• inorganic

    Ahoj odborníci,

    výhledově bych rád předělal svůj vintage „29 XC cross“ z výrazně obsoletního, ale stále velmi spolehlivého 9s XT (kliky 44–32–22, kazeta 11–32) na 11s. Vlastně to až tak nepotřebuju, na 9s se mi jezdí dobře, ale kdyby mi odešly páčky řazení, neměl bych to čím nahradit (deore, co je ještě k mání, je plastovej šmejd). Chci co nejvíc zachovat skladbu převodů, která je pro tento typ kola ideální (občas na to hodím nosič a brašny, jinak tam mám pláště 1.75 a odpruženou vidli). Možnosti, které zvažuji jsou: nechat devítkové kliky a vzadu hodit 11s a doufat, že přesmyk na 11 řetěz bude fungovat (někdo to vozí?). Případně vyměnit i kliky – ale za 44–32–22 není adekvátní náhrada, špatně dostupné 40–30–22, tím přijdu o těžší převody. Pak možnost dát gravelové kliky – ideálně 46–30 a vzadu hodit 11–42. Přehazka by byla normální XT 11s, pravou páčku bych měl na stávající XT brzdovou na iSpec2, levé řazení, pokud by byl gravel dvoutác, bych musel dát silniční na rovná řídítka (předpokládám). Otázka je ta přehazka – pokud by byly stávající kliky, rád bych zkusil použít kazetu HG800 (Ultegra/XT) 11–34. Lze ji ale použít s XT přehazkou (M8000) – Shimano píše nejlehčí převod min 40 zubů – nechápu proč? Resp., pokud bych musel mít třeba GRX 11s přehazku, jestli ta je kompatibiliní s XT řadící páčkou?

    Předem díky za rady a názory (že to mám hodit za psem, to mi psát nemusíte).

    0 0
    • oddie  
      1. nevím, co by mělo odejít na řadících páčkách, ale 9s páčky vyšších řad se třeba na ebay tutově ještě koupí (jo, nebudou levné).
      2. vozím 9s XT kliky (kvůli délce 180mm), jen největší převodník mám daný jiný (Aerozine 42z), takže mám 22–32–42 (na 27,5). 44z na 29" mi přijde jako zbytečnost, tam je těch 40z až až. Vozím to jako 3×10 s 11s řetězem PG1110. S řazením není problém, ani na přesmyku, ani na přehazce.
      0 0
    • gersa  

      Nechal bych to tak jak to je a kupoval bych jen řetěz a kazety až je ojedeš (jestli vůbec někdy)

      Tohle je upgrade pro upgrade

      0 0
      • inorganic  

        Pár kazet už jsem ojel…O tom, že je to „upgrade pro upgrade“, se hádat nebudu – samozřejmě, že je :)

        Spíš jsem řešil dostupnost náhradních dílů, abych pak nebyl v situaci, že něco odejde a nebude kam šáhnout…

        0 0
        • gersa  

          V tom případě si jedny packy pro strýčka příhodu kup a nezapomeň místo, kam je úložíš

          Vyjde tě to řádově levněji než to celé překopávat

          0 0
        • novas752  

          Jestli to chceš na dalších spoustu let tak ti nezbude nic jiného než vzít to nejnovější. Lepší řady 9spd už se sehnat moc nedají, 10spd brzy taky ne, a sehnat něco 11spd XT za takových 6 let taky moc nepůjde.

          0 0
        • oddie  

          Takhle jsem si kdysi koupil do zásoby XT kazetu 9sp 11–34 a už je mi leda k prdu, protože mi čím dál víc vadil skok 17–20, tak jsem to nakonec překopal na 3×10. Takže na druhou stranu příliš hromadit díly taky nemusí být ta cesta…

          0 0
        • Kalic  

          Podle mě řešíš neexistující problém. V případě průšvihu zatím kam šáhnout je, přinejmenším prozatímně abys nestál, a pak se když tak dá najít nové řešení.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.