezpochyby jinde plus. Kapisto ?!

                                    0 0
                                • Breakpain  

                                  Jaké lhaní? Já nechápu, proč to odsuzuješ, v lese to jezdit může a Tobě můžeme být přeci úplně jedno, kdo na čem jezdí, ne ;)…

                                  To pak zavání stylem – „jezdí na Spešlu, je to kkt“ ;) … a podobně

                                  0 0
                              • Rychlej turista  

                                Jsou věci, které slušný člověk nedělá, na to nepotřebuje zákony.

                                0 1
                                • Dave13  

                                  Jakože slušný člověk nejezdí na elektrokole do lesa??? Slušný člověk se nesere do ostatních. Tady pár dementu živí tuhle diskusi stylem jako ono se to může, ale mě se to nelíbí tak se to nemůže. Jak děti ve školce, kterým přibudou další děti na pískovišti a oni se s tím nedokážou srovnat, tak křičí paní učitelko jako tak jim to zakažte.

                                  0 0
                                  • Chlebovnik  

                                    Jak děti ve školce, kterým přibudou další děti na pískovišti…

                                    To je ale špatné přirovnání. Trefnější by bylo:

                                    „Jak děti ve školce, kterým přibudou dělníci s lopatami na pískovišti.“

                                    =)

                                    0 0
                                    • Dave13  

                                      Přesně, on má větší lopatku tak je to ****, protoze větší lopatku můžou mít jen ti co určím já. Doufam jen, že tady ti pacienti nemají řidičák, protoze je evidentně sere, když je někdo předjede, nebo sedí na něčem lepším než oni, ale schovávají to za přírodu…

                                      0 0
                                      • Chlebovnik  

                                        Elektrokolo =! lepší než normální kolo. Ale hezky jsi nám tím předvedl mentalitu elektrokolistů, kteří se rádi povyšují nad normální cyklisty. =)

                                        Tou paralelou s pískovištěm jsem poukazoval na to, že do té doby, než přišla elektrokola, to na „pískovišti“ fungovalo perfektně. Pak tam vtrhli „dělníci s lopatami“ a neomaleně začali děti vytlačovat, protože na ně pohlíží jako na něco podřadného. To jsi vlastně i sám potvrdil svým následným příspěvkem. Děkuji ti.

                                        0 1
                                        • kOmE  

                                          To je ale hovadina.

                                          0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          Jsi celkem dobrý demagog, Ty máš budoucnost, zkus se věnovat politice :DD

                                          0 0
                                        • Petr L2  

                                          Chlebovník ohledně té mentality bych si dovolil tvrdit, že je něco špatně spíš u tebe.

                                          0 0
                                        • Dave13  

                                          Ja mám doma enduro a dh, elektrokolo nevlastním a nikdo mě od nikud nevytlačuje a svým komentářem ses teď pohřbil sám. Pokud dobře čtu tak tady se celou dobu povyšují cyklisti na ecyklisty a ne naopak.

                                          0 0
                                          • Chlebovnik  

                                            Enduro a DH je taky kapitola sama pro sebe, ale pořád je to lepší jak e-mtb, to je fakt.

                                            0 1
                                            • Dave13  

                                              A pohřbíváš se hlouběji a hlouběji :)

                                              0 0
                                              • Chlebovnik  

                                                Vážně si myslíš, že mě tvůj názor zajímá?

                                                0 1
                                                • Goob  

                                                  Vážně si myslíš, že nás tvé názory zajímají?

                                                  0 0
                                                  • Chlebovnik  

                                                    Upřímně řečeno je mi to úplně fuk. Co si o mně myslí ostatní, je mi zcela ukradené. Jaký další rádobyvtipný komentář tam máš dál, šéfe?

                                                    0 1
                                                  • Dave13  

                                                    Kdyby ti bylo vsechno jedno, tak se tady nehroutíš z ebiku. A ve finale máš problém s dh i endurem, takže akorát potvrzuješ to, že jsi jeden z těch pacientů co jim vadí všechno co je jinak než u nich

                                                    0 0
                                                  • Chlebovnik  

                                                    S tebou se nedá diskutovat, když si všechno překrucuješ tak, aby se ti to hodilo do krámu. Nic takového jsem nenapsal, s DH ani EN problémy nemám. Sám jsi pacient.

                                                    Howgh. =)

                                                    0 1
                                                  • Petr L2  

                                                    Tobě je fuk, co si o tobě myslí ostatní, ale u e-bikerů, protože máš pocit, že na tvůj pohled na svět serou, hned operuješ s pokleslou morálkou. To se ti fakt povedlo.

                                                    0 0
                                              • kyl  

                                                Co on je už jsem mu psal jinde.

                                                0 0
                                          • joseftrebova  

                                            A mě těší že jezdím za svoje,a vubec mě to nevadí.Jinač v tom vidím moped,což mě vubec nevzrušuje.Josef

                                            0 0
                                      • iron.hide  

                                        no do boha, tak ty mas dost

                                        0 0
                                • karliner  

                                  Jo. Třeba nestřílí do lidí na hranicích, kteří chtějí žít svobodně.

                                  0 0
                            • iron.hide  

                              +1000

                              0 0
                        • Jimm22  

                          Tak si to prosímtě přečti, ať tu furt neopakuješ nesmysly.

                          Pokud elektrokolo splňuje omezení dané Nařízením a plní požadavky zmíněné Normy (existuje buď atestace v akreditované zkušebně a je vystaveno prohlášení o shodě nebo je shoda deklarována výrobcem) je z hlediska českého Zákona o provozu na pozemních komunikacích na elektrokola pohlíženo jako na jízdní kola bez elektrické asistence.

                          Šlapací jízdní kola s pedály, která jsou vybavena přídavným elektrickým motorem s maximálním trvalým výkonem nižším nebo rovným 250 W, jehož motor je vyřazen z činnosti, jestliže cyklista přestane šlapat, a jinak je jeho výkon postupně snižován až do vyřazení motoru z činnosti, dokud rychlost vozidla nedosáhne 25 km/h;

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                            0 0
                            • Jimm22  

                              A co s tím inzerátem? Jako marný to je, když nejseš schopen pochopit, že se snad řídíme platnou legislativou.

                              0 0
                          • JendaH  

                            (disclaimer: nedávno se to navíc měnilo, proto taky flame který se tady o tom nedávno vedl a kterého jsem se účastnil není aktuální…)

                            je z hlediska českého Zákona o provozu na pozemních komunikacích na elektrokola pohlíženo jako na jízdní kola

                            Ano, to je pravda.

                            bez elektrické asistence

                            Tohle jsem ale nikde nenašel. Je tam jenom „považuje se pro potřeby této vyhlášky nadále za jízdní kolo“, o (ne)motorovosti se nepíše (341/2014). A nenašel jsem že by jízdní kolo bylo nemotorové.

                            0 0
                • Martin  

                  +1000

                  0 0
          • iron.hide  

            To je len dobre, nech tahnou inde

            0 0
            •  

              přesně, už se těším jak si na jaře zablbnu na novým e-celopérku, nějaký zaprděný rychlebky k tomu ale vůbec nepotřebujeme, trepiho bych nechal svézt aby věděl o čem blekotá ale je dlouhej jak štaflík tak z toho asi nic nebude:-)

              0 0
              • Martin  

                Romane, dík za nabídku, ale já si tohle fakt odpustím, mám určité hranice a na elektorkole bych si připadal jako puchejř – můj pohled

                teď to ale nemyslím ironicky vůči tobě

                0 0
    • bodlak2  

      Problém není elektrokolo, ale masovost (čehokoliv, nejenom kola) a bezohlednost.

      Když si vzpomenu před 30-lety jsem měl svátek když jsem na kole několo potkal

      0 0
    • Mobidyk1  

      taky všimněte že spousta značek se přeorientovala na elektrokola, protože to je daleko zajímavější busines než prodávat kola za 15tis turistum. Stane se časem to že vaše značka omezí výrobu klasických dražších kol, jen aby mohla vyrábět jen ebiky. A to se už dlouko děje, na trhu vždy ale samozřejmě i pro analogový jezdce něco zůstane :) Na fotkách malej říklad blížící se elektrifikace vše­ho.

      0 1
      • oddie  

        No ještě že si kola stavím sám, kdybych se na to vykašlal a začal stavět elektrokola, mohl bych nadávat akorát sám sobě :D

        0 0
      • pumpy  

        Tak ja teda prestanu letos kupovat ty ebiky abych spasil cyklo svet.

        Nedavno me na FB vyskocilo abych si dal profilovku od Disneyho proti rakovine. Asi ucelova kampan pana Disneyho. Ale nikde uz sem se nedozvedel, jestli diky tomu tu rakovinu vylecili.

        0 0
      • tomas.nov8  

        Na fotkách jsou teda značky, který zrovna kola turistům za 15tis moc neprodávaly… Rocky Mountain i Pinarello jedou trochu jiný cenový relace. A teda nepřipadá mi, že by ty 2 e-modely, co tyhle značky maj, byly na úkor nějakých klasických modelů.

        0 0
      • bessinka  

        Budoucnost patří elektřině.

        To věděl již Jára Cimrman.

        0 0
    • Breakpain  

      Ekolo je jiny druh sportu, fandim mu. Z hlediska treninku sjezdu na vytrvalost to ma sve benefity.

      Omezeni me nijak netrapi a jestli na tom nekdo trenuje nebo si vali sunky je mi taky jedno :)… To uz je volba kazdeho z nas ;). Jedine co mi vadi je extremisticky hate, co tu panuje, ale jak pravi me moto „je mi to fuk“;)…

      0 0
    • sparrow_cz  

      Některé oblasti se kvůli e-bikům, které zvedají provoz, zavřou a zabránit se tomu nedá. Týká se to spíš alpských zemí, kde má volný trh převahu nad ochranáři přírody. Doteď tam bylo všechno přístupné a půjčovny si na e-bicích postavily business. V naší socialistické zahrádce, kde je všechno zakázané a všichni ty zákazy porušují, se nic nezmění. Já jen doufám, že až se začne přístup pro kola omezovat masivně, tak že vezmou v potaz rozdíl mezi e a ne-e.

      Dopravě na e-biku naopak fandím. Přál bych si, aby se zmenšilo momentálně veliké riziko jejich krádeže, které podle mě zpomaluje rozšiřování dopravy na e-biku nejvíc.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Ani moc převahu nemá, je to tak nějak vyrovnaný (teda aspoň u nás). Hlavní oponenti navíc nejsou ochranáři, ale Alpenverein Südtirol a HGV (hotelová a restaurační organizace). Problém není ani tak příroda, ale přetížené stezky ;-)

        0 0
      • honzarb  

        No prave ze se ten zakaz, kterej proste jednou prijde, na rozdil e a ne-e urcite nerozdeli… tj. ten problem, co s elenochama mam ja:)

        0 0
        • RomanH  

          Tak

          0 0
        • Smazaný účet  

          Po prvních třech zákazech to tak bohužel zatím vypadá :-(

          U Alpenvereinu se zatím jen sbírají informace a všechno se vyhodnocuje. Ve hře je ještě varianta s časově omezeným zákazem, ale rozdělení na ekola a kola určitě nebude.

          0 0
          • honzarb  

            Ale tady z ty debaty tady mam pocit, ze tohle riziko si nikdo neuvedomuje, jen ctu kecy o prirozenym vyvoji, o tom, jak si vlastne muzu na ekole nalozit stejne, jak si ho na stary kolena stejne kazdej koupi bla bla bla… ale ze uz na tom mopedu si nikde nezajezdime, max. nekde na acku po cyklostezce…to u

            0 1
            • orm  

              Kdyby ten zakaz byl pak jen pro elektrokola, tak mne to nevadi, ale obavam se, ze se tim pak svezou i normalni kola.

              0 0
              • RomanH  

                Presne. A to je ten duvod, proc tu vetsina lidi proti e-ckum vystupuje, kdyz si to koupi zdravy mlady clovek s tim, ze nema tolik casu, chce ten kopec sjet vicekrat a podobne… Proste to casem kvuli jeho sobeckosti odserou vsichni. A kapitola sama pro sebe jsou pak pujcovny na horach (zajimavych lokalitach).

                Kdyz si to nekto poridi s tim, ze to ma jako dopravni prostredek, ma zdravotni handicap, nikdo rozumnej nerekne ani popel.

                0 1
                • File12  

                  Co to kecáš o sobeckosti. Zrovna tenhle člověk co nemá tolik času nebo si chce víckrát sjet kopec je sobec? Ale no tak.

                  Jaký bude rozdíl zda potkáš na ebajku zdravého člověka nebo handicapovaného? Jasně reálně jich bude s tím handicapem míň, ale to je tak všechno.

                  A co je teda pro tebe přijatelnější skupina 5 lidí kdy 4 jezdí, dole nasednou do dodávky a shuttlujou nahoru a pak znova nebo 5 lidí co si to vyšlapou na ebajku a sjedou znova.

                  Můžou ti vadit obě skupiny protože nechápeš proč hoblovat jeden kopec víckrát, ale je to jen tim, že vyznávaj jinej druh bajkování než ty.

                  Osobně jezdím takový traily kde se většina cyklopopulace neodstane nebo neodváží jezdit. Přesun tam po frekventovaný cestě beru jako nutný zlo, ale za zlé to určitě tomu, že je tam hodně cyklistů a chodců určitě nemám.

                  Ty cesty jsou tam pro všechny a maj stejný právo je používat. Ať jedu na kole, ekole, inlinech, jdu pěšky nebo v zimě na běžkách.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    „Ty cesty jsou tam pro všechny a maj stejný právo je používat. Ať jedu na kole, ekole, inlinech, jdu pěšky nebo v zimě na běžkách.“

                    Jak kde a jak kdy ;-) Je to hodně relativní.

                    0 0
                    • File12  

                      To ano. Myslel jsem to dost obecně a takový ty hlavní cesty.

                      Je to o zdravém rozumu. Ale jistější je ho neočekávat :)

                      0 0
                  • RomanH  

                    Pokud kvuli neci zabave doslo k omezeni prav druheho, je to sobeckost.

                    Otocim to, co je pro Tebe prijatelnejsi ? Ten kopec si uz ofiko nesjedes vubec, nebo pripad, kdy si to budes moci sjet jen za svy ?

                    Prave to mnozstvi lidi ve spouste pripadu pusobi jako prirozeny filtr. A neberu to jen z pohledu kola, ale aktivit obecne.

                    0 0
                    • honzarb  

                      +1

                      0 0
                    • File12  

                      Ano to sobeckost je. Ale že by k tomu tolik obecně přispěli ebajkeři si prostě nemyslím.

                      Mě teda reálně ebajker žádnej ještě neomezil.

                      0 0
                    • Dave13  

                      Sobeckost je chtít po druhých aby se chovali tak jak chci já to platí obecně v životě.

                      0 0
                      • R-A-D-I-U-S  

                        A stejně tak platí, že svoboda těch druhých končí tam kde začíná moje svoboda. (a opačně)

                        0 0
                        • Dave13  

                          Ten ebaiker ho ma u zadku, az si to v hlave nastavi jako on budou svobodni oba :D

                          0 0
            • Smazaný účet  

              Já myslím, že pokud se bude zavírat, tak to zatím vypadá jen ty trochu extremnější cesty, které dosud byly dominantou jen pěších turistů a občas nějakýho „blázna“ na MTB (taky jsem jednu měl jako motivaci, už nemám :-D), kterej byl schopnej to zvládnout. Jenže s e-biky se tam vypravili lidi, kteří by tam na normálním MTB nikdy nejeli a tak se to zavřelo.

              Normální cesty mezi Alm na který směřuje největší část turistů s ebikem z půjčovny se určitě zavírat nebudou.

              U nás to bude hodně lokální, zkrátka každá obec si o tom rozhoduje sama.

              0 0
              • RomanH  

                jj. On si treba nekdo, kdo na kole neumi jezdit, vyjede nahoru na kopec (klidne po siroke ceste ala Carosselo v Livignu), ale ze se po te ceste taky musi dostat dolu (se zadkem za sedlem), to uz si neuvedomi. A z toho prameni dalsi prusery.

                0 0
                • File12  

                  Je to jejich problém. Chápu že to pak bude chtít někdo regulovat a odserou všichni. Ale je to jako když řídíš 400koňový auto. Musíš vědět, kde jsou limity nebo jak jsou nastavený. Je to o zdravim rozumu, sice se dost lidem vytrácí, ale pořád je to základní věc.

                  0 0
                  • krabica  

                    Jenže, když těch průserů bude moc, tak orgány to vyřeší tak, že to zakážou a pak to odnesou i ti, co neměli problém…

                    0 0
                    • palo7  

                      Jako že když bude velké množství bouraček silných aut, tak zakážou všechny auta? :-D

                      0 0
                      • krabica  

                        Takhle ale orgány fungujou, vše co překročí nějakou míru zakážou…

                        0 0
      • joseftrebova  

        Tak,tak,to je správné proč se rozčilovat.At jsi každý jezdí jak chce,je to jeho volba.

        0 0
    • exxonvaldez  

      Ebiky mi nějak neiritujou, co mne ale neskutečně sere je to, co rozmach ebiků vyprodukoval za jednu sortu jejich uživatelů. Důchodce,buď již nemohoucí,nebo nemohoucí nikdy, ucítil šanci si pořídit něco, co docela slušně jede.A tak duchoň v pokročilém věku s pokročilou demencí,špatně vidící,nahluchlej,s mo­torickým deficitem , zrakem krtka a bez blembáku vyrazí na silnici do provozu......­.......pro řidiče aut katastrofa.

      0 0
      • Deadlink  

        A jeste si to nechaji „cipnout“ aby jim to jelo jeste rychleji a uplne bez namahy. A pak s tim hrnou po hlavni 40–45km/h. Spolu s riditkama drzi jeste nejakou motyku nebo hrable, couhajici 2m do vozovky. To je pak panecku predjizdenicko.

        0 0
        • nimha  

          Pri ty rychlosti je stejne nepredjedes… :-)

          0 0
        • psbiker  

          Starý, mladý to je jedno. Lama, co si koupí poprvé (e)kolo a vyrazí na výlet „A všichni z cesty JÁ jedu!“

          0 0
      • bessinka  

        Ono ti to taky uteče a nebudeš chtít přestat.

        0 0
      • bessinka  

        Ono ti to taky uteče a nebudeš chtít přestat.

        0 0
      • bessinka  

        Ono ti to taky uteče a nebudeš chtít přestat.

        0 0
      • bessinka  

        Ono ti to taky uteče a nebudeš se toho chtít vzdát.

        0 0
      • mirage  

        víš co to vše změní, jak se jich víc na E-kole zabije či zmrzačí a pak se změní legislativa, bude povinost přileb, přibude třeba nějaké školení- chceš mít E-kolo, tak aspon zakladní znalosti silničního provozu. Chceš jezdit čipovaným E-kolem,které pomáha do 50km ok, tak přilba na to určená, techničák, značku a pak ho nebude mít každý duchodce.

        0 0
        •  

          tohle (přitvrzení zákonů) rozhodně přijde, ale počty elektrokol to nesníží – to až jedině povinné ručení

          0 0
          • Smazaný účet  

            To asi ne, povinné ručení je velmi malá položka při ceně e-biku a všeho kolem a když už na e-bike máš… :-)

            0 0
            •  

              Beru to tak, že když to elektrokolo bude mít každý důchodce (za levno někde z Číny za pár korun), tak když nebude moc jezdit – bude ho pravidelné povinné ručení (v kombinaci s technickou) natolik iritovat, že se toho elektrokola raději zbaví. A to povinné ručení předpokládám bude dražší než na auta – pojišťovny si už nějakou výmluvu najdou.

              0 0
            • Smazaný účet  

              povinný ručení 500,– Eur + daň 150,– Eur a už to jede :-D

              0 0
          • mirage  

            to všechno pomalu příjde, a jednou se i cajti na to víc zaměří. Zatím je mají na háku, ale něco se 100%změní

            0 0
          • mirage  

            to se jednou servisy posmějou, jake se tam budou platit kasy za opravy. Zjistění závady 500,– . Dokud to jezdí, to je paráda, ale až se to začne srat, to je pak taky paráda. :-)))

            0 0
            •  

              je fakt, že s příchodem technické se přidá nějaká ta elektronika, která nepůjde obejít domácími opravami

              nicméně v takové chvíli bude dávat smysl návrat k normálnímu kolu – vzroste poptávka

              0 0
            • kycis  

              Ja fakt nemam pocit, ze by ceny cervisu a povinnyho ruceni mely vliv na stale rostouci pocet aut.

              0 0
              •  

                Kdyby byl servis levný a povinné ručení žádné, tak by bylo aut ještě víc – lidi by si nechávali doma stará auta a nedávali by je na vrakáč.

                0 0
                • Martin  

                  Stará auta jsou zlo nejhorší. V novinách pořád píšou, jak nám stárne vozový park a jak češi jezdí v nebezpečných vránách…

                  0 0
                  •  

                    Čím je pro tebe cizí staré auto nebezpečné? Jeho slabá pasivní bezpečnost tě nemusí zajímat (naopak je to pro tebe výhoda, že se o tebe při případné nehodě rozpleskne). A jeho aktivní bezpečnost není úplně špatná díky tomu, že z něj jeho provozovatel celkem dobře vidí (starší auta mají bohatší a méně skloněné prosklení) – takže se mu neztratíš v nějakém mrtvém zornému úhlu.

                    0 0
                    • Martin  

                      éééé… že by sarkasmus?

                      0 0
                      •  

                        to je jak v mateřské školce… :-(

                        0 0
                        • Martin  

                          To bez debat. Ve starých autech obecně problém nevidím. Někdo na vesnici stoprocentně užije nějakou vránu jako pracanta na odvážení různých možných i nemožných věcí.

                          Ve městě může být staré auto problém z důvodu omezené kapacity parkování. Já jsem starou vránu sešrotoval poté, co jsem koupil vránu novou, bo parkování a dvě auta neužiju, nicméně si fakt umím představit hromadu scénářů, kdy staré auto poslouží víc jak dobře.

                          0 0
                • kycis  

                  Povinne ruceni je u nas na auta levne, jeste jsem neslysel ze by nekdo prodal sve druhe auto kvuli platbe za povinne ruceni. Problem podle me neni pocet registrovanych aut/e-kol, ale jejich pocet v pohybu a s tim souvisejici emise a zacpy.. A nastetsti i kdyz budu mut auta 3, ridit muzu stale jen jedno :-) Navic muj nazor je, ze by se mela e-mobilita ve mestech rozmnym zpusobem spis podporovat nez ji branit – zejmena budovanim vhodne infrastuktury. Ale tady vymejslime vymyslene, s ekolem ktere jezdi 25 za hodinu podle me neni duvod nadelat vyssi skody nez s beznym kolem, rychlejsi kola uz ted maji povinnost mit SPZ a pojistku. Podle me je system OK, jen se ted musi zacit kontrolovat dodrzovani.

                  0 0
                  •  

                    Já občas uvažuju o dalších autech (parkoval bych to všechno na své zahradě před domem), ale odrazují mne právě starosti s technickou, povinným ručením, atd. Takže mi zatím zůstává jeden velký nafťák. Ale líbilo by se mi mít nějakého benzínového youngtimera řekněme z konce 90-ých let a případně ještě i malé elektroauto k tomu.

                    0 0