• honzabike

    Zdravím,

    neporadil by mi někdo, nějaký dobrý servis kol na Jihlavsku?

    Nejlépe někoho kdo to dělá na dobré úrovni někde doma v dílně nebo v garáži.

    Oficiální a komerční servisy jsou už nad moje finanční schopnosti a sám si neporadím.

    Dík za tipy…

    0 0
    • Slavik  

      Učit se, učit se, učit se.

      Koupíš nářadí a máš to za půldarma.

      Pochybuju, že Ti někdo bude věnovat svůj volný čas a součástky…

      0 0

        MTBIKER doporučuje

      • honzabike  

        Měnit náboje, převodník, čistit čepy u celopéra atd. na to prostě nemám.

        Potřebuju někoho komu dám 2 litry a udělá mi stejnou práci jako v kšeftě za 3 a půl.

        0 2
        • Breakpain  

          No představa pekna …ale …

          1 0
        • mais  

          pokud ro nekdo udela ta pocitej s cenou max o ctvrtinu mene nez v beznem kseftu… kdybyjsi to umel ty by jsi to za dvojku delal, kdyz tri jsou stale dobra cena?

          0 0
          • honzabike  

            Počítám, že ve kšeftě platím navíc DPH + režie atd.

            Dával sem si do jednoho nejmenovaného servisu kompletní vyčištění celopéra. Za den hotovo cena 3000,– a pochybuju že na to strávil celý den, když tam měl dalších X kol. Takže bych velice rád zaplatil někomu řekněme 200–300 na hodinu, za nějakých 5 hodin práce…

            0 0
            • Alojs01  

              :-)))

              Ach jo…

              Clovek, kterej tomu rozumi a umi, si fakt nevezme 200–300 na hodinu…

              Nauc se to, vybav si poradne dilnu, a pak to za takovy prachy delej ostatnim… a uvidis… a hlavne si nepocitej rezii

              1 0
            • mr.nikdo  

              Pochybujes, ze to delal cely den. Ale vlastne nevis, jak se to dela.

              Navic nemas naradi a chemii… Take neco stoji.

              1 0
            • mais  

              jo to je tech 25 procent, co jsem psal za 200 ani za 300 nikdo nedela zvlast pokud ma dilnu kterou chce nejak udrzovat ci rozsirovat ty by jsi to za ty prachy delal?

              kola auta atd servisuju, ale jen sobe a nejblizsi rodine, kdybych to mel zacit delat pro nekoho tak 700 az 1000 Kc hod podle narocnosti cinnosti, jinak to nema smysl a nevydelam nic uz jen ze nemam sklad dilu a nasmouvane dosavatele materialu za ceny pro servisy

              0 0
            • Petr L2  

              Víš ono plně vybavená dílna jenom nářadím, tě vyjde na statisíce, k tomu máš náklady na provoz, energie a tak, platíš nějaké daně, pojištění, nějaký čas strávíš také nákupem materiálu, dílna bez auta taky asi nebude moc praktická a to vše když si spočítáš, promítneš co ceny a vezmeš, že ten servis tě taky musí uživit, tak to fakt holt na té ceně servisu musí být vidět. S tím moc nenaděláš a to, že u nás tak v klidu fungují různí kutilové a meloucháři tomu trhu jenom ubližuje, stačí co si mezi sebou čas od času dělají ofiko servisy, třeba ty úžasné marketingové akce Kolofixu co pak lidi mají pocit, že je vše zadarmo…

              0 0
              • mais  

                tak na jeho trochu obhajobu, on chce někoho, kdo melouchaří a neživí se tím, takže daně a soc odvody v tom nebudou hrát roli, nicméně se zbytkem souhlas, nejdražší už je na tom dneska práce člověka

                0 0
                • Slavik  

                  Dobře i kdybych melouchařil, tak daně a cos. odvody dám raději sobě než nějakému floutkovi, co má hluboko do kapsy a nic se nechce učit.

                  0 0
                  • mais  

                    To ale nikdo nerozporuje – floutkovi je podle profilu 42, takže se obávám, že to bude trochu typ – já chci vše levně, ale když dělám něco já chci maximum.

                    Cenotvorba melouchaření známá a není třeba jí rozebírat 200 – 300 Kč/ hod je mimo

                    0 0
            • xtonda  

              Prober se, 200–300 není kdovíco za samotnou kvalifikovanou práci jak plat mechanika, když k tomu přičteš nějaké vybavení a prostor, tak i 500 by byla naprosto luxusní cena.

              2 0
            • Vrci  

              Hele podívej se na to z druhé strany. Ty by ses vzdal ježdění na kole nebo času s rodinou za 250 na hodinu a ještě si při tom opotřebovával nářadí a používal vlastní chemií (čističe, mazání…)?

              0 0
              • kubad  

                přesně tak pokud je někdo šikovný a umí. tak nebude debil aby to dělal extra levně, možná tak v rámci pár kámošů.

                1 0
              • Georrge  

                Hele třeba studenti kolikrát neví co s časem a brigádu za 300 na hodinu neseženeš. Takže pokud by se našel šikovný student, co servis umí, jako přivýdělek to není k zahození. A klidně to ten student může zvládat lépe, než servis. Dospělý co má rodinu a kariéru se s tím zahazovat nebude, to je jasné.

                0 0
                • kubad  

                  a ty bys někomu takovému svěřil kolo?

                  3 0
                  • Georrge  

                    Těžko říct… já bych ho nesvěřil ani servisu :D ale jinak ano, svěřil. Ostatně proč ne, když to zvládá stejně dobře nebo i lépe než místní servisy?

                    0 0
                    • kubad  

                      má nářadí na rozebrání zadní stavby výměnu ložisek :D

                      ale jo asi jsou i takový kluci co jezdí mají výbavu a občas někomu udělají servis

                      0 0
                      • adam320  

                        Kolik se uctuje v CZ za hodinu prace v bike servise?

                        Ja do lonska delal mechanika v Les Gets a uctovali jsme 60€ za hodinu, nebo podle ukonu. A nebyli jsme rozhodne nejdrazsi. Neco bylo proste v ceniku. Veci jako desky kotouce retezy hazky. To bylo vsechno naceneny a vpodstate to vychazelo mnohem draz pak.

                        Jako zamestnanec jsem tam bral 10€ cistyho za hodinu, to je 250korun…

                        Neumim si predstavit, ze by me tri stovky urazily:)))

                        Ale kam se snazim dostat, kdyz mi privezes kolo domu na servis tak to udelam s velkou spokojenosti za 20€ hodina. To je minimalne 3× min nez ofiko cena. Neverim, ze se v CZ dneska zije tak paradne, aby nekomu prisly tri kila jako blba brigada navic na cerno… A u kol celkem nulovy riziko pruseru, delam takhle bokem auta a to se bojim mnohem vic. Ale taky to vic vydela:)

                        1 0
                        • mirorek2  

                          asi tak, hrajeme si tady v cz na velkou hru a skutek utek

                          kurwa já nemám v práci 300/h čistého, čili jako kšeft je to pro někoho určitě lukrativní (neberu totálně speciální úkony jako servis tlumiče! a pod)

                          včera jsem jel na Kopřivné na laně s polákama a ti jen kroutili hlavama nad cenama těch sraček dole v bistru a o cenách lana a dalších služeb se raději ani nebavit (porovnávali jsme třeba i Kouty, DM a pod.), v PL tak drahou lanovku ani nemají :-))) a to třeba v Bielsku mají i kabinku

                          1 0
                          • novas752  

                            To bistro dole pod lanovkou je šílená záležitost. Tam prostě těžej z toho že jinak neni nikde blízko nic.

                            0 0
                            • krabica  

                              Bistro je katastrofa, občas chodím nahoru do hotelu, to je kousek, vaří moc dobře, ale občas nestíhají a ceny nejsou zrovna lidové…

                              0 0
                        • kubad  

                          většinou se jede úkonově a přesně jak píšeš výsledek je hodně vysoká hodinová sazba :D

                          0 0
                          • J1RKA  

                            staci se kouknout na kadernice :D ty taky nedelaj za 3kila

                            0 0
                            • mirorek2  

                              to máš židlu, zrcadlo, nůžky a smeták :-) a dvojka za hodinu

                              0 1
                              • mais  

                                to je hodně naivní představa a i kdyby jí někdo připustil, tak to fakt nejsou nůžky za drobný. Stejný jako sada nožů profi kuchaře tam lítají desítky tisíc a lepší kuchaři si běžně vozí svoje.

                                0 1
                              • tomxxx  

                                Ja teda platím 600–700 na hodinu.

                                0 0
                                • mirorek2  

                                  Ha, žena mi kecala! kdo ví, co s těmi penězi dělá :D

                                  0 0
                                • J1RKA  

                                  mam kamosku kadernici, < vybornou > tak, chlapa striha 200kc za 10min u holek jeto 100kc ale za celou dobu co tam sedi, samozreme plus to co spotrebuje za matros, plus priplatek za vlasy < to nechci vysvetlovat :DDD >

                                  0 0
                                • jIrI___  

                                  Dobrá sazba, já to míval za 200 Kč a sestřih zabral 10–13 min. Pak jsem si koupil strojek a začal se stříhat doma, po čtvrtém ostříhání jsem na tom už začal vydělávat :)

                                  0 0
                                  • mais  

                                    mám to takhle už nějakých 15 let, přišel jsem bzzzzzzzz 100 Kč, nazdar…mašinka litr…sice už je za ty doby xtá, ale pořád levnější a především hlavně ta úspora času je dost zásadní

                                    1 0
                              • MatS  

                                Moje znama je kadernice, delala dost vip klientelu i pro TV a ceny profi vybaveni se ti ani nezdaji. Jen treba fen 12t,zastrihovac 9t apod. A kdyz barvi vlasy, tak ty ceny kvalitnich pripravku je taky ulet. Takze bych rekl, ze kdyz se svym povolanim nekdo zivi, tak to vybaveni celkem neco stoji a cas od casu ho musis obmenovat.

                                0 0
                                • mirorek2  

                                  tak za vybavení pořádné dílny na bajky (vidlice tlumiče…) dáš statisíce, klidně míč, čili fén za 12 je fakt pohoda

                                  ale jo kvalitní cajk stojí ranec

                                  0 2
                                  • Petr L2  

                                    Pokud chceš mít opravdu dobře vybavenou dílnu, tak ve stovkách to máš za ten základ a ještě si se nepustil do nákupu cajků na tu "lepší práci…

                                    0 0
                                  • Japhy  

                                    Znam docela dost řemeslníků a ještě jsem ani jednoho neslyšel říct „to jsem si ale koupil zbytečně drahý a kvalitní vercajk“.

                                    0 0
                                    • mais  

                                      to máš jak u kytaristů, trnitá cesta, ale nakonec každej skončí u těch pitomejch, proklatejch drahej lampáčů.. proč? protože to funguje. A stejně tak to je s vercajkem v dílně, byť teda gola tona už dneska není ta správná blbům vzdorná tona a narex se taky nedědí z generace na generaci akorát kdo si tím neprošel, tak taky má pocit, že se to dá koupit levně výhodně a rozumně…

                                      1 0
                                • Zdyn  

                                  No myslím, že ve srovnání s vybavením nějakého slušnějšího servisu nebo dílny je to vybavení za pusu. Respetive toho vybavení není potřeba tolik. 12t padne hravě za centrovací stolici a 9t je jeden frézovací přípravek. A takového vybavení potřebuje slušný servis desítky (momentové klíče, aku nářadí,…).

                                  0 0
                                  • MatS  

                                    No v kadernickem salonu jsou to dalsi drahe polozky za zvedaci kreslo, sprchu s umyvadlem…

                                    Ale ja to nesrovnaval se servisem kol, pouze poukazal, ze to taky neni zadarmo. Vetsinu ceny tvori predrazene barvy, sampony, kondicionery a doba, kterou nektere ukony trvaji.

                                    0 0
                                    • Zdyn  

                                      Tohle nemá moc cenu řešit. Samozřejmě, že v kadeřnickém salónu je řada dalšího vybavení. Není to jen hřeben, nůžky a strojek, ale oproti servisu nebo dílně je to opravdu sranda. Místo křesla máš v servisu montážní stojan, který v profi verzi vyjde na prakticky stejné peníze. Místo sprchy zase wapku :). A chemie na kolo také není tak málo a není zdarma. Ikdyž u kadeřnice v tom bude více peněz. Jako časově náročnější bych naopak dával servis kola. Kompletní servis běžně může zabrat několik hodin (servis vidlice, tlumiče, čepů…), což u kadeřnice moc často není.

                                      Myslím, že v přepočtu na hodinovou sazbu je na tom kadeřnictví výrazně lépe, než servis.

                                      0 0
                                      • sodek  

                                        Bez ohledu na hodinovou sazbu – jak často dáváš kolo do servisu a jak často chodí baby do kadeřnictví? Tak ti nevím, co je nakonec časově náročnější.

                                        0 0
                                        • Zdyn  

                                          No já kolo do servisu nedávám a k holiči také nechodím, tak nevím :)

                                          Některé ženské chodí ke kadeřnici co 14 dní a jiné jednou dvakrát za rok. Stejně jako v sezóně může někdo nosit kolo na servis co 14 dní, pokud intenzivně jezdí závody.

                                          1 1
                                          • MatS  

                                            1× 2× za rok? To by mela odrosty jak prase a vlasy do pul zad. Bezne chodi co mesic, nechaji tam par tisic.

                                            To co popisujes ty jsou zeny co si barvi vlasy doma a zastrihnou leda konecky. A kdyz uz se rano nepoznava, tak zajde ke kadernici. ;-)

                                            0 0
                                            • Zdyn  

                                              No, někdo si dělá základní úkony sám doma a do servisu jde jen občas. To platí pro kola i vlasy :) Znám oba případy.

                                              0 0
                        • Breakpain  

                          Co vim o dvou servisech, tak je to pres litr za hodinu, ale praci odvedou dobre.

                          0 0
                          • J1RKA  

                            tak ja vubec nevim, kolik berou na hodinu. pac se dohodnem dopredu, kolik bude stat matros a kolik budou chtit za praci, ale jak se stim opravdu jebou, to fakt nevim, nicmene je pro me dulezitej vysledek.

                            0 0
                          • adam320  

                            Takze srovnatelna sazba s autorizovanym servisem BMW, tam uctujou 1090:)

                            0 1
                • šlapatko  

                  Šikovný student, co se rejpe od děcka v kolech bude dělat v tzv. profi servisu. Dnešní mladí nejsou blbí a umí se prodat. Bys čuměl jaké vemena občas dělají v kamenných prodejnách. Kolům rozumí leda hovno, ale fotr je majitel.

                  3 0
                • Petr L2  

                  Kolega přesně takového šikovného studenta cyklistu má pravidelně na brigádě, je to pro něj daleko lepší, než kdyby někde melouchařil v garáži…

                  0 0
                  • novas752  

                    To je teď téměř všude. Přes covid i poslední roky před nim cyklistika hrozně rostla a další mechanici s 10+ lety zkušeností na stromech nerostou.

                    0 0
        • Smazaný účet  

          U výměny náboje (tj. přepletení kola) dává smysl přenechat to servisu. Ale co je tak složittého na výměně převodníku?

          1 0
          • Slavik  

            Že si musíš něco koupit, přečíst, přemýšlet a to bolí…

            1 0
          • novas752  

            I to se dá podělat nebo neudělat úplně dobře nebo se zaseknout na samo domo bez zkušenosti a znalosti blbě řešitelné situaci. Přinejmenšim na to potřebuješ nářadí, na některý víc, na některý míň. Hodně lidí se zasekne už na sundání pekelně zarostlé Dub kliky…

            0 0
            • tomxxx  

              To je ale skutečně v ****** záležitost. Pak je každá trubka na imbusu krátká.

              0 0
              • novas752  

                No to je přesně ono – v drtivé většině případů to neni právě zas tak hrozný když víš jak na to a máš na to vybavení – v tomhle případě pevný stojan a dobrý inbus do toho hliníkovýho šroubu, nějakou trubku/starý řídítka a silnostěnou papírovou nebo plastovou trubku. Stačí sundat pedál a strčit jí na kliku a trochu zabrat z obou stran.

                0 0
            • Smazaný účet  

              Jistě. Podělat se dá všechno. Jenže na rozdíl od minulosti, kdy jediný návod byl v tištěném katalogu dodavatele, je dnes všobecná dostupnost kvalitních návodů na webu a to včetně videa.

              0 0
              • novas752  

                No ne vždy. Ofiko návody co má třeba sram jsou supr ale pak je záplava neofiko „návodů“ kde je často spousta chyb nebo tam něco není atd.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Samozřejmě ten domácí úkol (nalezení kvalitního zdroje) za vás nikdo neudělá. Přesto je relativní dostupnost informací obrovskou výhodou. Např zde se dá najít ledasco od kompletní stavby kola až po ověřování kompatibility různých výrobců:

                  https://www.youtube.com/…4ZUMzsvvMmmw

                  Samozřejmě návody výrobců nejen komponent ale i nářadí (např. Partool, Unior) jsou jistota.

                  0 0
            • embi  

              když víš jak se k tomu postavit a dobře se zapřít, tak to jde relativně ok. Ale nikdy jsem teda nesundaval tyhle kliky třeba po dvou letech.

              0 1
    • šlapatko  

      Chtěl jsem to napsat. Dělám kola rodině, kamarádům a známým. V domácí dílně jsou to více nervy jak zábava. V servisu jsem měl vše potřebné k ruce. Ne jen vybavení, ale i materiál. Tak vezmeš kolo, hodíš na stojan a zjistíš co všechno objednat. Za den dva máš doma díly. Vše naházíš, seřídíš a ejhle problém. Další objednávka, nebo sednu na kolo a objíždím krámy. To by člověk nevěřil co všechno v krámech nemají. Na výdělek to není. Začínám si dost vážit svého volného času a co nejvíce se servisů zbavuju.

      6 0
      • mr.nikdo  

        Neco se nahodou podela… A je to na Tebe.

        A jen 2 objednavky na kolo – to je jeste dobre ;).

        Si pamatuji nutnost zachovani Gripshiftu. Konec byl vymena prehazovacky, protoze 9 mel Sram jen jako XO a to nemelo smysl tam davat.

        2 0
      • McBlacky  

        Ja to prestal delat od doby co potrebujes na vsechno specialni naradi a dily spolu casto nesedi ani od stejneho vyrobce diky milionu “standartu’. Dneska udela zadni stavbu slozitejsiho kola je na masli.

        1 0
        • Petr L2  

          no a drž díly skladem při tomhle blázinci, když jsem sčítnul jenom co bych měl v ložiskách od Enduro, tak mě braly mdloby o vidlích ani nemluvím, dneska i na jednu Rebu podle zdvihu máš rozdílné servisní sady…

          1 0
          • tomxxx  

            A stejně dopadneš tak, že ti třeba zrovna jedno ložisko, z těch padesáti, chybí.

            1 0
            • Petr L2  

              No přesně, ještě, že kousek od dílny mám prodejnu ložisek, kde si ty Endura v pohodě objednám, jsou sice drobet dražší, než když je vezmu přímo od kluků, ale nemusím držet sklad, což při volných obrátkách servisu, které si držím, protože to nemám jako primární zdroj obživy, je pro mě výhodnější :-)

              0 0
    • nooski  

      Skvělá příležitost pořídit si vercajk a díky všudepřítomným návodům se naučit kolo servisovat sám. To, co nezvládneš, holt budeš muset svěřit servisu.

      3 0
    • sandy1  

      V Antoninove Dole. Kluk co to má jako vedlejsak při práci. Je chvalenej. V hospodě se poptas a řeknou ti.

      0 0
      • honzabike  

        Dík, alespoň jedna konkrétní odpověď na to co jsem se ptal. Jinak jsou všichni chytrý jak rádia jak to dělat sám atd…

        0 4
        • mais  

          Ty by jsi šel někomu servisovat kolo za 200 – 300 Kč na hodinu?

          0 0
          • adam320  

            Hele, typek tvrdi, ze to stoji v servise 3000korun

            Nabizi za to nekomu na cerno 2000

            Ja bych to teda za 2000 klidne udelal. Vychazi to tak na 950kc/h a tu zbylou stovku do chemie, novy vazeliny atd…

            A jaky super specialni naradi potrebujes na rozebrani a vycisteni kola? 4 inbusy, dva klice a jeden torx?

            Pozval bych te k sobe do dilny, abys videl jak to vypada kdyz se vyndava a repasuje treba sestivalcovej motor. To bys teprv cumel co je kopa naradi:) a dela se to za podobny penize

            0 0
            • mais  

              Hele budeš se divit, ale nečuměl, protože výbavu na montážní a demontážní repas motoru mám a nějakej ten motor už jsem v životě poskládal ;)

              Jinak on pak vesele níž píše o 200–300 na hodinu a taky o přeplejtání nábojů… mimochodem i centrovací stolici na kola mám a překvapivě na to pak stačí centrklíč.

              Otázka, ale je jasná, když nabízí 200 – 300 Kč za hodinu, jestli by on sám za takové peníze pracoval.

              0 0
              • adam320  

                Jo jasne, ja to samozrejmne trochu vytrhl z kontextu. Ta reakce nebyla tak uplne na Tebe. Ale nekteri to tady taky zbytecne prehani, za servisovani biku si lidi obcas opravdu rikaji sileny penize ve srovnani s tim co se uctuje za servisovani mnohem slozitejsich stroju.

                Tim samozrejmne nztvrdim, ze vsechno na kolech je uplne easy, ale myslim ze i tri kilca za hodku by leckterymu hobbikovi neprislo spatny. A precijen krom vyplejtani to neni nijak odborna cinnost s velkym rizikem

                0 0
                • Slavik  

                  .

                  0 0
                • mais  

                  Nabídka a poptávka. Reálně dneska stojí hodina technika na jaderné elektrárně méně než hodina dotačního konzultanta. Samozřejmě, kdo vycítí příležitost a chce a umí se svézt je dneska vítěz. na druhou stranu, zrovna u kol mi to začíná připadat hrozně ujeté (jak cena, tak uměle vytvořená šíře oboru přes spoustu navzájem nekompatibilních komponent), ale tak kde je po tom poptávka, tam vznikla nabídka – touha po custom a unikátním řešení je uspokojena, ovšem kdo chce mít opici musí mít na banány… už někdy 2008 mi vycházel provoz kola jako provoz motorky..dneska, kdybych na motorce jezdil a nekoukal se na ní v garáži, tak kolo už učitě bude dražší – pohon 1×12 směle překoná řetězovou sadu průměrného japonce

                  0 0
                  • adam320  

                    Jo to mas pravdu

                    0 0
                  • Petr L2  

                    Každý se chce mít dobře i montéři a servisáci, s tím se nedá nic dělat, neochota trhu tuhle skutečnost akceptovat povede k tomu, že některá řemesla půjdou s úrovní hodně dolu. Většina řemeslníků se na stavby a takové ty běžné práce z vysoka vyprdne a nahradí je gasarbeitři. Pak teprve uvidíme, co stojí hodina někoho, kdo řemeslo opravdu ovládá a po těch nedoucích a zednících co ví jak zapojit zásuvku, dá vše dohromady a ta doba se nezadržitelně blí­ží.

                    0 1
              • Slavik  

                Servisuju občas kámošům zadarma/bártrově. Nejde mi o peníze, ale o pokec, pivko a podobně. Přijít za mnou cizí filuta, hele, mám hovno, pravidelně chci za půldarma vyměnit ložiska a sám si neporadím (nebo spíše nechce poradit) i když stačí nářadí, které je skoro všude (inbusy, šroubovák, kladivo) a mýt umyté ruce, tak se taky na něj z vysoka vybodnu. Právě ti kámoši za mnou chodí, aby se podívali, jak se to dělá, aby nemuseli votravovat a když je to trošku dražší nářadí, které se na servis 1 kola vůbec nevyplatí kupovat, tak jim to rovnou řeknu, ať to zbytečně nekupujou, že jim to udělám za pivsona.

                1 0
                • Slavik  

                  Edit.: …mít umyté…

                  0 0
                • mais  

                  Jo takhle jsem dělal lyže :D začal jsem s rodinnýma, protože vosk a žehlička byla levnější (lyžujeme tak 30–40 dnů v roce), pak brousek..pak přišel kámoš..další… výsledek, mám docela slušný vybavení, loni jsem dělal 40–50 párů lyží za děkuju…letos už budou jenom zase rodině..

                  stejně tak kola, svého času jsem si vyrobil na to množství i centrovací stolici

                  1 0
            • Vilém  

              Za dve hodky preplest kola, rozebrat zadni stavbu a vymenit prevodnik. Klobouk dolu teda, ale rad bych to videl.

              5 0
              • Jáchym 1  

                Plus přelakování rámu :-)

                0 0
              • adam320  

                Ale no tak. Ze jsem si nevsiml vyplejtani kol uz me nachytal mais. Vis dobre kam jsem miril.

                Mi pripada, ze cely bf chodi do prace, kde bere minimalne 500 za hodinu cistyho.

                2 0
                • honzabike  

                  Mám ztoho stejný dojem…, vycházel jsem ztoho že i já beru hluboko pod 200 Kč čistého za hodinu ve svém zaměstnání, tak proč by někoho mělo urážet 300Kč /h. Kór když to má jako vedlejšák / přivýdělek někde doma na koleně.

                  Ale OK, pokud je doba, že buď si to nějak sflikuj sám a nebo budeš solit tisíce na servise, tak je možná na čase přejít na plavání. Tam se servisovat nemusí nic.

                  0 0
                  • Jáchym 1  

                    S tím plaváním opatrně :-)Kamarádovi plavaly dvě ratolesti a těch peněz co do nich investoval nebylo málo.

                    0 0
                  • kubad  

                    ty si ke svému zaměstnání platíš prostory, energie a nářadí?

                    0 0
                  • mais  

                    jo vycházíš z toho, že to bude dělat někdo, kdo by se jinak u telky kopal do zadku a bude to dělat na koleně a to totálně tzn. neuvažuje nářadí, provoz vlastní dílny/garáže atd… když to bude dělat někdo, kdo trochu v dílně dělá nejen pro sebe i jako melouchy, tak ty tři čtyři stovky bude chtít pro sebe jako svůj zisk, ale taky se bude chtít někam posouvat, a nejspíš i rozšiřovat vybavenost a aby se zaplatilo to vybavení, co už nakoupil a kam investoval a i s hobby dílnou jste v tu chvíli na úplně jiných penězích.

                    Adam, zase neuvažuje, že má nějak vybavenou dílnu a říká, udělám to tak a onak, to je v pohodě, jenže jeho zisk taky nebude takový, protože jede pod možnosti dílny a nářadí stojí mimo, takže je třeba od jeho zisku odečíst, že je to ladem – v tu chvíli klidně může být 950 Kč/hod klidně 500 i méně Kč/hod

                    Krásně se to ukazuje na renovací motorů škoda pro veterány – pokud děláte jeden motor, tak si dokážete sehnat přes inzerci pístní sadu za ca 4000 Kč a je vám jedno, že na to čekáte půl roku – děláte to pro sebe, ale pokud to necháte dělat u garážisty, tak to stojí 10 – 12 tis Kč – protože on jich musí mít udělaných do zásoby třeba deset a nemůže čekat, že je někde sežene a tolik to stojí nechat udělat..

                    0 0
                    • mirorek2  

                      máte asi fakt v něčem pravdu kluci, my „levní čučkaři“ jsme prostě moc levní a okolí si na to jen zvyklo

                      0 1
                      • mais  

                        tak jasně, pokud jsi levnej, máš spoustu lidí, co rádi něco budou chtít – viz co jsem psal výše, když okolí zjistilo, že připravím lyže na sezonu za děkuju, hned toho bylo moře…

                        jenže doba levnosti je pryč, i blbej pronájem garáže je dneska klidně 2–3 litry měsíčně

                        0 0
                    • honzabike  

                      Vycházím ztoho, že je určitě spousta šikovných baikerů, kteří si lecos dělají pro sebe doma na kole, na celkem slušné úrovni a že si třeba někteří řeknou, že když si to umím opravit sám, proč bych si trochu nepřividělal a nedělal to cizímu. Jinak stěma hodinama je to stejně relativní. Stejně člověk nezjistí kolik na tom opravdu strávil opravář hodin. Pak tam plácnou nějakou sumu, aby se mu to vyplatilo a je to. Když bude sazba 300 a bude mu to trvat přes 3 hodiny, a jinej bude mít sazbu 500/h a bude to mít za 2h tak to vyjde na stejno. Ale ok, sem ochoten tolerovat i těch 500/h. Vtom případě, ale šikovnej servisák musí udělat za 3h spoustu práce co se týče údržby. Ale ne že vybalí 3000 že mu to trvalo 8 hodin.

                      0 1
                      • mais  

                        a rychle ho to pustí, stačí prvních pár lidí, co budou pitvat, že tohle tamto a ještě tamtáhleto nebylo uděláno dle jejich představ (akorát představy jsou často za diametrálně jiný prachy), nedej bože, že jim něco takový opravář rozbil poškodil – i to je běžná praxe, co lidi zkouší… no a výsledek je, že se samozřejmě, kdo to nějak dělá a má nějaký zkušenosti, tohle do toho počítá..říká se tomu kalkulace rizik

                        0 0
                      • oddie  

                        A co umíš ty, že bys takhle na oplátku hodil do placu? Jako nějakej melouch…

                        0 0
                        • honzabike  

                          Já jako IT sem lidem opravoval PC doma, ale spíš jen známejm. Faktem je že cizího bych asi odmít, ale když přišel známej, že má známýho co by potřeboval sestavit PC nebo opravit tak sem ho neodmít. A to sem dělal tak za 200 na hodinu, teď je mi blbý si říct víc tak už to nedělám.

                          0 0
                          • mr.nikdo  

                            Delas IT a nemas na servis?

                            2 0
                            • mirorek2  

                              tak je it a IT že

                              2 0
                            • Charlie_R  

                              Je rozdíl IT v Praze a IT v menším městě. Tam se ti vysměje každý zedník. A IT melouchy jsou dost nevděčný, už od toho taky upouštím. Přeinstaluju někomu PC za 300,– a on si myslí, že má doživotní záruku. Pak tě budí v neděli v 7h ráno, že mu nejde nějaká blbá hra, kterou stejně ukrad…

                              0 0
                              • Japhy  

                                Nikdy nikdy nikdy. Stálo mě to hodně pouštění zla, ale konečně to nese ovoce, ani v rodině po mně kolem počítačů konečně nikdo nic nechce.

                                2 0
                                • gersa  

                                  Jj, mám stejnou zkušenost

                                  Nedávno mě moje máma volala s dotazem, co má dělat když jí na mobilu došla data. Když jsem jí řekl ať se připojí na WiFi, tak prý neví jak. Po 10 letech, co bydlí na novém domě ;)

                                  0 0
                                • mais  

                                  presne tak udrzba pocitace a mobilu v rodine nejhorsi job

                                  1 0
                                  • Charlie_R  

                                    +1

                                    každou rodinnou návštěvu strávíš u PC nebo u jejich mobilů, zatím co ostatní se vesele baví…

                                    1 0
                                    • mais  

                                      no to taky, ale hlavně dostaneš držkovou co tam zase nefunguje a že chtějí tohle nebo tamto a že to musí jít.. takový typický: „máš minutku? mně něco outlook, nebo tiskárna…“ o pět šest hodin později, tak tady to máš (kua sakra jediný odpoledne tenhle týden, co jsem mohl něco…) jedeš domů a než dojedeš telefonát: „tak jsem to zkusil a už to zase dělá/nedělá… kdy se zatavíš?“

                                      3 0
                                      • Japhy  

                                        Ale ajťák z úřadu / prodavač z obchodu s mobily říkal, že… Tak ať se staví a spraví to on. A už je oheň na střeše.

                                        2 0
                                      • Radez  

                                        Největší psychická ťafka na konec po tomhle někalikahodinovým trápení je, že je ještě na konci hovoru – měl/a jsem to dát k… Nebo kamarád X, y ale říkal že, tomu je nebo bylo něco jinýho a mělo se to řešit takhle… tvl to skřípu zubama.

                                        0 0
                                        • mais  

                                          Jo to znám taky a super je když jsem se uvolil někomu doma udělat něco na autě, pak tomu bylo ještě něco, on to odvezl jinam a dostal jsem ukřivděný pojeb, skoro abych ještě tu další opravu zaplatil, když jsem to „dojebal“, že to bylo úplně něco jiného, o čem mě dotyčný neřekl už jaksi není podstatné…

                                          0 0
                                    • gersa  

                                      To někdy může být výhoda:)

                                      0 0
                                • sodek  

                                  Nirvána found!

                                  (O co více lidí tomu „rozumí“ – telefony a počítače jsou přece intuitivní – o to více práce s tím rozesraným krámem ajťák má. Ale pro něj je to přece hračka, párkrát někde kliknout, že.)

                                  0 0
                                  • gersa  

                                    Tim, ze je to vice intuitivni, tim vice pak narazis na perly stylu:

                                    • Otevri si prohlizec
                                    • Jako seznam?

                                    Intuitivni znamena, ze pouzivat to muze kazdy,ale ne kazdy tomu rozumi. Vlastne je to jako s autem. Ridit se to nauci asi kazdy, ale ne kazdy chape jak auto funguje

                                    0 0
                                    • mais  

                                      o tom, že každý se naučí řídit bych polemizoval – každý se nějak naučí šlapat na pedály, tahat za klacek a držet se volantu, ale to fakt není řídit

                                      1 1
                          • oddie  

                            No a přesně o tom to je, kdo to dělat chce, mu holt nemůže být blbý říct si víc, protože mu nic jiného nezbyde…

                            0 0
                          • J1RKA  

                            ale pred 15 rokama, tuhle praci jsem delal 5let. vycisteni PC jsem bral 400 tohle jsem jim pricetl hned, jak jsem oddelal bocni kryty, jinal mastili dom :D

                            0 0
                          • adam320  

                            Trochu se to dramatizuje. Je bezpochyby spousta kompetentnich lidi co ma ten vercajk doma a najde si cas i pro jiny lidi levneji nez servis, protoze se primarne zivi jinejma cinnostma a radi si privydelaj.zadnej lokal si neplatej a tak to logicky udelaj za pulku. Ja to tak treba mam a delam to. To jestli se mi to vyplati a nebo ne si umim ve svym veku dobre rozmyslet. Je spousta veci do kterejch presne nejdu, protoze vim, ze to je pro me bud neunosny riziko, ze se to nevyplati a nebo proste proto, ze to neumim a nejsem blb abych z nekoho za jeho penize delal pokusnyho kralika

                            Cloveka, kterej je kompetentni poznas velmi jednodusse: rekni rovnou jak dlouho to bude cca trvat a co se u toho muze stat. A pak to, jak se to pripadne resi a opet kolik to zabere casu. Tim uvidis zaroven dost dobre cenovej rozsah. Takhle by se koneckoncu mel chovat i servis, coz se bohuzel v hodne casto taky nedeje, v tom pripade zdrhej:)

                            1 0
                            • DaD  

                              Stavím pouze nová kola a servis dělám v práci jen přímo na vyžádání mé osoby klientem. Není jich málo a to i z naší společnosti. Platí mě tam hodinově a tedy za houno. Pro kamarády to dělám doma a jen třeba za vínko. Musí mě to bavit a peníze příliš neřeším. Navíc to dělám tak, že kolo odevzdám a klient zaplatí třeba po týdnu, až když zjistí v reálu, že je opravdu spokojen. Takhle to chci a hodinovku neřeším. Tuším, že vychází tak na kilo a to ještě stěží..

                              0 0
                              • Petr L2  

                                holt srdcař no..

                                0 0
                              • Mobidyk1  

                                tak to je fakt jezký, já si říkal 750,– na hodinu. Za tři hoďky kompletně zrepasovaná silnice vč. výměny keramických kožisek atd. Nedovedu si představit to někomu dělat za 300 a okrádat se o čas na bika. Ale každý to má jinak.

                                0 0
                  • novas752  

                    No zkus rozlišovat kolik stojí čas a kolik stojí nářadí na to potřebné (a kolik toho to nářadí někdy vydrží) – když něco dělám pro peníze, byť pouze jako přivýdělek, tak bych asi byl v prvé řadě rád, kdyby mi to alespoň tu vstupní investici pokrylo – do té doby to neni vydělávání ale charita. A při množství dnešních komponentů a ceně různého speciálního nebo klasického ale kvalitního nářadí to ve výsledku za slušnou domácí dílnu leze do vyšších desítek tisíc, profi dílna do ceny novýho auta jen za nářadí – například tohle neni pro servis, který se snaží dělat vše, zdaleka kompletní (a to méně speciální nářadí ani neni moc dobré). https://www.cyklonaradi.cz/…ter-kit-2022#…

                    A v neposlední řadě kolik stojí zkušenosti. Nepřijde mi moc chytrý svěřovat něco co neumim nějakým šouňovi, kterej to dělal možná 5× na úplně jiných kolech = taky to neumí a pravděpodobně to taky neudělá úplně dobře.

                    0 0
                    • tomxxx  

                      Tyhle sady jsou hrozná kokotina, půlku z toho nikdy nepoužiješ. Když pak vidíš co potřebují týpci na svěťáku ve svém malém kufříku – jasný mají ho sestavený na ty konkrétní brandy co servisují a nemají třeba všechny klíče na středy, ale stejně…

                      Navíc parktool je v ČR hrozně předražený.

                      0 0
                      • Zdyn  

                        Tak souhlasím, že Parktool je hodně předražený a kvalita ve většině případech ceně neodpovídá. Ale nářadí, které mají týpci v kufříku na svěťáku také není kompletní vybavení servisu. Když jedu na dovolenou s kolem, tak také sbalím nejnutnější nářadí do větší basy, ale doma toho mám násobně více a to včetně soustruhu a frézky, které k servisu také využívám. A to mě servis kol neživí.

                        0 0
                      • Petr L2  

                        Když ale servisuješ co ti přijde s ulice, musíš mít nářadí na všechno, takže narozdíl od toho týpky budeš mít všechno v několika provedeních

                        0 0
                        • tomxxx  

                          Však to píšu, ale není to žádný drama. V realitě člověk zjistí, že nepotřebuje tolik těch supr drahejch přípravdů, ale takový ty levný klíče na volnoběžky, stahováky na 4 hran atd.

                          0 0
                          • Petr L2  

                            No nevim, když to všechno vidím, jenom, co mi visí na panelech na zdi, tak s tebou těžko můžu souhlasit :-)

                            0 0
                          • mais  

                            jo na smetakovou revizi toho moc potreba neni ale treba custom montaz nosice na celopero s lankama venkem uz bylo na mezikusy pro 3d tiskarnu

                            0 0
    • Mobidyk1  

      Je to jako s autama, dáš to známému známého někam do garáže a ten se v tom týden vrtá. Pak si řekne o pět tisíc že to chtělo jen něco rozebrat a protříknout WDčkem, samozřejmě bez dokladu. Za tři dny stojíš před garáří a borec se drbe na hlavě. Další týden stojíš s autem v profi servisu, kde ti řeknou že ti můžou obědnat origo díl za 16000,– se slevou, nakonec ti nezbyde nic jiného, než to udělat u někoho kdo to prostě umí. Volal jsem bráchovi který řeší celý život auta a ptal se na levný servis, ten se mi skoro vysmál do telefonu, říkal …jo kamaráde tahle doba už je pryč. No a stejný to je dnes s kolama.

      0 0
      • Smazaný účet  

        O důvod víc servisovat si kolo (pokud možno) sám. Na rozdíl od aut to není tak náročně na prostory ani vybavení.

        1 0
        • honzabike  

          Řeknu ti že servisovat si některý věci na kole je peklo. A to mám dvorek se stojanem.

          Zmůžu se akorát tak na základní věci jako výměna řetězu brzdových destiček, mazání, atd.. když sem se vrtal ve středu tak to taky nikdy nebylo ono a dycky tam něco pak povrzávalo. Tak jak musíš bejt šikovnej na jiný věci tak musíš být buňky na to dělat servis kola, kór v dnešní době, kdy to je uplně jinde než před 20 lety. Ono se to lehce řekne, dělej si to sám…

          1 0
          • Smazaný účet  

            Na tyhle záležitosti tu pak je servis.

            Každopádně práce začíná už správným výběrem rámu a komponent. Pokud si např. vyberete press-fit, tak jste samozřejmě v prdeli už na startu :)

            2 0
            • novas752  

              No to zrovna jak kdy. Někdy to z toho vytáhneš rukou (např. často u starých Stumpjumper HT karbon :-) ) což je blbý, někdy to je tak akorát a s poměrně levnym lisem je to bez bolesti a někdy je to vlepený do karbonu a mlátíš do toho 10 minut než se to pohne (např. nový Scalpely apod.) což je taky blbý.

              Ale jasně, dobrý výběr může servis značně zpříjemnit nebo zjednodušit.

              0 0
          • mais  

            Nejtěžší je a bylo první půlení motoru na fichtlu, kdo dal a dá tohle, tak nemá skoro s ničím problém.

            0 0
    • Tomas_82  

      Ke zdejší diskuzi… Medián mezd v ČR je cca 35000Kč, což je cca 200Kč/hodina hrubého, takže statisticky by to většina lidí za 300Kč čistého dělala ráda… A zrovna na servis tohodle Kellyse není toho speciálního nářadí moc potřeba, takže by to zvládl téměř každý, kdo si kolo doma servisuje.....

      0 0
      • Smazaný účet  

        To záleží, nakolik si ceníte vašeho volného času poté, co sedíte 8+ hodin v regulérní práci.

        3 0
        • Tomas_82  

          S tím souhlasím, ale pokud někdo dělá za podprůměrný plat, může si tím relativně přivydělat a koupit třeba něco na své kolo, nebo jet někam na víkend, čímž si využití volného času zkvalitní.

          1 0
          • mais  

            obávám se, že kdo dělá za podprůměrný příjem (záměrně nepíšu plat, to jsou dvě jiné věci, co se hodnotí na konci měsíce), tak řeší úplně jiný věci než nějaké vymoženosti a zásadní jezdění na kole

            0 3
            • Tomas_82  

              Znám spoustu lidí co moc nevydělává a přitom rádi a hodně jezdí na kole.

              1 0
              • mais  

                jo, ale jaké mají kolo, jaké závazky atd?

                0 1
                • Tomas_82  

                  Tak závazky mají většinou běžné, děti, hypotéka..... Kola dost různá:-) Servis si většinou řeší sami…

                  0 0
                  • mais  

                    Tak jasně, ale taková kola se servisují vcelku snadno, respektive jsou to kola provozována za to co zbyde, takže málokdo si pořizuje nějakou fajnšmekrovinu a přetechnizovanou vychytávku – ostatně většina lidí, mě nevyjímaje, co jezdí kola samoservisem, tak už i tenhle faktor zvažují při výběru

                    0 2
                    • Smazaný účet  

                      Jenže ono u jednotlivých komponent vůbec neplatí, že čím dražší tím složitější na servis. Často je to spíše naopak.

                      0 0
        • Japhy  

          Já už jedu víceméně jenom barter, máš co nabídnout za protislužbu? Není problém. Pár stovek nebo flaška mě nevytrhne, sorry – to radši půjdu s dětma na hřiště. Nemám problém dát kamarádovi do kupy kolo, zadrátovat mu na chalupě další okruh z rozvaděče, vypít soudek a zabékat si. Ale potřebuju nakreslit střechu, pomoct s klempířinou, pomoct vypít soudek a zabékat si. Jak prosté milý Watsone.

          1 1
      • novas752  

        No zase ale přivýdělek bych asi chtěl výnosnější než práci – když už si potřebuju přivydělávat a budu tim trávit dalších xy hodin měsíčně mimo klasickou práci tak by bylo fajn aby to za něco stálo (pokud to neni třeba pro souseda, který zase pro mě udělá něco jiného).

        A když už si tim někdo chce rozumně přivydělávat tak se asi úplně nelze specializovat na „tohodle Kellyse“ = toho nářadí budeš potřebovat víc.

        0 0
        • Tomas_82  

          Bylo to myšleno spíš tak, že by mu to udělal člen bike fóra z Jihlavy, který vydělává v Čr průměrných 170Kč čistého a 300Kč už je znatelně víc…

          Mimo jiné znám servis cca 20km od Jihlavy který za takové peníze dělá taky, tazateli už jsem ho doporučil…

          0 0
          • novas752  

            No u servisů udělá zase velkej rozdíl co si můžou dovolit – malý servis ve vlastních zaplacených prostorách si může dovolit výhodnější ceny než nějaký v prostorách pronajatých. Větší firmy z toho pak musí pokrýt i lidi v pozadí, kteří v malých servisech/obchodech ani vůbec nejsou (nějaký nákupčí, skladník, vedoucí apod.), ale zase budou pravděpodobně mít širší skladový zásoby všemožných dílů atd.

            A samozřejmě záleží kdo se jak specializuje, jsou i poměrně velký servisy (který třeba maj i víc poboček), který jedou na „jednoduchou jistotu“ a do žádných velkých složitostí se nepouští – například vůbec nedělají odpružení.

            0 0
            • mais  

              což ale má logiku, jsou si vědomi toho, kolik stojí vybavení a spočítají si, že by se jim to nezaplatilo. Na druhou stranu i ti co dělají odpružení nevezmou vše – berou to, co je pro ně zaplatitelné – tedy často to, na co seženou díly obratem, když by jsi někomu naúčtoval dva litry za shánění dílů a litr a půl za servis na vidli, co stojí dnešní nový ekvivalent třeba šest sedm tis to by si asi nechtěl. Další s čím se pravidelně setkávám, že prodejny/servisy dělají jen kola, co prodaly, případně a s remcáním vezmou k tomu kolu, co prodali ještě kolo nejbližšího rodinného příslušníka. Oba přístupy jsou s logikou, aby jim to ekonomicky vyšlo racionální..

              0 0
              • novas752  

                Omezení servisu jen na kola tam prodaná je většinou spíš dost drastická regulace nárazových návalů zákazníků – což se dá jinak udělat jen výrazným zdražením (což ale automaticky zvýší nároky na nekompromisní kvalitu protože tě lidi jinak sežerou) nebo servisem pouze na objednání (což zase vytváří hooodně dlouhý čekací doby a to taky neni dobrý). Omezení jen na kola od nás ti ale zároveň zvedá prodeje kol (zvlášť pokud se jedná o vyhlášenější servis nebo jediný použitelný servis v nějaké oblasti) a usnadňuje i ten servis (hned víš kde to vrže nebo co se tam podělalo apod. protože ty stejný kola děláš furt…) Takže je to z těhle možností docela snadná volba.

                Problém cykloservisů je že tam je strašlivě nárazová poptávka (roční období plus počasí, teď pár let covid) a menší servisy, které to horko těžko umí nebo vůbec můžou efektivně řešit propagací a slevama v hluchých obdobích to v podstatě dělat minimálně ve špičkách sezóny musí.

                Ohledně toho odpružení, na základní servis (takový ty 50h apod.) 2–3 nejrozšířenějších značek nemusíš mít skoro nic a přitom se za to dá docela dost účtovat (protože je to pro většinu cyklistů totální španělská vesnice) = zaplatí se to dost rychle.

                0 0
                • mais  

                  Ono k tomu servisu vidlí a tlumičů celkově – pokud se na to podíváš jako grey user – máš vidli třeba za 5–6 tis a máš po padesáti hodinách vysolit řekněme 1500 peněz za promazání, vyčištění a inspekci , je lepší jí dát do servisu, nebo na to péct ona těch 300 – 400 hodin nějak dá a pak koupit novou? Jasně bude mít v čase horší vlastnosti, ale kdo to z obce grey users pozná?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Servis vidlice po 50hod. nedělá tak 99% cyklistů včetně mě. Nejspíš bych se k tomu nedokopal, ani kdybych se rozhodl ji servisovat sám.

                    0 0
                    • mais  

                      taky ho nedělám, dneska jsem ze svého starého kola shodil vidlu a tlumič, protože se mi zázrakem letos povedly sehnat repas sady (podle servisů neexistující) a po těch letech to mlelo z posledního, tak jsem zvědav, co tam na mě čeká, servis vidle a tlumiče byl někdy naposledy 2014 a od té doby to bylo provozováno jako hlavní kolo v módu až se to rozsype, tak si koupím nový kolo – vidle letos začala kroužkovat a tlumič no začal měknout, takže nějaké těsnění

                      0 0
                  • novas752  

                    To je trochu extrémní příklad – 1500 za basic servis vidlice která při té ceně většinou ani nebude vzduchová je už docela hoooodně peněz za max 20–30minut práce, trochu vazelíny, oleje odmašťovače a pár utěrek. Každých 50h je pro drtivou většinu zbytečné ale každých 150–200h už to pro spostu lidí jezdících pro radost neni úplně od věci. Stačí to nabídnout, krátce vysvětlit o co jde. Nových vidlic kvůli tomu že stará definitivně umřela se moc neprodá. Když už to dojde do takového stavu tak je to stejně většinou ignorant co vklidu jezdí na té zaseklé a novou nechce.

                    1 0
      • šlapatko  

        Máš pravdu, 300kč na hodinu je fajn. Druhá věc je jak si vážíš sám sebe, svůj volný čas? Shánění dílů mi nikdo nezaplatí. Cestu na poštu, nebo do krámu mi nikdo nezaplatí. Cizím lidem kolo udělám, ale chci mít cca týden času. Nechávám si zaplatit jen reálný čas strávený servisem 400kč hodina. Kolikrát mi zabere oprava cca 1,5 hodiny. Shánění dílů klidně 3 hodiny.Seš zhruba na 100kč hodina.Vazelí­nu,škrk pásky, hadry nepočítám. Kdo to nezažil, vyzkoušejte. Domácí servis opravdu není vydělečný. Byl jsem zaměstnaný jako servisák 4 roky a bylo to fajn. Vybavený servis, sklad s díly za zády, v zimě relativní klid a školení. Na druhou stranu málo peněz. Odešel jsem do strojírenství k soustruhu a mám klid.

        1 0
        • Tomas_82  

          Znám to, udržuju kola pár známím, dělám to zdarma a rád:-)

          0 1
        • mais  

          Hele to tak je, taky jsem byl dotlačen okolnostmi k řešení provozních financí, nakonec jsem si řekl minimum = to, co musím každý měsíc zaplatit / kolik tomu můžu a jsem ochoten dát hodin. Z toho vychází minimální hodinová sazba za kterou si mohu dovolit pracovat – ano zatím mám ve svém pracovním bazénu i práci, která mě sice nějak baví, jsou tam fajn lidí, ale požadavky na rovnici nesplňuje – tedy jakmile bude nabídka něčeho podobného (kvůli držení odbornosti) v podobném časovém rozsahu, za lepší prachy, tak škrtám a měním.

          0 0
    • roman 3D  

      Nejzbytečnější je servis vidlice, zbytečné pokud ji prodáváš po max 2 sezónách

      0 0
      • kubad  

        přesně tak, když ji budeš servisovat bude se moc houpat – pravdu máš

        1 0
      • tomxxx  

        Servis vidlice je nejvíc démonizovaná věc. Přitom 50h servis je složitý asi jako nahodit bezduše.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.