DT SWISS 350 - upgrade z 18 T na 54 T

30 nepřečtených
  • Ray Tarkin

    Ahoj všem,

    mám dotaz na zkušenosti ohledně výměny zubatky v náboji DT SWISS 350. Z informací na webu jsem zjistil, že když vyměním současnou zubatku s 18 zuby za novou s 54 zuby, zlepší se stupeň záběru, změní se zvuk. Zároveň jsem i zaregistroval informace, že po upgradu je pak náboj náchylnější k poškození. Máte prosím někdo zkušenost, popř. má takováto výměna smysl ?

    díky moc předem

    0 0
    • Vilém  

      Na B-F jsi zkousel hledat?

      0 0
    • novas752  

      Jestli to má smysl? Záleží jestli ti teď 20° vadí nebo ne. Je to znát hlavně v technických výjezdech a rovinatých sekcích, záběr je rychlejší no. Jakmile už ořech zabírá tak je to jedno.

      Náchylnější k poškození při chronickém zanedbávání údržby asi ano – 54t chce trochu častěji vyčistit a namazat. Ale při troše péče se v tomhle ohledu neni čeho bát. Já měl 54t v 350kách na enduru asi 5000km, pak jsem to přehodil do druhých 350 na trail pevňáku (do míst kde to má výhody se na tom dostanu častěji) a tam to má další cca 2000. Zoubky nejeví známky opotřebení, jednou za cca 1000km ty volnoběžky vyčistim a namažu.

      0 0
      • Ray Tarkin  

        Ahoj, díky Ti moc.

        0 0
        • Jenda  

          Osobně jsem 54 zubů jezdil jen malou chvilku ale nějaký pro mě zásadní posun v kvalitě jsem nezaznamenal.

          Po vlastní zkušenosti bacha na čínský varianty, měl jsem 54z právě z číny (ZTTO) a po cca 200 km se servala – ocel byla příliš křehká. Takže když už, určitě ber originál.

          0 0
          • Tuplak  

            No vidíš to a já mám tu samou (ZTTO 54z) již 3 roky a naprosto bez problémů. Ale nekupováno extra, bylo to tak v jejich náboji. Mažu origo DT Swiss vazelínou.

            0 0
            • Jenda  

              já jí měl taky v nábě, akorát jsem jí tenkrát koupil protože byla levnější než originál microspine ořech co jsem chtěl. Tak jsem si řekl, super, v ceně mám i rohatku no a to se mi zle vymstilo :-)

              Možná jsem měl smůlu na nějaký překalený kus, každopádně pro moje ježdění mi to nic navíc nepřineslo tak nebyl důvod s tím dále experimentovat.

              0 0
            • logoman  

              Jo s těma ztto byl problém, já mam fovno 60t (kupodivu není na h*vno :-) ) a drží dobře. Ale nějak extra rozdíl to není, víc než těch 500 bych za to nedal. Ta ofiku cena se za to imho nevyplatí.

              0 0
          • kubad  

            buď to vnímáš nebo ne, za běžné jízdy mě ani 18z nevadí, 54z zabere dřív, ale tam není potřeba

            pokud někde v pomalé jízdě potřebuješ pedálem dopředu dozadu tam je to poznat, víc jak 36z bych u DT nedával.

            mám zkušenosti i s CHK a I9 které mají hooodně POI

            0 0
          • novas752  

            Největší rozdíl je fakt v technických místech, kde je třeba nutné do kopce protočit kliky kousek zpět aby si o něco nezavadil pedálem. A při dělání volovinek typu wheelie. Jinak je to prostě fuk.

            0 0
            • vaclaw  

              Jj, když si hraju na Vaška Koláře, tak se to hodí docela dost, pro normální jízdu, když to není vyloženě malý počet poe, tak je to trochu fuk.

              1 0
    • Georrge  

      Zvuk 54z je dost otravný, tak otázka jestli na to máš nervy :)

      0 0
      • novas752  

        To hrozně ovlivňuje čím a jak moc to namažeš. Je to vyšší frekvence ale tišší. Ani 18z zrovna uřvaná neni.

        0 0
      • Ray Tarkin  

        Ahoj, to jsem na videích zaregistroval a asi by mi to nevadilo. Popř. se dá volnoběh použít místo zvonku…

        0 0
    • Martinson  

      Co 24T má to někdo? Jaký to má zvuk?

      0 0
    • jecnak  

      Na mtb ok, na silnici mi to přišlo spíš otravný – záseky do pedálů při přejezdu nerovností.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.