• honzabike

    Zdravím bikeři. Prosím o radu při výběru fulla. Vybírám mezi těmito dvěmi variantami:

    https://www.kolacihal.cz/…0-29-2018-1/

    https://www.kolacihal.cz/…-50-29-2018/

    Myslíte, že se vyplatí si připlatit za lepší model, nebo i horší model je vpohodě na takové rekreačně/sportovní ježdění, přeci jen tam je rozdíl asi 18.000, tak jestli bych ty peníze nějak vůbec poznal. Zase abych nekoupil horší model a nerval si časem vlasy že sem si měl radši připlatit. Děkuji i za vyhodnocení výbavy, geometrie, komponentů.

    Dále by mě ještě zajímal váš názor na vidlici u těchto biků. Myslíte že je u tohoto kola lepší těch 120 zdvih u tyka 30, nebo 130 zdvih u tyka 50?.Kolo budu používat jako univerzální pohodlný trailbike, často i rovinky asfalt, žádná moc divočina. Nebude mě těch 130 nějak omezovat na rovinkách? Nebude se to víc houpat? Taky by mě zajímalo když výrobce uvádí u této modelové řady hlavový úhel 68,3 pro všechny kola přičemž tyke 10 a 20 mají 120 přední zdvih a tyke 50 má 130. Tak podle mě když se zvýší zdvih tak by se měl i zmenšit hlavový úhel pokud je rám stejný. Nebo výrobce upravuje v jedné modelové řadě hlavový úhel tak aby byl pro všechny zdvihy stejný?

    Dík za odpovědi

    0 0
    • novas752  

      30 má naprd brzdy a vidlice neni žádnej zázrak. Za 18 navíc to ale nestojí. Vzal bych 30 a vyměnil brzdy.

      Zdvih je skoro bezvýznamnej, největší odpor dělaj pláště a pak geometrie.

      Jak je to s tou geometrií nevim, ale 1cm zdvihu udělá rozdíl tak 0,5° – neřešit.

      0 0
    • palo7  

      odpružení, brzdy a vše je na tom dražším kole lepší. Rozdíl ve váze skoro 1,5kg taky poznáš. I to dražší lehčí nepatří zrovna mezi nejlehčí kola. To levné bych určitě nebral, a taky bych zvážil jestli skoro za 60.000 chci Kellyse min. s 13,5kg ?

      120mm na 29kolech se slušným pilotem projede úplně vše. Jezdíš větší prasárny než jsou dnešní XC tratě? Koukni co mají za zdvihy oni a co se na tom dá jet. Na tvoje ježdění klidně u 29kol zdvih 100mm stačí

      0 0
    • honzabike  

      Díky za odpovědi, kdybyste měli v cenové relaci 40–55 tis. nějaký podobný tip, budu za něj rád.

      Prasárny nejezdím, ale vyšší zdvih (120–130) jsem chtěl hlavně pro to, aby byl pohodlnější, vzpřímenější posed. a stím i souvysející geometrie úhel ht kolem 68 a delší rozvor kol.

      Měl jsem původně vybraný superior xf 909 / 919 (45.000 / 50.000), ale nebyl mi doporučen právě pro příliš závodní geometrii.

      Já bych prostě rád pohodlnýho fulla na 29, kterým bych moh jezdit všude, pohodlně, turisticky. A když stím pojedu po asfaltu tak bych nenaříkal že to celé nějak moc houpe.

      Já vím že ten kellys tyke 50 za 58.000 je na tuto značku asi dost, ale nic jiného jsem nenašel.

      0 0
    • honzabike  

      Pravda, ten canyon neuron to je kategorie ve které hledám.

      Třeba tento vypadá opravdu hezky.

      https://www.canyon.com/…-al-7-0.html

      U toho Tyka se mi ale líbylo víc umístění zadního odpružení. U toho canyonu jak je dole, tak si říkám že to tam bude chytat hodně bordel a páčka přepínání je moc dole. Ale jinak ty neurony vypadají taky hezky. Akorát sem tu od hodně lidí slyšel že když měli neurona, že pak šli do vyšších zdvihů. Ten tyke má přeci jen vyšší 120/130 oproti neuronu 110/120.

      0 0
      • Auditor  

        Tlumič je za sedlovou trubkou… a dá se dodělat „blatníček“.

        Ale sám mám na kole tlumič podobně a problém s bordelem od zadního kola nemám. Neboj se toho.

        0 0
      • novas752  

        To se ti může stát i s tim Tykem. Spousta lidí si koupí jakýhokoliv nízkozdvihovýho fulla, ten je vtáhne mnohem víc do terénu než dřív a najednou zjistí, že by možná uživili něco na vyšších zdvizích (rozuměj většinou 140–160 a související geometrie a tak).

        Ten tlumič na Neuronu je bezproblému. Od bordelu odletujícího od zadního kola je to krytý sedlovou trubkou a bahno co na to nalítá zboku od předního samo steče nebo to stírne gufero na tlumiči.

        Za tu cenu parádní kolo a asi se shodnem že hezčí než ten Tyke. Navíc má i teleskopickou sedlovku, což je imho pro plynulost jízdy v terénu přínosnější než odpružený zadní kolo.

        0 0
    • AussigBiker  

      Tady mas vyzivny tema: https://www.bike-forum.cz/…-v-roce-2018

      Vsechno plati, pokud je na tebe 40–45 moc malo, tak u uvedenych modelu existuji drazsi varianty :)

      0 0
    • svobikk  

      Jojo taky sem začal na Ht, pak si koupil fulla.100/100 Na. 29 a potom all mountain 150mm takže. Aby nedopadl jak já a. Věřím tomu že ne jenom já

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • theedge  

      Ten Tyke 50 nevypadá zle – oproti tomu 30. Pokud se nebojíš nákupu z DE tak Canyon Neuron 7 je super kup, popřípadě se podívat na Cube Stereo 120 nebo Radon Slide 130. Jsou to kvalitní značky s dobrým poměrem cena výkon. Umístění tlumiče dole se neboj – zezadu jej kryje sedlová trubka a zepředu hlavní rámová.

      29 fully se zdvihy 120 – 130 jsou taková kategorie Tour / Trail. Taky jsem sahal do této kategorie.

      0 0
    • honzabike  

      Dík za reakce nakonec pudu asi do toho Tyka 50. Prodejce slibyl, ze by dal nakou slevu tak kdybych se dostal aspon na nakych 52–53 tis. tak uz by to nebylo tak zlé. Ten neuron by byl urcite taky dobry bike, hodne je tu opevovan, ale preci jen kvuli par malickostem se klonim k Tykovi. Například, že u me ve meste neni prodejce s temito koly a musel bych ho objednavat nekde pres net. Kdyz budu mit nejaky problem s kolem za 50K tak ho chci dat proste do servisu, nejlepe tam kde sem ho kupoval. Pak vzhledove se mi moc nelibi pozice zadniho tlumice, bylo mi tu sice vysvetleno ze to na funkcnost nema vliv, ale pohledove se mi tato pozice nelibi, a packa by byla niz pro ruku. Pak mi jeste trochu vadili ty gumy 2,35 a sirsi riditka nez u toho tyka. Tel. sedlovka by zase hovorila pro neuron, ale myslim ze to bez ni preziju. O zamykání vidlice nevím co si mám myslet – jestli je lepší zamykání na řidítkách u Tyka nebo na korunce stím že tam mám 3 polohy (jestli jsem to dobře pochopil na vidlici neurona).

      0 0
      • novas752  

        Canyon nemá prodejce nikde. :)

        Plaste jsou jedno, to je spotrebak na 2–5 000km.

        Zamykani bud pouzivas a hodi se ho mit na riditkach, nebo nepouzivas a tak ho staci mit jen na korunce/tlumici a vyuzit obcas nebo vubec.

        0 0
      • vapenna  

        Já na neuronu vůbec nezamykám ,protože kolo se při šlapaní vůbec nehoupe ,když je plně odemklé,tel.se­dlovku jsem si taky říkal,že je to blbost,že nepotřebuji ,ale musím uznat ,ze je to super věc

        0 0
      • theedge  

        Hele hlavne kup to co citis ze s tim budes spokojeny. Nejhorsi je kdyz te nekdo do neceho uvrta a ty si pak celou dobu budes rikat ze to druhy co jsi chtel by se ti libilo vic :-)

        Kolik vazis

        0 0
        • honzabike  

          No už abych měl něco doma, půl roku furt študuju až mi ztoho de hlavakolem :-) jinak vážím 80 při výšce 181. Ta váha je nak důležitá?

          0 0
          • theedge  

            No a když na tom kole jezdíš v terénu tak myslíš že tvoje váha není důležitá ? Ty jsi tak nějak v normálu ale je rozdíl jestli na kole chce řádit 70kg nebo 100kg chlapík …

            Třeba Canyon Neuron 7 má v ceně vidlici FOX 34 – což znamená že nohy mají průměr 34mm, a to znamená že bude o něco málo tužší než Reba která má nohy 32 mm. Pro větší váhy bych vidlice na 29 kole s vyšším zdvihem než 100–110 v průměru 32mm nedoporučoval. Ten Kellys Tyke 50 má Rebu s 32 mm nohama vytaženou až do 130 mm zdvihu. Proto se na to ptám :-)

            0 0
      • Acanthophis  

        Tyka určitě vyzkoušet – jel jsem předchozí generaci a je to akorát líné a neobratné kolo… rozhodně si myslím, že se dají najít v téhle kategorii lepší kola (ale pokud člověk nehoní vteřiny, tak asi ok…)

        0 0
    • honzabike  

      Já nevím, jestli platí rovnice čím méně obratnější a méně živější, tím více pohodlné a lépe drží stopu tak bych to bral. Třeba ty supy jsou prý rakety co ženou člověka dopředu, ale pohodlí nic moc.

      Treba tenhle spešl by asi byl taky moje káva:

      https://www.specialized.com/…-29/p/129000?…

      ale to už sem nad rozpočet. Faktem je že nejlepší by bylo vyzkoušet, bohužel nemám moc šance kde.

      Myslíte že na forbikes je možnost nějakého vyzkoušení?

      0 0
      • Auditor  

        Záleží na prodejci. Někdo nechá, někdo ne…

        0 0
      • AussigBiker  

        Obratnost / hravost nesouvisi s pohodlim. Jak se kolo chova zalezi ciste na geometrii a navic nekomu muze vyhovovat zivost jednoho kola, druhymu to muze pripadat jako uz nestabilni treba.

        Jak jde kolo za pedalem, jak je ram thej a pohodlnej zalezi ciste na tom, jak je udelanej. Ale obecne u fullu si nemyslim, ze by si nekdo stezoval, ze by byl ram tak tuhej az nepohodlnej. Pricemz je to dal ovlivleno plastema a tlakama v nich.

        Jinak treba eRBecko vyzkousis kdykoliv, sam mam Bandita 475 a je v pohode, kolo funguje tak jak ma a jak se ocekava (zehli, nehoupe). Akorat se ti nemusi libit designove a dodani ~4 tejdny. Jinak vyhoda moznost vyzkouseni treba na vikend, konfigurace komponentu a barvicek.

        0 0
    • honzabike  

      A ještě bych se zeptal na zadní stavbu, ten Tyke jí má poměrně dlouhou –450. Včem je to lepší horší, většinou se vyrobci chlubí „že dokázali skrátit zadní stavbu“ Máto třeba nějaký vliv na nežádoucí pohupování?

      0 0
      • AussigBiker  

        Hodne na hrubo: delsi zadni stavba – mensi hravost, zase ale treba se nezveda na zadni do prudsiho kopce. Ale celkovou roli v tom hraje uplne vsechno co se tyce geometrie. Takhle popsany je to hodne zjednoduseny.

        Nicmene nazor kolegy nademnou, ze Tyke je neobratny liny kolo – to muze prave souviset s delsi zadni stavbou.

        0 0
        • honzabike  

          No ony doposavaď ty Tyky dělali jen v 27,5. 29ka je až letos. Zajímavý je že co se týče geometrie tak oproti té 27,5 je skoro stejná, akorát zadní stavba se protáhla z 435 na 450. Na MTBs testovali Tyke 50 2016, a známkovali ho tak nějak průměrně. Když budu citovat z jejich hodnocení: „U Tyka jsem měl trochu rozporuplné pocity, na jednu stranu bylo cítit, že se kolu chce jet, na stranu druhou ho však brzdila pocitově vyšší hmotnost“ (testovali velikost L, bez pedal, 14,5kg). Osobně si myslím že kolem 53 tis., 29kový full s váhou 13,5kg není špatná váha. Kdybych chtěl ještě kilo dolů tak už jsem finančně asi dost jinde ne?

          0 0
          • AussigBiker  

            To jo. Jedno kilo dolu pocitej tak nejak 10–15 tisic :). Vyssi rady komponentu fungujou o neco lip, jsou o tri gramy lehci a stojej 2× vic :).

            Pise se tu a souhlasim s tim, ze kolecko pred prodejnou ti nic nerekne. Kolo je dobry projet aspon o vikendu trasu s kompbinaci kopcu, rovin, terenu, cyklostezky :). Akorat je to vetsinou nemozny. Ale uricte ti to rekne jestli jo nebo ne. Vcera jsem si dal pred prodejnou kolecko na sterkoletu ve velikosti, co bych mel mit. Vim ze se na nej poskladam, posed vyhovuje, ze to prehazuje a jede hezky. Ale to je tak vsechno co muzu rict :). Ale aspon tohle je lepsi, nez dratem do oka.

            Tady je CTM povazovany za znacku, ktera nema vlastni vyvoj a dela kola z cinskyho katalagou. Ale jeslti se ti libi a kolecko pred prodejnou ti sedne, tak neni co resit. Je dobry koupit neco, co se ti libi, nezk kdyz se do neceho nechas natlacit, pak se ti na nem bude i lip jezdit :).

            0 0
            • matbiker  

              Kilo dolů za 15t se mi nějak nezdá :-)))).

              0 0
              • AussigBiker  

                To je tak nejak od oka. Dejme tomu treba rozptyl 7–15 tisic. Nevim, je to jedno. Sundavat vahu dolu je drahy. Zalezi jak u ktery znacky.

                0 0
                • honzabike  

                  Tyke je ale Kellys a ne CTM. Nebo CTM a Kellys je jedna rodina? To se schválně na Forbiku zeptám kellysáků jestli mají vlastní vývoj rámu nebo jen kupujou hotové v číně

                  0 0
                  • AussigBiker  

                    Sorac, ja si nejak myslel, ze je to CTM :). Nevim jak to je, ale kellys mi pride, ze poslednich par let do toho slapou. Zalezi, jak ti to kolo sedne.

                    0 0
                  • novas752  

                    Některý kola maj postavený na stejných rámech jen s jinou grafikou. Ale objevují se u jiných výrobců – nejde o spolupráci ale o nákup stejného modelu rámu od nějakých taiwanských rámařů.

                    0 0
                • matbiker  

                  Víceméně žertuji, ale 15t na kilo se mi zdá málo… Nebo jinak. Čím nižší váha, tím větší částka za gram dolů. Když budeš mít fulla 12 kg a budeš chtít sundat kilo, tak se řádně zapotíš :-).

                  0 0
                • -b-n-x-  

                  U toho hlavne zalezi na vychozim stavu. Treba kilo u 20kg kola stoji uplne jine penize nez kilo u 10kg kola. Mohl by na tohle nekdo vytvorit nejaky graf :-)

                  0 0
          • stan.zak  

            Když se mi něco zalíbí, že se pak od toho nemůžu odtrhnout, zkusím si to porovnat s dalšími podobnými, v tomto případě koly, a pak to na nějakou dobu – třeba týden zcela to odložím. Odstup je dobrá věc.

            Rady ostatních je třeba brát s rezervou, každý to bereme ze svého úhlu pohledu; někdo si jen dělá prču, jiný se přišel pobavit, další se potřebuje realizovat tunami napsaného textu; u spousty lidí bez profilu pak nevíš, jestli si svoje rady nevycucali z prstu a nebo jen papouškují, co kde četli, bez vlastní zkušenosti.

            Koupil jsem jen několik kol, ncm. moje zkušenost je, že vylepšovat kolo následně je dražší než koupit dražší kolo rovnou, pokud ti osazení sedí. Kč raději došetřit, pokud zrovna nejsou k dispozici.

            Dá se ale i bazírovat jen na rámu a vidli (tlumiči), a kolo si pak, po opotřebování věcí či prodejem sundaných z nového kola, upravit přesně dle vlastních preferencí. Jen se s tím musí při koupi počítat.

            Svézt se zkus hned po sobě na lehčím a na těžším kole, rozdíl poznáš sám.

            Jinak i na bazaru se dá koupit třeba roční málo jeté kolo ještě v záruce.

            Namátkou třeba

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • svobikk  

      Servisní dotaz. :.

      Mám fulla jak už napovídá vlákno a při šlapání něco šramotí pořád jako by to byl Cvrček.

      Kladky na ramínka od hazky vyčištěny.

      Řetěz vypranej, kazeta taky čistá.

      Jediný co mě napadá tak bordel někde mezi kazetou a nábojem?

      Nejsem žádný technik co se týče kol tak bych se chtěl optat na co se zaměřit. Díky.

      0 0
      • novas752  

        Máš řetěz správně provlíknutej přehazkou? Nemáš napínák? Jestli máš přesmykač, je správně seřízený? Nedrbe ti někde konec lanka o výplet/plášť…

        0 0
        • svobikk  

          Vše je ok presmykac nemám a. Ani napinak

          0 0
          • -b-n-x-  

            Me to pripada, ze by treba mohl byt spatne vedeny retez ve voditku prehazovacky. Uz se to tady stalo docela hodne lidem (vcetne me) :-)

            0 0
            • mr.garisson  

              Taky se přiznám, že mě taky a vybrousil jsem si v ramínku hezké drážky než mi to docvaklo. :)

              0 0
      • Morchella  

        Asi měsíc také bojuji vzadu s poměrně hlasitým cvrčkem (drnčením). Nepomohla výměna řetězu, rolniček, prodloužení ohybu bovdenu u hazky ani rovnání patky. Jakmile ale namažu řetěz mazivem Finish Line WET, tak to ztichne. Když mažu jiným, co je určené do sucha, třeba FL DRY, tak to cvrká pořád. Mě tedy zbývá k řešení kazeta, ale ta má najeto jen 6000 km a na ní momentálně pátý (nový) řetěz, s každým najedu asi 1500 km.

        0 0
        • tomxxx  

          To uz muze byt kazeta po smrti. Jestli se tini obcas pri velkym zaberu protoci retez nekde na stredu kazety, tak je to jasny.

          0 0
          • Morchella  

            Kazeta je vizuálně OK, řetěz se neprotáčí, nestřílí, vše funguje perfektně, jen to drnčení mě mate a že ten zvuk ztlumí pouze mazivo. (kazeta Shimano XT 11s CS-M8000) Hluk se zvýšil skokově a to o dost, po výměně řetězu KMC za Shimano. Když jsem nasadil zase jiný nový KMC, tak drnčení zůstalo.

            0 0
            • Morchella  

              Divné, že jsem si toho nevšiml dřív, ale řetěz mám na můj vkus příliš blízko k plechu v ramínku přehazovačky. To pak za jízdy vydává ten drnčivý zvuk. Podle obrázku by mezi řetězem a plechem měla být vůle několik mm, ale mě ten řetěz jede prakticky po tom plechu. Nikde nic ohnuté není, tak jak to oddálím? Rolničky jsem měnil za stejné, které tam byly a mají být, ale drnčelo to už před tím.

              Chain derailment prevention plate:

              0 0
              • mr.garisson  

                Nemáš to protažené na druhou stranu? :)

                0 0
                • Morchella  

                  Tak blbej zase nejsem, abych to nepoznal, i když párkrát se mi to tak už povedlo nasadit :-) Řetěz mám jako na obrázku, ale až tam, kde je ta červená čára, jako by horní kladka byla vědší, nebo ta spodní menší.

                  0 0
                  • Morchella  

                    Odvolávám, blbej jsem dost :-) Doma montuju kolo v držáku na zdi a špatně tak vidím na kolo z levé strany. Teď jsem v práci sundal zadní kolo, prohlížím vše znovu a vidím, že šroub horní kladky jsem dal do jiného, na fotce zakroužkovaného otvoru ve vnitřním plechu ramínka!!! Někdy je fakt hrozné, že člověk měsíc řeší nějakou blbost a pro oči nevidí něco celkem zřejmého. :-)

                    0 0
                    • mr.garisson  

                      No vida, někdy je dvojitá kontrola k nezaplacení. Důležité je, že to přestalo otravovat a jízdu si teď můžeš naplno užít. ;)

                      0 0
          • svobikk  

            Na kazetě mám 2500 km a teď jedu druhý řetěz.

            0 0
      • lunochod  

        Běžné odvalování řetězu po zubech, nic co by bylo potřeba řešit.

        0 0
      • machozs  

        Jestli to je ten samej zvuk, co na dovolené, tak to má do crvčka daleko :D Spíš je to jak kdyby ti tam chroustal šutry kamenožrout :D

        0 0
    • palo7  

      Přidám se s dotazem: na nejlehčí převod mně drhne hazka o největší pastorek na kazetě. Mám 2×11. Na velkém převodníku to nedělá, jen malá vepředu (26) a velká vzadu (42).

      0 0
      • tomxxx  

        Blbě nastavená vzdálenost rolničky od kazety.

        0 0
      • mr.garisson  

        Na přehazovačce je šroub, kterým se nastavuje vzdálenost vrchní kladky od největšího pastorku. V závislosti na doporučení výrobce je tato vzdálenost mezi 4 – 6 mm. K určení správné vzdálenosti můžeš použít inbusové klíče příslušných velikostí. Hezké video má Park Tool.

        0 0
        • MlokCZ  

          Hlavně se na tu vzdálenost pro danou přehazku vs kazeta vs jednplacka/ví­ceplacka podívat jak to má být.

          Dnes je to u kazet s velkým největším pastorkem často i mnohem více než 6mm, dokonce jsou případy až 22mm.

          Pro Shimano a 42 největší pastorek to bude 5–6mm. Už jen kdyby měl Shimano a 46 pastorek, tak to bude 8–9mm.

          0 0
        • Petr L2  

          Vedle, pardon :-)

          0 0
    • Cocacol  

      :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.