e-kolo zkušenosti, rady,návody

100 nepřečtených
  • PhoenixKarel

    ahoj, jelikož jsem po úraze a nechtěl jsem přestat jezdit , pořídil jsem si e-kolo , které mě umožní dostat se tam kam jsem se jako zdravý a o hodně mladší dostal. Uvítal bych rady a zkušenosti majitelů. Mám MTF Hill 7,3 s motorem Bafang M500 a nejsilnější baterií SAMSUNG, Li-ion 36V/25 Ah (900 Wh), prý s dojezdem až 200 km , nevěřím. V manuálu jsem narazil , že motor má :

    „Velkou výhodou je u tohoto typu motoru válečková spojka. K čemu slouží válečková spojka ptáte se? V momentu, kdy vám dojde baterie, nebo jedete bez připomoci, se odpojí motor od šlapání, a vy můžete jet bez odporu!“

    Toho jsem si zatím nevšimnul. Pokud má někdo z vás motor Bafang 500 , jaké máte zkušenosti. Díky

    PS:nadávky a ponižování nesnesu, tyto příspěvky budu mazat. Tedy vsup pouze pro slušné lidi. Ještě jednou díky za pochopení .

    0 6
    • Kouba_2005  

      Průzkum sis měl udělat než jsi to koupil, teď už je pozdě, ne? Před úrazem jsi dával 200km?

      1 0
      • PhoenixKarel  

        nikde jsem nic nenašel, měl jsem jinší kolo před tím a udávaná vzdálenost se lišila asi o 50% , navíc vyskalovalo plno chyb, kolo jsem pak vrátil

        0 0
        • Kouba_2005  

          Udávaná vzdálenost je výpočet při optimálním používání. Když někdo pojede jak bába s nákupem s kadencí 40 na maximální přípomoc, tak se s 200km dojezdem může rozloučit, to je snad jasný. Ten motor si za odvedený výkon řekne o nějakou energii a čím míň mu pomůžeš, tím si řekne o víc – jednoduchý.

          Těch 200km před úrazem jsi někdy dal? Vždycky mě v krámě pobaví situace, kdy se bába s dědkem ptají obchodníka na dojezd a po informaci, že cca. 100 – 150km se jim to zdá málo a odejdou :-D Jak kdyby někdy dali na kole víc jak pade.

          1 0
          • Lišák  

            V prvním odstavci sis odpověděl na druhý. Pokud má mortor dojezd 100 – 150 km za optimálního používání, tak při jízdě 40 ot/min na nejvyšší přípomoc to bude kolik? 30 – 35 km? To se může vymstít; a poslední kilometry dojíždět za své nechtějí.

            0 0
            • Kouba_2005  

              Já se ale ptal, jestli vůbec 200km někdy před úrazem ujel. Teď, po úrazu, chce elektrokolo a 200km dojezd se mu zdá málo, tak jestli tenhle údaj vůbec potřebuje znát, když ujede třeba max. 50km.

              0 1
              • Esi  

                No pokud chceš jet na výlet v Krkonoších kde na těch 50km nastoupaš 1500m+ na max příponou, tak by ten teoretický dojezd 200km mohl být malo.

                0 0
                • Lišák  

                  Přesně tak.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Tak záleží kolik váží. 900Wh baterka je dost. To už bude na 1500m výškových i pro těžšího jezdce.

                  1 0
                  • gregorus  

                    Přesně tak, 900 Wh je už hodně. Žena má celkem čerstvě e grand canyon, 630 Wh. Při prvních jízdách celkem 149km, převýšení 1750m, zbylo 10 až 20 % baterky. Na rovinách jsme jeli do 25–27km/h, abych jí neujížděl. Do kopců jela na vyloženě na motor.

                    0 0
                  • PhoenixKarel  

                    no baterka i s kolem má 24,5 kg já mám 105 , ted možná ani to ne , ale pracuji s tím že bych měl alespon tech 150 dát a v náročném 50–70 , kdybych měl slabší tak bych musel bud počítat s tím že jakmile dojde v prudkém kopci baterka , otočím a pojedu dolů bez ní … :-)

                    0 0
          • PhoenixKarel  

            dal jsem max 100 km , ten dojezd jsem chtěl , aby odpovídal jízdě v náročném terénu, popřípadě , když bych vyjel na dva dny, abych nemusel hledat zásuvku a netahal trafo

            0 0
            • Janes  

              Trafa mám dvě velikosti, to menší je „cestovní“ a neváží nijak strašidelně.

              0 0
        • Vilém  

          Takze od Auto Kelly do Mountfieldu ;)

          0 0
    • psbiker  

      Jak lehce jde točit klikama naprázdno při zvednutém zadním kole a s vypnutým motorem? Mělo by to jít snadno.

      0 0
    • roman 3D  

      Pozor, kámoš měl Bafang 500 a trpěl hodně na přehřívání, ty novější by měli být už v pohodě

      0 2
    • MilanT  

      Tak s motorem Bafang zkušenost nemám,ale jezdím taky na éčku.

      Motor brose 2,2 a baterie 700 Wh.

      Když jedu něco delšího tak je to cca + – 100km po lesních cestách,pěšin­kách,polňačkách a také po asfaltu.Převýšení bývá mezi 1200 – 1500m a vracím se domů s cca 25 – 30% zůstatku v baterii.

      Reálný dojezd tedy ve svém případě vidím na bezproblémových cca 120km s rezervou v baterii.

      Převod mám 1×12 a samozřejmě řadím úplně stejně jako na biku,čili využívám celý rozsah kazety.I když je fakt že poslední ,52z pastorek, se využije naprosto vyjímečně.Takže laicky si myslím že s baterií 900 Wh bys měl dát 150km ve zvlněném terénu bez problémů.

      200km se mi nezdá být reálné.

      1 0
    • Petr L2  

      To, že středový motor se odpojí, když jedeš bez přípomoci je zcela běžná věc a jestli sis toho nevšimnul je sice zajímavé, ale co s tím jako… nějak nechápu jaké rady by si potřeboval. Jak se starat o baterku máš v manuálu, šlapat do pedálů umíš…

      1 0
    • GFhifi  

      Mám také e-bike s Bafangem M500,a na těch 200 km zapomeň.Mám sice baterii jen 720Wh,ale i tak nikdy nevydržela ani 100km.Bafang má prostě tu spotřebu větší,než ostatní.Ale mám na tom najeto přes 8000km a zatím bez problému.

      1 0
      • onuce  

        Při stejné konfiguraci dávám běžně 150 km, přičemž zbývá cca 30% baterie. A ne po rovině, překonávám tam i zpět Český les. 200 km tedy ano, lze

        1 0
      • stařík  

        Spotřeba větší, než ostatní, tomu moc nevěřím. Motory prakticky stejné konstrukce, spojky taky. Co by v nich muselo být za rozdílné ztráty, aby to bylo poznat. 10% ? To by kontruktéři v Bafangu museli být padlí na hlavu. Jo jako že někomu naladění motoru nesedne k jeho stylu jízdy, to jó. Ale ztráty elektromotoru, nevim, nevim.

        0 0
    • mr.nikdo  

      Hele, Starak :)

      Kdyz poficis na Bunc, tak 200 nedas.

      Kdyz budes brousit Moravu a Batak, tak by ses tam mohl priblizit. V zavislosti na pocasi – protivitr ubere.

      Ale jak pisou borci vyse – radit jak na normalnim kole.

      At to svisti :)

      1 0
      • Janes  

        TVL, jdu si pro popcorn :-)))

        0 0
        • mr.nikdo  

          Uz jsi ho zblajznul? :D

          Bohuzel, to je fakt Starak :D

          0 0
          • Janes  

            To nebylo jenom na Tebe, spíš celkově…máme tady X vláken o Ekolech, a stejně.....navíc si koupí xxxx z Mountfieldu, a ještě chce, abychom mu to tady chválili. -)

            1 0
            • Janes  

              Už jen ten popis :-))

              Prémiové horské elektrokolo pro milovníky sportovního stylu jízdy, kteří se pohybují i v tom nejtěžším terénu. Jedná se o model v atraktivním designu, který pohání supervýkonný středový motor Bafang M500 s tlakovým snímačem a točivým momentem 95 Nm. Značková baterie Samsung je plně integrována v rámu. Při volbě doporučené baterie s kapacitou 25 Ah (nejsilnější integrovaná baterie na trhu) můžete na jedno nabití atakovat magickou hranici 200 kilometrů!

              Tento model nabízíme v rámových velikostech 18“ a 20“. Můžete s ním směle vyrazit do hor, na traily, cyklostezky, ale nemusíte se s ním bát ani na silnici, kde díky dobré přilnavosti značkových plášťů Maxxis výborně sedí.

              0 0
              • PhoenixKarel  

                tak vše člověk musí brát z rezervou, bohužel Cruisiss je to samé jen s jinou cenou vyšší, původně jsem chtěl panasonic popř. bosch, nebyly v mojí cenové relaci k sehnání. To kolo mě vyšlo (jelikož jsem vrátil staré v reklamaci s motorem M400, uznaná reklamace , výměnou za nejnovější) pouze na 49K , takže byla takováto volba.

                0 0
    • MrtweyUbrus  

      Jseš si jistý že jsi na správném fóru?

      2 4
    • MlokCZ  

      Udávat dojezd na km je úplný nesmysl. Vzdálenost sice dojezd také ovlivní, ale je to až tak 4. méně významný vliv.

      Základem pro určení dojezdu jsou vždy výškové metry vs hmotnost soustavy (jezdec + ebike) vs kapacita baterie. Rozdíly mezi slušnějšími motory sice jsou, ale velice malé, takže z žádného se nedá dostat nějak zásadně lepší výsledek než z ostatních.

      Pak následuje na jaký stupeň dopomoci jedeš a po jakém povrchu (v hodně náročném terénu už je nezanedbatelná spotřeba i na rovině, po asfaltu na rovině pak naopak minimální).

      Až 200km pak samozřejmě není vůbec žádný problém, když to bude po rovině a pěkném povrchu (a to teď myslím i bez toho, aby se jelo nad limiti přípomoci za svoje).

      Já u Brose (750Wh baterka a 72kg moje hmotnost) po rovině a pěkném povrchu budu mít dojezd po čisté rovině tak kolem 300km. Přesně nikdy nezměřeno, dlouhé vyjížďky jen po rovině nejezdím vůbec. Ale je to celkem přesná aproximace dle kratších úseků.

      Jenže proti tomu je tu ten základní vliv výškových metrů. Tam to mám cca 5% baterky na 100m výškových na vyšší přípomoc, tedy cca 2000m výškových. Na minimální přípomoc na ECO to vychází na zhruba 3000m výškových.

      Takže když bude vhodná trasa ve vysokých horách, tak lze klidně zcela vycucnout baterku během 10–20km výjezdu (když to bude mít 2000m výškových).

      Co nejmenší odpor (nejlépe žádný) odpojeného motoru je velké plus. Umožňuje pak rozumně jezdit roviny nad limit přípomoci jen za svoje. A případně nouzový dojezd s vybitou baterií pak také potrápí méně. Jestli M500 nemá žádný odpor nebo jen malý netuším. Brose nemá žádný odpor, tam je to pohoda.

      1 1
      • Janes  

        Mountfield uvádí…

        DOJEZD ELEKTROKOLA

        Dojezd je určen množstvím energie „uskladněné“ v baterii. Rozptyl dojezdu je poměrně velký, což je způsobeno podmínkami, za jakých je elektrokolo provozováno. Zásadní vliv na dojezd mají tyto faktory: hmotnost jezdce, profil terénu, stupeň úrovně podpory elektromotoru, styl jízdy i povrch vozovky. Dalšími faktory ovlivňujícími dojezd jsou protivítr, nahuštění pneumatik, okolní teplota, způsob využití přesmykače a přehazovačky apod.

        1 0
      • stařík  

        Ano. Silnice -gravel 500 Wh baterie ale sportovnější motor (vyšší kadence a menší přípomoc v Nm) na 1 st 165km, tj. 3Wh na km. Skoro to samé, horák, jiný motor, na 1 st větší waty, větší Nm, 630 Wh 90 km, tj. 7 Wh na km. Záleží na přípomoci. Dát na gravela baterii 900 Wh, tak ztěžkne, alemyslím, že při i 4Wh na km by to bylo hezkých 225 km. Takže výrobce v popisu nelže, jen uvádí limitní hodnoty ( třeba bezvětří na ovále s ustálenou rychlostí optimální na spotřebu – imho tu nikdo nikdy nezveřejnil, jako třeba u aut cca 70km/h. ).

        2 0
    • peo  

      Vzhledem k tomu že všechny středové motory jsou si spotřebou podobné (neřeším rozdíly ±10%) tak na dojezd můžeš vztáhnout i zkušenosti z jiných značek. Jinak vynikající je kalkulačka od Bosche: https://www.bosch-ebike.com/…ge-assistant

      Jinak na 200km s klidem zapomeň :D Celopéro, Bosch CX, 625Wh:

      těžký terén cca 25–35km, silnice tak 65km s průměrným mým výkonem cca 240W (rovinky tam moc nejsou). Těch 100km dám v podhůří s druhou baterkou v batohu a to se rozhodně neflákám. V současném počasí kolem nuly tak 20% dolů… Ale asi nejsem typický e-biker :)

      2 0
      • roman 3D  

        Rozhodně nejsi ebikový jezdec při takovém malém nájezdu:-)))

        0 0
      • Alojs01  

        Jestli na silnici davas ty 240W, tak uz nemuzes jet na motor, proze hrave tech 25km/h prekonas :-)

        4 0
        • peo  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          1 3
    • XNeo  

      No výběr jste již učinil, takže spíš můj subjektivní pocit.

      1. Bafang – pokud to jde nebrat, projev poměrně tragický (oproti Bosch, Shimano, apod.). Spotřeba motoru subjektivně vyšší, při testování Bosch cx.4 vs Bafang 500 na Klínovec Bosch 50% nahoře, Bafang 20% / 625 vs 700 baterka. Kolega letos vyměnil B500 kolo za Panasonic kolo a pocitově projev motoru tak o level výše.
      2. Odpojení motoru bez odporu je dnes samozřejmost.
      3. 200 km, na eko podél Labe možná jo. Reálně, jezdec 100kg+, plná přípomoc, minimální pomoc jezdce tak do 1000–1500m výškových. 625 baterku s Boschem dokážu vymlátit při stoupání na trail bez lanovky i za 30–35km. Takže ten rozptyl dojezdu je fakt velký.
      4. Jako první při výběru kola (jakéhokoliv) by měl být výběr jak kolo jezdci sedne, kvalita komponent a pak teprve zbytek (motor, baterka).
      5. Ebiky mají většinou převodu do rychla, motor při 25km/h vypne, takže jezdec většinou točí nízké otáčky a jede jak paní radová :) Pokud je člověk zvyklý na frekvenčí šlapání, tak se výměně převodníku za menší nevyhne, osobně jsem šel u převodu 1–12 z 38z na 36z a kazety z 11–50 na 10–52, pocitově se mi na tom jezdí příjemněji.
      6. Doporučuji výměnu řetězu (po opotřebení původního) za kvalitnější, ebike má poměrně velký kroutící moment a řetěz dostává fakt čočku.
      1 0
    • DaD  

      Chtěl bych něco pro přítulu, ale ne s maximem 25km/h. Bylo by to na dojíždění do práce. Má tady někdo origo bike s vyšší maximální rychlostí? V pátek jsem stavěl dvě tyto a hodně se mi to líbí https://www.kola-radotin.cz/…-ghost-pearl?… jen nevím, zda to zmákne 2×40 km denně bez nabití. Je to čistá rovina podél vody. Značky a pojištění neřešte.

      0 1
      • XNeo  

        Poptej se prodejce zda ti to načipuje. Pokud ano, ber !

        0 0
        • Janes  

          Popcorn nutný :-)

          0 0
        • DaD  

          Nechci čipované kolo. Obyčejných e-kol prodáme hodně a mám i zpětnou vazbu, ale ty s oficiální podporou 45km/h naprosto minimum. Ty mě zajímají. Vado 6.0 Ideální bike na svižné dojíždění do práce. https://www.youtube.com/watch?…

          0 0
          • Petr L2  

            Ovšem oficiální elektrokolo s limitem do 45km/hod je „Rychlé elektrokolo – anglicky Speed pedelec“ a není z pohledu legislativy kolem s pomocným motorem, ale MOTOCYKLEM. Při koupi takového stroje by si měl dostat mj. CoC list (Certificate of Conformity) s kterým následně pomažeš na dopravní inspektorát, kde svůj „motocykl“ přihlásííš.

            Podmínkou je uzavření povinného ručení jako každý majitel silničního vozidla. Dostaneš Velký technický průkaz, malý techničák a navrch plechovou registrační značku, kterou si musíš umístit na kolo. Pak se tady odhlásíš a zamíříš na nějaké fórum elektroskůtrů a mopedů :-)

            3 0
            • Kouba_2005  

              Značky a pojištění neřešte. psal DaD

              0 0
              • Petr L2  

                No to je dost těžký, protože právě tohle v těch lesích a horách sere všechny nejvíc a odneseme to všichni ostatní na jakémkoliv kole jak s baterkou, tak bez ní. Skončíme na cyklostezkách a bude po prdeli…

                3 0
                • Kouba_2005  

                  Že tys vůbec nečetl zadání? :-) Jako jo, rozumím ti, ale proč sem tahat něco, co vysloveně tazatal zmínil, že máš vypustit? Řekl bych, že DaD je dostatečně znalej problematiky a veškeré okolní náležitosti si uvědomuje, ptal se pouze na stroj samotný.

                  1 0
                • mr.nikdo  

                  Tim chtel rict – rozpocet neomezen, pojisteni bude.

                  Sam jezdi pres 30, tak mu taky uvisi…

                  1 0
                • Vilém  

                  Ja teda v lesich zatim nepotkal kolob s SPZ, zato tech nacipovanych spousty.

                  1 1
            • DaD  

              Plně si uvědomuji problematiku pedelecu a tím i starosti s tím spojené. Tedy značku, pojištění a zákaz na cyklostezky. To vše akceptujeme. Jde o ten pohyb a třeba předjet kolonu aut při zácpě. Přítula má papíry pouze na fichtla, na velkou mašinu ne. To by ji nebavilo. Tak ji chci dopřát pohyb, svižnou jízdu a nemuset se každé ráno po dojezdu sprchovat (dělá v kanceláři) Navíc ten Spešl má super blatníky, zrcátko a hlavně výborná světla Supernova s přepínáním potkávaček a dálkových. Také má brzdová světla při zmačknutí brzd a pořádný nosič. Dáš tam tašku a vozíš si obědy z domova:) Za mě ideální náhrada auta či mašiny, když chce člověk pohyb a neoddělat se hned ráno při cestě do práce. Holčina má ostrého Propela, parádního zimáka s blatníky i bike Procalibra 9.8 do terénu. Jezdit tedy umí a v háku mi jede švih 30km+. Tohle by bylo opravdu jako dopravní prostředek a les by to vidělo tak leda ze silnice.

              Takže pokud by někdo měl zkušenosti třeba právě konkrétně s Vado 6.0 a podělil by se, budu opravdu velmi rád.

              0 0
              • Kouba_2005  

                Jak to čtu, tak bych jí koupil nějakýho pěknýho skútra :-)

                3 1
                • mr.nikdo  

                  Zase je vetsi, musis na benzinku, parkujes na parkovisti… :)

                  1 0
                • DaD  

                  Smraďocha nechce..

                  1 0
                  • Janes  

                    E-skútr nesmrdí .-)

                    0 0
                  • Kouba_2005  

                    Komu nevoní benzín, to není dobrý člověk :-) Je načase vyměnit partnerku, Davide :-D

                    0 0
                    • DaD  

                      Upgradovat samičku mě ještě nenapadlo. Musím nad tím popřemýšlet. Kolo vlastně také měním každý rok, hmm… :)

                      1 0
      • Dvojan1  

        Tak ono kolo na max. 45km/h je vlastně to samé jako odblokované. Třeba Cannondale to tak má. Motor Bosch. Takže dojezd se stejnou baterií cca o 1/3 menší. 600Wh na odbloku ujedeš po rovině asi těch 80km.

        1 0
    • stařík  

      1 st. já 90 kg, Jizerky a okolí, 7,4 Wh na km. Dlouhodobě. Mód šlapání s vypnutým motorem mají nyní prakticky všichni bezestrátový. Doba, kdy se při šlapání točilo i motorem, je pryč.

      1 0
    • Smazaný účet  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 10
    • PhoenixKarel  

      mám kazetu 11–36 , zvažuji 11–42 , když dávám prudší kopec , mám trošku problém, potřeboval bych lepší záběr. tak se touto cestou ptám , bude to znát , nebo mám dát až 11–46 .Díky.

      lze nahradit SHIMANO Deore CS-HG50 (11 – 36 zubů) kazetou Deore CS-M4100 – kazeta 10 rychlostí – 11–42 zubů, popřípadě 11–46 ? Bude to pasovat ? Zvládne to přehazovačka SHIMANO Deore RD-M6000. Děkuji

      0 0
      • va-bo  

        Pokud ma saltr dlouhe raminko, tak to zvladne oboji bez problemu. Pokud mas jednoprevodnik. Pokud dvojprevodnik, tak bude zalezet na poctech zubu, resp rozdilu poctu zubu. Ale melo by to klapnouti i pri kombinaci velky/velky, coz se da pohlidat.

        1 0
        • tompca  

          Jsi ve vlákně o elektrokole, takže má jednopřevodnik. Potřebuje naopak kratší střední GS raménko, aby mu správně napínal řetěz.

          1 0
      • tompca  

        Musíš mít verzi GS (střední ramínko) pro 11–42 kazetu, verze SGS (dlouhé ramínko) má jinou konstrukci a je max. pro 11–36z. 11–46, aby to chodilo jak mělo, neprobere ani jedna.

        Lepší je koupit kazetu 11–46 a novější Deore přehazovačku RD-M5120.

        1 0
        • PhoenixKarel  

          díky, přiznám se , to jsem nevěděl.

          0 0
          • va-bo  

            Kazda prehazovacka ma ve specifikaci rozsah poctu zubu, ktety zvladne. Ze zkusenosti vim, ze prakticky zvladne i rozsah o 2–4 zuby vetsi. Nejdriv vymen kazetu, na vymenu prehazovacky je casu dost.

            1 0
            • PhoenixKarel  

              jj dám se do toho , jen co mě pustí z nemocnice :-) díky za rady.

              1 0
              • Janes  

                Chlape, hlavně se dej zdravotně dohromady, aby sis to kolo užil a na místní nepřejícníky nedej, furt lepší e-kolo, než se válet na gauči…a vovovovotomtoje. :-)

                4 0
                • Smazaný účet  

                  Připojuji se (bez ironie) a naprosto souhlasím.

                  Vždyť právě k tomuto – k pomoci hendikepovaným, či případně k jejich rehabilitaci po úraze – by ostatně taková (jinak kuriozní) věc, jako maskovaný elektromoped, měla taky být…!

                  0 1
                  • Janes  

                    by ostatně taková (jinak kuriozní) věc, jako maskovaný elektromoped, měla taky být…!*

                    *

                    Pokud by sis tyhle machokidy odpustil, bylo by lépe.

                    1 0
                    • Smazaný účet  

                      Hehe, tohle že jsou – machokydy – teda, dokonce i s měkkým krátkým i.

                      No, aby se ti s přirozeným dle věku úbytkem testosteronu nezačaly poněkud měnit gender-preference a dle nich pak i vlastní reakce – vzhledem k takto nově nabyté citlivosti…! :D

                      0 1
                  • onuce  

                    Ne, ne a ne! Píši to zde po sté. E-bike není pro hendikepované, pouze pro zdravé a pohodlné. Vlastní zkušenost. Můj zdravotní stav se díky e-bike výrazně zhoršil.

                    0 1
                    • Smazaný účet  

                      Inu, možná jen nevíte zcela přesně, jakým nejvhodnějším způsobem tu elektrifikovanou věc použivat. ( Podobně, jako některé nešťastné divky hůlku Hitachi )

                      0 1
                      • onuce  

                        Nejvhodnější použití je na Měsíci, neb tam je e-bike šestkrát lehčí. Jinak manipulace s ním spolehlivě odrovná méně odolného, či starého, vetchého cyklistu (bývalého).

                        0 1
                        • Kouba_2005  

                          Možná je to tím, že kolo s přípomocí (moped, chceš-li), je na ježdění a ne na tahání ho do patra. Že sis vybral druhou možnost je čistě jen tvoje blbost a netřeba proto výrobek jako takový hanit, nemyslíš?

                          2 0
                          • onuce  

                            Nehaním, naopak jsem z e-bike nadšený.

                            0 1
                          • onuce  

                            Znovu jsem o tom přemýšlel a pochopil, že jsem byl špatně pochopen. Jen tvrdím, že e-bike je nevhodný pro hendikepované. Nemusí se ani tahat do patra, což také nedělám. Úplně stačí běžná manipulace a údržba. Naopak pro mladé a zdravé je to úžasná věc. Jsem rád, že jsem to ještě stihl, než mě postupující psoriatická artritida úplně odstaví. Proto radím všem, kupte si e-bike, dokud vám to ještě běhá.

                            1 1
                            • Janes  

                              Před dvěma lety jsem potkal na Harasově manžele kolem 75ti let, měli něco takového https://www.akumo.cz/…reen_z31001/ jezdili s tím převážně po silničkách Kokořínska a prý naprostá spokojenost. Kdyby ty e-kola neměli, seděli by doma.

                              1 1
                    • PhoenixKarel  

                      re:Onuce: Já najel loni asi 1500 km a mohu říci , že lehkou zátěží jsem se dostal dále jak normálně. (odpadli mě Proto jsem si koupil kolo s asistencí, ne mopeda.

                      Pohodlný člověk jede autem a ještě pohodlnější, je vyvalený na gauči u fotbalu

                      0 0
                      • onuce  

                        Koupil jsem e-bike koncem srpna a ještě stihl najezdit přes 3.5k. Ano, dojedu dál, vlastně kvůli tomu jej mám, abych nemusel kolo nakládat do auta. Kam jsem dříve jezdil auto + kolo, tam dojedu čistě na e-bike.

                        1 1
                      • MlokCZ  

                        Tak vždy se najdou nějací od každé skupiny. A jistě na ebiku jezdí i mnoho zdravých pohodlných, kteří by na klasice jinak nejezdili (nebo daleko méně).

                        Já třeba klidně přiznávám (a už jsem to tu psal), že po roce a půl zkušeností na ebiku, tak bych si ebike pořídil i kdybych neměl zdravotní problém.

                        Jiná věc je, že kdybych neměl v háji patelární šlachu, tak bych se k té dlouhodobé zkušenosti s ebikem nedostal (a ani bych nevěděl jak je to super zábavné), tak by mi tedy chyběl ten počáteční impuls pro pořízení a třeba bych si ho proto nepořídil.

                        4 0
                        • onuce  

                          E-bike je pro mne ale ryze sezónní věc, protože smysl dává jen na dlouhých, tedy celodenních, vyjížďkách. V zimě na pár hodin blbnutí… nebaví. To mohu na normálním kole lépe.

                          0 1
                    • MlokCZ  

                      E-bike naopak je skvělý pro mnoho různých zdravotních problémů. Každý si pak musí vyhodnotit, jestli pro ten jeho problém vhodný je nebo není (je jasné, že není vhodný úplně na každý problém).

                      To jen jako vždy ho někdo neumí používat a dělá si s ním zbytečné problémy a nesmysly typu zkoušet ho otáčet vzhůru nohama, apod.

                      Větší manipulaci (zvedání) se dá zcela bez problémů téměř vyhnout. A pokud nemám podmínky (tedy např. kombinace panelák a malý výtah), tak si přeci nebudu ebike pořizovat, když na manipulaci nemám…

                      Za rok a půl s ebikem jsem trochu manipulace (kdy bylo nutno opravdu zvedat úplně) dělal pouze v těchto případech:

                      • naložit na střechu auta na dovolenou (vždy na dvoutýdenní pro co nejméně převozů): to jesm dělat nemusel kdybych nechtěl a navíc jsem vždy měl někoho na pomoc (zkoušel jsem to ale i jednou sám a šlo to taky, i když to je už dost opruz – vozím tedy na střeše bez baterky, takže pak je to jen 19,5kg → více než 20kg by tam ale stejně nikdo dávat neměl, protože neexistuje žádný střešní nosič s nosností větší než 20kg)
                      • naložit do vlaku: to jsem zase dělat nemusel kdybych nechtěl, s naložením do vlaku (bez pomoci) ale nemám žádný problém
                      • jednou jsem ho přenášel přes Korečnický potok přes tu lávku/nelávku (jedna kláda na přechod, jedna na přidržení, tedy opravd extra debilní lávka, kde je nutné se jednou rukou držet a na nesení tedy zbývá jen druhá ruka), což se sice nějak dalo, ale byl to velký opruz, takže už to nedělám
                      • a sem tam nějaké přendání přes padlý strom: ovšem dost málo, mnohem méně než s klasikou, protože jednak v dost případech se to dalo na ebiku objet třeba prudkým svahem (kde bych si na klasice ani neškrtnul) a pak to klidně na ebiku někdy objedu i delší objížďkou i s kopcem (kde by se mi na klasice nechtělo a raději bych to přenesl)

                      Ebike mi zachránil ježdění, kdy na ebiku mohu jezdit už tolik, kolik chci a mám čas a najeto mám na hodiny za letošek 3× tolik než předchozí roky na klasice (kde na klasice jsem vždy najel maximum, co mi šlacha dovolila). A to je opravdu brutální rozdíl v nájezdu (když srovnání je v hodinách, v kilometrech je to ještě o dost větší rozdíl, hodiny jsou ale více vypovídající).

                      4 0
                      • onuce  

                        Bez otáčení vzhůru kolama se obejít nelze. Jakákoli údržba, čištění, předšvihové gravitační mazaní…

                        Řeším to tak, že zadní kolo zaklínuji knihou a za přední zvednu a následně přes sedlo položím na rohy. Stejně to oak obnáší úpění bolestí skrze páteř.

                        0 3
                        • MlokCZ  

                          Jako vždy další z nesmyslů.

                          Když už děláš takové kraviny, tak to piš dle sebe. Zkus příště větu:

                          „Jsem neschopný dělat cokoliv bez otočení vzhůru nohama, tak to nesmyslně otáčím vzhůru nohama a mám z toho zdravotní problémy…“

                          Za 25 let servisování/stavění všech svojich kol (s jedinou výjimkou a tou je tlumící část vidlic a tlumičů, na to nemám ani nářadí, ani se mi to nechce doma dělat) jsem otáčet vzhůru nohama nic nemusel. Výjimečně jsem to někdy udělal u klasiky, ale i tam opravdu málokdy.

                          U ebiku akorát méně často používám stojan než u klasiky, abych to do stojanu nemusel zvedat. Ale zase používá často podložení pod motorem (dobře to drží a zvedání jen části kola a jen pár centimetrů). U klasiky to takhle stejně ani nedrží.

                          I do stojanu ale lze zvednout ebike bez tahání celé hmotnosti (když s tím má někdo problém). Stačí nejprve podložit přední kolo (jen přizvedneš), pak zadní (zase jen přizvedneš část) a pak upnout.

                          3 0
                        • Janes  

                          Gravitační mazání je jedna z největších fantasmagorií, se kterou jsem se kdy potkal. Tečka.

                          0 0
                          • MilanT  

                            Mě se náhodou „gravitační mazání“ líbí.

                            Je to pro mě takový svěží,neotřelý nápad který sice nepoužívám,ale se zalíbením zde pozoruji diskuzi o něm.

                            Málo platné,Mistr Onuce je klasik,inovátor,prů­kopník slepých uliček a bohužel častokrát nepochopený :-)

                            2 0
                            • roman 3D  

                              co by na to řekl vynálezce nejlepší vidlice na světě a v celém vesmíru pan tt

                              0 1
                            • Janes  

                              Přebírá štafetu od De Saxe :-)

                              0 0
                        • Zdeněk HK  

                          Kdyby se použilo antigravitační mazání, tak by se kolo nemuselo otáčet. Jak prosté.

                          2 0
    • roman 3D  

      tady je vše podstatné pěkně povyprávěno

      https://www.electricbikeaction.cz/…proste-bozi/

      5 0
    • PavelK10  

      https://youtu.be/HDJbZdR25P0

      Pěkný rozhovor

      2 0
    • PhoenixKarel  

      všem přeji hodně štěstí a hlavně zdraví, mnoho kilometrů bez nehod, v novém roce

      2 0
    • Maxin  

      Ahoj mam podobne kole MTF mount 7.3 z mounfieldu a s baterii Samsung 17,5 Ah po roce a pul je mi baterie zacla sama vybijet tak jsem ji otevrel a zjistil jsem že jsou ve vnitř levne články od Panasoniku. Mam odjetých 5000km a motor mi začal v tahu vydavat takove hučení nestekal ses t tim?

      0 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse